Δευτέρα, 25 Αυγούστου 2014

Στη Δανία έχουν δίκτυα και βάζουν αιολικά. Στη "Δανία του Νότου" θα έχουμε ρεύμα το φετινό χειμώνα;


Από Καναδικό ιστότοπο μας έρχεται το όμορφο αυτό γράφημα, που λέει κάτι που δεν το λένε ούτε καν οι ίδιοι οι Δανοί: Denmark Produces One Third of Its Electricity from Wind. Η μαγική λέξη-κλειδί, που αλλάζει όλο το νόημα της πιο πάνω πρότασης, έχει μόλις τρία γράμματα και είναι η λεξούλα "Its". Η Δανία παράγει ενέργεια από αιολικά, μόνο που δεν είναι "Its", δεν είναι μόνο δική της, είναι του ευρύτερου συστήματος της περιοχής της.

Μας έχει απασχολήσει κι άλλη φορά η Δανία, όταν γράψαμε για ποιο λόγο δεν θα γίνουμε ποτέ η "Δανία του Νότου", που έλεγαν ο Παπανδρέου και τα "πράσινα ανθρωπάκια" του. Το "μυστικό" του ηλεκτρικού συστήματος της Δανίας είναι ότι έχει ...
πολύ μεγάλης δυναμικότητας διασυνδέσεις των δικτύων υψηλής τάσης με τις μεγάλες υδροηλεκτρικές "μπαταρίες" της Ευρώπης, τη Νορβηγία και τη Σουηδία, καθώς και τη Γερμανία.

Τα δεδομένα για την κατασκευή του διαγράμματος προέρχονται από το Earth Policy Institute, ένα ιδιωτικό Ινστιτούτο στην Ουάσιγκτον DC. Το Ινστιτούτο παραπέμπει στην Energinet.dk, την εταιρεία ηλεκτρισμού της Δανίας, όπου όμως τα πράγματα τα λένε λίγο διαφορετικά: οι διατυπώσεις πάντα έχουν τη σημασία τους. Οι Δανοί λοιπόν, λίγο πιο προσεκτικά, λένε ότι : "2013 was a record-setting year for Danish wind power. Never before has Energinet.dk incorporated so much wind power in the Danish power system as in 2013, and never before did the wind turbines generate what corresponds to more than 50 per cent of the Danes' electricity consumption in one month. - Το 2013 ήταν έτος-ρεκόρ για τη Δανέζικη αιολική ενέργεια, ποτέ πριν η Energinet.dk δεν ενσωμάτωσε τόση πολλή αιολική ενέργεια στο Δανέζικο ηλεκτρικό σύστημα όση το 2013 και ποτέ πριν οι ανεμογεννήτριες δεν παρήγαγαν ποσότητα που αντιπροσωπεύει πάνω από 50% της ηλεκτρικής κατανάλωσης των Δανών σε ένα μήνα".

Η παραγωγή των αιολικών ήταν το 2013 11,1 δισ. KWh, η συνολική κατανάλωση (περιλαμβανομένων των απωλειών) ήταν 33,5 δισ. KWh, άρα 11,1/33,5=33,2%; Μόνο που τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά: μπορεί οι ανεμογεννήτριες να παρήγαγαν αυτή την ποσότητα, αλλά το ρεύμα μπήκε στο δίκτυο του ευρύτερου συστήματος της περιοχής, όχι μόνο της Δανίας. Ας κλείσει η Δανία τις διασυνδέσεις με Νορβηγία-Σουηδία, ας αφήσει ανοιχτή τη διασύνδεση με τη Γερμανία, που έχει επίσης πολλές ανεμογεννήτριες και τότε θα δούμε τι θα παράγει από αιολικά και η Δανία και η Γερμανία. Μήπως τινάξουν το ηλεκτρικό τους σύστημα στον αέρα; Ιδίως αν κλείσουν και οι διασυνδέσεις της Γερμανίας με Πολωνία και Τσεχία;

Το άρθρο έχει και κάποια σχόλια από αναγνώστες, που έχουν ομολογουμένως πολύ ενδιαφέρον, καθώς δεν προέρχονται από Ευρωπαίους, αλλά από Καναδούς, Αμερικανούς, Αυστραλούς:

Σχόλιο 1-ερώτηση: "Aren't those countries all struggling economically? I wonder if high priced every has anything to do with it? I wonder if these quixotic attempts to control the earth's temperature are effective? - Δεν είναι όλες αυτές οι χώρες σε δύσκολη οικονομική κατάσταση; Μήπως έχει σχέση η ακριβή ενέργεια; Αναρωτιέμαι αν αυτές οι ΔονΚιχωτικές προσπάθειες να ελέγξουν τη θερμοκρασία της γης έχουν αποτέλεσμα".

Σχόλιο 1-απάντηση στο πιο πάνω: "Funny that you say that, in Australia despite our caveman type government, people are choosing to put solar on their roofs because our electricity prices are way to high due to over investment in electricity infrastructure. So people are buying solar to get rid of the electricity bills at the same time as doing great things for the environment. Regarding whether our efforts to fight climate change will work, only time will tell and regardless we will be creating far cheaper electricity (once purchase cost covered its free energy, baring in mind much our existing traditional power stations are coming to the end of its working life) it will also clean our existing air and prevent all the breathing issues caused by pollution like we are seeing in China. We are also seeing a move away from traditional fuels such as coal with the Indian government doubling the import tax on coal and putting the extra funds into renewable energies and in Hong Kong they are banning and making the use of coal illegal by 2020 to combat the air pollution. - Είναι αστείο που το λες, στην Αυστραλία, παρά την κυβέρνηση μας τύπου σπηλαιανθρώπων, οι άνθρωποι επιλέγουν να βάλουν ηλιακά στις στέγες επειδή οι τιμές του ηλεκτρικού είναι πολύ υψηλές λόγω των επενδύσεων στα δίκτυα. Έτσι οι άνθρωποι αγοράζουν ηλιακά για να απαλλαγούν απ' τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού και την ίδια στιγμή κάνουν καλό στο περιβάλλον. Όσον αφορά το αν οι προσπάθειές μας να πολεμήσουμε την κλιματική αλλαγή θα αποδώσουν, μόνο ο χρόνος θα το πει κι ανεξάρτητα απ' αυτό θα παράγουμε πολύ πιο φθηνό ηλεκτρισμό (το κόστος αγοράς μια φορά καλύπτεται από τη δωρεά ενέργεια, έχοντας κατά νου ότι τα υπάρχοντα παραδοσιακά εργοστάσια φθάνουν στο τέλος της ζωής τους), επίσης θα καθαρίσουν τον αέρα και θα εμποδίσουν όλα τα αναπνευστικά προβλήματα που προκαλούνται από τη ρύπανση, όπως αυτά που βλέπουμε στην Κίνα. Βλέπουμε επίσης απομάκρυνση από παραδοσιακά καύσιμα όπως το κάρβουνο, με την Ινδική κυβέρνηση να διπλασιάζει το δασμό εισαγωγής στο κάρβουνο και να βάζει τα χρήματα σε ΑΠΕ και στο Χονγκ Κονγκ εξοστρακίζουν το κάρβουνο και κάνουν τη χρήση του παράνομη έως το 2020 για να καταπολεμήσουν τη ρύπανση του αέρα".

