Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

ΣΕ ΟΔΗΓΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΤΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ !...


Πιλοτικό σχέδιο για μελλοντικές "διασώσεις" τραπεζών αποτελεί η μέθοδος που εφαρμόστηκε στην Κύπρο, αφού αποδεικνύεται πως κινήθηκε με ακρίβεια εντός των πλαισίων σχεδίου οδηγίας που τελεί υπό διαβούλευση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πρόκειται να ισχύσει τυπικά από την 1-1-2015.

Κεντρικό μήνυμα της οδηγίας είναι πως, για την εξυγίανση των τραπεζών και για τη διαφύλαξη της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, στόχος θα είναι η ελαχιστοποίηση της έκθεσης των φορολογουμένων σε απώλειες, σε περίπτωση αφερεγγυότητας, αλλά το βάρος θα πέφτει στους μετόχους και στους πιστωτές, όπως συμβαίνει με όλες τις άλλες επιχειρήσεις. Η διαδικασία εξυγίανσης θα αφήνει αλώβητες τις εγγυημένες καταθέσεις (μέχρι 100.000 ευρώ), αφήνοντας ανοιχτό το θέμα εισφοράς σε μεγαλύτερα ποσά, τις αμοιβές των εργαζομένων και τις υποχρεώσεις προς εφορία και ασφαλιστικά ταμεία.
ναφέρει επίσης πως "σε κάθε περίπτωση, οι πιστωτές και οι μέτοχοι δεν εξοφλούνται εξ ολοκλήρου", ενώ σημειώνει πως "η πείρα από τις διάφορες τραπεζικές κρίσεις δείχνει ότι οι νόμοι περί αφερεγγυότητας δεν είναι πάντοτε κατάλληλοι για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της πτώχευσης των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, εφόσον δεν λαμβάνουν δεόντως υπόψη την ανάγκη να αποφευχθούν διαταραχές της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, να διατηρηθούν οι βασικές υπηρεσίες ή να προστατευθούν οι καταθέτες.


Ταυτόχρονα, επισημαίνει πως στόχος είναι να καταστούν οι επενδυτές και οι μέτοχοι πιο υπεύθυνοι στις επιλογές τους. Με την εξάλειψη της σιωπηρής βεβαιότητας για διάσωση των ιδρυμάτων με δημόσιους πόρους, η επιλογή της εξυγίανσης αναμένεται να ενθαρρύνει τους ανασφάλιστους πιστωτές να εκτιμούν καλύτερα τον κίνδυνο που συνδέεται με τις επενδύσεις τους", υπογραμμίζεται στο σχέδιο οδηγίας.

Σημειώνεται πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε στις 6 Ιουνίου του 2012 πρόταση οδηγίας για την Ανάκαμψη και Εξυγίανση Πιστωτικών Ιδρυμάτων, η οποία ενσωματώνει τα πορίσματα διαβουλεύσεων, που διενεργήθηκαν από το 2008, και επιχειρεί να θέσει ένα ολοκληρωμένο νομικό πλαίσιο για τη διαχείριση μελλοντικών κρίσεων, τη διασφάλιση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας και τη μείωση του ηθικού κινδύνου. Η οδηγία έχει κατατεθεί στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με τη διαπραγμάτευση μεταξύ των θεσμικών οργάνων να βρίσκεται σε εξέλιξη. Πρόταση της Επιτροπής είναι να έχει υιοθετηθεί και ενσωματωθεί στο εθνικό Δίκαιο των κρατών-μελών έως τα τέλη του 2014, προκειμένου να εφαρμοστεί από τον Ιανουάριο του 2015. 
ΠΗΓΗ:logoplokies.blogspot.gr

ΣΕΒ : «Τα νούμερα δεν βγαίνουν»



Αναθεώρηση του προγράμματος προσαρμογής της ελληνικής οικονομίας, με αναπτυξιακούς όρους και δημοσιονομική ευελιξία, ζήτησε σήμερα ο πρόεδρος του ΣΕΒ Δ. Δασκαλόπουλος.

Ο κ. Δασκαλόπουλος υποστήριξε ότι τα νούμερα δεν βγαίνουν, η ύφεση φέτος θα βαθύνει και πως δεν θα υπάρξει ανάπτυξη ούτε το 2014. Παράλληλα, επεσήμανε την ανάγκη ταχύτερης προώθησης των διαρθρωτικών αλλαγών.

