Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2013

ΜΕΤΑ ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΑΝΤΑΡΤΙΚΟ Διέγραψαν τον Νίκο Κιουτσούκη από τη ΝΔ

Διέγραψαν τον Νίκο Κιουτσούκη από τη ΝΔ
Την διαγραφή του προέδρου της ΔΑΚΕ Ιδιωτικού Τομέα, Νίκου Κιουτσούκη, από τα μητρώα της ΝΔ αποφάσισε η Κεντρική Επιτροπή Δεοντολογίας του κόμματος, μετά από ανακοίνωση της οργάνωσης που καλούσε εμμέσως τους «γαλάζιους» βουλευτές να καταψηφίσουν τον προϋπολογισμό και να ρίξουν την κυβέρνηση.
Διέγραψαν τον Νίκο Κιουτσούκη από τη ΝΔ
Ο κ. Κιουτσούκης παραπέμφθηκε στην επιτροπή δεοντολογίας του κυβερνώντος κόμματος μετά την επιστολή της συνδικαλιστικής παράταξης προς τους βουλευτές -με αφορμή τον προϋπολογισμό- και στην οποία τονιζόταν ότι "σ' αυτό το κοινωνικό ολοκαύτωμα κανείς δεν μπορεί και δεν δικαιούται να μένει απαθής, πολλών δε μάλλον εσείς που είστε οι εκπρόσωποι του ελληνικού λαού".
Στην ανακοίνωση της ΝΔ τονίζεται ότι η απόφαση για την διαγραφή του μέλους της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ από τους καταλόγους και τα μητρώα του κόμματος ελήφθη με βάση το καταστατικό της παράταξης «καθώς με τις πράξεις, την αντιδεοντολογική και αντικομματική συμπεριφορά του, έθεσε εαυτόν εκτός κόμματος».

 ΠΗΓΗ:ethnos.gr

«Μπουρλότο» από τη ΔΑΚΕ! Καταψηφίστε τον προϋπολογισμό

dake
Θέτει τους βουλευτές προ των ευθυνών τους ενόψει της αυριανής ψηφοφορίας για τον προϋπολογισμό του 2014.

«Σ’ αυτό το κοινωνικό ολοκαύτωμα κανείς δεν μπορεί και δεν δικαιούται να μένει απαθής, πολλών δε μάλλον εσείς που είστε οι εκπρόσωποι του ελληνικού λαού», λέει η ΔΑΚΕ, ζητώντας στην ουσία από τους βουλευτές να καταψηφίσουν τον προϋπολογισμό, με ό,τι κι αν σημαίνει αυτό για την κυβέρνηση. 

 ΠΗΓΗ:olympia.gr

ΜΠΛΟΚΟ ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΣΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΣΦΑ ΣΤΟΥΣ ΑΖΕΡΟΥΣ


Nέα εμπόδια θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην ολοκλήρωση της πώλησης του ΔΕΣΦΑ στην αζέρικη Socar, ζητώντας ως προαπαιτούμενο την υπογραφή διακυβερνητικής συμφωνίας μεταξύ Ε.Ε. και Αζερμπαϊτζάν, σύμφωνα με την Ημερησία, που επικαλείται Κοινοτικές πηγές.

Η εξέλιξη, όπως αναφέρει η εφημερίδα, προκαλεί έντονο προβληματισμό τόσο στην ελληνική όσο και στην αζέρικη πλευρά, καθώς, πέραν όλων των άλλων, μεταθέτει για άγνωστο χρόνο την ολοκλήρωση της πώλησης του ΔΕΣΦΑ και την είσπραξη των 400 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.

Και όλα αυτά όταν πληροφορίες του Newmoney.gr αναφέρουν ότι η κυβέρνηση προσανατολίζεται να ρίξει πίσω χρονικά την ιδιωτικοποίηση τόσο του ΑΔΜΗΕ, όσο και της ΔΕΠΑ, για διαφορετικούς λόγους στην κάθε περίπτωση.

Σε συνάντηση που είχαν χθες στις Βρυξέλλες οι εκπρόσωποι του μετόχων, ΤΑΙΠΕΔ και ΕΛΠΕ , της Socar και της ΡΑΕ με τους επικεφαλής της DG Energy (Γενικής Διεύθυνσης Ενέργειας της Κομισιόν) ζητήθηκε πέραν όλων των άλλων διαδικασιών και η διακυβερνητική συμφωνία Ε.Ε.- Αζερμπαϊτζάν, η οποία θα πρέπει να εγκριθεί τόσο από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όσο και από τη Βουλή του Αζερμπαϊτζάν.

