Τετάρτη, 12 Μαρτίου 2014

Σε εξέλιξη η διαδικασία προεπιλογής εταιρειών για τον αγωγό TAP - Πλήθος αιτημάτων για αλλαγή της διαδρομής του

Σε εξέλιξη η διαδικασία προεπιλογής εταιρειών για τον αγωγό TAP - Πλήθος αιτημάτων για αλλαγή της διαδρομής του
 Δήμοι, ιδιώτες και επιχειρήσεις έχουν αποστείλει περισσότερα από 100 αιτήματα για αλλαγή της όδευσης του αγωγού φυσικού αερίου TAP, στην Κοινοπραξία κατασκευής του αγωγού. Ήδη έχουν ικανοποιηθεί τα 40 από αυτά, άλλα 30 έχουν απορριφθεί και τα υπόλοιπα εξετάζονται με κριτήριο τη βασιμότητα των αιτημάτων αλλά και την τεχνική δυνατότητα αλλαγής της διαδρομής.

Εξάλλου, σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία προεπιλογής των εταιρειών που θα αναλάβουν την προμήθεια υλικών και υπηρεσιών για την κατασκευή του έργου, σύμφωνα με πηγή της Κοινοπραξίας.

Μέχρι στιγμής, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ,  έχει διαπιστωθεί πως μια τουλάχιστον ελληνική εταιρεία πληρεί τις προδιαγραφές για την κατασκευή των σωλήνων, θεωρείται βέβαιο ότι θα υπάρξουν αντίστοιχες εταιρείες για τα έργα πολιτικού μηχανικού.

Ωστόσο, δεν φαίνεται να υπάρχει ελληνική εταιρεία με την απαιτούμενη εμπειρία για τις εργασίες συγκόλλησης των τμημάτων του αγωγού, που αποτελούν βασικό στοιχείο για την ασφάλεια του έργου καθώς οι αγωγοί που έχουν κατασκευαστεί ως τώρα στη χώρα μας έχουν μικρότερη διάμετρο από τον ΤΑΡ.

Για τη συγκεκριμένη εργασία οι ελληνικές εταιρείες που τυχόν θα ενδιαφερθούν θα πρέπει να συνεταιρισθούν με εταιρείες που έχουν εμπειρία σε αγωγούς μεγάλης διαμέτρου (42 ιντσών, όπως ο TAP). Πάντως οι διαγωνισμοί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα προβλέπεται να προκηρυχθούν στα τέλη του 2014.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό ο αγωγός θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαιτζάν μέσω Τουρκίας, Ελλάδας και Αλβανίας στην Ιταλία. Η επένδυση για το ελληνικό τμήμα του αγωγού, μήκους 550 χιλιομέτρων εκτιμάται σε 1,5 δισ. ευρώ ενώ το έργο προβλέπεται ότι θα δημιουργήσει 2.000 άμεσες και 10.000 έμμεσες θέσεις εργασίας.

Η μεταφορική ικανότητα του αγωγού θα είναι 10 δισ. κυβικά μέτρων φυσικού αερίου ετησίως, με δυνατότητα διπλασιασμού της ποσότητας στο μέλλον και οι πρώτες παραδόσεις αερίου στην Ευρώπη αναμένονται το 2019.

ΠΗΓΗ:newmoney.gr

EUROBANK: Η δυσωδία του μεγάλου σκανδάλου βγαίνει στο φως. Κύριοι εισαγγελείς, ο Προβόπουλος ούτε αυτό το κατάλαβε;

ΠΡΟΒΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ
ΑΧΝΑ ΔΕΝ ΒΓΑΖΟΥΝ ΤΑ ΚΑΛΟΤΑΪΣΜΕΝΑ ΜΜ”Ε”… ΝΑ ΠΟΥ ΠΑΕΙ Η ΣΥΝΤΑΞΗ, ΟΙ ΦΟΡΟΙ ΚΑΙ Ο ΜΙΣΘΟΣ ΣΟΥ.

Πως είναι δυνατόν μία τράπεζα που έλαβε δισεκατομμύρια ενισχύσεων, που πήρε προίκα τα υγιή κομμάτια δύο τραπεζών επειδή ήταν “ισχυρή”, τώρα να θέλει εως και 5 δις νέα “ενίσχυση”;

Που πήγαν τα λεφτά αυτής της μεγάλης ρεμούλας; Γιατί ο κύριος Λάτσης την έκανε με ελαφρά πηδηματάκια και ανέλαβε το δημόσιο να “διασώσει¨την τράπεζα αφού ήταν υγιής; Που πήγε ο κύριος Καραμούζης που οργάνωνε τα “μυστικά δείπνα” με τον Παπανδρέου και τον Ραγκούση πριν γκρεμίσουν τον Καραμανλή;

Εδώ κύριοι και κυρίες της δικαιοσύνης, η πλάκα τελειώνει. Σας έχουμε αποκαλύψει ότι η Eurobank διατηρούσε θυγατρικές στο εξωτερικό ώστε να μεταβιβάζει και να επαναπατρίζει τα κόκκινα δάνεια, τα οποία βεβαίως μπορούσε να κρύβει από τα stress tests και τις επισφάλειες της κατά την διάρκεια της διαδικασίας.

Ο κύριος Προβόπουλος επέτρεψε στον Λάτση να εγκαταλείψει την τράπεζα, ρίχνοντας την στην στοργική αγκαλια των Ελλήνων φορολογουμένων. Ένας ένας τα στελέχη της Eurobank έφευγαν γνωρίζοντας βεβαίως τι κρυβόταν πίσω από την σκοτεινή αυτή υπόθεση. Και τώρα, βγαίνει η αλήθεια…

Εδώ και αρκετές εβδομάδες υπήρχαν πληροφορίες ότι τα 2 δισ. ευρώ δεν θα ήταν αρκετά και ίσως να χρειάζονταν 2,5 δισ. ευρώ.

