Τετάρτη 9 Ιουλίου 2014

Ο ΤΟΙΧΟΣ Νο60




ΠΗΓΗ:skitsoblog.blogspot.gr

Πλοίο «φάντασμα» το Cape Ray – Πού βρίσκεται το φορτίο «θανάτου»

πλοιο
Μυστήριο καλύπτει το ακριβές σημείο στο οποίο βρίσκεται το πλοίο Cape Ray στο οποίο – όπως ανακοίνωσαν οι ΗΠΑ – έχει ξεκινήσει η διαδικασία αδρανοποίησης περίπου 600 μετρικών τόνων απο το χημικό οπλοστάσιο της Συρίας.

Στο “μικροσκόπιο” του ενδιαφέροντος βρίσκεται η ιστοσελίδα marinetraffic.com, στην οποία με ένα ειδικό σύστημα αναμεταδοτών, καταγράφεται το στίγμα όλων των σκαφών των οποίων είναι σε λειτουργία ή σε ακτίνα λήψης, ο ασύρματός τους.

Το βέβαιο είναι πως στο Cape Ray έχει επιβληθεί “σιγή ασυρμάτου” τουλάχιστον απο την έναρξη της επιχείρησης με αποτέλεσμα να μην καταγράφεται πουθενά το στίγμα του.

Επίσης ενδιαφέρον έχει το ότι στο σύστημα του marinetraffic κάποια πολεμικά σκάφη εμφανίζονται ως “απροσδιόριστα” με γκρίζο χρώμα, χωρίς να παρέχονται στοιχεία για την ταυτότητά τους.

Με αυτά τα δεδομένα, η παρατήρηση εστιάζεται σε σκάφη τα οποία βρίσκονται καταμεσής του πελάγους και είτε κινούνται με πολύ αργές ταχύτητες ή έχουν σβήσει τις μηχανές τους.

Το Flashnews.gr εντόπισε τέτοιες “περίεργες” συνθήκες απο το πρωί της Τρίτης 8/7, στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ Πελοποννήσου και Σικελίας και συγκεκριμένα σε απόσταση περίπου 140 ναυτικών μιλίων και απο τις δύο ακτές και 220 ναυτικών μιλίων απο την Κρήτη.

 χαρτης1
Όπως φαίνεται στον χάρτη, στις 8/7 απο τις 10:00 – 11:00 πμ στην συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή υπήρχε ακινητοποιημένο ένα απροσδιόριστης ταυτότητας σκάφος (γκρί ρόμβος).

 χαρτης2
Μια ώρα μετά, στις 12:00 εμφανίστηκε στο ίδιο σημείο, ακινητοποιημένο το τάνκερ Ncc-Reem σημαίας Σαουδικής Αραβίας (κόκκινος ρόμβος)

 χαρτης3
Όμως στις 18:00 μμ της Τρίτης, το στίγμα του τάνκερ εξαφανίστηκε ενώ στο ίδιο σημείο υπήρχε ένα απροσδιόριστο σκάφος με αριθμό 403528013.

 χαρτης4
Στις 19:46 ξαναεμφανίστηκε ως ακινητοποιημένο το Ncc-Reem όπως και ένα ακόμη τάνκερ με σημαία Χόνγκ Κόνγκ λίγο πιό βόρεια.
χαρτης5
Στις 21:14 το τάνκερ έχει πάλι εξαφανιστεί, ενώ στην θέση του φαίνεται ως ακίνητο το απροσδιόριστο σκάφος με αριθμό 403528013 το οποίο φαινόταν να κινείται στις 18:00 μμ.

 χαρτης6
Σήμερα Τετάρτη 9/7 στις 16:00 μμ η κατάσταση δεν έχει αλλάξει με τα δύο τάνκερ να βρίσκονται στο ίδιο ακριβώς σημείο.

Βέβαια, υπάρχουν και άλλα σκάφη που είτε κινούνται αργά, είτε σταματούν να κινούνται και ειδικά σε ότι αφορά στα τάνκερ, υπάρχουν και άλλοι λόγοι, όπως το να περιμένουν οδηγίες ή εντολές για το σε ποιό λιμάνι θα κατευθυνθούν.

Όμως το γεγονός της απόλυτης μυστικότητας που έχουν επιβάλλει οι Αμερικανοί για το σημείο στο οποίο γίνεται η επεξεργασία του χημικού οπλοστασίου, το μόνο που επιτυγχάνει είναι να μεγαλώνει την ανησυχία των πολιτών.

flashnews.gr


ΠΗΓΗ:olympia.gr

Παρκαδόροι... Ρομπότ στη Γερμανία [βίντεο]


Στο αεροδρόμιο του Ντίσελντορφ, πραγματοποιείται αυτή την περίοδο ένα πιλοτικό πρόγραμμα παρκινγκ με την ονομασία «Ray», το οποίο κάνει πιο εύκολη και γρήγορη τη ζωή των οδηγών.

Πιο συγκεκριμένα, στο υπόγειο παρκινγκ του αεροδρομίου έχει σχεδιαστεί ένας ειδικός χώρος, όπου υπάρχουν ειδικά ρομποτικά μηχανήματα και θέσεις που ελέγχονται με αισθητήρες και κάμερες.

Ο οδηγός το μόνο που έχει να κάνει είναι να βγάλει το εισιτήριο. Μετά αναλαμβάνουν δουλειά τα ρομπότ. Παίρνουν το αυτοκίνητο και το μεταφέρουν με ασφάλεια στη θέση που απαιτείται ανάλογα το μήκος και τον όγκο του. Όταν ο κάτοχος επιστρέψει, μπορεί μέσω μιας εφαρμογής στο smartphone να δώσει τη σχετική εντολή και να του το φέρουν αυτόματα πίσω.
ΠΗΓΗ:defencenet.gr

Επιστολή Ομοσπονδίας ( Π.Ο.Ε ) στο ΥΠΟΙΚ


ΠΡΟΣ : ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ 
 ΥΠΟΥΡΓΟ κ. ΓΚΙΚΑ ΧΑΡΔΟΥΒΕΛΗ 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ : ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ, κ. ΓΙΩΡΓΟ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ 

Κύριε Υπουργέ, 

Η Ομοσπονδία μας η οποία εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στον Κλάδο Πετρελαίου, Φυσικού Αερίου, 
Υγραερίου και Χημικής Βιομηχανίας σας καταθέτει την πρότασή της για μείωση των Ειδικών Φόρων 
Κατανάλωσης στα καύσιμα και την πάταξη της λαθρεμπορίας . 

Η οικονομική ανάπτυξη και η κοινωνική δικαιοσύνη χρειάζονται ως προαπαιτούμενα τη μείωση της 
φορολογίας γενικότερα και ειδικότερα των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης στα πετρελαιοειδή και 
ενεργειακά προϊόντα . Οι συνολικές πωλήσεις καυσίμων μειώθηκαν στην Ελληνική αγορά κατά την 
περίοδο 2009 - 2013 σε ποσοστό που πλησιάζει το 40% . 

Η σημαντικότατη πτώση στις βενζίνες και το πετρέλαιο οφείλεται στις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, 
στην αύξηση των διεθνών τιμών αλλά ΚΥΡΙΩΣ στη μεγάλη αύξηση του ΕΦΚ και του ΦΠΑ , μια αύξηση 
που πέραν της επιδείνωσης των συνθηκών διαβίωσης των Ελλήνων είχε και τραγικά αποτελέσματα 
όπως το θάνατο συνανθρώπων μας ακόμη και μικρών παιδιών . 