Η συμφωνία θα δεσμεύει το Αζερμπαϊτζάν ότι σέβεται και δέχεται να εφαρμόσει το «τρίτο ενεργειακό πακέτο» της Ε.Ε., δηλαδή την οδηγία (και νόμο του ελληνικού κράτους από το 2011) για τον πλήρη διαχωρισμό της διανομής από την παραγωγή ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου.

Πρόκειται για την πρώτη φορά που ζητείται τέτοιου τύπου συμφωνία προκειμένου να ολοκληρωθεί η εξαγορά εταιρείας, όμως τα στελέχη της DG Energy υποστήριξαν ότι η διαδικασία είναι επιβεβλημένη στο πλαίσιο του ειδικού όρου που περιλαμβάνει το τρίτο ενεργειακό πακέτο για τις περιπτώσεις εξαγοράς ενεργειακών υποδομών από εταιρείες τρίτων χωρών.

Ο όρος για τις τρίτες χώρες, που κατά πολλούς παρατηρητές σχεδιάστηκε για την Gazprom, εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό επίπεδο στην περίπτωση της πώλησης του ΔΕΣΦA, της εταιρείας που διαχειρίζεται τους αγωγούς αερίου στη Socar.

Οι όλες οι διαδικασίες που προβλέπει είναι εξαιρετικά πολύπλοκες και χρονοβόρες και σε συνδυασμό με την ελληνική γραφειοκρατία καθιστούν την ολοκλήρωση της πώλησης μία εξαιρετικά δύσκολη άσκηση, άγνωστο πότε θα καταλήξει…

 ΠΗΓΗ:.bankwars.gr

Από τις 2 Ιανουαρίου σε ισχύ το "Εμπορικό Σήμα" για τα μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών


Από τις 2 Ιανουαρίου 2014 θα τεθεί σε εφαρμογή η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση σχετικά με το Εμπορικό Σήμα που πρέπει να φέρουν τα μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών προϊόντων.
Σύμφωνα με την ΚΥΑ, η οποία δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, σχετική υποχρέωση έχουν τα βυτία των φορτηγών μεταφοράς πετρελαιοειδών και των ρυμουλκούμενων οχημάτων αυτών. Θα φέρουν εμφανώς και στις δύο πλευρές τους διακριτικά σήματα, με δυνατότητα να είναι αποσπώμενα.
Επίσης, όλα τα εφοδιαστικά πλοία/σλέπια που κινούνται αυτοδύναμα και μεταφέρουν πετρελαιοειδή προϊόντα, ανεξαρτήτως χωρητικότητας και πλόων, οφείλουν να τοποθετήσουν σε εμφανές σημείο και στις δύο πλευρές αυτών, σε σειρά, διακριτικά σήματα τετραγώνου σχήματος με διαστάσεις τουλάχιστον ενός τετραγωνικού μέτρου, με δυνατότητα να είναι αποσπώμενα, με το εμπορικό σήμα ή τον διακριτικό τίτλο του μεταφορέα (μεταφορικής επιχείρησης) που τα κατέχει ή τα έχει μισθώσει, καθώς και το εμπορικό σήμα ή τον διακριτικό τίτλο της εταιρείας εμπορίας πετρελαιοειδών ή του προμηθευτή των πετρελαιοειδών προϊόντων κατά περίπτωση που αυτά μεταφέρουν.
Τα ανωτέρω οδικά και πλωτά μεταφορικά μέσα καυσίμων, ιδιόκτητα ή μισθωμένα, που χρησιμοποιούνται από κατόχους άδειας Εμπορίας, οφείλουν να τοποθετήσουν εμφανώς και στις δύο πλευρές τους σήματα: «ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΚΑΤ. Β1» ή κατά περίπτωση «ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΚΑΤ. Β2».

 ΠΗΓΗ;energypress.gr

«Μπλόκο» του ΙΚΑ στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις


«Μπλόκο» στην πρόωρη (από 5 έως και 12 χρόνια) συνταξιοδότηση από το ΙΚΑ 150.000 ασφαλισμένων που υπολογίζεται ότι έχουν ασφαλιστεί διαδοχικά στον ΟΑΕΕ και σε άλλα ταμεία, βάζει η διοίκηση του Ταμείου με εγκύκλιο η οποία εκδόθηκε και θα εφαρμοστεί ακόμη και για συνταξιοδοτικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί!

Aπό τη συγκεκριμένη εγκύκλιο θίγονται κυρίως μητέρες ανηλίκων και γυναίκες και άνδρες που μπορούσαν να συνταξιοδοτηθούν πρόωρα σε σχέση με τα ισχύοντα (π.χ ο ΟΑΕΕ δεν έχει καθεστώς συνταξιοδότησης με ανήλικο).

