Το ΔΝΤ στέλνει στην Ελλάδα τον Πήτερ Ράτκλιφ για να αναλάβει καθήκοντα επιτρόπου στα Ασφαλιστικά Ταμεία. Συγκεκριμένα όπως αποκαλύπτει σε δήλωση του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Μητρόπουλος, ο επιτετραμμένος εμπειρογνώμονας του ΔΝΤ θα παρακολουθεί τη διαδικασία κατάργησης των επικουρικών συντάξεων από 1-7-2014 και τη διαδικασία κρατικής εγγύησης μόνο της βασικής σύνταξης από 1-1-2015.
Η δήλωση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Μητρόπουλου
«Με απόφαση της μνημονιακής κυβέρνησης στις 8-5-2014, ο τεχνοκράτης του ΔΝΤ Peter Ratcliffe ορίστηκε Επίτροπος της Τρόικα στα Ελληνικά Ασφαλιστικά Ταμεία, μετά από συμφωνία της μνημονιακής κυβέρνησης και της Τριαρχίας των δανειστών! Τοποθετήθηκε ήδη σε πλήρως οργανωμένο γραφείο στο Υπουργείο Κοινωνικής Ασφάλισης.
Κύριο καθήκον του ειδικού εμπειρογνώμονα του ΔΝΤ θα είναι η παρακολούθηση της διαδικασίας κατάργησης των επικουρικών συντάξεων με την εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος-βιωσιμότητας των Ταμείων από 1-7-2014, καθώς επίσης και η πιστή εφαρμογή του μνημονιακού νόμου (ν. 3863/2010), που ορίζει ότι από 1-1-2015 το κράτος θα εγγυάται μόνο τη βασική σύνταξη που ανέρχεται σήμερα στα 360 ευρώ.
Έτσι, παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις της, η μνημονιακή κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου εμπαίζει απροκάλυπτα τους Έλληνες συνταξιούχους και ασφαλισμένους. Προετοιμάζεται να εφαρμόσει τους σκληρούς ασφαλιστικούς νόμους (ν. 3863/2010, 4093/2012 κ.ά.) στο πεδίο των συντάξεων.
Είχαμε εγκαίρως προειδοποιήσει τον ελληνικό λαό ότι μετά τις τριπλές εκλογές της 25ης Μαΐου 2014 η κυβέρνηση θα κλιμακώσει την εφαρμογή των πιο σκληρών μνημονιακών συστημάτων που έχουν ψηφιστεί, βάσει της ρήτρας της διαρκούς ανταγωνιστικής υποτίμησης όλων των παροχών του Κοινωνικού Κράτους.
Το πρώτο βήμα έγινε ήδη με την ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου 2015-2018 (ν. 4263/2014), σύμφωνα με το οποίο οι κοινωνικές δαπάνες του Ελληνικού Κράτους το 2018 θα πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις αντίστοιχες της Βουλγαρίας!
Έτσι η κυβέρνηση μετεκάλεσε, σύμφωνα με δέσμευσή της με την Τριαρχία των δανειστών, και τοποθέτησε ως πανεπόπτη-παρατηρητή όλων των Ασφαλιστικών Ταμείων τον κ. Peter Ratcliffe, προκειμένου να προβεί σε περικοπές των συνταξιοδοτικών δαπανών που θα συνεπιφέρουν δραματικές μειώσεις όλων των συντάξεων των Ελλήνων ασφαλισμένων.
Η ρήτρα του μηδενικού ελλείμματος για τα Επικουρικά Ταμεία και η εγγύηση του κράτους μόνο της βασικής σύνταξης από 1-1-2015 (που ανέρχεται σήμερα στα 360 €), δημιουργούν εκρηκτικό τοπίο και θα περιαγάγουν αφενός μεν τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων συνταξιούχων κάτω από το όριο της φτώχειας, και αφετέρου τα Ασφαλιστικά Ταμεία κάθε είδους χωρίς αποθεματικά.
Με τις διαρκείς ελαττούμενες εισροές εισφορών και τη διαρκώς μειούμενη κρατική επιχορήγηση, η μνημονιακή κυβέρνηση με την πολιτική της σκοπεύει να καταντήσει τα Ασφαλιστικά Ταμεία θλιβερά και καθημαγμένα φιλανθρωπικά ιδρύματα!
