Ο επικεφαλής της εταιρείας JSI Services Joe Staffurth, που παρευρέθη στην Αθήνα για το συνέδριο της αμερικανικής ένωσης γεωλόγων πετρελαίου AAPG, δίνει το δικό του στίγμα για το εάν υπάρχει προοπτική, ποιες είναι αυτή τη στιγμή οι προσδοκίες και τι μπορούμε να περιμένουμε στο επόμενο διάστημα στην προσπάθεια για ανάπτυξη της αγοράς έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονονθράκων.
Ο ίδιος, πρώην στέλεχος πετρελαϊκής, πλέον δραστηριοποιείται στις υπηρεσίες, συλλέγοντας δεδομένα από τα deals που γίνονται ανά τον κόσμο στη βιομηχανία του πετρελαίου.
Κύριε Staffurth, εκτιμάται υπάρχει ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά υδρογονανθράκων;
Αναμφίβολα ναι. Αυτή τη στιγμή υπάρχει έλλειψη δεδομένων που θα δείχνουν ποιο είναι το δυνητικό δυναμικό έρευνας στην Ελλάδα. Οπότε όταν η PGS θα διαθέσει τα δεδομένα της έρευνας πιστεύω ότι θα εκδηλωθεί ένδιαφέρον.
Ένα θέμα που απασχολεί διαχρονικά τους επενδυτές, είναι η ταχύτητα της γραφειοκρατικής διαδικασίας και εκεί υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον εάν δηλαδή η νέα διαδικασία θα είναι πιο γρήγορη. Παίρνει υπερβολικά πολύ χρόνο η έγκριση και η αδειοδότηση των διαδικασιών. Και έτσι οι επενδυτές συχνά βλέπουν μειωμένο ή καθόλου οικονομικό ενδιαφέρον για να έρθουν στην Ελλάδα.
Ένα ακόμη θέμα είναι το site στο internet του υπουργείου, από το οποίο είναι πολύ δύσκολο να αντλήσει κανείς πληροφορίες, στοιχεία και στατιστικά. Συγκριτικά με άλλες χώρες που προσπαθούν να ανοίξουν την αγορά τους, το ελληνικό υπουργείο μάλλον υστερεί στον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζει τις προοπτικές της δικής σας αγοράς. Ο ευκολότερος τρόπος για τις εταιρείες να καταλάβουν τι γίνεται σε μία αγορά είναι αυτός, προτού αποφασίσουν στη συνέχεια να στείλουν κάποιον απεσταλμένο.
Με βάση τα υφιστάμενα δεδομένα, τι μεγέθους εταιρείες θα μπορούσαν να έρθουν στην Ελλάδα;
Από τα παλιά δεδομένα μπορούμε να μιλάμε για μικρές ή μεσαίου μεγέθους εταιρείες.
Δε νομίζω ότι οι μεγάλες εταιρείες βλέπουν μεγάλη προοπτική. Άρα μέχρι να υπάρξουν νέα δεδομένα που θα δείξουν νέα προοπτική οι μεγάλες εταιρείες δε θα ενδιαφερθούν.
Η λογική εξέλιξη θα είναι ότι οι μικρές και μεσαίες εταιρείες θα αποκτήσουν άδειες, θα κάνουν την αρχική δουλειά. Και μετά θα έρθουν οι μεγαλύτεροι εάν διαπιστωθεί ότι υπάρχει δυναμικό.
Εάν δούμε άλλες χώρες με μικρή ερευνητική δραστηριότητα, ένα καλό παράδειγμα αποτελεί η Ουρουγουάη, όπου στην αρχή πήγαν μικρές εταιρείες και στη συνέχεια ενδιαφέρθηκαν μεγαλύτερες πετρελαϊκές.
Το ίδιο και στην Ανατολική Αφρική, που είχε απορριφθεί από μεγαλύτερες εταιρείες, πήγαν μικρότερες και τώρα οι μεγάλες έχουν επανέρθει γιατί κατάλαβαν ότι κάτι τους «ξέφυγε».
