Παρασκευή, 3 Ιανουαρίου 2014

Τέλος ο αέρας στα καύσιμα


Πόσες φορές και πόσοι από μας δεν βάλαμε βενζίνη στο αυτοκίνητο και είχαμε την αίσθηση ότι αυτή θα έπρεπε να διαρκέσει περισσότερο;

Πόσοι από μας και πόσες φορές δεν κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι κάτι γίνεται με τις αντλίες, αφού πλήρωναν για μια συγκεκριμένη ποσότητα η οποία στην πράξη αποδείχθηκε μικρότερη;

Και η προσωπική μας εμπειρία επιβεβαιώθηκε στην συνέχεια από τα σχετικά αποτελέσματα επίσημων ελέγχων και τις ανακοινώσεις τους…

Σήμερα όμως με την εγκατάσταση και λειτουργία των συστημάτων εισροών εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων, τα περιθώρια εξαπάτησης του καταναλωτή αλλά και του πρατηριούχου, εκμηδενίζονται.

Τι σημαίνουν όλα αυτά:

Κάθε πρατήριο είναι υποχρεωμένο να έχει εγκαταστήσει και να λειτουργεί ένα ηλεκτρονικό σύστημα μέχρι τις:

27-08-2013 στην Περιφέρεια Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης
27-02-2014 στις Περιφερειακές Ενότητες Λάρισας, Αχαΐας, Ηρακλείου, Μαγνησίας και Ιωαννίνων
27-08-2014 στη λοιπή Ελληνική Επικράτεια

Αυτό το ηλεκτρονικό σύστημα:

Είναι συνδεδεμένο με την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων

Καταγράφει άμεσα τις ποσότητες υγρού καυσίμου που εισέρχονται στην δεξαμενή του αλλά και τις ποσότητες που από τις αντλίες του πρατηρίου πωλούνται στους καταναλωτές

Εκδίδει αυτόματα όλα τα παραγόμενα από το σύστημα δελτία (Δελτίο παραλαβής καυσίμου, Δελτίο ισοζυγίου ημέρας, κ.α.

Εκδίδει αυτόματα μετά από κάθε ολοκλήρωση της παράδοσης του καυσίμου από κάθε αντλία, μέσω εκτυπωτικού μηχανισμού που βρίσκεται σε πρόσφορη και ορατή θέση για άμεση λήψη από τον πελάτη, ειδική απόδειξη (απόδειξη εσόδου) στην οποία πρέπει να αναγράφονται:

• τα στοιχεία του πρατηρίου και ο ΑΦΜ,

• ο αριθμός της αντλίας,

• το είδος του καυσίμου,

• η ημερομηνία και η ώρα έκδοσης,

• η ποσότητα του καυσίμου σε λίτρα,

• η τιμή μονάδας(με ΦΠΑ),

• ο συντελεστής ΦΠΑ και η συνολική αξία

Η απόδειξη αυτή, που διαφέρει σημαντικά από την απλή απόδειξη της ταμειακής μηχανής, είναι ένα στοιχείο άμεσου ελέγχου από τους καταναλωτές ότι στο συγκεκριμένο πρατήριο λειτουργεί σύστημα εισροών εκροών.

Έτσι, στο τέλος της ημέρας, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί είναι σε θέση να γνωρίζουν με ακρίβεια τις ποσότητες καυσίμων που παραδόθηκαν στο πρατήριο και αυτές που πωλήθηκαν. Αν εντοπιστεί από το σύστημα κάποια διαφορά μεταξύ παραλαβών και πωλήσεων, ιδίως αν υπάρχει περίσσευμα καυσίμου στις δεξαμενές( που μπορεί να οφείλεται σε ελλιπή παράδοση στον καταναλωτή), τότε σημαίνει συναγερμός και ελέγχονται οι συγκεκριμένοι πρατηριούχοι.

Όπως είναι κατανοητό, η διαδικασία αυτή, εστιάζοντας στις περιπτώσεις που παρατηρείται πρόβλημα ασυμφωνίας μεταξύ παραλαβών και πωλήσεων, περιορίζει σημαντικά τον αριθμό των ελεγχόμενων, καθιστά τους επίσημους ελέγχους πολύ πιο αποτελεσματικούς και βελτιώνει την προστασία του καταναλωτή, γεγονός σημαντικό, σε περίοδο οικονομικής κρίσης και περικοπών.

Ωστόσο, υπάρχει περίπτωση να παρατηρείται ασυμφωνία μεταξύ παραλαβών και πωλήσεων, χωρίς αυτή να οφείλεται σε κάποια απάτη, αλλά απλά στην διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ δεξαμενής και αντλίας του πρατηρίου!

Ας δούμε πώς εξηγείται αυτό:

Τα καύσιμα στη χώρα μας (όπως και στις περισσότερες χώρες του κόσμου), πωλούνται στον τελικό καταναλωτή σε φυσική θερμοκρασία (συνήθως σε αυτήν της δεξαμενής αποθήκευσης), ενώ σε όλα τα προηγούμενα στάδια διακίνησης πωλούνται με αναγωγή στους 150C, δηλαδή υπολογίζουν τον όγκο που έχει το καύσιμο στην θερμοκρασία των150C, ανεξάρτητα από την θερμοκρασία περιβάλλοντος που μπορεί να είναι μικρότερη ή και μεγαλύτερη.

Αυτό, εάν εξετασθεί μεμονωμένα κατά περίπτωση και συναλλαγή, δεν υπηρετεί την αρχή του δικαίως εμπορεύεσθαι, διότι δημιουργεί μικρές διαφορές, άλλοτε εις βάρος του τελικού καταναλωτή (όταν η θερμοκρασία πώλησης είναι μεγαλύτερη των 150C – διογκωμένο καύσιμο) και άλλοτε εις βάρος του πρατηριούχου (και επ΄ωφελεία του καταναλωτή), όταν η θερμοκρασία πώλησης είναι μικρότερη των 150 C (συρρικνωμένο καύσιμο).

Ωστόσο, από την πράξη αποδεικνύεται ότι σε ένα ετήσιο κύκλο πωλήσεων, ανάλογα με τη γεωγραφική τοποθεσία του κάθε σημείου συναλλαγής, η μέση φυσική θερμοκρασία πώλησης των καυσίμων κυμαίνεται πέριξ των 150C, με τάση να την υπερβαίνει στα νοτιότερα (πιο θερμά) τμήματα της χώρας και να υπολείπεται στα βορειότερα, (πιο ψυχρά), λόγω κλιματικών συνθηκών. Αλλά και στις περιπτώσεις που υπάρχουν σημαντικές διαφορές θερμοκρασίας, ο τελικός καταναλωτής πληρώνει γενικά 30 λεπτά του € παραπάνω για κάθε 100€ αξίας καυσίμου.

Το κόστος εγκατάστασης για να αρθεί αυτή η αδικία είναι πολύ μεγάλο και έτσι αποφασίστηκε ότι προέχει κατ’ αρχήν η εγκατάσταση του συστήματος εισροών-εκροών και σε δεύτερο χρόνο, η αντιμετώπιση της θερμοκρασίας του καυσίμου που αγοράζει ο τελικός καταναλωτής.

Τέλος, αυτά που πρέπει να προσέχουμε όλοι όταν αγοράζουμε υγρά καύσιμα σε οποιοδήποτε πρατήριο, είτε έχει εγκαταστήσει το σύστημα είτε όχι, είναι:

Ελέγχετε πάντα το «καντράν» της αντλίας πριν την έναρξη λήψης καυσίμου! Οι ενδείξεις ποσότητας και αξίας να είναι μηδενικές

Ελέγχετε πάντα την απόδειξη που παίρνετε! Η αξία ανά λίτρο του καυσίμου που αναγράφεται στην απόδειξη, είναι ίδια με αυτή που είναι αναρτημένη στην πινακίδα του πρατηρίου και όχι μεγαλύτερη

Και φυσικά, προτιμάτε, όπου είναι δυνατόν, να προμηθεύεστε καύσιμα από πρατήρια που έχουν εγκαταστήσει το σύστημα εισροών εκροών, συμβάλλοντας έτσι στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και στην προστασία των δικών σας οικονομικών συμφερόντων.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Εβδομαδιαία πτώση 6,3% για τον μαύρο χρυσό

Εβδομαδιαία πτώση 6,3% για τον μαύρο χρυσό
Ο futures του πετρελαίου σημείωσαν την Παρασκευή πτώση καθώς οι αναφορές έδειξαν πως η μεγαλύτερη από το αναμενόμενο πτώση των προμηθειών δεν ήταν τόσο bullish όσο στην αρχή πιστεύονταν.

Απώλειες 1,48 δολάρια ή 1,6 για το πετρέλαιο παράδοσης Φεβρουαρίου στα 93,96 δολάρια το βαρέλι.

Εβδομαδία πτώση 6,3% για τον μαύρο χρυσό. 