Μιλώντας σε συνέντευξη στην Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου ο κ. Δασκαλόπουλος τόνισε, επίσης, τον κίνδυνο η Ελλάδα να πληρώσει πολύ ακριβά την κυπριακή κρίση, η οποία όπως είπε μπορεί να αφαιρέσει έως και μια μονάδα από το ΑΕΠ της χώρας μας.

«Είμαστε υποχρεωμένοι να προετοιμαστούμε για το χειρότερο. Επιβάλλεται ευρύτερη και πιο μακροπρόθεσμη θεώρηση του προγράμματος πέρα από το παζάρι για τα μέτρα και τη δόση. Χρειάζονται πολιτικές για αύξηση της ρευστότητας, ανάπτυξη και φορολογικό σύστημα με προοπτική τουλάχιστον πενταετίας και να ολοκληρωθεί η ανακεφαλαιοποίηση του τραπεζικού συστήματος», τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΒ. Επεσήμανε δε τις επιπτώσεις της λιτότητας στον κοινωνικό ιστό αλλά και την παραγωγική βάση της χώρας.

Αναφερόμενος στις διαρθρωτικές αλλαγές είπε ότι δεν νοείται να δίνουμε τον υπέρ πάντων αγώνα για να μην απολυθούν λίγες χιλιάδες επίορκοι του Δημοσίου, τη στιγμή που υπάρχουν πάνω από ένα εκατομμύριο άνεργοι του ιδιωτικού τομέα.

Μιλώντας τέλος για τις ευρωπαϊκές εξελίξεις, επεσήμανε τον κίνδυνο διάσπασης της ΕΕ σε βορρά και νότο. «Κανείς στην Ευρώπη δεν γνωρίζει τι μέλλει γενέσθαι και αυτό από μόνο του» όπως είπε, «αποτελεί παράγοντα αστάθειας. Χρειάζεται ευρωπαϊκό σχέδιο Μάρσαλ, πραγματική νομισματική ένωση με αμοιβαιότητα ευθυνών και δικαιωμάτων».

ΠΗΓΗ: defencenet.gr          

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ - ΑΛ ΤΣΑΝΤΙΡΙ ΝΙΟΥΖ 2-4-2013


Δικαστική φάμπρικα ποινικών διώξεων σε βάρος ταξικών συνδικαλιστών



 Πολύ επικίνδυνη φάμπρικα άνοιξε η κυβέρνηση, συγνώμη η ανεξάρτητη και αδέσμευτη δικαιοσύνη θέλαμε να γράψουμε, με τις δικαστικές διώξεις που ξεκίνησε στοχοποιόντας πρωτοπόρους ταξικούς συνδικαλιστές.
Μετά την καταδίκη των τριών συνδικαλιστών των ΟΤΑ, με κατασκευασμένες κατηγορίες (θυμηθείτε αυτή μας την ανάρτηση) τώρα έχουμε την ποινική δίωξη που ασκήθηκε κατά του πρόεδρου του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ) Αντώνη Σταματόπουλου για παρακώλυση συγκοινωνιών κατά τη διάρκεια των απεργιών του Γενάρη.
Η ανακοίνωση του Σωματείου ΣΕΛΜΑ ήταν άμεση και οργισμένη:
«Διώκεται ποινικά μόνο ο...
πρόεδρος του Σωματείου μας Αντώνης Σταματόπουλος. Το έγκλημα που του αποδίδεται είναι η παρακώλυση συγκοινωνιών. Ο χρόνος που το διέπραξε 7, 8 και 9.1.2013. Καταγγέλλουμε τη δίωξη του συναδέλφου προέδρου. Διαδηλώνουμε την οργή και την αποφασιστικότητά μας να αποκρούσουμε τη δίωξη. Θεωρούμε ότι αφορά τον καθένα μας. Γι' αυτό και η αντίδρασή μας θα είναι δυναμική και αποφασιστική» 
ΠΗΓΗ:tsak-giorgis.blogspot.gr