Τελικά, από την ΤτΕ ανακοινώθηκε ότι η Eurobank χρειάζεται τουλάχιστον 2,945 δισ. ευρώ, δηλαδή περίπου 50% περισσότερα από τον αρχικό σχεδιασμό!

Σε αυτούς τους υπολογισμούς φαίνεται ότι βάρυναν και μεγάλες ζημιές, ύψους 1,15 δισ. ευρώ, που «έγραψε» η Eurobank στη χρήση του 2013, καθώς μόνο στο δ’ τρίμηνο του έτους σχημάτισε προβλέψεις 660 εκατ. ευρώ για επισφαλείς απαιτήσεις.

Όσοι διάβασαν το πλήρες (αγγλικό) κείμενο της ΤτΕ για τα αποτελέσματα των ελέγχων κεφαλαιακής επάρκειας διαπίστωσαν ότι η Eurobank είναι η πλέον εκτεθειμένη τράπεζα στους… ανέμους του κακού σεναρίου για την κεφαλαιακή επάρκεια.

Σύμφωνα με το κακό σενάριο, η Eurobank έχει μια κεφαλαιακή «τρύπα» της τάξεως των 5 δισ. ευρώ (4,98 για την ακρίβεια), η οποία αντιστοιχεί σε ποσοστό 53% των κεφαλαιακών αναγκών όλων των τραπεζών που εξετάσθηκαν από την ΤτΕ! Προκαλεί εντύπωση δε ότι σε αυτό το σενάριο η ΤτΕ υπολόγισε ότι η Eurobank θα δημιουργεί τα επόμενα χρόνια εσωτερικά κεφάλαιο μόνο 25 εκατ. ευρώ, δηλαδή λιγότερα και από την Τράπεζα Αττικής (77 εκατ. ευρώ). (πληροφορίες από avantipopolo.gr).

Το ερώτημα λοιπόν είναι απλό και ξεκάθαρο: ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ. Ποιός θα τολμήσει να δώσει έστω και ένα Ευρώ στην μαύρη τρύπα, χωρίς να οδηγηθούν όλοι στην δικαιοσύνη. Πως είναι δυνατόν η Eurobank να απορροφά το ενεργητικό του ΤΤ και της Proton και πάλι να λείπουν δις.

Όπως και να ‘χει, δεν θα κληθούν μόνο αυτοί να λογοδοτήσουν αλλά και οι υπόλοιποι που σήμερα τους καλύπτουν…

ΠΗΓΗ:olympia.gr

Ιμια νο2 στην Μύκονο με βίντεο-σοκ: Πώς η κυβέρνηση αποδέχθηκε de facto τις τουρκικές θέσεις στο Αιγαίο


Mείζον θέμα de facto αποδοχής των τουρκικών θέσεων και "γκριζαρίσματος" σε ότι αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ... Μυκόνου ανέκυψε από την πρωτοφανή αποδοχή από την ελληνική κυβέρνηση να μην επιληφθεί της διάσωσης του Τούρκου πλοιάρχουν και μελών του πληρώματος, το ΛΣ/Ακτοφυλακή, αλλά οι ... Αμερικανοί του σκάφους αμφίβιων επιχειρήσεων USS Bataan!

Ολα ξεκίνησαν όταν χαρακτήρισαν «Διεθνή ύδατα» τα βράχια της Μυκόνου όπου είχε προσαράξει το τουρκικό φορτηγό!

Σύμφωνα με δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Vatan, ο αρμόδιος της τουρκικής Εταιρείας Ναυτιλιακής Βιομηχανίας και Εμπορίου "Φουρκάν", Τουντζάι Τσεπνίογλου, λέγοντας ότι:

«Είναι καλή η κατάσταση της υγείας του πληρώματός μας. Όλοι διασώθηκαν. Επειδή το συμβάν έγινε στα διεθνή ύδατα, ολοκληρώθηκε η ανάκριση του πληρώματός μας και εγκαταστάθηκε στο ξενοδοχείο.

Οι δικηγόροι της εταιρείας μας μετέβησαν στον τόπο που έγινε το συμβάν και εξετάζουν το θέμα. Αυτήν τη στιγμή δεν έχουμε κάποιο πρόβλημα.

Ο Μουσταφά Γκιουρ και ο Λεβέντ Γιουκσέλ είναι σε καλή κατάσταση».

Τι είχε συμβεί; Ο Τούρκος καπετάνιος, όπως ακριβώς είχε συμβεί και στα Ίμια αρνήθηκε την βοήθεια των ελληνικών αρχών υποστηρίζοντας ότι βρίσκεται σε ... διεθνή ύδατα!

Τα "διεθνή ύδατα" ήταν τα βράχια βορείως της Μυκόνου, όπου βρίσκεται και το ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας.

Το εξωφρενικό είναι ότι η ελληνική κυβέρνηση αποδέχθηκε τον ισχυρισμό του στην πράξη και αντί να την αφήσει να πνιγεί, ζήτησε την ... συνδρομή του αμερικανικού ελικοπτεροφόρου USS Bataan, το οποίο τελικά ήταν αυτό που διέσωσε στις 8 Μαρτίου τον Τούρκο πλοίαρχο μαζί με τον υποπλοίαρχο του σκάφους Yusuf Cepnioglu!

Η υπόθεση είναι πάρα πολύ σοβαρή και η κυβέρνηση επιχείρησε να "θάψει" το θέμα, καθώς τίθεται θέμα αποδοχής απομείωσης της εθνικής κυριαρχίας και μάλιστα όχι σε κάποιον ακριτικό βράχο, αλλά στην καρδιά του Αιγαίου...

Το βίντεο-ντοκουμέντο του αμερικανικού Ναυτκού με την διάσωση των Τούρκων από την ... Μύκονο (!) είναι αρκούντως αποκαλυπτικό του εξευτελισμού της χώρας:
ΠΗΓΗ:defencenet.gr
)

Απεργίες κατά της δημιουργίας της «μικρής ΔΕΗ»

Απεργίες κατά της δημιουργίας της «μικρής ΔΕΗ»
Εικοσιτετράωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες που θα ξεκινήσουν με την κατάθεση του Σχεδίου Νόμου για τη δημιουργία της «μικρής ΔΕΗ» στην ολομέλεια της Βουλής αποφάσισε σήμερα το Σωματείο «Σπάρτακος» που εκπροσωπεί κυρίως τους εργαζόμενους στις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής Πτολεμαίδας - Κοζάνης.

To Σωματείο Εργαζομένων υποστηρίζει ότι το νομοσχέδιο εκποιεί εθνική περιουσία, δεν αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση και θα σημάνει την αρχή της οπισθοδρόμησης και της παρακμής για τη ΔΕΗ και για ολόκληρη τη χώρα

ΠΗΓΗ;zougla.gr

Γιατί πουλάνε 5 εκατ. βαρέλια πετρελαίου από τα στρατηγικά αποθέματά τους οι ΗΠΑ;

Γιατί πουλάνε 5 εκατ. βαρέλια πετρελαίου από τα στρατηγικά αποθέματά τους οι ΗΠΑ;
Σε μία κίνηση έκπληξη προχωρά το αμερικανικό υπουργείο Ενέργειας, πουλώντας έως και 5 εκατ.  βαρέλια από τα στρατηγικά αποθέματα πετρελαίου. Επισήμως, πρόκειται για μια κίνηση που στοχεύει να δοκιμάσει τις δυνατότητες των αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης της χώρας, την ώρα που οι συνθήκες στην αγορά πετρελαίου αλλάζουν γοργά.

Όμως, το γεγονός ότι  η πρώτη απελευθέρωση στρατηγικών αποθεμάτων για λόγους δοκιμών από το 1990 γίνεται την ώρα που οι ΗΠΑ επιβάλουν κυρώσεις στη Ρωσία για το θέμα της Ουκρανίας, γεννά ποικίλα σενάρια.

Πάντως, ο εκπρόσωπος του υπουργείου αποδίδει την κίνηση στις δραματικές αλλαγές στην αγορά πετρελαίου, εξαιτίας της μεγάλης αύξησης της εγχώριας παραγωγής. Πραγματικά, εξαιτίας της μεγάλης παραγωγής σχιστολιθικού πετρελαίου, οι μεγάλοι αγωγοί των ΗΠΑ άλλαξαν κατεύθυνση, και αντί να μεταφέρουν το πετρέλαιο από τον Κόλπο του Μεξικού προς το κέντρο της χώρας (όπως συνέβαινε παραδοσιακά), φέρνουν το σχιστολιθικό πετρέλαιο από μέρη όπως η Β. Ντακότα προς το Νότο.

Η απελευθέρωση των αποθεμάτων αποτελεί δοκιμή, για να εκτιμηθούν οι ικανότητες του συστήματος στην περίπτωση διαταραχής, αναφέρεται. Και το υπουργείο διαβεβαιώνει ότι η κίνηση έχει σχεδιαστεί εσωτερικά εδώ και μήνες.

Τα 5 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ισοδυναμούν στο ένα τέταρτο της ημερήσιας κατανάλωσης των ΗΠΑ, όμως, η εξέλιξη συνέβαλε στην πτώση των τιμών κοντά στα χαμηλότερα επίπεδα του τελευταίου μήνα.

Σημειώνεται πως η τελευταία απελευθέρωση στρατηγικών αποθεμάτων πετρελαίου έγινε το 2011, εν μέσω του πολέμου στη Λιβύη. 

ΠΗΓΗ:newmoney.gr

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ


    Μετά τις σχετικές καταγγελίες αναφορικά με το πρόβλημα της μονάδας 32 (Απαεριωτής) στο διυλιστήριο των ΕΛΠΕ στην Ελευσίνα, η Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής κ. Σταυρούλα Δήμου κατόπιν της συνάντησης με τη Διοίκηση των ΕΛΠΕ συναντήθηκε στο γραφείο της με τον πρόεδρο του Πανελλήνιου Σωματείου Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια, κ. Παναγιώτη Οφθαλμίδη, προκειμένου να ενημερωθεί για το συγκεκριμένο πρόβλημα που προέκυψε, για τις ενέργειες που έγιναν καθώς και σε ποια φάση βρίσκεται το θέμα.  Η κα Δήμου, αφού τον ενημέρωσε πως η Περιφερειακή Ενότητα Δυτικής Αττικής έχει προβεί στην έγγραφη ενημέρωση της Διεύθυνσης περελαιοειδών του ΥΠΕΚΑ αναφορικά με τη δυσλειτουργία της μονάδας 32, εξέφρασε το έντονο ενδιαφέρον και τις ανησυχίες της για την ασφάλεια και την υγιεινή τόσο των εργαζομένων όσο και των κατοίκων της περιοχής.
    Ο πρόεδρος διαβεβαίωσε πως ως σωματείο φροντίζουν για τα παραπάνω θέματα και ενημέρωσε πως το συγκεκριμένο συμβάν είναι μέσα στα πλαίσια της βιομηχανικής δραστηριότητας που παρουσιάζουν βιομηχανίες τέτοιων μεγεθών.  Παράλληλα, τόνισε πως μέσω των επιτροπών υγιεινής και ασφάλειας που υφίστανται και συνεδριάζουν κάθε μήνα, εξετάζονται όλα τα σχετικά θέματα.
    Επίσης, έχει αποφασιστεί να διερευνηθεί το θέμα των επαγγελματικών ασθενειών σε συνεργασία με το Θριάσιο νοσοκομείο και το Πολυτεχνείο και σε κάθε περίπτωση θεώρησε ότι το συγκεκριμένο συμβάν ήταν στα πλαίσια της καθημερινής λειτουργίας της βιομηχανίας.
  