 ΠΗΓΗ:.newmoney.gr

«Πνίγουν» την Ελευσίνα ανενόχλητα

«Πνίγουν» την Ελευσίνα ανενόχλητα
Τα καυσαέρια και η δυσοσμία πνίγουν τους κατοίκους της περιοχής, αλλά η επιχείρηση πέφτει «στα μαλακά» από το ΥΠΕΚΑ και την Περιφέρεια Αττικής
Του Γιάννη Συμεωνίδη
Το διυλιστήριο των ΕΛ.ΠΕ. στην Ελευσίνα εξακολουθεί να μολύνει νύχτα-ημέρα την ατμόσφαιρα, προκαλώντας σοβαρούς κινδύνους δημόσιας υγείας για τους κατοίκους υπό την ανοχή τής πολιτείας. Κι αυτό παρ’ ότι τέθηκαν με σχετική καθυστέρηση σε λειτουργία και οι νέες μονάδες, κόστους περίπου 1,2 δισ. ευρώ, που θα έπρεπε να είναι πολύ πιο περιβαλλοντικά φιλικές από τις παλαιότερες. Τουλάχιστον αυτά καταγγέλλουν φορείς και κάτοικοι της περιοχής, οι οποίοι θεωρούν τους εαυτούς τους θύματα της τακτικής που φέρεται πως ακολουθεί η επιχείρηση που ανήκει κατά 42,6% στον Όμιλο Λάτση και κατά 35,5% στο Ελληνικό Δημόσιο. «Δεν είμαστε πειραματόζωα», λένε οι ίδιοι με νόημα…
Η «Α», μάλιστα, είναι σε θέση να γνωρίζει ότι τα ΕΛ.ΠΕ. έχουν απενταχθεί λόγω των επανειλημμένων περιβαλλοντικών τους παραβάσεων από το EMAS, το ευρωπαϊκό Σύστημα Οικολογικής Διαχείρισης κι Ελέγχου, το οποίο επιβραβεύει ή «τιμωρεί» τους οργανισμούς που βελτιώνουν ή υποβαθμίζουν αντιστοίχως τις περιβαλλοντικές επιδόσεις τους σε διαρκή βάση. Το εύλογο ερώτημα που τίθεται, επομένως, είναι αν οι αρμόδιες Αρχές έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη, ζητώντας να επιληφθεί της σοβαρής αυτής υπόθεσης…
Την ίδια ώρα, ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ,Σταύρος Καλαφάτης, η Περιφέρεια Αττικής και η δημοτική Αρχή της Ελευσίνας κατηγορούνται πως ποιούν τη νήσσα, επιβάλλοντας στην ουσία πρόστιμα για τα μάτια τού κόσμου, για τα οποία δεν ενδιαφέρονται καν να πληροφορηθούν για το αν έχουν εισπραχθεί. Είναι ενδεικτικό ότι η αρμόδια Αντιπεριφέρεια Δυτικής Αττικής επέβαλε στα ΕΛ.ΠΕ. τη «θηριώδη» συνολική χρηματική ποινή για την τριετία 2011-2013 των 66.000 ευρώ, η οποία εξειδικεύεται στα 10.000 ευρώ για το 2011, στα 37.500 ευρώ για το 2012 και στα 18.500 ευρώ για το 2013! Η επιχείρηση είχε τζίρο 4,8 δισ. ευρώ μόνο για το πρώτο εξάμηνο του 2013…
Η μόλυνση έγινε ερώτηση στη Βουλή 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ 

ΠΗΓΗ:iapopsi.gr

Ευχή ή κατάρα η ιδιωτικοποίηση του νερού;

Ευχή ή κατάρα η ιδιωτικοποίηση του νερού;
Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η ιδιωτικοποίηση δημόσιου αγαθού, όπως το νερό, αποφάσισε σε πρόσφατη διάσκεψή της η Ολομέλεια του ΣτΕ, όπως αναφέρουν πηγές του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου. Επισημαίνουν, μάλιστα, ότι ζητείται ακόμη η ακύρωση της μεταβίβασης στο ΤΑΙΠΕΔ των μετοχών που κατείχε το Δημόσιο σε ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ. Στο ίδιο πνεύμα, άλλωστε, είχε κινηθεί και η συνεδρίαση του ΣτΕ στις αρχές Ιουνίου, κατά τη διάρκεια της οποίας συζητήθηκαν οι προσφυγές της Ομοσπονδίας εργαζομένων στην ΕΥΔΑΠ, κινημάτων κατά της ιδιωτικοποίησης και πολιτών.
Ρεπορτάζ: Θεοδόσης Παπανδρέου
Η απόφαση του ΣτΕ κάθε άλλο παρά έκπληξη μπορεί να προκαλέσει. Πoλλώ δε μάλλον που έρχεται μετά από απόφαση της Ε.Ε. προς την ίδια κατεύθυνση! Πιο συγκεκριμένα, η Κομισιόν διαβεβαίωσε ότι το πόσιμο νερό δεν θα ιδιωτικοποιηθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εισακούγοντας μια πρωτοβουλία ακτιβιστών που συγκέντρωσε ευρεία υποστήριξη από μέρους των πολιτών. Μέρος της μάχης της «Right2Water» είναι και η Ελλάδα, που συνεργάζεται με την οργάνωση «Κίνηση 136» στη Θεσσαλονίκη.
Η ιδιωτικοποίηση του πόσιμου νερού «δεν ήταν ποτέ στις προθέσεις (της Ε.Ε.), δεν υπήρξε ποτέ πραγματικότητα», επέμεινε ο Επίτροπος αρμόδιος για θέματα εσωτερικής αγοράς Μισέλ Μπαρνιέ. Ανέφερε ότι αντιλαμβάνεται γιατί «οι πολίτες είναι τόσο θυμωμένοι και αναστατωμένοι, όταν τους λένε ότι το πόσιμο νερό θα μπορούσε να ιδιωτικοποιηθεί, παρά τη θέλησή τους». «Ελπίζω πως το γεγονός ότι η Επιτροπή “ακούει” θα καθησυχάσει τους πολίτες. Κι εγώ ο ίδιος θα αντιδρούσα σε μια τέτοια περίπτωση», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Μπαρνιέ.
Ο Μπαρνιέ είπε πως πρόκειται να εισηγηθεί να αποσυρθεί το πόσιμο νερό από τον κατάλογο αυτό, επειδή «είναι καθήκον μας να λαμβάνουμε υπόψη ανησυχίες που εκφράζουν τόσοι πολλοί πολίτες».
Οι εξελίξεις αυτές και εφόσον το ΣτΕ δεν ζητήσει την ακύρωση της μεταβίβασης των μετοχών των δύο εταιρειών στο ΤΑΙΠΕΔ, υποχρεώνουν το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων στην αναζήτηση εναλλακτικού σχεδίου.
Το πρόβλημα όμως είναι πως η παραχώρηση σε ιδιώτη επενδυτή του 51% της ΕΥΑΘ και ποσοστού άνω του 30% της ΕΥΔΑΠ δεν αποτελεί μόνο μνημονιακή υποχρέωση, αλλά προβλέπεται και από τον προϋπολογισμό του 2014. Συγκεκριμένα, για το 2014 έχουν προβλεφθεί έσοδα ύψους 3,5 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις, γεγονός που σημαίνει ότι ενδεχόμενη (νέα) καθυστέρηση θα διευρύνει το δημοσιονομικό κενό.
Το πλέον πιθανό πια είναι να επιλεγεί η «δοκιμασμένη» μέθοδος ΣΔΙΤ για τη διάθεση τμήματος του μετοχικού κεφαλαίου των δύο εταιρειών, με το νομικό «παράθυρο» που φέρεται να προκρίνεται να είναι η εκ νέου μεταβίβαση των μετοχών των δύο εταιρειών. Εξάλλου, το βασικό «επιχείρημα» της κυβέρνησης είναι ότι ο επενδυτής θα αναλάβει τη διαχείριση του δικτύου ύδρευσης, ενώ η ιδιοκτησία του νερού ως φυσικού αγαθού παραμένει στο Δημόσιο.
Οι ενστάσεις και η διεθνής εμπειρία 

