Τρίτη 29 Ιουλίου 2014

Πτώση 70 σεντς για το αργό στα 100,97 το βαρέλι - Ανοδος 15 σεντς για το Brent στα 107,72 δολάρια το βαρέλι

Πτώση 70 σεντς για το αργό στα 100,97 το βαρέλι - Ανοδος 15 σεντς για το Brent στα 107,72 δολάρια το βαρέλι
Μεικτή εικόνα στα futures του πετρελαίου, με το αργό να δέχεται πιέσεις από τις ανησυχίες για τα αποθέματα, και το Βrent να ενισχύεται από την ένταση σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή.

Πτώση 70 σεντς για το αργό παράδοσης Σεπτεμβρίου στα 100,97 το βαρέλι. Άνοδος 15 σεντς για το Brent παράδοσης Σεπτεμβρίου στα 107,72 δολάρια το βαρέλι

ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Πετρέλαιο αξίας 100εκ δολαρίων θα κατάσχουν οι Αμερικάνοι


Οι αμερικανικές αρχές ετοιμάζονται να κατασχέσουν ένα φορτίο αργού πετρελαίου από το ιρακινό Κουρδιστάν, αξίας άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων, από ένα πλοίο αγκυροβολημένο στα ανοιχτά των ακτών του Τέξας, αφού αμερικανικό δικαστήριο έκανε δεκτό τον ισχυρισμό της Βαγδάτης ότι το πετρέλαιο αυτό της ανήκει.

Το δεξαμενόπλοιο United Kalavrvta που μεταφέρει περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου από το ιρακινό Κουρδιστάν, κατέπλευσε στον κόλπο Γκάλβεστον το Σάββατο όμως ακόμη δεν έχει ξεφορτώσει το φορτίο του. Η απόφαση του αμερικανικού δικαστηρίου να κάνει δεκτό το αίτημα της Βαγδάτης αποτελεί άλλο ένα πλήγμα στις προσπάθειες της 
Περιφερειακής Κυβέρνησης του Κουρδιστάν (KRG) να συνάψει συμφωνίες για την πώληση του πετρελαίου της περιοχής διεθνώς, κάτι που θεωρείται ως ένα βασικό βήμα για τη διεκδίκηση της ανεξαρτησίας της αυτόνομης περιοχής.

Η Βαγδάτη, που μάχεται ταυτόχρονα να αντιμετωπίσει τους σουνίτες ισλαμιστές αντάρτες οι οποίοι έχουν καταλάβει περιοχές στο κεντρικό και βόρειο Ιράκ, χαρακτηρίζει λαθρεμπόριο τις πωλήσεις πετρελαίου από το Κουρδιστάν. Με αφορμή αυτή τη διένεξη, έχει περικόψει τον προϋπολογισμό της KRG από τις αρχές του έτους. Η Ουάσινγκτον από την πλευρά της, μολονότι διαφωνεί με την πώληση πετρελαίου εκ μέρους του Κουρδιστάν γιατί φοβάται ότι κάτι τέτοιο μπορεί να συμβάλει στη διάλυση του Ιράκ, δεν έχει απαγορεύσει σε αμερικανικές εταιρείες να το αγοράζουν.

Το δεξαμενόπλοιο, που είναι πολύ μεγάλο ώστε να ελλιμενιστεί σε λιμάνια κοντά στο Χιούστον, πήρε την Κυριακή την άδεια της αμερικανικής Ακτοφυλακής να μεταφέρει το φορτίο του σε μικρότερα σκάφη που με τη σειρά τους θα παραδώσουν το πετρέλαιο στην ξηρά. Όμως την Δευτέρα, το Ιράκ προσέφυγε στα αμερικανικά δικαστήρια υποστηρίζοντας ότι το φορτίο του ανήκει και η δικαστής Νάνσι Κ. Τζόνσον το δικαίωσε. Μέχρι στιγμής πάντως δεν έχει διευκρινιστεί το πώς θα εκτελεστεί η εντολή του δικαστηρίου.

Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ έχει προειδοποιήσει τους πιθανούς αγοραστές του κουρδικού πετρελαίου για το νομικό ρίσκο που αναλαμβάνουν εάν προχωρήσουν σε μια τέτοιου είδους συμφωνία, τονίζοντας ότι η αμερικανική κυβέρνηση δεν πρόκειται να παρέμβει σε εμπορικές δοσοληψίες.

ΠΗΓΗ:defencenet.gr

Ενοποιούνται τα επικουρικά ταμεία - Στους μισθωτούς εντάσονται τα σώματα ασφαλείας


Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του νομοσχεδίου από την 1.1.2015 ο κλάδος επικουρικής ασφάλισης του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας (ΤΑΕΠΑΣΑ) και το Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Ιδρυμάτων Εμπορικού Ναυτικού (ΤΕΑΠΙΕΝ) υπάγονται στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ).

Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση, η ένταξη στο ΕΤΕΑ «κρίνεται επιβεβλημένη ώστε να διέπονται από τις διατάξεις της νομοθεσίας του και τη γενικότερη νομοθεσία, όπως κάθε φορά ισχύουν».

Προβλέπεται επίσης, ότι με κοινή απόφαση του υπουργού Εργασίας και του καθ' ύλην αρμόδιου υπουργού, κάθε φορά, η οποία θα πρέπει να εκδοθεί μέχρι την 31 Οκτωβρίου 2014, μετά από σύμφωνη γνώμη της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής, θα καθοριστούν οι τεχνικές παράμετροι από τις οποίες θα προκύπτει συντελεστής βιωσιμότητας, για το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ) και τους ειδικούς Κλάδους και Λογαριασμούς των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Αεροπορίας και Ναυτικού (ΜΤΣ, ΜΤΑ, ΜΤΝ, «ώστε να αποφεύγεται η δημιουργία στο μέλλον νέων ελλειμμάτων και η μεταφορά πόρων από τον κρατικό προϋπολογισμό».

Με άλλες διατάξεις, διασφαλίζεται η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος για τα συγκεκριμένα ταμεία, ενώ παρέχεται η δυνατότητα στους φορείς αυτούς έως τις 31 Δεκεμβρίου 2014 να μετατραπούν αυτοδίκαια σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μετά από σύμφωνη γνώμη των αντιπροσωπευτικότερων οργανώσεων των κλάδων ασφαλισμένων και μετά από εκπόνηση αναλογιστικής μελέτης.

Τέλος καταργούνται κοινωνικοί πόροι υπέρ του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Δημοσίων Υπαλλήλων τ. ΤΕΑΔΥ και του Τομέα Πρόνοιας Δικηγόρων Αθηνών.