Θα δανείζουν γερμανικές εταιρείες για να επενδύσουν στην Ελλάδα



Τη δημιουργία ελληνικού δημόσιου επενδυτικού φορέα που θα δίνει δάνεια για (γερμανικές και γαλλικές) επενδύσεις στην Ελλάδα προωθούν οι Γερμανοί της KfW, οι Γάλλοι και το «Invest in Greece» του υπουργείου Ανάπτυξης. Ο φορέας θα λειτουργεί στα πρότυπα της γερμανικής δημόσιας επενδυτικής τράπεζας KfW, κάτι σαν ελληνικό παρακλάδι της…

Ο σχεδιασμός αποκαλύφθηκε χθες από τις ομιλίες του Γερμανού εκτελεστικού αντιπροέδρου της KfW, Λουτζ Κρίστιαν Φούνκε, και του Αριστομένη Συγγρού, προέδρου του «Invest in Greece», στο πολύ ενδιαφέρον επενδυτικό φόρουμ για την ενέργεια και τις επενδύσεις.

«Για να αντλήσει κεφάλαια η Ελλάδα, πρέπει να βρεθεί το σωστό επενδυτικό όχημα που θα αναλάβει τη χρηματοδότηση», λέει ο Λουτζ Κρίστιαν Φούνκε (KfW) «Για να αντλήσει κεφάλαια η Ελλάδα, πρέπει να βρεθεί το σωστό επενδυτικό όχημα που θα αναλάβει τη χρηματοδότηση», λέει ο Λουτζ Κρίστιαν Φούνκε (KfW).

Η επιδίωξη των Γερμανών (τώρα και των Γάλλων) για βιομηχανική και τραπεζική διείσδυση στην Ελλάδα με κεφάλαια που, σύμφωνα με το θεματολόγιο του πάνελ όπου συζητήθηκαν αυτά, θα προέρχονται από το ΕΣΠΑ δεν έχει εγκαταλειφθεί. Ξεκαθαρίστηκε πως ο Λουτζ Κρίστιαν Φούνκε, οι Γερμανοί, οι Γάλλοι και το υπουργείο Ανάπτυξης προωθούν στην ΕΚΤ και την Ε.Ε. τη δημιουργία δημόσιου επενδυτικού φορέα.

Ηδη η KfW, που χρηματοδοτεί υποδομές και ενεργειακά έργα στη Γερμανία και σε άλλες χώρες, παρείχε πριν από λίγες μέρες το 50% της χρηματοδότησης στη ΔΕΗ για την κατασκευή της νέας λιγνιτικής της μονάδας, κόστους 1,4 δισ. ευρώ, στην Πτολεμαΐδα.

Η νέα επένδυση της ΔΕΗ (που είναι και ο μέγας χορηγός του επενδυτικού φόρουμ) εξυπηρετεί πολύ τη γερμανική βιομηχανία. Οπός αποκάλυψε την περασμένη εβδομάδα η «Ε», δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Berliner Zeitung επικαλείται έγγραφο του υπουργείου Οικονομικών της χώρας και αναφέρει: «Η προμήθεια του εξοπλισμού του έργου θα είναι γερμανικής προέλευσης, ενώ διασφαλίζονται εκεί 1.150 θέσεις εργασίας έως το 2017».
 ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Οι δαπάνες περίθαλψης θα φορολογούνται ως εισόδημα από τον Στουρνάρα!



Εξτρα φόρους θα κληθούν να πληρώσουν φέτος εκατομμύρια φορολογούμενοι για τις δαπάνες περίθαλψης που καλύφθηκαν από τα ασφαλιστικά ταμεία! Οι δαπάνες που έγιναν για παροχές υγείας (φάρμακα, ιατρικά έξοδα, νοσήλια κ.ά.) που κατέβαλαν το 2012 τα ασφαλιστικά ταμεία θα πρέπει να δηλωθούν αναλυτικά στις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος που θα υποβάλουν φέτος οι ασφαλισμένοι. Τα συγκεκριμένα ποσά απαλλάσσονται μεν από τον φόρο εισοδήματος, όμως επειδή για πρώτη φορά θα δηλωθούν υποχρεωτικά, θα αθροιστούν με τα λοιπά ποσά εισοδημάτων που θα δηλώσουν οι φορολογούμενοι-ασφαλισμένοι και, εφόσον ξεπερνά το συνολικό εισόδημα τα 12.000 ευρώ, θα επιβαρυνθούν με ειδική εισφορά αλληλεγγύης 1%-4%.

