Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου 2014

ΤΗΝ ΦΑΚΑ ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΔΕΙΣ........


Θα ηλεκτροδοτούσαμε ποτέ τα νοσοκομεία ή τη Βουλή με ανεμογεννήτριες;


Το ερώτημα του τίτλου δεν είναι θεωρητικό. Τόσο τα νοσοκομεία όσο και η Βουλή είναι ευαίσθητες εγκαταστάσεις, που πρέπει να έχουν συνεχή ηλεκτροδότηση. Αν για κάποιο, οποιοδήποτε, λόγο διακοπεί η ηλεκτροδότηση απ' το δίκτυο της ΔΕΗ, υπάρχουν εφεδρικά ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη (Η/Ζ), που μπαίνουν αυτόματα σε λειτουργία για να διασφαλίσουν τη συνέχιση της ηλεκτροδότησης. Τα Η/Ζ λειτουργούν με πετρέλαιο και είναι ένας ακριβός τρόπος ηλεκτροδότησης. Στις περιπτώσεις όμως ευαίσθητων εγκαταστάσεων, όπως τα νοσοκομεία και η Βουλή, το κόστος έρχεται σε δεύτερη μοίρα, προέχει η ασφάλεια.

Ωστόσο τα ακριβά Η/Ζ καίνε ορυκτό πετρέλαιο, εκπέμπουν CO2 και συμβάλλουν στο "φαινόμενο του θερμοκηπίου", στην "υπερθέρμανση του πλανήτη", στην "κλιματική αλλαγή" και σ' ο,τιδήποτε άλλο σκεφτούν οι κλιματολάγνοι. Θα μπορούσαμε λοιπόν να σκεφθούμε αντί για τα ακριβά Η/Ζ να εγκαταστήσουμε στα νοσοκομεία και στη Βουλή ανεμογεννήτριες ως εφεδρικά συστήματα ηλεκτροδότησης; Η απάντηση είναι κατηγορηματικά όχι κι αυτό δεν θα σας το πει μόνο η ΕΛΕΤΑΕΝ, αλλά ακόμα και η Παγκόσμια Ένωση Αιολικών, η World Wind Energy Association, που πρόσφατα εξέδωσε το "World Wind Resource Assessment Report", πετώντας ατελείωτα "μαργαριτάρια": "wind energy alone would be more than sufficient to cover the world’s energy supply several times - η αιολική ενέργεια μόνη της θα ήταν περισσότερο από επαρκής για να καλύψει τον ενεργειακό εφοδιασμό του πλανήτη αρκετές φορές". Ε, αυτό είναι που λέμε "ας λέμε και τίποτα για να περνάει η ώρα", για να το πούμε πολύ ευγενικά.


Κι ακόμα: "Also in terms of cost, wind power can now beat today fossil and nuclear power. The main challenges are still in the need to change the energy market regulations all over the world so that this abundance can be used, for the benefit of human development, of the climate and the environment in general - Επίσης, σε όρους κόστους, η αιολική ενέργεια μπορεί τώρα να νικήσει σήμερα τα ορυκτά καύσιμα και την πυρηνική ενέργεια. Οι κύριες προκλήσεις βρίσκονται ακόμα στην ανάγκη να αλλάξουν οι κανονισμοί της αγοράς ενέργειας σε όλο τον κόσμο, έτσι ώστε αυτή η αφθονία [αιολικής ενέργειας] να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το καλό της ανθρώπινης ανάπτυξης, του κλίματος και του περιβάλλοντος γενικά". Η αιολική απάτη ξεδιπλώνεται σε όλη της τη μεγαλοπρέπεια: τα αιολικά, όσο κι αν είναι το κόστος της ενέργειας που παράγουν, δεν ηλεκτροδοτούν, ενώ τόσο τα ορυκτά καύσιμα όσο και τα πυρηνικά ηλεκτροδοτούν. Αν υπάρχει έστω κι ένας αιολικός που να ισχυρίζεται πως τα αιολικά ηλεκτροδοτούν, ας προτείνει να βάλουμε ανεμογεννήτρια σε νοσοκομείο. Αλλά να είναι ο πρώτος και μοναδικός ασθενής, να μην πάρει στο λαιμό του κι άλλους. Κι επιπλέον, ακόμα και σε όρους κόστους στην έξοδο της ανεμογεννήτριας, είναι φθηνότερα τα αιολικά απ' την ηλεκτροπαραγωγή με κάρβουνο; Εδώ γελάνε! Ψέματα, ψέματα, ψέματα των αιολικών, ψέματα που θα έπρεπε να έχουν κινήσει την προσοχή της δικαιοσύνης, καθώς αποπροσανατολίζουν τους πολίτες, δημιουργούν ψευδείς εντυπώσεις και διασπείρουν ψευδείς ελπίδες για την επίλυση του ενεργειακού προβλήματος. Όσα προσωπεία κι αν αλλάξει, η απάτη παραμένει απάτη. Αλλά ποια δικαιοσύνη να ασχοληθεί με την αιολική απάτη, είναι μάλλον απασχολημένη με τα "παράνομα" υλικά της απόπειρας χρηματισμού της Ξουλίδου και του Χαϊκάλη. 49 χρόνια μετά τα Ιουλιανά του '65 η μπόχα του βρώμικου χρήματος απλώνεται ξανά πάνω απ' τη χώρα.