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΘΡΙΑΣΙΟ


Βουλγαρία: "Πολύ σημαντικός για εμάς ο South Stream" - Διέλυσε τα όνειρα κάποιων στην ΕΕ για μπλοκάρισμα


Διέλυσε τα όνειρα μερικων αμερικανόφιλων ΜΜΕ στην Ελλάδα η Βουλγαρία καθότι ξεκαθάρισε ότι ο South Stream θα συνεχίσει επιδή είναι "πολύ σημαντικός για την Βουλγαρία"

«Δεν νομίζω, ότι το σχέδιο του αγωγού "South Stream" βρίσκεται υπό απειλή. Δεν ερμηνεύω με αυτόν τον τρόπο τις δηλώσεις του Επιτρόπου για θέματα Ενέργειας Γκ. Έτινγκερ". Με αυτόν τον τρόπο σχολίασε ο υπουργός Εξωτερικών της Βουλγαρίας Κρίστιαν Βιγκένιν τις εξελίξεις στην πορεία του «South Stream», σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «24 Ώρες».

«Ο Επίτροπος είπε, ότι δεν προτίθεται να επισπεύσει τις διαπραγματεύσεις για το σχέδιο, το οποίο δεν σημαίνει, ότι το απορρίπτει. Το σχέδιο αυτό είναι σημαντικό για τη Βουλγαρία» υπογράμμισε ο Βούλγαρος υπουργός Εξωτερικών.

«Ταυτόχρονα, όμως, πρέπει να διαφοροποιούμε τις πηγές μας και να προσπαθήσουμε να μειώσουμε στο ελάχιστο δυνατό επίπεδο την εξάρτησή μας από μια και μοναδική πηγή φυσικού αερίου. Αυτή είναι η πολιτική μερικών κυβερνήσεων της Βουλγαρίας, αλλά (η υλοποίησή της) απαιτεί επενδύσεις. Γι΄ αυτόν τον λόγο, είμαστε τόσο ανήσυχοι για την κατάσταση με την Ουκρανία» κατέληξε.

Πολλοι στην Ελλάδα ονειρέυονται ότι οι Ρώσοι δνε θα έρχοντι στην χώρα μας ούτε για ...μπάνιο. Για αυ΄το άλλωστε συνονισμένα προσπαθούν να μετατρέψουν τον ελληνικό λαό σε άθεο για να μην θυμάται ότι με Ρώσους και Σέρβους τους συνδέει η ίδια πνευματική καταβολή, η Ορθοδοξία.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Σε διαρροή αερίου οφείλεται η έκρηξη στο Ανατολικό Χάρλεμ


Σε διαρροή αερίου οφείλεται η ισχυρή έκρηξη που ισοπέδωσε δύο κτίρια και στοίχισε τη ζωή σε δύο ανθρώπους, ανακοίνωσε ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης Μπιλ ντε Μπλάζιο, σύμφωνα με τον οποίο αγνοείται ακόμη η τύχη πολλών ατόμων.
«Σήμερα γύρω στις 9.30 (15.30 ώρα Ελλάδας) μια ισχυρή έκρηξη κατέστρεψε δύο κτίρια. Η έκρηξη προκλήθηκε από διαρροή αερίου» είπε ο Μπλάζιο μιλώντας στους δημοσιογράφους από τον τόπο της καταστροφής στο Ανατολικό Χάρλεμ.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Νιου Γιορκ Τάιμς, έχουν σκοτωθεί δύο γυναίκες ενώ οι τραυματίες ανέρχονται στους 18.
Από την έκρηξη προκλήθηκε μεγάλη πυρκαγιά, για την κατάσβεση της οποίας κινητοποιήθηκαν 250 πυροσβέστες.
«Πρόκειται για μια φοβερή τραγωδία γιατί δεν υπήρχε καμία προειδοποιητική ένδειξη που θα μας επέτρεπε να σώσουμε ζωές. Ξέρουμε ότι χάσαμε δύο ανθρώπους. Και, αυτήν τη στιγμή, ξέρουμε ότι υπάρχουν 18 τραυματίες», είπε ο δήμαρχος.
«Σύμφωνα με τις πληροφορίες που διαθέτουμε, το μοναδικό σήμα κινδύνου που υπήρξε δόθηκε 15 λεπτά νωρίτερα (πριν από την έκρηξη) όταν αναφέρθηκε στην Con Edison (την εταιρεία παροχής αερίου) ότι παρατηρήθηκε διαρροή», εξήγησε ο ντε Μπλάζιο.

