Τους τα παίρνουμε χοντρά! Κότσους τους πιάσαμε τους Γερμανούς!
Παίρνουμε 0,011 € ανά τ.μ. (1,1 λεπτό) τη μέρα ενοίκιο εξασφαλισμένο για 40 χρόνια! Που θα βρούμε καλύτερο;
Μας δίνουν οι Γερμανοί της FRAPORT AG- SLENTEL Ltd. (κολλητά και ο μονοπωλιακός Ομίλου Κοπελούζου) 1,2 δισεκ. ευρώ για 14 ψωροαεροδρόμια για 40 χρόνια. Δηλαδή 30 εκ. το χρόνο, δηλαδή 2,142 εκ. για κάθε αεροδρόμιο το χρόνο, δηλαδή 178.571 ευρώ το μήνα, δηλαδή 5.952 ευρώ τη μέρα!
Αν υποθέσουμε ότι κάθε αεροδρόμιο κατά μ.ο. δεσμεύει έτσι ή αλλιώς 1.000 στρέμματα περιοχής και έχει κάτι παλιοεγκαταστάσεις, τότε για κάθε στρέμμα πληρώνουν τη μέρα 5,95 ευρώ και για κάθε τετραγωνικό μέτρο 0,0059 ευρώ τη μέρα!
Για να μη ξεχνιόμαστε και πει κανένας ότι παραλείπω μεγάλα έσοδα από τους υπολογισμούς των ενοικίων τα παραπάνω είναι από το εφάπαξ. Οι Γερμανοί θα καταβάλλουν και ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκ. ή 0,005 € το τ.μ. τη μέρα. Σύνολο κόστους 0,011 € τη μέρα ανά τ.μ.!
Μα τι λέμε τώρα είναι λίγα τα 0,011 € ανα τ.μ. τη μέρα ενοίκιο εξασφαλισμένο για 40 χρόνια; Που θα βρούμε καλύτερο;
Α, ανά επιβάτη χρεώνουν 12,7 € τώρα και μετά 3-4 χρόνια θα χρεώνουν 18-20 ευρώ… γερμανόσημο! Με σημερινά δεδομένα και 23 εκ. επιβάτες το χρόνο στα 14 αεροδρόμια …
Οι τιμές του πετρελαίου δεν θα επηρεαστούν από τη διεύρυνση των εξαγωγών του αμερικανικού αργού, σύμφωνα με ανώτατο αξιωματούχο του Οργανισμού Πετρελαιοπαραγωγών Χωρών (OPEC).
"Η επίδραση της εξαγωγής αμερικανικού αργού στην αγορά είναι μηδενική" είπε ο Abdalla El-Badri γενικός γραμματέας του OPEC. "Δεν θα υπάρξει καμία επίδραση στην τιμή του αργού επειδή οι ΗΠΑ είναι ακόμα μία σημαντική χώρα".
Όπως αναφέρει το ...
"Προσγείωση στο αεροδρόμιο Κέρκυρας. Το ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζει το ξεπούλημα του σε ιδιώτες. 25 Μάη τους χαλάμε τα σχέδια".
Έγραφε στις 5 Μαΐου 2014 ο Αλέξης Τσίπρας στο Twitter για το "ξεπούλημα" των περιφερειακών αεροδρομίων με αφορμή την επίσκεψη του στο νησί της Κέρκυρας.
Στις 30 Νοεμβρίου 2014 σε ομιλία του στα Γιάννενα είχε πει: "Αναρωτιόμαστε: τι όφελος μπορεί να έχει για την ανάπτυξη του τόπου η ιδιωτικοποίηση του αεροδρόμιου στο Άκτιο; Ή το να μην υλοποιούνται μέχρι σήμερα τα αναγκαία έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων; Η απάντηση είναι: κανένα όφελος. Πουλάνε ό,τι βρουν μπροστά τους και εγκαταλείπουν ότι δεν μπορούν να πουλήσουν".
Στις 13 Δεκεμβρίου 2014 σε ομιλία του στο Ηράκλειο Κρήτης είχε πει:"Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Αεροδρόμιου στα Χανιά. Είναι προφανές πόσο σημαντικό είναι για την επικοινωνία της Κρήτης με την Ελλάδα και τον κόσμο. Αλλά το ΤΑΙΠΕΔ το ξεπουλάει, για να μετατραπεί σε κερδοφόρο μαγαζί. Και έτσι, ένα κομμάτι από το ευρύτερο κοινωνικό συμφέρον, μετατρέπεται σε ιδιωτικό κέρδος".
Στις 20 Φεβρουαρίου 2015, ο Αλέξης Τσίπρας χαρακτήρισε το τίμημα που πρόσφερε η Fraport "δίκαιο". "Αλλά τα αεροδρόμια είναι μέρος της τουριστικής μας βιομηχανίας. Έτσι η Ελλάδα βγάζει τα προς το ζην της. Είναι κάτι που πρέπει επίσης να εξετάσουμε.
Αυτό που βιώσαμε τα προηγούμενα χρόνια δεν ήταν ιδιωτικοποίηση αλλά αχαλίνωτο ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας σε φίλους του συστήματος", έλεγε στο περιοδικό Στερ
ΠΗΓΗ:press-gr.com
Ο παροξυσμός που έπιασε την κλιματική προπαγάνδα τις μέρες της Συνόδου του ΟΗΕ στο Παρίσι δεν είχε προηγούμενο, με αποτέλεσμα να σημειώνονται διάφορα ευτράπελα. Ένα απ’ αυτά διέπραξε και το εν Ελλάδι παρακλάδι του WWF, το οποίο κοιμάται και ξυπνά έχοντας στο μυαλό του πώς να πολεμήσει τον Ελληνικό λιγνίτη, θέλοντας προφανώς να ηλεκτροδοτείται η χώρα είτε από λιγνίτη των λοιπών Βαλκανικών χωρών είτε από ρωσικό φυσικό αέριο. Οι προφάσεις περί αιολικών και Φ/Β δεν πείθουν πια ούτε παιδάκια, δεν υπάρχει ούτε μια χώρα στον πλανήτη που να ηλεκτροδοτείται με αναξιόπιστες και τυχαίες πηγές ενέργειας, ακόμα και η χώρα με τα περισσότερα Φ/Β στην ΕΕ, η Γερμανία, ηλεκτροδοτείται κυρίως με λιγνίτη, λιθάνθρακα και πυρηνικά.
Στη Γερμανία το WWF έχει αποδεχτεί (WWF setzt auf fossile Kraftwerke) το λιγνίτη και γενικά τα ορυκτά καύσιμα στα πλαίσια της ενεργειακής μετάβασης, της Energiewende και μάλιστα δέχεται να κατασκευαστούν νέα. Στην Ελλάδα ωστόσο το WWF μας είπε πριν λίγες μέρες πως επειδή πεθαίνουν τα κοράλλια στην Αμερικάνικη Σαμόα πρέπει να σταματήσουμε να καίμε εδώ λιγνίτη (αλλά να συνεχίζουμε να τον καίμε στη Γερμανία). Κάτι σαν "από την πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλλα". Για όσους δεν ξέρουν –και πολύ καλά κάνουν- προς τα πού πέφτει η Αμερικάνικη Σαμόα, βρίσκεται μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα ανατολικά της Αυστραλίας, καταμεσής στον Ειρηνικό. Είναι σίγουρο λοιπόν πως τα κοράλλια της Αμερικάνικης Σαμόα ...
Την προηγούμενη εβδομάδα, μετά την τριμερή συνάντηση κορυφής Ελλάδος - Κύπρου – Αιγύπτου, υπεγράφη μία σημαντική Διακήρυξη για τη συνεργασία των τριών χωρών, στην οποία, μεταξύ άλλων, υπογραμμίζεται η κοινή αντίληψη της Σύμβασης του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας και εκφράζεται η θέληση για την επιτάχυνση των διαδικασιών οριοθέτησης των παρακείμενων θαλάσσιων ζωνών των τριών χωρών.
Από το παραπάνω, αναμφισβήτητα θετικό γεγονός, μέχρι τις κυβερνητικές θριαμβολογίες (συνήθης πρακτική του… «καραβανιού») και τις υπερβολές κάποιων άλλων για την… οσονούπω ανακήρυξη Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) η οποία ως «πανάκεια» θα θεραπεύσει τα… οικονομικά μας προβλήματα υπάρχει μία τεράστια απόσταση.
Με αφορμή τα παραπάνω και τα όσα εννοιολογικά θραύσματα έχουν ακουσθεί από τότε που στην Ελλάδα «ανακαλύψαμε» την ΑΟΖ (τελευταία πενταετία), επιχειρούμε να παραθέσουμε στον αναγνώστη μας μία γενική πληροφόρηση και μία πραγματιστική προσέγγιση, χωρίς μεγαλοστομίες και άστοχα στερεότυπα. Η προσέγγιση μας βασίζεται στη ...
Μετά από δεκαετίες υπολογισμών πως η Γροιλανδία μπορεί να έχει πρόσβαση σε μεγάλες πετρελαϊκές πηγές, το νησί τα παρατάει.
Το πετρέλαιο είναι, πια, πολύ φθηνό για να συνεχίσει η Γροιλανδία να ονειρεύεται την πετρελαϊκή ανάπτυξη η οποία ενθουσίασε τους κατοίκους της πριν από μία δεκαετία.
Με το Brent να βρίσκεται στα 35 δολάρια, οι τιμές έχουν μειωθεί κατά 70% από το υψηλό του 2014. Κάτι τέτοιο δεν είναι αρκετό για να κάνει την άντληση πετρελαίου προσοδοφόρα. Η Γεωλογική Έρευνα της Δανίας και της Γροιλανδίας υπολογίζουν πως τα κόστη παραγωγής θα ήταν κοντά στα $50/βαρέλι.
Η Γροιλανδία ονειρεύεται εδώ και πολλά χρόνια τρόπους με τους οποίους θα μπορέσει να αντλήσει την οικονομική της ανεξαρτησία από τη Δανία, στην οποία βασίζεται, και ανήκει. Τα έσοδα της κύριας βιομηχανίας της, της αλιείας, δεν είναι αρκετά για να υποστηρίξουν τον πληθυσμό των 56.000 κατοίκων.
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Συναγερμός έχει σημάνει στους κόλπους των ΕΛΠΕ από τη χθεσινή είδηση της χρεοκοπίας της νορβηγικής εταιρείας Dolphin, η οποία είχε αναλάβει να πραγματοποιήσει για λογαριασμό του ελληνικού ομίλου τις σεισμικές έρευνες στον Δυτικό Πατριακό.
Πρόκειται για ένα ακόμη “κανόνι” στη διεθνή πετρελαϊκή βιομηχανία, που οφείλεται στη συνεχιζόμενη βουτιά του πετρελαίου που ματαιώνει μπίζνες και έρευνες για υδρογονάνθρακες ανά την υφήλιο, με τη διαφορά ότι αυτή τη φορά οι επιπτώσεις κτυπούν την πόρτα μας.
Η νορβηγική εταιρεία που ειδικεύεται στα σεισμικά- είχε διεξάγει αντίστοιχες έρευνες και στον Πρίνο για λογαριασμό της Energean Oil- υπέβαλε χθες αίτημα για χρεοκοπία στις αρχές της Νορβηγίας μετά την αποτυχία αναδιάρθρωσης του χρέους της, επικαλούμενη τις χαμηλές τιμές του πετρελαίου, και κατ’ επέκταση τις περιορισμένες επενδύσεις των πετρελαϊκών ανά τον πλανήτη.
Η ανακοίνωση έρχεται σε μια στιγμή όπου το σκάφος “Polar Empress” της Dolphin, βρίσκεται κοντά στα ελληνικά χωρικά ύδατα (στη Μάλτα) και επρόκειτο να εισέλθει σε αυτά, προκειμένου και να ξεκινήσουν οι προκαταρκτικές διαδικασίες ερευνών στον Πατραϊκό Κόλπο.
Μετά τον πρώτο αιφνιδιασμό, η διοίκηση των ΕΛΠΕ ανέθεσε στι...