Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015
Έγινε η μεγαλύτερη ληστεία στην ιστορία και κανείς δεν κατάλαβε τίποτα
Χάκερς με την χρησιμοποίηση κακόβουλου λογισμικού, κατάφεραν να κλέψουν εκατομμύρια δολαρίων από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, πραγματοποιώντας την μεγαλύτερη ληστεία τράπεζας στην ιστορία.
Σύμφωνα με έκθεση της Kaspersky, εταιρείας ασφάλειας στο διαδίκτυο, που επικαλούνται οι New York Times, περί των 100 τραπεζών και άλλων οικονομικών ιδρυμάτων σε περισσότερες από 30 χώρες έπεσαν θύματα χάκερς, οι οποίοι πιστεύεται ότι έκλεψαν τουλάχιστον 300 εκατ. δολάρια.
Άλλες πηγές ανεβάζουν το ποσό της λείας τους κοντά στο 1 δισ. δολάρια.
Η Kaspersky υποστηρίζει ότι οι χάκερς χρησιμοποίησαν ένα κακόβουλο λογισμικό, το οποίο μπορούσε να γίνει downloaded από τα attachments του email και έδινε στους χάκερς την δυνατότητα πρόσβασης στα συστήματα των υπολογιστών των τραπεζών.
Τράπεζες της Ευρώπης, της Ιαπωνίας και των ΗΠΑ έπεσαν θύματα των χάκερς, ενώ τα περισσότερα χρήματα εκλάπησαν από τράπεζες της Ρωσίας.
Σύμφωνα με τον Business Insider, οι δράστες, μιμούμενοι τους υπαλλήλους της κάθε τράπεζας, έκαναν πολλές αναλήψεις των 10 εκατ. δολαρίων.
"Ήταν πιθανώς η πιο εξελιγμένη επίθεση χάκερς που έχει δει ο κόσμος σε σχέση με την τακτική και τις μεθόδους που χρησιμοποίησαν για να παραμείνουν αόρατοι", αναφέρει o Chris Doggett, διευθύνων σύμβουλος της Kaspersky Βόρειας Αμερικής.
Η είδηση είδε το φως της δημοσιότητας μέρες μετά από την ανακοίνωση του Barack Obama, που καλούσε της τεχνολογικές εταιρείες και τις τράπεζες να μοιράζονται περισσότερες πληροφορίες με κυβερνητικούς πράκτορες, στην μάχη κατά του διαδικτυακού εγκλήματος.
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Θετικό το πρόσημο στην αγορά των καυσίμων το 2014
Με την κυβέρνηση να έχει βάλει ψηλά τον πήχη για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου διακηρύσσοντας ότι προσβλέπει στη συλλογή επιπλέον 1,5 δις ευρώ από μη καταβληθέντες φόρους και δασμούς στα καύσιμα, αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον η εικόνα που δείχνουν τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου ενέργειας για τη ζήτηση καυσίμων την περυσινή χρονιά.
Έτσι σύμφωνα με τα στοιχεία του αρμόδιου υπουργείου ανά καύσιμο οι καταναλώσεις του 2014 διαμορφώθηκαν ως εξής:
- Βενζίνη, 3.322.943 κυβικά -4,7% από το 2013 (3.488.602 κυβικά)
- Πετρέλαιο κίνησης 2.928.618 κυβικά +7,2% από το 2013 (2.720.158 κυκβικά)
- Πετρέλαιο θέρμανσης 1.110.232 κυβικά +4,3% από το 2013 ( 1.062.544 κυβικά)
Η συνολική κατανάλωση βενζινών, πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης καταλήγει με θετικό πρόσημο 1,2% αφού καταναλώθηκαν φέτος 90489 κυβικά περισσότερα, καθώς η αύξηση στο diesel κίνησης και το πετρέλαιο θέρμανσης ξεπέρασε την υποχώρηση στη βενζίνη.
Στο σύνολο της κατανάλωσης βενζίνης, πετρελαίου κίνησης και πετρελαίου θέρμανσης, οι ποσότητες καταγράφουν μικρή αύξηση σε ποσοστό 1,2% από τα 7.271.304 στα 7.361.793.
Φορολογία
Τώρα ποια είναι η φορολογία που επιβάλλεται σε αυτές τις καταναλώσεις;
Ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης είναι 230 ευρώ ανά χιλιόλιτρο, ενώ ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης είναι 330 ευρώ το χιλιόλιτρο. Τέλος η βενζίνη επιβαρύνεται με 670 ευρώ το χιλιόλιτρο ΕΦΚ. Ακόμη 23% είναι ο συντελεστής ΦΠΑ που επιβάλλεται σε όλα τα καύσιμα.