ΠΗΓΗ:iapopsi.gr

«Στήσιμο» α-λά ΔΕΗ…

«Στήσιμο» α-λά ΔΕΗ…
Ποιοι δεν θέλουν και γιατί δεν θέλουν να συμφωνήσει η ΔΕΠΑ την τιμή του φυσικού αερίου με την Gazprom, και μέσω στημένων δημοσιευμάτων υποδεικνύουν τη διαδικασία της διαιτησίας για τον καθορισμό της τιμής; Είναι ένα ερώτημα καθαρά ρητορικό, αλλά η απάντηση συμπερασματικά είναι πάρα πολύ εύκολη και κυρίως κατανοητή.
Είναι οι ίδιοι κύκλοι που σαμποτάρισαν την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ, είναι αυτοί που σήμερα τροφοδοτούν μέσω των πληρωμένων κονδυλοφόρων τις εφημερίδες με ανυπόστατα άρθρα για την τιμή του φυσικού αερίου, που αγοράζει η ΔΕΠΑ από την Gazprom, και προσπαθούν έτσι να εμποδίσουν τη διοίκηση (της ΔΕΠΑ) να κλείσει μια καλή συμφωνία (με την Gazprom)!
Γιατί, όμως, το κάνουν αυτό; Σε τι θα τους ωφελήσει; Η απάντηση είναι πολύ απλή. Εκείνοι που με τα χρέη τους προς τη ΔΕΠΑ, τα οποία λίγο πριν από την ιδιωτικοποίηση τον περασμένο Μάιο υπερέβαιναν τα 550 εκατ. ευρώ, έγιναν αιτία να μη δώσει προσφορά η Gazprom για την αγορά της ΔΕΠΑ, αφού αντελήφθη ότι αντί να πουλά φυσικό αέριο όταν θα αγόραζε τη ΔΕΠΑ, θα γινόταν εισπράκτορας χρεών. Έτσι, η ΔΕΠΑ έμεινε στα χέρια του Ελληνικού Δημοσίου, πράγμα που ήθελαν οι οφειλέτες-μπαταχτσήδες, διότι με το Ελληνικό Δημόσιο απέναντι κάνουν πάρτι και δεν πληρώνουν.
Γιατί, όμως, να θέλουν να μην κλείσει η ΔΕΠΑ την τιμή του φυσικού αερίου με την Gazprom; Και εδώ η απάντηση είναι απλή. Το να κλείσει η τιμή και να παραταθεί η σύμβαση της προμήθειας φυσικού αερίου από την Gazprom είναι προϋπόθεση για να μπορεί να ιδιωτικοποιηθεί η ΔΕΠΑ, αφού, αν δεν κλείσει η συμφωνία με την Gazprom, η ΔΕΠΑ δεν μπορεί να ιδιωτικοποιηθεί και μένει στα χέρια του Ελληνικού Δημοσίου, και οι μπαταχτσήδες έτσι θα συνεχίσουν το πάρτι των χρεών προς τη ΔΕΠΑ και όχι μόνο, αφού στο επόμενο στάδιο «στήνουν», μέσω δικαστηρίων, διαιτησίες και της τρώνε τα λεφτά.
Κανείς όμως από τους κονδυλοφόρους δεν ενδιαφέρεται και βεβαίως δεν αναφέρεται –στα «έτοιμα» ρεπορτάζ(;) τους– στο ότι αν η ΔΕΠΑ είχε πουληθεί και είχαν εισπραχθεί τα 900 εκατ. της Gazprom, δεν θα χρειάζονταν ισοδύναμα μέτρα, δηλαδή οι νέοι φόροι στα ακίνητα, στους αγρότες και στους φτωχούς Έλληνες. Γιατί δεν τα γράφουν; Η απάντηση είναι απλή: Οι Έλληνες φτωχαίνουν, οι μπαταχτσήδες δεν πληρώνουν, και οι κονδυλοφόροι συνεχίζουν να επαυξάνουν τις μηνιαίες αποδοχές τους…
Διαιτησία και ρήτρα αναδρομικότητας
Χρήσιμο όμως είναι να γνωρίζουν οι αναγνώστες τι σημαίνει διαιτησία για την τιμή του φυσικού αερίου και τι ρήτρα της αναδρομικότητας που υπάρχει στην αρχική συμφωνία Gazprom – ΔΕΠΑ.
Κατ’ αρχάς, η ρήτρα αναδρομικότητας για τη ΔΕΠΑ ισχύει βάσει της σύμβασης από την ημέρα που η ΔΕΠΑ επίσημα ζήτησε να ξεκινήσει η διαπραγμάτευση για νέα τιμή αγοράς του φυσικού αερίου. Ό,τι προβλέπει, επομένως, η σύμβαση με την Gazprom, η ΔΕΠΑ θα το επωφεληθεί ούτως ή άλλως. Δηλαδή, πιο απλά, αν τώρα συμφωνήσει με την Gazprom στη νέα τιμή αγοράς, αυτή θα ισχύει για το επόμενο εξάμηνο. Αν όμως καταφύγει στη διαιτησία και αυτό διαρκέσει π.χ. δύο χρόνια, η νέα τιμή όταν βγει θα ισχύσει και για δυόμισι χρόνια πριν. Μέχρι τότε όμως, η ΔΕΠΑ θα πληρώνει με την παλαιά τιμή.
Τι σημαίνει τώρα διαιτησία; Στη διαιτησία η ΔΕΠΑ, αν έχει τα απαραίτητα αξιόπιστα συγκριτικά στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η τιμή που θα πρέπει να πληρώνει στην Gazprom είναι χαμηλότερη αυτής που σήμερα της προσφέρει, μπορεί να πετύχει μια χαμηλότερη τιμή. Αν πάλι η Gazprom αποδείξει ότι η τιμή πρέπει να είναι συγκριτικά υψηλότερη από αυτή που μέσω φιλικού διακανονισμού έχει προσφέρει στη ΔΕΠΑ, τότε η Gazprom θα εισπράξει υψηλότερη τιμή! Όλα αυτά όμως, για να συμβούν, θα έχουν περάσει τουλάχιστον δύο χρόνια, που σε όλο αυτό το διάστημα η ΔΕΠΑ, οι βιομήχανοι και οι οικιακοί καταναλωτές θα πληρώνουν με τις παλαιές τιμές.
Δηλαδή, τα δύο επόμενα χρόνια που η Ελλάδα έχει ανάγκη καλύτερων τιμών για να βοηθηθεί η ανταγωνιστικότητα, θα πληρώνει υψηλότερες τιμές φυσικού αερίου λόγω της προσφυγής στη Διαιτησία.
Συνέπειες και λόγω TAKE OR PAY
Πέραν αυτών όμως, η ΔΕΠΑ θα πληρώνει το TAKE OR PAΥ με την ισχύουσα σύμβαση, και επειδή η κατανάλωση φυσικού αερίου μειώνεται, θα πληρώνει στην ουσία κάθε χρόνο ρήτρα (να εξηγηθεί   τι είναι), και θα απαξιώνεται η ΔΕΠΑ, δηλαδή άλλος ένας λόγος για να μην πουληθεί! Και θα έχει φτάσει σχεδόν στο 2016 που λήγει η σύμβαση με την Gazprom και θα κινδυνεύει να μην έχει φυσικό αέριο και η ΔΕΠΑ και η Ελλάδα. Τόσο καλά…
Αυτά πρέπει να δει η κυβέρνηση και να μην αφήνει να παίζουν μαζί της δυο-τρεις μπαταχτσήδες που και τη ΔΕΠΑ θέλουν με δημόσιο χαρακτήρα, όπως και τη ΔΕΗ που σήμερα χρωστούν και σε αυτήν εκατοντάδες εκατομμύρια και μέσω στημένων και εκεί διαιτησιών και δικαστηρίων προσπαθούν να της τα φάνε! Και άντε μετά η κυβέρνηση να πουλήσει και τη ΔΕΗ, δηλαδή να πουλήσει τα χρέη των ιδιωτών και εκεί… Αιδώς, Αργείοι!!!
Ευτυχώς, όμως, που, έστω και αν περνούν μερικά χρόνια, κάποιοι σαν τους Τσοχατζόπουλο, Σμπώκο, Κάντα, Λαυρεντιάδη, και κάποιοι άλλοι που έπονται, άρχισαν να ζεσταίνουν τα κρεβάτια του Κορυδαλλού, ώστε να τα βρουν ζεστά οι επόμενοι…
Η Ελλάδα δυστυχώς κατάντησε και για τα εμπορικά θέματα να επαφίεται σαν τελευταίο καταφύγιο στη Δικαιοσύνη, που ευτυχώς απ’ ό,τι φαίνεται κάνει καλά τη δουλειά της…
(*) Σημ.: Με τον όρο «TAKE OR PAY» εννοείται η εξής διαδικασία. Η ΔΕΠΑ παραγγέλνει στην GAZPROM ετησίως συγκεκριμένη ποσότητα φυσικού αερίου για τις ανάγκες της. Αν δεν καταναλώσει την παραγγελθείσα ποσότητα, τότε το υπόλοιπο φορτίο αερίου προπληρώνεται με ένα πρόστιμο της τάξεως του 80% της εκτιμηθείσας αξίας του μη καταναλωθέντος αερίου. 

ΠΗΓΗ:.iapopsi.gr

Ο κυβερνήτης Βαρδής και η κυβέρνηση των υποτακτικών


«Με την τροπολογία που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας από τον Γιάννη Στουρνάρα και αποσύρθηκε μετά τη σφοδρή αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η κυβέρνηση προσπάθησε να χαρίσει αναδρομικά οφειλές και πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ σε εφοπλιστικούς και πετρελαϊκούς ομίλους, αλλά και εισαγωγικές εταιρείες με διαφορετικό αντικείμενο. Κι όταν μιλάμε για πετρέλαια στην Ελλάδα, μιλάμε πρωτίστως για τον Βαρδή Βαρδινογιάννη και τη Motor Oil, την πιο κερδοφόρα επιχείρηση της χώρας.[...]»

Το ημερολόγιο έγραφε 12 Δεκεμβρίου 2013. Τα ρεπορτάζ μετέφεραν από τη συνεδρίαση της Βουλής τον εκνευρισμό του Γ. Στουρνάρα γιατί αναγκάστηκε, μετά τη σφοδρή αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, να αποσύρει τροπολογία που είχε καταθέσει σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας.

