Τρίτη, 22 Απριλίου 2014

Κι όμως, έρχονται αυξήσεις στους μισθούς των εργαζόμενων


Όχι, η κρίση δεν πέρασε και θα χρειαστεί ακόμη αρκετός χρόνος και προσπάθεια προκειμένου να βγει η χώρα από το τέλμα. Ωστόσο, το έχουμε ξαναγράψει: Η αισιοδοξία επιστρέφει και τα πρώτα στοιχεία ότι η οικονομία επανακάμπτει είναι περισσότερο φανερά από ποτέ.
Έτσι, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, έρχονται και οι πρώτες… μεταμνημονιακές αυξήσεις σε μισθούς. Μη φανταστείτε κάτι φοβερό, αλλά ένα μικρό ποσό δείχνει την ψυχολογία που επικρατεί και στους εργοδότες και στους εργαζόμενους. Και σίγουρα είναι πολύ καλύτερη μια ελάχιστη αύξηση από τις απανωτές μειώσεις μισθών που για πολύ κόσμο έφτασαν ή ξεπέρασαν το 50% τα τελευταία χρόνια.
Οι αυξήσεις θα είναι από 0,5% έως 2% ενώ οι κλαδικές και επιχειρησιακές συμβάσεις που υπογράφονται για το 2015 προβλέπουν ακόμη και πριμ.
Τέσσερις συμβάσεις κατατέθηκαν στο υπουργείο Εργασίας, από την 1/1/2014 έως σήμερα. Πρόκειται για τις (τοπικές) κλαδικές συμβάσεις εργασίας των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στο Ηράκλειο (αύξηση 2% από την 1η Απριλίου του 2015), στα Χανιά (0,5% από την 1/1/2015 + 1% από την 1/1/2016), στο Λασίθι (αύξηση 1% από την 1/1/2015), στη Ρόδο (αύξηση 0,4% από την 1/1/2015 και 1% από την 1/1/2016).
Οι αυξήσεις συνομολογήθηκαν σε συνέχεια της κλαδικής σύμβασης εργασίας των ξενοδοχοϋπαλλήλων (από 31/12/2013) που πρώτη προέβλεψε αύξηση βασικών μισθών κατά 1% από την 1/1/2015 και των μικρότερων μισθολογικών αυξήσεων οι οποίες έγιναν φέτος (0,5% από 1/1/2014 για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους στα Χανιά και 0,4% στη Ρόδο) «σηματοδοτώντας» τις καλές προοπτικές του κλάδου του τουρισμού στις συγκεκριμένες περιοχές (στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη έχουν συμφωνηθεί είτε «πάγωμα», είτε μειώσεις για τη φετινή χρονιά). Αύξηση 1% στους μισθούς ή, εναλλακτικά, πριμ στους εργαζομένους την 1/1/2015, με βάση τα αποτελέσματα του ‘14, προβλέπουν επιχειρησιακές συμβάσεις που έχουν υπογραφεί (και δεν αφορούν μόνο ξενοδοχεία).
Ενδεικτικά, στο Athens Plaza σε περίπτωση μεικτού κερδοφόρου αποτελέσματος, θα μοιραστούν τα πρώτα 100.000 ευρώ εξίσου σε όλο το προσωπικό, ενώ αν υπάρξει επιπλέον καθαρό κέρδος θα μοιρασθεί το 10%, στο Athens Ledra θα δοθεί αύξηση 1% το 2015, ενώ η «Καβάλα oil Α.Ε.» σε αντιστάθμισμα της μείωσης κατά 6,1% των μισθών θα δώσει ένα μεικτό μισθό, εφόσον τα έσοδα από την πώληση αργού πετρελαίου και θείου ξεπεράσουν τα 80 εκατ. δολάρια. Τα πριμ παραγωγικότητας που είχαν καθιερώσει ενισχύουν, τέλος, και άλλες επιχειρήσεις (όπως οι «L’ Oreal Hellas» με ποσοστά επί των πωλήσεων, η Ελληνική Ζυθοποιία, ορίζοντας ως βάση υπολογισμού του κινήτρου τα 652 ευρώ για τους εργαζομένους στην Αθήνα και τα 697 ευρώ για τους εργαζομένους στο Μοσχοχώρι Λαμίας, η Εταιρεία Παροχής Φυσικού Αερίου Θεσσαλίας με την πρόβλεψη, από την 1η Απριλίου του 2015, νέου επιδόματος αξιολόγησης της απόδοσης των εργαζομένων κ.ά.).
Αύξηση 1,5% αναδρομικά από 1/3/2014 συμφωνήθηκε στην «Αθηναϊκή Χαρτοποιία» (Softex). Εμμεση αύξηση θα έχουν από την 1η Ιουλίου «αυτόματα» (χωρίς κλαδικές ή επιχειρησιακές συμφωνίες) όλοι οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα που καταβάλλουν, οι περισσότεροι χωρίς αντίκρισμα, την εισφορά 1% υπέρ του Διανεμητικού Λογαριασμού Οικογενειακών Επιδομάτων Μισθωτών (ΔΛΟΕΜ). Μετά την κατάργηση της εισφοράς 1% που νομοθέτησε το υπουργείο Εργασίας, σε μισθό 1.500 ευρώ, η διαφορά - αύξηση θα είναι 15 ευρώ τον μήνα.