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

1. Μητέρα ασφαλισμένη αρχικά στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ασφαλίζεται στη συνέχεια στον ΟΑΕΕ μέχρι το 2009, έχοντας ανήλικο τέκνο και 5500 ΗΑ. Το 2011 εισέρχεται και πάλι στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ενώ το τέκνο εξακολουθεί να είναι ανήλικο.Η ασφαλισμένη κατοχυρώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα σαν μητέρα ανηλίκου με τις προϋποθέσεις του Ν. 3863/10 για το έτος 2011, δηλαδή για μειωμένη στο 52° και πλήρη στο 57° έτος της ηλικίας της.

2. Μητέρα ασφαλισμένη αρχικά στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ασφαλίζεται στη συνέχεια στον ΟΑΕΕ μέχρι το 2009, έχοντας ανήλικο τέκνο και 5500 ΗΑ. Εισέρχεται και πάλι στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ το 2011 αλλά το τέκνο έχει ήδη ενηλικιωθεί το έτος 2010. Η ασφαλισμένη, δεν κατοχυρώνει συντ/κό δικαίωμα σαν μητέρα ανηλίκου, διότι ελλείπει η απαραίτητη προϋπόθεση της ανηλικότητας του τέκνου κατά την στιγμή της κατοχύρωσης του δικαιώματος κατά τις διατάξεις του άρθρου 10 του Ν. 3863/2010.

3. Αρχικά ασφαλισμένη στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ασφαλίζεται στην συνέχεια στον ΟΑΕΕ μέχρι το 2011, έχοντας συνολικά 4500 ΗΑ και ηλικία 55 ετών. Το 2012, εισέρχεται και πάλι στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Η ασφαλισμένη, κατοχυρώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα, με τις προϋποθέσεις του έτους 2012, δηλαδή στο 57° έτος της ηλικίας της για μειωμένη σύνταξη, (εφ όσον έχει ανά 100 ημέρες ασφάλισης την τελευταία 5ετία πριν την αίτηση ή την συμπλήρωση του ορίου ηλικίας) για δε πλήρη στο 67° (Ν. 4093/2012).

4. Αρχικά ασφαλισμένη στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ασφαλίζεται στην συνέχεια στον ΟΑΕΕ μέχρι το 2011, έχοντας συνολικά 4500 ΗΑ και ηλικία 55 ετών. Εισέρχεται και πάλι στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ το 2013. Η ασφαλισμένη, κατοχυρώνει συντ/κό δικαίωμα για μεν μειωμένη σύνταξη στο 62°, (εφ όσον έχει ανά 100 ημέρες ασφάλισης την τελευταία 5ετία πριν την αίτηση ή την συμπλήρωση του ορίου ηλικίας) για δε πλήρη στο 67° έτος της ηλικίας της (Ν. 4093/2012).

5. Αρχικά ασφαλισμένη στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, έχει το 2010 τελευταίο φορέα ασφάλισης τον ΟΑΕΕ, ηλικία 54 ετών και 9000 ΗΑ συνολικά. Το 2011 εισέρχεται εκ νέου στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Η ασφαλισμένη κατοχυρώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα με τις προϋποθέσεις του 2011 αναγνώριση με εξαγορά πλασματικών ετών του Ν. 3863/2010 προκειμένου να συμπληρώσει 10000 ΗΑ για να συνταξιοδοτηθεί με πλήρη μεν σύνταξη στο 58° έτος της ηλικίας της με 10400 ΗΑ, για δε μειωμένη στο 56° με τις ίδιες ημέρες.

6. 'Ανδρας ασφαλισμένος αρχικά στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, έχει το 2011 τελευταίο φορέα ασφάλισης τον ΟΑΕΕ και συνολικά 9500 ΗΑ. Το 2012 εισέρχεται και πάλι στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Ο ασφαλισμένος κατοχυρώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα με τις προϋποθέσεις του έτους 2012 και αναγνώριση με εξαγορά πλασματικών προκειμένου να συμπληρώσει 10500 ΗΑ, για να συνταξιοδοτηθεί στο 59° έτος της ηλικίας του με 11100 ΗΑ.

7. 'Ανδρας ασφαλισμένος αρχικά στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, έχει το 2011 τελευταίο φορέα ασφάλισης τον ΟΑΕΕ και συνολικά 9500 ΗΑ.

Εισέρχεται εκ νέου στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ το 2013. Ο ασφαλισμένος, εφ' όσον στο 62° έτος της ηλικίας του έχει πραγματοποιήσει 40 έτη ασφάλισης (4093/2012) μαζί με πλασματικά, μπορεί να συνταξιοδοτηθεί με πλήρη σύνταξη, άλλως με μειωμένη στο 62° έτος της ηλικίας του και πλήρη στο 67°.

