Μεγάλο κραχ στο ασφαλιστικό από το 2015 αναμένεται να δημιουργήσει η υψηλή ανεργία, η οποία ακόμα και με ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης των 3,5%-4% ετησίως δεν προβλέπεται να πέσει κάτω από τα επίπεδα του 17% μέχρι το 2026.
Ζούμε περισσότερο, οι άνεργοι αυξάνουν και το ασφαλιστικό σύστημα πνέει τα λοίσθια
Την πρόβλεψη αυτή κάνει σε μελέτη του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ ο επιστημονικός διευθυντής του Ινστιτούτου και καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Σάββας Ρομπόλης, ο οποίος μελέτησε τις επιπτώσεις της ανεργίας στο ασφαλιστικό σύστημα.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης, το ασφαλιστικό σύστημα στη χώρα μας θα ήταν βιώσιμο ώς το 2025, σε μια φυσική εξέλιξη της γήρανσης του πληθυσμού και της αύξησης του προσδοκώμενου ζωής που θα απαιτούσε επιπλέον αύξηση του ΑΕΠ, προκειμένου να στηριχτούν οι συντάξεις.
Η κρίση, η οποία έφερε μεγάλη ανεργία, ανέτρεψε αυτά τα δεδομένα, με αποτέλεσμα από το 2015 να χρειαστεί να αναζητηθούν νέοι πόροι για τη στήριξη του ασφαλιστικού συστήματος.
Στην Ελλάδα, το 2010, η προσδοκώμενη αναμενόμενη ζωή μετά την ηλικία των 65 ετών ήταν 17 χρόνια για τους άνδρες και 21 χρόνια για τις γυναίκες.
Η εξέλιξη αυτή σημαίνει ότι η αύξηση του προσδόκιμου ζωής υποδηλώνει την καταβολή συνταξιοδοτικών παροχών για ακόμη πιο μακρές χρονικές περιόδους.
Επομένως, το ερώτημα που προκύπτει είναι: με ένα σταδιακά μικρότερο αριθμό εργαζομένων και ένα σταδιακά μεγαλύτερο αριθμό συνταξιούχων, λόγω της γήρανσης του πληθυσμού, ποιο τελικά θα είναι το νέο πλαίσιο χρηματοδότησης του συνταξιοδοτικού συστήματος;
Θα είναι η υπερφορολόγηση των εργαζομένων, η αύξηση των εισφορών, η περαιτέρω μείωση των συντάξεων ή η αναζήτηση νέων πόρων, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι για την καταβολή των συντάξεων των ήδη και των μελλοντικών συνταξιούχων;
Στο ερώτημα αυτό η απάντηση συνίσταται στην ανάλυση και επεξεργασία των πληθυσμιακών εξελίξεων, της ανεργίας, των μισθών, της ύφεσης, της ανάκαμψης και της μείωσης των συντάξεων στην Ελλάδα, καθώς και στη συσχέτιση τους με τη μακροχρόνια (2013-2050) βιωσιμότητα του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης (εκτός ΝΑΤ, ΟΓΑ, Δημόσιο) με την εφαρμογή αναλογιστικών προσεγγίσεων (Σ. Ρομπόλης-Β. Μπέτσης, 2013).
Από την άποψη αυτή προκύπτει ότι: α) η οριακή ισορροπία του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος στη χώρα μας ανατρέπεται από το τέλος του 2015, αφού το 2016 απαιτούνται πρόσθετοι πόροι 0,52% του ΑΕΠ (940 εκατ. ευρώ), το 2017 απαιτούνται 1,01% του ΑΕΠ, το 2020 απαιτούνται 1,24% του ΑΕΠ, το 2030 απαιτούνται 2,89% του ΑΕΠ κ.λπ., β) η γήρανση του πληθυσμού συμβάλλει στην αύξηση των συνταξιοδοτικών δαπανών κατά 15% και με διαφορετικά σενάρια εκτίμησης της θνησιμότητας αυτή η επιβάρυνση προσεγγίζει το 27% (2050), γ) οι περικοπές των συντάξεων και η αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης εάν δεν συνοδεύονταν από τις συνθήκες ύφεσης και εκρηκτικής αύξησης της ανεργίας, τότε το οριακό έτος στην εξέλιξη των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων θα ήταν περίπου το 2025.