Καταργείται η συμμετοχή του ΟΤΕ για παροχή συντάξεων ΕΛΠΦΠΤΤ, στο ΤΕΑΔΥ και η εισφορά από τις ποινές που επιβάλλονται σε χρήμα ή ποσά που προκύπτουν από μετατροπές ποινών.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑΣ


Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας
                                        
                              Α Πρόταση                               Β Πρόταση                   Λευκά            Άκυρα 

ΜΑΡΟΥΣΙ :           24                                              6                                                             1


ΒΕΑ          :            111                                             193                              2                        2


ΒΕΕ          :             117                                            72                                 3                        3


ΒΕΘ         :             245                                            25                                 4                        8


Λεφτα μοιράζει ο Βενιζελος… Σε όποιον ΔΕΝ μιλάει Ελληνικα!



ΠΗΓΗ:olympia.gr

Ο Μελισσανίδης χτυπάει το ντέφι και ο Σαμαράς χορεύει στο ρυθμό του


Μήλο της Έριδος η έκταση των 660 στρεμμάτων της πρώην Βιομηχανικής Ζώνης Δραπετσώνας, οι εγκαταστάσεις και οι χρήσεις γης γύρω από αυτήν... Έχει στηθεί ένα παιχνίδι μεθοδεύσεων και ωμών παρεμβάσεων, με πρωταγωνιστές πολιτικά πρόσωπα –όπως ο υπουργός ΠΕΚΑ κ. Μανιάτης και ο πρώην περιφερειάρχης κ. Σγουρός- που στην παρούσα φάση δρουν για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του ομίλου Aegean, ιδιοκτησίας Δημήτρη Μελισσανίδη.
Οι εγκαταστάσεις της ΒΡ στην περιοχή θα γίνουν κέντρο διακίνησης εκατομμυρίων λίτρων λιπαντικών και πετρελαίου, καθώς και επεξεργασίας πετρελαιοειδών αποβλήτων (slops). Για όσους δεν γνωρίζουν, μέσω των slops γίνεται παγκοσμίως συστηματικά και οργανωμένα το λαθρεμπόριο πετρελαίου.

Του Λευτέρη Χαραλαμπόπουλου

Με φωτογραφικές υπουργικές αποφάσεις, νομοθετήματα, αλλά και «απαραίτητες» αυτοδιοικητικές περιβαλλοντικές εγκρίσεις, η κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά προωθεί ένα σχέδιο τσιμεντοποίησης της περιοχής της Δραπετσώνας, στην οποία αναμένεται να «αναβιώσουν» βιομηχανικές δραστηριότητες που θα τη μετατρέψουν τελικά σε χαβούζα επικίνδυνων και ρυπογόνων επιχειρηματικών δράσεων.

Στο σχέδιο έχουν συμβάλει τα μέγιστα ο πρώην περιφερειάρχης Γιάννης Σγουρός, ο πρώην δήμαρχος της περιοχής Λουκάς Τζανής, αλλά και του Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος.

Το κουβάρι αυτών των απίστευτων μεθοδεύσεων, αν και έντεχνα καλυμμένο με νομιμοφάνεια, αναδίδει έντονα την οσμή του σκανδάλου και έρχεται για να διευκολύνει και να νομιμοποιήσει τις επιδιώξεις του επιχειρηματία που διαθέτει εγκαταστάσεις του ομίλου Aegean στην περιοχή, τις οποίες φιλοδοξεί να μετατρέψει σε «χώρο εγκατάστασης, συλλογής και επεξεργασίας επικίνδυνων αποβλήτων πετρελαιοειδών».

Γιατί όμως όλη αυτή η κυβερνητική και αυτοδιοικητική κινητοποίηση; Διότι η έκταση της πρώην Βιομηχανικής Ζώνης της Δραπετσώνας έχει χαρακτηριστεί χώρος «ανάπλασης» και έχει αποχαρακτηριστεί ως χώρος βιομηχανικής δραστηριότητας. Αποφάσεις για την ανάπλαση της περιοχής έχει εκδώσει ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας (ΟΡΣΑ) το 1997 και το 2007. Η δεύτερη μάλιστα χαρακτήρισε την περιοχή ΖΕΠ (ζώνη ενεργού πολεοδομίας) ακριβώς για να διευκολυνθεί η διαδικασία της ανάπλασής της.

Με τις αποφάσεις αυτές καθορίστηκε η πρώην βιομηχανική ζώνη σαν χώρος προς ανάπλαση, συμβατός με ναυτιλιακό κέντρο (αν και όχι αποκλειστικά) και δρομολογήθηκε η Τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, ώστε να πραγματοποιηθούν αλλαγές χρήσεων γης και, αντί της βιομηχανίας, να μετατραπεί σε χώρο υπηρεσιών, πρασίνου, πολιτισμού και αναψυχής. Μάλιστα, με νόμο του υπουργού Γιώργου Σουφλιά το 2007, η ανάπλαση της έκτασης πήρε και τη βούλα του κράτους.

Ιδιοκτήτες της έκτασης είναι ο ΟΛΠ, το Δημόσιο, η Εθνική Τράπεζα, η τσιμεντοβιομηχανία Lafarge και ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας. Η Εθνική Τράπεζα εκπόνησε το 2008 μελέτη για τη δημιουργία στην περιοχή οικονομικού και ναυτιλιακού κέντρου με γραφεία, εμπορικά κέντρα, ξενοδοχεία αλλά και επέκταση των λιμενικών εγκαταστάσεων, ενώ υπήρχε πρόβλεψη και για έναν μικρότερο χώρο πρασίνου. Η μελέτη, που έγινε με βάση το νόμο Σουφλιά και έτυχε κυβερνητικής έγκρισης, προωθούσε την κερδοσκοπική εκμετάλλευση και δόμηση της περιοχής προς όφελος των μεγάλων συμφερόντων, όμως τουλάχιστον απέτρεπε κάθε απόπειρα εγκατάστασης μονάδων βαριάς βιομηχανίας.

Αυτές ακριβώς οι μελέτες και οι νόμοι αποδείχθηκαν τα μεγαλύτερα αγκάθια στα σχέδια του ομίλου Aegean, που στα τέλη του 2012 αγόρασε τις εγκαταστάσεις της ΒΡ Hellas στη Δραπετσώνα. Μία εγκατάσταση που ο Δ. Μελισσανίδης φιλοδοξεί να μετατρέψει σε κέντρο διακίνησης εκατομμυρίων λίτρων λιπαντικών και πετρελαίου, καθώς και σε χώρο για την επεξεργασία υγρών πετρελαιοειδών αποβλήτων. Μία τέτοια επικίνδυνη «χαβούζα» όχι απλώς δεν συνάδει με σχέδια ανάπλασης, αλλά είναι ουσιαστικά η ακριβώς αντίθετη εξέλιξη…

Τι χρειαζόταν λοιπόν ο Δ. Μελισσανίδης για να υπερκεράσει τα εμπόδια των νόμων και των μελετών που προηγήθηκαν; Περιβαλλοντικές εγκρίσεις για την επένδυσή του και νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, που να επιτρέπει την εγκατάσταση βιομηχανιών τριτογενούς τομέα. Και ως εκ θαύματος, τα βρήκε! Πώς; Φρόντισε γι αυτό η κυβέρνηση Σαμαρά, ο υπουργός ΠΕΚΑ Γ. Μανιάτης, ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Σγουρός, ενώ υπήρξε και η σιωπηλή ανοχή – στήριξη των πρώην Δημάρχων Πειραιά και Κερατσινίου – Δραπετσώνας.

Στις ορέξεις του επιχειρηματία η εφαρμογή των όρων της περιβαλλοντικής μελέτης

Στις 27/11/2012 η πλειοψηφία της περιφέρειας Αττικής, με την υπ’ αριθμ. 374/2012 απόφαση, ενέκρινε κατά πλειοψηφία τους περιβαλλοντικούς όρους για τη λειτουργία μονάδας παραγωγής παραλαβής, αποθήκευσης και διακίνησης πετρελαίου, ανάμιξης και συσκευασίας λιπαντικών και επεξεργασίας υγρών πετρελαιοειδών αποβλήτων της εταιρείας “BP Ελληνική Α.Ε. Πετρελαιοειδών» στη Δραπετσώνα. Το αίτημα της ΒΡ έγινε δεκτό, παρότι η συγκεκριμένη εταιρεία είχε εγκαταλείψει για περίπου μία δεκαετία τις εγκαταστάσεις.

Ωστόσο η ΒΡ δεν ενδιαφερόταν να κρατήσει τις εγκαταστάσεις για λογαριασμό της. Το 2012 και ενώ είχε κλείσει τον τερματικό σταθμό της η BR Hellas, οι εγκαταστάσεις εξαγοράστηκαν από τον όμιλο Aegean, που, μέσω της θυγατρικής Oil One, βάζει πλώρη για να τον μετατρέψει σε χώρο εγκατάστασης, συλλογής και επεξεργασίας επικίνδυνων αποβλήτων πετρελαιοειδών. Άνθρωποι της αγοράς, που γνωρίζουν από πρώτο χέρι πως κινείται ο επιχειρηματίας Μελισσανίδης, σημειώνουν ότι η εξαγορά έγινε αφού πρώτα είχε εξασφαλιστεί ότι θα δοθεί σχετική άδεια από τις αρμόδιες αρχές.

Στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου το Νοέμβριο του 2012, λαμβάνεται η απόφαση από την πλειοψηφία. Το σκεπτικό της προκαλεί σοβαρά ερωτήματα. Η απόφαση περιλαμβάνει ενενήντα τρεις (93) περιορισμούς και υποχρεώσεις τις οποίες καλείται να τηρήσει στην πορεία η επιχείρηση του Μελισσανίδη με δική της ευθύνη! Μετά την έγκριση της περιβαλλοντικής άδειας, υπήρξε και απόφαση για αλλαγή του φορέα λειτουργίας της από “BP Ελληνική Α.Ε.Π.» σε “Oil One A.E.B.E.E.”.

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι όμως, προκειμένου να μην κατηγορηθούν στο μέλλον για «παράβαση καθήκοντος» και «απιστία», στην απόφασή τους περιλαμβάνουν μία σειρά από «προϋποθέσεις», τις οποίες χαρακτηρίζουν αναγκαίες για να λειτουργήσουν οι εγκαταστάσεις. Με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά προσπαθούν να νίψουν τας χείρας τους και πετούν το μπαλάκι στους κρατικούς φορείς και τους ιδιοκτήτες.

Μεταξύ άλλων καθιστούν αρμόδια τη ΕΥΔΑΠ να παραλάβει τη μελέτη προκειμένου να κάνει αποδεκτό το αίτημα σύνδεσης της Oil One με το αποχετευτικό δίκτυο. Καθιστούν υπεύθυνη επίσης την εταιρεία(!) να «εφαρμόσει τη νομοθεσία για τη διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων», να τηρήσει τους κανόνες για την «όχληση», τα μέτρα πυροπροστασίας και να «λάβει τα αναγκαία μέτρα» ώστε να μην υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.

Επίσης διευκρίνησαν ότι: «Η παρούσα Απόφαση δεν καλύπτει θέματα ασφαλείας των εγκαταστάσεων ή ασφάλειας υγιεινής του προσωπικού, ούτε απαλλάσσει την επιχείρηση από την υποχρέωση εφοδιασμού της με άλλες άδειες, που τυχόν προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία»! Προφανώς γνώριζαν ότι η τελευταία ανακαίνιση του εργοστασίου πραγματοποιήθηκε το μακρινό 1998 και προσπαθούσαν να ξεφορτωθούν από πάνω τους πιθανές ευθύνες για θέματα ασφάλειας.

Δεν απέφυγαν παρ’ όλα αυτά και τα «λάθη» και αποδέχτηκαν, για να λειτουργήσει η εγκατάσταση, πιστοποιητικό πυροπροστασίας που είχε εκδοθεί πριν από τρία χρόνια! Συγκεκριμένα ενέκριναν: «Το υπ’ αριθμ. Πρωτ. 2793/17-3-2009 Πιστοποιητικό πυροπροστασίας, από το τμήμα Πυρασφάλειας Πειραιά, για την υπόψη εγκατάσταση». Αξίζει να σημειωθεί ότι τέτοιου τύπου πιστοποιητικά πυροπροστασίας έχουν ολιγόμηνη διάρκεια και σε καμία περίπτωση η ισχύς τους δεν είναι για 3 έτη.

Την απόφαση της Περιφέρειας στήριξαν τότε χωρίς να προβάλουν αντιρρήσεις οι Δήμαρχοι Κερατσινίου – Δραπετσώνας Λ. Τζανής και Πειραιά Β. Μιχαλολιάκος, οι οποίοι, σημειωτέον, δεν κατάφεραν να επανεκλεγούν στις τελευταίες δημοτικές εκλογές. Μάλιστα, ο Λ. Τζανής συνηγόρησε υπέρ της άμεσης λειτουργίας της μονάδας, μέχρι «¨να δρομολογηθούν οι διαδικασίες ανάπλασης και ανάπτυξης της περιοχής». Αυτός εξάλλου ήταν και ο λόγος που ο Δ. Μελισσανίδης κίνηση γη και ουρανό για να εξασφαλιστεί η επανεκλογή τόσο του Τζανή, όσο και, ασφαλώς, του Περιφερειάρχη Γ. Σγουρού.

Τι θα πράξουν οι νέες Περιφερειακές και Δημοτικές Αρχές;

Ωστόσο οι προϋποθέσεις που έθεσαν οι απερχόμενοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων δίνουν το δικαίωμα στις μελλοντικές Περιφερειακές και Δημοτικές Αρχές, να αναστείλουν τη λειτουργία τους, αν δεν τηρούνται οι κανόνες ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος. Χρειάζεται, όμως, πολιτική βούληση. Μία «βούληση» που πάντως δεν θα μείνει ανεπηρέαστη από τον επιχειρηματικό πόλεμο που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στην περιοχή του Πειραιά. Είναι ευρέως γνωστό ότι τμήμα του εφοπλιστικού κεφαλαίου και μεγαλοκατασκευαστές στηρίζουν τα σχέδια για τη δημιουργία ναυτιλιακού κέντρου στη Δραπετσώνα και οραματίζονται την απόλυτη τσιμεντοποίηση της περιοχής με την κατασκευή πολυτελών κατοικιών, ουρανοξυστών και συνεδριακών κέντρων, που βρίσκονται σε ευθεία αντίθεση με το «πρότζεκτ» Μελισσανίδη.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Ριζοσπάστης», ο Β. Μαρινάκης την επόμενη των εκλογών είχε τηλεφωνική επικοινωνία με το νεο-εκλεγέντα –με τον ΣΥΡΙΖΑ- Δήμαρχο Κερατσινίου – Δραπετσώνας Χρήστο Βρεττάκο. Σε δημοσίευμά του ο «Ριζοσπάστης» ανέφερε ότι υπήρξε και μεταξύ τους συνάντηση, την οποία διέψευσε κατηγορηματικά ο Χρ. Βρεττάκος. Αν όντως δεν έχει γίνει η συνάντηση, τότε προς τι η σκοπιμότητα τέτοιων ψευδών πληροφοριών; Μήπως κάποιοι ήθελαν να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι έγινε για να φθείρουν το νέο δήμαρχο;

Εντωμεταξύ πολλά και σοβαρά ερωτηματικά εγείρονται από τη συνάντηση του στενού συνεργάτη του Τσίπρα Αλέκου Φλαμπουράρη με τον Μελισσανίδη, η οποία είχε ως αντικείμενο την κατασκευή του γηπέδου της ΑΕΚ στη Ν. Φιλαδέλφεια, στο φόντο της εκλογής της Ρένας Δούρου στην Περιφέρεια Αττικής. Ειδικά δε αφού δεν γνωρίζουμε αν η «ατζέντα» της συνάντησης ήταν «μονοθεματική» (για το γήπεδο της ΑΕΚ) ή έπεσαν στο τραπέζι και άλλα θέματα που αφορούν τα επιχειρηματικά σχέδια του «Τίγρη». Τον Σεπτέμβριο που θα αναλάβει η κυρία Δούρου την περιφέρεια θα φανούν πολλά. Ίδωμεν…

Φωτογραφική απόφαση του υπουργού Γ. Μανιάτη

Σε κάθε περίπτωση οι αποφάσεις και οι κινήσεις των νέων αυτοδιοικητικών αρχών για την πρώην βιομηχανική περιοχή της Δραπετσώνας αναμένονται με ενδιαφέρον από όλες τις πλευρές. Όμως, παρά τη δύναμη που έχουν στα χέρια τους, το μεγάλο παιχνίδι ορίζεται από την κεντρική εξουσία.

Η περιβαλλοντική άδεια που απέκτησε ο Μελισσανίδης δεν θα ήταν αρκετή από μόνη της για να προχωρήσουν τα μεγαλεπήβολα σχέδιά του. Έπρεπε να ακολουθήσει και η (φωτογραφική) απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γ. Μανιάτη.

Ο «εκλεκτός» υπουργός του πρωθυπουργού εξέδωσε στις 14 Μαρτίου 2014 απόφαση με την οποία άλλαξε το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας, μετατρέποντας την περιοχή της «Ανάπλασης» σε «Μητροπολιτικής Παρέμβασης» και την παραλία σε «Λιμενοβιομηχανική ζώνη», όπου επιτρέπονται χρήσεις βιομηχανίας, βιοτεχνίας, τριτογενούς τομέα. Ταυτοχρόνως, αύξησε τον μέσο συντελεστή δόμησης από 0,4 σε 0,6 δίνοντας τη δυνατότητα να χτιστούν επιπλέον 130.000 τ.μ. τσιμέντου.

Η σχετική απόφαση δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδας της Κυβερνήσεως στις 5 Μαΐου 2014. Η μετατροπή της παραλίας σε λιμενοβιομηχανική ζώνη, σε συνδυασμό με την αύξηση των συντελεστών δόμησης, ανοίγει ασφαλώς το δρόμο για την επιχειρηματική επέλαση του Δ. Μελισσανίδη. Με την απόφαση Μανιάτη, ο Μελισσανίδης αποκτά δικαίωμα να κατασκευάσει νέες δεξαμενές αποθήκευσης τοξικών και επικίνδυνων ουσιών συνολικής χωρητικότητας 100.000 τόνων.

Λίγες μέρες αργότερα και συγκεκριμένα στις 9 Μαΐου 2014, η κυβέρνηση κατέθεσε στη Βουλή το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο «Αθήνας – Αττικής 2021». Στο άρθρο 14, σημείο 5, της σελίδας 254, αναφέρεται:

Παρέμβαση πολεοδομικής ανασυγκρότησης, οργανωμένη πολεοδομική Ανάπτυξη στη «Λιμενοβιομηχανική ζώνη Δραπετσώνας – Κερατσινίου» αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα της θέσης λόγω γειτνίασης με τον λιμένα Πειραιά, σύμφωνα με τις εξής κατευθύνσεις: Δημιουργία ενός πόλου υπερτοπικής εμβέλειας για την αναβάθμιση του Δυτικού Πειραιά με χρήσεις βιομηχανίας, βιοτεχνίας (…) άμεσα συνδεδεμένων με τις λιμενικές δραστηριότητες και στην χωροθέτηση χρήσεων συμπληρωματικών ως προς την Λιμενική Ζώνη κ.λ.π.».

Το σχέδιο νόμου στις 23 ιουνίου πήρε το δρόμο για να ψηφιστεί στα θερινά τμήματα της Βουλής και φαίνεται πως αποσκοπεί στην κρατική προστασία όλων των επιχειρηματικών πλάνων του Μελισσανίδη στην περιοχή.

Χαβούζα για “slops”

Ο αγώνας δρόμου των τοπικών αρχόντων, του υπουργού, της κυβέρνησης αλλά και του ίδιου του Μελισσανίδη να εξασφαλίσει τις σχετικές άδειες για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων στη Δραπετσώνα έχουν και άλλη μία περίεργη πτυχή.

Η εταιρεία HEC (επίσης συμφερόντων Μελισσανίδη) ειδικεύεται στην παραλαβή υγρών αποβλήτων πλοίων (γνωστών και ως slops). Η HEC, που έχει ιδρυθεί το 1995, συνεργάζεται τα τελευταία 6 χρόνια με τον ΟΛΠ και συμμετέχει (ως κοινοπραξία με την Oil One, επίσης ιδιοκτησίας Μελισσανίδη) σε διαγωνισμό που προκήρυξε ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά, καθώς έχει στην κατοχή της ιδιόκτητες χερσαίες εγκαταστάσεις για την υποδομή και την επεξεργασία των λυμάτων από τα πλοία.

Ποιες είναι οι εγκαταστάσεις που δήλωσε; Μα αυτές που διαθέτει η μητρική εταιρεία Aegean μέσω της θυγατρικής Oil One στη Δραπετσώνα, τις οποίες μάλιστα χαρακτήρισε στην προσφορά προς τον ΟΛΠ:

«Ως χώρο εγκατάστασης, συλλογής και επεξεργασίας επικίνδυνων αποβλήτων πετρελαιοειδών». Φυσικά οι εγκαταστάσεις δεν είναι έτοιμες, ούτε έχουν τις σχετικές άδειες από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Κανένα πρόβλημα, αφού ο ΟΛΠ φρόντισε, στην προκήρυξή του, να δώσει δύο χρόνια περιθώριο στην εταιρεία που θα αναλάβει το έργο για να πάρει τις σχετικές άδειες και μέχρι τότε να κάνει την επεξεργασία σε πλωτό διαχωριστήρα λυμάτων, που πάντως διαθέτει η Aegean.

Οι άδειες θα αποκτηθούν στην πορεία, μόλις ψηφιστεί ο νόμος που συμπεριλαμβάνει την «απόφαση Μανιάτη», και σε συνδυασμό με την περιβαλλοντική έγκριση από την Περιφέρεια Αττικής θα δώσουν τη δυνατότητα στην Oil One να αποκτήσει «άδεια επεξεργασίας αποβλήτων». Οι κυβερνητικές αποφάσεις αποτελούν παγκόσμια πρωτοτυπία και ένα ακόμη ιδιότυπο success story της κυβέρνησης Σαμαρά, αφού για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα σε εταιρεία να έχει άδεια και για εμπορία καυσίμων και για επεξεργασία “slops” στις ίδιες εγκαταστάσεις.

Για όσους δεν γνωρίζουν, μέσω των slops γίνεται συστηματικά και οργανωμένα το λαθρεμπόριο πετρελαίου. Βάσει της νομοθεσίας, τα πλοία πρέπει να αδειάσουν τα slops τους, δηλαδή τα βρώμικα νερά και τα υπολείμματα πετρελαίου από τον καθαρισμό των δεξαμενών. Όπως αντιλαμβάνεστε, τα απόβλητά τους δεν μπορούν να τα πετούν στη θάλασσα. Και γι αυτό υπάρχουν εταιρείες που μαζεύουν τα slops από τα καράβια που αγκυροβολούν στον Πειραιά. Εδώ στήνεται το κόλπο με το λαθρεμπόριο ναυτιλιακού πετρελαίου. Το πλοίο της εταιρείας που κανονίζει να πάρει τα slops, αντί γι αυτά ή μαζί με αυτά, παίρνει και τα περισσεύματα από το πετρέλαιο κίνησης των πλοίων, το οποίο ως γνωστό είναι αφορολόγητο και στη συνέχεια το πουλά σε βενζινάδικα σε τιμή οκταπλάσια (συμπεριλαμβανομένων και των φόρων), πλουτίζοντας παρανόμως τον λαθρέμπορο.
Υπενθυμίζεται πως ο Δ. Μελισαννίδης έχει κατηγορηθεί για λαθρεμπόριο καυσίμων και έχει απαλλαχθεί στη συνέχεια, ενώ και η Aegean Oil έχει μεγάλο ιστορικό σε υποθέσεις λαθρεμπορίας.

Είναι άξιο απορίας ποια επιτροπή και ποιοι τελωνειακοί θα «βαπτιστούν» αρμόδιοι για να προχωρούν σε ελέγχους μίας επιχείρησης που αποθηκεύει ταυτόχρονα καύσιμα και slops… Άραγε, θα εξεταστεί αν η Oil One τηρεί τις προδιαγραφές σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2000/59 σχετικά με τις λιμενικές εγκαταστάσεις παραλαβής αποβλήτων πλοίου και καταλοίπων φορτίου, αλλά και όσα προβλέπονται στη Διεθνή Σύμβαση για τη Θαλάσσια Ρύπανση «Markol 73/78»;

Αν έπρεπε να συνοψιστεί η υπόθεση σε δύο μόνο φράσεις, το «ζουμί» της είναι πως τόσο οι άδειες που εξασφάλισε μέχρι σήμερα ο Μελισσανίδης, όσο και αυτές που θα διεκδικήσει (και –μεταξύ μας- θα εξασφαλίσει) στο μέλλον από την κυβέρνηση των υποτακτικών του Σαμαρά, μοιάζουν να είναι ουσιαστικά κατά παραγγελία των επιχειρηματικών συμφερόντων του. Για τους δημότες της περιοχής και του λεκανοπεδίου Αττικής, θα χαθεί μία τεράστια ευκαιρία να μετατραπεί ένας ελεύθερος χώρος σε κέντρο άθλησης, αναψυχής και πρασίνου. Τα success stories για τα ημέτερα επιχειρηματικά συμφέροντα και τους φίλους του πρωθυπουργού δεν έχουν τέλος.
Καλές δουλειές.

Πηγή περιοδικό “Unfollow”, Ιούλιος 2014

ΠΗΓΗtro-ma-ktiko.blogspot.gr/

Νέες πραγματικότητες ενόψει των γεωτρήσεων στην ΑΟΖ


Δυόμιση χρόνια μετά την επίσημη ανακοίνωση εντοπισμού φυσικού αερίου στο βυθοτεμάχιο 12 πολλά έχουν αλλάξει τόσο στην Κύπρο όσο και σε περιφερειακό επίπεδο αλλά και στην παγκόσμια αγορά φυσικού αερίου.
Αναμφίβολα οι προσδοκίες ενόψει του δεύτερου κύκλου εξερεύνησης υδρογονανθράκων στην Κυπριακή Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) προκαλούν ευφορία και αδημονία. Τα επόμενα δύο χρόνια θα αποτελέσουν τα πλέον καθοριστικά για το ενεργειακό (και οικονομικό) μέλλον της Κύπρου και όχι μόνο. Κατά την ίδια περίοδο σε Ευρωπαϊκό έδαφος, με εξαίρεση το Ηνωμένο Βασίλειο και την Πολωνία, δεν αναμένεται να υπάρξουν σοβαρές δραστηριότητες έρευνας υδρογονανθράκων για αύξηση των  γηγενών αποθεμάτων.
Ως εκ τούτου η Κύπρος δυνητικά μπορεί να αποτελέσει τη χώρα που θα συνεισφέρει στην ενδυνάμωση της ενεργειακής ασφάλειας της ΕΕ μέσα από τον εντοπισμό σημαντικών ποσοτήτων φυσικού αερίου της τάξης των 50 με 60 τρισ. κυβικών ποδών (τκπ) ή 1,415 με 1,700 δισ. κυβικών μέτρων (δκμ). Το πρόσφατο ενδιαφέρον της Deutsche Bank και της κινεζικής CNOOC για το τερματικό υγροποίησης ανοίγουν επίσης νέες σημαντικές ευκαιρίες για την υλοποίηση των υποδομών και την εξεύρεση αγοραστών.
Ποιες ενεργειακές εξελίξεις όμως έχουν μεσολαβήσει από το τέλος του 2011 που να δικαιολογούν την ένταξη τους στους μελλοντικούς ενεργειακούς σχεδιασμούς; Ενώ οι αρχικές εκτιμήσεις έκαναν λόγο για μέσο όρο 7 τκπ, η τελευταία επικρατέστερη ποσότητα των 3,6 τκπ έχει ανατρέψει τους εξαγωγικούς σχεδιασμούς αφού έχει καταστήσει τη χερσαία μονάδα υγροποίησης οικονομικά ασύμφορη- τουλάχιστον προς το παρόν.
Συνεπακόλουθο της τάσης αύξησης του κόστους κατασκευής και λειτουργίας των τερματικών υγροποίησης είναι η αύξηση του μεγέθους της εξαγωγικής δυνατότητας των τραίνων παραγωγής (LNG trains) υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ). Με εξαίρεση το Κατάρ, το μέγεθος των τελευταίων τραίνων παραγωγής βρίσκεται γύρω στα 5,5 εκατ. τόνους ΥΦΑ ανά έτος. Παράλληλα με την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας των μονάδων παραγωγής ΥΦΑ έχει διευρυνθεί και το μέγεθος των αποθεμάτων φυσικού αερίου που χρειάζονται για να δικαιολογηθεί μια τέτοια επένδυση μαμούθ.
Μια άλλη σημαντική εξέλιξη που έλαβε χώρα πρόσφατα είναι η κατασκευή της πρώτης πλωτής μονάδας υγροποίησης φυσικού αερίου γνωστή και ως FLNG (floating LNG) στον κόσμο. Αν και η εν λόγω μονάδα δεν έχει ακόμα αποπερατωθεί εντούτοις άνοιξε το δρόμο στην αξιοποίηση περισσότερων παγιδευμένων αποθεμάτων φυσικού αερίου (stranded gas) και την εδραίωση της τεχνολογίας. Στο παρόν στάδιο η θαλάσσια υγροποίηση ΦΑ αποτελεί ίσως και την μοναδική οικονομικά εφικτή επιλογή για την εξαγωγή του φυσικού αερίου από το πεδίο «Αφροδίτη». Εκτός και αν υπάρξει κάποιας μορφή συνεργασία με το Ισραήλ για την δημιουργία κοινής χερσαία μονάδα υγροποίησης κοινοπραξία που φαντάζει απόμακρη στην παρούσα φάση.
Καίριας σημασίας επίσης αποτελεί η Ουκρανό-Ρωσική διαμάχη. Ο συσχετισμός της Ουκρανικής κρίσης με την Κύπρο εστιάζεται στον τομέα της ενίσχυσης της ενεργειακής ασφάλειας της ΕΕ μέσω της παροχής Κυπριακού φυσικού αερίου προς χώρες της ΕΕ διευρύνοντας έτσι την ποικιλομορφία του ενεργειακού εφοδιασμού. Αυτή τη θέση ήδη υποστηρίζουν σθεναρά οι ΗΠΑ που αναζητούν εναλλακτικές πηγές φυσικού αερίου ως αντίβαρο στο Ρωσικό αέριο όχι μόνο για την ΕΕ αλλά και περιφερειακά. Ενδεικτικά ήταν και τα σχόλια του Αμερικανού αξιωματούχου στην ενεργειακή διπλωματία Έϊμος Χόκσταϊν που αποσύζευξε για πρώτη φορά το Κυπριακό Πρόβλημα από την ανάπτυξη των ενεργειακών πόρων της Κύπρου.
Η έγκριση από το Ισραήλ της εξαγωγής μέχρι και 40% των αποθεμάτων του σε φυσικό αέριο έδωσε το έναυσμα στις εταιρείες που κατέχουν τα δικαιώματα να αναζητήσουν τρόπους εξαγωγής του καυσίμου. Η σημαντικότερη κατ’αρχή συμφωνία με την BG για τη μεταφορά περίπου 3,6 τκπ από το Λεβιάθαν στην Αίγυπτο για υγροποίηση στο αδρανές τερματικό της τελευταίας εταιρείας, στην πόλη Ιτκού, δημιουργούν νέα δεδομένα για την Κύπρο. Είναι πλέον πασιφανές ότι οι ίδιες εταιρείες που δραστηριοποιούνται και στην Κύπρο έχουν επιλέξει τις πιο οικονομικά συμφέρουσες, χρονικά σύντομες και πολιτικά αποδεκτές λύσεις. Το Ισραηλινό φυσικό αέριο θα εξάγεται μέσω υποθαλάσσιων αγωγών στο Αιγυπτιακό έδαφος.  Εντούτοις, παρά τις μεγάλες ανάγκες της χώρας σε φυσικό αέριο προς το παρόν το μεθάνιο δεν θα πωλείται στη ντόπια αγορά.
Πρακτικά αν υλοποιηθεί μια τέτοια συμφωνία, με την κίνηση τους οι εταιρείες διασφαλίζουν τα συμφέροντα τους αφαιρώντας μια επιλογή από την Κύπρο. Αξίζει να διευκρινιστεί ότι οποιαδήποτε επιχειρηματική πράξη των εταιρειών συναποφασίζεται από κοινού με το ανάδοχο κράτος. Από εμπορικής πλευράς οι εταιρείες ενεργούν από θέση ισχύος και συνήθως ηγούνται των επιχειρηματικών πρωτοβουλιών.
Επίσης τα τελευταία δυόμιση χρόνια σε πολιτικό επίπεδο δεν υφίσταται πλέον η επιλογή της εξαγωγής φυσικού αερίου μέσω Τουρκίας αφού έχει απορριφθεί κατηγορηματικά. Μια τέτοια σκέψη, αν και πολιτικά ανέφικτη, περιορίζει τη διαπραγματευτική ικανότητα της Κυπριακής πλευράς και αποκλείει την όδευση φυσικού αερίου μέσω Τουρκίας προς την Τουρκική αγορά και την ΕΕ κατ’επέκταση. Παρά το διαμετακομιστικό κίνδυνο οι αγωγοί φυσικού αερίου παραμένουν πιο ανταγωνιστικοί σε οικονομικό επίπεδο σε σχέση με την υγροποίηση και έτσι δεν είναι σοφό να αποκλείονται από τις δυνητικές επιλογές.
Άλλη μια σημαντική εξέλιξη είναι μετά την επιβεβαιωτική γεώτρηση στο Αφροδίτη είναι ότι η Αίγυπτος παρόλο που διαθέτει 65 τκπ εγνωσμένων αποθεμάτων, με τη διακοπή των εξαγωγών της σε ΥΦΑ, έχει μετατραπεί από εξαγωγική σε εισαγωγική χώρα ΦΑ. Λαμβάνοντας υπόψη τις διαχρονικά καλές σχέσεις Κύπρου-Αιγύπτου, ίσως η Αίγυπτος να αποτελέσει ένα σημαντικό εμπορικό εταίρο για την Κύπρο που μπορεί να απορροφήσει σημαντικές ποσότητες Κυπριακού ΦΑ νοουμένου ότι θα διασφαλίζεται η αποπληρωμή των ποσοτήτων.
Στο μεσοδιάστημα επίσης έχουν εντοπιστεί ανακτήσιμες ποσότητες ΦΑ πέραν των 100 τκπ υπεράκτια της Μοζαμβίκης και Τανζανίας. Μάλιστα πολλές από τις εταιρείες που συμμετέχουν στις ανακαλύψεις είναι οι ίδιες που δραστηριοποιούνται και στην Κύπρο.
Η χρονική μετατόπιση του σταθμού υγροποίησης από το 2022 στο 2024 (ή και αργότερα) δύναται να συναντήσει αυξημένο ανταγωνισμό στις αγορές ΥΦΑ ειδικότερα στην Ασία καθώς η Αυστραλία μέχρι το 2018 εκτιμάται να εκτοπίσει το Κατάρ ως η μεγαλύτερη εξαγωγέας ΥΦΑ στον κόσμο. Η γεωγραφική εγγύτητα της Αυστραλίας με τις αγορές ΥΦΑ της Κίνας, Ιαπωνίας, Ινδίας, και Νότιας Κορέας της δίνουν συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω του χαμηλότερου κόστους μεταφοράς. Η ανοδική παραγωγή σχιστολιθικού φυσικού αερίου σε συνάρτηση με τις εξαγωγικές προοπτικές ΥΦΑ από τις ΗΠΑ και τον Καναδά αναμένεται να μειώσουν τις τιμές του ΥΦΑ ειδικότερα προς τις μεγάλες αγορές της Ασίας και της ΕΕ. Ακόμα και αν οι χρονικές συγκυρίες δεν είναι με το μέρος μας, αισιόδοξη νότα παραμένουν οι προσπάθειες εντοπισμού πετρελαίου. 
* Ο Κωνσταντίνος Χατζηστάσου είναι Λέκτορας Μηχανικής Επιστήμης, Παν. Λευκωσίας και Ερευνητής, Κοίος, Παν. Κύπρου
(philenews)

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Που Είναι το Νέο Πετρέλαιο;


Ο παγκόσμιος κλάδος του πετρελαίου δαπανεί πλέον πολλές εκατοντάδες δισεκατομμύρια ετησίως για την έρευνα και την εξερεύνηση, με στόχο τον εντοπισμό νέων κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, ώστε να αναπληρωθούν τα παλαιότερα κοιτάσματα. Παρόλα αυτά, οι νέες ανακαλύψεις βρίσκονται σήμερα στα επίπεδα του 1999, γεγονός που αποτελεί «καμπανάκι κινδύνου» για τις πετρελαϊκές ανά τον πλανήτη.
Αντίστοιχα, έχει μειωθεί αισθητά ο λόγος αναπλήρωσης των διαθέσιμων αποθεμάτων υδρογονανθράκων με βάση τις ανακαλύψεις ως προς την εξάντληση των παλιών κοιτασμάτων, όπως προκύπτει από τα νεότερα στοιχεία. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2017 αναμένεται να δαπανηθεί 1 τρις. δολάρια στον τομέα της έρευνας, τη στιγμή που οι μεγάλες πετρελαϊκές δείχνουν να αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα με πρώτη και… χειρότερη την γαλλική Total.
Όπως αναφέρουν στελέχη της βιομηχανίας, το 2001-02, ο λόγος της επιστροφής των επενδύσεων στον τομέα της έρευνας υδρογονανθράκων ήταν 20% και σήμερα έχει υποχωρήσει στο 10%. Μοναδικός φάρος ελπίδας για τη νέα παραγωγή φαίνεται πως είναι το πετρέλαιο σχιστών στις ΗΠΑ, καθώς και η τεχνολογία της έγχυσης υγρών που επιτρέπει στις παλιές πετρελαιοπηγές να αποδώσουν για περισσότερο χρόνο…
Όπως το έθεσε στέλεχος της Investec, "σήμερα καταναλώνουμε 33 δις. βαρέλια πετρελαίου ετησίως και ανακαλύπτουμε 10-20 δις. βαρέλια. Η μεγαλύτερη ανακάλυψη του 2013 ήταν λιγότερο από 1 δις. βαρέλια σε μέγεθος".

ΠΗΓΗ:energia.gr

Αλλαγή Ηγεσίας στο ΤΑΙΠΕΔ


Ο κ. Εμμανουήλ Κονδύλης και ο κ. Πασχάλης Μπουχώρης αναλαμβάνουν τις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου, αντίστοιχα, στο ΤΑΙΠΕΔ, αντικαθιστώντας τους κκ. Κωνσταντίνο Μανιατόπουλο και Γιάννη Εμίρη, των οποίων έληξε η θητεία.

Τους κκ. Κονδύλη και Μπουχώρη πρότεινε ο υπουργός Οικονομικών, κ. Γκίκας Χαρδούβελης, ενώ, πριν από τον διορισμό τους, θα ακολουθηθεί η προβλεπόμενη από τον νόμο διαδικασία για τη διατύπωση γνώμης από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Παράλληλα, ο κ. Χαρδούβελης ευχαρίστησε την απερχόμενη ηγετική ομάδα του ΤΑΙΠΕΔ για την πολύτιμη συμβολή της στον τομέα των αποκρατικοποιήσεων.

Το υπουργείο Οικονομικών δημοσιοποίησε σύντομα βιογραφικά σημειώματα του νέου προέδρου και του νέου διευθύνοντα συμβούλου.

Δήλωση του Γιάννη Εμίρη

«Σήμερα, με τη συμπλήρωση της θητείας μου στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ, ολοκληρώνω ένα σημαντικό επαγγελματικό κύκλο» δήλωσε ο κ. Εμίρης.

«Με την αμέριστη βοήθεια των συνεργατών μου στο Ταμείο τους οποίους ευχαριστώ, καταφέραμε τα τελευταία δύο χρόνια να ολοκληρώσουμε σημαντικές ιδιωτικοποιήσεις, που αλλάζουν ριζικά την εικόνα της χώρας και αναβαθμίζουν τις αναπτυξιακές της προοπτικές. Επίσης, καταφέραμε να θέσουμε τις βάσεις για τη θετική εξέλιξη του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων στο μέλλον.

»Η χώρα αλλάζει προς το καλύτερο και είμαι περήφανος που ήμουν μέρος της ομάδας που επανατοποθέτησε την Ελλάδα στο διεθνή επενδυτικό χάρτη. Αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω προσωπικά τον πρωθυπουργό της χώρας και το σύνολο της κυβέρνησης για την αμέριστη εμπιστοσύνη που μου έδειξαν τόσο κατά την επιλογή μου για τη θέση αυτή, όσο και καθόλη τη διάρκεια της συνεργασίας μας.

»Στο πλαίσιο αυτό, δήλωσα στον πρωθυπουργό ότι είμαι στη διάθεσή του αλλά και στη διάθεση της νέας διοικητικής ομάδας του ΤΑΙΠΕΔ, ώστε να συνεχισθεί η υλοποίηση του προγράμματος με βάση τα ορισθέντα χρονοδιαγράμματα και χωρίς να υπάρξει ούτε μία μέρα καθυστέρηση», κατέληξε ο κ. Εμίρης.

Ποιος είναι ο Εμμανουήλ Κονδύλης

Ο Εμμ. Κ. Κονδύλης είναι ομότιμος καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς, καθώς και τέως διευθυντής του Τομέα Μάνατζμεντ και του Προγράμματος Μ.Β.Α.- Μάνατζμεντ Τουρισμού του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Είναι κάτοχος Ph.D. (Operations Research) από το Case Western Reserve University, Weatherhead School of Management- ΗΠΑ, M.Sc. από το Case Institute of Technology- ΗΠΑ και πτυχίου Μαθηματικών από το Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Έχει εκτεταμένη διοικητική και συμβουλευτική εμπειρία, κατέχοντας ανώτατες θέσεις, συμπεριλαμβανομένων αυτών του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου: Montgomery Ward , Eaton Corporation, Ciba Geigy, ΕΤΑ-Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα (πρόεδρος), Γραφείο Δοξιάδη/ Dubai & Khartoum , ΑΓΕΤ Ηρακλής (εντεταλμένος/ διευθύνων σύμβουλος), Λάβα, Βιομηχανικά Ορυκτά, Λατό, Αστήρ, ΕΒΙΕΣΚ, Ηρακλής Συσκευασίες, ΗΣΑΠ, ΕΡΓΟΣΕ, ΕΕΤΤ - Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών, κ.α.

Οργάνωσε και διηύθυνε το Πρόγραμμα Αύξησης Παραγωγικότητας, καθώς και την Εφαρμογή του Προϋπολογισμού Μηδενικής Βάσης με εφαρμογές σε 20 υπουργεία και 30 επιχειρήσεις- οργανισμούς. (Διετέλεσε επίσης αντιπρόεδρος της Επιτροπής Βελτίωσης της Δημόσιας Διοίκησης των χωρών μελών του ΟΟΣΑ- Παρίσι). Είναι μέλος πολλών επιστημονικών οργανώσεων, ενώ εργασίες του έχουν δημοσιευθεί σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά.

Ποιος είναι ο Πασχάλης Μπουχώρης

Ο Πασχάλης Μπουχώρης προέρχεται από την Εθνική Τράπεζα, όπου από το 2006 ήταν διευθυντικό στέλεχος, έχοντας υπηρετήσει ως επικεφαλής στους τομείς ευθύνης των μεγάλων εταιρικών πιστοδοτήσεων ειδικής διαχείρισης, διεθνούς επιχειρηματικής τραπεζικής και επενδύσεων private equity.

Από το 1996, εργάσθηκε σε διευθυντικές θέσεις του ιδιωτικού τομέα στην Ελλάδα και τις ΗΠΑ, με ειδίκευση στις αναδιαρθρώσεις, επιχειρηματικές επενδύσεις, εξαγορές & συγχωνεύσεις και στρατηγική επιχειρήσεων.

Είναι απόφοιτος του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA) από το Rotterdam School of Management με ειδίκευση στα χρηματοοικονομικά.


ΠΗΓΗ:energia.gr

Καθαρά κέρδη 3,37 δισ. δολ. για τη BP στο β’ τρίμηνο


Αυξημένα κέρδη σημείωσε στο β’ τρίμηνο του έτους η BP, παρά την χαμηλότερη παραγωγή στη διάρκεια της περιόδου, κυρίως λόγω των επενδύσεων στη ρωσική Rosneft.
Η πετρελαϊκή ανακοίνωσε ότι τα κέρδη από την αντικατάσταση κόστους διαμορφώθηκαν στα 3,18 δισ. δολάρια στο τρίμηνο, σε σχέση με τα 2,4 δισ. δολάρια στην αντίστοιχη περίοδο του προηγουμένου έτους. Τα κέρδη από το κόστος αντικατάστασης, δεν περιλαμβάνουν τα κέρδη ή τις ζημιές από τα αποθέματα στα καθαρά κέρδη, σύμφωνα με τα αμερικανικά, γενικώς αποδεκτά, λογιστικά πρότυπα.
Σημειώνεται ότι η BP έγινε μεγάλος μέτοχος της Rosneft το 2013, αποκτώντας ποσοστό σχεδόν 20%, όταν η εισηγμένη στο Ηνωμένο Βασίλειο εταιρεία πούλησε το 50% στην TNK-BP έναντι μετοχών και μετρητών. Η BP ανακοίνωσε υψηλότερα κέρδη β΄ τριμήνου παρά την μείωση της παραγωγής της εταιρείας κατά 6% στο τρίμηνο, στα 2,11 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως. Επίσης προειδοποίησε ότι η παραγωγή του γ΄ τριμήνου θα είναι χαμηλότερη από αυτή του β΄ τριμήνου.
Ο πετρελαϊκός κολοσσός ανακοίνωσε ότι τα χαμηλότερα επίπεδα παραγωγής αποτυπώνουν τις προγραμματισμένες δραστηριότητες εποχιακής συντήρησης και αναδιοργάνωσης στην Αλάσκα και στον Κόλπο του Μεξικού, προσθέτοντας ότι η εποχιακή μείωση θα είναι ελαφρώς υψηλότερη από αυτή που καταγράφθηκε το 2013, εξαιτίας του περιορισμού αυτών των δραστηριοτήτων.
Τα καθαρά κέρδη του τριμήνου ανήλθαν σε 3,37 δισ. δολάρια έναντι 2,04 δισ. δολάρια ένα χρόνο πριν, με τα έσοδα να φτάνουν τα 95,83 δισ. δολάρια, σε σχέση με τα 95,7 δισ. δολάρια.

ΠΗΓΗ:energypress.gr