8. Αρχικά ασφαλισμένη στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, έχει το 2010 τελευταίο φορέα ασφάλισης τον ΟΑΕΕ, έχοντας πραγματοποιήσει 4500 ΗΑ συνολικά, εκ των οποίων 3600 στην ασφάλιση των βαρέων εκ των οποίων 1000 τα τελευταία 13 χρόνια.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Η Ισλανδία διαγράφει χρέη νοικοκυριών απο στεγαστικά! «Επιλέξαμε τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα έναντι των τραπεζών».


Σε όλη την Ευρώπη, εχει κάνει αίσθηση η απόφαση της κυβέρνησης της  Ισλανδίας να διαγράψει τα χρέη των νοικοκυριών από στεγαστικά δάνεια, σε ποσό μεγαλύτερο των 24.000 ευρώ για κάθε σπίτι.
Το κόστος του σχεδίου αποτιμάται άνω των 900 εκατ. ευρώκαι θα διαρκέσει  τέσσερα χρόνια.

Σε όλα τα ευρωπαϊκά ΜΜΕ ήταν από τις πρώτες ειδήσεις, πλήν φυσικά των ελληνικών.

Οπότε το LEFTeria-news παρουσιάζει το ρεπορτάζ του Euronews και (άλλη μία) διαφωτιστική συνέντευξη του Ισλανδού Προέδρου Ólafur Ragnar Grímsson, στο ρώσικο RT αυτή την φορά, με τίτλο «Επιλέξαμε τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα έναντι των τραπεζών».


Στην αρχή της συνέντευξης ερωτάται ο Πρόεδρος της Ισλανδίας, τι έφταιξε για την κρίση.

Ο ίδιος απάντησε ότι μας είχε σερβιριστεί η θεωρία ότι όσο πιο απορρυθμισμένη και ελεύθερη η αγορά, όσο πιο πολύ ιδιωτικοποιείς, όλοι θα ευημερούν και όλοι θα είναι ευτυχισμένοι.

Αυτό όμως ήταν μια ιδεολογιά που μας το παρουσίαζαν ως οικονομική επιστήμη.

Βέβαια, συνέχισε ο Ισλανδός Πρόεδρος, όταν κατέρρευσαν οι τράπεζες, καταλάβαμε ότι αυτή η φόρμουλα ήταν δηλητηριώδης και επικίνδυνη.


Η Ισλανδία έχει ξεκινήσει ένα τεράστιο πρόγραμμα ελάφρυνσης χρέους για τα νοικοκυριά.
Οι επικριτές λένε ότι το πρόγραμμα, αξίας περίπου ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, θα μπορούσε να βλάψει την πιστοληπτική της ικανότητα, ακόμα και να τρομάξει τους ξένους επενδυτές.

Αλλά ο πρωθυπουργός της Ισλανδίας πιστεύει ότι ο κίνδυνος αξίζει.

«Τα άμεσα ωφέλη θα φτάσουν σε σχέδον 80% των ισλανδικών νοικοκυριών, αλλά τα έμμεσα οφέλη που θα φτάσουν στον καθένα. Θα αυξηθεί η οικονομική ανάπτυξη και η αγοραστική δύναμη», δήλωσε ο David Sigmundur Gunnlaugsson

Η Ισλανδία ανακάμπτει με αργούς ρυθμούς από την βαθύτερη οικονομική κρίση της Ιστορίας της, αλλά πολλά νοικοκυριά επιβαρύνθηκαν με υποθήκες που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά να αποπληρώσουν, συμπιέζοντας τις καταναλωτικές δαπάνες και την οικονομική ανάπτυξη.

Η κυβέρνηση σχεδιάζει να παράσχει στους ιδιοκτήτες ακινήτων σχεδόν μισό δισεκατομμύριο ευρώ σε άμεσες απομειώσεις του χρέους των στεγαστικών δανείων και να δώσει σχεδόν άλλο τόσο σε φορολογικές απαλλαγές για διάστημα τριών ετών.

Η συμφωνία αυτή ισούται με το 9% της Ισλανδικής οικονομίας που αποτιμάται σε δέκα δισεκατομμύρια ευρώ.
 ΠΗΓΗ:olympia.gr

Αυτά είναι τα βήματα για το επίδομα θέρμανσης

Αυτά είναι τα βήματα για το επίδομα θέρμανσης
Η ηλεκτρονική εφαρμογή για την συμπλήρωση και την υποβολή των αιτήσεων για την είσπραξη του επιδόματος έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία.

Η ηλεκτρονική συμπλήρωση και υποβολή της αίτησης είναι πλέον εφικτή, καθώς από την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου έχει τεθεί σε παραγωγική λειτουργία η ηλεκτρονική εφαρμογή.

