Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2012

Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού στέλνει η ΡΑΕ τα ναυτιλιακά καύσιμα



Έλλειψη επαρκών στοιχείων για τον τρόπο με τον οποίο υπολογίζεται από τα διυλιστήρια το κόστος τήρησης των στρατηγικών αποθεμάτων ασφαλείας επικαλείται η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) και στέλνει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, προς περεταίρω διερεύνηση, υπόθεση ναυτιλιακών καυσίμων της οποίας επιλήφθηκε.
Πρόκειται για αναφορές που είχε κάνει προς της ΡΑΕ τον Σεπτέμβριο του 2010 και το Μάρτιο του 2011 η ακτοπλοϊκή εταιρεία ATTICA GROUP, για τις οποίες έβγαλε απόφαση η Αρχή. Σύμφωνα με τις καταγγελίες της εταιρείας, τα ΕΛΠΕ αποτελούν το μοναδικό προμηθευτή ναυτιλιακού καυσίμου χαμηλού θείου για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, καύσιμο το οποίο οι εταιρείες αυτές είναι υποχρεωμένες να χρησιμοποιούν σύμφωνα με την Κοινοτική νομοθεσία. Κατά την ATTICA GROUP, αποτελεί καταχρηστική συμπεριφορά των ΕΛ.ΠΕ. «η συνεχής αύξηση των τιμών περιθωρίων κέρδους (premia) χωρίς αιτιολόγηση».
Τα ίδια επιχειρήματα επικαλείτο και ο  Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) σε επιστολή του προς τη ΡΑΕ τον Ιανουάριο του 2012.
Οι καταγγελίες ωστόσο δεν επιβεβαιώθηκαν, καθώς, όπως αναφέρεται στην απόφαση της ΡΑΕ:
Τα ΕΛ.ΠΕ. δεν αποτελούν το μοναδικό προμηθευτή ναυτιλιακού καυσίμου χαμηλού θείου στην ελληνική αγορά, παρότι το μερίδιο αγοράς τους είναι υψηλό και στις τρεις υποκατηγορίες (δηλαδή στο πετρέλαιο χαμηλού θείου, το μαζούτ χαμηλού θείου, και το μαζούτ υψηλού θείου), για όλα τα έτη που εξετάστηκαν (2008, 2009 και 2010). Το μερίδιο αγοράς κυμαίνεται, ανάλογα με τον τύπο καυσίμου, από 60% έως 95%.
Σε ότι αφορά την εξέλιξη του ύψους της προσαύξησης (premia), κατά την εξεταζόμενη περίοδο, προκύπτει ότι η προσαύξηση αυτή μεταβλήθηκε και ανοδικά, αλλά και καθοδικά. 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου