Σαν βόμβα έσκασε στη Γαλλία η δήλωση του πρωθυπουργού της χώρας Manuel Valls σύμφωνα με την οποία "H Γαλλία επιθυμεί σταδιακά να αποκοπεί από τη χρήση του πετρελαίου στα επιβατικά αυτοκίνητα και για το λόγο αυτό θα χρησιμοποιήσει ευρέως ένα σύστημα αναγνώρισης των πιο ρυπογόνων οχημάτων". Αυτό το σύστημα, το οποίο θα κατατάσσει τα οχήματα ανάλογα με τα καυσαέρια που εκπέμπουν, θα λανσαριστεί την επόμενη χρονιά και θα επιτρέψει στις τοπικές αρχές να θέσουν ένα όριο στο ποια αυτοκίνητα θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν στους δρόμους τους και ποια όχι. "Στη Γαλλία, χρόνια τώρα, δείξαμε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στους πετρελαιοκινητήρες. Αυτό ήταν λάθος και θα το διορθώσουμε σιγά σιγά, έξυπνα και εποικοδομητικά» πρόσθεσε ο Valls. «Η φορολογία πρέπει να προσανατολίζει τον κόσμο προς πιο οικολογικές επιλογές. Το 2015 τα μέτρα θα στοχεύουν στη μείωση των φόρων των αυτοκινήτων που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο. Αντίθετα θα αυξηθεί ο φόρος κατανάλωσης στο πετρέλαιο περίπου 2 σεντς ανά λίτρο γεγονός που αναμένεται να φέρει στο κράτος 807 εκατομμύρια ευρώ το 2015. Για να φανεί πόσο τολμηρή είναι η πρόταση του Γάλλου πρωθυπουργού αρκεί να τονιστεί πως το 80% των αυτοκινήτων στη Γαλλία είναι πετρελαιοκίνητα. Οι συγκεκριμένες δηλώσεις "κουμπώνουν" τώρα ιδανικά με αυτές που έκανε προ ημερών η Υπουργός Ενέργειας Segolene Royal. Η δυναμική γαλλίδα πολιτικός είχε πει μεταξύ άλλων πως οι ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων οχημάτων θα επιδοτηθούν μέχρι και με 10.000 ευρώ προκειμένου να το ανταλλάξουν με ένα ηλεκτρικό.
ΠΗΓΗ:caranddriver.gr
Το αργότερο μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2015 εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμα και τα 14 πρατήρια φυσικού αερίου, που περιλαμβάνονται στην πρώτη φάση του προγράμματος της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ) για την ανάπτυξη του δικτύου της σε συνεργασία με τον όμιλο των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ), όπως γνωστοποίησε ο συνεργάτης της εταιρείας, μεταλλειολόγος Γιώργος Χατζόπουλος, μιλώντας από το βήμα ημερίδας στη Θεσσαλονίκη.
Αναλυτικότερα, κατά την ομιλία του στην ημερίδα, που διοργάνωσε η εταιρεία ΣΑΜΑΡΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ- Σύμβουλοι Μηχανικοί, ο κ.Χατζόπουλος σημείωσε ότι πρόκειται για τρία πρατήρια στη Θεσσαλονίκη (εκ των οποίων το ένα ήδη λειτουργεί και ένα ακόμη πρόκειται να τεθεί άμεσα σε λειτουργία), από ένα σε Λάρισα, Βόλο και Λαμία και οκτώ στην Αθήνα (τα δύο ήδη λειτουργούν).
FISIKON με 1 ευρώ και επιδότηση για μετατροπή οχημάτων ώστε να χρησιμοποιούν CNG
Ο κ.Χατζόπουλος επισήμανε ακόμη ότι στόχοι της εταιρείας είναι -μεταξύ άλλων- η τοποθέτηση του FISIKON στην αγορά σε τιμή που κυμαίνεται στο επίπεδο του 1 ευρώ/κιλό, η ανάπτυξη συνεργασιών με εταιρείες εμπορίας αυτοκινήτων και η επιδότηση της μετατροπής ορισμένων οχημάτων, ώστε να χρησιμοποιούν συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG).
Πρόσθεσε ότι βάσει υπολογισμών της ΔΕΠΑ, με διείσδυση 10% του φυσικού αερίου στην αγορά αυτοκίνησης, μπορεί να επιτευχθεί μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 750.000 τόνους ετησίως.
Αθήνα-Κατερίνη με καύσιμο αξίας 17,5 ευρώ
Πέραν των περιβαλλοντικών οφελών όμως, η χρήση φυσικού αερίου έχει και σημαντικά οικονομικά οφέλη, αφού -σύμφωνα με τον κ.Χατζόπουλο- ένα εργοστασιακό Volkswagen Passat χρειάζεται φυσικό αέριο αξίας μόλις 17,5 ευρώ για τη διαδρομή Αθήνα-Κατερίνη, όταν η αντίστοιχη τιμή για τη βενζίνη υπολογίζεται γύρω στα 47 ευρώ.
¨Για να αναπτυχθεί ταχύτερα η αγορά, η Πολιτεία θα πρέπει να διατηρήσει χαμηλή τη φορολογική επιβάρυνση, να διαθέσει εξειδικευμένες επιδοτήσεις μέσω προγραμμάτων του δημοσίου και της ΕΕ και να υποστηρίξει τα εναλλακτικά καύσιμα με επικοινωνιακές δράσεις για τα κοινωνικά τους οφέλη¨ σημείωσε ο κ.Χατζόπουλος κι ανέφερε το παράδειγμα της Ιταλίας, όπου οι εύστοχες κινήσεις από πλευράς και της πολιτείας είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας αγοράς με τζίρο 1,7 δισ. ευρώ, όπου σήμερα λειτουργούν πάνω από 1000 πρατήρια συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) και δραστηριοποιούνται περισσότερες από 50 μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Από την πλευρά του, ο σύμβουλος σε θέματα ενέργειας και ασφάλειας, Χρήστος Καραμουλάς, σημείωσε ότι ο στόχος για 1000 πρατήρια φυσικού αερίου στα επόμενα χρόνια δεν είναι δύσκολο να επιτευχθεί, καθώς η αγορά αναπτύσσεται ραγδαία. Συμπλήρωσε δε ότι η επένδυση μετατροπής ενός πρατηρίου σε σημείο διάθεσης φυσικού αερίου ανέρχεται σε περίπου 64000 ευρώ ενώ η απόσβεσή της γίνεται σε περίπου 3,5 χρόνια.
Άμεσα οι υπουργικές αποφάσεις για τη μετατροπή κινητήρων σε φυσικού αερίου και τη φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων
Μέχρι το τέλος του 2014 αναμένεται να εκδοθούν οι υπουργικές αποφάσεις α)για τη μετατροπή των κινητήρων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε φυσικού αερίου και β)για τις συσκευές φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Τα παραπάνω γνωστοποίησε στην εκδήλωση ο Πάνος Κουκουλομάτης, στενός συνεργάτης και εκπρόσωπος του υφυπουργού Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της διοργανώτριας εταιρείας, Δημήτρης Σαμαράς, επισήμανε ότι σήμερα υπάρχουν παγκοσμίως 20 εκατ. οχήματα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο, τα οποία τροφοδοτούνται από 25.000 πρατήρια, ενώ οι αντίστοιχοι αριθμοί για την Ευρώπη είναι 2 εκατ. οχήματα και 4500 πρατήρια.
Όπως είπε, τα πρατήρια που θα εγκαταστήσουν εναλλακτικά καύσιμα και στην Ελλάδα θα πάρουν μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στα επόμενα χρόνια, καθώς -μεταξύ άλλων- θα μπορούν πλέον να διανέμουν αέριο με ειδικά βυτιοφόρα και στις περιοχές εκείνες, όπου δεν υπάρχει δίκτυο.
Τι συμβαίνει με τα ηλεκτροκίνητα σε Ελλάδα και Πορτογαλία;
Σε ό,τι αφορά τα σημεία φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων πάντως, η Ελλάδα φαίνεται ότι κινείται με ρυθμούς χελώνας, ενώ χώρες με συγκρίσιμο προφίλ, όπως η Πορτογαλία, ¨τρέχουν¨.
Με βάση στοιχεία του 2011, που παρουσίασε ο κ.Σαμαράς, η Πορτογαλία είχε το 2011 περίπου 1350 σημεία φόρτισης, με στόχο για 12.000 το 2020, ενώ η Ελλάδα διέθετε μόνο ...τρία, τα οποία στόχος είναι να αυξηθούν σε 13.000 στην επόμενη πενταετία-εξαετία. Στη Γερμανία ετέθη στόχος για 150.000 σημεία φόρτισης μέχρι το 2020 από για περίπου 2000 το 2011 και στο Ηνωμένο Βασίλειο 122.000 από 703 πριν από λίγα χρόνια.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Η Γ.Σ.Ε.Ε. χαιρετίζει την απόφαση του Αρείου Πάγου (αρ. 1252/2014),με την οποία αναγνωρίσθηκε ότι η μονομερής επιβολή συστήματος εκ περιτροπής εργασίας μιας ημέρας σε μεμονωμένο εργαζόμενο (και συγκεκριμένα εργαζόμενη με ευθύνη μονογονεϊκής οικογένειας) με αξιοποίηση των αντεργατικών μνημονιακών διατάξεων, καθιερώνει τεκμήριο υπέρ του εργαζομένου ώστε να θεωρηθεί η βλαπτική αυτή μεταβολή ως καταγγελία της σύμβασης εργασίας του, για την οποία οφείλεται η προβλεπόμενη αποζημίωση με βάση την προϋπηρεσία του εργαζόμενου.
Σημαντική απόφαση τη στιγμή που πολλοί εργαζόμενοι κρατούνται όμηροι από τους εργοδότες οι οποίοι για να αποφύγουν την αποζημίωση λόγω απόλυσης, τους βάζουν να εργάζονται μόλις μία φορά την εβδομάδα ,εξωθώντας τους στην ουσία σε παραίτηση.
Μετά το Πρωτοδικείο Θήβας και το Μονομελές Εφετείο Εύβοιας τώρα και ο Άρειος Πάγος με αμετάκλητη απόφαση βάζει φρένο στην εργοδοτική αξιοποίηση των αντεργατικών διατάξεων μονομερούς επιβολής υπερ-ευέλικτων συστημάτων εργασίας.
Ρητά δε αναγνωρίζεται ότι εφόσον οι εργαζόμενοι, κατά την μονομερή βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας τους, επιφυλαχθούν για τα δικαιώματά τους, δεν είναι απαραίτητο να εγκαταλείψουν την εργασία τους και να αναλάβουν τους κινδύνους ενός δικαστικού αγώνα, αλλά μπορούν να συνεχίσουν να εργάζονται με τους νέους όρους και στη συνέχεια να διεξαγάγουν το δικαστικό αγώνα για τον παράνομο χαρακτήρα της μεταβολής και της διεκδίκησης των αξιώσεών τους.
Υπενθυμίζουμε και την πρόσφατη απόφαση του Μονομελούς Εφετείου Λάρισας, με την οποία κρίθηκε νόμιμη, τυπικά και ουσιαστικά, η απεργιακή κινητοποίηση που προκηρύχθηκε και πραγματοποιήθηκε από το σωματείο των εργαζομένων για τη συλλογική προστασία τους από καταχρηστική και άρα παράνομη μονομερή εργοδοτική απόφαση για επιβολή συστήματος εκ περιτροπής εργασίας.
Η Γ.Σ.Ε.Ε. ζητά την άμεση κατάργηση του ενορχηστρωμένου συμπλέγματος τροποποιήσεων της εργατικής νομοθεσίας που έχουν στραγγαλίσει κάθε ατομική και συλλογική προστασία των εργαζομένων.
ΠΗΓΗ:gsee.gr
Ισχυρά κέρδη καταγράφει το πετρέλαιο τη Δευτέρα, αντιδρώντας ανοδικά μετά τις μεγάλες απώλειες της προηγούμενης εβδομάδας που το οδήγησαν σε χαμηλό πέντε ετών στον απόηχο της απόφασης του ΟΠΕΚ να κρατήσει αμετάβλητη την παραγωγή του.
Το συμβόλαιο του αργού παραδόσεως Ιανουαρίου κερδίζει 1,9 δολ. ή 2,9% στα 68,10 δολ. το βαρέλι στο χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης.
Την Παρασκευή το αργό σημείωσε βουτιά 10% την Παρασκευή, κλείνοντας στο χαμηλότερο σημείο από το Σεπτέμβριο του 2009.
Το αργό τύπου Brent παραδόσεως Ιανουαρίου ενισχύεται 2,6% στα 72,09 δολ. το βαρέλι. Την Παρασκευή το Brent υποχώρησε στο χαμηλότερο επίπεδο από το Μάιο του 2010.
Η απόφαση του ΟΠΕΚ να κρατήσει αμετάβλητη την παραγωγή του απογοήτευσε τους επενδυτές που περίμεναν ο Οργανισμός να αναλάβει αποφασιστική δράση για να αναχαιτίσει τις πιέσεις που γνωρίζει το πετρέλαιο τους τελευταίους μήνες. Από την κορυφή του Ιουνίου το πετρέλαιο έχει χάσει το 40% της αξίας του.
ΠΗΓΗ.capital.gr
«Ενέργεια για ζωή» χάρισαν οι 117 εργαζόμενοι από την Ελλάδα και τις θυγατρικές του εξωτερικού, μαζί με τις οικογένειές τους, καθώς και συνεργάτες του Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ την Κυριακή 9/11/14 στον 32ο Μαραθώνιο Αθήνας.
Για μια μέρα οι συμμετέχοντες ένιωσαν αθλητές, αφού πήραν μέρος στις διαδρομές των 5χλμ, των 10χλμ και των 42χλμ φορώντας το μπλουζάκι του εθελοντισμού μας με το σήμα «εθέλω».
Η διοργάνωση με τη συμμετοχή των αθλητών μας στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία. Για κάθε χιλιόμετρο που διένυσαν οι δρομείς, ο Όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ πρoσέφερε 10 ευρώ σε Κοινωφελή Ιδρύματα που είχαν επιλέξει οι ίδιοι οι συμμετέχοντες.
Έτσι ο Μαραθώνιος, στο πλαίσιο του Προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, αποτέλεσε αφορμή για τη στήριξη πέντε Κοινωφελών Ιδρυμάτων, την Κιβωτό του Κόσμου, τη Γραμμή Ζωής, το Μαζί για το Παιδί, τον Σύλλογο Γονέων Παιδιών με Σύνδρομο Down και τον Σύλλογο για την Κυστική Ίνωση, συγκεντρώνοντας συνολικά 9.250 ευρώ.
Ο Όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ευχαριστεί και συγχαίρει όλους τους συμμετέχοντες και ανανεώνει το ραντεβού τους για την επόμενη χρονιά, με ακόμα περισσότερες συμμετοχές.
ΠΗΓΗ:energypress.gr