Σχόλιο 2: "This is good to see, but could be difficult to duplicate elsewhere. Denmark has good connections to Norway, and so can access their on-demand hydropower for times when there is high demand and low wind output.- Αυτό είναι καλό να το βλέπεις, αλλά δύσκολο να αναπαραχθεί οπουδήποτε αλλού. Η Δανία έχει καλές διασυνδέσεις με τη Νορβηγία και μπορεί να έχει πρόσβαση στην άμεσης απόκρισης υδροηλεκτρική παραγωγή τους στους χρόνους που υπάρχει υψηλή ζήτηση και χαμηλή αιολική παραγωγή".

Σχόλιο 3: "Sure Germany has been making "massive strides in its drive to ditch nuclear...". But it is largely being replaced with NEW lignite coal plants. Germany will have opened something like 9 or 10 new coal plants between 2011 and 2015. If they are replacing more or less emission-free nuclear plants with a combination of coal and some renewables, their average CO2 output per kWh is going up....- Σίγουρα η Γερμανία έχει κάνει μεγάλη πρόοδο στη διαδρομή της για να εξαλείψει τα πυρηνικά ...Αλλά έχουν αντικατασταθεί κυρίως με ΝΕΑ λιγνιτικά εργοστάσια. Η Γερμανία θα έχει ανοίξει κάπου 9 ή 10 νέα εργοστάσια κάρβουνου μεταξύ 2011 και 2015. Εάν αντικαθιστούν περισσότερα ή λιγότερα πυρηνικά εργοστάσια μηδενικών εκπομπών με συνδυασμό κάρβουνου και κάποιων ΑΠΕ, η μέση εκπομπή CO2/KWh θα αυξηθεί...."

Όταν λοιπόν η Δανία του Βορρά σκοπεύει να παράγει 50% της ηλεκτρικής "της" ενέργειας από αιολικά το 2020, το μεγάλο ερώτημα που πλέον υπάρχει για τη "Δανία του Νότου" είναι αν θα έχει ρεύμα τα βράδια του 2020, όπως είχε επισημάνει η Μελέτη Επάρκειας Ισχύος 2013-2020 του ΑΔΜΗΕ. Στη διάρκεια της μέρας θα βοηθούν τα ηλιακά, αλλά το βράδυ ήλιος δεν υπάρχει και το χειμώνα πρακτικά δεν υπάρχει ούτε τη μέρα. Η Πτολεμαΐδα 5 δεν έχει ξεκινήσει ακόμα να κατασκευάζεται και ο χρόνος τρέχει, Μελίτη 2 δεν πρόκειται να έχουμε μέχρι το 2020, ακόμα κι αν πουλήσουν αύριο το πρωί τη "μικρή" ΔΕΗ. Ας ελπίσουμε τουλάχιστον να προχωρήσει η διασύνδεση δικτύων Νέα Σάντα Θράκης-Maritsa East 1 Βουλγαρίας, για να μπορούμε να πάρουμε ρεύμα απ' τα λιγνιτικά της Βουλγαρίας. Αφού το Ελληνικό πολιτικό σύστημα είναι ικανό να στηρίζει μόνο το λιγνίτη της Βουλγαρίας και της Τουρκίας, αλλά όχι της Ελλάδας, ας εισάγουμε ρεύμα απ' τη Βουλγαρία. Μήπως αυτό δεν κάνουμε ήδη, πετώντας λεφτά που δεν έχουμε; Ναι, αν εισάγουμε ρεύμα θα εισάγουμε ταυτόχρονα ανεργία, ναι, θα επιδοτήσουμε την εργασία των Βούλγαρων, ναι, θα εξάγουμε χρήματα που δεν υπάρχουν, αλλά τουλάχιστον θα έχουμε ρεύμα. Το κόστος του να μην έχουμε ρεύμα θα είναι απείρως μεγαλύτερο ...

Αλλά, επειδή ο χειμώνας του 2014 είναι πιο κοντά και πρέπει να έχουμε ρεύμα, μια που αέριο δύσκολα θα έχουμε, πρέπει τουλάχιστον να έχουμε λιγνίτη. Γι' αυτό θα επαναλαμβάνουμε διαρκώς τα ερωτήματα που βάλαμε στις 12/8: θα μας πει κανείς αν υπάρχουν αποκαλυμμένα αποθέματα στα λιγνιτωρυχεία, έτοιμα για απόληψη το χειμώνα; Θα μας πει κανείς πόσα είναι τα αποθέματα λιγνίτη στις αυλές των ΑΗΣ; Και τι ποιότητα έχουν;


ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr

Όλοι θα πέσουν… και μετά; Τι;