Το επίδομα θέρμανσης ανέρχεται σε 35 λεπτά το λίτρο και κυμαίνεται από 210 έως και 1.050, ευρώ ανάλογα με την περιοχή που κατοικεί ο φορολογούμενος

Δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης είναι φέτος άγαμοι με εισόδημα έως 30.000 ευρώ από 25.000 ευρώ που ήταν πέρυσι, οι έγγαμοι με εισόδημα έως 40.000 ευρώ από 35.000 ευρώ που ήταν πέρυσι,  με προσαύξηση 3.000 ευρώ για κάθε παιδί. Τέλος, στο επίδομα περιλαμβάνονται και οι μονογονεϊκές οικογένειες με εισόδημα έως 43.000 ευρώ, όταν υπάρχει ένα παιδί και προσαύξηση 3.000 ευρώ για κάθε επόμενο.

Παράλληλα, οι δικαιούχοι βάσει των περιουσιακών κριτηρίων είναι οι άγαμοι υπόχρεοι με έως 200.000 ευρώ ακίνητης περιουσίας από 150.000 ευρώ που ήταν πέρυσι, οι έγγαμοι με ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ από 200.000 ευρώ που ήταν πέρυσι, ενώ από το επίδομα θα εξαιρούνται όσοι έχουν στην κατοχή τους ΙΧ πάνω από 3.000 κυβικά εκατοστά από 2.000 κυβικά πέρυσι.

Το επίδομα ανά ζώνη

Ο υπολογισμός του επιδόματος γίνεται με βάση τις 4 ζώνες στις οποίες έχει χωριστεί η χώρα και στις οποίες προβλέπονται διαφορετικά επίπεδα μέγιστης επιδοτούμενης κατανάλωσης με βάση τις κλιματολογικές συνθήκες - από 5 έως 25 λίτρα ανά τετραγωνικό πρώτης κατοικίας με μέγιστο όριο τα 120 τ.μ.

Συγκεκριμένα:

Στην πρώτη ζώνη η επιδοτούμενη κατανάλωση είναι 25 λίτρα ανά τετραγωνικό μέτρο, στη Β' Ζώνη η επιδοτούμενη κατανάλωση είναι 15 λίτρα, στη Γ' Ζώνη 8 λίτρα και στη Δ΄ Ζώνη 5 λίτρα ανά τετραγωνικό.

Το ανώτατο ύψος επιδόματος είναι:

-1.050 ευρώ στην Α' Ζώνη (Γρεβενά, Κοζάνη, Καστοριά, Φλώρινα, Δράμα, Ευρυτανία),

-630 ευρώ στη Β' Ζώνη (Ιωάννινα, Λάρισα, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Αρκαδία, Πιερία, Ημαθία, Πέλλα, Θεσσαλονίκη, Κιλκίς, Χαλκιδική, Σέρρες, Καβάλα, Ξάνθη, Ροδόπη, Εβρου),

-336 ευρώ στη Γ' Ζώνη (Αττική, Κόρινθος, Ηλεία, Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία, Φθιώτιδα, Φωκίδα, Βοιωτία, Εύβοια, Μαγνησία, Λέσβος, Χίος, Κέρκυρα, Λευκάδα, Θεσπρωτία, Πρέβεζα, Αρτα),

-210 ευρώ στη Δ' Ζώνη (Κρήτη, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Σάμος, Μεσσηνία, Λακωνία, Αργολίδα, Ζάκυνθος, Κεφαλονιά, Κύθηρα, νησιά Σαρωνικού).

Ηλεκτρονική υποβολή επιδόματος θέρμανσης

Για να λάβετε το επίδομα θα πρέπει να συμπληρώσετε και να υποβάλετε αίτηση ηλεκτρονικά, μέσω συγκεκριμένης εφαρμογής στο δικτυακό τόπο www.gsis.gr. Αφού υποβάλετε την αίτηση, οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών θα διασταυρώσουν τα στοιχεία που αναγράψατε με την εισοδηματική και περιουσιακή σας κατάσταση, όπως αυτή έχει αποτυπωθεί στις φορολογικές δηλώσεις εισοδήματος και ακινήτων που έχετε υποβάλει και εφόσον επιβεβαιωθεί ότι είστε δικαιούχος, η αίτηση θα γίνει δεκτή και θα ενταχθείτε άμεσα στο Μητρώο Δικαιούχων του επιδόματος θέρμανσης.