Η παρατεταμένη και βαθιά ύφεση, καθώς και η ανεργία μετατόπισαν το οριακό έτος δέκα χρόνια νωρίτερα (2015). Οι δυσμενείς αυτές εξελίξεις στη βιωσιμότητα του συνταξιοδοτικού συστήματος στην Ελλάδα αναδεικνύει την αναγκαιότητα νέου πλαισίου χρηματοδότησης του συνταξιοδοτικού συστήματος με την ανεύρεση νέων πόρων εκτός των ασφαλιστικών εισφορών και εκτός του κρατικού προϋπολογισμού, π.χ. κρατικές προμήθειες, δημόσια έργα, χρηματιστηριακές και τραπεζικοπιστωτικές συναλλαγές, επιχειρήσεις τυχερών παιχνιδιών κ.λπ.
Ανεργία και επιπτώσεις
Η πρόβλεψη κατά το 2010 του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ ήταν ότι η ανεργία στην Ελλάδα το 2014 θα διαμορφωθεί κατά μέσον όρο στο επίπεδο του 30%-31% (1.525.000 άτομα) από 28,5%-29% (1.450.000 άτομα) το 2013, 24,4% το 2012, 17,7% το 2011 και 12,5% το 2010.
Η μελέτη σημειώνει ότι μετά τον κύκλο της ύφεσης στην Ελλάδα, η ανεργία πολύ δύσκολα θα διαμορφωθεί κάτω από το 17% μέχρι το 2026, ακόμη και με το πιο αισιόδοξο σενάριο ετήσιας αύξησης του ΑΕΠ 3,5%-4% (50.000 νέες θέσεις εργασίας το χρόνο), καθώς αυτό το ποσοστό αποδίδεται, κατά κύριο λόγο, στα διαρθρωτικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας.
Αντίστοιχες είναι και οι πρόσφατες προβλέψεις της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρατήρηση αυτή σημαίνει ότι για να επιστρέψει η ελληνική οικονομία σε επίπεδα ανεργίας του έτους 2009 (450.000 άτομα) και να δημιουργήσει ένα εκατομμύριο θέσεις εργασίας που χάθηκαν την περίοδο 2009-2013, ακόμη και με αυτό το αισιόδοξο σενάριο αύξησης του ΑΕΠ, θα χρειαστούν τουλάχιστον 20 χρόνια.
Η απασχόληση το 2014 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα επίπεδα των 3.530.000 ατόμων, σε βαθμό που το σύνολο των απασχολουμένων κατά το 2014 να είναι μικρότερο από τον οικονομικά μη ενεργό πληθυσμό και τους ανέργους κατά 1,1 εκατομμύριο άτομα.
Τέλος, υπογραμμίζεται η παράταση της πρωτόγνωρης διχοτόμησης της αγοράς εργασίας στην Ελλάδα -με την έννοια ότι ο αριθμός των επίσημα καταγεγραμμένων ανέργων (1.400.000 άτομα) συμπίπτει με τον αριθμό των απασχολουμένων στον ιδιωτικό τομέα- δημιουργώντας συνθήκες τρόμου μεταξύ απασχόλησης και ανεργίας, απαξιώνοντας τη λειτουργία της αγοράς εργασίας και δίνοντας ανησυχητικές προοπτικές στην κοινωνική συνοχή, ιδιαίτερα με το υψηλό ποσοστό (71% - 955.000 άτομα) της μακροχρόνιας ανεργίας.
ΠΗΓΗ:enet.gr
Επιστολή στον Υπουργό Οικονομικών απέστειλε σήμερα η ΓΣΕΕ με την οποία ζητά την άμεση προώθηση νομοθετικής ρύθμισης για την κατάργηση των διατάξεων που προβλέπουν τη φορολόγηση των παροχών σε είδος που καταβάλλονται από τον εργοδότη στον εργαζόμενο με σκοπό την κάλυψη δαπανών από την εκτέλεση της εργασίας που του έχει ανατεθεί.