Μετά την αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 440% και την εξίσωση του με το πετρέλαιο 
κίνησης, έρχονται στη δημοσιότητα τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για να 
επιβεβαιώσουν την παταγώδη αποτυχία του μέτρου. Τη χειμερινή περίοδο 2012 – 2013 που 
εφαρμόστηκε για πρώτη φορά η αύξηση του ΕΦΚ οι πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης μειώθηκαν 
κατά 71% και την επόμενη χρονιά 2013 – 2014 κατά 67% σε σύγκριση με την περίοδο 2011 – 2012 , οι 
δε απώλειες των δημοσίων εσόδων από την κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων των πετρελαιοειδών 
ξεπέρασαν τα 700 εκ. ευρώ . 
Είναι προφανές ότι η ασκούμενη πολιτική έχει αποτύχει σε όλα τα επίπεδα ( δημοσιονομικό, 
κοινωνικό, περιβαλλοντικό) και τα έσοδα του κράτους μειώθηκαν δραματικά. Επακόλουθο της 
εφαρμογής της ήταν η απώλεια θέσεων εργασίας σε όλη την αλυσίδα του Κλάδου Πετρελαίου, 
εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες να στερούνται στοιχειώδους θέρμανσης και η περιβαλλοντική - 
ατμοσφαιρική ρύπανση να είναι τεράστια . 

Όσον αφορά το επίδομα θέρμανσης, σας επισημαίνουμε το γεγονός ότι, εκείνοι που το σχεδίασαν και 
το διαφημίζουν θα έπρεπε να προβληματιστούν από το γεγονός ότι ελάχιστοι έκαναν χρήση του 
δικαιώματος αυτού αν και δικαιούχοι, λόγω του ότι η μεγάλη πλειοψηφία αυτών δεν είχαν την 
οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν το πετρέλαιο θέρμανσης. 

Αυτή η πολιτική απέφερε πενιχρά αποτελέσματα και στην πάταξη της λαθρεμπορίας που σύμφωνα με 
όσα κατέθεσε στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής στις 6/2/2014 ο Γενικός Γραμματέας 
Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Γ. Σούρλας , ξεπερνά σε ετήσια βάση το 1 δις . 

Η ψήφιση αρχικά του Ν.3784/2009 προέβλεπε την εγκατάσταση συστήματος εισροών – εκροών μόνο 
στα πρατήρια . Στη συνέχεια ψηφίστηκε ο Ν. 4072/2012 με τον οποίο επεκτάθηκε το μέτρο και σε 
πλωτά μέσα μεταφοράς και μετέπειτα ο Ν.4177/2013 με τον οποίο προβλέπεται η τοποθέτηση 
ηλεκτρονικών συστημάτων και σε πάσης φύσεως εγκαταστάσεις των εταιρειών Εμπορίας και 
Διυλιστηρίων . 

Όσον αφορά τους παραπάνω Νόμους, όλα κινήθηκαν σε μια λογική προχειρότητας λόγω έλλειψης 
σχεδιασμού χρονοδιαγράμματος εφαρμογής με αποτέλεσμα την μερική εφαρμογή των Νόμων μόνο 
στα πρατήρια. 
Θεωρούμε πλέον ώριμο και επιβεβλημένο εκ των πραγμάτων 
α) την άμεση εφαρμογή και υλοποίηση των ήδη ψηφισθέντων Νόμων σε όλα τα στάδια διακίνησης 
καυσίμων . 
β) την ενίσχυση με επιπλέον προσωπικό προκειμένου να εντατικοποιηθούν και να γίνουν πιο 
αυστηροί οι έλεγχοι στα τελωνεία εξόδου στην περιοχή της Β. Ελλάδος . 
γ) την επαναφορά του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης στα επίπεδα του 2011 – 2012 και τη σταδιακή 
μείωση του ΕΦΚ και του ΦΠΑ και στα υπόλοιπα πετρελαιοειδή προϊόντα και Φυσικό Αέριο . 

Είμαστε βέβαιοι ότι η πρόταση μας αφενός θα συμβάλει στην πάταξη της λαθρεμπορίας, στην αύξηση 
πωλήσεων και κατ επέκταση της αύξησης των δημοσίων εσόδων αφετέρου θα προσφέρει επιπλέον 
θέσεις εργασίας και τη δυνατότητα στοιχειώδους επιπέδου διαβίωσης στο κοινωνικό σύνολο. 


ΠΗΓΗ:pseep.gr

Ανακοίνωση ΠΣΕΕΠ για αποτελέσματα συνέλευσης για Groupama


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι 

 Περατώθηκε χθες η Γενική Συνέλευση του Σωµατείου µας, όπου εγκρίθηκε µε µεγάλη πλειοψηφία (846 ΝΑΙ, 90 ΟΧΙ) το δικαίωµά µας µία φορά στον εργασιακό µας βίο, να είναι δυνατή η µερική εξαγορά του ασφαλιστικού προγράµµατος της Groupama. 
 Με ανακοίνωση της Εταιρείας θα σας γνωστοποιηθούν οι ηµεροµηνίες έναρξης και λήξης υποβολής της αίτησης µερικής εξαγοράς και οι υπόλοιπες λεπτοµέρειες που αφορούν το πρόγραµµα. Σηµειωτέον ότι δικαίωµα εξαγοράς έχουν όλοι οι συνάδελφοι που έχουν συµπληρώσει τα 10 χρόνια υπηρεσίας τώρα και στο µέλλον, σύµφωνα µε τους όρους του συµβολαίου (ΟΑ 449-01). 

ΠΗΓΗ:pseep.gr

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΤΑΣΗ




ΠΗΓΗ:skitsoblog.blogspot.gr

ΠΑΣΟΚ... Η εμμονή της ηγεσίας του σημερινού ΠΑΣΟΚ στην παραποίηση των πολιτικών δεδομένων αποκτά μη αναστρέψιμα χαρακτηριστικά... Πιο παραμύθι δεν γίνεται!


Η εμμονή της ηγεσίας του σημερινού ΠΑΣΟΚ στην παραποίηση των πολιτικών δεδομένων αποκτά μη αναστρέψιμα χαρακτηριστικά.
Στην τελευταία συνεδρίαση του Πολιτικού Συμβουλίου επικυρώθηκε η πλήρης διάσταση κοινωνίας και κόμματος ενώ προκαλεί η στρεβλή ανάγνωση των αποτελεσμάτων των τελευταίων εκλογών.
Οι άνθρωποι που κατάφεραν να οδηγήσουν το ΠΑΣΟΚ στο 8% και να εξαϋλώσουν το 1/3 της εκλογικής του δύναμη του 2012, ούτε λίγο ούτε πολύ πανηγυρίζουν (!), προσπαθούν να χρεώσουν σε...
όλους τους άλλους το αποτέλεσμα (!), ανακαλύπτουν εχθρούς και υπονομευτές (!) και ξεχνάνε συνειδητά πως είναι αυτοί που αποτελούν τους μεγαλύτερους υπονομευτές της άλλοτε μεγάλης Παράταξης.,
Είναι αυτοί που οδηγούν ολοένα και πιο βαθιά στην αγκαλιά του Σαμαρά το, κατ’ όνομα μόνο, ΠΑΣΟΚ, είναι αυτοί που συνυπογράφουν όλες τις αντικοινωνικές πολιτικές επιλογές, είναι αυτοί που εξαφάνισαν κάθε πιθανή διαχωριστική γραμμή, ανάμεσα σε ένα υποτιθέμενο σοσιαλιστικό κόμμα και τον βασικό εκπρόσωπο της συντήρησης στην Ελλάδα!
Εκεί όμως που «η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά» και η πολιτική «αυτοκτονεί» είναι οι αναφορές περί «προοδευτικού πόλου» στην Κυβέρνηση!
Που τον είδαν; Και τι έκανε;
Πόσο προοδευτικός είναι ο πόλος που συνεργάζεται με Άδωνι και Βορίδη;
Πόσο προοδευτικός είναι ο πόλος που αποδέχεται κάθε πολιτική επιλογή κρατικού εκφασισμού, πολιτικών σαν του Δένδια;
Πόσο προοδευτικός είναι ο πόλος που αποδέχεται ως γραμματέα της Κυβέρνησης τον Μπαλτάκο;
Εκτός και αν προοδευτικές πολιτικές είναι αυτές των απολύσεων, της διάλυσης του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, της εκποίησης του δημόσιου πλούτου, της φτώχειας, της υπερφορολόγησης, της διάλυσης μιας ολόκληρης κοινωνίας.
Σε μια σκληρά δεξιά Κυβέρνηση δεν υπάρχουν προοδευτικοί πόλοι, ούτε νησίδες προοδευτικότητας, ούτε και μη υπεύθυνοι για τις επιλογές των άλλων. Η κατεύθυνση αυτής της Κυβέρνησης είναι συντηρητική, βαθιά συντηρητική και όσοι την ακολουθούν, ότι και να πουν, ποτίστηκαν στο είναι τους με αυτές τις λογικές. Μεταλλαγμένα πολιτικά προϊόντα άλλων εποχών, μαριονέτες στα χέρια των εγχώριων συμφερόντων.
Με αυτούς δεν έχουμε καμία σχέση.
Στα αλήθεια στην 3η του Σεπτέμβρη τι θα πουν;  Οι συνεργάτες του Σαμαρά τι θα ψελλίσουν; Οι συνυπεύθυνοι του ξεπουλήματος της ΔΕΗ, τι θα προσποιηθούν; Το μόνο που θα καταφέρουν είναι να τερματίσουν κάθε έννοια πολιτικής ιεροσυλίας.
Και κάτι τελευταίο:
Η διάλυση της ΔΕΗ, η εκχώρηση της ενέργειας σε ιδιωτικά συμφέροντα σύντομα θα οδηγήσει τους συνένοχους στην ώρα της απόδοσης των ευθυνών. Και το μόνο σίγουρο είναι πως δεν θα κλείνει πάντοτε κατά πως συμφέρει η Βουλή, για να παραγράφονται οι όποιες ποινικές και πολιτικές ευθύνες…

ΠΗΓΗ:sibilla-gr-sibilla.blogspot.gr

Δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος προς ΣΕΒ-ΙΒΕΠΕ για άνεργους νέους

Δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος προς ΣΕΒ-ΙΒΕΠΕ για άνεργους νέους
To Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με αποκλειστική δωρεά, υποστηρίζει το  εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΣΕΒ-ΙΒΕΠΕ, εκπαιδευτικού βραχίονα του ΣΕΒ, που στόχο έχει να προσφέρει δωρεάν κατάρτιση σε άνεργους νέους, προκειμένου να αποκτήσουν πρόσθετες γνώσεις και δεξιότητες, που θα  βοηθήσουν στην ένταξή τους στην αγορά εργασίας. Η υλοποίηση ενός τέτοιου προγράμματος, με την αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, αποκτά ιδιαίτερη κοινωνική σημασία σήμερα, που το ποσοστό ανεργίας των νέων στην Ελλάδα είναι υψηλότερο από 60%, καταστρέφοντας τον κοινωνικό ιστό μιας ήδη εξασθενημένης κοινωνίας. Η απόκτηση νέων γνώσεων και δεξιοτήτων αποτελεί σήμερα  μεγάλη κοινωνική ανάγκη, αφού για την έξοδο από την κρίση απαιτούνται γνώσεις σε νέες τεχνολογίες και πολλές επιχειρήσεις δηλώνουν ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην ανεύρεση κατάλληλων υποψηφίων.

Η σύνδεση της γνώσης με την παραγωγή είναι το ισχυρότερο όπλο για την καταπολέμηση της ανεργίας και την επαναφορά της χώρας σε τροχιά ανταγωνιστικής ανάπτυξης με κοινωνική συνοχή.

Η σχετική επιμόρφωση καλύπτει τα σημαντικότερα επαγγέλματα που συνδέονται με τη διαφαινόμενη εξέλιξη επιλεγμένων τομέων της ελληνικής οικονομίας και προσεγγίζει γνώσεις και δεξιότητες που εκτιμώνται ως κρίσιμες για τα επαγγέλματα αυτά. Χαρακτηριστικά, καλύπτονται τομείς επιμόρφωσης, όπως η πληροφορική, τα logistics, οι εξαγωγές, οι πωλήσεις, κ.λπ.

Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει άμεσα, θα εξελιχθεί σε βάθος διετίας και στοχεύει στην επιμόρφωση 1.000 άνεργων νέων. Γεωγραφικά, θα καλυφθούν οι περιοχές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και του Βόλου, όπου θα χρησιμοποιηθούν οι αντίστοιχες εγκαταστάσεις του ΙΒΕΠΕ. Η επιλογή θα γίνει με συγκεκριμένα κοινωνικά κριτήρια και, επιπλέον, κριτήρια γνώσεων.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΒ-ΙΒΕΠΕ κ. Διονύσης Νικολάου θεωρεί ως εξαιρετική τιμή την εμπιστοσύνη που επέδειξε το ΙΣΝ στο ΣΕΒ-ΙΒΕΠΕ για την υλοποίηση του προγράμματος και εκφράζει τη βεβαιότητα ότι το Ινστιτούτο, με την υποδομή και την εμπειρία που διαθέτει, θα ανταποκριθεί με απόλυτη συνέπεια στις αντίστοιχες απαιτήσεις.  Παρόμοιες ενέργειες εκ μέρους άλλων φορέων και του επιχειρηματικού κόσμου δίνουν νέα διάσταση στον τομέα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, γιατί στη σύγχρονη ανταγωνιστική οικονομία η γνώση σε συνδυασμό με τη καινοτομία και τη δια βίου μάθηση αποτελούν το νέο συντελεστή παραγωγής.

Για περισσότερες πληροφορίες και αιτήσεις συμμετοχής στην ηλεκτρονική διεύθυνση: www.ivepe.gr

ΠΗΓΗ:newmoney.gr

H Σερβία μεταξύ Δύσης και Ρωσίας επέλεξε "Ρωσία": Παρά τις σφοδρές αντιδράσεις ΗΠΑ και ΕΕ υπέγραψε τον South Stream


Η σερβική εταιρεία «South Stream Serbia AG» και η ρωσική «Centar Gas» υπέγραψαν την Τρίτη στο Βελιγράδι συμφωνία για την κατασκευή του τμήματος του αγωγού φυσικού αερίου «South Stream» που θα διέρχεται από τη Σερβία, ύψους 2,1 δισ. ευρώ.

Η σύμβαση υπεγράφη από τους διευθυντές της «South Stream Serbia AG» Ντούσαν Μπαγιάτοβιτς και Αλεξάνταρ Σιρομιάτιν και τον γενικό διευθυντή της Centar Gas, Στάνισλαβ Ανικιέγιεβ, οι οποίοι τόνισαν ότι πρόκειται για ιστορική μέρα για τον τομέα ενέργειας στη Σερβία και ότι έως το τέλος του 2016, όπως είχε προγραμματιστεί, θα αρχίσει η ροή φυσικού αερίου στη Σερβία μέσω του «South Stream».

Oυσιαστικά η Σερβία επέλεξε μετά από 15 χρόνια "φλερτ" με την Δύση και την ΕΕ, επάνω στα αποκαΐδια των βομβαρδισμών του 1999 και παρά τις προειδοποιήσεις και τις απειλές, ειδικά από την πλευρά της ΕΕ για "τερματισμό των διαπραγματεύσεων εισόδου της χώρας στην ΕΕ, η Σερβία έδειξε  ότι θεωρεί σηαντικότερο το μέλλον των σχέσεων της με την ιστορική σύμμαχό της, Ρωσία, παρά με τους Δυτικούς.

«Σήμερα ολοκληρώθηκε ένα μεγάλο έργο» ανέφερε ο κ. Μπαγιάτοβιτς υπογραμμίζοντας ότι με τη συμφωνία αρχίζουν οι εργασίες κατασκευής του «South Stream» στη Σερβία.

Ο κ. Μπαγιάτοβιτς μετά την τελετή υπογραφής της συμφωνίας ευχαρίστησε τον πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν και τον πρωθυπουργό της Σερβίας Αλεξάνταρ Βούτσιτς, οι οποίοι, όπως είπε, βοήθησαν στην επίλυση ορισμένων ζητημάτων που εκκρεμούσαν.

Ο πρωθυπουργός της Σερβίας πραγματοποίησε διήμερη επίσκεψη στη Μόσχα, στο πλαίσιο της οποίας είχε τη Δευτέρα συνομιλίες με τον πρωθυπουργό της Ρωσίας Ντμίτρι Μεντβέντεφ και την Τρίτη με τον πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν με κεντρικό θέμα την υλοποίηση του έργου του «South Stream».

Ο κ. Μπαγιάτοβιτς ανήγγειλε ότι σύντομα θα υπογραφεί και η σύμβαση πίστωσης για το σερβικό τμήμα του αγωγού σημειώνοντας ότι έχουν διασφαλιστεί οι πόροι. Πρόσθεσε, δε, ότι η εταιρεία «South Stream Serbia» θα λάβει πίστωση ύψους 700 εκατ. ευρώ από την «Gazprom».

Τόνισε, ακόμη, ότι οι οικονομικοί όροι για την πίστωση είναι οι ευνοϊκότεροι και ότι το επιτόκιο θα είναι της τάξεως του 4,25% ετησίως με προθεσμία που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σερβικής πλευράς.

Το τμήμα του αγωγού «South Stream» στη σερβική επικράτεια θα έχει μήκος 422 χιλιόμετρα. Στην κατασκευή του έργου αναμένεται να απασχοληθούν αρκετές χιλιάδες εργάτες από τη Σερβία.

Διακλαδώσεις του θα κατασκευαστούν στην Κροατία και στη Σερβική Δημοκρατία της Βοσνίας - Ερζεγοβίνης. Όταν ολοκληρωθεί το έργο, η πλήρης δυναμικότητα του αγωγού θα είναι 41 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως.

Ο αγωγός «South Stream», ο οποίος πρόκειται να μεταφέρει ρωσικό φυσικό αέριο μέσω της Μαύρης Θάλασσας σε χώρες της νότιας και κεντρικής Ευρώπης, έχει ως στόχο τη διαφοροποίηση των διαδρομών εξαγωγής του ρωσικού φυσικού αερίου.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΔΕΙΞΕ ΚΑΝΕΝΑ ΚΑΝΑΛΙ


Αυτό είναι το «τούρμπο» μονοθέσιο που φτιάχτηκε από φοιτητές του ΑΠΘ -Θα γκαζώσει σε τρεις διεθνείς αγώνες [εικόνες]


Είναι μονοθέσιο, νευρώδες, εργονομικό, αεροδυναμικό και ελληνικό, καθώς φτιάχτηκε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης από την ομάδα φοιτητών ART. Είναι το «τούρμπο» αγωνιστικό αυτοκίνητο που θα πάρει μέρος σε διεθνείς αγώνες.

Όπως σημειώνει το goTHESS.gr, το ART-14, έτσι ονομάζεται το μονοθέσιο, θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα, για άλλη μια φορά, στους Διεθνείς Διαγωνισμούς Formula Student. Το νέο μονοθέσιο θα παρουσιαστεί επίσημα την Παρασκευή 11 Ιουλίου 2014 και ώρα 20:30, στην Αποθήκη Δ στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στις αίθουσες των «Village Cinemas».

Το νέο αυτοκίνητο του Α.Π.Θ. κατασκευάστηκε ύστερα από αεροδυναμική μελέτη για την τοποθέτηση αεροδυναμικού βοηθήματος στο μονοθέσιο (αεροδυναμικό πάτωμα-διαχύτης).

Επίσης, αναπτύχθηκε ένα καινοτόμο σύστημα τηλεμετρίας για την απ ευθείας και άμεση λήψη δεδομένων εν ώρα δράσης του μονοθέσιου στην πίστα. Καθοριστική είναι η μείωση βάρους των επιμέρων κομματιών και κατ επέκταση ολόκληρου του μονοθέσιου που επιτεύχθηκε προσδίδοντας νέες δυνατότητες, σε συνδυασμό με τον εργονομικό σχεδιασμό για το cockpit του οδηγού (κάθισμα, dashboard, τιμόνι).

Τα νέα χαρακτηριστικά του μονοθέσιου και οι δυνατότητες που προσφέρει σε συνδυασμό με την άρτια προετοιμασία της ART επιτρέπουν στην ομάδα να συμμετάσχει στους ευρωπαϊκούς Διαγωνισμούς Formula Student της Γερμανίας, της Ουγγαρίας και της Ιταλίας. Είναι η πρώτη φορά που η ομάδα θα συμμετάσχει σε τρεις αγώνες το ίδιο καλοκαίρι. Συγκεκριμένα, η ομάδα του Α.Π.Θ. θα αγωνισθεί στις παρακάτω πίστες.

1. Formula Student Germany, Hockenheimring, 29 Ιουλίου – 3 Αυγούστου 2014
2. Formula Student Hungary, Győr, 21 – 24 Αυγούστου 2014
3. Formula Student Italy, Varano de Melegari, 29 Αυγούστου – 1 Σεπτεμβρίου 2014


Η φοιτητική ομάδα ART του Α.Π.Θ. απαρτίζεται πλέον από 18 μέλη. Από το 2007, η ομάδα έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες της Formula SAE, όπως στην Ιταλία το 2007, στην Αγγλία το 2008 και το 2009, στην Ιταλία το 2010, στην Αγγλία το 2011, στη Γερμανία και την Ιταλία το 2012, και στην Αγγλία το 2013, κατακτώντας παράλληλα το βραβείο μηχανολογικού σχεδιασμού το 2009, το βραβείο της πιο φιλικής ομάδας το 2010, την 1η θέση στο τελικό του αγωνίσματος της επιτάχυνσης το 2011, ενώ η σημαντικότερη επιτυχία της ομάδας στη σύντομη ιστορία της, ήταν η 3η θέση στη γενική κατάταξη στο διαγωνισμό της Ιταλίας το 2012. Η ART έχει μέχρι στιγμής στο ιστορικό της τρία (3) αγωνιστικά μονοθέσια, το ART-7-, το ART-9-, και το ART-12-, όπου υπάρχουν σαφείς βελτιώσεις από το πιο παλιό στο πιο καινούργιο τόσο στην ιπποδύναμη (68hp στο ART-7- σε 82hp στο ART-12-), όσο και στο βάρος (290kg το ART-7- σε 240kg το ART-12).



Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα παρουσιαστεί η διαδικασία κατασκευής του νέου μονοθέσιου καθώς και πλάνα από την περίοδο δοκιμών του.

ΠΗΓΗ:on-news.gr

Ρομπόλης: Άπιαστο όνειρο η μείωση της ανεργίας στο 20% έως το 2020


Άπιαστο όνειρο θεωρεί ο καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου Σάββας Ρομπόλης τη μείωση της ανεργίας στην Ελλάδα κάτω από το 20% έως το 2020.

«Μέχρι το 2020 ούτε στην Ελλάδα η ανεργία θα πέσει κάτω του 20%, ούτε στην Ευρώπη κάτω από τα 20.000.000 πολίτες» ανέφερε ο κ. Ρομπόλης παρουσιάζοντας σχετική μελέτη για την ανεργία σε συνδυασμό με τη γήρανση του πληθυσμού, κατά τη δημόσια συζήτηση που διοργάνωσε η Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή της Ελλάδος (ΟΚΕ) με τίτλο «Γήρανση του Πληθυσμού: Ένταξη στην Απασχόληση, Κοινωνική Ασφάλιση».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, οι άνεργοι στις ηλικίες 45 έως 65 ετών είναι 359.000 άτομα, αριθμός διπλάσιος, δηλαδή, σε σχέση με τους νέους χωρίς εργασία, που ανέρχονται σε 178.000 άτομα.

Σύμφωνα πάντοτε με τον κ. Ρομπόλη, αυτοί οι άνεργοι στη συντριπτική τους πλειονότητα είναι χαμηλών τυπικών προσόντων (όπως απόφοιτοι Λυκείου). Με βάση τα στοιχεία, προκειμένου η ανεργία να πέσει στα προ κρίσης επίπεδα (από το 28% στο 12%) απαιτείται να αυξηθεί το Εθνικό Προϊόν (ΑΕΠ) κατά σχεδόν 48%.

Για το λόγο αυτό ο κ. Ρομπόλης πρότεινε κοινή ευρωπαϊκή δράση κατά της ανεργίας στην Ευρώπη, η οποία να περιλαμβάνει αντικίνητρα στις απολύσεις των ανέργων μεγαλύτερης ηλικίας, κοινωνικό πλάνο στις επιχειρήσεις (προ των απολύσεων), αλλά και προώθηση της κοινωνικής οικονομίας και της «οικονομίας των γκριζομάλληδων», ώστε να απορροφηθούν οι άνεργοι αυτής της ηλικιακής κατηγορίας».

«Χρειάζεται να υποστηρίξουμε τους εργαζόμενους και ανέργους μεγαλύτερης ηλικίας ώστε αυτή η γενιά να μείνει ενεργή διότι μόνο έτσι θα στηριχθεί και η επόμενη-νεώτερη γενιά αλλά και το ασφαλιστικό σύστημα», τόνισε ατά την εισαγωγική του ομιλία ο Πρόεδρος της Ο.Κ.Ε. κ. Χρήστος Πολυζωγόπουλος και υποστήριξε ότι «είναι συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης για να υποστηρίξει, παροδικά, ορισμένες κατηγορίες ανέργων αλλά έτσι, πολλαπλασιάζονται τα προβλήματα».

Στην ίδια συζήτηση, ο αναπληρωτής καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου, Χρήστος Μπακαβός, εκτίμησε ότι χωρίς τη μετανάστευση δεν πρόκειται να αυξηθεί ο πληθυσμός.
Προέβλεψε ωστόσο, ότι τα επόμενα χρόνια θα έχουμε αρνητικές ροές μετανάστευσης. Δηλαδή, φυγή γηγενών προς αναζήτηση εργασίας στην Ευρώπη, επάνοδο στις ιδιαίτερες πατρίδες των αλλοδαπών λόγω κρίσης στην Ελλάδα. «Μέχρι το 2049 οι 4 στους 10 πολίτες θα είναι άνω των 50 και μέχρι 64 ετών», είπε.

Από την πλευρά του, ο αναλογιστής Βασίλης Μπέτσης ανέφερε, ότι κατά τα επόμενα χρόνια το ασφαλιστικό σύστημα θα απαιτεί σε ετήσια βάση επιπλέον των διατεθέντων, από 1 έως και 2,65 δισ. ευρώ προκειμένου να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του και τα μισά εξ αυτών θα οφείλονται στην ανεργία.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Με το βλέμμα στα «πράσινα» καύσιμα


Ένα φαινομενικά συνηθισμένο χωράφι στην Αλίαρτο της Βοιωτίας ενδεχομένως να κρύβει το μυστικό ενός νέου ανανεώσιμου καυσίμου για αεροπλάνα ή νέα πιο «πράσινα» συστατικά που θα αντικαταστήσουν τους ορυκτούς πόρους που παράγουν πλαστικό.
Γεωπόνοι καλλιεργούν φυτά που θεωρούν ελπιδοφόρα για την παραγωγή «πράσινων» καυσίμων. Μελετούν την περιεκτικότητα των φυτών σε λάδι, την αποδοτικότητα και την προσαρμοστικότητά τους στο μεσογειακό κλίμα.
Η Μυρσίνη Χρήστου, γεωπόνος του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, μας ξεναγεί και μας μιλά για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των φυτών αυτών: «Αυτή είναι η ρετσινολαδιά, ετήσιο ελαιώδες φυτό, κατάγεται από τη Μεσόγειο. Έχει ετήσια παραγωγικότητα σε σπόρο γύρω στους τέσσερις τόνους το εκτάριο με περιεκτικότητα σε λάδι από 40% έως και 50%.
Αυτή είναι η κουφέα, είναι φυτό που προέρχεται από την Αμερική. Ακόμα βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο. Η παραγωγικότητά του είναι πολύ χαμηλή, λιγότερη από ένα τόνο το εκτάριο σε σπόρο, γύρω στο 20% η περιεκτικότητα σε λάδι.
Κι αυτή είναι η ατρακτυλίδα, ένα φυτό που κατάγεται από την Ασία. Θεωρούμε ότι είναι πολύ καλό για τη γεωργία της Μεσογείου, γιατί υπάρχουν φθινοπωρινές και ανοιξιάτικες ποικιλίες, κατάλληλες για τον κάθε τύπο κλίματος και εδάφους».
Έτυχαν όμως ανάλυσης τα χημικά χαρακτηριστικά αυτών των φυτών; Σε ένα εξειδικευμένο εργαστήριο στη Λιλ, στη βόρεια Γαλλία, οι χημικοί προσπαθούν να καταλάβουν αν και πώς τα «πράσινα» συστατικά των φυτών μπορούν να αντικαταστήσουν τα υπάρχοντα μόρια που εκχυλίζονται από ορυκτούς πόρους. Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα νέα είναι ενθαρρυντικά.
Όπως μας εξηγεί ο χημικός Φρανκ Ντυμενίλ από το Πανεπιστήμιο Lille1 και συντονιστής του προγράμματος Eurobioref, «αναπτύξαμε έναν νέο τύπο αεροπορικού καυσίμου που ήδη δοκιμάσαμε σε έναν πραγματικό αντιδραστήρα. Φτιάξαμε 15 κυβικά μέτρα μίγματος καυσίμου. 10% με 15% αυτού του μίγματος προήλθε από ένα νέο συστατικό από φυτική βιομάζα. Αυτό το νέο «πράσινο» συστατικό κατέστησε το καύσιμο αποτελεσματικότερο και λιγότερο ρυπογόνο. Τώρα αναζητούμε μια πιστοποίηση γι’ αυτό το νέο συστατικό. Διότι, όταν έχεις ένα νέο αεροπορικό καύσιμο, χρειάζεσαι την πιστοποίηση για να μπορείς να το χρησιμοποιήσεις σε ένα αεροσκάφος».
Και μόλις το πράσινο λάδι εξαχθεί από τα φυτά σε ειδικά βιοδιυλιστήρια, τι κάνουμε με τα απόβλητα της βιομάζας; Ερευνητές στην Ελλάδα γνωρίζουν την απάντηση. Με τη βοήθεια ενός αεριοποιητή, οι επιστήμονες κατάφεραν να διαπιστώσουν ποια φυτικά απόβλητα είναι πιο αποδοτικά στην παραγωγή αερίων όπως το υδρογόνο ή το μονοξείδιο του άνθρακα, ώστε να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή θερμότητας ή ηλεκτρισμού.
Τα τελικά απόβλητα μπορούν να ανακυκλωθούν εύκολα και ανώδυνα, όπως μας λέει ο χημικός του Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογίας Κυριάκος Πανόπουλος: «Το μόνο πράγμα που απομένει μετά τη χρήση υλικών βιομάζας στην τεχνολογία της αεροποίησης είναι η τέφρα. Η τέφρα είναι ένα μικρό ποσοστό των ανόργανων συστατικών που έχει η βιομάζα, το οποίο είναι το κάλιο, το ασβέστιο, ο σίδηρος, όλα τα συστατικά που έχει τραβήξει το φυτό από το έδαφος, τα οποία συνήθως μπορούμε να τα επιστρέψουμε στον αγρό, έτσι ώστε να κλείσουμε τον κύκλο αυτών των υλικών».
Πρόκειται μόνο για ένα από τα πάρα πολλά προγράμματα που έχουν μπει κάτω από τη χρηματοδοτική ομπρέλα των Κοινών Τεχνολογικών Πρωτοβουλιών (Joint Technology Initiatives). Πρόκειται για ένα ευρύ φάσμα κοινών προσπαθειών του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την προώθηση της έρευνας στην Ευρώπη σε πολύ διαφορετικά στρατηγικά πεδία.
Κι αυτά τα πεδία περιλαμβάνουν βιομηχανίες που θα ανακαλύψουν πράσινα καθημερινά προϊόντα, αλλά και θα αναπτύξουν μια νέα γενιά εμβολίων, ιατρικών αγωγών και φαρμάκων ή συστημάτων για την καλύτερη διαχείριση του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου και τον σχεδιασμό καθαρότερων, λιγότερο θορυβωδών αεροσκαφών μαζί με την ανάπτυξη ασφαλέστερων τρένων και σιδηροδρομικών υποδομών και καλύτερων εργαλείων για την κατασκευή αποδοτικότερων ηλεκτρονικών συστημάτων και εν τέλει, τεχνολογιών που θα επεκτείνουν τη χρήση κυψελών καυσίμων και υδρογόνου στη βιομηχανία, την ενέργεια και τις μεταφορές.
Οι δημόσιες συγκοινωνίες του μέλλοντος
Επισκεφθήκαμε το Μπρουγκ της Ελβετίας και μπήκαμε σε ένα λεωφορείο που καίει υδρογόνο, το οποίο παράγεται εν μέρει με τη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας. Παρόμοια λεωφορεία υπάρχουν στο Μπολζάνο και το Μιλάνο, στην Ιταλία, καθώς και στο Λονδίνο και στο Όσλο.
Οι κυψέλες καυσίμου παράγουν ηλεκτρισμό με το υδρογόνο, ενώ εκπέμπουν απλό… ατμό. Ένα καθαρότερο λεωφορείο, σχεδιασμένο να είναι λιγότερο θορυβώδες από τα λεωφορεία που καίνε ντίζελ.
Ποια είναι η διαφορά του από τα άλλα λεωφορεία; Ο οδηγός Πέτερ Άμσλερ μας διαφωτίζει: «Η μεγαλύτερη οδηγική διαφορά είναι ίσως το βάρος. Το κέντρο βάρους είναι πάνω, εκεί βρίσκεται το υδρογόνο. Το λεωφορείο ζυγίζει ένα τόνο περισσότερο από το κανονικό λεωφορείο ντίζελ. Κι όταν στρίβω, είναι αισθητή μια μικρή διαφορά σε σχέση με το κανονικό λεωφορείο».
Το λεωφορείο παράχθηκε στο Μανχάιμ της Γερμανίας, όπου τα λεωφορεία υδρογόνου συναρμολογούνται ως πειραματικά πρωτότυπα. Όπως λένε οι ερευνητές, η βιομηχανική παραγωγή είναι έτοιμη να ξεκινήσει μόλις βελτιωθεί η τεχνική τεχνογνωσία.
Σύμφωνα με τον μηχανολόγο της Daimler Buses και συντονιστή του έργου CHIC Χέλμουτ Βαρτ, «το μειονέκτημα αυτών των οχημάτων είναι ότι η τιμή αγοράς είναι ακόμη πολύ παραπάνω από την τιμή των λεωφορείων ντίζελ. Και οι εταιρείες πρέπει να στήσουν τις υποδομές ανεφοδιασμού με υδρογόνο».
Έτσι, οι ερευνητές προσπαθούν να βρουν τη λύση σε εξειδικευμένα εργαστήρια. Αυτό που θέλουν είναι να παράγουν αποδοτικές κυψέλες καυσίμου υδρογόνου με τρεις κύριους στόχους. Ο Φέλιξ Μπυχ, χημικός του Ινστιτούτου Πάουλ Σέρερ, εξηγεί: «Ο πιο σημαντικός παράγοντας είναι το κόστος. Όλα τα κομμάτια πρέπει να είναι προσιτά. Αλλιώς, το σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου θα είναι πολύ ακριβό. Δεύτερο σημείο είναι η διάρκεια και η αντοχή. Η κυψέλη καυσίμου πρέπει να έχει την ίδια διάρκεια ζωής με το όχημα. Και το τρίτο ζήτημα είναι η αποδοτικότητα και η πυκνότητα ισχύος. Δηλαδή, θέλουμε να εξάγουμε όσο το δυνατόν περισσότερο ενέργεια από το υδρογόνο σε ισχύ. Κι αυτό να γίνει με το ελάχιστο δυνατό βάρος και όγκο».
Έχοντας υπ’ όψιν αυτούς τους στόχους, οι επιστήμονες ήδη σχεδιάζουν και κατασκευάζουν τα μελλοντικά λεωφορεία υδρογόνου. Ένα από τα εργοστάσια κατασκευής βρίσκεται στο Βέλγιο και ήδη υπάρχει ένα πρωτότυπο που θα είναι σύντομα έτοιμο για να κυκλοφορήσει στους δρόμους της Αμβέρσας. Όπως και άλλα που λειτουργούν ήδη στο Σαν Ρέμο και στο Αμπερντίν, έχει αυτονομία σχεδόν 300 χιλιομέτρων.
Διαθέτει υβριδική τεχνολογία. Δηλαδή, όπως εκτιμούν οι ερευνητές, εξοικονομεί περίπου χίλιους τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο τέλος του κύκλου του σε σύγκριση με το κανονικό λεωφορείο ντίζελ.
«Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι οι υβριδικές κυψέλες καυσίμου. Δηλαδή, έχει δύο πηγές έλξης. Η μία είναι η κυψέλη καυσίμου που παρέχει ηλεκτρισμό απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα. Η άλλη είναι συσσωρευτές έλξης που κάνουν το ίδιο πράγμα. Όλα ελέγχονται ηλεκτρονικά, ώστε να μεγιστοποιείται η χρήση της ενέργειας», σύμφωνα με τον συντονιστή του έργου Πολ Ζενέ.
Το πρωτότυπο λεωφορείο ανεφοδιάζεται σε ειδικούς σταθμούς. Το φουλάρισμα διαρκεί σχεδόν έντεκα λεπτά. Οι κανονισμοί ασφαλείας είναι παρόμοιοι με εκείνοι ενός πρατηρίου υγρών καυσίμων.
«Ήταν μια πρόκληση το να φτιάξουμε έναν τέτοιο σταθμό ανεφοδιασμού», λέει η χημικός μηχανικός Ζαμπίν Ταμπέρ από το Σολβέ. «Χρειαζόμαστε έναν σταθμό που μπορεί εύκολα να εγκαθίσταται οπουδήποτε με πρόσβαση σε πηγή υδρογόνου. Χρειαζόταν να διασφαλίσουμε ότι τα μέτρα ασφαλείας γίνονταν σεβαστά κι ότι μπορούμε να εφαρμόσουμε ένα σύστημα προστασίας που επιτρέπει την εξ αποστάσεως επιτήρηση. Ήταν κύρια πρόκληση που αντιμετωπίσαμε για να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα».
Ένα λεωφορείο υδρογόνου είναι περίπου έξι φορές ακριβότερο από ένα κανονικό λεωφορείο ντίζελ, όπως ακριβότερη είναι και η συντήρησή του. Παρ’ όλα αυτά, οι συγκοινωνιακοί φορείς βλέπουν, υπό προϋποθέσεις, την επενδυτική ευκαιρία. Όπως μας είπε ο Ρότζερ Κέστελοτ, διευθύνων σύμβουλος του φλαμανδικού συγκοινωνιακού φορέα De Lijn, «βρισκόμαστε σε ένα πειραματικό στάδιο και από οικονομικής πλευράς. Όμως, πιστεύω, ότι εν καιρώ οι τιμές θα πέσουν φυσικά. Κι αυτό δημιουργεί κάποιες δυνατότητες μεσοπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα, ώστε οι στόλοι μας να αποκτήσουν λεωφορεία υδρογόνου».
Κι αυτός είναι άλλος ένας λόγος που, σύμφωνα με τους ερευνητές, χρειάζονται περισσότερες έρευνες, ώστε να ανοίξει εντελώς ο δρόμος για τη χρήση στο μέλλον των λεωφορείων υδρογόνου.
(euronews)

ΠΗΓΗ:energypress.gr

ΙΝΕ ΓΣΕΕ:ΑΛΛΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ. ΑΝΕΡΓΟΙ & ΡΟΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

215-216
Η παρατηρούμενη αύξηση στην Ελλάδα, ιδιαίτερα κατά την περίοδο 2010-2013, της ευελιξίας της εργασίας και της ευελιξίας των μισθών επιδείνωσαν, μεταξύ των άλλων, τους όρους κατανομής των πόρων σε βάρος της μισθωτής εργασίας εντείνοντας τις ανισορροπίες και τις αντιφάσεις στην αγορά εργασίας και συμβάλλοντας στην αύξηση της φτώχειας. Επιπλέον, οι εφαρμοζόμενες πολιτικές στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα είχαν ως αποτέλεσμα την εκρηκτική αύξηση της ανεργίας, την ταχεία απορρύθμιση της αγοράς εργασίας και την διαμόρφωση των παραγόντων που συμβάλουν στην αβεβαιότητα και την ανασφάλεια εργαζομένων και ανέργων, δημιουργώντας όρους κοινωνικού duping και διάρρηξης της κοινωνικής συνοχής. Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ σε αυτό το τεύχος δημοσιεύει άρθρο για την ανεργία και τις ροές απασχόλησης, καθώς επίσης και άρθρο για την πορεία της Ευρωπαϊκής και Ελληνικής Οικονομίας. Τέλος, παρουσιάζονται οι δραστηριότητες του ΙΝΕ το τελευταίο διάστημα.

ΠΗΓΗ:inegsee.gr

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ «Π» ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΗ


Αγαπητοί εργαζόμενοι της ΔΕΗ,

παρακολουθούμε με αγωνία τη διάσπαση και αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της μεγαλύτερης βιομηχανικής επιχείρησης της χώρας μας, που επιχειρείται από μια πλειοψηφία βουλευτών στερούμενη κάθε ηθικής νομιμοποίησης.

Σας ενημερώνουμε ότι όλα αυτά που υφιστάμεθα ως Έλληνες Πολίτες, καλύπτονται νομικά κάτω από το υπάρχον Σύνταγμα της χώρας μας. Όταν με βάση το υπάρχον Σύνταγμα (Άρθρο 27, παρ. 1) με πλειοψηφία 151 βουλευτών αλλάζουν τα σύνορα της χώρας (μπορεί π.χ. να εκχωρηθεί ένα Ελληνικό νησί σε ξένη χώρα), είναι αυτονόητο ότι 151 βουλευτές έχουν τη συνταγματική κάλυψη να αλλάξουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ΔΕΗ. Η Κυβέρνηση μπορεί να επιστρατεύσει, όποτε αυτή θέλει, όποιο κλάδο θέλει, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Βουλής και χωρίς να λογοδοτήσει ποτέ για την πράξη της. Όλα αυτά τα δικαιώματα απορρέουν από το υπάρχον Σύνταγμα που καλό είναι όλοι μας να μελετήσουμε.

Η πρόταση της αξιωματικής αντιπολίτευσης για Δημοψήφισμα επί του νομοσχεδίου που έχει εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή, είναι ενδιαφέρουσα.  Επισημαίνουμε όμως ότι, σύμφωνα με το υπάρχον Σύνταγμα (Αρθρο 44 παρ. 2), θα πρέπει:

- να υπάρξουν 120 βουλευτές οι οποίοι θα προσυπογράψουν το αίτημα για συζήτηση,

- για  να διεξαχθεί Δημοψήφισμα θα πρέπει να ψηφιστεί από τουλάχιστον 180 Βουλευτές.

Με τη σημερινή σύνθεση της Βουλής είναι πρακτικώς αδύνατον να βρεθούν οι 180 βουλευτές που θα ψηφίσουν τη διεξαγωγή Δημοψηφίσματος. Έτσι η πρόταση της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι πολύ πιθανόν να μην έχει αίσιο τέλος.

Σας προτείνουμε μια διαδικασία που, αν και δεν προβλέπεται από το υπάρχον Σύνταγμα, μπορεί να αλλάξει άρδην τα πολιτικά μας πράγματα:

Η Ομοσπονδία σας, που με απόφασή της έχει ζητήσει Δημοψήφισμα, να συλλέξει από τους Έλληνες Πολίτες υπογραφές με αίτημα Δημοψηφίσματος που θα κατατεθεί στη Βουλή των Ελλήνων.  Φανταστείτε ένα αίτημα Δημοψηφίσματος υπογεγραμμένο από 2.000.000 Έλληνες πολίτες να υποβληθεί στη Βουλή των Ελλήνων. Κανένας Βουλευτής δεν θα μπορέσει να το αγνοήσει.

Θεωρούμε ότι αξίζει το κόπο να το σκεφτείτε και να το συζητήσετε με τους συναδέλφους σας και τα σωματεία σας.  Σας επισυνάπτουμε πρόταση διατύπωσης του αιτήματος.

Μοιραζόμαστε την αγωνία σας για το μέλλον της ΔΕΗ και της χώρας μας.

[7 Ιουλίου 2014] ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΡΙΖΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ
ΑΙΤΗΜΑ
ΠΗΓΗ:neosyntagma.net

Δεν Θα Μπορούσε να Απολυθεί ο Φωτόπουλος Γιατί Δεν Είναι Πλέον Εργαζόμενος της ΔΕΗ..


Την ώρα που η απεργία για την πώληση της μικρής ΔΕΗ είχε σταματήσει ο γνωστός συνδικαλιστής Νίκος Φωτόπουλος προχώρησε σε μία κίνηση επίδειξης σκίζοντας το χαρτί της επιστράτευσής του και προκαλώντας την κυβέρνηση να τον απολύσει για την πράξη του αυτή. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί, αφενός γιατί η απεργία δεν υφίσταται και αφετέρου, όπως γράφουν "Τα Νέα" δεν είναι εργαζόμενος της ΔΕΗ αλλά μέλος του διοικητικού συμβουλίου.
Στη στήλη του ο Γιώργος Παπαχρήστος σχολιάζοντας την ανακοίνωση του Νίκου Φωτόπουλου αναφέρει πως δεν θα μπορούσε να απολυθεί από τη ΔΕΗ αφού δεν είναι εργαζόμενος, αλλά μέλος του διοικητικού συμβουλίου. Μάλιστα γράφει πως το χαρτί της επιστράτευσης έφτασε κατά λάθος στον Νίκο Φωτόπουλο, αφού από τον Απρίλιο του 2012 βρίσκεται σε μόνιμη ειδική άδεια από την υπηρεσία επειδή εξελέγη εκπρόσωπος των εργαζομένων στο ΔΣ της ΔΕΗ. Μάλιστα για να συμβεί αυτό ήρθαν τα πάνω κάτω μόλις μία ημέρα πριν από το διαχωρισμό της ΔΕΗ σε ΔΕΔΔΗΕ και άλλες εταιρείες, με τον κ.Φωτόπουλο να μετακινείται από το τμήμα διανομών (τη μετέπειτα ΔΕΔΔΗΕ) στη μητρική εταιρεία, ώστε να μπορέσει στη συνέχεια να γίνει η μεταπήδηση του στο ΔΣ της ΔΕΗ.
Σχολιάζοντας την κίνηση λοιπόν του Νίκου Φωτόπουλου να σκίσει το χαρτί της επιστράτευσης ο Γιώργος Παπαχρήστος γράφει χαρακτηριστικά: «Τούτων δοθέντων, με το ζόρι συγκρατούμαι να μην αναφωνήσω: σιγά μην σκίσεις (επιπλέον και) κανένα καλσόν αγωνιστή μου... Γνωρίζω ότι είναι λιγάκι ακραία η τοποθέτηση μου, αλλά δεν τα μπορώ αυτά -αλήθεια. Διότι τι το σκίζεις, έστω και θεωρητικά, το χαρτί της επιστράτευσης; Από τι στιγμή που το παρέλαβες και να το σκίσεις και να μην το σκίσεις το ίδιο κάνει. Το θέμα είναι, ήρθε η αστυνομία σπίτι σου να το επιδώσει; Λες δεν το παραλαμβάνω και πάρτε με μέσα. Αλλά που να τρέχει τώρα ο αγωνιστής -άσε δε που τον έχει ανάγκη και το κίνημα».

ΠΗΓΗ:energia.gr

Με 81,85% η Motor Oil στη Cyclon

Με 81,85% η Motor Oil στη Cyclon
Σε αγορά 37.572 μετοχών της Cyclon, συνολικής αξίας 26.300,40 ευρώ, προέβη στις 7/7/2014 η Motor Oil. Η ενημέρωση της Motor Oil προς
τη Cyclon και ακολούθως από την τελευταία προς τις εποπτικές αρχές, γίνεται επειδή ο κ. Μιχαήλ – Ματθαίος Στειακάκης είναι εκτελεστικό μέλος Δ.Σ. της Motor Oil και ταυτόχρονα ανεξάρτητο – μη εκτελεστικό μέλος Δ.Σ. της Cyclon.
Κατόπιν τούτου, η Motor Oil κατέχει 21.825.036 μετοχές της Cyclon, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 81,85% επί των δικαιωμάτων ψήφου της τελευταίας.

ΠΗΓΗ:fpress.gr

ΕΙΑ: Ανεβάζει τις προβλέψεις της για πετρέλαιο, βενζίνη, φυσικό αέριο


Η αμερικανική Yπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας (Energy Information Administration - ΕΙΑ), αναθεώρησε προς τα πάνω τις προβλέψεις της για τη μέση τιμή του αργού, της βενζίνης και του φυσικού αερίου το 2014 και το 2015, σύμφωνα με τη μηναία έκθεσή της που δημοσιεύθηκε σήμερα. 

«Η κλιμακούμενη ένταση στο Ιράκ, τα συνεχιζόμενα επίπεδα ρεκόρ των κινεζικών εισαγωγών αργού πετρελαίου το 2014 και οι συνεχιζόμενες καθυστερήσεις στις πετρελαϊκές εξαγωγές της Λιβύης, έχουν συμβάλει στην άσκηση ανοδικών πιέσεων στις τιμές» αναφέρει ο Οργανισμός. 

Για το 2014 η EIA προβλέπει ότι η μέση τιμή του αργού πετρελαίου West Texas Intermediate θα διαμορφωθεί στα 100,98 δολ. το βαρέλι, από την εκτίμηση που διατύπωσε τον προηγούμενο μήνα για 98,67 δολ.. Για το 2015 οι εκτιμήσεις διαμορφώνονται στα 95,17 δολ. το βαρέλι από τα 90,92 δολ. 

Η τιμή του αργού τύπου brent είναι πιθανό να διαμορφωθεί κατά μέσο όρο στα 109,55 δολ.  το βαρέλι φέτος και στα 104,92 την επόμενη χρονιά, αναφέρει η EIA. Οι προηγούμενες εκτιμήσεις τοποθετούσαν την τιμή του brent στα 107,82 δολ. και 101,92 δολ. αντίστοιχα. 

Η μέση λιανική τιμή της απλής βενζίνης θα διαμορφωθεί φέτος στα 3,54 δολ. το γαλόνι και στα 3,45 δολ. το γαλόνι το 2015, από τα 3,5 δολ. και 3,38 δολ. αντίστοιχα. 

Για το φυσικό αέριο οι μέσες τιμές spot είναι πιθανό να διαμορφωθούν στα 4,77 δολ. ανά εκατ. βρετανικές θερμικές μονάδες το 2014, σε σχέση με τα 4,74 δολ. της προηγούμενης εκτίμησης. Την επόμενη χρονιά η EIA, εκτιμά ότι η τιμή θα διαμορφωθεί στα 4,5 δολ. σε σχέση με την προηγούμενη πρόβλεψή της για 4,49 δολ.


ΠΗΓΗ.capital.gr

Νέες γεωτρήσεις των ΕΛΠΕ στην Αίγυπτο


Την υλοποίηση νέων γεωτρήσεων στις περιοχές της Αιγύπτου όπου η κοινοπραξία στην οποία μετέχουν τα ΕΛΠΕ διαθέτει δικαιώματα, ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου των Ελληνικών Πετρελαίων Γ. Κωστόπουλος στη πρόσφατη γενική συνέλευση των μετόχων.

Όπως είπε ο ίδιος, εάν και αυτές οι γεωτρήσεις δεν είναι επιτυχείς, τότε ο όμιλος θα αποχωρήσει και από την Αίγυπτο για να επικεντρωθεί στις έρευνες για κοιτάσματα στον ελλαδικό χώρο.

Όσον αφορά τα ελληνικά κοιτάσματα, σημειώνεται ότι έχει υπογραφεί η σύμβαση μίσθωσης για έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στην περιοχή του Δυτικού Πατραϊκού Κόλπου (μια «ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα και πολλά υποσχόμενη» περιοχή όπως την χαρακτήρισε ο κ. Κωστόπουλος) από την κοινοπραξία των ΕΛΠΕ (διαχειριστής), Edison International και Petroceltic Resources.

Εξάλλου,  η εστίαση του ομίλου σε έρευνες στον ελλαδικό χώρο αναμένεται να επεκταθεί, μέσω κοινοπραξιών, και στον γύρο παραχωρήσεων που αφορούν στο Ιόνιο και στη νότια Κρήτη (αναμένεται να είναι περισσότερα από 10-12 που είχε αρχικά σχεδιαστεί) και ο οποίος εκτιμάται πως θα ξεκινήσει εντός των επόμενων εβδομάδων.

ΠΗΓΗ:energypress.gr