Συγκεκριμένα, οι ασφαλισμένοι θα φορολογηθούν για δαπάνες ιατρικής και νοσοκομειακής περίθαλψης που κάλυψαν τα ασφαλιστικά ταμεία για λογαριασμό των φορολογουμένων! Τα ποσά αυτά θα αναγράφονται σε ειδικό εκκαθαριστικό, το οποίο θα αποστείλουν τα ασφαλιστικά ταμεία. Στις ίδιες βεβαιώσεις αναγράφονται και τυχόν ποσά βοηθημάτων-επιδομάτων που χορηγήθηκαν στους ασφαλισμένους.

Πρόκειται ουσιαστικά για το ίδιο κόλπο που σκαρφίστηκε το υπουργείο Οικονομικών για να διπλο-φορολογήσει τους τόκους καταθέσεων. Οι τόκοι φορολογούνται αρχικά από την τράπεζα και στη συνέχεια προστίθενται στα εισοδήματά μας, ούτως ώστε να φορολογηθούν με ειδική εισφορά αλληλεγγύης 1%-4%.

Με το ίδιο κόλπο θα φορολογηθούν τα ομόλογα, τα REPOS, τα μερίσματα εταιριών, το ΕΚΑΣ, τα επιδόματα τριτέκνων και πολυτέκνων, οι αναπηρικές συντάξεις, τα κέρδη από μερίδια αμοιβαίων κεφαλαίων, οι μετοχές κ.λπ.

Στέλιος Κράλογλου – Δημοκρατία 
ΠΗΓΗ:olympia.gr

Ο Φούχτελ δείχνει χάρτη στην Όλγα Κεφαλογιάννη που παρουσιάζει τα Σκόπια με το όνομα «Μακεδονία» [εικόνες]


Ο Φούχτελ δείχνει χάρτη στην Όλγα Κεφαλογιάννη που παρουσιάζει τα Σκόπια με το όνομα «Μακεδονία» [εικόνες]
Τις επευφημίες των μέσων των Σκοπίων προξένησε η κίνηση του Γερμανού εντεταλμένου Γιοακίμ Φούχτελ να παρουσιάσει στην Όλγα Κεφαλογιάννη κατά την επίσκεψη του στην Αθήνα χάρτη των Βαλκανίων ο οποίος παρουσιάζει την ΠΓΔΜ με το ακρωνύμια ΜΚ δηλαδή «Makedonija».


 
Η ελληνική πλευρά δεν αντέδρασε στην κίνηση του Φούχτελ, με αποτέλεσμα η εφημερίδα των Σκοπίων «Νόβα Μακεντόνια» σε δημοσίευμα της να αναφερθεί στο περιστατικό τονίζοντας: «Γερμανός υπουργός παρουσίασε χάρτη μέσα στην Αθήνα με το συνταγματικό όνομα της «Μακεδονίας» αναφέρει η εφημερίδα «Νόβα Μακεντόνια, ενώ ανταποκρίτρια του netpress.com.mk κάνει λόγο για «κίνηση έκπληξη» του Φούχτελ ενώπιον της Υπουργού Τουρισμού παρουσία και του Όττο Ρεχάγκελ, χωρίς ωστόσο η κ. Κεφαλογιάννη να αντιδράσει.
 ΠΗΓΗ:.iefimerida.gr

Σε δέκα ημέρες αλλάζουν όλα για τα ανασφάλιστα οχήματα



Σε δύο εβδομάδες θα ξεκινήσει η αποστολή των πρώτων προστίμων για τα οχήματα που θα έχουν παραμείνει ανασφάλιστα, καθώς η πρώτη φάση διασταύρωσης στοιχείων έχει ολοκληρωθεί. 

Οι ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων θα λάβουν επιστολή με την οποία θα κληθούν από τις 14 Απριλίου να πληρώσουν παράβολο 250 ευρώ και να ασφαλίσουν το αυτοκίνητό τους. Σε αντίθετη περίπτωση το πρόστιμο θα φτάσει τα 500 ευρώ, συνοδευόμενο από αφαίρεση διπλώματος. 