Είναι πλέον βέβαια η πτώση της συγκυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου.
Δεν υπάρχει περίπτωση με όλη αυτή τη φθορά που έχει υποστεί να συνεχίσει για πολύ
Το ερώτημα που προκύπτει είναι.. Μετά τι;
ΣΥΡΙΖΑ; Συνεργασίες; Πιστεύει κανείς ότι μια νέα κυβέρνηση υπό το καθεστώς των μνημονίων θα αλλάξει κατά πολύ την πολιτική που εφαρμόζεται;
Τι θα γίνει με τα εθνικά θέματα;
Σε ακούω να λες ότι πρέπει να το δοκιμάσουμε.
Ξέρεις πολύ καλά και βάσει της αντιπολιτευτικής τακτικής του ΣΥΡΙΖΑ ότι στηρίζει το σύστημα, είναι σύστημα.
Ποια αντιπολίτευση θα είχε αυτή τη μειωμένη αποδοχή εν μέσω της τρομερότερης υφαρπαγής του δημόσιου πλούτου και της καταλήστευσης του ελληνικού λαού;
Δεν είχε τη δυνατότητα να ρίξει την κυβέρνηση;
Αν ήθελε θα το έπραττε
Δε θέλει και περιμένει..
Όπως και ο Σαμαράς με τα Ζάππεια 1,2,3 που τα ξέχασε
Όπως και ο Μαρκόπουλος που έφυγε από τους ΑΝΕΛ και πήγε στη Ν.Δ. και αυτός ξέχασε
Όπως και ο Χαϊκάλης που .. μπορεί αν ψηφίσει για Π.τ.Δ.
Όλοι άγονται και φέρονται από τα συμφέροντα, όχι τα δικά σου φυσικά
Ωραία .. και μετά θα πέσει και ο ΣΥΡΙΖΑ ..
Θα μου πεις.. συνηθίσαμε
Και μετά;
Χρυσή Αυγή;
Αυτή και αν είναι του συστήματος..
Ένα θα σου πω.. Και ο Χίτλερ μετά από φυλάκισή του αύξησε τα ποσοστά του και οδηγήθηκε στη διακυβέρνηση της Γερμανίας
Τι ρόλο θα παίξουν οι ισλαμιστές που πληθαίνουν και οργανώνονται;
Γιατί αισθάνομαι ότι οδηγούμαστε σε μια νέα εθνική καταστροφή;
Ποιος θα την σταματήσει;
Φ. Ασημακοπουλος

ΠΗΓΗ:olympia.gr

Αμετάβλητη η τιμή του αργού - Στα 102 δολάρια το βαρέλι το Brent

Αμετάβλητη η τιμή του αργού - Στα 102 δολάρια το βαρέλι το Brent
Αμετάβλητο έκλεισε το αργό την Δευτέρα, ενώ προσπαθεί να αποτινάξει ανησυχίες για τις ισχυρές προμήθειες που με την σειρά τους εξουδετέρωσαν τους φόβους για τις εντάσεις σε πετρελαιοπαραγωγές περιοχές του πλανήτη όπως η Μέση Ανατολή.

Το αργό παράδοσης Οκτωβρίου έκλεισε αμετάβλητο στα 93,65 δολάρια το βαρέλι, ενώ το Brent παράδοσης Οκτωβρίου  σημείωσε άνοδο 23 σεντς ή 0,2% στα 102,52 δολάρια το βαρέλι.

ΠΗΓΗ:.newmoney.gr

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΤ/ΛΩΝ ΧΗΜΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (Ο.Ε.Χ.Β.Ε.) « ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΓΙΑ ΚΛΑΜΑΤΑ »



            Αρκετά με όσους στην πλάτη των εργαζομένων λύνουν τα προσωπικά τους ζητήματα.
            Όλοι έχουμε χρέος, ειδικά στη σημερινή εποχή με τις ακραίες αντεργατικές εφαρμοζόμενες πολιτικές, να απομονώσουμε απαράδεκτα φαινόμενα συνδικαλιστών που με τις πράξεις τους βλάπτουν τους εργαζόμενους που εκπροσωπούν αλλά και το σύνολο των εργαζομένων στέλνοντας αρνητικά μηνύματα.
ΝΤΡΟΠΗ   ΚΑΙ   ΑΙΣΧΟΣ
            Χωρίς κανένα ηθικό φραγμό εκπρόσωποι ( αν μπορούν να ειπωθούν) δύο Σωματείων εργαζομένων επισιτισμού και παροχής υπηρεσιών ασφάλειας, υπέγραψαν 3ετή σύμβαση ; που αποδέχονται τα επίπεδα των νομοθετημένων κατώτατων ορίων που επέβαλε η τρόικα και νομοθέτησαν οι ελληνικές κυβερνήσεις των 586 € και 510 € κάτω των 25 ετών καθώς και των 26 € και 22 € κάτω των 25 ετών, μισθών και ημερομισθίων αντίστοιχα.
            Σαν να μην έφταναν αυτά, αποδέχθηκαν και την κατάργηση του επιδόματος γάμου 10 % που πρόσφατα η ΕΓΣΣΕ το θωράκισε. Αποδέχονται ; επίσης την κατάργηση του Δώρου Χριστουγέννων και Πάσχα αν αυτό καταργηθεί με νομοθετική διάταξη,  τι κι αν ακόμα η ΕΓΣΣΕ το προβλέπει.
            Τέτοιες ενέργειες μολύνουν τον κοινωνικό ιστό,  απομακρύνουν τους εργαζόμενους από τα συνδικάτα, ντροπιάζουν το συνδικαλιστικό κίνημα γενικότερα.

       ΟΛΟΙ   ΕΧΟΥΜΕ  ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ   ΝΑ   ΣΥΝΤΡΙΨΟΥΜΕ –  ΝΑ  ΑΦΑΝΙΣΟΥΜΕ
                                ΑΥΤΑ   ΤΑ   ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ   ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ

                        ΟΙ   ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ   ΠΡΕΠΕΙ   ΝΑ   ΕΧΟΥΝ   ΖΩΝΤΑΝΗ
                                               ΕΛΠΙΔΑ   ΓΙΑ  ΤΟ  ΑΥΡΙΟ
                 ΜΑΚΡΙΑ ΚΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ   ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ    ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ
           

                                                    Δ.Σ.   Ο.Ε.Χ.Β.Ε.

Οι εταιρείες τους βουλιάζουν και αυτοί... θησαυρίζουν

Οι εταιρείες τους βουλιάζουν και αυτοί... θησαυρίζουν
Με τη δύναμη της πλειοψηφίας λαμβάνουν πολύ υψηλές και σε κάποιες περιπτώσεις εξωπραγματικές αμοιβές δρώντας με τον τρόπο αυτό ληστρικά έναντι των μετόχων της μειοψηφίας, των επενδυτών δηλαδή. Αυτό βέβαια δεν συμβαίνει μόνο στις εταιρείες που έχουν υποχώρηση μεγεθών αλλά και σε κάποιες εξ αυτών που αναπτύσσονται όπου παρατηρείται το φαινόμενο οι αμοιβές ΔΣ και διευθυντικών στελεχών να ροκανίζουν σημαντικό μέρος της κερδοφορίας. Την ίδια στιγμή βέβαια σε συντριπτικό ποσοστό με το επιχείρημα της κρίσης πολλές επιχειρήσεις έχουν προβεί και συνεχίζουν προβαίνουν σε απολύσεις προσωπικού και μειώσεις αποδοχών.
Οι μέθοδοι αμοιβών που αποφασίζουν οι βασικοί και managers για τον εαυτό τους ξεπερνούν κάθε φαντασία με αποτέλεσμα να φτάνουμε σε ουκ ολίγες περιπτώσεις στο φαινόμενο οι εταιρίες να υπάρχουν απλά για να συντηρούν τον οικογενειακό προϋπολογισμό των «φωστήρων» που διοικούν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των εισηγμένων εταιριών οι αμοιβές δεν έχουν καμία σχέση με εταιρικούς στόχους αλλά με τις ανάγκες των διοικούντων, τα stock option δεν δίνονται ως κίνητρα παραγωγικότητας για το προσωπικό αλλά για το βασικό μέτοχο (θέλουν και κίνητρο για να δουλέψουν στην εταιρία τους) και θεσπίζονται αμοιβές πέραν κάθε λογικής όπως υπερβολικές αποζημιώσεις.
Έτσι φτάνουμε σε τραγελαφικά φαινόμενα όπου ο βασικός μέτοχος και οι συν αυτώ να εισπράττουν αμοιβές που ξεπερνούν τα καθαρά κέρδη, ταυτόχρονα να κόβουν stock options σε εξευτελιστικές τιμές και στο τέλος να εισπράττουν και μέρισμα (που το δικαιούνται) από τα κέρδη.
Το ερώτημα είναι τι μένει από όλα αυτά. Και η απάντηση είναι ξεκάθαρη. Λίγα ψίχουλα και πολλές προσδοκίες για τους επενδυτές ενώ δεν λείπουν και οι περιπτώσεις όπου το μακρύ χέρι των βασικών μετόχων και διευθυντικών στελεχών επιταχύνει την κατάρρευση εταιριών που βρίσκονται στο κόκκινο. Τα Παραπολιτικά επιχειρούν να προσεγγίσουν χαρακτηριστικές περιπτώσεις εισηγμένων (που δεν είναι οι μόνες) που αν μη τι άλλο δημιουργούν ερωτήματα για το πώς αντιλαμβάνονται το γεγονός ότι οι εταιρίες τους διαπραγματεύονται στο ΧΑ και έχουν μετόχους. Η παρουσίαση αφορά εμφανή στοιχεία γιατί υπάρχουν και περιπτώσεις όπου εισηγμένοι ξεζουμίζουν τις εταιρίες τους κάνοντας συναλλαγές με επιχειρήσεις «αφανών» μετόχων των οποίων οι οφειλές στο τέλος καταλήγουν προβλέψεις.
Πλαστικά Θράκης
Πρόκειται για έναν όμιλο ο οποίος είναι κερδοφόρος. Το 2013 ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε οριακά σε ποσοστό 0,2% στα 265,3 εκ Ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 6,377 εκ Ευρώ από 8,083 εκ Ευρώ ενώ την ίδια στιγμή οι αμοιβές ΔΣ και Διευθυντικών Στελεχών ανήλθαν σε 3,791 εκ Ευρώ από 3,398 εκ Ευρώ. Ουσιαστικά δηλαδή ενώ η κερδοφορία μειώνεται οι αμοιβές διοίκησης αυξάνονται και αντιστοιχούν σε μεγαλύτερο ποσοστό επί της καθαρής προ φόρων κερδοφορίας. Σημειώνεται ότι Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας είναι οκ. Κωνσταντίνος Χαλιορής που η οικογένειά του ελέγχει μετοχικά την εταιρία.
ΣΙΔΕΝΟΡ
Η εταιρία της οικογένειας Νικόλαου Στασινόπουλου και μέλος του ομίλου Βιοχάλκο για την οποία δεν υπεβλήθη δημόσια πρόταση παρά το γεγονός αυτό ήταν υποχρεωτικό κατέγραψε το 2013 σημαντική πτώση τζίρου στα 807 εκ Ευρώ από 1,04 δις και πολύ υψηλές ζημίες της τάξεων των 86,1 εκ Ευρώ από 75,5 εκ Ευρώ. Και μπορεί οι αμοιβές διοίκησης να μην θεωρούνται ιδιαίτερα υψηλές για το μέγεθος του ομίλου αλλά έχει ιδιαίτερη σημασία το γεγονός ότι σε μια χρονιά πάρα πολύ δύσκολη οικονομικά αυξήθηκαν έστω και οριακά σε 2,263 εκ ευρώ από 2,208 εκ Ευρώ.
ΕΛΓΕΚΑ
Ο όμιλος που ελέγχεται από την οικογένεια του κ. Αλέξανδρου Κατσιώτη μπορεί το 2013 να είχε μείωση τζίρου και αύξηση ζημιών προ φόρων στα 21 εκ Ευρώ από 10,6 εκ Ευρώ αλλά οι αμοιβές ΔΣ μειώθηκαν δυσανάλογα σε σχέση με την πορεία της κερδοφορίας. Συγκεκριμένα ανήλθαν σε 1,122 εκ Ευρώ από 1,41 εκ Ευρώ.
Σφακιανάκης
Μπορεί το 2013 τα ίδια κεφάλαια της εταιρίας να έπεσαν κάτω από το μισό του μετοχικού κεφαλαίου και του ομίλου να κατέστησαν αρνητικά αλλά αυτό δεν φαίνεται να επηρέασε και ιδιαίτερα τις αμοιβές και παροχές της διοίκησης. Συγκεκριμένα διαμορφώθηκαν σε 2,269 εκ Ευρώ από 2, 591 εκ Ευρώ. Ο όμιλος σε επίπεδο συνεχιζόμενων δραστηριοτήτων το 2013 παρουσίασε ζημία προ φόρων 27,3 εκ Ευρώ ενώ την προηγούμενη χρονιά το αντίστοιχο μέγεθος είχε διαμορφωθεί σε 43 εκ Ευρώ.
YALCO
Οι πωλήσεις σε ενοποιημένη βάση το 2013 συρρικνώθηκαν σε 26 εκ Ευρώ από 28,3 εκ Ευρώ ενώ ο όμιλος της οικογένειας Κωνσταντίνου παρουσίασε ζημία 4,7 εκ Ευρώ από 6,483 εκ Ευρώ.
Ωστόσο η διοίκηση είχε αμοιβές 609 χιλιάδες ευρώ από 691 χιλιάδες Ευρώ το 2012. Το εντυπωσιακό βέβαια είναι πως όταν η εταιρία το 2008 είχε ενοποιημένο τζίρο 35,4 εκ Ευρώ και κέρδη 950 χιλιάδες Ευρώ οι αμοιβές διοίκησης ήταν 496 χιλιάδες Ευρώ. Δηλαδή σήμερα που η κατάσταση έχει επιδεινωθεί θεαματικά οι αμοιβές αντί να είναι μειωμένες αυξήθηκαν.
ΑΛΟΥΜΥΛ
Ο κύκλος εργασιών του ομίλου υποχώρησε σημαντικά στα 176 εκ Ευρώ από 198 εκ Ευρώ το 2013 ενώ το καθαρό αποτέλεσμα ήταν ζημιογόνο κατά 16 εκ Ευρώ από 11,5 εκ Ευρώ το 2012. Παρ όλα αυτά οι αμοιβές διοίκησης αυξήθηκαν το 2013 στα 1,489 εκ ευρώ από 1,463 εκ Ευρώ την προηγούμενη χρονιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρία σε δύο επιχειρήσεις στις οποίες κατέχει μόλις το 19% και την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου έχουν οι βασικοί μέτοχοι της εισηγμένης. Στην μια εξ αυτών έχουν δοθεί εγγυήσεις για κάλυψη τραπεζικού δανείου ύψους 4,6 εκ Ευρώ ενώ και από τις δύο εταιρίες υπάρχουν απαιτήσεις με αποτέλεσμα να γεννάται το ερώτημα πως γίνεται μια δημόσια εταιρία και με ποια ακριβώς κριτήρια να χρηματοδοτεί έμμεσα την επιχείρηση του βασικού της μετόχου.
ΚΟΡΡΕΣ
Το 2013 οι καθαρές ζημίες μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ήταν σε ενοποιημένη βάση 4,507 εκ Ευρώ με τζίρο 39,5 εκ Ευρώ ενώ την προηγούμενη χρονιά είχαμε πάλι ζημίες 4,177 εκ Ευρώ με τζίρο 40,034 εκ Ευρώ. Αυτό όμως δεν φαίνεται να πτόησε τους διοικούντες των οποίων οι αμοιβές αυξήθηκαν κατά το εντυπωσιακό ποσοστό 62% περίπου. Συγκεκριμένα τα βασικά διοικητικά στελέχη του ομίλου έλαβαν το ποσό των 1,614 εκ Ευρώ από 999 χιλιάδες την προηγούμενη χρήση.
Ταυτόχρονα αποφάσισαν και stock options με τιμή τα 0,39 Ευρώ ως επιβράβευση φαίνεται των αποτελεσμάτων του ομίλου ενώ η τιμή της μετοχής όπως αποτυπώνεται στις οικονομικές καταστάσεις ήταν 3,29 Ευρώ με αποτέλεσμα να επιβαρυνθούν τα αποτελέσματα χρήσης του 2013 με το ποσό των 395 χιλιάδων Ευρώ.
Ευρωσύμβουλοι
To 2013 η εταιρία των κυρίων Ταυρίδη και Κοκορότσικου παρουσίασε κερδοφορία μετά φόρων 362 χιλιάδες Ευρώ και προ φόρων 604 χιλιάδες Ευρώ και επανήλθε στην κερδοφορία μετά από την προηγούμενη χρήση που ήταν ζημιογόνα. Όμως οι αμοιβές διοίκησης σε ενοποιημένη βάση υπερβαίνουν σημαντικά τα καθαρά αποτελέσματα μετά φόρους και προσεγγίζουν τα καθαρά προ φόρων αποτελέσματα καθώς διαμορφώθηκαν το 2013 σε 532 χιλιάδες Ευρώ. Μάλιστα αυξήθηκαν σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά όπου ήταν 443 χιλιάδες Ευρώ. Ουσιαστικά έχουμε σχεδόν το μισό από το παραγόμενο αποτέλεσμα των εργασιών του ομίλου να το καρπούνται τα μέλη της διοίκησης.
Creta Farm
Ο όμιλος βρίσκεται σε καθοδική πορεία μεγεθών η οποία οδήγησε την καθαρή του θέση στα επίπεδα των 7,5 εκ Ευρώ. Το 2013 έκλεισε με ζημίες ρεκόρ ύψους 21 εκ Ευρώ περίπου (αντιστοιχεί στο ¼ του κύκλου εργασιών) ενώ την προηγούμενη χρονιά το αποτέλεσμα ήταν επίσης ζημιογόνο κατά το ποσό των 9,2 εκ Ευρώ. Αυτό όμως δεν επηρέασε τις αμοιβές διοίκησης η οποία συντίθεται κυρίως από τα μέλη των οικογενειών των αδελφών Δομαζάκη. Συγκεκριμένα διαμορφώθηκαν σε 1,223 εκ Ευρώ μειωμένες οριακά από τα 1,283 εκ Ευρώ που ήταν το 2012. Ταυτόχρονα η συνέλευση που έγινε στις 30 Μαίου αποφάσισε και stock option για διευθυντικά στελέχη και μέλη του ΔΣ (είναι και μέτοχοι με συντριπτικά ποσοστά) προφανώς για να επιβραβευτούν οι ... επιδόσεις.
Lavipharm
Μπορεί η πλειοψηφία των εταιριών του ομίλου του κ. Θανάση Λαβίδα να έχει αρνητικά ίδια κεφάλαια, σε ενοποιημένη βάση η καθαρή θέση του ομίλου να είναι αρνητική κατά 16 εκ Ευρώ , οι συνολικές υποχρεώσεις να ξεπερνούν τα 120 εκ Ευρώ και δάνεια έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμα αλλά αυτό δεν επηρεάζει τις αμοιβές διοίκησης.
Μόνο στο πρώτο τρίμηνο του 2014 τα εκτελεστικά μέλη των ΔΣ έλαβαν 557 χιλιάδες Ευρώ από 279 χιλιάδες στο περυσινό τρίμηνο ενώ συνολικές οι αμοιβές στελεχών στον όμιλο αυξήθηκαν στις 918 χιλιάδες Ευρώ από 879 χιλιάδες.
Το 2013 ολόκληρη τη χρονιά τα εκτελεστικά μέλη του ΔΣ είχαν λάβει 1,396 εκ Ευρώ και συνολικά τα στελέχη του ομίλου 3,265 εκ Ευρώ. Όλα αυτά ενώ ο ενοποιημένος τζίρος ήταν 30 εκ Ευρώ.
Ντρουκφάρμπεν
Μπορεί η εταιρία του κ. Γιώργου Καραβασίλη να είχε το 2013 μείωση εσόδων αλλά και ζημιογόνο αποτέλεσμα αλλά αυτό δεν είχε καμία απολύτως επίπτωση στους διοικούντες. Το αντίθετο μάλιστα καθώς οι αμοιβές το 2013 διαμορφώθηκαν σε 631 χιλιάδες Ευρώ από 574 χιλιάδες Ευρώ την χρήση 2012 παρουσιάζοντας αισθητή αύξηση σε μια ιδιαίτερα δύσκολη οικονομικά χρονιά για την επιχείρηση. Στη χρήση όμως του 2012 ο όμιλος είχε τζίρο 51,6 εκ Ευρώ και κέρδη 504 χιλιάδες ευρώ ενώ το 2013 έκλεισε με ενοποιημένες πωλήσεις της τάξεως των 49,2 εκ Ευρώ και ζημίες μετά από φόρους 1,95 εκ Ευρώ περίπου.
Μινέρβα
Στην εταιρία της οικογένειας Λαδένη το 2013 ήταν για μια ακόμα χρονιά έντονα ζημιογόνο. Συγκεκριμένα με τζίρο 11,6 εκ Ευρώ οι ζημίες ήταν 3,275 εκ Ευρώ ενώ πέρυσι οι πωλήσεις ήταν 11,9 εκ Ευρώ και η καθαρή ζημία 3,292 εκ Ευρώ.
Αυτά όμως δεν επηρεάζουν τις αμοιβές διοίκησης που διαμορφώθηκαν στα επίπεδα των 635 χιλιάδων Ευρώ από 679 χιλιάδες Ευρώ. Επισημαίνεται ότι οι αμοιβές αντιστοιχούν στο 5,5% του κύκλου εργασιών και δημιουργείται το εύλογο ερώτημα με τι περιθώριο κέρδους πρέπει να λειτουργεί η εταιρία ώστε να καλύπτει τις αμοιβές διοίκησης και να μπορέσει στο τέλος να προκύψει θετικό καθαρό αποτέλεσμα για όλους τους μετόχους.
ΕΛΤΡΑΚ
Η εταιρία είχε το 2013 πωλήσεις 88 εκ Ευρώ και κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας 714 χιλιάδες Ευρώ. Οι αμοιβές διοίκησης ωστόσο ήταν μεγαλύτερες της καθαρής κερδοφορίας που αναλογεί στους μετόχους και ανήλθαν σε 1,03 εκ Ευρώ. Την προηγούμενη χρονιά η εταιρία είχε έσοδα 86,6 εκ Ευρώ και ζημίες 2 εκ Ευρώ ενώ οι αμοιβές ΔΣ ήταν 1,178 εκ Ευρώ. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η εταιρία λειτουργεί για να αμείβονται οι διοικούντες.

ΠΗΓΗ:fpress.gr

ΔΕΗ : Παραλαμβάνει τα πρώτα 15 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πότε θα μπούν στην πρίζα


Στην πρίζα αρχίζει δειλά-δειλά να μπαίνει η ηλεκτροκίνηση και στην Ελλάδα, έπειτα από πολλά χρόνια χωρίς ρεύμα.

Καταλύτης θεωρείται η προ τριών εβδομάδων ρύθμιση του ΥΠΕΚΑ που απαλλάσσει τους λεγόμενους "φορείς εκμετάλλευσης υποδομών φόρτισης" από την έκδοση άδειας προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και τους κατατάσσει στην κατηγορία των τελικών καταναλωτών με δικαίωμα μεταπώλησης του ρεύματος ως υπηρεσία φόρτισης.

Κινητικότητα παρατηρείται και από πλευράς ΔΕΗ που μέσα στο προσεχές διάστημα - ίσως και εντός της εβδομάδας- παραλαμβάνει τα 15 οχήματα τα οποία έχει παραγγείλει από τις εταιρείες BMW και Daimler. Ανάλογες κινήσεις εξετάζουν επίσης εταιρείες ταχυμεταφορών, και διανομής, τόσο στην κατεύθυνση του αυτοκινήτου όσο και του σκούτερ.