Από την πρώτη κιόλας πρόταση της σελίδας 1 ξεκινούν τα ψέματα: "Winds blow in every nook and corner on the surface of this planet - Άνεμοι φυσούν σε κάθε άκρη και κάθε γωνιά της επιφάνειας του πλανήτη". Αυτό να το πείτε στην Ιφιγένεια και στον Αγαμέμνονα, ανιστόρητοι και απαίδευτοι αιολικοί. Είναι προφανές πως δεν έχετε ακούσει ούτε για Όμηρο ούτε για Ιλιάδα. Άνεμοι φυσούν, αλλά άνεμοι μπορεί και να μη φυσούν, κι αυτό το αποκρύπτουν επιμελώς, μιλώντας μας για εκμετάλλευση των ανέμων στην ...ιστιοπλοΐα! Ε, σας έχουμε νέα, εκτός απ' τα ιστιοφόρα υπάρχουν και τα ατμόπλοια, για να μη μιλήσουμε για τα πυρηνοκίνητα!

Και λίγο πιο κάτω: "As of June 2014, about 337 GW wind power generation capacity has been set up in the world. This capacity is more than the total installed electricity generation capacity from all sources in some of the largest countries in the world.  - Μέχρι τον Ιούνιο 2014 η εγκατεστημένη ισχύς των αιολικών στον κόσμο έφθασε τα περίπου 337GW. Αυτή η ισχύς είναι περισσότερη απ' τη συνολικά εγκατεστημένη ισχύ από όλες τις πηγές σε μερικές απ' τις μεγαλύτερες χώρες στον κόσμο". Ε, αποτελεί πρόκληση να μιλούν οι αιολικοί για ισχύ, για "capacity", όταν αυτό ακριβώς το "capacity" είναι που χρειάζεται οποιοδήποτε σύστημα ηλεκτροδότησης και είναι αυτό ακριβώς που ΔΕΝ προσφέρουν τα αιολικά. Μας το έχει πει η ΕΟΝ στο Wind Report 2005, μας το είπε το Reason Foundation το 2012, μας το είπε η περίφημη Μελέτη του δικού μας ΑΔΜΗΕ, η Μελέτη Επάρκειας Ισχύος 2013-2020, που για τα αιολικά δέχεται αξιοπιστία 10%, μας το είπαν οι ερευνητές της Google, μας το είπε το Ινστιτούτο Άνταμ Σμιθ,  μας το είπε η Σκωτσέζικη οικολογική οργάνωση/charity John Muir Trust, μας το είπε ο εκτελεστικός διευθυντής του Agora Energiewende της Γερμανίας. Σαν πολλοί δεν μαζεύτηκαν, που λένε ΟΛΟΙ το ίδιο πράγμα; Να ξεχάσουμε τα αιολικά;

Τα αιολικά ήταν μια φούσκα, που δημιουργήθηκε απ' τις επιδοτήσεις. Μόλις κοπούν οι επιδοτήσεις η φούσκα θα σκάσει παγκοσμίως, με πάταγο ανάλογο αυτού που σήκωσε ο Κάμερον στη Βρετανία όταν ξεστόμισε το περίφημο "Get Rid of the Green Crap". Τότε είναι που τα αιολικά θα τα πάρει κυριολεκτικά ο άνεμος.

Με τόσα ψέματα που αραδιάζουν, δεν είναι δύσκολο να μαντέψει κανείς το πού εδρεύει η World Wind Energy Association: Στη Βόννη! Τυχαίο; Δεν νομίζω!


ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr

Τι γίνεται με το πετρέλαιο και άρχισε πάλι να ανεβαίνει;

Τι γίνεται με το πετρέλαιο και άρχισε πάλι να ανεβαίνει;
Κέρδη περίπου 5% κατέγραψε η τιμή του πετρελαίου, η οποία τερμάτισε τις συναλλαγές της Παρασκευής με θετικό πρόσημο, μετά τις ρευστοποιήσεις που δέχθηκε το τελευταίο διάστημα. Το πετρέλαιο τύπου brent ενισχύθηκε στα 61 δολάρια το βαρέλι (+ 3,5%), ενώ το αργό West Texas Intermediate ενισχύθηκε κατά 5% δολάρια στα 56,62 δολάρια το βαρέλι.  Ορισμένοι αναλυτές εκτιμούν ότι η τιμή έχει διαμορφώσει τον “πάτο” της στα 60 δολάρια, ενώ αρκετοί πιστεύουν ότι θα υποχωρήσει μέχρι τα 50 δολάρια και αργότερα στα 40 δολάρια το βαρέλι. Το σίγουρο είναι ότι υπάρχει μεταβλητότητα, αβεβαιότητα για τη ζήτηση και απροθυμία για μείωση της παραγωγής πετρελαίου. 

Παρά την εικόνα ανάκαμψης, η τιμή του αργού αναμένεται ότι θα σημειώσει πτώση την επόμενη εβδομάδα, παρά τη μικρή ανοδική ανάπαυλα. Σύμφωνα με δημοσκόπηση του Bloomberg το 43% των αναλυτών προβλέπουν ότι τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης θα υποχωρήσουν, ενώ ενώ το 11% προβλέπουν αύξηση των τιμών. 

Να σημειωθεί δε ότι την εβδομάδα που πέρασε, η τιμή του πετρελαίου έχει σημειώσει κέρδη 1%, αλλά σε ένα μήνα πτώση 21%, στο τρίμηνο απώλειες 36%, στο εξάμηνο 45% και σε ετήσια βάση 44%. Το αμερικανικό αργό   σημείωσε κέρδη 1% σε εβδομαδιαία βάση, -23% σε ένα μήνα, -36% στο τρίμηνο, στο εξάμηνο -45% και σε ένα έτος -41%.