Στην επιστολή τονίζεται ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει κρίνει αντισυνταγματική την ένταξη στο φορολογητέο εισόδημα των παραπάνω παροχών και ζητείται η άμεση συμμόρφωση με τη δικαστική απόφαση.
Επισυνάπτεται η επιστολή.
Προς
τον Υπουργό Οικονομικών
κ. Γ. Στουρνάρα
Κοινοποίηση:
Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας
κ. Γ. Βρούτση
Θέμα: Συμμόρφωση της Διοίκησης με τις δικαστικές αποφάσεις -
Η περίπτωση των παροχών που καταβάλλονται για την εκτέλεση της εργασίας
Κύριε Υπουργέ,
Σύμφωνα με την απόφαση 29/2014 του Συμβουλίου της Επικρατείας κρίθηκε αντισυνταγματική διάταξη του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Ν. 4172/2013), που εντάσσει στο φορολογητέο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες τις κάθε είδους παροχές που καταβάλλονται από τον εργοδότη στον εργαζόμενο με σκοπό την κάλυψη δαπανών από την εκτέλεση της εργασίας που του έχει ανατεθεί ή την ταχύτερη και αποδοτικότερη διεξαγωγή της.
Στο πλαίσιο αυτό όλες οι συναφείς διατάξεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος που υπάγουν συναφείς προσόδους στο εισόδημα των εργαζομένων στερούνται συνταγματικού ερείσματος και είναι ανεφάρμοστες.
Ως εκ τούτου ζητούμε την άμεση προώθηση νομοθετικής ρύθμισης για την κατάργηση των διατάξεων για τη φορολόγηση των παροχών αυτών, αλλά και εκείνων που ορίζουν χρονικά την έναρξη εφαρμογής τους από 1.1.2015 (άρθ.60, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει), ενέργεια άλλωστε η οποία επιβάλλεται από το Σύνταγμα στη βάση της αρχής της νομιμότητας και του κράτους
ΠΗΓΗ:gsee.gr
Οι μεγάλες εταιρίες και επιχειρηματικοί όμιλοι, θα δημοσιοποιούν στο μέλλον, εκτός από τους ισολογισμούς τους, και στοιχεία Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.
Αυτό προβλέπει Οδηγία στην οποία κατέληξαν το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο - με την καθοριστική συμβολή της Ελληνικής Προεδρίας - όπως αναφέρει ανακοίνωση του Yυπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Η νέα ρύθμιση δεν είναι δεσμευτική ως προς τον τρόπο δημοσιοποίησης των σχετικών πληροφοριών, αλλά παρέχει σημαντική ευελιξία στις επιχειρήσεις ώστε να επιλέγουν οι ίδιες τον τρόπο που θεωρούν καταλληλότερο. Μέχρι το καλοκαίρι του 2018, η Κομισιόν θα συντάξει έκθεση για την καθιέρωση υποχρέωσης των μεγάλων επιχειρήσεων να δημοσιεύουν ετησίως και ανά κράτος-μέλος ή τρίτη χώρα όπου δραστηριοποιούνται, πληροφορίες για τα κέρδη που πραγματοποιούν, τους φόρους που καταβάλλουν και τις δημόσιες ενισχύσεις που λαμβάνουν.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση εκσυγχρονίζει με την σχετική Οδηγία, το νομοθετικό της πλαίσιο για την ενίσχυση της διαφάνειας και λογοδοσίας εταιριών δημοσίου συμφέροντος που απασχολούν περισσότερους από 500 εργαζομένους, περίπου 6000 σε ολόκληρη την ΕΕ. Ως εταιρίες δημοσίου συμφέροντος ορίζονται οι εισηγμένες σε χρηματιστήρια, οι τράπεζες, οι ασφαλιστικές εταιρίες καθώς και όσες έχουν σημαντικό δημόσιο ρόλο εξαιτίας του μεγέθους του κύκλου των εργασιών τους και του εταιρικού τους κύρους. Σημειώνεται ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής των νέων κανόνων.
Τα στοιχεία που θα δημοσιεύονται σχετίζονται με την δραστηριότητα των επιχειρήσεων στους τομείς της προστασίας του περιβάλλοντος, της κοινωνικής πολιτικής, της καταπολέμησης της διαφθοράς και της δωροδοκίας, του σεβασμού των δικαιωμάτων του ανθρώπου, καθώς και σχετικά με την ηλικία, το φύλο, το μορφωτικό επίπεδο και τα επαγγελματικά προσόντα των μελών των οργάνων διοίκησής τους.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κωστής Χατζηδάκης, που προεδρεύει του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά το εξάμηνο της Ελληνικής Προεδρίας δήλωσε:
«Πρόκειται για μια σημαντική νομοθετική παρέμβαση για τη διαφάνεια των δραστηριοτήτων των μεγάλων επιχειρήσεων και ομίλων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση εισάγει για πρώτη φορά σχετικούς κανόνες. Οι καταναλωτές, οι πολίτες ζητούν από τις επιχειρήσεις μια πιο κοινωνικά υπεύθυνη συμπεριφορά. Ταυτόχρονα, κοινωνική ευθύνη σημαίνει και ανταγωνιστικότητα, γιατί η πληρέστερα ενημερωμένη αγορά αξιολογεί καλύτερα τις υπηρεσίες που προσφέρει μια επιχείρηση, και αναλόγως εμπιστεύεται και επενδύει.
Είναι θετικό το γεγονός ότι η συγκεκριμένη είναι η τέταρτη οδηγία αρμοδιότητας του υπουργείου Ανάπτυξης που κλείνει μέσα στην περίοδο της Ελληνικής Προεδρίας. Είχαμε δηλώσει εξ αρχής ότι στόχος μας αυτό το εξάμηνο είναι να συμβάλουμε στην επίλυση συγκεκριμένων θεμάτων και να παρουσιάσουμε συγκεκριμένα αποτελέσματα, και αυτό κάνουμε».
ΠΗΓΗ:protothema.gr
Μιλώντας για έρευνες υδρογονανθράκων,καλό είναι να γνωρίζουμε ποιες είναι οι διαδικασίες
που ακολουθούνται βάσει Νόμου...
Το νομικό πλαίσιο που διέπει τη διαδικασία αδειοδότησης για την αναζήτηση, έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων αποτυπώνεται κατά κύριο λόγο στον Ν. 2289/95, ο οποίος ενσωμάτωσε στην εθνική μας έννομη τάξη την Οδηγία 94/22/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ής Μαΐου 1994 για τους όρους χορήγησης και χρήσης των αδειών αναζήτησης, εξερεύνησης και παραγωγής υδρογονανθράκων. Το εν λόγο κανονιστικό πλαίσιο εκσυγχρονίστηκε πρόσφατα με την ψήφιση του ν. 4001/2011 (Κεφάλαιο Β).
Σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν. 2289/1995, όπως τροποποιήθηκε και εμπλουτίστηκε από το άρθρο 156 του ν. 4001/2011 «η διαχείριση για λογαριασμό του Δημοσίου των δικαιωμάτων αναζήτησης, έρευνας και εκμετάλλευσης των υδρογονανθράκων που υπάρχουν στις χερσαίες, στις υπολίμνιες και υποθαλάσσιες περιοχές στις οποίες η Ελληνική Δημοκρατία ασκεί αντιστοίχως κυριαρχία ή κυριαρχικά δικαιώματα σύμφωνα με τις διατάξεις της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, όπως κυρώθηκε με το ν. 2321/1995, ασκείται από την ΕΔΕΥ ΑΕ.» Η Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων, συστάθηκε δυνάμει του ν. 4001/2011.
Τα δικαιώματα έρευνας και εκμετάλλευσης παραχωρούνται είτε με σύναψη σύμβασης μίσθωσης είτε με σύναψη σύμβασης διανομής της παραγωγής κατόπιν των εξής διαζευκτικών διαδικασιών:
α) Μετά από διακήρυξη, η οποία εγκρίνεται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και αποστέλλεται για δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η προθεσμία υποβολής των προσφορών ορίζεται στη διακήρυξη και δεν μπορεί να είναι μικρότερη των ενενήντα (90) ημερών από την τελευταία δημοσίευση.
