Σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, οι μεγαλύτεροι πελάτες του Ιράν στο πετρέλαιο θα χάσουν την δυνατότητα να ασφαλίζουν τα δεξαμενόπλοιά τους στην αγορά του Λονδίνου, η οποία ασφαλίζει το 95% των φορτίων αυτού του είδους από καταστροφές όπως διαρροές ή συγκρούσεις.
Το μέτρο αυτό θα ισχύσει από την 1η Ιουλίου και αναμένεται να ασκήσει μια πίεση στις χώρες που εισάγουν ιρανικό αργό, αλλά κυρίως στις ναυτιλιακές εκείνες που αναλαμβάνουν τη μεταφορά του. Οι αναλυτές θεωρούν ότι η πίεση αυτή δεν θα είναι τόσο μεγάλη, εάν οι ίδιες οι κυβερνήσεις, όπως αυτή της Ιαπωνίας, αναλάβουν να εξασφαλίσουν τα δεξαμενόπλοια. Μέχρι στιγμής πάντως, μόνο το Τόκιο έχει προβεί σε σχετική απόφαση, ενώ η Νότιος Κορέα και η Ινδία δηλώνουν προβληματισμένες.
Μια πιθανή λύση ενδέχεται να προσφέρει η ίδια η Τεχεράνη, μέσω της κρατικής εταιρείας δεξαμενοπλοίων, NITC. Η διοίκησή της έχει δηλώσει ότι είναι σε θέση να ασφαλίσει τα φορτία που διακινούνται με δικά της πλοία με 1 δις δολάρια.
Όσον αφορά το σύνολο των εξαγωγών πετρελαίου του Ιράν, η Citi αναμένει μείωσή τους κατά 200.000 βαρέλια τον Ιούνιο, στο 1,25 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα, δηλαδή το μισό από ότι ήταν πέρυσι.
ΠΗΓΗ:
/www.energia.gr
Η ενέργεια αποτελεί το βασικότερο ζήτημα στις σχέσεις Πεκίνου-Αγκυρας, δήλωσε ο Πρέσβης της Τουρκίας Μουράτ Σαλίμ Εσενλί, σημειώνοντας ότι η Κίνα έχει μεγάλη εμπειρία σε θέματα πυρηνικής ενέργειας.
Η Κίνα είναι ένας εν δυνάμει σύμμαχός μας σε θέματα πυρηνικής ενέργειας, είπε ο κ. Εσενλί, προσθέτοντας ότι έχουν μπει σε ουσιαστικό σημείο οι διμερείς διαπραγματεύσεις για δημιουργία τερματικού φυσικού αερίου στη περιοχή "Tuz Golu" αξίας 536 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο Τούρκος Πρέσβης είπε ακόμη ότι συζητούνται κάποιοι σχεδιασμοί για εργοστάσιο ηλιακής ενέργειας κοντά στα Αδανα, χωρητικότητας 600 μεγαβάτ, αξίας 1,2 δισ. δολαρίων. Συνολικά, η Κίνα έχει χρηματοδοτήσει διάφορα ενεργειακά έργα στην Τουρκία ύψους 15 δισ. δολαρίων.
ΠΗΓΗ:
/www.energypress.gr
Πρωτοπόρος σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι η Ελλάδα στην ανακύκλωση μικρών μπαταριών, διαθέτοντας -αναλογικά με τον πληθυσμό της- το πιο ανεπτυγμένο δίκτυο ειδικών κάδων. Δεν είναι τυχαία λοιπόν η έγκαιρη κάλυψη των ευρωπαϊκών στόχων.
Η οργανωμένη ανακύκλωση φορητών ηλεκτρικών στοιχείων (μπαταριών) ξεκίνησε στην Ελλάδα το 2005, με τη δημιουργία του αντίστοιχου συστήματος, από τη μη κερδοσκοπική εταιρεία Ανακύκλωση Φορητών Ηλεκτρικών Στηλών (ΑΦΗΣ Α.Ε.). Η ανάπτυξη από τότε ήταν ορμητική, καθώς το 2005 συλλέχθηκαν μπαταρίες βάρους 81 τόνων, το 2006, 218 τόνων, το 2007, 442 τόνων, το 2008, 497 τόνων, το 2009, 629 τόνων και το 2010, 712 τόνων. Το 2011 υπήρξε πτώση στους 657 τόνους (περίπου 26,3 εκατομμύρια μπαταρίες), ως αποτέλεσμα της ύφεσης. Πρόκειται για αποτέλεσμα της μειωμένης κατανάλωσης, αλλά και της κακής ψυχολογίας του κόσμου. Ενδεικτικό των μειωμένων πωλήσεων μπαταριών είναι ότι οι εισφορές των εταιρειών που διαθέτουν στην αγορά ηλεκτρικά στοιχεία (είναι ανάλογες των πωλήσεων) ήταν μειωμένες πέρσι κατά 25%.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η διϋλιστική δυνατότητα της Ιταλίας βρίσκεται σήμερα σε επίπεδα 20-25% παραπάνω από την ζήτηση, επισήμανε ο επικεφαλής του συνδέσμου πετρελαίου της χώρας.
«Η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη από ότι στο παρελθόν, καθώς η κατανάλωση έχει περιοριστέι και οι προβλέψεις δεν είναι ενθαρρυντικές», σημείωσε ο κ. Πασκάλε ντε Βίτα. «Υπάρχει ο κίνδυνος κλεισίματος διϋλιστηρίων, αλλά αυτό δεν περιλαμβάνει εμάς», τόνισε ο διευθύνοντας της Saras, Μάσιμο Μοράτι.
ΠΗΓΗ:
www.energia.gr