Επομένως οι μεγάλες εταιρείες δεν έχουν τους πόρους ή το ενδιαφέρον να κάνουν την πρώτη φάση της πρώιμης έρευνας. Είναι ευχαριστημένες να πληρώνουν λίγο πιο πολύ και να έρχονται πιο αργά, όταν κάποιος άλλος κάνει την αρχική δουλειά που να βρει που υπάρχει πιθανό δυναμικό.
Τα ευρήματα στην Ανατολική Μεσόγειο επηρεάζουν την Ελλάδα;
Τεχνικά είναι πολύ μακριά. Το γεγονός ότι υπάρχει δραστηριότητα στη Μεσόγειο, που είναι μεγάλη, σημαίνει ότι κάποιοι θα έρθουν και θα παρακολουθήσουν την Ελλάδα. Ωστόσο μέχρι να ολοκληρωθεί η τεχνική δουλειά που θα δείξει τις δυνατότητες της περιοχής, δε νομίζω ότι είναι ρεαλιστικό να έρθουν οι μεγάλες εταιρείες σε πρώιμο στάδιο.
Πως κρίνεται το συνέδριο APPEX στην Αθήνα
Είναι η δεύτερη φορά που πραγματοποιήθηκε το περιφερειακό συνέδριο της APPEX, πέρυσι έγινε στην Κωνσταντινούπολη. Και φέτος υπάρχει καλύτερη συμμετοχή συγκριτικά με πέρυσι, τα νούμερα έχουν αυξηθεί έστω και λίγο και οι άνθρωποι της αγοράς είναι ικανοποιημένοι που ήρθαν εδώ.
Το γεγονός ότι η Shell, η Chevron ή η Exxon Mobil συμμετέχουν αποτελεί έκπληξη ή οι εταιρείες αυτές πάντα συμμετέχουν σε αυτά τα συνέδρια;
Οι μεγάλες εταιρείες, δεν πραγματοποιούσαν έρευνες μέχρι το 2010. Για περίπου μια 10ετία είχαν επικεντρωθεί στην εκμετάλλευση του δυναμικού που διέθεταν.
Αλλά από το 2010 άρχισαν να πραγματοποιούν περισσότερες έρευνες. Και άρχισαν να δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Μέχρι τότε λοιπόν δε συμμετείχαν στο APPEX.
Τώρα βλέπουμε μεγάλες εταιρείες. Αρχίζουν να κοιτάζουν πιο κοντά την έρευνα και να παίρνουν περισσότερα ρίσκα από ό,τι στο παρελθόν. Ανησυχούν μήπως χάσουν κάποια ευκαιρία.
Το κοίτασμα του Πρίνου έφτασε στην κορύφωσή του μέχρι σχεδόν τα 25χιλιάδες βαρέλια την ημέρα. Ένα τέτοιο μέγεθος θα μπορούσε να ενδιαφέρον για μια μεγάλη εταιρεία;
Όχι, είναι πολύ μικρό, για τις μεγάλες εταιρείες. Αυτές θα κοίταζαν πεδία με πάνω από 100 εκατομμύρια βαρέλια ανά πετρελαϊκή δομή.
ΠΗΓΗ.capital.gr
Κανείς δεν ξέρει σε ποιο σημείο της Γης θα πέσει ο ευρωπαϊκός δορυφόρος GOCE που τέθηκε σε τροχιά το 2009 για να χαρτογραφήσει το βαρυτικό πεδίο του πλανήτη μας, και ο οποίο αναμένεται τις επόμενες ώρες να συγκρουστεί με την επιφάνεια του πλανήτη μας.
Ο Ρουν Φλόμπερχάγκεν που είναι επικεφαλής του προγράμματος παρακολούθησης του δορυφόρου, ανέφερε ότι «είναι δύσκολο να προσδιορίσουμε από ποιό σημείο της ατμόσφαιρας θα γίνει η επανείσοδος του δορυφόρου και πού θα προσκρούσει. Οι καλύτερες εκτιμήσεις που έχουν κάνει υπολογίζουν ότι η πτώση θα συμβεί την Κυριακή ή τη Δευτέρα».
Επιστήμονες του Οργανισμού έχουν προβλέψει ότι περίπου το 20% της μάζας του δορυφόρου δεν θα διαλυθεί από την θερμότητα κατά την είσοδο του στην ατμόσφαιρα αλλά θα πέσει σε ξηρά ή θάλασσα σε πολλά κομμάτια, άγνωστο πόσα.