β) Μετά από αίτηση ενδιαφερομένου για περιοχή η οποία δεν περιλαμβάνεται στη διακήρυξη. Η ΕΔΕΥ ΑΕ, εφόσον η αίτηση γίνει αποδεκτή, εκδίδει διακήρυξη που εγκρίνεται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και αποστέλλεται για δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η προθεσμία υποβολής των προσφορών για τυχόν άλλους ενδιαφερόμενους είναι τουλάχιστον ενενήντα (90) ημέρες από την τελευταία δημοσίευση.
γ) Με ανοιχτή πρόσκληση (open door) για εκδήλωση ενδιαφέροντος όταν η περιοχή για την οποία ζητείται η παραχώρηση είναι διαθέσιμη σε μόνιμη βάση ή έχει αποτελέσει αντικείμενο προηγούμενης διαδικασίας η οποία δεν κατέληξε στην υπογραφή σύμβασης μίσθωσης ή διανομής παραγωγής ή έχει εγκαταλειφθεί από ανάδοχο, στην περίπτωση που αυτός έχει υπαναχωρήσει από τη σύμβαση ή καταγγείλει αυτήν. Ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με ανακοίνωση που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και αποστέλλεται για δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γνωστοποιεί τις ως άνω περιοχές με τους ελάχιστους βασικούς όρους των παραχωρήσεων, καθώς και κάθε σχετική με αυτές ειδικότερη πληροφορία. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν προσφορά για παραχώρηση σε περισσότερες της μίας περιοχές. Οι προσφορές υποβάλλονται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του πρώτου και δεύτερου εξαμήνου κάθε ημερολογιακού έτους.
Πηγή: ΜΕΤΑΞΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ [Δικηγόροι - Νομικοί Σύμβουλοι]
ΠΗΓΗ:
kavalaoil.blogspot.gr
Την απόσυρση Τροπολογίας, με την οποία καταργείται η διάταξη του ν.3870/2010, που απαγορεύει τις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων – και κάθε υπηρεσιακή μεταβολή – δύο μήνες πριν την διεξαγωγή των Αυτοδιοικητικών Εκλογών & Ευρωεκλογών, ζητά από την Κυβέρνηση, ο Βουλευτής Αττικής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. & Τομεάρχης Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Αλέξης Μητρόπουλος, αναφέροντας ότι, αν ψηφιστεί, θα απολυθούν στις 22 Μαρτίου 2014, όσοι υπάλληλοι τέθηκαν σε «διαθεσιμότητα» και δεν τοποθετήθηκαν σε άλλη θέση στο Δημόσιο.
Σύμφωνα με τον κ. Αλέξη Μητρόπουλο, η επίμαχη Τροπολογία κατατέθηκε από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλ. Διακυβέρνησης, μέσα στο τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας και συμπεριλήφθη σε Νομοσχέδιο του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη, για την αναδιάρθρωση της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ.).
Ο κ. Μητρόπουλος χαρακτηρίζει την Τροπολογία «υπαλληλοκτόνα» και τονίζει πως, αν τελικά ψηφιστεί, θα γίνουν απρόσκοπτα και οι νέες «διαθεσιμότητες» 12.500 δημοσίων υπαλλήλων, καθώς και οι 4.000 απολύσεις «που έχουν συμφωνήσει από κοινού η Τρόικα και η συγκυβέρνηση του Μνημονίου» όπως χαρακτηριστικά τόνισε.
Παράλληλα, ο Βουλευτής Αττικής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. δεσμεύεται ότι, το Κόμμα του θα σταθεί στο πλευρό των εργαζομένων «που διώκονται σκληρά και βάναυσα από την Τρόικα και την Κυβέρνηση».
Η σχετική Τροπολογία, που θα συζητηθεί την ερχόμενη Τετάρτη στη Βουλή, καταργεί συγκεκριμένα τη διάταξη του ν.3870/2010 (Άρθρο 17), που απαγορεύει τις απολύσεις και όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές, κατά το δίμηνο προ των Εκλογών (18/3-18/5/2014).