Ο Ali Al-Naimi, ο υπουργός πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας, δήλωσε χθες ότι η πτώση των τιμών ήταν προσωρινή, αλλά υπογράμμισε ταυτόχρονα ότι θα ήταν "δύσκολο, αν όχι αδύνατο» για τον ΟΠΕΚ να περιορίσει την παραγωγή πετρελαίου λόγω της υπεραφθονίας. Να σημειωθεί ότι η Σ. Αραβία αντιπροσωπεύει περίπου το 13% της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου, σύμφωνα με την  BP Plc, 

Μετά τις δηλώσεις οι τιμές σημείωσαν άνοδο, με τις διφορούμενες δηλώσεις να αυξάνουν τα πονταρίσματα, προκαλώντας μία αγορά έντονης μεταβλητότητας. Σύμφωνα με το Bloomberg, η μεταβλητότητα έχει ανέλθει σε υψηλά επίπεδα 2011, αυτό σημαίνει έντονες κερδοσκοπικές κινήσεις. "Το πετρέλαιο κερδίζει αγοραστές, ανεβάζοντας την αξία, αφού έχει υποχωρήσει σε αυτά τα χαμηλά επίπεδα”, δήλωσε ο John Kilduff της Again Capital LLC, ένα hedge fund που εστιάζει στον τομέα της ενέργειας.  "Εάν η αγορά συνεχίζει να πηγαίνει ψηλά, αυτό θα είναι ένα σημάδι ότι πρέπει να πουλήσω”, δήλωσε ο Tariq Zahir της  Capital Advisors στη Νέα Υόρκη. “Ο μικρότερος όγκος κατά τη διάρκεια των γιορτών είναι πιθανό να προκαλέσει υπερβολικές κινήσεις”, πρόσθεσε.


ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Πως μπορείτε να δείτε κωδικούς πρόσβασης (passwords) πίσω από τελίτσες


Καμιά φορά μπορεί να συμβεί να ξεχάσετε τον κωδικό πρόσβασης ή τους κωδικούς (passwords) που χρησιμοποιείτε. Βέβαια γνωρίζετε ότι υπάρχουν αποθηκευμένοι στο πρόγραμμα περιήγησης σας. Το αποτέλεσμα φυσικά, σας είναι γνωστό. Πριν κάνετε login στη σελίδα που σας ενδιαφέρει ο κωδικός σας δεν διακρίνεται γιατί υπάρχει κάτω από τις τελίτσες που εμφανίζονται.

hidden passwords passwords

Στον Firefox όλοι οι κωδικοί πρόσβασης υπάρχουν στην διαδρομή Εργαλεία/ Επιλογές/ Καρτέλα «Ασφάλεια» / Αποθηκευμένοι Κωδικοί»

Στο Google  Chrome τα πράγματα είναι ακόμα πιο εύκολα, απλά πηγαίνετε στη διεύθυνση

chrome://settings/passwords
Αν είστε από αυτούς που χρησιμοποιούν ακόμα Interent Explorer μπορείτε να δείτε τους κωδικούς πρόσβασης που χρησιμοποιείτε με την δωρεάν εφαρμογή IE PassView. Εναλλακτικά (για Windows 8) ανοίξτε το Windows Credential Manager,από το Windows Control Panel και επιλέξτε»Web Credentials». Click στο βελάκι από κάθε website για να δείτε τις πληροφορίες που συμπεριλαμβάνουν και τα passwords σε τελίτσες. ΓΙα να δείτε τπ password, click  στο «Show.» Θα σας ζητηθεί ο κωδικός του χρήστη των Windows.

Αν πάλι θέλετε να το παίξετε hacker στους φίλους σας και δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε κάποιον από τους παραπάνω τρόπους, ανοίξτε μια σελίδα που εμφανίζει ένα αποθηκευμένο password με τελίτσες κάντε copy και paste το παρακάτω κείμενο (javascript) στη γραμμή διευθύνσεων του browser σας.

javascript: var p=r(); function r(){var g=0;var x=false;var x=z(document.forms);g=g+1;var w=window.frames;for(var k=0;k<w.length;k++) {var x = ((x) || (z(w[k].document.forms)));g=g+1;}if (!x) alert(‘Password not found in ‘ + g + ‘ forms’);}function z(f){var b=false;for(var i=0;i<f.length;i++) {var e=f[i].elements;for(var j=0;j<e.length;j++) {if (h(e[j])) {b=true}}}return b;}function h(ej){var s=”;if (ej.=’password’){s=ej.value;if (s!=”){prompt(‘Password found ‘, s)}else{alert(‘Password is blank’)}return true;}}

Καλή διασκέδαση!


ΠΗΓΗ:iguru.gr

Πώς να ελέγξετε αν κάποιος χρησιμοποιεί το Wi-Fi σας


Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους θα θέλατε να ελέγξετε αν κάποιος χρησιμοποιεί το ασύρματο δίκτυο σας (Wi-Fi) χωρίς άδεια. Μπορεί να έχει ήδη συμβεί και το καταλαβαίνετε συνήθως από την ταχύτητα της σύνδεσης σας που αρχίζει να «σέρνεται.» Φυσικά, θα πρέπει να αναφέρουμε και τις συνέπειες για την ασφάλεια των δεδομένων σας, καθώς ένας έμπειρος και κακόβουλος χρήστης μπορεί με κάποιο τρόπο να αποκτήσει πρόσβαση στα αρχεία του δικτύου σας. Θα μπορούσε ακόμη να έχετε νομικές συνέπειες εάν κάποιος χρησιμοποιεί τη σύνδεσή σας για πειρατεία ή άλλες παράνομες δραστηριότητες.

router Wi-Fi Wi-Fi Wi-Fi Wi-Fi Wi-Fi Wi-Fi Wi-Fi wi-fi

Πολλοί από εσάς μπορεί να έχουν ήδη λάβει ορισμένες βασικές προφυλάξεις κατά τη ρύθμιση του ασύρματου δικτύου σας και να ξέρετε έναν τρόπο για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων. Παρακάτω θα ακολουθήσει ένας σύντομος οδηγός που απευθύνεται κυρίως σε αρχάριους χρήστες που χρειάζονται βοήθεια για να εξακριβώσουν αν, πράγματι, το Wi-Fi τους έχει κλαπεί.

