Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015

Χρειαζόμαστε πλέον Γερμανούς συμβούλους στο Υπουργείο Ενέργειας;


Αγίου Βαλεντίνου σήμερα, ημέρα ενός ξενόφερτου "Αγίου των ερωτευμένων" που κινεί μια χαρά την αγορά, ας κάνουμε μια αναφορά στον όχι και τόσο κρυφό έρωτα της προηγούμενης κυβέρνησης με τους Γερμανούς. 

Στις 27 Νοεμβρίου 2014 πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα ένα workshop, μια συνάντηση εργασίας δηλαδή, με αντικείμενο τα μελλοντικά σχήματα υποστήριξης των ΑΠΕ σε ΕΕ και Ελλάδα. Είδαμε την είδηση σε δελτίο τύπου του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά, που μας έστειλε τακτικός αναγνώστης του ιστολόγιου και τον ευχαριστούμε.

Εκείνο που έκανε εντύπωση είναι η παράγραφος : "Την εκδήλωση διοργάνωσε η εταιρεία GIZ (Gesellschaft fur Internationale Zusammenarbeit) που εκτελεί χρέη τεχνικού συμβούλου του ΥΠΕΚΑ ως προς την αναμόρφωση των μηχανισμών υποστήριξης των ΑΠΕ. Στο workshop συμμετείχαν το ΥΠΕΚΑ, η Γεν. Διεύθυνση Ενέργειας της Κομισιόν, η Task Force, το Ecofys, η ΡΑΕ, ο ΛΑΓΗΕ καθώς και σημαντικοί παράγοντες του κλάδου ενέργειας των χωρών της Γερμανίας, Ιταλίας, Σουηδίας, Κύπρου και Μ. Βρετανίας."

Ποια είναι η GIZ; Μας το αποκαλύπτει η ίδια: "As a federal enterprise, we support the German Government in achieving its objectives in the field of international cooperation for sustainable development." Τα σχόλια περιττεύουν.

Κι από δίπλα είναι και το Ecofys,  η "αγαπημένη" εταιρεία της Κομισιόν και του WWF στο λόμπυ για 100% ΑΠΕ, στο λόμπυ για να απορροφά όλη η Ευρώπη την τυχαία αιολική ενέργεια της Βόρειας Γερμανίας.

Έχουμε πει πώς με την ενέργεια δένεται όλη η Ευρώπη στο άρμα των Γερμανών, προκειμένου να συνεχίζεται και να διαιωνίζεται η οικονομική τους επικυριαρχία στην ΕΕ. Τώρα πληροφορούμαστε επιπλέον πως δανειζόμαστε μέχρι σήμερα, λεφτά που δεν έχουμε να ξεπληρώσουμε, για να πληρώνουμε άλλο ένα Γερμανό σύμβουλο, προκειμένου να μας δέσει ακόμα καλύτερα στα συμφέροντα και τις επιθυμίες των Γερμανών και "να βοηθά τη Γερμανική κυβέρνηση να πετύχει τους στόχους της στη βιώσιμη ανάπτυξη".

Ελπίζουμε η νέα κυβέρνηση να ακολουθήσει μια εθνική ενεργειακή πολιτική, βασισμένη στα μοναδικά στην ΕΕ εθνικά μας χαρακτηριστικά (απομακρυσμένη θέση, πολλά νησιά, ενδοχώρα με ορεινά χωριά, πιο σημαντικός εγχώριος ενεργειακός πόρος ο λιγνίτης). Η προηγούμενη κυβέρνηση, υπερ-πρόθυμη να ικανοποιήσει τις επιθυμίες των δανειστών, ήταν έτοιμη να ισοπεδώσει όλες τις βουνοκορφές για να φυτέψει παντού ανεμογεννήτριες, αδιαφορώντας ακόμα και για ανεπαρκή ανεμολογικά δεδομένα, προκειμένου να έχουν εξασφαλισμένη πελατεία οι Γερμανοί και Δανοί κατασκευαστές ανεμογεννητριών και καλωδίων.

Το ζητούμενο πλέον είναι να ξεκαθαρίσουμε πώς θα έχει η χώρα ρεύμα μετά το 2020, για να δοθούν τα κατάλληλα σήματα επενδύσεων. Η περίφημη Επιτροπή Ενεργειακού Σχεδιασμού, που είχε συγκροτήσει το ΥΠΕΚΑ δεν κατάφερε να μας κάνει σοφότερους και να εμφανίσει ένα πόρισμα, παρόλο που πέρασε ένας χρόνος και ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να ετοιμάσει πόρισμα σε 3 μήνες. Μήπως δεν τα έβρισκαν με τους Γερμανούς συμβούλους; Μήπως επειδή όλοι πλέον είχαν καταλάβει πως εθνικός ενεργειακός σχεδιασμός βασισμένος σε αιολικά και Φ/Β είναι σχεδιασμός κομμένος και ραμμένος στα μέτρα και τις επιδιώξεις των Γερμανών, αλλά δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα της χώρας;

Θέλουμε μια πολιτική που να δίνει ενεργειακή ασφάλεια στη χώρα, να διασφαλίζει φθηνή ενέργεια για τη βιομηχανία, τους μικρομεσαίους και τα νοικοκυριά, να δίνει δουλειές στους Έλληνες, να συμβάλλει στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας με σεβασμό στο ανθρωπογενές και το υπέροχο φυσικό μας περιβάλλον. Ζητούμε πολλά; Και χρειαζόμαστε Γερμανούς συμβούλους στο ΥΠΑΠΕΝ για να το πετύχουμε;


ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr

ΘΑ ΤΣΙΜΠΗΣΕΙΣ ΠΑΛΙ ;


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΚΕΕΠ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΣΚΕΕΠ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Κλείνοντας τον κύκλο των Περιφερειακών Συνελεύσεων για τον ετήσιο Απολογισμό του ΠΣΕΕΠ, όπου θεωρητικά είναι το βήμα ανταλλαγής απόψεων, κριτικής των πράξεων ή υπεράσπιση των θέσεων για την ετήσια λειτουργία του Σωματείου μας, οι διαπιστώσεις για αυτήν την διαδικασία για άλλη μια φορά προκαλούν θλίψη.

Πρέπει να τονιστεί, να συζητηθεί και εν τέλει να ανατραπεί η νοοτροπία της ισχνής συμμετοχής των εργαζομένων σε αυτές. Είναι απαραίτητο να συμμετέχουμε και να επιχειρούμε να έχουμε λόγο και άποψη σε ότι διαμορφώνει το μέλλον μας.

Η τραγική φιγούρα του Προέδρου και των μαριονεττών συνεταίρων του, που η στρατηγική τους είναι τελικά να συμπληρώνουν την παρέα των πρόθυμων που εξυπηρετεί τα συμφέροντα του Εργοδότη και τις πολιτικές που θέλουν την αποδόμηση των εργασιακών σχέσεων.

Σε όλη την διαδικασία των Συνελεύσεων εξάντλησαν ΠΑΛΙ για πολλοστή φορά την γνωστή τους ρητορική, δηλαδή τι έγινε το 2011, το 2003… και υπήρξαν και "υπονοούμενα" για το ποιος "ευθύνεται" για την ήττα της Ελλάδας το 1940 !!!!

Φτάνει πια συνάδελφοι. Έπρεπε να σταθείτε έστω για μια φορά υπεύθυνα και να είχατε τοποθετηθεί για τα πεπραγμένα του έτους που έχετε την ευθύνη τους. Διότι συνάδελφοι για αυτά θα κριθείτε ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΤΟ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ.

Όσον αφορά τον Οικονομικό Απολογισμό η προσπάθειά σας να κάνετε το άσπρο – μαύρο σας κάνει διπλά ψεύτες. Είναι ψέματα του Προέδρου ότι δεν έχετε συμπεριλάβει τις εισφορές των εργαζομένων για τον Δεκέμβριο στα Έσοδα – όπως ειπώθηκε στην Συνέλευση των ΒΕΘ – και είναι αλήθεια ότι δεν έχετε υπολογίσει την Έκθεση Βιβλίου και την έκδοση του ΠΥΡΣΟΥ στα Έξοδα που θα καθιστούσαν αρνητικό τον Οικονομικό Απολογισμό.

Οι εργαζόμενοι πλέον θα πρέπει να καθορίσουν οι ίδιοι με την ψήφο τους το μέλλον τους.

Το ερώτημα είναι ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΑΠΛΟ.

Θέλουμε να συνεχίσουμε σε αυτήν την πολιτική του Εργοδότη και των πρόθυμων που την υπηρετούν;

Ή ένα ηχηρό ΟΧΙ και μια επανεκκίνηση στην πολιτική του Συνδικάτου και δρομολόγηση για ένα Σωματείο με ξεκάθαρο στόχο την Αξιοπρέπεια, την Σοβαρότητα, την Αξιοκρατία, την Σταθερότητα και την Οχύρωση των συμφερόντων των εργαζομένων;

Συνάδελφοι ήρθε η ώρα της ευθύνης.


                                                        ΕΣΕΙΣ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΤΕ
                            ΕΣΕΙΣ ΔΙΝΕΤΕ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΑΥΡΙΟ

Αυτός είναι ο νέος φόρος στα ακίνητα

Αποτέλεσμα εικόνας για Αυτός είναι ο νέος φόρος στα ακίνητα
Την απαλλαγή της πρώτης κατοικίας, αλλά τη φορολογική επιβάρυνση όλων των υπολοίπων ακινήτων κάθε ιδιοκτήτη θα προβλέπει ο νέος φόρος ακινήτων που σχεδιάζει να καθιερώσει η κυβέρνηση καταργώντας τον ΕΝΦΙΑ.

Ο νέος φόρος θα ονομάζεται «Φόρος Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας» (ΦΜΑΠ), και το αφορολόγητο όριο θα αφορά μόνο μία κατοικία, τη λεγόμενη «πρώτη». 

Δηλαδή το αφορολόγητο θα αφορά ένα και μόνο ακίνητο.

Αν η αξία του ακινήτου είναι μικρότερη από το αφορολόγητο όριο, θα απαλλάσσεται πλήρως μόνο η κατοικία αυτή, ενώ τα υπόλοιπα ακίνητα που ανήκουν στην περιουσία του φορολογούμενου θα υπόκεινται κανονικά σε φόρο.

Αν η αξία της πρώτης κατοικίας είναι μεγαλύτερη του αφορολόγητου ορίου, τότε θα φορολογείται και η κατοικία αυτή, αλλά μόνο για το τμήμα της αξίας της το οποίο υπερβαίνει το αφορολόγητο όριο, ενώ τα υπόλοιπα ακίνητα του φορολογούμενου θα υπόκεινται κι αυτά κανονικά σε φόρο.

Ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει ωστόσο εκτιμάται ότι αφορολόγητο όριο της πρώτης κατοικίας θα οριστεί στις 200.000 ευρώ.

Για παράδειγμα ένας φορολογούμενος που κατέχει ένα διαμέρισμα 80 τ.μ. αντικειμενικής αξίας 120.000 ευρώ και ένα εξοχικό αντικειμενικής αξίας 70.000 ευρώ θα απαλλάσσεται από το φόρο μόνο για το διαμέρισμα και θα πληρώνει το φόρο για το εξοχικό.

Φορολογούμενος που έχει ακίνητο αντικειμενικής αξίας 180.000 ευρώ και ταυτόχρονα κατέχει ένα δεύτερο ακίνητο αντικειμενικής αξίας 50.000 ευρώ δεν θα πληρώνει φόρο για το ακίνητο των 180.000 ευρώ, αλλά θα πληρώνει για το δεύτερο ακίνητο.



ΠΗΓΗ: defencenet.gr

ΒΓΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΝΤΡΙ

ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΓΣΕΕ – Υψηλού Επιπέδου Συναντήσεις: ΔΣΣ|Global Unions|ΔΝΤ|Παγκόσμια Τράπεζα


Το ΔΝΤ παρέχει οικονομική βοήθεια σε εθνικές οικονομίες σε αντάλλαγμα προγραμμάτων προσαρμογής με έμφαση στη δημοσιονομική λιτότητα, την εσωτερική υποτίμηση (χαμηλότεροι μισθοί και τιμές) και τις διαρθρωτικές αλλαγές στην αγορά εργασίας με στόχο τη βελτίωση της εξωτερικής ανταγωνιστικότητας και τη μείωση των ελλειμμάτων τρεχουσών συναλλαγών. Από το 2008, μετά το ξέσπασμα της παγκόσμιας χρηματοοικονομικής κρίσης, η ατζέντα λιτότητας και απορρύθμισης του ΔΝΤ προτείνεται στις εθνικές κυβερνήσεις ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο διαχείρισης της χρηματοοικονομικής κρίσης με όρους σκληρής αιρεσιμότητας.

Ιδεολογικό υποστηρικτικό πλαίσιο της προσέγγισης του ΔΝΤ στην εργασία

Η νεοφιλελεύθερη (συντηρητική) προσέγγιση του ΔΝΤ ως προς την κοινωνική νομοθεσία και την ανταγωνιστικότητα υποστηρίζει το «αφήγημα» των διαρθρωτικών αλλαγών. Η λογική της στηρίζεται στην επεξεργασία δεικτών που έχουν σχεδιαστεί για να συγκρίνουν, για παράδειγμα, τo αυστηρό πλαίσιο της νομοθεσίας για την προστασία της απασχόλησης με το στόχο που επιδιώκει να καταδείξει ότι όσο πιο αυστηρή είναι η εργατική νομοθεσία τόσο λιγότερο ευέλικτα θα μπορεί να λειτουργεί η αγορά εργασίας δημιουργώντας έτσι κατακερματισμό που είναι επιζήμιος για την απασχόληση και την ανάπτυξη.

Πρόγραμμα Οικονομικής Προσαρμογής για την Ελλάδα (ΕΑΡ) και η προσέγγιση του ΔΝΤ σε θέματα αγοράς εργασίας

Τα σχόλια μου για την προσέγγιση του ΔΝΤ στην αγορά εργασίας βασίζονται στην εμπειρία μας στην Ελλάδα από την εφαρμογή της ευρείας ατζέντας του ΔΝΤ, όπως απεικονίζεται στο ΕΑΡ. Οι πρωταρχικοί του στόχοι είναι:

n να καταστεί βιώσιμο το Ελληνικό χρέος

n να επιτευχθεί ανάπτυξη που θα στηρίζεται στις εξαγωγές με ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και των εξαγωγών μέσα από την «εσωτερική υποτίμηση» αφού η πολιτική υποτίμησης του νομίσματος δεν είναι δυνατή στην ευρωζώνη

Οι εκτενείς μεταρρυθμίσεις που εισήχθησαν για να εξαλείψουν τις ακαμψίες της αγοράς εργασίας, κατέστησαν τους μισθούς, τις συντάξεις και τις κοινωνικές παροχές, δηλαδή την ευημερία των εργαζομένων και των συνταξιούχων, σε μείζονα μεταβλητή της οικονομικής προσαρμογής

α) Στην Ελλάδα, η προσέγγιση του ΔΝΤ στις αγορές εργασίας έχει λάβει τη μορφή καταναγκαστικής απορρύθμισης.

Περισσότερες από δεκαπέντε νομοθετικές πράξεις θεσμοθέτησαν περικοπές μισθών και επιδομάτων, παρεμβάσεις στη συλλογική αυτονομία, ακύρωση των εγγυήσεων του εργατικού δικαίου και τη διάβρωση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και της διαπραγματευτικής ισχύος. Παρέχοντας προνόμια στους εργοδότες, η νομοθεσία αυτή αναδιαμόρφωσε τη σχέση εργασίας εισάγοντας την κρατική παρέμβαση στον καθορισμό του κατώτατου μισθού, την αποκέντρωση της συλλογικής διαπραγμάτευσης, την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, τη διευκόλυνση των απολύσεων που στο εξής θα είναι πιο φθηνές και την ενίσχυση του διευθυντικού προνομίου στον καθορισμό των συνθηκών εργασίας. Επιπλέον, εκχώρησε συνδικαλιστικά δικαιώματα σε συλλογικά μορφώματα όπως είναι οι «ενώσεις προσώπων», σε επιχειρήσεις όπου δεν είναι δυνατή η σύσταση συνδικαλιστικής οργάνωσης. Αυτά τα κίτρινα συνδικάτα μπορούν να υπογράφουν δεσμευτικές συμβάσεις με τον εργοδότη κατά προτεραιότητα έναντι όλων των άλλων συμβάσεων.

Σε μια χώρα που μαστίζεται από την ύφεση και την ανεργία, η αγορά εργασίας στην Ελλάδα είναι τώρα αρκετά ευέλικτη ώστε να ταιριάζει σε κοινωνία τύπου Άγριας Δύσης.
β) Το αποτέλεσμα ήταν ποσοστά ανεργίας που συναντάμε σε εποχές πολέμου, απολύσεις, εκτεταμένη επισφάλεια, εξαιρετικά ευέλικτες και κακοπληρωμένες θέσεις εργασίας, φτώχεια, καθυστερήσεις στην πληρωμή μισθών, πτώχευση επιχειρήσεων και νοικοκυριών και παραβιάσεις θεμελιωδών εργασιακών στάνταρντς και δικαιωμάτων.

Έκθεση του ΟΟΣΑ (2014) δέχεται πως η Ελλάδα αντιμετωπίζει μια «άνευ προηγουμένου επιδείνωση» των συνθηκών στην αγορά εργασίας, γεγονός που επηρεάζει μεγάλα τμήματα του πληθυσμού, ιδιαίτερα τους νέους, επιφέροντας σοβαρή κοινωνική κρίση.

Σε αριθμούς:

n εκθετική αύξηση της ανεργίας γύρω στο 26%, πολύ υψηλότερο ποσοστό από το ανώτερο ποσοστό ανεργίας της τάξεως του 15% που είχε προβλεφθεί από το ΔΝΤ. Μία στις τέσσερεις θέσεις εργασίας που υπήρχαν πριν την κρίση έχει χαθεί.

n Το ποσοστό ανεργίας των νέων είναι το υψηλότερο στην ΕΕ και βρίσκεται στο 56,7%. Οι επιπτώσεις στις γυναίκες είναι δυσανάλογες.

n Πάνω από το 70% των ανέργων εξακολουθεί να είναι δίχως θέση εργασίας για περισσότερο από ένα έτος και σχεδόν το μισό για περισσότερο από δύο έτη οδηγώντας σε μακροχρόνιο κοινωνικό αποκλεισμό.
n Πάνω από το ένα τρίτο των Ελληνικών νοικοκυριών είναι βυθισμένα στη φτώχεια και το χρέος καθώς οι περικοπές μισθών και οι αυξήσεις φόρων εξάντλησαν το διαθέσιμο εισόδημα. 44% των Ελλήνων ζουν σήμερα κάτω από το όριο της φτώχειας.
n Οξύνθηκε/διευρύνθηκε η παιδική φτώχεια
n Οι εκτεταμένες περικοπές δαπανών σε βασικές κοινωνικές υπηρεσίες και αγαθά αποδυνάμωσαν το κοινωνικό δίχτυ ασφάλειας και επιδείνωσαν τους δείκτες βιοτικού επιπέδου, κοινωνικής δικαιοσύνης, στέγασης, παιδείας και υγείας.
n Ο αριθμός των Ελλήνων, ιδιαίτερα των νέων, που έχουν μεταναστεύσει αυξήθηκε κατά 30% την περίοδο μεταξύ 2010-2012 προκαλώντας διαρροή εγκεφάλων.

Πέτυχε το πρόγραμμα του διακηρυγμένους στόχους τους; Ήταν τα μέτρα αποτελεσματικά;

• Πρώτον, το χρέος έχει εκτιναχθεί σε μη βιώσιμα επίπεδα, στο 177% του ΑΕΠ
• Δεύτερον, το μέγεθος της ελληνικής οικονομίας είναι περίπου 25% χαμηλότερο από το αντίστοιχο του 2008. Η ελληνική οικονομία μετά από πέντε χρόνια λιτότητας και ύφεσης έχει εγκλωβιστεί σε παγίδα από-επένδυσης. Αυτό περιορίζει τη δυνατότητα αύξησης της παραγωγικότητας και του δυνητικού προϊόντος.
• Αν υποθέσουμε ότι η ελληνική οικονομία θα αναπτύσσεται με ρυθμό περίπου 2% ετησίως, τότε θα χρειαστεί 13 χρόνια για να επιστρέψει στο μέγεθος που είχε πριν την κρίση.
• Εάν υποθέσουμε ότι η απασχόληση αυξάνει με ρυθμό 1,3 % ετησίως, δηλαδή στο μέσο ρυθμό αύξησης της απασχόλησης στη δεκαετία του 2000, η Ελλάδα δεν θα επιστρέψει στο επίπεδο της απασχόλησης που είχε πριν την κρίση μέχρι το 2034.
• Το μοναδιαίο κόστος εργασίας μειώθηκε αλλά οι εξαγωγές δεν βελτιώθηκαν: η βελτίωση του εμπορικού ισοζυγίου προέρχεται σχεδόν αποκλειστικά από την απότομη πτώση των εισαγωγών.
• Οι μισθοί μειώθηκαν αλλά οι τιμές των εξαγωγών αυξήθηκαν κατά 20% κατά την περίοδο 2009-2013.

Θα ολοκληρώσω κάνοντας δύο παρατηρήσεις

Πρώτον, η μεταρρυθμιστική προσπάθεια στην Ελλάδα μέχρι σήμερα αφορά σε μεγάλο βαθμό την αγορά εργασίας. Με άλλα λόγια, η αιρεσιμότητα δεν εφαρμόστηκε αυστηρά για τη θέσπιση μεταρρυθμίσεων, οι οποίες θα μπορούσαν να καταπολεμήσουν τη φορο- εισφοροδιαφυγή, τη διαφθορά, το πελατειακό σύστημα, κλπ.

Δεύτερον, προφανώς χρειαζόμαστε ένα νέο πρότυπο πολιτικής που θα επεκτείνεται πέραν των ενεργών πολιτικών της αγοράς εργασίας. Χρειαζόμαστε τη δημιουργία νέων θεσμών και πολιτικών που θα στοχεύουν άμεσα στην ανεργία.

• Ως συνδικαλιστική οργάνωση προωθήσαμε τα προγράμματα για την Εγγυημένη Απασχόληση (Job Guarantee), όπως «ο Εργοδότης “Υστατης Καταφυγής» του Ινστιτούτου Λεβί που μπορεί να προσφέρει απασχόληση με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, να δημιουργήσει νέα εισοδήματα, φορολογικά έσοδα και να συμβάλει στα ταμεία κοινωνικής ασφάλισης.

Τέλος, είχαμε αρκετή ευελιξία χωρίς αποδεδειγμένη επίπτωση. Η εμμονή σε νέα μέτρα όπως οι ομαδικές απολύσεις και το λοκ άουτ (που δεν τα ζητούν ούτε οι Έλληνες εργοδότες), προκύπτει ως μια δυσκαμψία, η οποία πρέπει να αποβληθεί από τη λογική και τη νοοτροπία του ΔΝΤ.

Τι πρέπει να γίνει;

• Οι παρούσες δραματικές συνθήκες επιτάσσουν άμεσα τον ανασχεδιασμό της εθνικής στρατηγικής για την ανάπτυξη με άξονα την απασχόληση. Στην Ελλάδα, αυτό δεν μπορεί να υλοποιηθεί μέσα στο νομικό πλαίσιο που επιβάλλει η αιρεσιμότητα και η φιλοσοφία του προγράμματος προσαρμογής. Προϋποθέτει μια νέα ατζέντα οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής με στόχο την ανάπτυξη για την επίτευξη διατηρήσιμης δημοσιονομικής προσαρμογής.
• Επείγει η αντιμετώπιση της ανεργίας και η δημιουργία θέσεων εργασίας που θα εξασφαλίζουν αφενός αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης συμβάλλοντας αφετέρου στη δημιουργία νέου πλούτου που θα καθιστά διατηρήσιμη τη δημοσιονομική προσαρμογή και βιώσιμα τα συστήματα ασφάλειας και πρόνοιας. Αύξηση της απασχόλησης σημαίνει δικαιότερη διανομή του εισοδήματος.
• Επαναρύθμιση της αγοράς εργασίας με την αποκατάσταση του θεσμικού πλαισίου
• Αποσύνδεση της ανταγωνιστικότητας από τη μείωση των μισθών και του κόστους εργασίας. Διατηρήσιμη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας μπορεί να συμβεί μόνο μέσω της αύξησης της παραγωγικότητας και των παραγωγικών επενδύσεων.
• Κατάργηση/προσαρμογή μέτρων που είχαν αρνητική επίπτωση στην κατανομή του εισοδήματος ή συνέβαλαν στην αποδόμηση του κοινωνικού ιστού της χώρας καταλύοντας την κοινωνική προστασία (σημ. όπως ζητά και ο ΟΗΕ).
• Δικαιότερο, αναπτυξιακό και αποτελεσματικό φορολογικό συστήμα με κίνητρα σε καινοτόμες επιχειρήσεις που θα επενδύουν στην έρευνα αλλά και θα δημιουργούν νέες θέσεις πλήρους απασχόλησης
• Μέτρα κοινωνικής πολιτικής για την αντιμετώπιση της βαθιάς κοινωνικής και ανθρωπιστικής κρίσης με προτεραιότητα την προστασία για τις ευπαθείς ομάδες πολιτών.
• Αξιολόγηση του κοινωνικού αντίκτυπου του προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής και εκτίμηση των επιπτώσεων στην άσκηση θεμελιωδών ανθρώπινων και κοινωνικών δικαιωμάτων με καθιέρωση ειδικών μηχανισμών παρακολούθησης της εφαρμογής Διεθνών Συμβάσεων.


ΠΗΓΗ:gsee.gr

Vedomosti: Έως και 35% μείωση στις τιμές του ρωσικού φυσικού αερίου για την Ευρώπη


Η τιμή του ρωσικού φυσικού αερίου για το μεγαλύτερο μέρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για την Τουρκία θα... μπορούσε να μειωθεί έως και κατά 35% φέτος, βυθίζοντας τις τιμές του πετρελαίου, ανέφερε σήμερα η ρωσική εφημερίδα Vedomosti επικαλούμενη προβλέψεις του υπουργείου Οικονομίας της χώρας.

Η εφημερίδα ανέφερε ότι η μέση τιμή του φυσικού αερίου που παρέχεται από τη ρωσική κρατική εταιρεία Gazprom θα μπορούσε να είναι περίπου 222 δολάρια ανά 1.000 κυβικά μέτρα για τις χώρες που η εταιρεία κατηγοριοποιεί ως «απώτερου εξωτερικού».

Η Gazprom προσδιορίζει ως χώρες «απώτερου εξωτερικού» αυτές της ΕΕ και την Τουρκία. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ των εσόδων της Gazprom, η οποία παράγει περίπου 8 τοις εκατό του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της Ρωσίας.

Οι τιμές φυσικού αερίου στις μακροπρόθεσμες συμβάσεις της Gazprom συνδέονται με εκείνες του πετρελαίου με έξι έως εννέα μήνες καθυστέρηση. Οι παγκόσμιες τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν σχεδόν κατά 60% μεταξύ Ιουνίου και Ιανουαρίου, κυρίως λόγω κορεσμού της προσφοράς.

Ο Sergey Kupriyanov, εκπρόσωπος της Gazprom, δήλωσε ότι είναι πολύ νωρίς για να προβλέψουμε την τελική τιμή του ρωσικού φυσικού αερίου για την Ευρώπη, η οποία καλύπτει το ένα τέταρτο των αναγκών της σε αέριο με προμήθειες από την Gazprom. «Θα μπορούσε κανείς να πει με βεβαιότητα στο τέλος του έτους», είπε. Εκπρόσωπος του υπουργείου οικονομίας αρνήθηκε να σχολιάσει το δημοσίευμα.

Η Vedomosti, όπως αναφέρει το ΣΚΑΪ, επικαλέστηκε ανώνυμο αξιωματούχο στο υπουργείο, που είπε ότι οι προβλέψεις του θα μπορούσαν να μεταβληθούν κατά τη διάρκεια της προγραμματισμένης αναθεώρησης, τον Απρίλιο και τον Σεπτέμβριο.

Η πτώση των τιμών για τις εισαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου θα μπορούσε να διαταράξει τα σχέδια της ΕΕ να δημιουργήσει μια Ένωση Ενέργειας, που έχει προγραμματιστεί για τις 25 Φεβρουαρίου.

Η ενεργειακή ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα για τους Ευρωπαίους ύστερα από τη διαμάχη του 2009 μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας που οδήγησε σε διακοπή του εφοδιασμού με φυσικό αέριο στην ΕΕ, καθιστώντας την διαφοροποίηση των προμηθειών βασικό στόχο της Ένωσης Ενέργειας.

Η τελική πρόταση θα αναφέρεται σε μια σειρά από τομείς πολιτικής, συμπεριλαμβανομένης της ενέργειας, των μεταφορών, της έρευνας και της καινοτομίας, της εξωτερικής πολιτικής, της περιφερειακής πολιτικής και πολιτικής γειτνίασης, το εμπόριο και τη γεωργία, δήλωσε ο Maroš Šefčovič, ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιος για την Ένωση Ενέργειας.

Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι δεν θα πρέπει να θέσουν τον πήχη πολύ υψηλά, προειδοποίησε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA), λέγοντας ότι η ΕΕ θα εξακολουθήσει να εξαρτάται από τις εισαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου στο «προσεχές μέλλον».

Δεδομένου ότι η εγχώρια παραγωγή ορυκτών καυσίμων συνεχίζει να μειώνεται ταχέως, κυρίως στη Δανία και τις Κάτω Χώρες, οι εισαγωγές αερίου αναμένεται να αυξηθούν μεταξύ 2020 και 2030, σύμφωνα με την επισκόπηση της ενεργειακής πολιτικής της ΕΕ για το 2014 του ΔΟΕ.



ΠΗΓΗ:tro-ma-ktiko.blogspot.gr

Νέες συγκεντρώσεις υπέρ της Ελλάδας...


Για «Ανάσα Αξιοπρέπειας» στην Ελλάδα, χιλιάδες πολίτες αναμένεται να ξαναδιαδηλώσουν σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, αλλά και σε όλο τον κόσμο.

Το νέο ραντεβού έχει δοθεί για την...
Κυριακή 15 Φεβρουαρίου στις 5 το απόγευμα (ώρα Ελλάδος). Συμμετοχή αναμένεται να υπάρχει από όλες σχεδόν τις ελληνικές πόλεις, πάρα πολλές ευρωπαϊκές, αλλά και από Βραζιλία και Νέα Υόρκη.
Πολίτες από όλο τον κόσμο δείχνουν έμπρακτα, με τη συμμετοχή τους σε αυτές τις διαδηλώσεις, τη στήριξή τους στη μάχη της Ελλάδας κατά της λιτότητας

Στο χάρτη απεικονίζονται τα μέρη του πλανήτη όπου θα γίνουν συλλαλητήρια...



ΠΗΓΗ:nonews-news.blogspot.gr

Ρομπότ «μαθαίνουν» βλέποντας βίντεο στο YouTube

Αποτέλεσμα εικόνας για Ρομπότ «μαθαίνουν» βλέποντας βίντεο στο YouTube
Τα ρομπότ μπορούν να «μαθαίνουν» να αναγνωρίζουν αντικείμενα και μοτίβα δραστηριότητας αρκετά καλά βάσει της σύγχρονης τεχνολογίας, ωστόσο η ερμηνεία (και κατ’επέκταση η δράση) βάσει οπτικών δεδομένων είναι δύσκολο «άθλημα».

Ερευνητές του University of Maryland, με χρηματοδότηση στο πλαίσιο του προγράμματος MSEE (Mathematics  of Sensing, Exploitation and Execution) της DARPA του αμερικανικού Πενταγώνου, ανέπτυξαν  ένα σύστημα το οποίο επιτρέπει σε ρομπότ να επεξεργαστούν οπτικά δεδομένα από μια σειρά βίντεο «how to» στο YouTube, τα οποία περιέχουν οδηγίες μαγειρικής.

Βάσει αυτών που είδαν στα βίντεο, τα ρομπότ ήταν σε θέση να αναγνωρίζουν, να πιάνουν και να χειρίζονται τα απαιτούμενα εργαλεία ή αντικείμενα και να φέρνουν σε πέρας την εργασία τους με υψηλή ακρίβεια, χωρίς περαιτέρω ανθρώπινη επέμβαση ή προγραμματισμό.

«Το πρόγραμμα MSEE αρχικά επικεντρωνόταν στην αίσθηση, η οποία περιλαμβάνει την αντίληψη και την κατανόηση του τι συμβαίνει σε μια οπτική σκηνή, όχι απλά να αναγνωρίζει και να ταυτοποιεί αντικείμενα» αναφέρει ο Ρεζά Γκαναντάν, υπεύθυνος προγράμματος στα Defense Sciences Offices της DARPA.

«Πλέον κάναμε το επόμενο βήμα στην εκτέλεση, όπου ένα ρομπότ επεξεργάζεται οπτικά ερεθίσματα…και τα ‘μεταφράζει’ σε ενέργειες/ πράξεις».

Άλλο ένα σημαντικό στοιχείο το οποίο προκύπτει από την έρευνα είναι η δυνατότητα των ρομπότ να συλλέγουν γνώση και να τη διαμοιράζονται. Τα σημερινά συστήματα αισθητήρων συνήθως βλέπουν τον κόσμο εκ νέου  κάθε στιγμή, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα αξιοποίησης προηγούμενης γνώσης.

«Το σύστημα αυτό επιτρέπει σε ρομπότ να εξελίσσουν συνεχόμενα την προηγούμενη γνώση- όπως τα είδη αντικειμένων και λαβών που σχετίζονται με αυτά- κάτι που θα μπορούσε να έχει τεράστια επίδραση στην διδασκαλία και την εκπαίδευση» τονίζει ο Γκαναντάν.

«Αντί για τη  μακρά και δαπανηρή διαδικασία του προγραμματισμού κώδικα για την εκπαίδευση ρομπότ στο να φέρνουν σε πέρας εργασίες, η έρευνα  αυτή ανοίγει τον δρόμο για  να  μπορούν τα ρομπότ να μαθαίνουν πολύ γρηγορότερα, με πολύ χαμηλότερο κόστος και, στο βαθμό που τους επιτρέπεται, να μοιράζονται αυτές τις πληροφορίες με άλλα ρομπότ.

Αυτή η προσέγγιση, βασιζόμενη στην εκμάθηση, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την ανάπτυξη τεχνολογιών που θα μπορούσαν να έχουν οφέλη σε τομείς όπως οι στρατιωτικές επισκευές και η λογιστική υποστήριξη».


ΠΗΓΗ: defencenet.gr