Σύντομα τα καθαρόαιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που σήμερα δεν ξεπερνούν τα 20- 25 πρόκειται να φτάσουν τα 40 (με τα 15 της ΔΕΗ), ενώ παραγγελίες δέχονται συνεχώς από μεμονωμένα πρόωπα και επιχειρήσεις οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

Το σχέδιο για την προώθησςη της ηλεκτροκίνησης μπαίνει σιγά-σιγά στην πρίζα, και σε αυτό ρόλο έχει φυσικά και η ΔΕΗ, υπεύθυνη στην Ελλάδα για το επιδοτούμενο ερευνητικό κοινοτικό πρόγραμμα, το γνωστό μας Green eMotion.

Το πρόγραμμα που ξεκίνησε το Μάρτιο του 2011 και θα έχει ολοκληρωθεί το Μάρτιο του 2015, βρίσκεται στην τελική του φάση, γι' αυτό και στις 24 Σεπτεμβρίου διοργανώνεται συνέδριο στην Αθήνα όπου και θα παρουσιαστούν τα μέχρι τώρα αποτελέσματα.

Στην πρίζα οι 7 σταθμοί φόρτισης

Μέχρι τότε εκτιμάται ότι θα έχουν εγκατασταθεί και τεθεί σε λειτουργία οι 7 συνολικά σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Αθήνα που προβλέπει το πρόγραμμα, και συγκεκριμένα στην είσοδο κεντρικών "ενεργειακών" κτιρίων σαν αυτών της ΔΕΗ (Χαλκοκονδύλη όπου και έχει ήδη τοποθετηθεί), του ΥΠΕΚΑ (Μεσογείων), της ΡΑΕ (Πειραιώς), του ΔΕΔΔΗΕ (Καλλιρόης), κ.ο.κ. Στους 7 αυτούς φορείς θα διατεθούν και 7 από τα 15 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που παρήγγειλε η ΔΕΗ. Τα άλλα 8 θα φορτίζονται στους 8 σταθμούς φόρτισης της Κοζάνης, όπου και έκανε πρεμιέρα το Green eMotion το 2011.

Στόχος του Green eMotion είναι στο μέλλον οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων να έχουν εύκολη και χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς πρόσβαση σε εγκαταστάσεις φόρτισης και συναφείς υπηρεσίες σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στην περίπτωση της ΔΕΗ που "τρέχει" το Green eMotion, ο σταθμός φόρτισης στο κτίριο της Χαλκοκονδύλη έχει ήδη εγκατασταθεί και απομένει να "ντυθεί" με το λογότυπο της επιχείρησης και του προγράμματος, προκειμένου αμέσως μετά να τεθεί σε λειτουργία.

Παρουσίαση στη ΔΕΘ

Παρουσίαση του προγράμματος θα γίνει από τη ΔΕΗ στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ). Η ομάδα που "τρέχει" το πρόγραμμα, υπό την Βάλυ Λιόλιου, υπεύθυνη στην Ελλάδα για το Green E-motion, έχει σχεδιάσει μια κάρτα φόρτισης που θα χρησιμοποιούν οι κάτοχοι των 15 πρώτων οχημάτων. Πρόσβαση στην κάρτα θα έχουν σε αυτή τη φάση μόνο τα 15 οχήματα, αλλά ο στόχος είναι στο πρόγραμμα να υπάρξει και συμμετοχή ιδιωτών. Αλλωστε αυτό ακριβώς πρεσβεύουν και οι Βρυξέλλες: Καταναλωτές με διαφορετικά συμβόλαια σε διαφορετικές εταιρείες, να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ίδιες παροχές, ένα είδος πανευρωπαικού roaming.

Υπομονή...

Βασική μέχρι σήμερα αιτία για την καθυστέρηση στο "άνοιγμα" της πολλά υποσχόμενης αυτής αγοράς ήταν η έλλειψη ενός ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου. Η νομοθετική ρύθμιση για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε βενζινάδικα, σταθμούς, χώρους στάθμευσης, και σε ΚΤΕΟ θεσπίστηκε μόλις τον περασμένο Ιανουάριο, ενώ τον Αύγουστο κατατέθηκε η ρύθμιση για την λειτουργία των υποδομών φόρτισηες ηλεκτρικών οχημάτων.

Μέχρι σήμερα οι 20-25 χρήστες στην Ελλάδα φορτίζουν τα αυτοκινητά τους μόνο το βράδυ στα σπίτιά τους (πυλωτή, γκαράζ, κ.ο.κ).

Ενα άλλο πάντως αντίκινητρο για τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης είναι ότι τα οχήματα του είδους είναι πιο ακριβά απ' ότι στο εξωτερικό.

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Στα κατεχόμενα για έρευνες το «Μπαρμπαρός»


