Η ΓΣΕΕ θα πραγματοποιήσει συνέντευξη τύπου και σύσκεψη συνδικαλιστικών στελεχών την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου και ώρα 12:00 στο ξενοδοχείο IMPERIAL (Αντιγονιδών 13) στη Θεσσαλονίκη.
Στη συνέντευξη τύπου, η οποία θα μεταδίδεται και ζωντανά (live) από το διαδίκτυο στο http://www.livestream.com/gseetv και στο site της ΓΣΕΕ www.gsee.gr, θα αναλυθούν οι θέσεις, οι διεκδικήσεις και το αγωνιστικό πρόγραμμα των συνδικάτων και θα παρουσιαστεί η ετήσια έκθεση του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ για την ελληνική οικονομία και την απασχόληση .
Η ΓΣΕΕ, τα Εργατικά Κέντρα και οι Ομοσπονδίες μαζί με τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους και τους ανέργους, στη βάση των κοινών προβλημάτων της ελληνικής κοινωνίας, θα δώσουν νέα δυναμική- αγωνιστική απάντηση με τη συγκέντρωση και το συλλαλητήριο το ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ώρα 18:00 στο Άγαλμα Βενιζέλου, Θεσσαλονίκη.
ΠΗΓΗ:gsee.gr
Η έκβαση που θα έχει η περιπέτεια για την τύχη των ΕΑΣ, ΕΛΒΟ και ΛΑΡΚΟ θα κρίνει εν πολλοίς και τις αποφάσεις που θα ληφθούν για το μέλλον της ΔΕΗ και της ΔΕΠΑ. “Η επόμενη μεγάλη προτεραιότητα”, αμέσως μετά την επίλυση της κρίσης για τις τρεις μεγάλες κρατικές βιομηχανίες, “θα είναι πλέον η ΔΕΗ και η ΔΕΠΑ”, ανέφερε αξιωματούχος του οικονομικού επιτελείου, μετά από σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών για τις αποκρατικοποιήσεις υπό τον κ. Γιάννη Στουρνάρα.
Πόσο κοστίζουν οι αμυντικές βιομηχανίες
Οι αποζημιώσεις για τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα αν κλείσει η βιομηχανία υπολογίζονται στα 16 εκατ. ευρώ. Η τρόικα, για τα ΕΑΣ, αναφέρει ότι για τη λειτουργία της εταιρείας χρειάζονται 144 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, όπως δήλωσε νωρίτερα η κ. Γεννηματά, η ελληνική πρόταση τεκμηριώνει ότι χρειάζονται 30 εκατ. ευρώ, τα οποία θα επιστραφούν μέσω αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας καθώς επίσης για άλλα 12 εκατ.που αφορούν σε εθελουσία έξοδο για 350 άτομα, ποσό που επίσης δεν θα επιβαρύνει τους Έλληνες φορολογούμενους.
Σημειώνεται ότι τα 30 εκατ. αφορούν οφειλές προς τους εργαζομένους, την Εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία, καθώς και την προμήθεια αμυντικού υλικού.
Σχετικά με την ΛΑΡΚΟ οι κρατικές ενισχύσεις φτάνουν τα 130 εκατ. ευρώ, οι φορολογικές επιβαρύνσεις 190 εκατ. ευρώ, οι υποχρεώσεις τα 300 εκατ. ενώ αγκάθια για μια πιθανή πώληση είναι το υψηλό ενεργειακο κόστος λειτουργίας, η τιμή του νικελίου και τα περιβαλλοντικά θέματα για επίλυση.
Για την ΕΛΒΟ, σύμφωνα με το email που απέστειλε ο αξιωματούχος της τρόικας, η λύση της εκκαθάρισης θα στοιχίσει πολύ περισσότερο από την πτώχευση. Σύμφωνα με του υπολογισμούς της Κομισιόν χρειάζονται 13,5 εκατ. ευρώ για τις αποζημιώσεις, ενώ αν η εταιρεία συνεχίζει να λειτουργεί υπό ειδικό καθεστώς εκκαθάρισης θα χρειαστούν 27,5 εκατ. για τα τρέχοντα λειτουργικά έξοδα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, μια πρώτη απάντηση στην τρόικα αναμένεται να διαβιβασθεί από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας άμεσα, ενώ θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον αμυντικό σχεδιασμό η λειτουργία των εργοστασίων πυρομαχικών σε Υμηττό (πρώην ΠΥΡΚΑΛ), Λαύριο και Αίγιο.
Στη βάση αυτή, προεξοφλούσαν το κλείσιμο των μονάδων των ΕΑΣ σε Ιωάννινα και Κύμη, ενώ οι εγκαταστάσεις της Ελευσίνας ενδέχεται να συγχωνευθούν με αυτές του Υμηττού.
Το “μπρα-ντε-φερ” μεταξύ Κομισιόν και κυβέρνησης δείχνει πως η Αθήνα θα πρέπει να μάθει να ζει υπό την πίεση της γραφειοκρατίας των Βρυξελλών. Μετά τις τελευταίες εξελίξεις το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων κινδυνεύει να καθυστερήσει περισσότερο από όσο προβλεπόταν στο μνημόνιο, στο “παρά πέντε” της ελεύσεως των ξένων ελεγκτών στην χώρα μας. Η Κομισιόν υπονόμευσε ήδη μια φορά την πώληση της ΔΕΠΑ και οι δανειστές δεν χάνουν ευκαιρία να ασκούν πιέσεις, όπως συνέβη και στην περίπτωση των συγχωνεύσεων τραπεζών ή παλαιότερα στην εκχώρηση του Ελληνικού στους Άραβες.
Στο υπουργείο Οικονομικών, όμως, ρίχνουν πλέον το βάρος κυρίως στο σχεδιασμό των κινήσεων για την πώληση των ενεργειακών βιομηχανιών της χώρας, και δευτερευόντως μόνο στις αποφάσεις για ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΟΛΘ κλπ.
Στο παρασκήνιο, η κυβέρνηση πρέπει να σταθμίσει τις πιέσεις των δανειστών για να αποφασίσει τι πολιτική θα ακολουθήσει για ΔΕΗ και ΔΕΠΑ. Αν η Επιτροπή Ανταγωνισμού φανεί υποχωρητική και κάνει δεκτή την επιχειρηματολογία της ελληνικής πλευράς για το μέλλον των ΕΑΣ-ΕΛΒΟ και ΛΑΡΚΟ, θα είναι ένα καλό προηγούμενο για τη λύση που θα βρεθεί για την τύχη της ΔΕΗ και της ΔΕΠΑ. Αντιθέτως, αν οι Βρυξέλλες δείξουν ανυποχώρητες στις αξιώσεις τους, τότε δυσκολεύει η διαπραγμάτευση με τους δανειστές για τις λεπτές και κρίσιμες αποφάσεις που θα κρίνουν το μέλλον της αποκρατικοποίησης ΔΕΗ και ΔΕΠΑ, αλλά και των εργαζομένων σε αυτές.
Αιτία πολέμου με τις Βρυξέλλες αναμένεται να αποτελέσουν ζητήματα όπως ο διαχωρισμός της υποδομής (δίκτυο) από την παραγωγή και τη διανομή ηλεκτρικής ενέργειας, η πολιτική τιμών και εισπράξεων των οφειλών σε ΔΕΗ και ΔΕΠΑ, αλλά και η τύχη των θέσεων εργασίας στις εταιρείες που θα αποκρατικοποιηθούν.
Η τρόικα θεωρεί πως οι επενδυτές θα πρέπει να πάρουν “καθαρές” τις επιχειρήσεις, χωρίς εκκρεμείς οφειλές από το παρελθόν, αλλά με την ευελιξία να επιλέξουν οι ίδιοι το προσωπικό που χρειάζονται για να τις λειτουργήσουν. Η κυβέρνηση θεωρεί αδιαπραγμάτευτη κυρίως την άσκηση δημόσιου ελέγχου στην τιμολογιακή πολιτική των επιχειρήσεων μετά την πώληση, αλλά δύσκολα θα επιβάλει στους επενδυτές τον αριθμό των εργαζομένων σε αυτές. Εύθραυστες είναι οι ισορροπίες και για το διαχωρισμό των επιχειρήσεων σε κλάδους, με σκοπό την ευκολότερη προσέλκυση ιδιώτη επενδυτή στη διαγωνιστική διαδικασία.
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Την αντίθεση του εκφράζει ο Άδωνις Γεωργιάδης στην απόφαση του υπουργού να κλείσει το νοσοκομείο Φλέμινγκ και το Νοσοκομείο Πατησίων. Μεστή ερώτηση με επιχειρήματα που θα πρέπει να προβληματίσει την ηγεσία του υπουργείου εφ’ όσον δεν υπάρξει ικανοποιητικός αντίλογος.
Τρολοκράτης
ΠΗΓΗ:olympia.gr
Larry Summers και το μυστικό ” End Game” Memo
άν τό εγγραφο του 1990 είναι γνήσιο αποδεικύεται ή συνομωσία
τών τραπεζιτών για τήν ληστεία τών κρατών που μέσα σε αυτά είναι και η Ελλάδα.
Με τον Greg Palast για το περιοδικό ”Vice”
Όταν ένα πουλάκι έριξε το υπόμνημα End Game μέσα από το παράθυρο μου , το περιεχόμενό του ήταν τόσο εκρηκτικό , τόσο άρρωστο και κακό , που απλά δεν μπορούσα να το πιστέψω .
Το Υπόμνημα επιβεβαίωνε τήν πιο τρελή φαντασίωση κάθε συνωμοσιολόγου : Ότι στα τέλη της δεκαετίας του 1990, κορυφαίοι Αμερικανοί αξιωματούχοι του Δημοσίου συνωμότησαν κρυφά με μια μικρή κλίκα τραπεζιτών γιά να διαλύσουν τό δημοσιονομικό σύστημα σε παγκόσμιο επίπεδο . Όταν βλέπετε 26.3% ανεργία στην Ισπανία , την απελπισία και την πείνα στην Ελλάδα , τις ταραχές στην Ινδονησία και την πτώχευση του Ντιτρόιτ , πρέπει να πάτε πίσω σε αυτό το σημείωμα End Game , τη γένεση του αίματος και δακρύων .
Ο αξιωματούχος του Υπουργείου Οικονομικών που έπαιξε το μυστικό παιχνίδι End Game των τραπεζιτών ήταν ο Larry Summers . Σήμερα , ο Larry Summers είναι η κορυφαία επιλογή του Μπαράκ Ομπάμα για πρόεδρος τής Federal Reserve , της Παγκόσμιας κεντρικής τράπεζας . Αν το εμπιστευτικό σημείωμα είναι αυθεντικό , τότε ο Summers δεν θα πρέπει να υπηρετήσει την Fed , θα πρέπει να “υπηρετήσει” σε κάποιο μπουντρούμι που προορίζεται για τους παράφρονες οικονομικούς εγκληματίες.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«Παράθυρο» για συνταξιοδότηση νωρίτερα από τα προβλεπόμενα χρόνια έως και δέκα έτη νωρίτερα ανοίγει η νέα ρύθμιση σύμφωνα με την οποία μπορούν οι ασφαλισμένοι εάν εξαγοράσουν μέχρι τα τέλη του 2013 τα πλασματικά χρόνια παλαιότερων διατάξεων, τότε θα μπορούν να θεμελιώσουν δικαίωμα σύνταξης σύμφωνα με τα όρια του 2010, δηλαδή σε ηλικία 55 ετών.
Συγκεκριμένα, έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2013 έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν τα παλαιά πλασματικά χρόνια του νόμου 2084/92 οι ασφαλισμένοι που θέλουν να κατοχυρώσουν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης που ισχύουν μέχρι το τέλος του 2010, με αποτέλεσμα οι ασφαλισμένοι να μπορούν να συμπληρώσουν τον απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης για συνταξιοδότηση λόγω γήρατος, με βάση τις προϋποθέσεις που ίσχυαν μέχρι το 2010 εφόσον εξαγοράσουν τα πλασματικά έτη της διάταξης του 1992, αναφέρει το capital.gr.
Στους χρόνους που μπορούν να εξαγοράσουν συμπεριλαμβάνονται:
Ο χρόνος στρατιωτικής υπηρεσίας χωρίς την έκπτωση του 30% (γιατί θεωρούνται ότι θεμελιώνουν με προϋποθέσεις πριν το 2011).
Ο χρόνος γονικής άδειας ανατροφής παιδιών.
Η επιδοτούμενη ασθένεια και μέχρι 200 ημέρες (στις περιπτώσεις υπέρβασης του ορίου που δικαιούνταν από το εργοδότη και επιδοτήθηκε).
Η επιδοτούμενη τακτική ανεργία από τον ΟΑΕΔ έως 200 ημέρες κατά την τελευταία 10ετία πριν από την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης.
Ο χρόνος εκπαιδευτικής άδειας άνευ αποδοχών και μέχρι 2 έτη.
Ο πλασματικός χρόνος της παρ. 1 του άρθρου 141 του ν.3655/2008 (πλασματικός χρόνος παιδιών), εφόσον τα παιδιά έχουν γεννηθεί ή υιοθετηθεί μετά την 1η Ιανουαρίου 2000 και η αναγνώριση είναι χωρίς εξαγορά από τον ασφαλισμένο, θεμελιώνει με προϋποθέσεις που ισχύουν μέχρι το 2010 (25ετία και 60 ή 65 για λόγους γήρατος), εφόσον η σχετική αίτηση υποβληθεί μέχρι και 31/12/2013.
Ο χρόνος αυτός, (για παιδιά μετά το 2000), αναγνωρίζεται μόνο από τον ένα γονέα ενώ εάν έχει συνταξιοδοτηθεί η μητέρα, τότε ο πατέρας δεν έχει δικαίωμα να αναγνωρίσει το χρόνο αυτό των παιδιών όπως και αν έχει γίνει χρήση μέρους του χρόνου των παιδιών για θεμελίωση ή προσαύξηση του ποσού της σύνταξης.
ΠΗΓΗ:iefimerida.gr
Στη ζώνη υψηλής σεισμικότητας, μεταξύ πολλών χωρών της Ευρώπης, βρίσκεται η Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του προγράμματος «SHARE» (Seismic Hazard Harmonization in Europe).
Μέρος της έρευνας φιλοξενήθηκε στη γαλλική εφημερίδα εφημερίδα Le Monde. Στο άρθρο που φέρει τον τίτλο «Des Seismes Sans Precedent Historique Sont Possibles En Europe: Σεισμοί χωρίς ιστορικό προηγούμενο είναι πιθανοί στην Ευρώπη» φιλοξενούνται οι πρώτοι χάρτες με τις σεισμογενείς περιοχές, όπως αυτοί δημιουργήθηκαν από πενήντα επιστήμονες.
Η Ελλάδα, η Τουρκία και η Ιταλία είναι οι χώρες που διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο, καθώς δεν αποκλείεται να βιώσουν σεισμούς, μεγέθους 9 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ και τις καταστροφικές συνέπειες τους.
Στην κόκκινη ζώνη σεισμικής δραστηριότητας περιοχές της Ελλάδας, όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Σάμος, η Μυτιλήνη, η Πάτρα, η Κεφαλλονιά, η Ζάκυνθος, η Ήπειρος αλλά και μεγάλο τμήμα του Κορινθιακού κόλπου απεικονίζονται με βαθύ κόκκινο χρώμα.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΗΓΗ:zougla.gr
Η Total αποφάσισε να κλείσει πετροχημική μονάδα στο Καρλίνγκ της νότιας Γαλλίας, το οποίο παράγει πλαστικό, καθώς δεν θεωρείται πλέον κερδοφόρος.
Το κλείσιμο θα γίνει στο β’ εξάμηνο του 2015 και εν συνεχεία θα δαπανηθούν 160 εκατ. ευρώ ώστε να προσαρμοστεί η μονάδα και να γίνει και πάλι ανταγωνιστική.
ΠΗΓΗ:energia.gr
Πράσινο φως σε χιλιάδες βενζινοπώλες να επαναδιαπραγματευτούν τη σύμβασή τους με τις εταιρείες εμπορίας δίνει νομοθετική παρέμβαση του υπουργείου Ανάπτυξης, η οποία αλλάζει το υφιστάμενο ασφυκτικό καθεστώς και ευνοεί την κινητικότητα των βενζινοπωλών, καθώς τους δίνει το δικαίωμα να καταγγείλουν, χωρίς σπουδαίο λόγο, τη σύμβασή τους και να αναζητήσουν νέο «σήμα». Παράλληλα, κόβει όλα τα τεχνάσματα που μέχρι σήμερα εφαρμόζονταν για να κρατούν κρυφές τις πραγματικές τιμές πώλησης των καυσίμων από τις εταιρείες στα πρατήρια.
Το νέο περιβάλλον στην αγορά των καυσίμων δημιουργείται με νομοθετική διάταξη σύμφωνα με την οποία θεσπίζονται κανόνες στις συμβάσεις μεταξύ εταιρειών πετρελαιοειδών και πρατηριούχων και ρίχνουν φως στις προμήθειες, αποσυνδέουν τις επενδύσεις των εταιρειών στα πρατήρια από την τιμολόγηση, βγάζουν τις διάφορες εκπτώσεις που αλλοίωναν την πραγματική τιμή καταναλωτή και γενικά αποκαλύπτουν τον τρόπο διαμόρφωσης των τιμών, τα «καπέλα» και όλες τις πρακτικές που και τις λιανικές τιμές αύξαναν και τα εμπορικά κέρδη «κάλυπταν».
Διαμόρφωση τιμών
Ειδικότερα, στη νομοθετική ρύθμιση καθορίζεται ότι αποσυνδέεται η χονδρική τιμή πώλησης των καυσίμων από την παροχή οικονομικών και χρηματοδοτικών ανταλλαγμάτων των εταιρειών εμπορίας προς τα πρατήρια, κάτι που μέχρι σήμερα αποτελούσε Δούρειο Ίππο για την απροσδιόριστη διαμόρφωση των τιμών. Επίσης, ορίζεται ότι η σύμβαση μεταξύ των δύο πλευρών θα είναι γραπτή και θα αποτυπώνει την πιστωτική πολιτική, την πολιτική παροχών και εκπτώσεων, το ύψος και τη χρονική διάρκεια των εκπτώσεων, όπως και τις τυχόν απολογιστικές εκπτώσεις. Έτσι, θα προσδιορίζονται οι τυχόν επιπτώσεις της απόσβεσης του κόστους επενδύσεων στις πολιτικές παροχών και εκπτώσεων των εταιρειών εμπορίας προς τα πρατήρια. Επιπλέον, στη νομοθετική ρύθμιση προβλέπεται ότι θα πρέπει να γίνεται εμφανής η διαμόρφωση της χονδρικής τιμής πώλησης των καυσίμων, όπως και η τυχόν τροποποίηση της σύμβασης με έγγραφη συμφωνία μεταξύ των δύο μερών, ο τρόπος καταγγελίας της σύμβασης και η διάρκειά της, ο τρόπος αποπληρωμής της αξίας των επενδύσεων από τον πρατηριούχο, καθώς και το δικαίωμα του βενζινοπώλη να αποπληρώσει οποιαδήποτε στιγμή το οφειλόμενο ποσό.
Τι προβλέπεται
Στις συμβάσεις, σύμφωνα με τον νέο νόμο, προβλέπεται ότι η χονδρική τιμή πώλησης των υγρών καυσίμων και του υγραερίου κίνησης διαμορφώνεται εναλλακτικά με βάση:
α) Τις τιμές αναφοράς, μη προσδιοριζόμενες από τα συμβαλλόμενα μέρη και προσβάσιμες στον πρατηριούχο, πλέον μεικτού περιθωρίου. Οι εκπτώσεις και παροχές υπολογίζονται επί της ως άνω τιμής αναφοράς που προβλέπεται στη σύμβαση.
β) Την τιμή χονδρικής πώλησης που ανακοινώνουν οι εταιρείες εμπορίας καθημερινά στη ΡΑΕ για την περιοχή του κάθε πρατηριούχου, μείον τις εκπτώσεις της. Η τιμή αυτή χονδρικής πώλησης αναπροσαρμόζεται με βάση κριτήρια που είναι διαφανή και προσβάσιμα στον πρατηριούχο.
Οι όροι της σύμβασης τροποποιούνται με έγγραφη συμφωνία των μερών. Τυχόν πρόβλεψη στη σύμβαση για μονομερή τροποποίηση από μέρους των εταιριών εμπορίας όρων που αφορούν στις χορηγούμενες εκπτώσεις είναι άκυρη.
Συμβάσεις αποκλειστικής προμήθειας
Όπως ορίζεται στη νομοθετική ρύθμιση, η «μέγιστη διάρκεια σύμβασης αποκλειστικής προμήθειας υγρών καυσίμων και υγραερίου κίνησης ορίζεται στα πέντε έτη και δύναται να παρατείνεται κάθε φορά με γραπτή συμφωνία των συμβαλλομένων για ίσο χρόνο. Η παράταση υφιστάμενης σύμβασης μετά τη δημοσίευση του νόμου λογίζεται ως νέα σύμβαση. Σε περίπτωση μίσθωσης από τον πρατηριούχο ή παραχώρησης της χρήσης στον πρατηριούχο χώρων που είτε ανήκουν στην εταιρεία εμπορίας είτε μισθώνονται από αυτήν από τρίτους, μη συνδεδεμένους με τον πρατηριούχο, η σύμβαση αποκλειστικής προμήθειας μπορεί να είναι διάρκειας μεγαλύτερη της πενταετίας, που όμως δεν μπορεί να υπερβαίνει τη διάρκεια της μίσθωσης. Εφόσον η σύμβαση αποκλειστικής προμήθειας είτε δεν συνοδεύεται από παροχή οικονομικών και χρηματοδοτικών ανταλλαγμάτων ή πραγματοποίηση επενδύσεων από την εταιρεία εμπορίας είτε η αξία αυτών έχει ήδη αποπληρωθεί, μπορεί να καταγγελθεί από μέρους του πρατηριούχου, και χωρίς σπουδαίο λόγο, μετά τη συμπλήρωση τριετίας, με τήρηση προθεσμίας έξι μηνών».
Παροχή οικονομικών ανταλλαγμάτων
Το νέο νομοθετικό πλαίσιο αναφέρει ότι σε «περίπτωση παροχής οικονομικών και χρηματοδοτικών ανταλλαγμάτων ή πραγματοποίησης επενδύσεων από τις εταιρείες εμπορίας προς τον πρατηριούχο, η αξία, καθώς και ο τρόπος αποπληρωμής τους, αποτελεί αντικείμενο ξεχωριστού κεφαλαίου της μεταξύ τους γραπτής σύμβασης. Δεν συνιστά επένδυση προς την επιχείρηση λιανικής πώλησης η εγκατάσταση των διακριτικών ενδείξεων, σημάτων και διασχηματισμών της εταιρείας εμπορίας που αποβλέπουν στην προβολή των διακριτικών αυτής γνωρισμάτων, εκτός από όσα τυχόν παραμείνουν προς όφελος του πρατηριούχου. Η αποπληρωμή της αξίας, των ανταλλαγμάτων ή επενδύσεων από τον πρατηριούχο πραγματοποιείται με καταβολή ποσοστιαίων δόσεων, σταθερών ή αποκλιμακούμενων, που καθορίζονται στη σύμβαση.
Στη σύμβαση μπορεί να προβλέπεται το δικαίωμα του πρατηριούχου να αποπληρώσει οποιαδήποτε στιγμή βάσει αναλογιστικής αποτίμησης το οφειλόμενο υπόλοιπο της αξίας του ανταλλάγματος ή της επένδυσης και να αποδεσμευτεί από την αντίστοιχη σύμβαση. Στην εν λόγω σύμβαση περιλαμβάνονται, επίσης, ρήτρες αναφορικά με τον τρόπο και τον χρόνο απόσβεσης τυχόν επενδύσεων που πραγματοποιούνται από τις εταιρείες εμπορίας προς τους πρατηριούχους και προσδιορίζονται κατά τρόπο διαφανή τυχόν επιπτώσεις της απόσβεσης του κόστους επενδύσεων στις πολιτικές παροχών και εκπτώσεων των εταιρειών εμπορίας προς τους πρατηριούχους».
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Παρακάτω δίνονται κάποιες ενδεικτικές τιμές για τα τέσσερα βασικότερα καύσιμα (πετρέλαιο, φυσικό αέριο, ηλεκτρισμός, υγραέριο) που χρησιμοποιούνται για θέρμανση, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μία πρώτη βάση για τους υπολογισμούς σας.
Ωστόσο, επειδή οι τιμές παρακάτω αφορούν μόνο το κόστος των καυσίμων, μπορείτε να ανατρέξετε σε αυτό το άρθρο για να δείτε αναλυτικά τη μεθοδολογία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ώστε οι υπολογισμοί σας να είναι πιο ακριβείς.
Πετρέλαιο
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, όπως αυτή διαμορφώθηκε τον περσινό χειμώνα, ανέρχεται στα 1,3 ευρώ ανά λίτρο.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του υπουργείο, η μέση τιμή ανήλθε σε 1,273 ευρώ ανά λίτρο ενώ μέσα στο Φεβρουάριο, καταγράφηκαν τιμής στα επίπεδα του 1,33 ευρώ ανά λίτρο.
Για μία περισσότερο αναλυτική εικόνα μπορείτε να δείτε εδώ: http://www.fuelprices.gr/deltia.view
Σχετικά με το επίπεδο στο οποίο θα διαμορφωθούν οι τιμές των ερχόμενο χειμώνα, αυτό θα εξαρτηθεί από δύο βασικούς παράγοντες: πρώτον, από το πώς θα διαμορφώσουν την αγορά οι συνθήκες του εμπορίου, του ανταγωνισμού κλπ και δεύτερον, και κυριότερον, από το τι θα ισχύσει σχετικά με τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ). Δεδομένου ότι η αύξηση του φόρου που ίσχυσε πέρυσι δεν απέδωσε τα αναμενόμενα αποτελέσματα στα δημόσια έσοδα, θεωρείται αρκετά πιθανή μία μείωση. Σε αυτή την περίπτωση, αντίστοιχη μείωση θα σημειωθεί και στις τιμές του πετρελαίου.
Ηλεκτρικό ρεύμα
Μία μέση τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος ανέρχεται σε 0,15 ευρώ ανά kWh. Η συγκεκριμένη τιμή αφορά μία μέση κατανάλωση της τάξης των 1400 kWh και δεν περιλαμβάνει φόρους και χρεώσεις υπέρ τρίτων. Ωστόσο, αυτό που θα πρέπει να προσέξετε είναι ότι σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε τον ηλεκτρισμό ως βασική μέθοδο θέρμανσης (πχ σε αντλίες θερμότητας, κλιματιστικά κ.λπ), η κατανάλωσή σας θα αυξηθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα να αλλάξει η «κλίμακα» χρέωσης. Έτσι, για μία κατανάλωση 2.400 kWh, για παράδειγμα, η χρέωση ανεβαίνει στα 0,18 ευρώ ανά kWh.
Για περισσότερες πληροφορίες δείτε τους σχετικούς οδηγούς της ΡΑΕ, στους οποίους παρουσιάζονται τα εκτιμώμενα κόστη για διάφορες καταναλώσεις, βάσει των τιμολογίων της ΔΕΗ:
http://www.rae.gr/site/file/system/docs/electricity/invoices/DEH_oikiako
Δείτε επίσης τις εκτιμήσεις της ΡΑΕ για όλες τις εταιρίες προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος:
http://www.energypress.gr/resource-api/energypress/contentObject/RAE-Ektimhseis-logariasmwn-reymatos-oikiakwn-pelatwn/content?contentDispositionType=attachment
Φυσικό αέριο
Μία μέση τιμή για το φυσικό αέριο, βάσει των στοιχείων από την ΕΠΑ Αττικής για το 7μηνο Οκτώβριου 2012 – Απριλίου 2013, ανέρχεται σε 0,077 ευρώ ανά kWh.
Για περισσότερα στοιχεία δείτε:
- ΕΠΑ ΑΤΤΙΚΗΣ: http://www.aerioattikis.gr/default.aspx?pid=34&la=1&artid=135
- ΕΠΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ: http://www.epathessalia.gr/index.php?lang=el&rm=58&mn=58
- ΕΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: http://www.epathessaloniki.gr/index.php?cid=80&mn=29
Μετά την αποδέσμευσή της από την τιμή του πετρελαίου, πλέον, η τιμή χρέωσης του φυσικού αερίου αναθεωρείται σε μηνιαία βάση και προκύπτει από το κόστος προμήθειας φυσικού αερίου από τη ΔΕΠΑ (Δημόσια Επιχείρηση Αερίου). Στην τιμή αυτή προστίθεται ένα σταθερό περιθώριο διανομής καθώς και οι επιβαλλόμενοι από την Ελληνική Πολιτεία φόροι (ΦΠΑ, ΕΦΚ, κλπ.). Επόμενως, το πώς θα διαμορφωθεί η φορολογία φέτος θα παίξει καθοριστικό ρόλο στα επίπεδα χρέωσης του φυσικού αερίου.
Υγραέριο
Το σημερινό μέσο κόστος του υγραερίου θέρμανσης ανέρχεται σε 0,80 ευρώ ανά λίτρο. Και σε αυτή την περίπτωση, ο παράγοντας που θα καθορίσει στο μεγαλύτερο βαθμό τις τιμές του ερχόμενο χειμώνα είναι αυτός της φορολογίας.
ΠΗΓΗ:thermansipress.gr