Στην αίτηση που θα υποβάλετε θα πρέπει να αναγράψετε τα ακόλουθα στοιχεία:

- τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου σας,

- το ονοματεπώνυμό σας,

- τον αριθμό των προστατευόμενων τέκνων σας,

- την ένδειξη ότι επιθυμείτε να λάβετε προκαταβολή 25% του συνολικού επιδόματος που δικαιούστε

- τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού (IBAN) στον οποίο επιθυμείτε να πιστωθεί το ποσό του επιδόματος και το ονοματεπώνυμο του πρώτου δικαιούχου του συγκεκριμένου λογαριασμού

- τον αριθμό παροχής ηλεκτρικού ρεύματος της κύριας κατοικίας σας,

- την ταχυδρομική διεύθυνση που αντιστοιχεί στη συγκεκριμένη παροχή ηλεκτρικού ρεύματος,

- το αν η κατοικία σας είναι ιδιόκτητη, ενοικιαζόμενη ή δωρεάν παραχωρούμενη καθώς και τον Α.Φ.Μ. του εκμισθωτή ή του δωρεάν παραχωρούντος (του ιδιοκτήτη),

- τα τετραγωνικά μέτρα των κύριων χώρων της κύριας κατοικίας κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης,

- την ένδειξη αν πρόκειται για πολυκατοικία,

- τα στοιχεία επικοινωνίας σας (διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αριθμός κινητού ή και σταθερού τηλεφώνου)

Παραλαβή απόδειξης από τον πρατηριούχο

Ο πρατηριούχος που θα σας πωλήσει την ποσότητα πετρελαίου θέρμανσης που παραγγείλατε οφείλει να σας εκδόσει απόδειξη λιανικής πώλησης στην οποία θα πρέπει να αναγράφονται υποχρεωτικά το ονοματεπώνυμό σας, ο ΑΦΜ σας, η διεύθυνσή σας και τα λίτρα πετρελαίου που προμηθευτήκατε.

Τα στοιχεία της απόδειξης αυτής ο πρατηριούχος οφείλει να τα υποβάλει στο σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης της διακίνησης πετρελαίου θέρμανσης (πρώην σύστημα «ΗΦΑΙΣΤΟΣ»), προκειμένου να διασταυρωθούν με την αίτηση που υποβάλατε και το υπουργείο Οικονομικών να υπολογίσει το ποσό του επιδόματος που αντιστοιχεί στην ποσότητα που αγοράσατε και να το πιστώσει στον τραπεζικό λογαριασμό που δηλώσατε στην αίτησή σας.

 ΠΗΓΗ:enikos.gr

Πέμπτη ημέρα κερδών για το αργό


Περιόρισε στο τέλος τα κέρδη του το αργό ωστόσο κατάφερε να καταγράψει άνοδο για πέμπτη διαδοχική συνεδρίαση αντλώντας ώθηση από τα ενθαρρυντικά στοιχεία που ανακοινώθηκαν σήμερα για την αμερικανική οικονομία. 

Το συμβόλαιο του αργού παραδόσεως Ιανουαρίου κέρδισε 18 cents ή 0,2% τερματίζοντας τις συναλλαγές στα 97,38 δολ. το βαρέλι στο χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης. Στα υψηλά της ημέρας το συμβόλαιο άγγιξε τα 98 δολ.

Την Τετάρτη το αργό ενισχύθηκε 1,2% σκαρφαλώνοντας στα υψηλότερα επίπεδα από τις 29 Οκτωβρίου μετά τα κυβερνητικά στοιχεία που έδειξαν ότι τα εμπορικά αποθέματα υποχώρησαν κατά 5,6 εκατ. βαρέλια την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 29 Νοεμβρίου.

Με τη σημερινή άνοδο το αργό εμφανίζει σωρευτικά κέρδη σχεδόν 5,5% σε πέντε συνεδριάσεις.