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλουν την αλλαγή της μεθόδου χλωρίωσης


Άνευ ουσιαστικού λόγου η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ αλλάζει τη μέθοδο χλωρίωσης του νερού, επιλέγοντας ακριβότερη μέθοδο, υποβαθμίζοντας τις "υπηρεσίες προς τους καταναλωτές απειλώντας ταυτόχρονα και την υγεία των πολυάριθμων χρηστών του νερού", τονίζουν πέντε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ σε ερώτησή τους προς τους υπουργούς Ανάπτυξης, Υποδομών και Περιβάλλοντος.
Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλουν την αλλαγή της μεθόδου χλωρίωσης
Όπως καταγγέλλουν οι Απόστολος Αλεξόπουλος, Θανάσης Πετράκος, Χαρά Καφαντάρη, Κώστας Ζαχαριάς και Κατερίνα Ιγγλέζη, η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ έχει επιχειρήσει "να αλλάξει τη μέθοδο απολύμανσης του νερού, προκρίνοντας, αντί του 'άνυδρου χλωρίου', το διοξείδιο του χλωρίου, ουσία που η χρήση της είναι ακατάλληλη για τα νερά της ΕΥΔΑΠ, δεδομένου ότι αυτή χρησιμοποιείται για την απολύμανση 'βρόμικων νερών', δηλαδή νερών με πολύ οργανικό φορτίο, ουσία που είναι 8 με 10 φορές πιο ακριβή από το χρησιμοποιούμενο χλώριο".
Στο πλαίσιο αυτό η ΕΥΔΑΠ διέκοψε τη συνεργασία με τα Ελληνικά Πετρέλαια, από τα οποία προμηθευόταν εδώ και 50 χρόνια το πιστοποιημένο και εξαιρετικής ποιότητας χλώριο που χρησιμοποιούσαν η ΕΥΔΑΠ και πολλές Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ), για την απολύμανση του νερού υδροδότησης του Λεκανοπεδίου Αττικής. Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν ότι η ΕΥΔΑΠ "κατάφερε να αποκλείσει τα ΕΛΠΕ από πρόσφατη, νέα διαγωνιστική διαδικασία προμήθειας χλωρίου, θέτοντας όρους και προϋποθέσεις που ήταν δεδομένο ότι δεν μπορούσαν να τις ικανοποιήσουν τα ΕΛΠΕ". Έτσι "η προμήθεια του χλωρίου κατοχυρώθηκε σε αντιπρόσωπο που εισάγει χλώριο παραγωγής Ρουμανίας από τη Βουλγαρία, σε τιμή μεγαλύτερη από την τιμή που αγόραζε η ΕΥΔΑΠ από τα ΕΛΠΕ", καθώς το κόστος της πιστοποίησης υπερβαίνει τις 100.000 ευρώ.

ΠΗΓΗ:avgi.gr

Στο μικροσκόπιο της E.E. η εξαγορά της ΔΕΣΦΑ από την αζέρικη Socar


Aπό «κόσκινο» περνάει η Ε.Ε. τη συμφωνία μεταβίβασης του ΔΕΣΦΑ (66%) στην αζέρικη εταιρεία Socar, γεγονός που μεταθέτει την ολοκλήρωσή της για τον Αύγουστο του 2014 και σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις ακόμα και τον Οκτώβριο, στην περίπτωση που αποφασίσει να εξαντλήσει τα χρονικά περιθώρια που της παρέχουν οι κοινοτικοί κανονισμοί.

Επαφές

Οι προθεσμίες ελέγχου της μεταβίβασης επισήμως θα αρχίσουν να τρέχουν από τη στιγμή που η ΡΑΕ κοινοποιήσει στην DG Energy (Γενική Διεύθυνση Ενέργειας της Κομισιόν) τον φάκελο πιστοποίησης του ΔΕΣΦΑ ως ΙΤΟ, κάτι που με βάση την κοινοτική νομοθεσία θα πρέπει να γίνει το αργότερο μέχρι τις 10 Απριλίου. Ωστόσο οι επαφές μεταξύ Αζέρων, ΤΑΙΠΕΔ, ΡΑΕ, ΕΛΠΕ ως μετόχου και πωλητή του 35% του ΔΕΣΦΑ και Ε.Ε. βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ παράλληλα καταρτίζεται και το σχέδιο της απαιτούμενης διακρατικής συμφωνίας μεταξύ Ε.Ε. και Αζερμπαϊτζάν. Mε τη διακρατική συμφωνία η Κομισιόν επιχειρεί να δεσμεύσει τον αγοραστή ότι θα αποδέχεται τους ευρωπαϊκούς κανόνες του τρίτου ενεργειακού.

O ενδελεχής έλεγχος της σύμβασης εξαγοράς του ΔΕΣΦΑ από την Ε.Ε. συνδέεται με το γεγονός ότι δεν υπάρχει προηγούμενο εισόδου σε ευρωπαϊκά δίκτυα, εταιρείας τρίτης χώρας με δραστηριότητα σε δίκτυα, παραγωγή και εμπορία. Με αφορμή την εξαγορά του ΔΕΣΦΑ, όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές, η Ε.Ε. θα δημιουργήσει για πρώτη φορά ένα κανονιστικό ρυθμιστικό πλαίσιο για την εποπτεία της εισόδου καθετοποιημένων εταιρειών στην ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας και τον έλεγχο από αυτές ευρωπαϊκών δικτύων και επιχειρήσεων. Oι ίδιες πηγές αναφέρουν στην «Κ» ότι η Κομισιόν ανησυχεί τόσο για μια επεκτατική πολιτική της Socar στην Κεντρική Ευρώπη με «σκαλοπάτι» τον ΔΕΣΦΑ, όσο και για μια αντίστοιχη επέκταση της ρωσικής Gazprom, αλλά και δύο ακόμη καθετοποιημένων κολοσσών, ο ένας εκ των οποίων προέρχεται από την Κίνα και ο άλλος από τον Καναδά.

Σε αυτό το πλαίσιο, έχει προχωρήσει σε πλήρη χαρτογράφηση των δραστηριοτήτων της Socar, τις οποίες και περνάει κυριολεκτικά από «κόσκινο». Οι ευρωπαϊκές ανησυχίες ειδικά για την περίπτωση της Socar ενισχύονται λόγω και της δυνατότητας αξιοποίησης του αγωγού Tap, στον οποίο η αζέρικη εταιρεία συμμετέχει με ποσοστό 20%. Μπορεί η Ε.Ε. να επικρότησε τη συμφωνία κατασκευής του Tap, ως έργο που θα της διασφαλίσει εναλλακτικό της Ρωσίας προμηθευτή αερίου, δεν θα ήθελε όμως αυτό να εξελιχθεί σε μια επιθετική πλατφόρμα της Socar για τον έλεγχο ευρωπαϊκών δικτύων και της λιανικής αγοράς. Οι ανησυχίες αυτές δεν είναι θεωρητικές. Η κρατική εταιρεία αερίου και πετρελαίου του Αζερμπαϊτζάν, έχοντας επενδύσει τεράστια ποσά σε δίκτυα (συμμετέχει με 50% στον αγωγό ΤANAP, 66% στο ΔΕΣΦΑ, 20% στον ΤΑP) προσβλέπει σε μια δυναμική επέκταση στην ευρωπαϊκή αγορά. Με όχημα τον ΔΕΣΦΑ, μελετάει ήδη την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου μέσω της Θεσσαλονίκης ή της Αλβανίας κατά μήκος των παραλιών των Δυτικών Βαλκανίων που μέσω της Σερβίας και της Ρουμανίας θα καταλήγει στην καρδιά της Κεντρικής Ευρώπης, στην Αυστρία. Το νέο αυτό δίκτυο θα δώσει για πρώτη φορά τη δυνατότητα απεξάρτησης των χωρών των Βαλκανίων από το ρωσικό αέριο της Gazprom, αλλά και τη δυνατότητα στη Socar να διοχετεύσει στην αγορά το δικό της αέριο από το κοίτασμα του Σαχ Ντενίζ 2 στο οποίο συμμετέχει με ποσοστό 20%. Η Ε.Ε. εκτιμά ότι χωρίς τη λήψη μέτρων, πολύ σύντομα κάποιοι εκ των 43 συνολικά εταιρειών Διαχείρισης συστημάτων φυσικού αερίου (αντίστοιχοι ΔΕΣΦΑ) της Ευρώπης, θα βρεθούν στο στόχαστρο της Socar, εξέλιξη που εγείρει σοβαρό θέμα ασφάλειας τροφοδοσίας, λόγω του πιθανού ελέγχου δικτύων και τροφοδοσίας από μια εταιρεία τρίτης χώρας.

Στρατηγικός σχεδιασμός

Η είσοδος της Socar στον ΔΕΣΦΑ, αποτελεί μέρος του στρατηγικού σχεδιασμού εισόδου στη μεγάλη αγορά της Ευρώπης, γι’ αυτό και το ενδιαφέρον της εταιρείας διατηρείται ζωηρό παρά τον εκνευρισμό που έχει προκαλέσει η γραφειοκρατία της Ε.Ε. Εδώ και δύο μήνες η Socar έχει νοικιάσει γραφεία στην Αθήνα στα οποία και έχει εγκατασταθεί ομάδα εξειδικευμένων στελεχών που παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις. Στα σχέδια της εταιρείας για την ελληνική αγορά, είναι η ενίσχυση της δυναμικότητας της Ρεβυθούσας με πλωτή εξέδρα, αλλά και η αποθήκη φυσικού αερίου στην Καβάλα, γι’ αυτό και αναμένει τις κινήσεις του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίησή της. Σε ό,τι αφορά την πορεία του ΔΕΣΦΑ, η νέα διοίκηση της εταιρείας (κ. Κ. Ξιφαράς, διευθύνων σύμβουλος και Αντ. Νάτσικας πρόεδρος) τρέχουν κανονικά το επενδυτικό πρόγραμμα, ενημερώνοντας μέσω του ΤΑΙΠΕΔ τη Socar για κάθε επένδυση ύψους άνω των 2,5 εκατ. ευρώ, όπως προβλέπεται στη συμφωνία.

ΠΗΓΗ:kathimerini.gr

Ανακοίνωση-σοκ από ΕΛΣΤΑΤ για ύφεση διαψεύδει την κυβέρνηση: Εφτασε το -3,9%!


Μεγαλύτερη του αρχικου ανακοινωθέντος ποσοστού είναι η ύφεση στην χώρα και εκφράζονται φόβοι ότι όταν τελικά "κλειδώσει" οριστικά τον Οκτώβριο θα είναι ακόμα υψηλότερη.

Συγκεκριμένα η η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) η οποία ελέγχεται άμεσα από την τρόικα, ανακοίνωσε ότι η ύφεση για το 2013 στην ελληνική οικονομία είναι 3,9% αντί του 3,7% που είχε ανανοινώσει με "παράτες" η κυβέρνηση.

Σε τρέχουσες τιμές, το ΑΕΠ ανήλθε σε 182,1 δισ. ευρώ και μειώθηκε κατά 5,8% σε σχέση με τα 193,3 δισ. ευρώ το 2012.

Σύμφωνα με τα στοιχεία για τους ετήσιους εθνικούς λογαριασμούς, το ΑΕΠ ανήλθε (σε σταθερές τιμές) σε 161 δισ. ευρώ, από 167,4 δισ. ευρώ το 2012 (η ύφεση το 2012 είχε ανέλθει σε 7%).

Η τελική καταναλωτική δαπάνη περιορίστηκε περαιτέρω πέρυσι κατά 5,6% (το 2012 είχε μειωθεί κατά 8,9%).

Η καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών μειώθηκε κατά 6% (-9,3% το 2012) και της Γενικής Κυβέρνησης μειώθηκε κατά 4,1% (-6,9% το 2012).

Ο ακαθάριστος σχηματισμός κεφαλαίου σημείωσε μείωση 6,7% (-17,8% το 2012). Οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 1,8% (-1,7% το 2012) και οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 5,3% (-13,8% το 2012).

Όπως αναφέρει η ΕΛΣΤΑΤ, προβλέπεται και δεύτερη εκτίμηση του ΑΕΠ για το 2013, η οποία είναι προγραμματισμένη να ανακοινωθεί στις 10 Οκτωβρίου. Η δεύτερη αυτή εκτίμηση, θα αντικατοπτρίζει την ολοκλήρωση των εν εξελίξει στατιστικών εργασιών αναθεώρησης των ετήσιων εθνικών λογαριασμών.

Πάντα η τιμή του Οκτωβρίου είναι μεγαλύτερη από αυτή που ανακοινώνεται τον Μάρτιο από 01,% έως 0,5%, βάσει των όσων ισχύουν την τελευταία πενταετία.

Το σημαίονουν όλα αυτά: Ότι είναι ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΑΔΥΝΑΤΟΝ και βάσει των αποτελεσμάτων του α΄' τριμήνου να υπάρξει επιστροφή σε θετικό δείκτη ανάπτυξης μέσα στο 2014.

Καμία οικονομία σε κανένα κράτος και σε καμία εποχή δεν επέστρεψε από το -4% σε θετική περιοχή ανάπτυξης μέσα σε ένα χρόνο, έστω και κατά 0,1%.

Έτσι ή αλλιώς τα πάντα στηρίζονται από την κυβέρνηση για να βελτιωθεί έστω το αρνητικό ποσοστό στον τουρισμό ο οποίος είναι εξαιρετικά ασταθής δείκτης: Π.χ. ο περιορισμός χορήγησης βίζας σε Ρώσους πολίτες που αποφάσισε η ΕΕ μπορεί να κοστίσει μερικά δισεκατομμύρια στην Ελλάδα ή μια επέμβαση του ΝΑΤΟ που θα συμπαρασύρει την Ελλάδα στην κρίση, μπορεί να έχει ακόμα πιο δραματικά αποτελέσματα...

Οι πλέον (αισιόδοξες...) σοβαρές αναλύσεις δείχνουν ένα ποσοστό ύφεσης το 2014 που θα κυμανθεί μεταξύ του -1,5% και -2,5%. Κρατήστε αυτά τα νούμερα γιατί θα δέιτε ότι αυτά αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα και όχι οι κυβερνητικές πομφόλυγες για αύξηση ΑΕΠ κατά 1,01%.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΑΚΕ ΕΛΠΕ


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Ανακοινώθηκε την Παρασκευή το βράδυ 7/3/14 η υπογραφή πρακτικού συμφωνίας του 
Προεδρείου του ΠΣΕΕΠ, για την νέα τριετή ΕΣΣΕ 2014-2016, ως αποτέλεσμα των μυστικών 
διαβουλεύσεων του Προέδρου και του Γραμματέα με την εταιρία, αφού έγιναν χωρίς την 
συμμετοχή της ορισμένης από το Δ.Σ. διαπραγματευτικής ομάδας και χωρίς την έγκριση του Δ.Σ. 
του Σωματείου για την υπογραφή πρακτικού συμφωνίας.
Το γεγονός αυτό δείχνει πως αντιλαμβάνεται το Προεδρείο του ΠΣΕΕΠ την ενότητα στους κοινούς 
αγώνες και την συμμετοχή όλων των εκπροσώπων των εργαζομένων στην προσπάθεια για την 
νέα ΕΣΣΕ.
Η παράταξη μας καταψήφισε απερίφραστα την υπογραφή του πρακτικού, στο ΔΣ που συνεκλήθη 
την Παρασκευή το βράδυ και αμέσως παρακάτω θα εξηγήσουμε τους κύριους λόγους αυτής της 
απόρριψης.
Η συμφωνία που έγινε προβλέπει σημαντικές μειώσεις σε σχέση με την ήδη πετσοκομμένη 
σημερινή ΕΣΣΕ, όταν η δέσμευση όλων των παρατάξεων ήταν καμία μείωση στα ήδη 
συρρικνωμένα εισοδήματα των εργαζομένων. Εμείς έχουμε δηλώσει σε όλους τους τόνους εδώ 
και πολύ καιρό ότι οι εργαζόμενοι είναι η καρδιά της παραγωγικής διαδικασίας, είναι αυτοί που 
έφεραν την δυναμικότητα και την λειτουργική διαθεσιμότητα των μονάδων παραγωγής σε 
επίπεδα ρεκόρ, ξεκίνησαν με επιτυχία και ασφάλεια ένα σύνθετο Διυλιστήριο και μοχθούν 
καθημερινά για να κάνουν την εταιρία ανταγωνιστική και κερδοφόρα. Η ελάχιστη ανταμοιβή 
αυτής της προσπάθειας είναι η διατήρηση – κατ’ ελάχιστο των σημερινών κεκτημένων – καθώς 
και η τήρηση της συμφωνίας από την προηγούμενη ΕΣΣΕ για επανακαταβολή του 
χρονοεπιδόματος το οποίο έχει ανασταλεί εδώ και δύο χρόνια.
Αντί αυτών - στα οποία είχαν συμφωνήσει και οι εκπρόσωποι της ΕΝΙΑΙΑΣ/ΕΛΚΕ - έρχεται προς 
έγκριση ένα πρακτικό συμφωνίας που βάζει άδοξο τέλος στις προσδοκίες των εργαζομένων για 
ένα αξιοπρεπές εισόδημα, ανάλογο των δύσκολων συνθηκών εργασίας τους. Οι απώλειες που 
προκύπτουν αποτελούνται : 
 - από τις σοβαρές μειώσεις στις κοινωνικές παροχές, τα οδοιπορικά, τα εταιρικά δρομολόγια και 
την σίτιση
- από το αποταμιευτικό πρόγραμμα της GROUPAMA (μηδενίζεται η συνεισφορά της εταιρίας) 
- από την αναστολή (πρακτικά πρόκειται για κατάργηση) του χρονοεπιδόματος 2,5% για ένα 
τουλάχιστον έτος
Οι απώλειες καλύπτονται πίσω από το κίβδηλο επιχείρημα της διατήρησης του μισθού (κουτί 
αποδοχών) και του πριμ παραγωγής. Τούτο συμβαίνει, διότι με δεδομένη την υποχωρητική 
στάση του Προεδρείου έως τώρα, και αυτά πρόκειται να περικοπούν όταν έρθει η κατάλληλη 
ώρα.
Αλλά το πλέον τραγικό είναι ότι το σωματείο συμφώνησε οι δήθεν αναστολές να συνδέονται με 
την κερδοφορία της εταιρίας και μάλιστα με ποσά που η ίδια καθόρισε εντελώς αυθαίρετα. Αλήθεια θυμούνται οι κύριοι του προεδρείου ότι το χρονοεπίδομα - όταν ισχυρίζονται ότι θα
ξεπαγώσει 2015 - θα είναι ήδη σε αναστολή για 3 χρόνια; 
Με αυτό το σκεπτικό οι εργαζόμενοι γίνονται συμμέτοχοι όχι στα κέρδη αλλά στις ζημιές της 
εταιρίας χωρίς να έχουν καν λόγο στις αποφάσεις που οδηγούν σε αυτά τα απογοητευτικά 
αποτελέσματα.
Πρακτικά το Προεδρείο προσπαθεί να πουλήσει ελπίδα νομίζοντας ότι απευθύνεται σε αφελείς 
ιθαγενείς και πιστεύοντας ότι η εταιρία θα μεταπηδήσει – ως δια μαγείας - από τις μεγάλες 
ζημιές στα κέρδη μέσα λίγο χρόνο και θα αναστείλει το πάγωμα των παροχών.
Δυστυχώς όμως η πραγματικότητα κάθε άλλο παρά αυτό δείχνει. Το δυσμενές οικονομικό 
περιβάλλον και τα ιστορικά χαμηλά περιθώρια διύλισης (οι αιτίες που αποτελούν μόνιμη επωδό 
για τα άσχημα αποτελέσματα στις ανακοινώσεις του Ομίλου) δεν αφήνουν περιθώρια ούτε καν 
για ψευδαισθήσεις. Είναι δε φανερό ότι η προσπάθεια της εταιρίας εδώ και καιρό εστιάζει σε 
αυτό ακριβώς που πέτυχε τώρα. Την σύνδεση του μισθού με τα εταιρικά κέρδη. Είναι δε σίγουρο 
ότι μετά την αποψίλωση των κοινωνικών παροχών και όλων των παραπάνω, θα ακολουθήσει και 
κατάργηση μισθολογικών αποδοχών όπως τα πριμ παραγωγής για τα οποία διάφορα 
παπαγαλάκια έχουν κάνει τόσες συζητήσεις αν καταργούνται ή παραμένουν. 
Και αυτό συμβαίνει τη ώρα που οι εργαζόμενοι με την ανοχή του ΠΣΕΕΠ έχουν δώσει πάρα πολλά 
την τελευταία τετραετία στην εταιρία. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το μισθολογικό κόστος 
σήμερα έχει πέσει στο μισό του αντιστοίχου του 2009 εξ’ αιτίας των αθρόων «εθελούσιων» 
αποχωρήσεων (περίπου 700 συνάδελφοι έχουν αποχωρήσει), καθώς και της εργολαβοποίησης 
στην συντήρηση και τις υποστηρικτικές υπηρεσίες , της εντατικοποίησης από την μη αναπλήρωση 
αποχωρούντων στην βάρδια, την υποβάθμιση του εστιατορίου, την σύμπτυξη δρομολογίων κ.λ.π. 
Όλα τα παραπάνω βεβαίως έρχονται να προστεθούν σε αυτά που καταργήθηκαν επίσημα με την 
ΕΣΣΕ του 2011.
Η ΔΑΚΕ ΕΛΠΕ με αίσθημα ευθύνης συμμετείχε εποικοδομητικά στην διαπραγματευτική ομάδα 
που στόχο είχε την υπογραφή μιας ΕΣΣΕ που θα σέβεται την αξιοπρέπεια και τον μόχθο των 
εργαζομένων. Δυστυχώς το Προεδρείο φέρει προς ψήφιση μια ΕΣΣΕ που ζημιώνει τους 
εργαζόμενους, βάζει ταφόπλακα στις προσδοκίες ιδίως των νέων συναδέλφων, και προλειαίνει 
το έδαφος για μελλοντικές μειώσεις που θα συνδυαστούν με τα δυσμενή οικονομικά 
αποτελέσματα. Ο δε χρόνος και η επιλογή του δημοψηφίσματος είναι σαφώς εκβιαστικά αφού - 
ύστερα από αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στους χειρισμούς του Προεδρείου - οι εργαζόμενοι 
αισθάνονται την απειλή της λήξης της μετενέργειας.
Συνάδελφοι, μια τέτοια σύμβαση δεν αξίζει στους εργαζόμενους στα ΕΛΠΕ, προσβάλλει τον 
αγώνα τους και θίγει την αξιοπρέπεια τους. Με αυτό το σκεπτικό την καταψηφίζουμε 
ανεπιφύλακτα και καλούμε τους εργαζόμενους να πράξουν το ίδιο στα επικείμενα 
δημοψηφίσματα.
Συνεχίζουμε τον αγώνα και την προσπάθεια με πίστη στο δίκιο μας και με αισιοδοξία ότι έστω και 
την ύστατη ώρα οι εργαζόμενοι θα πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και θα ανατρέψουν τα 
πρακτικά συμφωνίας που τους ταπεινώνουν και τους στερούν το δικαίωμα να ελπίζουν σε ένα 
καλύτερο μέλλον.