Οι περήφανοι Έλληνες συνταξιούχοι και ασφαλισμένοι, όμως, δεν θα το επιτρέψουν! »
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Εικόνα από το μέλλον, αλλά όχι και τόσο μακρινή όσο φαίνεται, είναι η κίνηση οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους με καύσιμο το φυσικό αέριο, αλλά και πλοίων στις ελληνικές θάλασσες που αντί για μαζούτ καίνε LNG.
Η αεριοκίνηση κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος ειδικά στις ΗΠΑ, εξαιτίας του χαμηλότερου κόστους του καυσίμου, ενώ και στην Ευρώπη, ΟΤΑ, εταιρείες αλλά και ιδιώτες επιλέγουν όλο και πιο συχνά οχήματα που καταναλώνουν συμπιεσμένο φυσικό αέριο CNG.
Η μάχη για την αεριοκίνηση θα ανοίξει και επί ελληνικού εδάφους, και στο τομέα αυτό έχει βάλει στόχο να επεκταθεί η Gazprom, καθώς και άλλοι μεγάλοι παραγωγοί διεθνώς σαν την Qatar Petroleum.
Στα πηγαδάκια του χθεσινού επιχειρηματικού συνεδρίου «European Business Congress - EBC» που διεξήχθη στον Αστέρα Βουλιαγμένης, έγιναν αρκετές αναφορές προς αυτή την κατεύθυνση, χωρίς ωστόσο να ειπωθεί κάτι συγκεκριμένο ή με σαφή χρονοδιαγράμματα. Αλλωστε το πλαίσιο των τεχνικών προδιαγραφών για τα πρατήρια φυσικού αερίου, χρήζει ακόμη πολλών βελτιώσεων.
Αν προκύπτει ωστόσο ένα συμπέρασμα από το συνέδριο είναι ότι η Gazprom, όπως είπε ο επικεφαλής της Αλεξέι Μίλερ, θέλει να ενισχύσει διεθνώς την παρουσία της στον τομέα, και στο πλαίσιο αυτό ενδιαφέρεται και για την παρθένα ελληνική αγορά, με στόχο να πουλήσει φυσικό αέριο σε επιβατικά και εμπορικά πλοία, καθώς επίσης σε ΙΧ, και φορτηγά.
Ούτως ή άλλως, δυνατότητα εφοδιασμού οχημάτων με φυσικό αέριο παρέχεται ήδη από τη νομοθεσία σε όλα τα πρατήρια καυσίμων αρκεί να βρίσκονται σε περιοχή όπου υπάρχει δίκτυο κάποιας ΕΠΑ.
Το τελευταίο μάλιστα διάστημα η ΔΕΠΑ «τρέχει» πρόγραμμα ανάπτυξης δικτύου πρατηρίων ανά την Ελλάδα με υποδομές εγκατάστασης αντλιών τροφοδοσίας συμπιεσμένου αερίου (CNG) κατά μήκος της εθνικής οδού Αθήνας-Θεσσαλονίκης, σε Λάρισα και Βόλο. Ωστόσο ακόμη και τα συμβατικά πρατήρια μπορούν έπειτα από κάποιες μικρές μετατροπές να εξυπηρετούν αεριοκίνητα οχήματα.
Τα οφέλη
Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν χθες δείχνουν ότι η οδήγηση ενός αεριοκίνητου οχήματος συνεπάγεται εξοικονόμηση που μπορεί να φτάσει ως και το 50% έναντι ενός βενζινοκίνητου.
Τι σημαίνει όμως αυτό σε πραγματικά νούμερα; Με βάση στοιχεία από συγκριτικές δοκιμές, το κόστος μετακίνησης με συγκεκριμένο όχημα εταιρείας από την Αθήνα στην Κατερίνη (440 χιλιόμετρα) ανήλθε σε 43,56 ευρώ με χρήση βενζίνης και σε 20,80 ευρώ με φυσικό αέριο. Πρόκειται για 53% χαμηλότερο κόστος από εκείνο της βενζίνης (σσ : με τιμή βενζίνης 1,65 ευρώ το λίτρο και κατανάλωση 6 λίτρα ανά 100 χλμ/ με τιμή αερίου 1,1 ευρώ το κιλό και κατανάλωση 4,3 κιλά ανά 100 χλμ.)
Εκτός, όμως, από το οικονομικό κέρδος, σημαντικά είναι και τα περιβαλλοντικά οφέλη. Συγκριτικά με τη βενζίνη, οι κινητήρες φυσικού αερίου παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, ενώ επιτυγχάνουν μειώσεις στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα κατά 95%, στις εκπομπές υδρογονανθράκων κατά 80% και στα οξείδια του αζώτου κατά 30%.
Σήμερα, όπως είπε στην ομιλία του ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιάννης Μανιάτης, αεριοκίνηση χρησιμοποιούν 80 χώρες παγκοσμίως όπου κυκλοφορούν με φυσικό αέριο πάνω από 14 εκατομμύρια οχήματα (όταν στην Ελλάδα δεν ξεπερνούν τα 1.000, εκ των οποίων τα 600 λεωφορεία και τα 102 οχήματα Δήμων). Ένα όχημα που καίει φυσικό αέριο επιτυγχάνει εξοικονόμηση 50% έναντι της βενζίνης και πάνω από 30% έναντι του πετρελαίου κίνησης.
Επαγγελματικοί στόλοι οχημάτων
Μια άλλη ενδιαφέρουσα τάση αφορά τους επαγγελματικούς στόλους οχημάτων που διαθέτουν εταιρείες για τις ανάγκες του προσωπικού τους. Ήδη πολλές εταιρείες στο εξωτερικό (Ryder στις ΗΠΑ, Fortis BC στον Καναδά) έχουν αντικαταστήσει τα εταιρικά τους οχήματα με αεριοκίνητα, ενώ αντίστοιχες κινήσεις σχεδιάζονται και στην Ελλάδα, καθώς αφενός επιτυγχάνεται μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, αφετέρου ενισχύεται το περιβαλλοντικό προφίλ της επιχείρησης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ελληνική εταιρεία δικτύου πωλήσεων με έδρα την Αθήνα, η οποία ήδη ξεκινά τη σταδιακή αντικατάσταση του στόλου της με Ι.Χ. οχήματα διπλής καύσεως φυσικού αερίου - βενζίνης. Η κίνηση αυτή εκτιμάται ότι θα προσδώσει μεγάλες οικονομικές ωφέλειες στην εταιρεία, αλλά και σημαντικές δευκολύνσεις για τους ίδιους τους πωλητές.
Στη θάλασσα
Αλλά η μάχη της αεριοκίνησης θα επεκταθεί και στη θάλασσα. Στον εφοδιασμό πλοίων με LNG αναφέρθηκε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνορωσικής εταιρείας Προμηθέας Gas, Δ. Κοπελούζος, τονίζοντας ότι η σύγχρονη τεχνολογία παρέχει τη δυνατότητα εφοδιασμού τους με υγροποιημένο αέριο. Ούτως ή άλλως, οι δρομολογημένες επενδύσεις αναβάθμισης του σταθμού υγροποιημένου αέριου στη Ρεβυθούσα, θα επιτρέπουν μεταξύ άλλων και τον εφοδιασμό των πλοίων.
Την ίδια στιγμή, ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο project που θα παρουσιασθεί στην έκθεση «Ποσειδώνια 2014», η οποία ανοίγει τις πύλες της τη Δευτέρα και αποτελεί το ετήσιο «ραντεβού» του ναυτιλιακού κόσμου, αφορά το «Poseidon-Mes LNG Bunkering Project». Το σχέδιο προωθεί η Qatar Petroleum International (QPI) και προβλέπει τη δημιουργία ενός δικτύου εφοδιασμού πλοίων με LNG στην Ελλάδα, αρχής γενομένης από σταθμό στο λιμάνι του Πειραιά.
Σε δεύτερη φάση το δίκτυο θα μπορούσε να επεκταθεί και εκτός του Πειραιά, και να συμπεριλάβει και άλλα λιμάνια στη Μεσόγειο, από τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο, μέχρι σταθμούς στην Ιταλία, τη Μάλτα, την Κροατία, τη Κωνσταντινούπολη, κ.ά.
Το έργο POSEIDON-MED, στο οποίο ηγείται και συντονίζει η QENERGY Europe, ελληνική εταιρεία που εκπροσωπεί συμφέροντα του Κατάρ (αποτελεί εταίρο της Qatar Petroleum, ενώ έχει υπογράψει και σύμβαση προμήθειας με την Ras Laffan Liquefied Natural Gas Company Limited - RL3), αποτελεί το πρώτο διασυνοριακό ευρωπαϊκό σχέδιο. Το σχέδιο προσβλέπει πρώτον, στην καθιέρωση του LNG ως βασικού καυσίμου για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και κατά δεύτερον, στην ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων.
Ο Πειραιάς
Στόχος είναι ο πρώτος σταθμός εφοδιασμού πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο να δημιουργηθεί στον Πειραιά. Η κρατική QPI θα εισάγει LNG στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας και στη συνέχεια με κατάλληλα μικρά πλοία θα εφοδιάζει τα αεριοκίνητα πλοία της ακτοπλοΐας που πάνε κι έρχονται στον Πειραιά.
Βεβαίως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα πλοίο της ελληνικής ακτοπλοϊας που να κινείται με αέριο, αλλά σύντομα η εικόνα αυτή θα αλλάξει. Όλες οι μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες (ATTICA, ANEK κ.λπ.) έχουν προχωρήσει σε μελέτες για τη μετατροπή υφιστάμενων πλοίων σε αεριοκίνητα.
Δεν πρέπει να παραγνωρίζεται το γεγονός ότι το κόστος της μετατροπής του καυσίμου από πετρέλαιο σε φυσικό αέριο επιδοτείται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το κίνητρο των πλοιοκτητών για να προχωρήσουν σε μετατροπή είναι εξηγήσιμο: Το ακριβό σήμερα πετρέλαιο σε συνδυασμό με τους πολύ χαμηλούς λόγω ύφεσης τζίρους πιέζουν τις ελληνικές ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις στην αναζήτηση λύσεων για φθηνότερη ενέργεια. Η καύση φυσικού αερίου, παρότι ως τεχνολογία είναι καινούργια στη ναυσιπλοϊα, μπορεί να μειώσει σημαντικά το ενεργειακό κόστος ενός πλοίου που σήμερα οι ακτοπλόοι για να το αντιμετωπίσουν κατεβάζουν ολοένα και περισσότερο ταχύτητες.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Ως έναν σημαντικό προμηθευτή ενέργειας στην Ευρώπη βλέπει η Ελλάδα την Gazprom, τόνισε μεταξύ άλλων, από το βήμα της 17η Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του European Business Congress, ο υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης.
"Η δυναμική της συνεργασίας με την Gazprom θα μπορούσε να γίνει ακόμη πιο ισχυρή με την κατασκευή και του κλάδου του South Stream προς την Ελλάδα, εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό μια νέα, μοντέρνα και ασφαλέστερη οδό μεταφοράς του ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ελλάδα", σημείωσε ο κ. Μανιάτης απευθύνοντας εμμεση πρόσκληση προς την εταιρεία να επανεξετάσει τη διέλευση από την Ελλάδα του νότιου κλάδου του αγωγού φυσικού αερίου .
Μάλιστα ο ίδιος διευκρίνησε ότι η Ελλάδα αποδίδει μεγάλη σημασία στην αλληλένδετη συνεργασία με τους εταίρους της και ιδιαιτέρως με τη Ρωσία, καθώς πλέον αναγνωρίζεται η αδιαμφισβήτητη σημασία του φυσικού αερίου για την ενεργειακή ασφάλειας της ΕΕ. Παράλληλα, ο κ. Μανιάτης εξήρε τη θέση της Ελλάδας, η οποία αφενός μετατρέπεται σε διεθνή κόμβο παραγωγής και διακίνησης ενέργειας και αφετέρου αναδύεται σε μια δύναμη σταθερότητας για την ευρύτερη περιοχή.
Πέραν αυτών, ο Έλληνας υπουργός, δήλωσε ότι η χώρα μας -ως Προεδρεύουσα της ΕΕ- εργάζεται σκληρά για την προώθηση της ενεργειακής ασφάλειας στην ΕΕ και τη μετάβαση προς μια οικονομία χαμηλότερης κατανάλωσης σε άνθρακα.
Ο κ. Μανιάτης εξέφρασε την αμέριστη στήριξή του, ως εκπρόσωπος της ελληνικής κυβέρνησης, στο στόχο που έχει θέσει η ΕΕ για μείωση των εγχώριων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά 40%, καθώς και για τουλάχιστον 27% σε ευρωπαϊκό επίπεδο για ενέργεια από ΑΠΕ. Σύμφωνα με τον ίδιο «πιστεύουμε ότι περισσότερη ενεργειακή αποδοτικότητα συμβάλλει ουσιαστικά στην απασχόληση, στην ανταγωνιστικότητα και στην ασφάλεια εφοδιασμού».
Ολόκληρη η ομιλία του κ. Μανιάτη στο European Business Congress έχει ως εξής
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Σε ανοδικό έδαφος ολοκλήρωσε τις συναλλαγες της Πέμπτης η τιμή του πετρελαίου μετά τα νέα πως τα αποθέματα αργού σ' έναν βασικό κόμβο διανομής υποχώρησαν σε νέο χαμηλό έξι ετών.
Η τιμή του συμβολαίου του αργού, παραδόσεως Ιουλίου ενισχύθηκε κατά 86 σεντς ή 0,8% στα 103,58 δολάρια το βαρέλι στο Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης. Τα αποθέματα αργού στο Cushing της Οκλαχόμα υποχώρησαν κατά 1,5 εκατ. βαρέλια, παρά το γεγονός ότι τα αποθέματα σε όλη τη χώρα αυξήθηκαν κατά 1,7 εκατ. βαρέλια.
Εν τω μεταξύ η τιμή του φυσικού αερίου σημείωσε πτώση άνω του 1% μετά τα εβδομαδιαία στοιχεία που έδειξαν μεγαλύτερη των εκτιμήσεων αύξηση των αποθεμάτων στις ΗΠΑ. Η τιμή του συμβολαίου παραδόσεως Ιουλίου έχασε σχεδόν 6 σεντς, κλείνοντας στα 4,56 δολάρια ανά εκατ. βρετανικές θερμικές μονάδες.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Σε επίκεντρο διεθνούς διένεξης έχει εξελιχθεί το «χρυσό τρίγωνο» της Αρκτικής. Πρόκειται για την περιοχή που σχηματίζεται μεταξύ του Μουρμάνσκ, της χερσονήσου Τσουκότκα και του Βόρειου Πόλου. Οι αυξανόμενες θερμοκρασίες έχουν μειώσει κατά πολύ τα απροσπέλαστα παγόβουνα, καταστώντας προσιτά τεράστια φυσικά κοιτάσματα ενεργειακών αποθεμάτων (πετρελαίου, φυσικού αερίου και υδρογονανθράκων).
Ήδη , η περιοχή έχει γίνει «μήλο της έριδος» μεταξύ Ρωσίας, ΗΠΑ, Καναδά, Νορβηγίας και Δανίας. Το σίγουρο είναι ότι η αναμενόμενη αξιοποίηση της βόρειας θαλάσσιας οδού, δεν προοιωνίζει ηρεμία στην Αρκτική ήδη το ΝΑΤΟ εξετάζει σχέδια για την ενίσχυση της ναυτικών μαχητικών δυνάμεων στην περιοχή. Από την πλευρά της η Μόσχα προσπαθεί να αποδείξει πως οι αρκτικές κορυφογραμμές Λεμονόσοφ και Μεντέλεεφ ανήκουν στην Ρωσία και είναι συνέχεια της ρωσικής χερσαίας γης.
Στόχος της είναι , να αποκτήσει το αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης 1,2 εκατομμυρίων τετραγωνικών χιλιομέτρων επιπλέον στην περιοχή, η οποία διαθέτει πλούσια κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου. Τα Ηνωμένα Έθνη απέρριψαν το αίτημα το 2001 λόγω έλλειψης αποδεικτικών στοιχείων.