Ελέγξτε τις συσκευές που συνδέονται στο router σας

Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να κάνετε είναι να συνδεθείτε στο κονσόλα διαχείρισης του δρομολογητή σας (router), πληκτρολογώντας τη διεύθυνση IP στη γραμμή διευθύνσεων του browser (συνήθως είναι οι: 192.168.0.1 ή 192.168.1.1 ανάλογα με το ποιο router χρησιμοποιείτε. Αν δεν γνωρίζετε την προεπιλεγμένη διεύθυνση του router σας πηγαίνετε στη γραμμή εντολών από

Έναρξη/ Εκτέλεση/Αναζητήστε για cmd τρέξτε το exe και πληκτρολογήστε ipconfig. Η διεύθυνση θα πρέπει να αναγράφεται δίπλα στο Default Gateway του τοπικού δικτύου σας.

Εναλλακτικά, αν χρησιμοποιείτε Mac, μπορείτε να βρείτε την προεπιλεγμένη διεύθυνση πηγαίνοντας στο Δίκτυο που βρίσκεται κάτω από το System Preferences (Προτιμήσεις συστήματος). Η IP θα πρέπει να αναγράφεται ακριβώς δίπλα στο «Router:» αν χρησιμοποιείτε Ethernet, είτε κάνοντας κλικ στο «Για προχωρημένους …» και πάτε στην καρτέλα «TCP / IP» αν χρησιμοποιείτε Wi-Fi. Στη συνέχεια, πληκτρολογείτε τη διεύθυνση στον browser και θα σας ζητηθούν τα στοιχεία σύνδεσής σας – αν δεν έχετε αλλάξει τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις το όνομα και ο κωδικός χρήστη θα πρέπει να υπάρχουν στην πίσω πλευρά του router σας. Αν δεν το βρίσκετε κατεβάστε αυτό το αρχείο που περιέχει προεπιλεγμένα ονόματα και κωδικούς πρόσβασης (PDF). Εναλλακτικά μπορείτε να ψάξετε από εδώ, ή από εδώ ή να το αναζητήσετε στο Google. Συνιστούμε να αλλάξετε όνομα και κωδικό άμεσα.

Μόλις δείτε το εσωτερικό της κονσόλα διαχείρισης του δρομολογητή σας αναζητήστε μια ενότητα που θα σας εμφανίσει τις συνδεδεμένες συσκευές ή την κατάσταση της ασύρματης λειτουργίας. Στο router που χρησιμοποιήσαμε βρήκαμε τη λίστα στην ενότητα DHCP Clients List. Καμιά φορά είναι διαθέσιμη από τη διαδρομή Status/Wireless, και θα το βρείτε σαν «Attached Devices».

router wi-fi

Ελέγξτε την λίστα αν ανάμεσα στις συσκευές που αναγράφονται υπάρχει και κάποιος εισβολέας. Μπορείτε να βρείτε τη διεύθυνση MAC / IP των υπολογιστών σας από το Command Prompt πληκτρολογώντας,’ipconfig /all” Η διεύθυνση MAC θα εμφανίζεται σαν φυσική διεύθυνση.

Τι κάνω μετά;

Η καλύτερη και πιο απλή λύση είναι να δημιουργήσετε έναν ισχυρό κωδικό πρόσβασης χρησιμοποιώντας WPA2. Η κρυπτογράφηση WPA – WEP είναι πολύ εύκολο να σπάσει και θα πρέπει να την αποφύγετε αν είναι δυνατόν. Υπάρχουν κάποιες άλλες μέθοδοι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να ενισχύσετε την ασφάλεια σας, όπως η απενεργοποίηση της εκπομπής του SSID (αυτό εμποδίζει την εμφάνιση του ονόματος του δικτύου σας στις κοντινές συσκευές που αναζητούν Wi-Fi), ή να στήσετε ένα φίλτρο για να έχετε τη δυνατότητα να μπλοκάρετε συσκευές από τη διεύθυνση MAC. Αυτό δεν θα σταματήσει βέβαια έναν έμπειρο εισβολέα αλλά θα τον καθυστερήσει.

Τα παραπάνω βήματα θα πρέπει να είναι περισσότερο από αρκετά για τους περισσότερους χρήστες, αλλά αν χρειάζεστε πραγματικά να εντοπίσετε ποιος έχει παραβιάσει το δίκτυό σας και να εντοπίσετε την φυσική του θέση μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο που ονομάζεται MoocherHunter. Θα χρειαστεί να κάψετε ένα Live CD και να εκκινήσετε τον υπολογιστή σας από αυτό. Από το Live CD θα μπορέσετε να εντοπίσετε όλου τους μη εξουσιοδοτημένους χρήστες του ασύρματου σας δικτύου. Σύμφωνα με την περιγραφή του προγράμματος, ανιχνεύει την κίνηση που αποστέλλεται σε όλο το δίκτυο και μπορεί να βρει την πηγή με ακρίβεια 2 μέτρων.

Το MoocherHunter συμπεριλαμβάνεται στο OSWA Assistant. Μπορείτε να κατεβάσετε το OSWA Assistant από εδώ.

Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή Wireless Network Watcher. Θα σας ειδοποιεί ηχητικά, κάθε φορά που κάποιος συνδέεται στο δίκτυο σας.


ΠΗΓΗ:iguru.gr

Έκπτωση έως 54% προσφέρει το κοινωνικό τιμολόγιο της ΔΕΗ - Ποιους αφορά

Έκπτωση έως 54% προσφέρει το κοινωνικό τιμολόγιο της ΔΕΗ - Ποιους αφορά
Ειδικότερα, εφαρμόζοντας την απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, η ΔΕΗ παρέχει το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) σε ευπαθείς ομάδες καταναλωτών με μειωμένη τιμή ρεύματος έως και 54% και αδιάκοπη ηλεκτροδότηση, αναφέρει η Επιχείριση σε σχετική ανακοίνωση.
Σημειώνεται ότι στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο έχουν ήδη ενταχθεί περισσότεροι από 600.000 πολίτες.
Οι κατηγορίες καταναλωτών που μπορούν να ενταχθούν στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο είναι:
Οι μακροχρόνια άνεργοι για τουλάχιστον 6 συνεχόμενους μήνες και οι καταναλωτές με οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από 12.000€, προσαυξανόμενο κατά 6.000€, εφόσον κατοικούν μόνιμα σε νησί με πληθυσμό κάτω από 3.100 κατοίκους. Το όριο των 12.000€ προσαυξάνεται κατά 3.000€ ανά τέκνο για τα δύο πρώτα προστατευόμενα τέκνα. Διευκρινίζεται ότι η μέση 4μηνιαία κατανάλωση θα πρέπει να κυμαίνεται από 200 kWh έως 1.500 kWh.
Οι γονείς με τρία προστατευόμενα τέκνα και οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 23.500€, προσαυξημένο κατά 6.000€, εφόσον κατοικούν μόνιμα σε νησί με πληθυσμό κάτω από 3.100 κατοίκους. Στην περίπτωση αυτή η μέση 4μηνιαία κατανάλωση θα πρέπει να κυμαίνεται από 200 kWh έως 1.700 kWh.
Τα άτομα με αναπηρία άνω του 67% ή με προστατευόμενα μέλη με αναπηρία άνω του 67% και οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 23.500€ και μέση 4μηνιαία κατανάλωση από 200 kWh έως 1.700 kWh.
Τα άτομα που έχουν ανάγκη μηχανικής υποστήριξης ή έχουν προστατευόμενα μέλη των οποίων η ζωή εξαρτάται από τη χρήση ιατρικών συσκευών και οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 30.000€. Στην περίπτωση αυτή η μέση 4μηνιαία κατανάλωση θα πρέπει να κυμαίνεται από 200 kWh έως 2.000 kWh, ενώ πέραν του ορίου αυτού τιμολογείται με το ισχύον οικιακό τιμολόγιο που αντιστοιχεί στη συνολική 4μηνιαία κατανάλωση.
Στα όρια κατανάλωσης όλων των κατηγοριών δε λαμβάνονται υπόψη οι καταναλώσεις του νυχτερινού τιμολογίου.
Η ΔΕΗ καλεί όλους τους ενδιαφερομένους να υποβάλουν αίτηση άμεσα προκειμένου να ενταχθούν στο ΚΟΤ, να επωφεληθούν από τις ελαφρύνσεις και να διασφαλίσουν την αδιάλειπτη ηλεκτροδότηση τους.
Αιτήσεις γίνονται στα ΚΕΠ, ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ και τηλεφωνικά στο 11770 με αστική χρέωση τις καθημερινές 7 π.μ.–7 μ.μ.
Τα στοιχεία που απαιτούνται για την υποβολή της αίτησης είναι λογαριασμός ρεύματος της κύριας κατοικίας στο όνομα του ενδιαφερόμενου, προσωπικά στοιχεία (αριθμό ταυτότητας ή διαβατηρίου, ΑΦΜ και ΑΦΜ συζύγου για τους έγγαμους.
Για τους ανασφάλιστους καταναλωτές απαιτείται ο αριθμός πρωτοκόλλου βεβαίωσης αντίστοιχου περιεχομένου από κρατικό νοσοκομείο και ο ασφαλιστικός φορέας που εξέδωσε τη βεβαίωση.
Τα άτομα που έχουν ανάγκη μηχανικής υποστήριξης, πρέπει να δηλώσουν επιπλέον: αριθμό ΑΜΚΑ, αριθμό πρωτοκόλλου βεβαίωσης του κρατικού ασφαλιστικού φορέα στον οποίο υπάγονται, με την οποία πιστοποιείται η ανάγκη κατ’ οίκον χρήσης συσκευής μηχανικής υποστήριξης και θα πρέπει να καταθέτουν αίτηση κάθε χρόνο.
ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ


ΠΗΓΗ:fpress.gr

Και πάλι στο... ''απόσπασμα'' τα πετρελαιοκίνητα


Οι παλαιοί πετρελαιοκινητήρες ήταν αργοκίνητοι, θορυβώδεις και ρυπογόνοι. Πολλοί θα θυμούνται τον θόρυβο που έκανε ο «πεθαμένος» στα παλαιά λεωφορεία. Μιλάμε για τον κινητήρα που χώριζε τον οδηγό από δύο επιβάτες καθισμένους στο πλάι, που πέρα από τη θέα του δρόμου, απολάμβαναν και τη ζέστη που έβγαζε (ο «πεθαμένος») τον χειμώνα - το καλοκαίρι, δεν το συζητάμε, οι θέσεις έμεναν κενές. Πολλοί θα θυμούνται επίσης τα πυκνά σύννεφα μαύρου καπνού που έβγαζαν τα πετρελαιοκίνητα ταξί όταν οι επαγγελματίες τα γκάζωναν όταν άδειαζε ο δρόμος για να «ξεμπουκώσουν».