ΠΗΓΗ:antinews.gr

ΘΕΡΜΟ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΣΤΙΣ 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΝΟΤΙΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ;

20140422-114008.jpg
Ανήμερα της μεγάλης Πέμπτης, στις 17 Απρίλιου, σύμφωνα με ένα «περίεργο» δημοσίευα της τουρκικής εφημερίδας, Milliyet, σημειώθηκε ανοιχτή «θερμή» ελληνοτουρκική αντιπαράθεση, (sıcak karşılama), με την επέμβαση μιας τουρκικής φρεγάτας που ενισχύθηκε με πλοίο της τουρκικής ακτοφυλακής έχοντας και παράλληλη αεροπορική υποστήριξη, όταν το ερευνητικό πλοίο, R/V Poseidon, εκτελούσε ερευνητική αποστολή για ενεργειακά κοιτάσματα νοτίως της Κρήτης και μέσα στα όρια της 
ελληνικής υφαλοκρηπίδας.

Το τουρκικό δημοσίευμα αναφέρει πως το γερμανικό ερευνητικό πλοίο, R/V Poseidon, διενεργούσε έρευνες στην ελληνική υφαλοκρηπίδα με ελληνική δικαιοδοσία χωρίς όμως να έχει προηγηθεί, «ως όφειλε», ενημερωτική αναφορά στους Τούρκους, πoυ όπως υποστηρίζουν, θα πρέπει να μετέχουν και αυτοί στις έρευνες αυτές του ερευνητικού σκάφους με δικό τους ειδικό παρατηρητή. Το γεγονός αυτό οι Τούρκοι το θεώρησαν παραβίαση των κυριαρχικών τους δικαιωμάτων στο Αιγαίο, με αποτέλεσμα να δοθεί εντολή να παρεμποδιστεί άμεσα η συνέχιση των ερευνών αυτών από το γερμανικό ερευνητικό σκάφος, μήκους 61 μέτρων. Το πλοίο αυτό, σύμφωνα με τους Τούρκους, θα πρέπει να έχει και από την δική τους πλευρά σχετική άδεια για τις έρευνες νότια της Κρήτης και έτσι οι η τουρκική πλευρά να έχει άμεση ενημέρωση για τις έρευνες και τα αποτελέσματα τους με την πάγια επιδίωξη της Άγκυρας να συνδιαχειριστούν με την Ελλάδα το Αιγαίο και τα ενεργειακά του κοιτάσματα.

Η τουρκική εφημερίδα καταγγέλλει την ελληνική πλευρά ότι επιχειρεί με παράνομο τρόπο να αποκτήσει την αποκλειστική δικαιοδοσία ερευνών και στρατηγικού ελέγχου σε ένα μεγάλο εύρος στο Αιγαίο πέλαγος που αρχίζει από την Λήμνο, Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Ρόδο και ότι οι… 
«παράνομες» αυτές ελληνικές ενέργειες έχουν αρχίσει απ το 2006. Μάλιστα η τουρκική εφημερίδα κατηγορεί την ελληνική πλευρά ότι προσπαθεί «παράνομα» να ελέγξει αποκλειστικά και την θαλάσσια κυκλοφορία σε όλο το ανατολικό Αιγαίο. Το γεγονός αυτό η Τουρκία δεν μπορεί να το αποδεχτεί και να υποχρεωθεί να αναγνωρίσει τετελεσμένα γεγονότα που… «παραβιάζουν», σύμφωνα με τους Τούρκους, τις… διεθνείς συνθήκες στις περιοχές αυτές του Αιγαίου.

Όλα αυτά δείχνουν μια άκρως προκλητική συμπεριφορά των Τούρκων η οποία ανεβάζει την ένταση ην ίδια περίοδο που οι τουρκικές παραβιάσεις στο Αιγαίο και σε θάλασσα και στον αέρα έχουν χτυπήσει «κόκκινο». Αξιοσημείωτο σε όλα αυτά είναι ότι συμβαίνουν, (;), ενώ η εσωτερική κατάσταση της Τουρκίας είναι εκρηκτική καθώς η χώρα αυτή βαδίζει σε πολύ κρίσιμες προεδρικές εκλογές στις 10 Αυγούστου. Ίσως κάποιοι εκεί στην Άγκυρα να θέλουν να ρίξουν «λάδι» στην φωτιά για πολιτικές σκοπιμότητες παίζοντας όμως επικίνδυνα παιχνίδια την ίδια περίοδο που στην ευρύτερη περιοχή βρίσκονται σε εξέλιξη πολύ σημαντικά γεωτρατηγικά θέματα.

Το δικό μας ερώτημα βέβαια δεν είναι τι κάνουν οι Τούρκοι αλλά αν πραγματικά σημειώθηκε το επεισόδιο αυτό και αν η Αθήνα έχει πλήρη γνώση της κατάστασης και έχει λάβει τα απαραίτητα μέτρα. Από μια κατοχική κυβέρνησης ;

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος

ΠΗΓΗ:olympia.gr


Η Gazprom άρχισε τη διανομή αργού από την Αρκτική- Θα πωλείται φθηνότερα

Η Gazprom άρχισε τη διανομή αργού από την Αρκτική- Θα πωλείται φθηνότερα
Τα πρώτα βαρέλια με πετρέλαιο από τα παγωμένα νερά της Αρκτικής παρέλαβε η Gazprom. Το αργό, που προέρχεται από τα κοιτάσματα της Αρκτικής στη Βορειο-Δυτική Ρωσία, θα πωλείται σε χαμηλότερη τιμή από εκείνο των Ουραλίων, καθώς είναι κατώτερης ποιότητας.

Το νέο αργό ονομάζεται ARCO και η διανομή του έχει ήδη αρχίσει στην αγορά. Το πρώτο φορτίο 70.000 τόνων διοχετεύεται σε μία από τις μεγαλύτερες ενεργειακές εταιρείες της Ευρώπης, ανακοίνωσε η Gazprom, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει ποια είναι αυτή. Μετά την αύξηση της παραγωγής στο κοίτασμα “Πριραζλόμναγια", μεγάλη ποσότητα του αργού θα πωλείται με βάση μακροπρόθεσμα συμβόλαια.

Το περασμένο Δεκέμβριο η Gazprom άρχισε την εξόρυξη πετρελαίου στο κοίτασμα "Πριραζλόμναγια", στη Θάλασσα Πιτσόρα, ανοιχτά του αυτόνομου θύλακα της Νενετσίας στη ρωσική αρκτική τούνδρα, περίπου 1.800 χιλιόμετρα βορειανατολικά της Μόσχας. Πρόκειται για την πρώτη μεγάλης κλίμακας προσπάθεια της Ρωσίας να αξιοποιήσει τον πετρελαϊκό πλούτο της Αρκτικής.

Το κοίτασμα Πριραζλόμναγια αντιστοιχεί σε περίπου 72 εκατομμύρια τόνους αργού πετρελαίου και έως το 2020 ο όγκος της εξόρυξης εκτιμάται ότι θ' ανέρχεται σε ετήσια βάση στους 6 εκατ. τόνους. Μέχρι τότε η Μόσχα σχεδιάζει να επενδύσει στη ρωσική αρκτική ζώνη 62 δισεκατομμύρια δολάρια για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της περιοχής.

“Με το κοίτασμα Πριραζλόμναγια μόνο στην Αρκτική, η Gazprom ξεκίνησε ένα νέο στάδιο στην ανάπτυξη της πετρελαϊκής βιομηχανίας της Ρωσίας. Η πρώτη αποστολή πετρελαίου από τη ρωσική Αρκτική, το πρώτο πετρέλαιο από τη Πριραζλόμναγια έχει ήδη φορτωθεί και θα διανεμηθεί στους καταναλωτές. Το πρώτο φορτίο σηματοδοτεί επίσης την έναρξη της απόδοσης της επένδυσης στο κοίτασμα  Πριραζλόμναγια”, αναφέρει σε ανακοίνωσή του διευθύνων σύμβουλος της Gazprom, Αλεξέι Μίλερ, σε ανακοίνωσή του, σύμφωνα με το Russia Today. “To σημερινό γεγονός έχει μεγάλη σημασία για την ενίσχυση της θέσης της Ρωσίας στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου”.

Η εξόρυξη πετρελαίου από την Αρκτική, που έχει αντιμετωπίσει πολλές αντιστάσεις από διεθνείς περιβαλλοντικούς φορείς και ομάδες λόγω του ευαίσθητου οικοσυστήματος, αποτελεί μια βασική πηγή για τη Ρωσία η οποία επιδιώκει να αντικαταστήσει σταδιακά την παραγωγή της από τα κοιτάσματα της δυτικής Σιβηρίας με αυτά του Αρκτικού κύκλου.

Η ρωσική παραγωγή πετρελαίου ανέρχεται περίπου στα 10 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα και είναι η μεγαλύτερη παγκοσμίως.

ΠΗΓΗ:.newmoney.gr

Μελέτη 30 σελ. από το Πανεπιστήμιο του Portsmouth. «Κάθε πτώση 1% των κρατικών δαπανών στην Ελλάδα οδήγησε σε αύξηση 0,43% των αυτοκτονιών μεταξύ των ανδρών».


Μελέτη βρίσκει ότι υπάρχει σαφής σύνδεση μεταξύ περικοπών δαπανών και αύξησης του αριθμού των ατόμων που αυτοκτόνησαν μεταξύ 2009 και 2010


Οι περικοπές δαπανών στην Ελλάδα προκάλεσαν αύξηση των αυτοκτονιών στο ανδρικό φύλο, σύμφωνα με έρευνα που επιχειρεί να αναδείξει τις κόστος της υγείας από την λιτότητα.