Στο μεταξύ, η «Rosneft» και η «ExxonMobil», έχουν ήδη ανακοινώσει τα σχέδια τους για την από κοινού ανάπτυξη, επτά νέων κοιτασμάτων στο υπέδαφος της ρωσικής Αρκτικής, στις θάλασσες Τσούκτσι, Κάρα και Λάπτεφ. Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο καλοκαίρι, υπέγραψαν συμφωνία για τη δημιουργία επιστημονικού κέντρου στην Αρκτική, με χρηματοδότηση σχεδόν μισού δισ. δολαρίων.
Η δημιουργία του κέντρου στην Αρκτική αποτελεί ένα σχέδιο για την ανάπτυξη των πιο σύγχρονων και αποδοτικών τεχνολογιών, οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία σχεδίων σε δύσκολες κλιματικές και τεχνολογικές συνθήκες. Η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί προτεραιότητα της κοινής αυτής δράσης και οι εκπρόσωποι των εταιρειών δηλώνουν σίγουροι ότι, το νέο αυτό σχέδιο θα αποφέρει καρπούς προς όφελος και των δύο, σύμφωνα με τις δηλώσεις του κυρίου Σέτσιν κατά την τελετή υπογραφής της συμφωνίας.
Η συμφωνία προέβλεπε ότι η αμερικανική εταιρεία θα χρηματοδοτήσει το πρώτο στάδιο ερευνών του επιστημονικού κέντρου, καταβάλλοντας 200 εκατ. δολάρια. Το μερίδιο συμμετοχής της ρωσικής εταιρείας είναι της τάξης 66,67%, ενώ της αμερικανικής ανέρχεται στο 33,33 %.
ΠΗΓΗ:sofokleousin.gr
Άνοδο μεγαλύτερη των εκτιμήσεων κατέγραψαν τα αποθέματα αργού στις ΗΠΑ την εβδομάδα έως τις 23 Μαΐου, σύμφωνα με τα κυβερνητικά στοιχεία που δημοσιεύτηκαν.
Ειδικότερα, τα αποθέματα αργού αυξήθηκαν κατά 1,65 εκατ. βαρέλια στα 392,9 εκατ. βαρέλια, ενώ οι αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της Wall Street Journal ανέμεναν άνοδο κατά 100.000 βαρέλια.
Τα αποθέματα βενζίνης υποχώρησαν κατά 1,8 εκατ. βαρέλια στα 211,5 εκατ. βαρέλια ενώ οι αναλυτές ανέμεναν αύξηση κατά 200.000 βαρέλια.
Παράλληλα, τα διυλισμένα αποθέματα, που περιλαμβάνουν το πετρέλαιο θέρμανσης και το ντίζελ, μειώθηκαν κατά 196.000 βαρέλια στα 116 εκατ. βαρέλια, με τις εκτιμήσεις των αναλυτών να κάνουν λόγο για αύξηση κατά 600.000 βαρέλια.
Αναφορικά με την εκμετάλλευση της παραγωγικής δυναμικότητας των αμερικανικών διυλιστηρίων, ενισχύθηκε κατά 1,2 ποσοστιαίες μονάδες στο 89,9%.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Την άρση της απαγόρευσης εξαγωγών αμερικανικού πετρελαίου προτείνουν μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες των ΗΠΑ.
Ειδικότερα, από έκθεση που εκπόνησαν οι εταιρίες σε συνεργασία με την IHS προέκυψε ότι η άρση της απαγόρευσης θα απέφερε στην αμερικανική οικονομικά περισσότερα από 1 τρις δολάρια έως το 2030.
Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, μία τέτοια κίνηση θα δημιουργούσε 300.000 θέσεις εργασίες ετησίως.
Παράλληλα, θα μειωνόταν η τιμή της βενζίνης κατά 8 σεντς το γαλόνι.
Σημειώνεται ότι η απαγόρευση εξαγωγών πετρελαίου είναι σε ισχύ από την πετρελαϊκή κρίση του 1973.
ΠΗΓΗ:energypress.gr