Στην παρούσα φάση, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων προωθεί τις διαδικασίες για την αποστολή ειδοποιητηρίων στους ιδιοκτήτες, μετά από έλεγχο μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών και του ΚΕΠΥΟ. 

Τα ανασφάλιστα οχήματα έχουν μετατραπεί, κυρίως την τελευταία τριετία, σε μάστιγα, δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα για τη δημόσια ασφάλεια. «Το φαινόμενο των ανασφάλιστων οχημάτων έχει αποδειχθεί κινητή βόμβα και πρέπει άμεσα να το αντιμετωπίσουμε», τονίζει αρμόδιο κυβερνητικό στέλεχος. «Όποιος οδηγεί ανασφάλιστο όχημα είναι ασυνείδητος», προσθέτει.

Μέσα στην κρίση ο αριθμός των οχημάτων που «αγνοούσαν»... επιδεικτικά την ασφάλιση εκτινάχθηκε για να διαμορφωθεί σήμερα περί τα 2 εκατομμύρια. Από το σύνολο των 2 εκατ. ανασφάλιστων οχημάτων, περίπου 800 χιλιάδες είναι δημόσιας χρήσης - τα οποία ωστόσο ασφαλίζονται από το κράτος. Επίσης, περί τα 500 χιλιάδες οχήματα περιμένουν να καταθέσουν τις πινακίδες. Έτσι, ο αριθμός των ανασφάλιστων ιδιωτικής χρήσης μειώνεται στα 700 χιλιάδες οχήματα, από τα οποία ένα μεγάλο μέρος αντιστοιχεί σε αγροτικά. 

Η κυβέρνηση κατέθεσε την 1η Μαρτίου νομοσχέδιο στο οποίο με συγκεκριμένες τροποποιήσεις αλλάζει ο τρόπος αντιμετώπισης του φαινομένου, καθώς προβλέπονται μεγάλα πρόστιμα και διαρκής παρακολούθηση για τα ανασφάλιστα οχήματα. 

Μάλιστα, εκτός από τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στο δρόμο και εγείρουν θέμα δημόσιας ασφάλειας, αφού σε περίπτωση ατυχήματος δεν υπάρχει αποζημίωση, στο στόχαστρο του νομοσχεδίου μπαίνουν και τα οχήματα σε ακινησία. «Για να μην είναι ασφαλισμένο ένα όχημα θα πρέπει να καταθέσει πινακίδες», σημειώνεται αρμοδίως. Έτσι ειδοποιητήριο αναμένεται να λάβουν, μεταξύ άλλων, όσοι διατηρούν ένα όχημα σε εξοχική κατοικία και τους χειμερινούς μήνες δεν το ασφαλίζουν γιατί δεν το χρησιμοποιούν, όσοι κινούνται σε αγροτικές περιοχές και ξεφεύγουν από τον έλεγχο, καθώς και εκείνοι που έχουν κάποιο όχημα κλεισμένο σε ένα γκαράζ. 

Οι βασικές κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης εκτιμάται ότι θα αλλάξουν το τοπίο. Προβλέπουν, μεταξύ άλλων, αφαίρεση διπλώματος, άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων για διάστημα δέκα ημερών. Όποιος θέλει μετά τις δέκα ημέρες να πάρει τα έγγραφά του πίσω θα πρέπει να προσκομίσει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Στη συνέχεια οι έλεγχοι δεν θα σταματήσουν αφού για τον ίδιο ιδιοκτήτη θα πραγματοποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα. 

Παράλληλα θα επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο 500 ευρώ για τα ΙΧ, 250 ευρώ για τις μοτοσικλέτες και 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης και άλλα οχήματα κάθε φύσης. Εφόσον το ανασφάλιστο όχημα εμπλακεί σε ατύχημα, προβλέπεται η επί τόπου αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για 2 χρόνια (3 χρόνια αν είναι υπότροπος). 

Σε ότι αφορά τα ασφάλιστρα, αυτά αναμένεται να υποχωρήσουν με την ένταξη των ανασφάλιστων οχημάτων. «Τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων μειώνονται σταθερά τα τελευταία δύο χρόνια, με την συνολική πτώση τους να τοποθετείται γύρω στο 40%», υποστηρίζει στέλεχος ασφαλιστικής εταιρείας. «Με τα νέα μέτρα και την αναμενόμενη μείωση των ανασφάλιστων οχημάτων, εκτιμάται ότι θα σημειωθεί περαιτέρω πτώση των ασφαλίστρων», προσθέτει. 