ΠΗΓΗ:olympia.gr
ΕΓΓΡΑΦΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
της επιτροπής «Περιβάλλον, κλιματική αλλαγή και ενέργεια»EE
Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΙΣΤΟΛΙΘΙΚΟ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΓΕΣ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΓΚΛΕΙΣΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
(ΜΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟΙ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ)
Εισηγητής: ο κ. Brian Meaney (IE/EA)
Συμβούλιο της Κομητείας του Clare και Περιφερειακή Αρχή του Mid-West
_____________
Το παρόν έγγραφο θα εξεταστεί κατά τη συνεδρίαση της επιτροπής «Περιβάλλον, κλιματική αλλαγή και ενέργεια» που θα πραγματοποιηθεί στις Βρυξέλλες την …Τετάρτη 24 Απριλίου 2013 και ώρα 11.00.
ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΕΣΤΑΛΗ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΣΤΙΣ 26 ΜΑΡΤΙΟΥ 2013
Τι είναι το σχιστολιθικό φυσικό αέριο και πετρέλαιο και το συμπαγές φυσικό αέριο και το έγκλειστο πετρέλαιο (μη συμβατικοί υδρογονάνθρακες)
Σχιστολιθικό φυσικό αέριο: Αυτό το είδος αερίου αποθηκεύεται σε λεπτόκοκκα ιζηματογενή πετρώματα, τα οποία αποτελούνται από πολύ μικρά στρώματα. Χάρη σε αυτήν την πολυστρωματική δομή, οι σχιστολιθικοί σχηματισμοί έχουν εξαιρετικά χαμηλή διαπερατότητα.
Συμπαγές φυσικό αέριο: Αυτό το είδος αερίου βρίσκεται αποθηκευμένο σε ασβεστολιθικούς και ψαμμιτικούς σχηματισμούς χαμηλής πορώδους υφής και χαμηλού επιπέδου διαπερατότητας. Τα χαρακτηριστικά αυτά δεν επιτρέπουν τη διαφυγή του αερίου από τα πετρώδη στρώματα.
(Οι παραπάνω όροι μπορούν να χρησιμοποιηθούν επίσης για να περιγράψουν το αέριο φλέβας άνθρακα, δηλαδή το αέριο μεθανίου που εξορύσσεται από αβαθή στρώματα άνθρακα.)
Σχιστολιθικό πετρέλαιο: Πρόκειται για μη συμβατικό πετρέλαιο το οποίο ανακτάται με την επεξεργασία βραχωδών σχιστολιθικών σχηματισμών μικρού βάθους που περιέχουν πετρέλαιο. Στην Ευρώπη, κοιτάσματα σχιστολιθικού πετρελαίου υπάρχουν κυρίως στην Εσθονία, τη Σουηδία και τη Γερμανία. Το σχιστολιθικό πετρέλαιο πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο εξορυκτικής δραστηριότητας προτού υποβληθεί σε επεξεργασία, μπορεί, ωστόσο, και να υποβληθεί σε απευθείας καύση σε υψικαμίνους.
Έγκλειστο πετρέλαιο: Αυτό το είδος πετρελαίου περιέχεται σε βραχώδεις και σχιστολιθικούς σχηματισμούς χαμηλής σχετικά πορώδους υφής και διαπερατότητας και εξορύσσεται με τον ίδιο τρόπο όπως το συμπαγές φυσικό αέριο.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΗΓΗ:papaioannou-giannis.net
Έξοδο για σύνταξη στα 58 βλέπουν φέτος χιλιάδες εργαζόμενοι από όλα τα ταμεία μισθωτών (ΙΚΑ, Δημόσιο, ΔΕΚΟ, τραπεζών) καθώς και οι γυναίκες που είναι ασφαλισμένες στο ΕΤΑΑ (Ταμείο μηχανικών, γιατρών και δικηγόρων).
Κανόνας για σύνταξη στα 58 είναι η 35ετόα αλλά αυτός έχει πλήθος εξαιρέσεων και ειδικών προϋποθέσεων που επιτρέπουν τη συνταξιοδότηση στα 58 και με λιγότερα έτη ασφάλισης.
Σε τουλάχιστον 11 περιπτώσεις, που παρουσιάζει σήμερα ο «Ελεύθερος Τύπος», οι ασφαλισμένοι μπορούν να ανοίξουν την πόρτα για έξοδο στη σύνταξη συμπληρώνοντας το 58ο έτος της ηλικίας τους χωρίς κατ' ανάγκη να έχουν και την 35ετία.
Οι περιπτώσεις είναι οι ακόλουθες:
1. Κατοχύρωση σύνταξης στα 58 ή 59 με 31 ή 30 έτη ασφάλισης έως το 2012 και με αναγνώριση των υπόλοιπων ετών έως την 35ετία από πλασματικούς χρόνους για τα έτη 2011 και 2012.
2. Κατοχύρωση σύνταξης στα 58 με αναγνώριση θητείας για παλαιούς- μέχρι 1982- ασφαλισμένους.
3. Κατοχύρωση μειωμένης σύνταξης στα 58 με 25 έτη στο Δημόσιο το 2012.
4. Κατοχύρωση μειωμένης σύνταξης από τα 57 με 4.500 ημέρες ασφάλισης στο ΙΚΑ για γυναίκες που έκλεισαν τα 55 τους μέσα στο 2012.
5. Σύνταξη στα 58 (πλήρης) για μητέρες με ανήλικο παιδί που είναι ασφαλισμένες στο Ταμείο Νομικών (ΕΤΑΑ) και συμπληρώνουν 22,5 έτη ασφάλισης έως το 2012.
6. Σύνταξη (πλήρης) σε ηλικία 58,6 ετών για γυναίκες που ασφαλίστηκαν στο Δημόσιο μέχρι 31/12/1992 και μπορούν πέραν της πραγματικής τους υπηρεσίας να συμπληρώσουν από πλασματικούς χρόνους 25ετία μέχρι το 1998.
7. Πλήρης σύνταξη σε ηλικία 58-59 ετών αντί 62 ή 63,6 ετών για άνδρες ασφαλισμένους στο ΙΚΑ που είχαν 10.000 ημέρες ασφάλισης ως το 2012 και αν κάνουν αναγνώριση ως τις 10.5-- βγαίνουν με σύνταξη έως και 5,5 χρόνια νωρίτερα.
8. Κατοχύρωση σύνταξης σε ηλικία 58,6 ετών για γυναίκες ασφαλισμένες στο ΙΚΑ με 10.000 ημέρες ασφάλισης έως το 2012. Οι εν λόγω ασφαλισμένες μπορούν να αποχωρήσουν με πλήρη σύνταξη από τα 57 αν είχαν τις 10.000 ημέρες ως το 2010.
9. Σύνταξη στα 57 για γυναίκες με 3.600 βαρέα στο ΙΚΑ και με συνολικό χρόνο 4.500 ημερών ασφάλισης.
10. Σύνταξη σε ηλικίες μεταξύ 55 και 59,6 ετών για ασφαλισμένους με 10.500 ημέρες εκ των οποίων οι 7.500 στα βαρέα.
11. Σύνταξη με επιλογή διατάξεων ΙΚΑ ή Δημοσίου για άνδρες και γυναίκες που υπηρετούν στα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (οργανισμοί και φορείς υπουργείων όπως ΟΑΕΔ, ΙΚΑ, κ.ά). Οι περισσότεροι επιλέγουν τις διατάξεις του ΙΚΑ για σύνταξη στα 58 με 35ετία και στα 55-57 έτη οι γυναίκες, κάνοντας χρήση των διατάξεων ΙΚΑ για μητέρες με ανήλικο καθώς παίρνουν μεγαλύτερη σύνταξη από αυτή του Δημοσίου.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Σε επίπεδα ρεκόρ έφτασαν οι εξαγωγές πετρελαίου του Ιράκ τον Φεβρουάριο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις από τον αναπληρωτή πρωθυπουργό, Χουσείν αλ-Σαριστάνι, η χώρα εξήγαγε 2,8 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα τον περασμένο μήνα.
Η δε παραγωγή έφτασε τα 3,5 εκ. βαρέλια.
Πρόκειται για τις υψηλότερες εξαγωγές της χώρας από την εποχή του 1990.
Ο Σαριστάνι δήλωσε εξάλλου ότι η παραγωγή του Φεβρουαρίου θα ήταν μεγαλύτερη, αλλά επηρεάστηκε από τις διαφωνίες με τους Κούρδους στα βόρεια της χώρας.
ΠΗΓΗ:.energypress.gr