Σε μια 30σέλιδη μελέτη με τον αγγλικό τίτλο 'The Impact of Fiscal Austerity on Suicide: On the Empirics of a Modern Greek Tragedy', οι ερευνητές Νικόλαος Αντωνακάκης και Alan Collins από το Πανεπιστήμιο του Portsmouth βρήκαν ότι υπάρχει συσχετισμός μεταξύ περικοπών δαπανών και αυτοκτονιών στην Ελλάδα.


Σύμφωνα με την έρευνα, κάθε πτώση 1% των κρατικών δαπανών στην Ελλάδα οδήγησε σε αύξηση 0,43% των αυτοκτονιών μεταξύ των ανδρών. 

"Αυτό είναι σχεδόν ένα άτομο ανά ημέρα. Δεδομένου ότι το 2010 υπήρχαν περίπου δύο αυτοκτονίες στην Ελλάδα την ημέρα, φαίνεται το 50% οφειλόταν στη λιτότητα", 

δήλωσε ο Ν.Αντωνακάκης, ο οποίος μαζί με τον καθηγητή Οικονομικών Alan Collins, δήλωσαν έκπληκτοι με το πόσες πολλές αυτοκτονίες εμφανίστηκαν να συνδέονται με την λιτότητα και πόσο σαφής ήταν η σύνδεση.

Σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό Social Science and Medicine, οι άνδρες ηλικίας 45-89 αντιμετωπίζουν τον υψηλότερο κίνδυνο αυτοκτονίας ως απάντηση στη λιτότητα

Η έρευνα δεν είναι η πρώτη που ισχυρίζεται ότι οι περικοπές έχουν κοστίσει σε ζωές. Πέρυσι, ο πολιτικός οικονομολόγος David Stuckler και ο γιατρός-επιδημιολόγος Sanjay Basu επεσήμαναν στο βιβλίο τους «Τα Οικονομικά του Σώματος. Γιατί η λιτότητα σκοτώνει». ραγδαία αύξηση των ποσοστών αυτοκτονιών, αύξηση των μολύνσεων από τον HIV και ακόμη και μια επιδημία ελονοσίας.


Στην Ελλάδα, πάντως, η μόλυνση από HIV αυξήθηκε κατά περισσότερο από 200% από το 2011 καθώς οι προϋπολογισμοί πρόληψης κόπηκαν, και η ενδοφλέβια χρήση ναρκωτικών αυξήθηκε εν μέσω 50% ανεργίας των νέων. Η Ελλάδα γνώρισε επίσης το πρώτο κρούσμα ελονοσίας των τελευταίων δεκαετιών μετά τις περικοπές στον προϋπολογισμό για τον ψεκασμό κατά των κουνουπιών, δήλωσαν οι συγγραφείς.


Σχετικά με την μελέτη που δημοσιεύθηκε για την Ελλάδα ένας εκπρόσωπος της βρετανικής φιλανθρωπικής οργάνωσης «Σαμαρείτες», δήλωσε: «Υπάρχει μια εδραιωμένη σχέση μεταξύ ανεργίας και αυτοκτονίας, η οποία τείνει να αυξηθεί κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης, ιδίως όταν δεν αντισταθμίζεται από το δίχτυ ασφαλείας της κοινωνικής πρόνοιας». 

ΠΗΓΗ:lefteria-news.blogspot.gr

Αποκλείουν από τον TAP τους Ελληνες κατασκευαστές

Αποκλείουν από τον TAP τους Ελληνες κατασκευαστές
Φόβο ότι οι ελληνικές τεχνικές εταιρείες αποκλείονται από τις μεγάλες εργολαβίες ύψους 1,5 δισ. ευρώ που φέρνει η ελληνική αλλά και η αλβανική διαδρομή του αγωγού φυσικού αερίου TAP εκφράζουν εκπρόσωποι του κατασκευαστικού κλάδου, που βλέπουν να παραγκωνίζεται ο ρόλος τους, προκαλώντας την αντίδραση της κυβέρνησης που επιχειρεί να μεγιστοποιήσει τα οφέλη που θα προσδώσει το κολοσσιαίο έργο στις ελληνικές επιχειρήσεις. Το τελευταίο διάστημα στελέχη της κοινοπραξίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό έχουν διαμηνύσει ότι το εγχώριο δυναμικό του τεχνικού κλάδου δεν διαθέτει τις προδιαγραφές που απαιτεί το κατασκευαστικό κομμάτι του TAP, γι’ αυτό και θα περιοριστεί σε ρόλο υπεργολάβου αλλά και στα έργα οδοποιίας. Οι επικεφαλής του Τrans Adriatic Pipeline έχουν αναφερθεί σε 15 μεγάλες συμβάσεις και υπεργολαβίες για την κατασκευή του έργου μήκους 863 χιλιομέτρων από τους Κήπους του Εβρου μέχρι την Ιταλία. Η διαδρομή του αγωγού στην Ελλάδα θα είναι μήκους περίπου 550 χλμ. και άνω των 200 χλμ. στην Αλβανία δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για χρυσές δουλειές στον κατασκευαστικό τομέα. 

Οι ελληνικές τεχνικές εταιρείες που έχουν την πείρα από ανάλογα μεγάλα έργα στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική δηλώνουν  ότι επί του παρόντος δεν υπάρχει καμία προσέγγιση για τον αγωγό, ενώ χαρακτηρίζουν «πολύ πρώιμο στάδιο» όλη την προετοιμασία που έχει γίνει. Δεν κρύβουν μάλιστα την ανησυχία τους για τις προθέσεις του γερμανικού ομίλου της ENT (E.ON - New Build and Technology), που είναι ο διαχειριστής του αγωγού για τα έργα που θα γίνουν στην Ελλάδα και την Αλβανία καθώς, όπως έλεγε πρόσφατα στέλεχος της J&P Αβαξ, «οι προδιαγραφές του έργου βγαίνουν μόνο για ξανθά μαλλιά και γαλάζια μάτια», αφήνοντας σαφείς υπαινιγμούς για τον τρόπο που θα μοιραστεί η μεγάλη πίτα. Για παράδειγμα, φέρεται να τίθεται ως τεχνική προϋπόθεση η εμπειρία στη συγκόλληση 1.000 χλμ. αγωγών πάχους 48 ιντσών, την οποία δεν διαθέτει καμία ελληνική τεχνική εταιρεία. Για τον λόγο αυτό οι Ελληνες εργολάβοι κρατούν επί του παρόντος μικρό καλάθι για τα έργα που θα συνοδεύσουν τη διέλευση του αγωγού στην Ελλάδα. Υποστηρίζουν ότι οι αποφάσεις θα ληφθούν από τους βασικούς μετόχους του έργου (ΒP, SOCAR, Statoil, Fluxys, Total, E.ON, Axpo), αν και τονίζουν ότι όπου υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις μπορούν να αναζητήσουν τη συνεργασία ξένων οίκων. Για τις υποδομές επί αλβανικού εδάφους φαβορί φέρεται ο παλαιστινιακός διεθνής κολοσσός της CCC (Consolidated Contractors Company) με έδρα την Αθήνα, αλλά με ένα ειδικό νομικό καθεστώς που δεν της επιτρέπει να αναλαμβάνει έργα στην Ελλάδα. Πρόκειται για μια εταιρεία με τεράστιο διεθνές εκτόπισμα που ελέγχει το 30% της παγκόσμιας αγοράς σε έργα φυσικού αερίου και η οποία πρόσφατα ολοκλήρωσε το μεγαλύτερο έργο υγροποίησης φυσικού αερίου (LNG) στο Κατάρ. Η κατασκευή του TAP αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2015, καθώς στόχος είναι στο τέλος του 2019 ο αγωγός να μεταφέρει τις πρώτες ποσότητες φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν στην Ελλάδα.

Μανιάτης: Ο αγωγός πρέπει να έχει σύμμαχο την τοπική κοινωνία

Το υπουργείο Περιβάλλοντος παρακολουθεί από πολύ κοντά την προετοιμασία για την κατασκευή του αγωγού που θα καθορίσει την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης και για έναν πρόσθετο λόγο που συνδέεται με τις οξύτατες αντιδράσεις που συναντά η χάραξη του TAP στα Τενάγη των Φιλίππων, στον Νομό Καβάλας. Πρόκειται για μία από τις πλέον εύφορες κοιλάδες της Ανατολικής Μακεδονίας με χιλιάδες καλλιέργειες που έχουν το σπάνιο πλεονέκτημα να αρδεύονται από τα υπόγεια νερά της, αλλά και μια περιοχή που χαρακτηρίζεται η πιο πλούσια στον κόσμο σε κοιτάσματα τύρφης (ορυκτός άνθρακας). «Ο αγωγός είναι ένα κορυφαίο ενεργειακά έργο το οποίο οφείλει να σεβαστεί το περιβάλλον και να έχει σύμμαχο την ελληνική κοινωνία», δηλώνει  ο υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γιάννης Μανιάτης, άποψη που έχει μεταφέρει πρόσφατα και στον επικεφαλής της κοινοπραξίας του TAP. Ο υπουργός Περιβάλλοντος εξηγεί ότι ζήτησε από τον κ. Κέιτλ Τάνγκλαντ καλύτερη επαφή με την τοπική κοινωνία της Καβάλας, καθώς πρόκειται για ένα τεράστιο έργο που επηρεάζει την περιοχή και εξ αυτού του λόγου απαιτεί εξαντλητική διαβούλευση, ενώ έθεσε και θέμα ενίσχυσης της ομάδας της κοινοπραξίας με Ελληνες συνεργάτες. Επιπλέον, μετέφερε στον διευθύνοντα σύμβουλο του TAP την ισχυρή βούληση της κυβέρνησης να μην υπάρξει κανένας τεχνικός αποκλεισμός από τα έργα των ελληνικών επιχειρήσεων κατασκευής και παροχής σωλήνων, και στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης να υπάρξουν αντισταθμιστικά ωφελήματα για τις κοινωνίες από τις οποίες σχεδιάζεται να περάσει ο αγωγός. «Δεν ζητάμε χάρη αλλά καθαρούς όρους ισότιμης συμμετοχής και διαφάνειας», υπογραμμίζει ο κ. Μανιάτης. Από την πλευρά τους, τα στελέχη του TAP, που υποτίμησαν αρχικά τον κοινωνικό αντίκτυπο του έργου, εμφανίζονται διατεθειμένα να βρεθεί λύση σε σχέση με την όδευση του αγωγού στα Τενάγη, η οποία όμως ακόμη κρατείται επτασφράγιστο μυστικό. Επιπροσθέτως, επανακαθορίζουν την πολιτική τους στον τομέα των προμηθειών, γεγονός που ερμηνεύεται ως κατανόηση των μηνυμάτων που λαμβάνουν τόσο σε κοινωνικό όσο και σε πολιτικό επίπεδο. Με βάση τον νέο σχεδιασμό, ο ΤΑP θα ακολουθήσει νέα διαδικασία προεπιλογής συμβάσεων για την κατασκευή του χερσαίου και του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού, την προμήθεια των σωλήνων από χάλυβα κ.ά. Πρόσφατα, μάλιστα, σε ένδειξη καλής θελήσεως και προσφοράς απηύθυναν πρόσκληση σε πάνω από 25 περιφερειακά και τεχνικά επιμελητήρια της Βόρειας Ελλάδας με σκοπό να τους υποδείξουν εταιρείες που θα μπορούσαν να συμμετάσχουν στην κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου.

Ανάστατη η κοινωνία της Καβάλας

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο εξετάζει και εναλλακτικές λύσεις χάραξης του έργου, καθώς η κοινωνία εξακολουθεί να είναι ανάστατη από την όδευση του αγωγού, προετοιμάζοντας νέες κινητοποιήσεις μετά το Πάσχα που θα επιβεβαιώσουν το βροντερό «όχι» στο πέρασμα του αγωγού από τα Τενάγη. Στις αρχές του χρόνου υπήρξε ευρεία σύσκεψη στο ΥΠΕΚΑ, όπου αποφασίστηκε η δημιουργία τριμερούς επιτροπής διαβούλευσης για τη χάραξη του αγωγού με τη συμμετοχή του ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας, του ΓΕΩΤΕΕ και εκπροσώπων της κοινοπραξίας. Οπως αναφέρει o πρόεδρος του ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης, στην κοινοπραξία του TAP έχει σταλεί από τον περασμένο Οκτώβριο πρόταση για εναλλακτική χάραξη του αγωγού μακριά από τα κοιτάσματα της τύρφης προκειμένου να μειωθούν οι επιπτώσεις στο περιβάλλον. Η χάραξη αυτή μεγαλώνει κατά 15 χλμ. το μήκος του αγωγού, που δεν θεωρείται πρόβλημα για ένα τόσο μεγάλο έργο. «Υπήρχε ένα χρονοδιάγραμμα για να απαντήσουν μεταξύ 15-20 Μαρτίου, όμως σε τηλεφωνική μας επικοινωνία είπαν ότι εξετάζεται η πρόταση από ανεξάρτητους μελετητές και θα δοθεί απάντηση σε εύλογο χρονικό διάστημα», σημειώνει ο κ. Κυριαζίδης. Οι εκτάσεις που αναμένεται να δεσμευτούν στην περιοχή, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΕΕ, είναι χιλιάδες. «Θα παραχωρηθούν στην εταιρεία με τη μορφή δουλείας για όσο διάστημα διαρκέσει η κατασκευή (σ.σ.: περίπου τρία χρόνια) και θα δοθεί μια αποζημίωση για τη ζημία που θα προκληθεί από την απομείωση της καλλιεργητικής περιόδου, που είναι αμφίβολο εάν θα είναι ισότιμη της αξίας της γης που συνεχώς συρρικνώνεται και πλήττεται από έντονα πλημμυρικά φαινόμενα», επισημαίνει. Αντιδράσεις, μικρότερης όμως κλίμακας, εκδηλώνονται και σε άλλες περιοχές, όπως στην κοινότητα Χρυσούπολης Νέστου αλλά και στον Νομό Σερρών, για τις οποίες έχουν υποβληθεί αιτήματα αλλαγής χάραξης του έργου.

ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Έτσι θα «αχρηστευτεί» η Ρωσία: Η ΕΕ ετοιμάζει ένωση των χωρών και στον τομέα της ενέργειας

energeia-russia-europe-570
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να δημιουργήσει μια ένωση στον τομέα της ενέργειας ώστε να διασφαλίσει την παροχή φυσικού αερίου, επειδή η εξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια καθιστά την Ευρώπη αδύναμη, αναφέρεται σε άρθρο του Πολωνού πρωθυπουργού, Ντόναλντ Τουσκ το οποίο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Financial Times.

Η Ρωσία, η οποία παρέχει στην ΕΕ περίπου το ένα τρίτο του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, ταρακούνησε τη διεθνή κοινότητα με τις στρατιωτικές της επεμβάσεις και την προσάρτηση της Κριμαίας σε αυτή.

Οι κινήσεις αυτές από την πλευρά της Ρωσίας ώθησαν τις Ηνωμένες Πολιτείες και τους Ευρωπαίους του συμμάχους να επιβάλουν κυρώσεις σε πρόσωπα του εσωτερικού κύκλου του προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν, απειλώντας για ενδεχόμενα πλήγματα σε βασικούς τομείς της ρωσικής οικονομίας, εάν η κυβέρνηση της χώρας συνεχίσει να κλιμακώνει τις εντάσεις στην Ουκρανία.

«Ανεξάρτητα από το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση στην Ουκρανία, ένα μάθημα είναι σαφές: η υπερβολική εξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια καθιστά την Ευρώπη αδύναμη», αναφέρει ο Τουσκ στο άρθρο.

Σημείωσε επίσης ότι η ΕΕ προχωρά στη δημιουργία ενός ενιαίου τραπεζικού συστήματος, με μία εποπτική αρχή, ενώ ήδη έχει προβεί στην από κοινού αγορά ουρανίου για τα πυρηνικά εργοστάσια παραγωγής ενέργειας. Την ίδια πολιτική θα πρέπει να ακολουθήσει και με το φυσικό αέριο της Ρωσίας, είπε. «Ως εκ τούτου, προτείνω τη δημιουργία μιας ένωσης στον τομέα της ενέργειας. Θα φέρει την Ευρωπαϊκή Κοινότητα πίσω στις ρίζες της».

Μία τέτοια ένωση θα βασίζεται σε ποικίλα στοιχεία, όπως τη δημιουργία ενός ενιαίου ευρωπαϊκού οργανισμού υπεύθυνου για την αγορά του φυσικού αερίου για τις 28 χώρες μέλη της ΕΕ. Ο Τουσκ υποστήριξε ότι ένα ακόμα στοιχείο στο οποίο θα μπορούσε να βασίζεται η ένωση αυτή θα ήταν η δημιουργία «μηχανισμών αλληλεγγύης» για την περίπτωση που μία ή περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες απειληθεί με διακοπή της παροχής φυσικού αερίου, τότε οι άλλες χώρες θα έχουν τη δυνατότητα να παράσχουν βοήθεια.

ΠΗΓΗ:koolnews.gr

Στη βουλή και τα δυο «παιδιά» του Παπαδόπουλου


Δυο ανθρώπους επέλεξε ο δικτάτορας και πρώην σύνδεσμος της CIA, Γ.Παπαδόπουλος να τον εκπροσωπούν στη νεολαία της ΕΠΕΝ όταν βρισκόταν στη φυλακή. Τον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Μάκη Βορίδη και τον αρχηγό της Χρυσής Αυγής Νίκο Μιχαλολιάκο. Αρχηγοί και οι δυο της νεολαίας της φασιστικής ΕΠΕΝ βρήκαν το δρόμο τους προς το ελληνικό κοινοβούλιο.

Θα τρίζουν σίγουρα τα κόκαλα του Αλέξανδρου Παναγούλη, ο οποίος πριν από 45 χρόνια επιχείρησε να δολοφονήσει τον δικτάτορα με μια «τρομοκρατική» επίθεση. Ο Παπαδόπουλος κινούνταν προς την Αθήνα από την έπαυλή του στο Λαγονήσι – που του είχε παραχωρήσει ο Ωνάσης – όταν μια βομβιστική επίθεση απέτυχε για λίγα μόλις δευτερόλεπτα να σκοτώσει τον αιμοσταγή δικτάτορα.

Το ερώτημα, κύριοι της Νέας Δημοκρατίας είναι: μήπως εκτός από τα κόκαλα του Παναγούλη τρίζουν ακόμη και τα κόκαλα του Κωνσταντίνου Καραμανλή; Η απέχθεια βέβαια του «εθνάρχη» προς τη δημοκρατία είναι γνωστή και τεκμηριωμένη αδυνατούμε όμως να πιστέψουμε ότι θα έβαζε έναν άνθρωπο του Παπαδόπουλου στο κόμμα του

ΠΗΓΗ:info-war.gr

Σε «Βιο-διυλιστήριο» Μετατρέπει η Eni το Αρχαιότερο Διυλιστήριο της Ιταλία


«Μεταμόρφωση» επί το … οικολογικότερον υφίσταται αυτό το διάστημα το αρχαιότερο διυλιστήριο της Ιταλίας, κατ’ εφαρμογήν της «Πράσινης Στρατηγικής» της Eni. Ειδικότερα, το διυλιστήριο Porto Marghera, στην Βενετία, μετατρέπεται από απλό διυλιστήριο πετρελαιοειδών σε «βιο-διυλιστήριο», το οποίο θα παράγει υψηλής ποιότητας βιοκαύσιμα νέας γενιάς. Η λειτουργία του έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει εντός του Απριλίου, ενώ η μετατροπή των εγκαταστάσεων ξεκίνησε το δεύτερο τρίμηνο του 2013.
Η σχετική επένδυση της ιταλικής πετρελαϊκής θεωρείται σχετικά μικρή – περί τα 100 εκατ. ευρώ – αλλά αναμένεται να δώσει νέα ζωή στο διυλιστήριο, το οποίο ξεκίνησε την λειτουργία του το 1926, για να την διακόψει τον Σεπτέμβριο του 2012 λόγω χαμηλών περιθωρίων διύλισης. Τα νέα προϊόντα που θα παράγει το διυλιστήριο της Porto Marghera είναι κυρίως υδρογονοκατεργασμένα φυτικά έλαια ( HVO - φυτικά έλαια που έχουν υποβληθεί σε θερμοχημική κατεργασία με υδρο­γόνο), κατά 80%, ενώ το υπόλοιπο της παραγωγής θα αφορά «πράσινη» νάφθα και «πράσινο» LPG. Η οικολογική αυτή παραγωγή θα αντικαταστήσει τα συμβατικά βιοκαύσιμα (βιοντήζελ ή μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων - FAME) που σήμερα η Eni διοχετεύει στην αγορά για να είναι συνεπείς με τις προβλεπόμενες από την ΕΕ προδιαγραφές μειγμάτων.
Καθώς η σχετική κοινοτική Οδηγία (Fuel Quality Directive) ορίζει ότι το μερίδιο του βιοντίζελ FAME στο ντήζελ πρέπει να μην υπερβαίνει το 7%, η χρήση HVO ίσως δώσει στην ιταλική εταιρεία τη δυνατότητα να παρακάμψει τον περιορισμό αυτό. Όπως τονίζει και στην πρόσφατη έκθεσή του για την παγκόσμια αγορά πετρελαίου ο ΙΕΑ, το διυλιστήριο Porto Marghera, με την νέα μορφή λειτουργίας του μπορεί να δώσει στην Eni τη δυνατότητα να εκπληρώσει με μεγαλύτερη ευελιξία τον κοινοτικό στόχο για 10% καύσιμα από ΑΠΕ στον τομέα των μεταφορών ως το 2020.
Το «βιο-διυλιστήριο» της Porto Marghera βασίζεται στην τεχνολογία Ecofining, μία τεχνολογική πατέντα που ανέπτυξαν η Eni και η αμερικανική UOP, του ομίλου Honeywell, η οποία κατεργάζεται με υδρογόνο τα τριγλυκερίδια που περιέχονται σε λίπη, όπως φυτικά και μαγειρικά έλαια, αλλά και σε ζωικό λίπος. 
Οι πρώτες ύλες που αρχικά θα υποστούν επεξεργασία στην επανέναρξη της λειτουργίας του της Porto Marghera θα είναι ποσότητες φοινικελαίου που θα εισαχθούν από προμηθευτές που θα μπορούν να παράσχουν πιστοποιητικά αειφορίας από την Κομισιόν. Στην πρώτη αυτή φάση λειτουργίας του Porto Marghera υπό την νέα μορφή του, η τεχνολογία Ecofining θα χρησιμοποιείται μαζί με υφιστάμενες μονάδες, ώστε η παραγωγή να φτάσει τους 400 χιλ. τόνους ετησίως (ή 9 χιλιάδες βαρέλια ημερησίως). Με την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης , το 2015, μία νέα μονάδα μετατροπής ατμού θα αυξήσει την παραγωγή υδρογόνου και θα επιτρέψει την αύξηση της δυναμικότητας του διυλιστηρίου στους 560 χιλ. τόνους ετησίως (ή 13 χιλιάδες βαρέλια ημερησίως). 

ΠΗΓΗ:energia.gr

Άνοδος 7 σεντς ή 0,1% για το πετρέλαιο στα 104,37 δολάρια το βαρέλι

Άνοδος 7 σεντς ή 0,1% για το πετρέλαιο στα 104,37 δολάρια το βαρέλι
Με μικρά κέρδη έκλεισαν τα futures του πετρελαίου την Δευτέρα, μία μέρα πριν την λήξη των συμβολαίων του Μαΐου. Το αργό παράδοσης Μαΐου σημείωσε άνοδο 7 σεντς ή 0,1% στα 104,37 δολάρια το βαρέλι.

Οι νέες διαταραχές στα διυλιστήρια βοήθησαν στην άνοδο των futures της βενζίνης. Η βενζίνη παράδοσης Μαΐου σημείωσε άνοδο 3 σεντς ή 1,1% στα 3,09 δολάρια το γαλόνι.

ΠΗΓΗ:newmoney.gr