Ο ίδιος συμπληρώνει ότι η Ελλάδα αποτελεί «κακό» παράδειγμα στην Ευρώπη, αφού αντίστοιχα και πιο σκληρά μέτρα εφαρμόζονται εδώ και πολλά χρόνια. «Μέχρι και σε χώρες όπως η Τουρκία το φαινόμενο των ανασφάλιστων είναι περιορισμένο σε σύγκριση με την Ελλάδα». 

Ένα σημαντικό «αγκάθι» στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο αποτελούν τα οχήματα των εμπόρων αυτοκινήτων και των εταιρειών ενοικίασης, ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει διευκρινιστεί αν θα υπάρξει σχετική ρύθμιση. Σε περίπτωση που απαιτηθεί η ασφάλιση και των οχημάτων που στην ουσία αποτελούν εμπόρευμα ακόμη και τις περιόδους που μένουν σε ακινησία, τότε εκφράζονται φόβοι για μαζικές καταθέσεις πινακίδων μετά το πέρας της τουριστικής περιόδου.
ΠΗΓΗ:capital.gr

Απαράδεκτες και εκδικητικές απολύσεις στην ΑΓΝΟ


 Η Διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης καταδικάζει την αντεργατική τακτική της εργοδοσίας της ΑΓΝΟ η οποία προχώρησε σε απολύσεις συνδικαλιστών και εκπροσώπων του Σωματείου των εργαζομένων πιστεύοντας πως έτσι θα σταματήσει τον αγώνα τους.
           Η εργοδοσία, προχωρώντας ένα ακόμη βήμα τα σχέδια της, επέλεξε αντί για διάλογο να υποβάλει μηνύσεις κατά των συνδικαλιστών προκειμένου να εμποδίσει τον αγώνα που δίνουν μαζί με άλλους εργαζόμενους ζητώντας την ανάκληση των απολύσεων, των διαθεσιμοτήτων και την καταβολή των δεδουλευμένων που η επιχείρηση τους οφείλει και που προσχηματικά αρνείται να τους καταβάλει.
           Το ΕΚΘ τονίζει πως δεν πρόκειται να ανεχθεί πρακτικές που θυμίζουν εργασιακό μεσαίωνα, στέκεται στο πλευρό των εργαζομένων και στις επαναλαμβανόμενες κινητοποιήσεις που πραγματοποιούν. Παράλληλα, ζητά από την εταιρεία να προχωρήσει ΑΜΕΣΑ στην ανάκληση των 6 απολύσεων, των 119 διαθεσιμοτήτων και την καταβολή των δεδουλευμένων των εργαζομένων δηλώνοντας πως θα σταθεί στο πλευρό τους μέχρι τη τελική δικαίωση.
 ΠΗΓΗ:ekth.gr

Η ΓΣΕΕ στο πλευρό της ΠΝΟ




Η ΓΣΕΕ συμπαρατάσσεται στον αγώνα της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας η οποία πραγματοποιεί αύριο Τετάρτη 3 Απριλίου, 24ωρη πανελλαδική απεργία αντιδρώντας στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας που συρρικνώνει δραματικά τις θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών.
Η Κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο συνεχίζουν την αδιάλλακτη στάση τους με την προώθηση μέτρων που ισοπεδώνουν κάθε εργασιακό δικαίωμα του Έλληνα ναυτεργάτη, διευρύνουν την ανεργία και τα ελλείμματα των ασφαλιστικών ταμείων.
Το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη βουλή καταργεί τις συλλογικές συμβάσεις των ναυτικών, ανατρέπει τις οργανικές θέσεις των πλοίων, σπρώχνοντας με αυτόν τον τρόπο όλο και περισσοτέρους ναυτεργάτες στην ανεργία.
Η ΓΣΕΕ μαζί με την ΠΝΟ και το σύνολο των εργαζομένων της χώρας θα συνεχίσουν τον αγώνα για την προάσπιση πάνω απ΄ όλα του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος στην εργασία που η Κυβέρνηση με τα απαράδεκτα μέτρα και τις αδιέξοδες πολιτικές καταπατά σε καθημερινή βάση. 
ΠΗΓΗ:gsee.gr

Σε κλείσιμο οδηγήθηκαν το 2012 περίπου 2.000 πρατήρια υγρών καυσίμων όλων των εταιρειών, ως επακόλουθο της μείωσης στην κατανάλωση κατά 17-18% έναντι του 2011, ποσοστό που αντιστοιχεί σε περίπου 1,5 εκατομμύρια τόνους. Επίσης, το 2012 ο μέσος όρος πωλήσεων ανά πρατήριο μειώθηκε και αυτός περίπου 10%.


Λουκέτο σε 2.000 πρατήρια καυσίμων το 2012
Όπως αναφέρεται στην ετήσια έκθεση του ομίλου Ελληνικά Πετρέλαια, που μέσω θυγατρικών ελέγχει το 30% της αγοράς, η μέση κατανάλωση των πρατηρίων στην Ελλάδα περιορίστηκε σε 3.400 τόνους έναντι 3.800 το 2011.

Το μέγεθος αυτό πρέπει να είναι από τα χαμηλότερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς τα πρατήρια εξωτερικού του ίδιου ομίλου (Κύπρος, Βουλγαρία, Σερβία και αλλού), έχουν μέσες καταναλώσεις 8.400 τόνων, μέγεθος που το 2012 παρέμεινε αμετάβλητο σε σχέση με το 2011.

Γενικότερα, τα κύρια χαρακτηριστικά της λιανικής αγοράς υγρών καυσίμων το 2012, όπως περιγράφονται στην ετήσια έκθεση των ΕΛΠΕ για το 2012, συνοψίζονται στα εξής:

- Σημαντική μείωση της ζήτησης-κατανάλωσης όλων των καυσίμων στην εσωτερική εγχώρια αγορά λιανικής και χονδρικής, καθώς και υποχώρηση των περιθωρίων, λόγω της ύφεσης.

- Αύξηση της ευαισθησίας των καταναλωτών σε θέματα τιμών. Η τιμή του καυσίμου θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα κριτήρια επιλογής εταιρείας - πρατηρίου από τους περισσότερους καταναλωτές.

- Έλλειψη ρευστότητας και μείωση του δανεισμού των επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα την αύξηση του πιστωτικού κινδύνου και των επισφαλειών.

- Εξίσωση του ΕΦΚ των πετρελαίων θέρμανσης και κίνησης, που οδήγησε στη σημαντική υποχώρηση των πωλήσεων πετρελαίου θέρμανσης.

- Αύξηση της ζήτησης υγραερίου κίνησης, καθώς αρκετοί καταναλωτές μετατρέπουν τα οχήματά τους, λόγω της διαφοράς τιμής σε σχέση με τη βενζίνη.

- Αύξηση των κλειστών πρατηρίων, σε όλες τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών της ελληνικής αγοράς, κυρίως λόγω της συμπίεσης κερδοφορίας και της μεγάλης μείωσης στην κατανάλωση. Την τελευταία τριετία οδηγήθηκαν στην έξοδο από την αγορά 2.000 περίπου πρατήρια και τέσσερις εταιρείες εμπορίας.

Το αρνητικό περιβάλλον που έχει προκληθεί στην ελληνική αγορά, λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, ο ελληνικός όμιλος το αντιμετωπίζει με ενέργειες όπως επίτευξη συνεργειών μεταξύ των δικτύων της ΕΚΟ και της Ελληνικά Καύσιμα (πρατήρια με το σήμα της ΒΡ) σε θέματα διακίνησης, τεχνικής υποστήριξης και υποστηρικτικών υπηρεσιών.

Για τον έλεγχο των επισφαλειών που προκαλούν σημαντικές παρενέργειες στην όλη λειτουργία των εταιρειών εμπορίας, ο όμιλος εφαρμόζει σύστημα αυτοματοποιημένου πιστωτικού ελέγχου.

Ως αποτέλεσμα, οι συνολικές απαιτήσεις από πελάτες ανήλθαν σε 496,9 εκατομμύρια, έναντι 573,8 το 2011. Ακόμη μέσω της εμπορικής πολιτικής και της εισαγωγής νέων βελτιωμένων προϊόντων, ο όμιλος πέτυχε την αύξηση μεριδίων των δύο εμπορικών εταιρειών στις βενζίνες και στα πετρέλαια.