Έτσι με βάση τα παραπάνω ο ΕΦΚ που προκύπτει από τις περυσινές καταναλώσεις υπολογίζεται ξεπερνά τα 3,4 δις ευρώ. Εάν περιληφθούν τα υπόλοιπα τέλη και επιβαρύνσεις αλλά και ο ΦΠΑ τότε τα έσοδα από φόρους και δασμούς στα καύσιμα ξεπερνούν τα 5,4 δις.
Εν κατακλείδι για να εισπραχθούν επιπλέον 1,5 δις ευρώ από τη φορολογία καυσίμων, θα πρέπει να εντοπιστούν και να φορολογηθούν παράνομα διακινούμενες ποσότητες, που ισοδυναμούν περίπου με το ένα τρίτο της σημερινής νόμιμης κατανάλωσης καυσίμων.
ΠΗΓΗ.capital.gr
Πώς ένας ταξιτζής εξοικονομεί $17.000 δολ. χάρη στη βενζίνη της Βενεζουέλας
Εναν πανέξυπνο τρόπο για να εξοικονομεί περίπου 17.000 δολάρια τον χρόνο βρήκε ένας απλός ταξιτζής από την Αρούμπα.
Το σύνηθες έργο του είναι να μεταφέρει κυρίως Αμερικανούς επισκέπτες στην ολλανδική Καραϊβική. Σκέφτηκε λοιπόν ότι θα μπορούσε να κάνει σημαντική οικονομία αν κάθε τόσο πηγαίνει με το καραβάκι στη Βενεζουέλα για να φουλάρει το ντεπόζιτό του με τη φθηνότερη βενζίνη στον κόσμο.
Ο ταπεινός επαγγελματίας οδηγός μίλησε υπό το καθεστώς ανωνυμίας, μεταδίδει το Bloomberg, γιατί αυτό που κάνει είναι παράνομο. Όπως λέει ο ίδιος, τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα διανύει απόσταση 18 μιλίων για να φτάσει στη Βενεζουέλα και συγκεκριμένα στο Ακρωτήρι Paraguana και γεμίζει με 104 γαλόνια βενζίνη πολλά μικρά ντεπόζιτα που έχει μαζί του, συνολικού κόστους 120 δολαρίων. Με τον τρόπο αυτό γλιτώνει 3,90 δολ. ανά γαλόνι και αφού αφαιρέσει τα έξοδα που απαιτούνται για τα ταξίδια του αυτά, του μένουν στην τσέπη 17.000 δολάρια τον χρόνο.
Στη Βενεζουέλα, η 95άρα βενζίνη κοστίζει 0,097 μπολίβαρ το λίτρο ή ένα πέμπτο του αμερικανικού σεντ ανά γαλόνι. Σημειώνεται ότι το ένα γαλόνι είναι περίπου το τετραπλάσιο του λίτρου!! Και 186 μπολίβαρ ισοδυναμούν με ένα δολάριο. Αντιθέτως, στην Αρούμπα, η βενζίνη κοστίζει 4,24 δολ. το γαλόνι στα βενζινάδικα της Texaco και της Valero.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές της βενζίνης στη Βενεζουέλα, που αποτελεί και τη χώρα με τα μεγαλύτερα αποθέματα αργού παγκοσμίως, δεν έχουν αυξηθεί τα τελευταία 19 χρόνια, μετά τις αυξήσεις του 1989 που είχαν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων σε ολόκληρη τη χώρα. Ήταν εκείνες οι αντιδράσεις και διαδηλώσεις που είχαν βοηθήσει τον Ούγκο Τσάβες να ανεβεί στην εξουσία.
Οι υποτιμήσεις του μπολίβαρ και ο πληθωρισμός του 64% (αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ), πιέζουν προς τα κάτω το κόστος σε όρους δολαρίου και ευνοούν το λαθρεμπόριο στην Κολομβία και σε άλλες χώρες της Καραϊβικής.
Στην Αρούμπα πάντως, οι πυλώνες της οικονομίας είναι αφενός ο τουρισμός, αφετέρου η offshore τραπεζική. Με πάνω από 1,5 εκατ. τουρίστες κάθε χρόνο, εκ των οποίων τα τρία τέταρτα προέρχονται από τις ΗΠΑ, ο τουρισμός αντιπροσωπεύει πάνω από το 80% της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας.
Από την άλλη, η Βενεζουέλα βασίζεται κατά 96% στις εξαγωγές πετρελαίου, σε ό,τι αφορά τα κέρδη της σε ξένο συνάλλαγμα.
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)