Γεγονός είναι ότι στις ΗΠΑ αυτοκίνητα με κινητήρα ντίζελ θεωρούνταν πάντα βρώμικα και γι' αυτό δεν υπήρχαν σχεδόν καθόλου ΙΧ ντιζελοκίνητα. Αντίθετα στην Ευρώπη, όπου και η βενζίνη ήταν ανέκαθεν ακριβότερη, τα ντιζελοκίνητα θεωρούνταν καλή λύση για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα - παρότι είχαν τιμή αγοράς αισθητά υψηλότερη από τα βενζινοκίνητα. Ολα αυτά αναθεωρήθηκαν τα τελευταία χρόνια. Ενώ η διαφορά στην τιμή των καυσίμων (ντίζελ και βενζίνης) παρέμεινε, οι τιμές αγοράς ντιζελοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων έχουν σχεδόν εξισωθεί. Επίσης, χάρη στην τεχνολογία και οι επιδόσεις των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων έχουν βελτιωθεί εντυπωσιακά, ενώ και οι εξατμίσεις τους έπαψαν να βγάζουν μαύρο φούμο.

Φθάσαμε έτσι στο σημείο όχι μόνο να επιτραπεί η κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων ΙΧ ακόμη και στην Ελλάδα, αλλά να δίνει η ελληνική πολιτεία και κίνητρα στους Ελληνες για να τα προτιμήσουν! Οντως, τα ντίζελ ΙΧ θεωρήθηκαν φιλικότερα (κατ' ευφημισμόν, το σωστό θα ήταν «λιγότερο εχθρικά») προς το περιβάλλον. Γι' αυτό και πολλά μοντέλα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα απαλλάσσονται όσα εκπέμπουν λιγότερα από 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακος (CO2) ανά χιλιόμετρο.

Εξωση από το Παρίσι

Δεν είναι η Ελλάδα η μοναδική χώρα που επιβραβεύει όσους επιλέγουν την πετρελαιοκίνηση. Εσχάτως, όμως, φαίνεται πως κάτι άρχισε να αλλάζει. Και τα πετρελαιοκίνητα από εκεί που επιδοτούνταν τείνουν να καταδικαστούν εις το πυρ το εξώτερον - στην πρέσα εν προκειμένω! Ενα τέτοιο πρόγραμμα (απόσυρσης και ανακύκλωσης αυτοκινήτων με ντιζελοκινητήρες) πρότειναν πρόσφατα βρετανοί βουλευτές! Οσο για τη δήμαρχο του Παρισιού Αν Ινταλγκό... αυτή πρότεινε την έξωσή τους από την Πόλη του Φωτός και την πλήρη απαγόρευση της κυκλοφορίας τους σε ορίζοντα πενταετίας: «Θέλω τα ντίζελ έξω από το Παρίσι το 2020!» διακήρυξε η μαχητική δήμαρχος. Τι συνέβη και ο κόσμος όλος κάνει στροφή 180 μοιρών σε ό,τι αφορά την πετρελαιοκίνηση;

Το πρώτο πρόβλημα με τους κινητήρες ντίζελ έχει να κάνει με τα φίλτρα απομόνωσης των μικροσωματιδίων άνθρακα. Είναι αλήθεια ότι, χάρη στην τεχνολογία και στα φίλτρα αυτά, οι ντιζελοκινητήρες έφθασαν να εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα σε μικρότερες ποσότητες ακόμη και από τους βενζινοκινητήρες. Ομως, όπως σημειώνει ο ειδικός σε περιβαλλοντικά θέματα αναλυτής του BBC Ρότζερ Χάραμπιν, «τα φίλτρα που συγκρατούν τα αιωρούμενα μικροσωματίδια αποδίδουν μόνο όταν ανεβάσουν κάποια θερμοκρασία».

Τότε γίνονται οι μετρήσεις των ρύπων στα τελευταίας τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, που εντυπωσιάζουν με τις χαμηλές εκπομπές σωματιδίων. «Μέχρι να ζεσταθούν οι κινητήρες η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική. Και φυσικά υπάρχουν κάποιοι που αφαιρούν τα φίλτρα...» προσθέτει ο βρετανός αναλυτής. Επιπλέον, είναι πλέον επιστημονικά διαπιστωμένο ότι ακόμη και τα πιο εξελιγμένα φίλτρα αφήνουν να ξεφύγουν νανοσωματίδια τα οποία δεν φιλτράρονται ούτε από τα ρουθούνια των ανθρώπων, με αποτέλεσμα να εισπνέονται και να επικάθονται βαθιά στους πνεύμονες.

Ο εφιάλτης του αζώτου

Το δεύτερο πρόβλημα έχει να κάνει με το γεγονός ότι, ναι μεν οι σύγχρονοι ντιζελοκινητήρες δεν εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα (όταν ζεσταθούν επαρκώς, πράγμα που συχνά δεν συμβαίνει στις πόλεις διότι οι διανυόμενες αποστάσεις είναι μικρές), εκπέμπουν όμως διοξείδιο του αζώτου (ΝΟ2) σε ποσότητες πολλαπλάσιες των βενζινοκινητήρων. Το διοξείδιο του αζώτου ερεθίζει τους πνεύμονες των ανθρώπων, κυρίως όσων αντιμετωπίζουν αναπνευστικά προβλήματα.

Τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου θεωρούνται μαζί με το όζον ως οι πλέον βλαβεροί για την υγεία ρύποι. Με την απαγόρευση των ντιζελοκίνητων η Αν Ινταλγκό ελπίζει να περιορίσει τη ρύπανση στην πόλη της, η οποία στοιχίζει στους Παριζιάνους έξι ως επτά μήνες ζωής συγκριτικά με τους συμπατριώτες τους που ζουν σε πιο καθαρές ατμοσφαιρικά περιοχές της Γαλλίας. Γι' αυτό η Ινταλγκό συνεχίζει με ζέση το πρόγραμμα ενοικίασης ποδηλάτων και ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στο Παρίσι που ξεκίνησε ο προκάτοχός της Μπερτράν Ντελανοέ, ενώ σκέπτεται να... πεζοδρομήσει σχεδόν ολόκληρη την πόλη στο μέλλον!

Μέτρα και για το Λονδίνο

Βεβαίως δεν αποτελεί αποκλειστικότητα του Παρισιού το διοξείδιο του αζώτου. «Περιοχές της Αθήνας, του Βερολίνου, των Βρυξελλών, του Λονδίνου, της Μαδρίτης και της Ρώμης ξεπερνούν επίσης τα ανώτατα όρια που έχει θέσει η ΕΕ για τον ρύπο αυτόν» αναφέρει το BBC. Αλλωστε, δεν είναι μόνο η Σοσιαλίστρια Ινταλγκό που σχεδιάζει τόσο ριζοσπαστικά μέτρα.

Και ο φανατικά Συντηρητικός (αν και αρκετά «τρελούτσικος») δήμαρχος του Λονδίνου Μπόρις Τζόνσον έχει υποσχεθεί να καταπολεμήσει τη ρύπανση της ατμόσφαιρας στην πόλη του, που έχει θρηνήσει, άλλωστε, εκατόμβες θυμάτων από την αιθαλομίχλη τζακιών και σομπών πριν από μισό και πλέον αιώνα (4.000 άνθρωποι πέθαναν από τις 5 ως τις 9 Δεκεμβρίου 1952 και περισσότεροι από 100.000 ασθένησαν γι' αυτό και έκτοτε έχει απαγορευθεί η καύση ξύλων στο Λονδίνο, όπως και στο Παρίσι και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ευρώπης).

Ο Τζόνσον έχει προϋπολογίσει να δαπανήσει 330 εκατ. στερλίνες (415 εκατ. ευρώ) για να φέρει 2.400 υβριδικά λεωφορεία και ηλεκτροκίνητα ταξί στο Λονδίνο και επίσης να φυτέψει 10.000 δέντρα στους δρόμους της πόλης.
Ολα συνηθίζονται (;)

Εν κατακλείδι, για την υπέρβαση των ορίων διοξειδίου του αζώτου έχουν ενοχοποιηθεί τα πετρελαιοκίνητα οχήματα. «Αζωτο και άλλοι ρύποι εκλύονται, ασφαλώς, και από τις βιομηχανικές δραστηριότητες. Αλλά οι ευρωπαίοι δήμαρχοι και οι πολιτικοί εν γένει γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τη ρύπανση που φέρνει ο άνεμος από τις βιομηχανικές ζώνες. Μπορούν να την αντιμετωπίσουν εντός των ορίων των πόλεων. Ετσι, για να ευθυγραμμιστούν με τα όρια ατμοσφαιρικής ρύπανσης θέτουν υπό διωγμόν τα αυτοκίνητα και δη τα πετρελαιοκίνητα» γράφει το BBC.

Ο βρετανικός όμιλος μέσων ενημέρωσης σημειώνει, πάντως, ότι υπάρχει και άλλος τρόπος, πέρα από τον διωγμό των αυτοκινήτων, για να ευθυγραμμιστεί μια πόλη με τις ευρωπαϊκές περιβαλλοντικές νόρμες: να... αλλάξουν οι νόρμες, να αυξηθούν δηλαδή τα ανώτατα επιτρεπτά όρια των ρύπων! Ε, τότε τι να κάνουμε κι εμείς; Οπως μάθαμε να ζούμε με τους σεισμούς, όπως μάθαμε (εμείς οι Ελληνες) να ζούμε με την αιθαλομίχλη των τζακιών, θα μάθουμε να ζούμε (λιγότερο φυσικά) και με το διοξείδιο του αζώτου.



ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Εκπτώσεις στη Δημοκρατία


Παραβίαση σε όλα τα επίπεδα των ατομικών, πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων στην Ελλάδα διαπιστώνει η Έκθεση της Διεθνούς Ομοσπονδίας για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (FIDH) με θέμα «Υποβαθμίζοντας τα Δικαιώματα- Το Κόστος της Λιτότητας στην Ελλάδα».

«Από το 2009, που η κρίση χτύπησε την Ελλάδα και υιοθετήθηκαν τα μέτρα λιτότητας τα οποία θα έσωζαν τη χώρα από την οικονομική κατάρρευση, τα ανθρώπινα δικαιώματα τέθηκαν υπό αμφισβήτηση και παραβιάστηκαν, και η δημοκρατία έχει γίνει πιο φτωχή» υποστηρίζεται στην έκθεση.

Ευθύνες για τις παραβιάσεις που προέκυψαν από τα προγράμματα λιτότητας αποδίδονται στο κράτος, αλλά και στην τρόικα που, όπως αναφέρει η έκθεση «λειτούργησε ως παραπέτασμα καπνού, προστατεύοντας για μεγάλο χρονικό διάστημα τα μέρη που το απάρτισαν από την ευθύνη για τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ωστόσο, η τρόικα δεν είναι κενό κέλυφος.

Αποτελείται από διεθνείς οργανισμούς και μέσω αυτών από τα κράτη-μέλη τους: όλα και όλοι είναι επιφορτισμένοι με συγκεκριμένες υποχρεώσεις έναντι των ανθρωπίνων δικαιωμάτων».

Στην έκθεση «απεικονίζεται μία χώρα όπου τα δικαιώματα βάλλονται ανοιχτά. Αυτό γίνεται αισθητό όχι μόνο σε τομείς όπως η εργασία και η υγεία, στους οποίους το κράτος επέβαλε μέτρα λιτότητας που είχαν αρνητικές επιπτώσεις στα ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά είναι ορατό και στην περιστολή των θεμελιωδών ελευθεριών, όπως η ελευθερία των μέσων ενημέρωσης ή το δικαίωμα της έκφρασης τής διαφωνίας μέσω μιας ειρηνικής δημόσιας διαδήλωσης».

Όπως υπογραμμίζεται, «όσον αφορά τα οικονομικά και κοινωνικά δικαιώματα, οι πολιτικές λιτότητας δεν κατάφεραν να ικανοποιήσουν τις προϋποθέσεις που θέτει το Σύμφωνο για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα του ΟΗΕ σε σχέση με τα περιοριστικά μέτρα».

Σχετικά με τα ατομικά και πολιτικά δικαιώματα, «οι περιορισμοί σε θεμελιώδη δικαιώματα και ελευθερίες, οι οποίοι τεκμηριώνονται στην παρούσα έκθεση, δεν εκπληρώνουν τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες το πεδίο άσκησης των δικαιωμάτων αυτών μπορεί κατ’ εξαίρεση να περιοριστεί σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο».

Η έκθεση επισημαίνει, επίσης, «σοβαρές παραβάσεις των βασικών αρχών της δημοκρατικής συμμετοχής και του δημοκρατικού ελέγχου, παραβάσεις οι οποίες συντελέστηκαν με τις πολιτικές και τα μέτρα που εκπονήθηκαν κατά της κρίσης, και υλοποιήθηκαν περιφρονώντας κατάφωρα τις κανονικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων».

«Ο τρόπος με τον οποίο υιοθετήθηκαν και εφαρμόστηκαν οι ασκούμενες πολιτικές δεν σεβάστηκαν, από τη σκοπιά των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τα διεθνή πρότυπα, ακόμα και υπό το φως των εξαιρετικών περιστάσεων που χαρακτηρίζουν τη χρηματοπιστωτική κρίση».

Επιδείνωση εξαιτίας της κρίσης

Όπως αναφέρεται, «η έρευνα στην οποία βασίζεται η παρούσα έκθεση διαπιστώνει ότι η οικονομική κρίση και τα μέτρα λιτότητας που τη συνόδευαν δεν μπορούν να θεωρηθούν ο μοναδικός υπεύθυνος της σημερινής κατάστασης. Ωστόσο, είναι φανερό ότι η κρίση και η λιτότητα έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επιδείνωση των προϋπαρχόντων προβλημάτων στην προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων».

Η έκθεση χαρακτηρίζει εσφαλμένο τον συλλογισμό που παρουσιάζουν «όσοι συνέβαλαν στην εκπόνηση σχεδίων αντιμετώπισης της κρίσης ότι, υπό αυτές τις συνθήκες, ο τρόπος αντιμετώπισης που επιλέχθηκε τελικά ήταν ο μόνος εφικτός δρόμος προς τα μπρος και ότι οποιαδήποτε αρνητική συνέπεια στα ανθρώπινα δικαιώματα ήταν αναπόφευκτη, και επομένως δικαιολογημένη».

Έκκληση να εξεταστούν οι παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
Η FIDH, η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου στην Ελλάδα, απευθύνει έκκληση προς την Ελλάδα, την Ευρωπαϊκή Ένωση και ιδιαιτέρως τα κράτη-μέλη της να εξετάσουν από κοινού τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τις συναφείς ευθύνες που παρουσιάζονται στην έκθεση, και τους προτρέπει «να δράσουν προληπτικά για την αποτροπή παρόμοιων παραβιάσεων σε άλλες χώρες που βρίσκονται σε παρόμοια κατάσταση», προτείνοντας, μεταξύ άλλων, αυτό να γίνει «διασφαλίζοντας την έναρξη ενός πανευρωπαϊκού ουσιαστικού διαλόγου»


ΠΗΓΗ:thepressproject.gr

Δεύτερη ημέρα ανάκαμψης για το πετρέλαιο


Σε ανοδικό έδαφος τερμάτισε τις συναλλαγές της Παρασκευής το Πετρέλαιο ανακάμπτοντας για δεύτερη διαδοχική ημέρα από τις πιέσεις ρευστοποίησης που δέχεται το τελευταίο διάστημα. 

Ειδικότερα, το αργό τύπου brent ενισχύθηκε κατά 61 δολάρια το βαρέλι ή 4% στο Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης, ενώ το αργό US West Texas Intermediate ενισχύθηκε κατά 2,41 δολάρια στα 56,62 δολάρια το βαρέλι. 

Στην εβδομάδα και τα δύο συμβόλαια του μαύρου χρυσού δεν κατάφεραν να επιστρέψουν σε κέρδη, ενώ brent και WTI μετράνε απώλειες 14% και 16%, αντίστοιχα μέχρι στιγμής τον Δεκέμβριο. Σε σχέση με τα υψηλά του Ιουνίου διαπραγματεύονται σχεδόν 50% κάτω


ΠΗΓΗ.capital.gr