Την είδηση πιθανώς θα βρείτε σε κάποιο μονόστηλο σε ελάχιστες εφημερίδες ή στο ίντερνετ με τον τίτλο «αποσύρει τροπολογία ο Στουρνάρας» ή εναλλακτικά «επίθεση Ζ. Κωνσταντοπούλου στον Γ. Στουρνάρα». Πουθενά όμως η είδηση δεν συνοδεύεται από το τι αφορούσε τελικά η επίμαχη τροπολογία και γιατί καταγγέλθηκε...
ως «φωτογραφική»…

Μπορεί μια τροπολογία να ισοδυναμεί με απώλεια εσόδων για το ελληνικό δημόσιο της τάξεως ενός… Μνημονίου;

Όπως αποκαλύπτουμε στο UNFOLLOW 25, με αυτή την τροπολογία, η κυβέρνηση προσπάθησε να χαρίσει αναδρομικά οφειλές και πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ σε συγκεκριμένους εφοπλιστικούς και πετρελαϊκούς ομίλους, αλλά και άλλες εισαγωγικές εταιρείες. Κι όταν μιλάμε για πετρέλαια στην Ελλάδα, μιλάμε πρωτίστως για τον Βαρδή Βαρδινογιάννη και τη Motor Oil, την πιο κερδοφόρα επιχείρηση της χώρας. Ίσως τώρα καταλαβαίνετε γιατί δεν διαβάσατε την είδηση…

Με το Ν. 3842, που ψηφίστηκε το 2010, με στόχο την πάταξη της φοροδιαφυγής και της φοροαποφυγής που γινόταν μέσω των υπεράκτιων εταιριών (offshore), θεσμοθετήθηκε ότι δεν θα υπάρχει έκπτωση των δαπανών στις εταιρείες για αγορά πρώτων και βοηθητικών υλών καθώς και λοιπών αγορών, όταν αυτές γίνονται με το σύστημα των τριγωνικών συναλλαγών, όταν δηλαδή άλλο πρόσωπο τιμολογεί και άλλο παραδίδει το εμπόρευμα. Αυτό πρακτικά σήμαινε ότι μεγάλες εφοπλιστικές και πετρελαϊκές ή εισαγωγικές εταιρείες, που πραγματοποιούν μεγάλο μέρος των συναλλαγών τους μέσω τριγωνικών πωλήσεων, αναγκάζονταν να καταβάλλουν φόρους στο ελληνικό δημόσιο και –στην περίπτωση που δεν το έπρατταν– οι Εφορίες μπορούσαν να τους επιβάλλουν πρόστιμα.

Η τροπολογία αρ. 997/96, που κατέθεσε ο υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας στις 6 Δεκεμβρίου 2013, ερχόταν να αναιρέσει την ισχύ αυτού του νόμου αναδρομικά από την ψήφισή του. Με τον τρόπο αυτό θα διαγράφονταν όσα πρόστιμα έχουν ήδη επιβληθεί –όπως το μεγάλο πρόστιμο στη Motor Oil, το οποίο είχαμε αποκαλύψει ήδη από το Σεπτέμβρη στο τεύχος 21 του UNFOLLOW.

Γιατί ο υπουργός, που δεν μειώνει τη φορολογία στο πετρέλαιο θέρμανσης για να μην θερμαίνουν τις πισίνες τους οι πλούσιοι, γυρνά την πλάτη σε 12 με 15 δις ευρώ που θα απέφεραν στα δημόσια ταμεία οι έλεγχοι της φοροδιαφυγής;

Πώς η τροπολογία του υπουργού Οικονομικών ερχόταν να ανατρέψει εγκύκλιο του γενικού γραμματέα δημοσίων εσόδων, που ζητούσε να πραγματοποιηθούν οι έλεγχοι;

Τι σχέση έχει η σπουδή της κυβέρνησης να ξεμπερδεύει με τα πρόστιμα της Motor Oil με την έντονη φημολογία, που αναπτύχθηκε στην αρχή του φθινοπώρου, για «δυσαρέσκεια του Βαρδή Βαρδινογιάννη» για τους χειρισμούς της κυβέρνησης, που έφτανε στο σημείο να του αποδίδεται η φράση «ή παίρνετε πίσω το πρόστιμο ή μέσα στο Σεπτέμβριο σας ρίχνω»;

Τι θέση πήραν τα κοινοβουλευτικά κόμματα για την τροπολογία-χάρισμα;

Τι είναι η «Επιτροπή του άρθρου 70 Α» και ποιος ο ρόλος της στον εξαγνισμό των μεγαλοφοροφυγάδων;

Πώς η Επιτροπή, που καταργήθηκε στις 31/8/2013, είναι αρμόδια να λύσει, ή έστω να καθυστερήσει, την πληρωμή του προστίμου που έχει επιβληθεί στην εταιρεία συμφερόντων Βαρδή Βαρδινογιάννη;

Στο UNFOLLOW 25 φέρνουμε στο φως άλλη μια ιστορία νομιμοποίησης της φοροδιαφυγής των πιο κερδοφόρων επιχειρήσεων. Άλλωστε, για τα έσοδα του δημοσίου υπάρχουν τα συνήθη υποζύγια που θα υποστούν τα επόμενα «σκληρά, αλλά αναγκαία μέτρα».

Στο UNFOLLOW 25, που κυκλοφορεί στα περίπτερα, διαβάστε το ρεπορτάζ «Ο κυβερνήτης Βαρδής και η κυβέρνηση των υποτακτικών», του Λευτέρη Χαραλαμπόπουλου. 

 ΠΗΓΗ:greki-gr.blogspot.gr/

Συμφωνία εμπόρων-υπαλλήλων για παράταση της συλλογικής σύμβασης


Στην παράταση της ισχύς του πρωτοκόλλου συμφωνίας που έχουν υπογράψει από το τέλος του περασμένου Οκτωβρίου, σύμφωνα με το οποίο παραμένει σε ισχύ και εφαρμόζεται από τις επιχειρήσεις η από  1.7.2012 ΣΣΕ,  κατέληξαν Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, ΓΣΕΒΕΕ και Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων.

Όπως αναφέρει η ΟΙΥΕ στην ανακοίνωσή της, συμφωνήθηκε από κοινού με τις εργοδοτικές οργανώσεις, ότι η «εθνική κλαδική ΣΣΕ του εμπορίου, όχι μόνο πρέπει να παραμείνει ζωντανή μέσα από την υπογραφή μιας νέας σύγχρονης ΣΣΕ, αλλά και να βρεθούν τρόποι για την εφαρμογή της από τις επιχειρήσεις, ώστε να αποφευχθούν τα φαινόμενα «κανιβαλισμού» στην αγορά εργασίας».

Εργοδότες και εργαζόμενοι, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, κατέληξαν ακόμα σε συμφωνία για τρία επιμέρους σημαντικά σημεία, που ανοίγουν το δρόμο για την υπογραφή  μιας «ικανοποιητικής ΣΣΕ» όπως την χαρακτηρίζει η ΟΙΥΕ.

Τα σημεία αυτά είναι τα εξής: 

1. Η νέα εθνική κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας που θα συμφωνηθεί μεταξύ των μερών, δεν θα σχετίζεται ούτε θα συνδέεται με τα κατώτατα μισθολογικά όρια του ιδιωτικού τομέα, όπως αυτά κατά νόμο ορίζονται.

2. Τα μέρη θα συνεργαστούν επίσης με το Διεθνές Γραφείο Εργασίας στην Ελλάδα (ILO) για τη συγκέντρωση και επεξεργασία κλαδικών συμβάσεων του εμπορίου από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να αποτιμηθούν στη διαπραγμάτευση τα επιμέρους σημεία τους.

3. Ενεργοποιούνται άμεσα οι επιστημονικές ομάδες των μερών (ΕΣΕΕ – ΓΣΕΒΕΕ – ΟΙΥΕ) για τη μελέτη και δημιουργία ενός σχεδίου σύγχρονης εθνικής κλαδικής συλλογικής σύμβασης για το εμπόριο.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Προθεσμία 30 ημερών για εξόφληση οφειλών -Αλλιώς κατασχέσεις χωρίς καμία ειδοποίηση


Προθεσμία 30 ημερών έχουν οι οφειλέτες του Δημοσίου για να εξοφλήσουν ή να ρυθμίσουν τις οφειλές τους πριν η Εφορία προχωρήσει σε κατασχέσεις. Σύμφωνα με εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα Εσόδων Χάρη Θεοχάρη, ειδοποιητήρια θα στέλνονται από τη φορολογική διοίκηση για όλες τις άλλες περιπτώσεις πλην των κατασχέσεων χρημάτων ή απαιτήσεων στα χέρια του φορολογούμενου ή τρίτου.

Δηλαδή, για κατασχέσεις καταθέσεων, μισθών, συντάξεων, ενοικίων, απαιτήσεων από προμηθευτές και γενικά απαιτήσεων εις χείρας τρίτων η Εφορία δεν θα ειδοποιεί, αλλά θα προχωρά απευθείας στις κατασχέσεις σύμφωνα με τα όρια που περιγράφονται στον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.

Ειδοποίηση θα υπάρχει για κατασχέσεις ακινήτων. Οπως αναφέρεται για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής υπηρεσίες τηρείται υποχρεωτικά στο εφαρμοζόμενο από αυτές πρόγραμμα του Υποσυστήματος «Δικαστικό» του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος TAXIS έντυπο, και η «ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΟΦΕΙΛΗΣ - ΥΠΕΡΗΜΕΡΙΑΣ» θα έχει τα ακόλουθα στοιχεία:

α) το ονοματεπώνυμο ή επωνυμία και τα στοιχεία του υπόχρεου,

β) ο Α.Φ.Μ. του υπόχρεου, εφόσον έχει εκδοθεί,

γ) η ημερομηνία έκδοσης της ειδοποίησης καθώς και παραπομπές στους αντίστοιχους εκτελεστούς τίτλους, συμπεριλαμβανομένων σχετικών προθεσμιών ημερομηνιών καταβολής και αριθμού δόσεων,

δ) το είδος και το ποσό των οφειλόμενων φόρων, των τόκων, των προστίμων, και η φορολογική περίοδος ή περίοδοι ή οι φορολογικές υποθέσεις που αφορούν αυτά, με εξαίρεση αυτά για τα οποία ισχύει νόμιμη ή δικαστική αναστολή πληρωμής,

ε) η εντολή καταβολής των ποσών αυτών,

στ) ο τρόπος πληρωμής των ανωτέρω,

ζ) ο όρος ότι οι τόκοι συνεχίζουν να υπολογίζονται μέχρι την τελική εξόφληση της οφειλής,

η) ο όρος ότι εφόσον ο φορολογούμενος δεν προβεί σε εξόφληση εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίηση της ατομικής ειδοποίησης, η Φορολογική Διοίκηση μπορεί να προβεί σε διαδικασία αναγκαστικής είσπραξης των ποσών που αναφέρονται σε αυτή, εκτός εάν ο φορολογούμενος υπαχθεί σε πρόγραμμα ρύθμισης των οφειλών του εντός τριάντα (30) ημερών.

Σε περίπτωση απώλειας προγράμματος ρύθμισης οφειλών για τη λήψη μέτρων αναγκαστικής είσπραξης δεν απαιτείται η αποστολή ατομικής ειδοποίησης.

 ΠΗΓΗ:iefimerida.gr

Το ΤΑΙΠΕΔ «ξεπουλάει» τη Θράκη και οι πολιτικοί σιωπούν...


Οικονομικά φιλέτα, στρατηγικά σημεία, αλλά και ποτάμια της Θράκης, έχουν μπει στον κατάλογο πώλησης του ΤΑΙΠΕΔ. Μέσα στον γενικό ορυμαγδό, ακολουθώντας και τηρώντας κατά γράμμα το πνεύμα του «ξεπουλάμε και χαρίζουμε», η κυβέρνηση μέσω του γνωστού αμαρτωλού –αλλά και υπεράνω του νόμου, λόγου του ασύλου που του έχει παραχωρηθεί- ΤΑΙΠΕΔ, τολμά το αδιανόητο, δηλαδή την πώληση «περιουσιακών στοιχείων» στην Θράκη.
Κι επειδή η Θράκη είναι ένας χώρος με απόλυτη και από όλους αποδεκτή γεωστατηγική και γεωοικονομική σημασία, ίσως οι «αρμόδιοι» θα έπρεπε να σκεφτούν πολλές φορές πριν να βάλουν πωλητήριο σε «φιλέτα» που ξεπερνούν τα ό,ποια οικονομικά οφέλη, αφού κατέχουν μη ανακοινώσιμες εθνικές – στρατηγικές θέσεις, ενώ η κυβερνητική διάθεση κατάλυσης κάθε έννοιας της δημοκρατίας βρίσκεται στην πώληση ποταμών, δηλαδή του πλέον σημαντικού αγαθού του πλανήτη, του νερού!


Για παράδειγμα, μπορεί να απαντήσει ο «πατριώτης» Σαμαράς, τι θα συμβεί εάν κάποια τουρκικά κεφάλαια αγοράσουν το τεράστιο παραλιακό οικόπεδο όπου είχε τις εγκαταστάσεις της (υπέργεια και υπόγεια) η «Φωνή της Αμερικής»; Άραγε, κατανοεί ο «πρωθυπουργός» τι ακριβώς σημαίνει κάτι τέτοιο και κατά πόσο θα επιβαρύνει την εθνική άμυνα της πατρίδας (όχι απαραίτητα και δικής του);
Μπορεί να απαντήσει το «μάγκας» Αντώνης Σαμαράς, τι θα σημαίνει για την Ελληνικότητα της Θράκης το να αγοραστούν τα ποτάμια της από τούρκους «επιχειρηματίες», οι οποίοι θα ελέγχουν οικονομικά το πλέον πολύτιμο αγαθό, το νερό, της Θράκης;
 ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

 ΠΗΓΗ:kostasxan.blogspot.gr

Ακούει κανείς στην κυβέρνηση τι λέει ο λαός;


Είθισται οι πολιτικοί όταν ασκούν εξουσία να μη δέχονται την κριτική, και μάλιστα καλοπροαίρετη. Δεν βλέπουν τα λάθη τους και τις γκάφες τους και όταν δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς τη βγαίνουν κι από πάνω λέγοντας ότι έχουν κάνει και καλά, επομένως, ας ξεχάσουμε τα κακά.

Αλλά δεν είναι έτσι και όλοι το ξέρουν αυτό. Χίλια καλά να κάνεις, αν γίνει μία τεράστια γκάφα ή μαζευτούν πολλές μαζί, τότε μένουν οι αποτυχίες.

Γι’ αυτό κι εμείς ξαναθυμίζουμε στην κυβέρνηση ότι δεν πρέπει να αντιδρά όταν της ασκούμε κριτική, αλλά να προσπαθεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα που τελευταία είναι πολλά.

Τρεις ημέρες πριν, ο πρωθυπουργός στο διάγγελμά του προσπάθησε να μας γεμίσει με αισιοδοξία για τη νέα χρονιά. Εμείς είπαμε ότι πρόκειται για λάθος μήνυμα και τα γεγονότα δεν μας διαψεύδουν.

Με το που μπήκε η χρονιά της ελπίδας, της καλύτερης ζωής των Ελλήνων, την εξόδου από τα Μνημόνια, είδαμε αμέσως την… κοινωνική πολιτική της κυβέρνησης.

Ξεκινά η πληρωμή των 25 ευρώ στα νοσοκομεία με το που θα διανυκτερεύει κάποιος για νοσηλεία. «Για όλους, και για τους αλλοδαπούς;», ρώτησε τον κ. Γεωργιάδη ο πρωθυπουργός. «Για όλους», είπε ο κ. Γεωργιάδης. Πολύ αμφιβάλλουμε, αφού η μεγάλη πλειοψηφία των αλλοδαπών δεν έχει να πληρώσει για να φάει, σιγά μην πάει να δώσει 25 ευρώ. Για να θυμίσουμε επίσης, τους Βούλγαρους και τους Σκοπιανούς που έρχονται άρρωστοι στα νοσοκομεία της Β. Ελλάδας, νοσηλεύονται και στη συνέχεια εξαφανίζονται.

Έτσι κι αλλιώς, δεν είναι κοινωνική πολιτική το 25ευρω. Χαράτσι είναι είτε αρέσει στην κυβέρνηση να το ακούει είτε όχι. Ακόμη κι αν ήταν μνημονιακή υποχρέωση, όφειλαν να το σταματήσουν. Τελεία και παύλα.

Μπαίνει επίσης 1 ευρώ για κάθε συνταγή φαρμάκων. Κι αυτό χαράτσι είναι, θέλετε δε θέλετε.

Έρχονται οι εργολάβοι και αυξάνουν τα διόδια στους αυτοκινητόδρομους που ακόμη δεν έχουν γίνει. 56 ευρώ για να πας και να γυρίσεις στη Θεσσαλονίκη. Αυτό δεν είναι χαράτσι κ. Χρυσοχοϊδη που έκανες και τη διαπραγμάτευση;

Ενημερωνόμαστε ότι μέσα στο 2014 ξεκινούν οι περικοπές στις επικουρικές συντάξεις οι οποίες ουσιαστικά σε λίγο καιρό θα εξαφανιστούν. Αυτό προφανώς κάποιοι το ονομάζουν κοινωνική πολιτική και ανάπτυξη.

Επίσης, μας λένε ότι θα μπουν 3 ευρώ στο λογαριασμό της ΔΕΗ ως ανταποδοτικό για τη ΝΕΡΙΤ του κ. Καψή. Ανταπόδοση για ποιο λόγο; Για το έκτρωμα που βλέπουμε; Δεν το θέλουμε κύριοι, αφαιρέστε μας τα τρία ευρώ.

Ακόμη, μαθαίνουμε ότι είναι υπό αναστολή, αλλά πιθανόν να γίνει κάποια στιγμή η αύξηση έως 157% στο τέλος υπέρ ΑΠΕ σε κάθε λογαριασμό της ΔΕΗ. Αν γίνει κάτι τέτοιο μπορεί η αύξηση να φτάσει ως 18 ευρώ το τετράμηνο ή 9 ευρώ για κάθε λογαριασμό της ΔΕΗ. Ωραία κοινωνική πολιτική. Ωραίο 2014 αισιοδοξίας και ανάπτυξης.

Κι ας μη μιλήσουμε για τους νέους φόρους και τις επιβαρύνσεις που θα έλθουν με τις νέες φορολογικές δηλώσεις. Τα «κόλπα» με τις αποδείξεις και τις κλίμακες, τη φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών από το πρώτο ευρώ με 26% ή την κατάργηση των φοροαπαλλαγών, όπως οι τόκοι για στεγαστικά δάνεια κ.λπ.

Κι όλα αυτά ενώ συνεχίζεται το… δράμα με το πετρέλαιο θέρμανσης και την αιθαλομίχλη και ακόμη περιμένουμε το φθηνό ρεύμα. Μη βιάζεστε κύριε Μανιάτη, την άνοιξη που θα σβήσουμε τα καλοριφέρ…

Από την άλλη πλευρά χαρίζουν το φόρο 20% στις διαφημίσεις των καναλαναρχών. Παράλληλα, αν και μνημονιακή υποχρέωση, δεν βάζουν φόρο 1 τοις χιλίοις στον τζίρο των επιχειρήσεων, ως έκτακτο μέτρο ενώ σκέφτονται να μειώσουν και τις εργοδοτικές εισφορές αφήνοντας μια τεράστια μαύρη τρύπα, και άγνωστο είναι πως αυτή θα καλυφθεί από τα Ταμεία.

Αν όλα τα παραπάνω κύριοι της κυβέρνησης σας κάνουν να αισιοδοξείτε, τότε… ευτυχές το νέο έτος. Όμως, αν βγείτε από τα γυάλινα κλουβιά σας και ακούσετε τι λέει ο κόσμος, τότε θα τρέχετε να κρυφτείτε.

Κι αυτά που λέμε δεν είναι κακοπροαίρετη κριτική. Είναι αυτά που λέει καθημερινά ο λαός και ψάχνει τρόπο να τα εκφράσει. Και οι κάλπες πλησιάζουν…
  
ΠΗΓΗ:antinews.gr

Πιάσανε το λαθρεμπόριο πετρελαίου !!!.Πολωνός οδηγός φορτηγού μέχρι την Ελλάδα με λαθραία καύσιμα


Όταν το φορτηγό έφτασε στο μεθοριακό σταθμό του Προμαχώνα, το ακινητοποίησαν για έλεγχο υπάλληλοι του Τελωνείου Σερρών.

Και ενώ το φορτίο που μετέφερε αποδείχθηκε καθ' όλα νόμιμο, στη μπαγκαζιέρα του φορτηγού εντοπίστηκαν 12 εφεδρικά δοχεία χωρητικότητας 20 λίτρων το καθένα γεμάτα με πετρέλαιο για το οποίο ο οδηγός δεν κατέβαλε τους απαραίτητους δασμούς.

Εκτός αυτού, τα δοχεία που περιείχαν συνολικά 240 λίτρα λαθραίου πετρελαίου κίνησης ήταν ακατάλληλα για τη μεταφορά καυσίμων.

Έτσι, ο Πολωνός οδηγός συνελήφθη και σε βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία για παράβαση των διατάξεων περί λαθρεμπορίας του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα με την οποία παραπέμφθηκε στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Σερρών, ενώ το φορτηγό και το λαθραίο πετρέλαιο κατασχέθηκαν.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Καπερνάρος: Αυτοί που δεν απαντούν για το που πήγαν τα λεφτά του ταμείου αλληλεγγύης, θα κάνουν παρέα σε αυτούς που τα έφαγαν.

20140103-143318.jpg
Δήλωση Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου Ανεξάρτητων Ελλήνων Βασιλείου Καπερνάρου για την διαχείριση του Ταμείου Αλληλεγγύης

Που πήγαν τα λεφτά;
Αυτές τις ημέρες τίθεται σε ισχύ άλλο ένα πακέτο μέτρων εξαθλίωσης των ευπαθών ομάδων της χώρας.
Από τη μία, την ώρα που μειώνονται οι συντάξεις, η κυβέρνηση αυξάνει την συμμετοχή των ασφαλισμένων με 1 ευρώ ανά ιατρική συνταγή και από την άλλη επιβάλλεται το χαράτσι ασθενείας των 25 ευρώ στα νοσοκομεία για το οποίο ακόμη και οι κυβερνητικοί
συνεταίροι του ΠΑΣΟΚ «κλαίνε» και διαμαρτύρονται σε όλα τα ΜΜΕ.
Όλα αυτά γίνονται ,σύμφωνα με την μνημονιακή κυβέρνηση, για να βοηθηθούν άποροι, αδύναμοι και ανασφάλιστοι.
Απαιτούμε να γίνει γνωστό στον Ελληνικό λαό ποιο είναι το ποσό που έχει συγκεντρωθεί έως σήμερα από το περίφημο ταμείο αλληλεγγύης που υποτίθεται ότι δημιουργήθηκε για να βοηθά άπορους, αδύναμους και ανασφάλιστους.
Προειδοποιούμε ότι θα πρέπει άμεσα η κυβέρνηση να δώσει πλήρη στοιχεία για τον τρόπο διαχείρισης του ποσού αυτού και να γνωστοποιήσει λίστα με τους προορισμούς των χρημάτων αυτών. Αν δεν το κάνει, θα υπενθυμίσουμε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου τις υποχρεώσεις της και τις πράξεις καθήκοντός της που αφορούν σε τέτοια θέματα.
Σε τέτοιες στιγμές θεωρούμε ανεπίτρεπτο και ανήθικο να μην γνωρίζουν όλοι οι ‘Ελληνες πώς και που διατίθενται τα χρήματά τους.
Σας επισυνάπτω το κείμενο της σχετικής ερώτησης που κατέθεσα:

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Προς κ Υπουργό
• Υγείας
• Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
• Οικονομικών
ΘΕΜΑ: «Σχετικά με το περίφημο Ταμείο Αλληλεγγύης»
Από 1/1/2014 τέθηκε σε ισχύ το μέτρο του Υπουργείου Υγείας, βάσει του οποίου ο κάθε Έλληνες φορολογούμενος και ασφαλισμένος πολίτης θα καταβάλει το χρηματικό ποσό των 25 ευρώ, προκειμένου να εισαχθεί και να εξεταστεί σε Δημόσιο Νοσοκομείο, καθώς επίσης, το ποσό του 1 ευρώ, προκειμένου να λαμβάνει την συνταγογράφηση του. Ο αρμόδιος Υπουργός Υγείας αιτιολόγησε την επιβολή του ως άνω μέτρου λέγοντας πως οι ασφαλισμένοι και οι «έχοντες» πολίτες θα καταβάλουν την τιμή του ως άνω εισιτηρίου, προκειμένου να είναι δυνατόν να απολαμβάνουν δημόσια υγεία οι άποροι, οι ανασφάλιστοι και οι ευπαθείς ομάδες.
Επειδή, ο Έλληνας Πολίτης υπερφορολογείται,
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 5, παρ. 5 του Συντάγματος: «Καθένας έχει δικαίωμα στην προστασία της υγείας…»,
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 21, παρ. 3 του Συντάγματος: «Το κράτος μεριμνά για την υγεία των πολιτών…»,
Επειδή, θα παύσετε, επιτέλους, να εμπαίζετε τον Ελληνικό Λαό,
Επειδή, η φιλοτιμία, η ομοψυχία και η υπερηφάνεια του Έλληνα δεν είναι προς εκμετάλλευση,
Ερωτάσθε:
1)Ποιος είναι υπεύθυνος για την διαχείριση και την ορθή αξιοποίηση του Ταμείου Αλληλεγγύης, το οποίο συντηρείται από χρήματα του Ελληνικού Λαού; Να κατατεθούν τα σχετικά αποδεικτικά έγγραφα.
2)Ποιο το ακριβές χρηματικό ποσό που έχει εισπραχθεί από το Ταμείο Αλληλεγγύης και με ποιον, ακριβώς, τρόπο έχουν αξιοποιηθεί τα χρήματα. Να κατατεθεί αναλυτικός πίνακας της κίνησης των χρηματικών ποσών του Ταμείου Αλληλεγγύης.
Αθήνα, 3/2/2014
Ο Ερωτών και Αιτών Βουλευτής

Βασίλειος Καπερνάρος
  
ΠΗΓΗ:olympia.gr

Αναταραχή στα συνδικάτα Αλαλούμ για την εισφορά αλληλεγγύης Αιτήσεις για μη παραγραφή των παρακρατηθέντων


Κινητικότητα στα συνδικάτα με στόχο να μην παραγραφεί η διεκδίκηση χρημάτων σε όσους διεκδικούν την επιστροφή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης ύψους 2% και αλληλεγγύης του άρθρου 29 του Ν.3896/2011.

Σε ένα χρονικό σημείο που δημιουργεί υποψίες για τη σκοπιμότητα της αναφοράς δημοσιευμάτων τα οποία αναφέρουν ότι εκδόθηκε απόφαση του Αρείου Πάγου, η οποία κρίνει αντισυνταγματική την εισφορά αλληλεγύης, οι εργαζόμενοι προσπαθούν να κινηθούν έτσι ώστε να μην χάσουν προθεσμίες και δικαιώματα.

Παραθέτουμε τη γνωμάτευση της νομικής συμβούλου της ΔΟΕ για το θέμα της εισφοράς αλληλεγγύης:

"Αξιότιμες κυρίες και κύριοι, Αναφορικά με το θέμα, που έχει ανακύψει σχετικά με την ειδική εισφορά Αλληλεγγύης ύψους 2% του άρθρου 38 του Ν. 3986/2011 καθώς και την ειδική εισφορά Αλληλεγγύης του άρθρου 29 του ίδιου Νόμου και τις αιτήσεις διακοπής της παραγραφής, που σπεύδουν να υποβάλλουν δεκάδες δημόσιοι υπάλληλοι, θα ήθελα να σας ενημερώσω για τα κάτωθι:

1) Από όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω, μέχρι σήμερα, δεν έχει δημοσιευτεί κάποια δικαστική απόφαση, με την οποία να κρίνεται αμετάκλητα, η συνταγματικότητα ή μη των ως άνω εισφορών.

Είναι γνωστό βεβαίως, ότι έχουν υποβληθεί προσφυγές αναφορικά με το θέμα αυτό, οι οποίες ωστόσο, δεν έχουν κριθεί αμετακλήτως.

2) Κατά την προσωπική, νομική μου αντίληψη, οι ως άνω εισφορές είναι αντίθετες τόσο προς το Σύνταγμα όσο και προς τους Διεθνείς κανόνες δικαίου (ΕΣΔΑ), δεδομένου, ότι είναι μη ανταποδοτικές και σε κάθε περίπτωση εντασσόμενες μέσα στο ευρύτατο πλαίσιο των περικοπών των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων έρχονται σε ευθεία αντίθεση προς την αρχή της αναλογικότητας, που πρέπει να διέπει κάθε μέτρο, που λαμβάνει η πολιτεία εις βάρος επιμέρους κατηγοριών πολιτών.

3) Η υποβολή αίτησης διακοπής της παραγραφής μοναδικό σκοπό έχει την διασφάλιση, ότι οι αξιώσεις για επιστροφή των παρακρατηθέντων κατά το έτος 2011 δεν θα υποκύψουν στην διετή παραγραφή, που προβλέπει ο Κώδικας Περί Δικών Δημοσίου.

Στο σημείο αυτό, πρέπει να τονιστεί, ότι η ως άνω διεκδίκηση, η αίσια έκβαση της οποίας δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί δεδομένη, είναι προφανώς ζήτημα προσωπικής επιλογής του κάθε εκπαιδευτικού, ο οποίος και μπορεί να επιλέξει εάν θα υποβάλλει την σχετική αίτηση ή όχι ή εάν θα διεκδικήσει ακολούθως δικαστικά την επιστροφή των παρακρατηθέντων. Παραμένω στην διάθεση σας για κάθε διευκρίνιση. Με εκτίμηση, Μαρία-Μαγδαληνή Τσίπρα Νομική Σύμβουλος ΔΟΕ Οι αιτήσεις στην Εφορία για την εισφορά Αλληλεγγύης καλύπτουν μόνο τη διακοπή παραγραφής του έτους 2011 για Δικαστική προσφυγή".



Ανακοίνωση της ΠΟΕΔΗΝ προς τα σωματεία - μέλη της:

"Συνάδελφοι, Με τον Ν.3986/2011 άρθρο 29 καθιερώθηκε εισφορά αλληλεγγύης στα οικονομικά έτη 2011 – 2015 η οποία δηλώνεται με τις Φορολογικές Δηλώσεις. Το έτος 2011 αποδόθηκε με το Εκκαθαριστικό του Φόρου Εισοδήματος και τα επόμενα έτη παρακρατείται από τη Μισθοδοσία και αποδίδεται στην Εφορία.

Η Εισφορά Αλληλεγγύης καθιερώνεται σε 1% στα καθαρά εισοδήματα από 12.001 έως 20.000 ευρώ και 2% στα καθαρά εισοδήματα 20.001 έως 50.000 ευρώ. Δημοσιεύματα αναφέρουν ότι εκδόθηκε απόφαση του Αρείου Πάγου που κρίνει αντισυνταγματική την εν λόγω εισφορά.

Επειδή οι οικονομικές Δικαστικές διεκδικήσεις από το Δημόσιο υπόκεινται σε διετή παραγραφή, πολλοί εργαζόμενοι προσέτρεξαν στις εφορίες να υποβάλλουν αίτηση επιστροφής της εισφοράς του έτους 2011. Με την αίτηση δεν επιστρέφεται το ποσό της εισφοράς από τις εφορίες, αλλά εξασφαλίζεται η διακοπή παραγραφής προκειμένου να είναι ανοικτή η δικαστική διεκδίκηση.

Υπενθυμίζουμε ότι ο Άρειος Πάγος εκδίδει αποφάσεις που αφορούν τους υπαλλήλους Ιδιωτικού Δικαίου. Για τους μόνιμους Δημόσιους Υπαλλήλους αρμόδιο τριτοβάθμιο Δικαστήριο στο οποίο υποχρεωτικά προσφεύγουν είναι το Συμβούλιο Επικρατείας. Η ΑΔΕΔΥ προσέφυγε στο Συμβούλιο Επικρατείας για όλες τις εισοδηματικές απώλειες των ΜΝΗΜΙΑΚΩΝ ΝΟΜΩΝ και εκδόθηκαν αρνητικές αποφάσεις.

Επίσης προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο το οποίο με τη σειρά του εξέδωσε αρνητικές αποφάσεις. Όταν υπάρχει διχογνωμία μεταξύ των δύο τριτοβάθμιων Δικαστηρίων (Συμβούλιο Επικρατείας – Άρειος Πάγος) η υπόθεση παραπέμπεται στο ΑΝΩΤΑΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ για τελική κρίση.

Είναι λοιπόν αυτονόητο ότι οι αιτήσεις στην Εφορία έως τέλος του έτους 2013, επιστροφής του ποσού της Εισφοράς Αλληλεγγύης, διακόπτουν τη παραγραφή και μόνο. Η διεκδίκηση του επιδόματος μπορεί να γίνει μόνο Δικαστικά λαμβάνοντας υπ' όψιν τα Σωματεία την ήδη εκφρασμένη αρνητική αντιμετώπιση από το Συμβούλιο Επικρατείας". 

 ΠΗΓΗ:enet.gr

Βουλγαρία: 420 Ευρώ Δάνειο για Εργασίες Αναβάθμισης στο Διυλιστήριο της Lukoil Neftochim


Η εταιρεία Lukoil Neftochim Burgas, στην οποία ανήκει το ομώνυμο διυλιστήριο της Βουλγαρίας, στην πόλη Μπουργκάς, πήρε 420 εκατ. ευρώ από διάφορες ευρωπαϊκές τράπεζες για χρηματοδότηση εργασιών αναβάθμισης, όπως αναφέρει ιταλικός οίκος εξαγωγικών πιστώσεων.
Η Lukoil Neftochim Burgas, θυγατρική της ρωσικής πετρελαϊκής Lukoil, εξασφάλισε δεκαετές δάνειο, το οποίο θα καλυφθεί κατά 95% από τον παραπάνω ιταλικό οίκο SACE, και το οποίο παρεσχέθη μέσω της Societe Generale, η οποία άσκησε καθήκοντα παγκόσμιου συντονιστή και εντεταλμένου επικεφαλής διακανονιστή ( MLA) και δανειστή, της BNP Paribas, που έδρασε ως φορέας διευκόλυνσης, MLA και δανειστής, της ING Bank, ως περιβαλλοντικού φορέα, MLA και δανειστή, της UniCredit Group η οποία, μέσω της UniCredit Bank Austria άσκησε καθήκοντα MLA και δανειστή και της UniCredit SpA, ως MLA και, τέλος, της SACE, όπως αναφέρει η ανακοίνωση της τελευταίας.
Το βουλγαρικό διυλιστήριο προχωρά σε εργασίες αναβάθμισης στο πλαίσιο συμβολαίου με την Technip, εταιρεία παροχής μηχανολογικών υπηρεσιών πετρελαίου και φ.α ερίου με έδρα το Παρίσι. 

ΠΗΓΗ:energia.gr

Σε Αναβρασμό η Ανατολική Μακεδονία για την Χάραξη του ΤΑΡ


Σε αναβρασμό βρίσκονται οι φορείς της Ανατολικής Μακεδονίας, με επικεφαλής τον περιφερειάρχη Άρη Γιαννακίδη, για το θέμα της όδευσης του TAP από την περιοχή τους. Η ανησυχία τους έγκειται στο γεγονός ότι δεν έχουν καμία πληροφόρηση για το τι θα γίνει τελικά με τη διαδρομή του αγωγού, μετά την εναλλακτική πρόταση που κατέθεσε το Τμήμα Ανατολικής Μακεδονίας του ΤΕΕ.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λάζαρος Βασιλειάδης μιλώντας στο energia.gr ανέφερε ότι εδώ και αρκετό καιρό γίνεται προσπάθεια να συναντηθούν οι φορείς της περιοχής με τον υπουργό ΠΕΚΑ Γιάννη Μανιάτη, χωρίς, όμως, αποτέλεσμα. «Αντίθετα οι φορείς του νομού Σερρών είδαν πριν από τις Γιορτές τον υφυπουργό κ. Παπαγεωργίου», είπε ο ίδιος. «Τόσο εμείς, όσο και ο κ. Περιφερειάρχης, προσπαθούμε να κλείσουμε ραντεβού με τον κ. Μανιάτη, αλλά δεν γίνεται δυνατό», τόνισε.
Ο κ. Βασιλειάδης εξέφρασε την ανησυχία του γιατί τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί για την έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης, που θα περιλαμβάνει τη χάραξη του TAP, είναι ασφυκτικά. Εκτιμάται ότι θα εγκριθεί εντός του πρώτου 4μηνου.Το ΤΕΕ υπέβαλλε στον TAP από το περασμένο Φθινόπωρο, όπως είπε ο κ. Βασιλειάδης, την πρόταση του να περάσει ο αγωγός από ημιορεινές και ορεινές περιοχές, στις οποίες υπάρχουν και αντιπυρικές ζώνες. Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται να περάσει ο TAP από την κορυφογραμμή του όρους Συμβόλου, του νομού Καβάλας.
«Η διαδρομή που προτείνουμε είναι από ήδη διανοιγμένες αντιπυρικές ζώνες και δεν θα χρειασθεί να κοπούν δένδρα», είπε ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΑΜ. «Είναι πιο οικονομική λύση γιατί δεν θα δοθούν αποζημιώσεις και επιπλέον δεν θα υπάρξουν αντιδράσεις».
Οι φορείς του νομού Καβάλας αρνούνται κάθετα την όδευση του αγωγού από τα Τενάγη Φιλίππων, αλλά και από την κοιλάδα του Νέστου. Ειδικά, τα Τενάγη θεωρούνται κόκκινη γραμμή, όπως είπε ο κ. Βασιλειάδης. Στις ενστάσεις αυτές προστέθηκαν και οι απόψεις των αρχαιολόγων, που υποστηρίζουν ότι θίγεται και ο αρχαιολογικός πλούτος του νομού.
Σύμφωνα με πληροφορίες του energia.gr, ο TAP σε επιστολή του προς το ΓΕΩΤΕΕ, που στάλθηκε πριν από τις Γιορτές, θεωρεί ότι η πρόταση του ΤΕΕ δεν είναι κατάλληλη, για μια σειρά λόγους. Πρώτον, γιατί προσθέτει αρκετά χιλιόμετρα στη χάραξη του αγωγού και δεύτερον, γιατί περνά μέσα από αρχαιολογικούς χώρους, δασικές εκτάσεις και λατομεία. Τα στελέχη του TAP προγραμματίζουν άμεσα σειρά επισκέψεων στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, προκειμένου να γίνει διάλογος με τους τοπικούς φορείς και να εξηγηθεί εμπεριστατωμένα γιατί είναι σωστή η αρχική χάραξη του αγωγού, στην οποία και εμμένουν.

 ΠΗΓΗ:energia.gr

«Δώρο» Μηταράκη 8,2 εκ Ευρώ στην εφημερίδα Μακεδονία

«Δώρο» Μηταράκη 8,2 εκ Ευρώ στην εφημερίδα Μακεδονία
Την καταβολή της κρατικής επιχορήγησης 8.181.527,99 Ευρώ στην Μακεδονική Εκτυπωτική που εκδίδει την εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
υπέγραψε ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Νότης Μηταράκης. Η επιχορήγηση γίνεται προκειμένου να εξοφληθούν οι οφειλές στο δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία αλλά και μισθών στους εργαζόμενους της εταιρίας. Ειδικότερα ποσό 6.707.373,58 Ευρώ θα διατεθεί για την αποπληρωμή ανεξόφλητων οφειλών προς το ελληνικό Δημόσιο (Δ.Ο.Υ.). Ποσό 954.154,41 Ευρώ για την αποπληρωμή των ανεξόφλητων εισφορών προς το Ταμείο Εσόδων Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ και ποσό 520.000 Ευρώ για την αποπληρωμή οφειλομένων μισθών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η απόφαση υπεγράφη την τελευταία ημέρα του 2013 και δημοσιεύτηκε στην διαύγεια αυθημερόν. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι παρά το γεγονός ότι η ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΕΚΤΥΠΩΤΙΚΗ έχει μεγάλες οφειλές προς τα δημοσιογραφικά ταμεία (ΤΣΠΕΑΘ-ΕΔΟΕΑΠ) δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για αποπληρωμή οφειλής από την μεγάλου ύψους κρατική επιχορήγηση

 ΠΗΓΗ:fpress.gr

Κομισιόν: "Ούτε το 2015 στις αγορές η Ελλάδα - Άδειασμα σε Σαμαρά & Στουρνάρα


Η απάντηση στον Α. Σαμαρά και στο Γ. Στουρνάρα ότι η Ελλάδα θα βγει στις αγορές το δεύτερο εξάμηνο του 2014, λες και αυτό θα φέρει λεφτά στις τσέπες των Ελλήνων, έρχεται από παράγοντες των ίδιων των αγορών. Τι υποστηρίζουν; Πώς είναι κάτι αδύνατο να συμβεί με τα δεδομένα που υπάρχουν και η κυβέρνηση εξαπατά τον ελληνικό λαό για καθαρά πολιτικούς και προεκλογικούς σκοπούς.

Η κυβέρνηση στον πανικό της να αντιστρέψει το κλίμα που την φέρει να βυθίζεται ολοένα και περισσότερο στις δημοσκοπήσεις και τελικώς να οδεύει ολοταχώς προς την κατάρρευση μετά τα αποτελέσματα των Ευρωεκλογών προβαίνει σε κινήσεις οι οποίες κανένα θετικό αντίκτυπο δεν θα έχουν στη ζωή των Ελλήνων, όταν τα μέτρα που έχει λάβει εξοντώνουν το λαό.

Υποστηρίζει το οικονομικό επιτελείο με επικεφαλής τον κ. Στουρνάρα πώς η Ελλάδα θα βγει στις αγορές το 2014. Το ίδιο είπε και ο πρωθυπουργός. Τους διαψεύδουν όμως τόσο η Κομισιόν, όσο και ο οίκος Pimco που φέρνουν «μαύρα μαντάτα».

Σήμερα, η εφημερίδα «Αυγή» δημοσιεύει την απάντηση της Κομισιόν στην Εξεταστική Επιτροπή για τα μνημόνια στις χώρες του Νότου. Στο συγκεκριμένο έγγραφο η Κομισιόν αποκαλύπτει ότι η Ελλάδα μπορεί -μερικώς, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει- να επανέλθει στις αγορές αλλά από το 2015.

Ούτε δηλαδή το 2015 δεν είναι σίγουρο πως θα συμβεί αυτό όταν οι δανειστές ανακαλύπτουν συνεχώς νέα χρηματοδοτικά κενά και ζητούν την υπογραφή νέου μνημονίου με νέες υποθήκες και μέτρα.

Στην 17σέλιδη απάντηση της Κομισιόν αναφέρει επί λέξει: «Η επιστροφή στις διεθνείς αγορές για δανεισμό με λελογισμένα επιτόκια, έχει επιτευχθεί όσον αφορά την Ιρλανδία, ενώ σημειώθηκε πρόοδος όσον αφορά την Πορτογαλία. Η προσδοκία για την Ελλάδα είναι ότι μπορεί μερικώς να έχει πρόσβαση στις αγορές από το 2015».

Χαστούκι στην κυβέρνηση ρίχνει και ο οίκος Pimco. Ο Μάιλς Μπράντσο, στέλεχος του οίκου ανέφερε στην εφημερίδα Suddeutsche Zeitung πως «δεν πιστεύουμε ότι η Ελλάδα θα αντλήσει φέτος κεφάλαια από τις αγορές».

Σύμφωνα με την ανάλυση του, με τα τωρινά δεδομένα, ένα ελληνικό ομόλογο διάρκειας εννέα ετών θα είχε επιτόκιο 8%. «Εάν η χώρα προχωρήσει σε μεγαλύτερο δανεισμό με αυτούς τους όρους, το συνολικό βάρος χρέους θα ήταν πολύ μεγαλύτερο από τη λήψη ενός δανείου από τον ευρωπαϊκό μηχανισμό ESM».

Με λίγα λόγια λέει πώς η έξοδος μίας χρεοκοπημένης χώρας στις αγορές είναι αδύνατη και για το λόγο αυτό επισημαίνει πώς ο οίκος δεν πρόκειται να επενδύσει σε ελληνικά χρεόγραφα. Προτρέπει δεν την κυβέρνηση να ζητήσει δανειακή στήριξη από την Ευρωζώνη.

Ο πρόεδρος του γερμανικού Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών Μαρσέλ Φράτσερ είναι ακόμη πιο αιχμηρός. Όχι μόνο λέει πώς η Ελλάδα δεν μπορεί να βγει στις αγορές, αλλά η ελληνική κυβέρνηση παίζει αυτό το χαρτί για καθαρά πολιτικούς λόγους.

«Οι αναφορές του Έλληνα πρωθυπουργού έχουν πιθανότατα πολιτικό κίνητρο. Η Αθήνα δεν θα μπορέσει ακόμα να αναχρηματοδοτηθεί από τις αγορές», επισημαίνει.

Και όταν λέει πολιτικούς λόγους είναι σαφές πώς υπονοεί τις εκλογές που έρχονται και πιο συγκεκριμένα τις Ευρωεκλογές, όπου ο «χαστούκι» στα κόμματα της συγκυβέρνησης αναμένεται να είναι ιδιαίτερα σφοδρό.

Δεν έχουν καταλάβει στην κυβέρνηση ή κάνουν ότι δεν έχουν καταλάβει πώς οι δανειστές θα πάρουν πρώτα τα πάντα απο την Ελλάδα με τα μνημόνια και μετά θα έρθει η έξοδος, όχι στις αγορές, αλλά απο το ευρώ.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr