Τρίτη, 15 Ιουλίου 2014

Κάτω από τα 100 δολάρια το πετρέλαιο


Βουτιά κάτω από τα 100 δολάρια για το πετρέλαιο με τις εξελίξεις σε Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική να εντείνουν τους γεωπολιτικούς κινδύνους, ρίχνοντας τις τιμές.

Τα διεθνή συμβόλαια μειώθηκαν περισσότερο από 2 δολάρια υποχωρώντας κάτω από τα 105 δολάρια το βαρέλι, κοντά στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων τριών μηνών.

Το αμερικανικό αργό υποχώρησε πάνω από 1 δολάρια και βρέθηκε κάτω από τα 100 δολάρια το βαρέλι.

Το Brent διορθώνει σταθερά από όταν οι τιμές εκτινάχθηκαν σε υψηλό εννέα μηνών (115,71 δολαρίων) στα μέσα Ιουνίου.


ΠΗΓΗ: defencenet.gr

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΡΙΑΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Εκθεση – βόμβα από το ΔΝΤ: Τυπώστε τώρα ευρώ, σταματήστε τη λιτότητα

Εκθεση - βόμβα από το ΔΝΤ: Τυπώστε τώρα ευρώ, σταματήστε τη λιτότητα
Έκκληση στην ΕΚΤ να προχωρήσει σε εκτύπωση χρήματος και στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να εγκαταλείψουν τις πολιτικές λιτότητας απευθύνει το ΔΝΤ, για την περίπτωση που οι αποπληθωριστικές πιέσεις επιμείνουν στην Ευρωζώνη.

Η έκθεση ουσιαστικά στέλνει μηνύματα στο Βερολίνο και την καγκελάριο Μέρκελ η οποία επιμένει στην πολιτική της σκληρής δημοσιονομικής πειθαρχίας κυρίως για τις χώρες του Νότου, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Στην έκθεση που συντάχθηκε μετά την τελευταία επίσκεψη εκπροσώπων του Ταμείου στην Ευρώπη, επανέρχεται , επίσης, η πρόταση δημιουργίας ενός κοινού ταμείου στο οποίο θα μπορούν να προσφεύγουν οι τράπεζες όταν αντιμετωπίζουν προβλήματα φερεγγυότητας. Το ΔΝΤ μειώνει ελαφρώς την πρόβλεψη για την ανάπτυξη φέτος (1,1% από 1,2%) και είναι αρκετά συγκρατημένο για τις επιδόσεις το 2015, βλέποντας ανάπτυξη 1,5%, ενώ για τις ΗΠΑ προβλέπει 2% και για τη Βρετανία 2,9%. Οι αναλυτές του Ταμείου επιμένουν στην αναγκαιότητα προώθησης διαρθρωτικών αλλαγών αλλά τονίζουν ότι αυτές θα πρέπει να συνοδευτούν από μέτρα στήριξης της ζήτησης και αντιμετώπισης του προβλήματος των κόκκινων δανείων στα τραπεζικά χαρτοφυλάκια.

Το ΔΝΤ καλεί τους Ευρωπαίους πολιτικούς να αντισταθούν στην περαιτέρω λιτότητα, σημειώνοντας ότι οποιαδήποτε αρνητικά σοκ στην ανάπτυξη δεν θα πρέπει να πυροδοτήσουν επιπλέον λιτότητα. Σύμφωνα με το Ταμείο, η ευρωζώνη πρέπει να στηρίξει την ζήτηση, να ολοκληρώσει την τραπεζική ενοποίηση και να προχωρήσει τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις.

Το Ταμείο ανοίγει επίσης ένα μείζον θέμα για την Ευρώπη, αυτός της μεγάλης κλίμακας αγορά κρατικών ομολόγων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Οπως τονίζει το ΔΝΤ, ένα τέτοιο σχέδιο θα ενίσχυε τον πληθωρισμό στην ευρωζώνη και θα τόνωνε την ζήτηση για τραπεζικά δάνεια.
Η ποσοτική χαλάρωση «μπορεί να ωθήσει ανοδικά τον πληθωρισμό μέσω της αύξησης της κατανάλωσης και των επενδύσεων κατά μήκος της ευρωζώνης και να στηρίξει αυτή την τάση μέσω της αναβίωσης της προσφοράς και της ζήτησης για τραπεζικό δανεισμό» αναφέρει ο Reza Moghadam, επικεφαλής του ΔΝΤ για την Ευρώπη.
Η ανάκαμψη της ευρωζώνης είναι αδύναμη και άνισα κατανεμημένη, ο πληθωρισμός βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα τα μεγάλο χρονικό διάστημα, οι χρηματοπιστωτικές αγορές παραμένουν κατακερματισμένες και τα διαρθρωτικά κενά επιμένουν, κάτι που εμποδίζει την εξισορρόπηση και τη σημαντική μείωση του χρέους και της ανεργίας, τονίζει το ΔΝΤ.

ΠΗΓΗ:papaioannou-giannis.net

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ




ΠΗΓΗ:skitsoblog.blogspot.gr

Στο Ευρωδικαστήριο η Βρετανία για τη φορολογική σήμανση στα καύσιμα


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει τη Βρετανία στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης λόγω της μη ορθής εφαρμογής των κανόνων σχετικά με τη φορολογική σήμανση των καυσίμων.
Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, τα καύσιμα που μπορούν να επωφελούνται από μειωμένο φορολογικό συντελεστή πρέπει να σημαίνονται με χρώμα. Τα αλιευτικά σκάφη, για παράδειγμα, μπορούν να χρησιμοποιούν καύσιμα τα οποία υπόκεινται σε χαμηλότερο φορολογικό συντελεστή, αλλά τα ιδιωτικά σκάφη πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα τα οποία υπόκεινται στον συνήθη φορολογικό συντελεστή.
Προς το παρόν, η νομοθεσία του κράτους-μέλους της ΕΕ δεν απαιτεί από τους διανομείς καυσίμων να διαθέτουν δύο χωριστές δεξαμενές καυσίμων για να γίνεται διάκριση μεταξύ των καυσίμων που φέρουν σήμανση χαμηλότερου φορολογικού συντελεστή και των καυσίμων που υπόκεινται στον συνήθη φορολογικό συντελεστή.
Κατά συνέπεια, οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής είναι συχνά υποχρεωμένοι να αγοράσουν καύσιμα που φέρουν σήμανση χαμηλότερου συντελεστή. Κατά συνέπεια, τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής δεν έχουν τη δυνατότητα να καταβάλουν το σωστό ποσό φόρου που τους αναλογεί, καθώς αγοράζουν καύσιμα που κανονικά προορίζονται για τα αλιευτικά σκάφη. Αυτό όχι μόνον αντιβαίνει στους κανόνες της ΕΕ για τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης, αλλά, επιπλέον, συνεπάγεται τον κίνδυνο μεγάλων προστίμων για τα ιδιωτικά σκάφη στην περίπτωση που υποβληθούν στο έλεγχο των τοπικών αρχών όταν ταξιδεύουν σε άλλο κράτος-μέλος.

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Κυβερνητικό σχέδιο για ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών του Β. Αιγαίου μέσω ΣΔΙΤ


Το έργο της διασύνδεσης του ηλεκτρικού συστήματος των νησιών του Βορείου Αιγαίου με το ηπειρωτικό δίκτυο, δεν αποκλείεται να γίνει το πρώτο έργο τέτοιου είδους που θα πραγματοποιηθεί, όχι μέσω του επενδυτικού προγράμματος του ΑΔΜΗΕ, αλλά με τη μέθοδο της σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).
Σε αντίθεση με τη διασύνδεση των Κυκλάδων που έχει πλέον δρομολογηθεί και έχουν αναδειχθεί οι μειοδότες του σχετικού διαγωνισμού, αλλά και τη διασύνδεση της Κρήτης η οποία περιλαμβάνεται στο 10ετές πρόγραμμα του ΑΔΜΗΕ, η σύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου δεν βρίσκεται σε κανένα από τα πλάνα του Διαχειριστή. Και τούτο παρότι τα χρήματα που δαπανώνται κάθε χρόνο για την ηλεκτροδότηση μεγάλων νησιών του συμπλέγματος (όπως η Λέσβος ή η Λήμνος) είναι πάρα πολλά, ενώ υπάρχει ενδιαφέρον και για την μεταφορά ρεύματος από μεγάλα αιολικά πάρκα που έχουν σχεδιαστεί και αδειοδοτηθεί για την περιοχή αυτή. Έχουν υπάρξει μάλιστα σχετικές παρατηρήσεις από τη ΡΑΕ αλλά και άλλους ενδιαφερόμενους, κατά τη διαδικασία διαβούλευσης επί του προγράμματος του ΑΔΜΗΕ, με τη λογική «προγραμματίστε κάτι για τη διασύνδεση του Βορείου Αιγαίου», χωρίς ωστόσο να διαφαίνεται κάποια τέτοια πρόθεση από την πλευρά του Διαχειριστή.
Στον αντίποδα, υπάρχει, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, θερμό ενδιαφέρον από την Ειδική Γραμματεία Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) του υπουργείου Ανάπτυξης, για να πραγματοποιηθεί το έργο μέσω ΣΔΙΤ. Το ενδιαφέρον αυτό εκφράστηκε μετ΄ επιτάσεως μετά το πρόβλημα που παρουσιάστηκε πέρυσι τον Αύγουστο στη Σαντορίνη, οπότε το νησί έμεινε χωρίς ρεύμα σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη για του τουρισμό περίοδο. Η πίεση που ασκήθηκε αρχικά από την Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ αφορούσε και τις Κυκλάδες και την Κρήτη, αλλά γρήγορα έγινε σαφές ότι τα δύο αυτά projects σχετίζονται απολύτως με την «περιουσία» που περιμένουν να πάρουν οι μνηστήρες που διεκδικούν τον ΑΔΜΗΕ (δεν είναι τυχαίο ότι έχει προβλεφθεί και ενισχυμένο έσοδο για τον ΑΔΜΗΕ για τα έργα αυτά) και συνεπώς δεν γίνεται να αποσχιστούν από το πρόγραμμα του Διαχειριστή.
Έτσι η προσπάθεια της Ειδικής Γραμματείας έχει περιοριστεί στη διασύνδεση του Βορείου Αιγαίου. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα υπάρξει και δημόσια πρωτοβουλία που θα θέτει τις βάσεις για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από ιδιώτες. Με βάση τη φιλοσοφία με την οποία λειτουργούν παρόμοιες συμπράξεις, ο κατασκευαστής του έργου θα εισπράττει τα έσοδα για κάποια χρόνια, από τα τέλη χρήσης δικτύου που θα πληρώνουν όσοι το χρησιμοποιούν. «Ακόμα και αν διατηρήσουμε στους λογαριασμούς του ρεύματος ένα ποσοστό των σημερινών ΥΚΩ που πληρώνουν οι καταναλωτές προκειμένου να αποπληρώνονται οι δαπάνες κατασκευής του έργου, πάλι θα υπάρχει ωφέλεια και για τους καταναλωτές και για το σύστημα» δηλώνει στο energypress αρμόδιος παράγοντας.
Είναι, δε, γεγονός, ότι σήμερα προκύπτει τεράστια επιβάρυνση των καταναλωτών με το κόστος καυσίμων και με το κόστος λειτουργίας των μονάδων των νησιών (φτάνουν τα 800 εκατ. ευρώ το χρόνο), και συνεπώς οι υποβρύχιες διασυνδέσεις αποτελούν πρώτη προτεραιότητα, ώστε να μειωθεί το ποσό που απαιτείται κάθε χρόνο για την κάλυψη των αναγκών αυτών. Το κόστος ηλεκτροπαραγωγής στα νησιά είναι πολλαπλάσιο από αυτό του μέσου κόστους στο διασυνδεμένο σύστημα της χώρας, στο οποίο ακόμη και οι ακριβότερες μονάδες έχουν πολύ χαμηλότερο κόστος από τις μονάδες που λειτουργούν με πετρέλαιο ντίζελ ή μαζούτ.
Όπως δε επισημαίνεται από όλες τις πλευρές, η διασύνδεση των νησιών, κυρίως των μεγαλύτερων, με το ηπειρωτικό σύστημα, εκτός του ότι θα μείωνε την επιβάρυνση των καταναλωτών, θα έκανε πιο οικονομική τη λειτουργία όλου του συστήματος, αφού θα αύξανε τα φορτία, και οι μονάδες του ηπειρωτικού συστήματος θα λειτουργούσαν με μεγαλύτερους συντελεστές φόρτισης.
Ας σημειωθεί, τέλος, ότι σε ό,τι αφορά στις Κυκλάδες, μόλις πρόσφατα ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός του ΑΔΜΗΕ για τα νησιά Σύρος, Πάρος, Νάξος, Άνδρος, Τήνος και Μύκονος (προμηθευτές υποβρύχιων καλωδίων τα Ελληνικά Καλώδια και η ιταλική Prysmian και του υπόλοιπου εξοπλισμού η ΑΒΒ και η Alstom), ενώ ο προγραμματισμός του Διαχειριστή για την Κρήτη, προβλέπει ολοκλήρωση της διασύνδεσης το 2018.

ΠΗΓΗ:energypress.gr

ΨΗΦΙΣΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ ; ΠΛΗΡΩΝΕ ΚΟΡΟΙΔΟ !

BATMAN JOKER
Σε αμηχανία βρίσκεται η κυβέρνηση μετά τις αποφάσεις των δικαστηρίων για τα ειδικά μισθολόγια, οι οποίες της ανατρέπουν την οικονομική πολιτική, καθώς το πρόσθετο δημοσιονομικό κενό που δημιουργείται από αυτές, ενδέχεται να υπερβεί το 1 δισ. ευρώ.

Την ίδια ώρα, το υπουργείο Οικονομικών “πανηγυρίζοντας” για τα 712 εκατ. ευρώ στα οποία διαμορφώθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα το α’ εξάμηνο, το επικαλείται ως αφορμή προκειμένου να αποτελειώσει τα ταμεία, κάνοντας λόγο για συνθήκες που επιτρέπουν μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, αποσιωπώντας ωστόσο τις οφειλές του κράτους προς τους ιδιώτες που ανέρχονται περίπου στα 4,6 δισ. ευρώ. Για να φανεί η επίπτωσή τους στο δημοσιονομικό αποτέλεσμα, μόνο οι επιστροφές φόρων ήταν ικανός λόγος για να σημειώσουν μείωση κατά 190 εκατ. ευρώ, σε σχέση με πέρυσι τα τακτικά έσοδα.

Ειδικότερα, η κυβέρνηση σχεδιάζει να αντιμετωπισθούν συνολικά οι δικαστικές αυτές αποφάσεις για «επανορθώσεις» στα ειδικά μισθολόγια, όπως έκανε γνωστό υψηλόβαθμος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών, με αφορμή τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας για τα επιδόματα βιβλιοθήκης πανεπιστημιακών και γιατρών του ΕΣΥ, καθώς και για το επίδομα υπηρεσίας αλλοδαπής το οποίο χορηγείται στους αποσπώμενους στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ε.Ε. δικαστικούς.

Όπως τόνισε «θα αναληφθεί, προφανώς εφέτος, κυβερνητική πρωτοβουλία για το σύνολο των αποφάσεων, καθώς άπτονται της εισοδηματικής πολιτικής». Οι όποιες αποφάσεις, θα ληφθούν μαζί με την τρόικα, το φθινόπωρο, ενόψει και της κατάρτισης του προϋπολογισμού 2015 και του νέου Μεσοπρόθεσμου. οι οποίες θα διεξαχθούν το φθινόπωρο.

Παναγόπουλος Θάνος

ΠΗΓΗ:netakias.com

Αυξάνουν τα όρια ηλικίας κατά ένα με δύο έτη για τις πρόωρες - Ενεργοποιείται η βασική σύνταξη στα 350 ευρώ

Αυξάνουν τα όρια ηλικίας κατά ένα με δύο έτη για τις πρόωρες - Ενεργοποιείται η βασική σύνταξη στα 350 ευρώ
Μαχαίρι σε πρόωρες συνταξιοδοτήσεις για όσους δεν έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης μελετά το υπουργείο Εργασίας στο πλαίσιο της νέας αναμόρφωσης του ασφαλιστικού. 

Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ της εφημερίδας "Τα Νέα" μελετάται η αύξηση των ορίων ηλικίας κατά 1 ή 2 χρόνια με μεταβατικό διάστημα (κατά έξι μήνες κάθε έτος) για όσους έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης αλλά δεν έχουν ακόμη θεμελιώσει το δικαίωμα, δηλαδή δεν έχουν πιάσει και το όριο ηλικίας για να συνταξιοδοτηθούν. 

Σύμφωνα με το δημοσίευμα με τη σταδιακή αύξηση των ορίων ηλικίας οι ασφαλισμένοι δεν χάνουν το δικαίωμα να αποχωρήσουν νωρίτερα, απλώς η αποχώρησή τους αυτή μετατίθεται από ένα εξάμηνο έως και 2 έτη. Εξετάζεται δε, ως εναλλακτικό σχέδιο η αύξηση του χρόνου ασφάλισης για σύνταξη από τις 4.500 ημέρες στις 6.000 ημέρες. Η αύξηση του ελάχιστου απαιτούμενου χρόνου ασφάλισης προβλέπεται εμμέσως στο επικαιροποιημένο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα που ζητεί «να αυξηθεί η συμμετοχή στην απασχόληση και στην ασφάλιση», ενώ ταυτόχρονα εξυπηρετεί τον στόχο της καταπολέμησης της ανασφάλιστης εργασίας, η οποία, παρά τη μείωση που καταγράφεται «υπό τον φόβο» των υψηλών προστίμων, παραμένει μεγάλη πληγή για τα έσοδα των Ταμείων. 

Σημειώνεται ότι σήμερα σε ηλικίας κάτω από τα 53 έτη συνταξιοδοτούνται: 

1. Μητέρες με ανήλικα ασφαλισμένες σε ΔΕΚΟ-τράπεζες (βγαίνουν με 25ετία σε ηλικία 52 ετών) 

2. Οικοδόμοι (με 4.500 ημέρες οι άνδρες συνταξιοδοτούνται στα 60 και οι γυναίκες στα 55), χορευτές (στα 50), ηθοποιοί μελοδραματικού θεάτρου και μουσικών πνευστών οργάνων (στα 52), ηθοποιοί θεάτρου πρόζας, μουσικοί, τεχνικοί θεάτρου και κινηματογράφου (στα 57 οι γυναίκες με 4.500 ημέρες ασφάλισης), ναυτικοί και ένστολοι και ασφαλισμένοι πριν από το ’83 (συνταξιοδοτούνται χωρίς όριο ηλικίας).

Την ίδια ώρα τα άλλα μέτρα του νέου ασφαλιστικού προβλέπουν:

- Βασική σύνταξη. Η εφαρμογή της αρχίζζει από το 2015 και το ύψος της θα είναι στα 360 ευρώ, δηλαδή όσο είναι σήμερα η προνοιακή σύνταξη του ΟΓΑ. Θα χορηγείται κατά τον χρόνο συνταξιοδότησης του ασφαλισμένου. Ωστόσο μετά το 2015 θα υπάρξει ένα μεταβατικό διάσστημα για όσους συνταξιοδοτηθούν τα επόμενα έτη. 

- Ενοποιήσεις Ταμείων. Επίκειται εντός του μήνα το πόρισμα του ΚΕΠΕ. Ο σχεδιασμός προβλέπει α) ενοποιήσεις των ταμείων επικουρικής ασφάλισης και των φορέων χορήγσης εφάπαξ σε ανεξάρτητους τομείς, β) Ενοποίηση του Ενιαίου Ταμείου Ασφάλισης Αυτοαπασχολουμεένων με τον ΟΑΕΕ, γ) Ένταξη στο ΙΚΑ του νέου μεγάλου Ταμείου που θα προκύψει από την ενοποίηση ΕΤΑΑ και ΟΑΕΕ, με ενιαίο θεσμικό πλαίσιο για τους ελευθ. επαγγελματίες, δ) Αναδιοργάνωση του ΟΓΑ με βάση το μοντέλο που επελέγη για το μεγάλο επικουρικό, το ΕΤΕΑ, κάτι το οποίο ενδεχομένως παραπάμπει στην υιοθέτηση της "ρήτρας μηδενικού ελλείμματος".
Διαβάστε σχετικά: Ολο το σχέδιο Βρούτση για την ενοποίηση των ταμείων

- Οφειλές στα ασφαλιστικά Ταμεία. Αύξηση των δόσεων σε 72 ή σε 100 και διαγραφή του 40% των προστίμων και των προσαυξήσεων για οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία είναι ένα από τα σενάρια που πρόκειται να θέσουν κυβέρνηση και τρόικα.