Υποστηρίζουν μάλιστα ότι η πιθανότητα να χτυπηθεί κάποιος από κάποιο κομμάτι του δορυφόρου είναι υπαρκτή!
Ο δορυφόρος που έχει μέγεθος όσο ένα μικρό αυτοκίνητο και ζυγίζει περίπου ένα τόνο, κατά την είσοδο του στην ατμόσφαιρα θα εκραγεί και θα διασπαστεί σε κομμάτια, πολλά από τα οποία θα πέσουν αυτούσια στο έδαφος ή σε κάποιον ωκεανό.
Ο δορυφόρος είχε κατασκευαστεί από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA) και ήδη τις τελευταίες εβδομάδες η τροχιά που ακολουθεί τον έχει φέρει πολύ κοντά στη Γη.
Γεγονός είναι ότι ο δορυφόρος βρισκόταν στα 160 μίλια μακριά από τη Γη και στη συνέχεια άρχισε να περιφέρεται όλο και πιο κοντά στον πλανήτη μας, φθάνοντας τα 100 μίλια προχθές. Εκτελούσε μία πλήρη περιφορά της Γης κάθε 88 λεπτά.
Ο δορυφόρος είχε σχεδιαστεί για να ολοκληρώσει την αποστολή του στον Αύγουστο του 2011. Ωστόσο οι ειδικοί του ESA διαπίστωσαν εκείνη την περίοδο ότι ο GOCE διέθετε επάρκεια «καυσίμων» και έτσι παρέτειναν την αποστολή μέχρι τώρα.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Οι τιμές του αργού έχουν υποχωρήσει πολύ τα τελευταία χρόνια στον Κόλπο του Μεξικού συγκριτικά με τις αντίστοιχες του ευρωπαϊκού συμβολαίου Brent, με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα περιθώρια κέρδους των διϋλιστηρίων της περιοχής.
Αιτία αποτελεί η επανάσταση του πετρελαίου σχιστών στην Αμερική, η οποία έχει κατακλύσει την εγχώρια αγορά με φθηνό αργό πετρέλαιο. Η πρόκληση αυτή τη στιγμή είναι να μεταφερθεί το πετρέλαιο αυτό στις περιοχές όπου βρίσκονται τα μεγάλα διϋλιστήρια και όσο επιτυγχάνεται αυτός ο στόχος, τόσο επωφελούνται οι εν λόγω εταιρείες, όπως η Valero και η Phillips 66.
Οι εκτιμήσεις των αναλυτών κάνουν λόγο για αύξηση του περιθωρίου κέρδους κατά 5 δολάρια ανά βαρέλι από τον Σεπτέμβριο και μετά, ενώ η τιμή του WTI έχει μειωθεί κατά 10% τον τελευταίο μήνα και έφτασε τα 94 δολάρια ανά βαρέλι.
ΠΗΓΗ:energia.gr/
Όπως μεταδίδει το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο “Reuters”, οι Χριστιανοδημοκράτες της Άνγκελα Μέρκελ και το SPD κατέληξαν σε συμφωνία για το ακανθώδες θέμα της τραπεζικής ένωσης στην ευρωζώνη, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεών τους για τη συγκρότηση μιας κυβέρνησης Μεγάλου Συνασπισμού.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του “Reuters”, η…συναντίληψη των δυο πλευρών έχει στο επίκεντρό της την ευχέρεια που θα διαθέτει ένα μικρό συμβούλιο, το οποίο θα λειτουργεί παράλληλα με το Ecofin, και όχι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να αποφασίζει για το πότε θα κλείνει μια τράπεζα που απειλείται με χρεοκοπία.
Αρκετές πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν όλα λέγονται στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων των δυο μελλοντικών κυβερνητικών εταίρων της Γερμανίας, επισημαίνουν ότι το CDU/CSU και το SPD συμφώνησαν ότι δεν θα διατίθενται απευθείας κεφάλαια από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM), για τη διάσωση οικονομικών ιδρυμάτων σε δύσκολη θέση.
Ακόμη φυσικά υπάρχουν νομικές εκκρεμότητες που θα πρέπει να απαντηθούν, στόχος των δυο κομμάτων ωστόσο είναι να έχει ολοκληρωθεί η συμφωνία στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στον Γερμανό Υπουργό Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε να προσέλθει στις Βρυξέλλες με ξεκάθαρη θέση.
Οι παραπάνω εξελίξεις συνιστούν ακόμη μια υποχώρηση από την πλευρά του SPD, που θυσίασε τις προεκλογικές εξαγγελίες του, υποχωρώντας μπροστά στην ξεκάθαρη θέση της Άνγκελα Μέρκελ.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Το ποιήμα που ακολουθεί είναι του Γεώργιου Σουρή,και δυστυχώς δεν μπορούμε να διαφωνήσουμε ούτε με έναν στίχο. Το πρόβλημα είναι ότι αναφερόνταν σε μια άλλη εποχή, η οποία όπως φαίνεται διαρκεί ίδια και απαράλλαχτη μέχρι σήμερα. Διαβάστε το και θα φρίξετε, γιατί όπως έλεγε και ο μακρίτης Ν.Παπάζογλου στο τραγούδι του "Υδροχόος", "όλα τριγύρω αλάζουνε, και όλα τα ίδια μένουν"
Γεώργιος Σουρής (1853-1919)
Ποιος είδε κράτος λιγοστό
σ' όλη τη γη μοναδικό,
εκατό να εξοδεύει
και πενήντα να μαζεύει;
Να τρέφει όλους τους αργούς,
νά 'χει επτά Πρωθυπουργούς,
ταμείο δίχως χρήματα
και δόξης τόσα μνήματα;
Νά 'χει κλητήρες για φρουρά
και να σε κλέβουν φανερά,
κι ενώ αυτοί σε κλέβουνε
τον κλέφτη να γυρεύουνε;
Όλα σ' αυτή τη γη μασκαρευτήκαν
ονείρατα, ελπίδες και σκοποί,
οι μούρες μας μουτσούνες εγινήκαν
δεν ξέρομε τί λέγεται ντροπή.
Σπαθί αντίληψη, μυαλό ξεφτέρι,
κάτι μισόμαθε κι όλα τα ξέρει.
Κι από προσπάππου κι από παππού
συγχρόνως μπούφος και αλεπού.
Θέλει ακόμα -κι αυτό είναι ωραίο-
να παριστάνει τον ευρωπαίο.
Στα δυό φορώντας τα πόδια που 'χει
στο 'να λουστρίνι, στ' άλλο τσαρούχι.
Σουλούπι, μπόϊ, μικρομεσαίο,
ύφος του γόη, ψευτομοιραίο.
Λίγο κατσούφης, λίγο γκρινιάρης,
λίγο μαγκούφης, λίγο μουρντάρης.
Και ψωμοτύρι και για καφέ
το «δε βαρυέσαι» κι «ωχ αδερφέ».
Ωσάν πολίτης, σκυφτός ραγιάς
σαν πιάσει πόστο: δερβέναγάς.
Δυστυχία σου, Ελλάς,
με τα τέκνα που γεννάς!
Ώ Ελλάς, ηρώων χώρα,
τί γαϊδάρους βγάζεις τώρα;
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Στο video ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Δήμου Καβάλας κος Θέμης Καλπακίδης, κατακεραυνώνει τους ιθύνοντες της εταιρίας, παραθέτει επιχειρήματα και στοιχεία, δηλώνοντας ξεκάθαρα ότι ο αγωγός ΔΕΝ θα περάσει από τα Τενάγη. To video δεν έχει προβληθεί στα ΜΜΕ για ευνόητους λόγους!
ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΓΟΥ ΤΑΡ
ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΝΑΓΗ ΤΩΝ ΦΙΛΙΠΠΩΝ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΣΙΜΗ ΓΗ
ΠΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟ VIDEO
Και αυτό γιατί :
1. Περιορίζεται (μειώνεται) ακόμα πιο πολύ η καλλιεργήσιμη γη με αποτέλεσμα τον παραπέρα αφανισμό της γεωργίας μας (80% όδευση του αγωγού σε καλλιεργήσιμη γη).
2. Θα δημιουργηθεί σοβαρό οικονομικό πρόβλημα ακόμα και αφανισμού των αγροτών που κατέχουν καλλιεργήσιμη γη στα τενάγη και όχι μόνο, διότι τα ψίχουλα της απαλλοτρίωσης που σκοπεύει να δώσει η εταιρεία, δεν αποκαθιστούν τη ζημία που θα προκληθεί.
3. Μια τέτοια περιοχή μοναδική στην Ευρώπη για την υψηλή παραγωγικότητα εξ αιτίας της τύρφης, θα καταστραφεί ολοσχερώς αφού 4 και 4 μέτρα εκατέρωθεν ίσως περιφραχτεί για την συντήρηση και επίβλεψη του αγωγού. Μ αυτόν τον τρόπο θα τεμαχιστούν παραπέρα τα αγροτεμάχια και η πρόσβαση από το ένα στο άλλο θα είναι αδύνατη.
4. Ο κίνδυνος μια πυρκαγιάς λόγω της τύρφης μπορεί να οδηγήσει σε τραγικά αποτελέσματα που δεν θέλουμε να τα σκεφτούμε, κυρίως την εποχή της συγκομιδής, και βέβαια σε πολλά σημεία περνάει κοντά από οικισμούς. Τι θα γίνει σε κάποιο ατύχημα; Όταν ο αγωγός έχει 95 ατμόσφαιρες πίεση.
5. Κάθε χρόνο λόγω των καιρικών συνθηκών έχουμε καθίζηση του εδάφους πράγμα που σημαίνει ότι ο αγωγός αργά η γρήγορα θα «αναδυθεί» στην επιφάνεια πράγμα που θα δυσκολέψει την διέλευση από το ένα αγροτεμάχιο στο άλλο.
6. Δεν θα υπάρξει κανένα οικονομικό όφελος για τους αγρότες, τους εργαζόμενους και τους μικροεπαγγελματίες της ευρύτερης περιοχής.
7. H περιοχή μας είναι προικισμένη όχι μόνο με φυσική ομορφιά αλλά και με επιτεύγματα-αξιοθέατα πολιτισμού, τόσο της ανθρώπινης δημιουργίας (αρχαιολογικός χώρος Φιλίππων, βαπτιστήριο Αγίας Λυδίας, βραχογραφίες, κάμπος τεναγών κλπ.) όσο και της ίδιας της φύσης (πλούσια δάση, ιαματική πηγή λασπόλουτρων, σύσταση του εδάφους των τεναγών κλπ).
Να μην αφήσουμε να καταστρέψουν ό,τι η φύση τόσο απλόχερα μας χάρισε.
8. Τα τενάγη Φιλίππων είναι ένα φυσικό μνημείο και θα μπορούσε να μπει στα προστατευόμενα μνημεία της UNESCO αφού υπάρχουν και φυσικά μνημεία που προστατεύονται από αυτήν.
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΣΤΗΝ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΓΟΥ
ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΜΩΣ ΚΑΘΕΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ
ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΓΗ ΥΨΗΛΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ας βρει η κατασκευάστρια εταιρεία άλλο δρόμο όδευσης του αγωγού που σύμφωνα με τα παραπάνω τίποτα δεν έχει να δώσει στην περιοχή μας, παρά μια οικολογική καταστροφή και μηδενικά αντισταθμιστικά οφέλη.
ΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΤΡΟΦΗ
ΟΧΙ ΝΑ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΝ ΑΓΩΓΟΥΣ
Το κείμενο υπογράφουν:
ΦΥΣΙΟΛΑΤΡΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΖΥΓΟΥ
ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΖΥΓΟΥ «ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ»
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΖΥΓΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΥΔΙΑΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΙΠΠΩΝ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΥΣΤΥΛΟΥ 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΥΣΤΥΛΟΥ 1Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΣΤΕΓΗ ΚΡΗΝΙΔΩΝ ΚΡΗΝΙΔΩΝ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΜΥΓΔΑΛΕΩΝΑ
ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΩΝ ΚΑΒΑΛΑΣ
ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΠΗΓΗ:kavalaoil.blogspot.gr