Ο Τούρκος νεοεκλεγέντας Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, πριν την επίσκεψή του στα κατεχόμενα, που χρονικά τοποθετείται την 1η Σεπτεμβρίου, στέλνει στην περιοχή το τουρκικό ερευνητικό σκάφος «Μπαρμπαρός». Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με τον "Φιλελεύθερο", εκτιμάται ως μήνυμα που θέλει να στείλει η Άγκυρα προς διάφορους αποδέκτες, κυρίως σε όσους επενδύουν στον Ερντογάν αναμένοντας από αυτόν κινήσεις στο Κυπριακό.
Με βάση τη NAVTEX που έχει εκδοθεί, το «Μπαρμπαρός Χαϊρεττίν Πασά» έχει δεσμεύσει περιοχή για έρευνες από την 24η Αυγούστου (από χθες, δηλαδή) μέχρι και τη 2α Οκτωβρίου 2014. Το πλοίο δεν έχει ακόμη καταπλεύσει στην περιοχή. Οι δεσμευμένες προς έρευνα περιοχές εκτείνονται από το κατεχόμενο Ριζοκάρπασο και βορείως της Κύπρου, ενώ με βάση τις συντεταγμένες που έχουν δοθεί, το σκάφος δεν αναμένεται να κινηθεί σε τεμάχια της κυπριακής ΑΟΖ, νοτίως του νησιού.
Το «Μπαρμπαρός» θα πραγματοποιήσει έρευνες σε περιοχές που είναι στα «χωρικά ύδατα» του ψευδοκράτους και εντός των «τεμαχίων» που έχουν καθορίσει Άγκυρα και κατοχικό καθεστώς. Σημειώνεται ότι τον περασμένο Μάιο η Τουρκία κατέθεσε στα Ηνωμένα Έθνη τη συμφωνία της με το ψευδοκράτος για τον καθορισμό υφαλοκρηπίδας, προκαλώντας την αντίδραση της Λευκωσίας.
Όπως είναι γνωστό, εντός Σεπτεμβρίου η ιταλική ΕΝΙ θα αρχίσει μια σειρά γεωτρήσεων που θα καλύψει τα τεμάχια 2, 3 και 9 της κυπριακής ΑΟΖ και η Άγκυρα -όχι τυχαία- επιχειρεί με το «Μπαρμπαρός» νέες παράλληλες έρευνες στην «υφαλοκρηπίδα» του ψευδοκράτους.


ΠΗΓΗ:energypress.gr

Mamidoil Jetoil: Ξεμπλοκάρει η επένδυση στην Κρήτη



Το «πράσινο φως» σε μια επένδυση της Mamidoil Jetoil, που είχε «παγώσει» για περισσότερο από μια 8ετία εξαιτίας της γραφειοκρατίας και των αντιδράσεων από την τοπική κοινωνία, άναψε πριν από λίγες ημέρες το υπουργείο Ανάπτυξης.


Με απόφασή του υφυπουργού Ανάπτυξης κ. Ν. Μηταράκη εγκρίθηκε η υπαγωγή της επένδυσης Mamidoil Jetoil που αφορά στην ίδρυση εγκατάστασης αποθήκευσης και διακίνησης υγρών καυσίμων στη περιοχή Πλατάνι, Σούδας του δήμου Χανίων, στην κατηγορία της Γενικής Επιχειρηματικότητας των Γενικών Επενδυτικών Σχεδίων.


Το συνολικό επιλέξιμο και ενισχυόμενο κόστος της επένδυσης είναι 14.118.150,40 ευρώ ενώ η συνολική ενίσχυση ανέρχεται σε 4.235.445,12 ευρώ, ήτοι ποσοστό 30% του ενισχυόμενου κόστους και χορηγείται με τη μορφή της επιχορήγησης.


Ο αριθμός των νέων θέσεων εξαρτημένης εργασίας που θα δημιουργηθούν από την υλοποίηση της επένδυσης μετά το δεύτερο έτος λειτουργίας από την ολοκλήρωσή της, ανέρχονται σε 18.


Για την ιστορία θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η συγκεκριμένη επένδυση είχε απασχολήσει και το γραφείο του πρωθυπουργού, όταν εν έτη 2010 ο επιχειρηματίας Κυριάκος Μαμιδάκης σε επιστολή που είχε αποστείλει στον κ. Παπανδρέου έκανε λόγο για «σκόπιμη καθυστέρηση της επένδυσης στη Σούδα Χανίων».


Παράλληλα σημείωνε ότι «η Κρήτη έχει άμεση ανάγκη από αποθηκευτικούς χώρους καθώς οι υπάρχοντες εξυπηρετούν ανάγκες μόνο 15 ημερών. Αυτό έχει ως επακόλουθο τη δραστηριοποίηση στην Κρήτη περιορισμένου αριθμού εταιρειών εμπορίας, με αποτέλεσμα να υπάρχει στρέβλωση του ανταγωνισμού».


Εκτός από την Mamidoil Jetoil, ενδιαφέρον να δημιουργήσουν σταθμό αποθήκευσης πετρελαιοειδών στην Κρήτη έχουν εκδηλώσει εκ νέου και οι Ολλανδοί της Vopak.


Τα σχέδια των Ολλανδών


Για τον λόγο αυτό η θυγατρική της Ολλανδικής Royal Vopak, η "Τερματικός Σταθμός Κρήτης", υπέβαλε σχετικό αίτημα στο Enterprise Greece για την ένταξη της επένδυσής της στο fast track.


Η επένδυση αφορά στη δημιουργία τερματικού σταθμού αποθήκευσης πετρελαιοειδών στη Νότια Κρήτη, το ύψος της οποίας με βάση παλαιότερες εκτιμήσεις υπολογίζεται μεταξύ των 300-500 εκατ. ευρώ. Επίσης, με βάση όσα είχαν γνωστοποιηθεί δυόμισι χρόνια πριν, στο έργο στη φάση της κατασκευής θα απασχοληθούν περίπου 1.500 άτομα ενώ οι μόνιμες θέσεις εργασίας υπολογίζονταν σε περίπου 200.


Αξίζει να αναφερθεί ότι η Κρήτη ήταν η μία από τις τέσσερις περιοχές που είχε επιλέξει η Ολλανδική εταιρεία, που είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες logistics στον κόσμο, για να κάνει τον τερματικό σταθμό της. Οι άλλες περιοχές ήταν η Κύπρος, η Αίγυπτος και η Τουρκία.


Σε ότι αφορά στην επένδυση στην Κρήτη, αν και εφόσον υλοποιηθεί, η εταιρεία θα καλύπτει τις ανάγκες των εταιρειών για την περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, θα εξυπηρετούνται οι διελεύσεις από τα στενά του Σουέζ, η πρόσβαση στη Μαύρη Θάλασσα αλλά και ότι εισάγεται από τον Ατλαντικό Ωκεανό στην περιοχή.


Βέβαια για να γίνει αυτό θα πρέπει η Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων να συνεδριάσει και να εγκρίνει την ένταξη της συγκεκριμένης επένδυσης στο νόμο για τις στρατηγικές επενδύσεις (fast track).



ΠΗΓΗ
:euro2day.gr