- Επικουρική σύνταξη. Από την 1η Ιανουαρίου 2015 όλοι οι φορείς επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας του υπουργείου Εργασίας και οι αντίστοιχοι τομείς των Σωμάτων Ασφαλείας λειτουργούν με βάση το μοντέλο που ήδη εφαρμόστηκε για το ΕΤΕΑ. 


ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Επανέρχεται το σενάριο άμεσου ελέγχου του ΤΑΙΠΕΔ από την τρόικα


Οι αποκρατικοποιήσεις είναι ψηλά στην ατζέντα των επικεφαλής της Τρόικα, καθώς θεωρούν πως μέσω αυτών θα μεγιστοποιηθεί το δημοσιονομικό όφελος, θα κινητοποιηθεί ο τομέας των επενδύσεων και θα γίνουν μοχλός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας. Με τη μόνη διαφορά πως το ΤΑΙΠΕΔ μέχρι τώρα δεν έχει καταφέρει να τρέξει ένα πλάνο που θα έφερνε αποτελέσματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό που προτείνει η Τρόικα είναι να υπάρξει ένας... partner, ένας ξένος συνεργάτης του ΤΑΙΠΕΔ. Σκοπός του θα είναι να συνεπικουρεί το ΤΑΙΠΕΔ, ως μια αυτόνομη μονάδα στο εξωτερικό και θα διενεργεί roadshows για τα περιουσιακά στοιχεία του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Ωστόσο, επειδή η ελληνική κυβέρνηση δεν συναινεί να απολέσει το ΤΑΙΠΕΔ τις σχετικές εξουσίες, προκρίθηκε η λύση ανάθεσης σε ξένους μάνατζερ μέρους της προσέλκυσης επενδυτών, οι οποίοι ουσιαστικά θα λειτουργούν ως υπό-παράρτημα του ΤΑΙΠΕΔ.

Ουσιαστικά, η πρόταση αυτή αποτελεί παραλλαγή πρότασης του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθεροποίησης (ESM), που είχε κατατεθεί πέρυσι, με βάση την οποία η περιουσία του ΤΑΙΠΕΔ θα περνούσε σε ένα νέο οργανισμό με έδρα το εξωτερικό, στον οποίο τον πρώτο και τελευταίο λόγο θα είχαν ξένοι μάνατζερ, στους οποίους θα αναφερόταν μάλιστα η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.

Σημειώνεται πως για το 2014 το ΤΑΙΠΕΔ ανέμενε από τις αποκρατικοποιήσεις έσοδα ύψους 1,5 δισ. ευρώ, ωστόσο σε αυτές περιλαμβανόταν εκτός από τους ΔΕΣΦΑ, Αστέρα Βουλιαγμένης, περιφερειακά αεροδρόμια, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΔΙΕ, ακίνητα Δημοσίου, και η ΕΥΑΘ, η διαδικασία πώλησης της οποίας παγώνει.

Για το 2015 ο στόχος εσόδων είναι 2,24 δισ. ευρώ και προβλέπονται έσοδα από το Ελληνικό, το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, την Εγνατία Οδό, τον ΟΛΠ, τον ΟΛΘ, τα ΕΛΤΑ, το ψηφιακό μέρισμα, την πώληση ακινήτων και μετοχών, αλλά και την ΕΥΔΑΠ, η διαδικασία πώλησης της οποίας επίσης αναστέλλεται.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τον Αύγουστο του 2011 – όταν και ξεκίνησε η λειτουργία του ΤΑΙΠΕΔ – τα έσοδα από αποκρατικοποιήσεις έχουν φθάσει στα 2,7 δισ. ευρώ, ενώ με δεδομένες τις συμφωνίες που έχουν, ήδη, κλειστεί έως αυτή τη στιγμή, τα συνολικά έσοδα θα αγγίξουν τα 5 δισ. ευρώ.



ΠΗΓΗ: defencenet.gr