ΠΗΓΗ:capital.gr

Νέες επενδύσεις σε πλοία μεταφοράς LPG από τον όμιλο Λάτση


Επενδύσεις άνω των 560 εκατ. δολ. υλοποιεί αυτήν την περίοδο ο ναυτιλιακός βραχίονας του Ομίλου Λάτση. Η ναυτιλιακή εταιρεία Consolidated Marine Management Inc (CMM) του Ομίλου, η οποία διαχειρίζεται ένα μεικτό στόλο από πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG Carrier) και δεξαμενόπλοια, υλοποιεί ένα επενδυτικό πρόγραμμα ναυπήγησης συνολικά 10 πλοίων.
Ειδικότερα, μόλις πριν από λίγες ημέρες υπεγράφη σχετική συμφωνία με τη CMM και τη Hyundai Mipo Dockyard για τη ναυπήγηση πέντε δεξαμενόπλοιων 50.000 dwt το ένα και με προθεσμία παράδοσης το 2016. Το τίμημα για τα εν λόγω μεγέθους και τύπου πλοία προσεγγίζει τα 37,5 εκατ. δολ. το ένα, γεγονός που σημαίνει ότι η CMM θα επενδύσει περί τα 187,5 εκατ. δολ για τα νέα πλοία.
Η CMM έχει παράδοση στη διαχείριση πλοίων μεταφοράς «καθαρών» προϊόντων, αναφέρουν στη «Ν» στελέχη της εταιρείας, η οποία δηλώνει παρουσία στο συγκεκριμένο τομέα από τη δεκαετία του 1990. Ηδη ελέγχει και διαχειρίζεται ένα στόλο από έξι product tankers συνολικής μεταφορικής ικανότητας 408.000 dwt, τα οποία έχουν ναυπηγηθεί μεταξύ των ετών 1999 και 2012.
Επισημαίνεται ότι τα product tankers, παρά τις πιέσεις που δέχεται συνολικά η βιομηχανία των δεξαμενόπλοιων με αποτέλεσμα οι ναύλοι να βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, παρουσίασαν το 2013 μία πολύ καλύτερη απόδοση από τους άλλους τύπους των δεξαμενόπλοιων.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η αγορά των product tankers παρέμεινε ενεργή το 2013 καθώς από την πλευρά της προσφοράς χωρητικότητας το βιβλίο παραγγελιών αναμένεται να υποστεί μείωση, αφού το 21% των παραδόσεων νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου MR και handysize δεν θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με το πρόγραμμα.
Για το 2014 αναμένεται καθαρή αύξηση του στόλου των product tankers στην περιοχή του 3,5%, ενώ η αύξηση στη ζήτηση θα αγγίξει το 4,8%.
Λίγες ημέρες πριν από τη συμφωνία για τη ναυπήγηση των πέντε δεξαμενόπλοιων, η CMM συμφώνησε με τη Hyundai Heavy Industries για τη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς υγραερίου μεγάλης χωρητικότητας (Very large Gas Carrier-VLGC).
Τα εν λόγω πλοία, κόστους ναυπήγησης 75 εκατ. δολ. το ένα, αναμένεται να παραδοθούν από τα ναυπηγεία τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο του 2015 αντίστοιχα, όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας.
Επισημαίνεται ότι η μεταφορά υγραερίου είναι ο δεύτερος τομέας στον οποίο έχει επιλέξει να δραστηριοποιείται η ναυτιλιακή εταιρεία του Ομίλου Λάτση, διαχειριζόμενη αποκλειστικά VLGS. Ηδη, ο υφιστάμενος στόλος των VLGC της εταιρείας αριθμεί πέντε πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 403.000 κ.μ.
Η βιομηχανία της μεταφοράς υγραερίου και ειδικότερα ο παγκόσμιος στόλος των VLGC αναμένεται να έχει θετικές αποδόσεις τα επόμενα χρόνια, καθώς η αύξηση εξαγωγών υγραερίου από τις ΗΠΑ θα απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος, αν όχι το σύνολο του στόλου των VLGC που είναι υπό ναυπήγηση.
Επιπλέον, η CMM λειτουργεί ως technical manager της ναυτιλιακής Hellenic Light για την κατασκευή στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, τριών δεξαμενόπλοιων Aframax- LR2 Product Tankers (115.000 dwt) τα οποία θα παραληφθούν στο μέσον του 2014. Τα εν λόγω πλοία είναι αξίας 75 εκατ. δολ. το ένα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς.
Τέλος, να σημειωθεί ότι από τα 15 πλοία που αποτελείται ο στόλος της CMM τα έξι φέρουν ελληνική σημαία, τα επτά σημαία Μάλτας και τα υπόλοιπα δύο φέρουν σημαία Παναμά.
(του Λάμπρου Καραγεωργού, Ναυτεμπορική)

 ΠΗΓΗ:energypress.gr

Δεσύπρης: «Ενώ η Ευρώπη Αναζητά Νέους Μηχανισμούς, Εμείς Ακόμη Συζητάμε Αν Έχουμε Αγορά Ενέργειας»


«Τη στιγμή που η Ευρώπη αναζητά νέους μηχανισμούς και μοντέλα για την ενεργειακή αγορά, εμείς ακόμη συζητάμε αν έχουμε αγορά ή όχι. Κάτι έχει γίνει λάθος. Δεν μπορεί επί 15 χρόνια να λέμε τα ίδια. Το άλογο είναι ψόφιο».
Με αυτό το δραματικό, αλλά ταυτόχρονα ρεαλιστικό τρόπο, περιέγραψε ο διευθυντής Ρυθμιστικών Θεμάτων του ομίλου Μυτιληναίος και μέλος του δ.σ. του ΙΕΝΕ Γιάννης Δεσύπρης την εικόνα που παρουσιάζει σήμερα η ελληνική ενεργειακή αγορά. Μιλώντας χθες στο συνέδριο του ΙΕΝΕ «Ενέργεια και Ανάπτυξη 2013» υπογράμμισε ότι «εξακολουθούμε και παραμένουμε μικρό γαλατικό χωριό, μόνο που δεν λέμε στους άλλους τι πίνουμε που μας κάνει να πιστεύουμε ότι είμαστε τόσο δυνατοί και να φαντασιωνόμαστε ότι έχουμε αγορά και ανταγωνισμό. Ακόμη ανακυκλώνουμε τα ίδια θέματα. Έχουν εκδοθεί ως τώρα ευρωπαϊκές οδηγίες, κανονισμοί, δεκάδες νόμοι, υπουργικές αποφάσεις και ρυθμιστικές αποφάσεις κι όμως έχουν δημιουργηθεί ελλείμματα και οικονομικές δυσκολίες, τις οποίες παλεύουν να επιλύσουν οι θεσμικοί φορείς της αγοράς».
Τα τελευταία δύο χρόνια υπήρξαν, ωστόσο, κάποιες αλλαγές, επισήμανε ο κ. Δεσύπρης. Η παραγωγή από ΑΠΕ έφθασε τα 4.500 MW, η ΔΕΗ ετοιμάζεται να κατασκευάσει τρεις νέες μονάδες, συνολικής ισχύος 2000 MW,συστάθηκαν ο ΛΑΓΗΕ και ο ΑΔΜΗΕ και εξαφανίσθηκαν οι ανεξάρτητοι παραγωγοί. Υπάρχει σήμερα υπερπροσφορά ισχύος. Ποιος θα το πληρώσει αυτό, διερωτήθηκε ο ίδιος. «Κάποιος θα το πληρώσει».
Σε αυτό το περιβάλλον, η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας μειώθηκε σημαντικά πανευρωπαϊκά και στη χώρα μας ακόμη περισσότερο. Η ζήτηση, κατά την εκτίμηση του κ. Δεσύπρη, δεν πρόκειται να επανέλθει στα επίπεδα του 2008. Ως συνέπεια της μείωσης της ζήτησης, όπως είπε, καταγράφεται μείωση του συντελεστή φορτίου κατά 10 μονάδες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτό σημαίνει, όπως εξήγησε, ότι κλείνουν η μία μετά την άλλη οι κλασσικές μονάδες. Όσες έμειναν αναζητούν νέα καταναλωτικά φορτία βάσης για να τα εξυπηρετήσουν και να διασφαλίσουν έτσι την παρουσία τους στην αγορά. Την επιβίωση των τελευταίων θερμικών σταθμών στην Ευρώπη εξυπηρετεί, υπογράμμισε ο κ. Δεσύπρης, η πρόσφατη στροφή της Κομισιόν για την ενίσχυση των ενεργοβόρων βιομηχανιών. «Κάποιοι μπόρεσαν να δουν και τα δύο μαζί».
Αναφερόμενος στη χονδρεμπορική αγορά εξέφρασε την άποψη ότι είναι μία χονδρική χωρίς αγορά, με υπερσυγκέντρωση, χωρίς ανταγωνισμό και αφύσικα υψηλές διοικητικές χρεώσεις. Η ΟΤΣ, τόνισε ο ίδιος, δεν λέει τίποτε απολύτως. Αυτό που κυριαρχεί είναι η μείωση της ζήτησης, με τη μείωση της ΟΤΣ.
Στο κομμάτι της εμπορίας ο κ. Δεσύπρης ανέφερε ότι η μεταφορά ενέργειας από τη Γερμανία ως τα σύνορα μας στοιχίζει περίπου 7 ευρώ/MWh. Όμως, μόλις μπει το φορτίο στην Ελλάδα αποκτά «καπέλο» 20-25 ευρώ/MWh. Αποτέλεσμα, οι traders να στραφούν στην Τουρκία και τη Βουλγαρία.
Για τον καταναλωτή ο κ. Δεσύπρης επισήμανε ότι δεν έχει δυνατότητα σύγκρισης τιμών, ούτε εναλλακτικές, καθώς τα τιμολόγια είναι ρυθμιζόμενα χωρίς floor, ούτε cap. «Και μετά μιλάμε για την προστασία του. Για τον καταναλωτή κόπτονται όλοι οι Ρυθμιστές στην Ευρώπη, και ο δικός μας». Ο τελικός καταναλωτής, υπογράμμισε ο ίδιος, απολαμβάνει τιμολόγια και δομές του 1970. Το δε Σύστημα είναι βιώσιμο με όρους του 1960.
Καταλήγοντας ο κ. Δεσύπρης τόνισε ότι «σε αυτό το χωριό της υπερπροσφοράς και της υπερσυγκέντρωσης χρειάζεται ανακατανομή των τιμολογίων και ξαναμοίρασμα του κόστους ανάλογα με το προφίλ και τα χαρακτηριστικά κάθε κατανάλωσης, όπως γίνεται σε όλο τον κόσμο. Αυτό το χρειάζεται και ο κάθε καταναλωτής και η εθνική οικονομία». 

 ΠΗΓΗ:energia.gr