Για το 2013, κάτω από συνθήκες συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης στην ελληνική αγορά, στόχος είναι η διατήρηση του σημαντικού μεριδίου αγοράς των εταιρειών, με παράλληλη βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας και της ρευστότητας εμπορίας. 
ΠΗΓΗ:.inews.gr

Φωτόπουλος: Να συγκροτήσουμε ένα ενιαίο αγωνιστικό μέτωπο




Ευρεία σύσκεψη συνδικαλιστικών στελεχών της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ που προέρχονται από τις παρατάξεις του σοσιαλιστικού  χώρου πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της στις 2 Απριλίου.
Αντικείμενο της συζήτησης που έγινε με πρωτοβουλία του Προέδρου της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ, Ν. Φωτόπουλου, ήταν η διερεύνηση της δυνατότητας συγκρότησης ενός ενιαίου ταξικού αγωνιστικού μετώπου, με κομβικό σημείο την προάσπιση των συμφερόντων του κόσμου της εργασίας και της ΔΕΗ. Από την συζήτηση και τους παριστάμενους επιβεβαιώθηκε αυτή η αναγκαιότητα και σημειώθηκε σημαντική πρόοδος.
Οι συζητήσεις ανάμεσα στους εκπροσώπους των παρατάξεων του προοδευτικού σοσιαλιστικού  χώρου θα συνεχιστούν. 
ΠΗΓΗ:energypress.gr

Το 39% των ανέργων είναι μακροχρόνια άνεργοι



Στο ένα τέταρτο (39%) του συνόλου των εγγεγραμμένων ανέργων αντιστοιχούσαν το 2012 οι μακροχρόνιοι άνεργοι, δηλαδή άνεργοι για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 12 μηνών, σύμφωνα με τα πορίσματα του Ινστιτούτου Εργασίας της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας (ΙΝΕ ΓΣΕΕ), που βασίστηκαν στα στοιχεία του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι άνεργοι που επιδοτεί ο Οργανισμός αποτελούν μόλις το 25% του συνόλου, όταν προ διετίας το ποσοστό αυτό ήταν στο 30%.

Η μείωση των θέσεων εργασίας αυξήθηκε σωρευτικά τα τελευταία χρόνια, ακολουθώντας την πορεία της ύφεσης της οικονομίας. Μέσα σε δυόμιση χρόνια (Αύγουστος '08 - Δεκέμβριος '10), χάθηκαν όλες οι θέσεις εργασίας που είχαν δημιουργηθεί τα προηγούμενα επτάμιση χρόνια (Ιανουάριος '01 - Ιούλιος '08).

Συγκεκριμένα, στα χρόνια της ανάπτυξης δημιουργήθηκαν 303.824 θέσεις μισθωτής απασχόλησης, ενώ χάθηκαν στα δυόμιση πρώτα χρόνια της ύφεσης 309.194 θέσεις εργασίας.

Συνολικά, μέσα σε λιγότερο από πέντε χρόνια, από τον Αύγουστο του 2008 μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2012, χάθηκαν από τον ιδιωτικό τομέα 507.000 θέσεις μισθωτών εργαζομένων.

Κατά το 2012 στους εγγεγραμμένους ανέργους που αναζητούν εργασία μέσω των υπηρεσιών του ΟΑΕΔ, κατά μέσο όρο του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου, περισσότεροι από τους μισούς (57,6%) είναι γυναίκες, σχεδόν το 27% έχουν ηλικία μικρότερη των 30 ετών, ενώ το 63,5% έχει ηλικία μεταξύ 30 και 55 ετών και το 10% είναι πάνω από 55 ετών.

Το 92% έχει ελληνική υπηκοότητα, ένα 6% έχει υπηκοότητα τρίτων χωρών και λιγότερο από 2% έχει υπηκοότητα χωρών-μελών της ΕΕ. Πάνω από το 1/3 των ανέργων έχουν τελειώσει μέχρι και την Γ΄ Γυμνασίου, το 47% έχει δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ένα 16% τριτοβάθμια.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr