Παρασκευή, 6 Φεβρουαρίου 2015

Ηχηρή παρέμβαση του Κ. Πουπάκη στα ευρωπαϊκά συντηρητικά συνδικάτα: Σας καλώ να στηρίξετε την εθνική προσπάθεια!


Ï ðñïÝäñïò ôçò ÍÝáò Äçìïêñáôßáò, Áíôþíçò ÓáìáñÜò,óôï Äéåõñùðáúêü ÓåìéíÜñéï ôçò ÄÁÊÅ É.Ô. ôçò Åíùóçò Åõñùðáúêþí ×ñéóôéáíïäçìïêñáôéêþí ÓõíäéêÜôùí (EUCDW) êáé ôïõ Åõñùðáúêïý ÊÝíôñïõ Åñãáóéáêþí ÈåìÜôùí (EZA) (EUROKINISSI / ×ÁÓÉÁËÇÓ ÂÁÚÏÓ)
Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Θα ήθελα να σας καλωσορίσω στην Πατρίδα μου την Ελλάδα, και να συγχαρώ θερμά την EZA για ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον  σήμερα θέμα, τις ‘κοινωνικές επενδύσεις’ αφού

• αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Μοντέλου στο πλαίσιο της οικοδόμησης μιας ισχυρής ευρωπαϊκής κοινωνικής οικονομίας της αγοράς.


• Είναι απαραίτητη προϋπόθεση για μια στέρεη, μακροπρόθεσμα βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη.

• Είναι αναγκαία συνθήκη για μια υγιή πορεία Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης με όρους συνοχής και αλληλεγγύης, για μια Ευρώπη που θα αθροίζει τις αρετές και θα πολλαπλασιάζει τα πλεονεκτήματα των κρατών-μελών της.

Ο ρόλος των κοινωνικών εταίρων στη διαδικασία λήψης αυτών των αποφάσεων πρέπει να είναι πρωταγωνιστικός, ο λόγος τους επιβάλλεται να ενισχυθεί θεσμικά τόσο σε εθνικό, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.  Η πρόκληση είναι μεγάλη και η ευθύνη ακόμη μεγαλύτερη.

Αυτή η πεποίθησή μου έγινε βεβαιότητα μέσα από τη συμμετοχή μου στην Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή, αλλά και από τη στη συνέχεα θητεία μου σαν Ευρωβουλευτή την κοινοβουλευτική περίοδο 2009-2014, μια κοινοβουλευτική περίοδο κατά τη διάρκεια της οποίας η χρηματοπιστωτική κρίση στην Ευρώπη κορυφώθηκε και το Ελληνικό Ζήτημα τέθηκε στο επίκεντρο των διεργασιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Κυρίες και Κύριοι,
Χωρίς αμφιβολία, η εκδήλωση της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης βρήκε την Ελλάδα σε μια κατάσταση αδυναμίας.

Ανέδειξε χρονίζουσες στρεβλώσεις και επέτεινε παθογένειες για τις οποίες η ευθύνη βαραίνει πρώτα από όλα τη χώρα μας.

Ταυτόχρονα ανέδειξε την επείγουσα ανάγκη για μεταρρυθμίσεις, διαρθρωτικές αλλαγές και βαθιές τομές.

Αυτή η αδυναμία εντοπίστηκε από τις αγορές και τους κερδοσκόπους που εξαπέλυσαν μια λυσσαλέα επίθεση.

Η νεοεκλεγείσα τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τους επικίνδυνους χειρισμούς της μετέτρεψε αυτήν την εξαιρετικά δύσκολη δημοσιονομική κατάσταση σε αδιέξοδο…

Τα στατιστικά στοιχεία που άλλοτε εσφαλμένα προσαρμόζονταν πλασματικά προς τα κάτω, εκείνη την περίοδο αναθεωρήθηκαν πλασματικά προς τα πάνω.

Η κρίση χρέους γίνεται οξεία κρίση δανεισμού.

Σε αυτήν την κρίσιμη συγκυρία η Ευρωπαϊκή Ένωση έδειξε ότι ήθελε την Ελλάδα μέσα στην Ευρώπη και την Ευρωζώνη, στάθηκε αλληλέγγυα.

Βέβαια και οι Εταίροι μας οφείλουν να αναγνωρίσουν ότι ο ελληνικός λαός με τις τεράστιες και δυσβάσταχτες θυσίες του την τελευταία πενταετία απέδειξε έμπρακτα τη θέλησή του να παραμείνει η Πατρίδα μας σε ευρωπαϊκή τροχιά.

Όπως, λοιπόν, όλοι γνωρίζουμε για την επίλυση του Ελληνικού Ζητήματος συγκροτήθηκε ο Μεικτός Μηχανισμός Στήριξης με τη συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.

Μια δομή εξωθεσμική και όχι αμιγώς ευρωπαϊκή με όλες τις ανακολουθίες, τις αντιφάσεις και τις δυσλειτουργίες που αυτό συνεπάγεται.

Με την υπογραφή του 1ου Μνημονίου -χωρίς ουσιαστική διαπραγμάτευση από την τότε ελληνική κυβέρνηση- η αναγκαία δημοσιονομική εξισορρόπηση επιχειρείται μέσα από την ταυτόχρονη εφαρμογή πολιτικών ακραίας λιτότητας και εσωτερικής υποτίμησης.

Αυτό το μείγμα πολιτικής συνεχίζει έως σήμερα να αποτελεί το περιεχόμενο όλων των Δανειακών Συμβάσεων και των επικαιροποιήσεών τους.

• Ένα μείγμα πολιτικής που αγνοεί εθνικές ιδιαιτερότητες και ζωτικές κοινωνικές ανάγκεςυπονομεύοντας τόσο την οικονομική ανάκαμψη, όσο και την κοινωνική συνοχή.

• Ένα μείγμα πολιτικής που δεν συνοδεύεται από ισοδύναμα μέτρα ανακούφισης των χαμηλών και μεσαίων εισοδηματικών στρωμάτων.

• Ένα Πρόγραμμα που βασίστηκε σε εσφαλμένους δημοσιονομικούς πολλαπλασιαστές ενώ εμπεριέχει δεσμεύσεις που κινούνται στα κατώτατα όρια -αν δεν παραβιάζουν- το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Μοντέλο και Κεκτημένο.

• Ένα Πρόγραμμα που οι όποιες μεταρρυθμίσεις επιβάλλονται χωρίς το στοιχειώδη κοινωνικό διάλογο, χωρίς κοινωνική συναίνεση και συνεννόηση.

Η Ελλάδα μπαίνει σε ένα «ειδικό καθεστώς» και εξαιρείται από τους κοινωνικούς στόχους της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής 2020.

Οι αριθμοί δεν ευημερούν και οι άνθρωποι δυστυχούν.

Η χρηματοπιστωτική κρίση εξελίσσεται γρήγορα σε κοινωνική κρίση, κρίση στην απασχόληση και την πραγματική οικονομία, και δυστυχώς μετατρέπεται σε μια πρωτοφανή ανθρωπιστική κρίση.

Φυσικά και οι ευθύνες μπορεί να μην βαραίνουν μόνο την Τρόικα, όμως τα δομικά της προβλήματα όπως:

• η έλλειψη δημοκρατικής νομιμοποίησης και λογοδοσίας,

• η έλλειψη επαρκούς ελέγχου και

• η απουσία αξιολόγησης των πολιτικών που επιβάλλει

ενισχύουν το επιχείρημα για την αντικατάστασή της.

Όμως μερίδιο ευθυνών πρέπει να αναζητηθεί και σε όλες τις κυβερνήσεις της τελευταίας πενταετίας που:

• δεν διαπραγματεύτηκαν σθεναρά,

• δεν αντιστάθηκαν με θεσμικό τρόπο απέναντι σε τιμωρητικές και εξοντωτικές απαιτήσεις,

• δεν αντιπρότειναν μέτρα,

• δεν ενημέρωσαν τους Εταίρους μας για την πραγματική κατάσταση της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας,

• δεν αντιμετώπισαν τη φοροδιαφυγή και φοροαποφυγή,

• δεν προώθησαν μεταρρυθμίσεις και διαρθρωτικές αλλαγές με θετικό αναπτυξιακό πρόσημο,

• δεν διαβουλευτήκαν με τους κοινωνικούς εταίρους,

• ενώ υλοποίησαν και ίδιες άστοχες οριζόντιες πολιτικές κρυπτόμενες πίσω από δήθεν προαπαιτούμενα της Τρόικα.

Κυρίες και Κύριοι,

Η απαραίτητη δημοσιονομική εξυγίανση είναι μια σύνθετη διαδικασία και σαν τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται.  Δεν υπάρχει, όμως, άσπρο ή μαύρο….

Κανείς δεν αμφισβητεί την αναγκαιότητα των ισοσκελισμένων προϋπολογισμών.

Κανείς δεν πρέπει να ονειρεύεται την επιστροφή στα ελλείμματα.

Επιβάλλεται, όμως, η κοινωνία να βγει από το στόχαστρο.

Πόσο, όμως, κοινωνικά βιώσιμη μπορεί να είναι η εσωτερική υποτίμηση όταν αυτή πραγματοποιείται μόνο στο σκέλος των μισθών;

Όταν, δηλαδή, δεν καταπολεμούνται μονοπώλια, ολιγοπώλια και καρτέλ που διατηρούν τις τιμές των προϊόντων σε υψηλά επίπεδα παρά τη ραγδαία μείωση μισθών και συντάξεων.

Αυτό για εμένα θα ήταν πραγματική διαρθρωτική αλλαγή.

Πόσο κοινωνικά ανεκτό μπορεί να είναι ένα Πρόγραμμα λιτότητας που δεν συνοδεύεται πριν από όλα από ένα πλέγμα κοινωνικής προστασίας;

• Όταν η Ελλάδα είναι μια από τις δύο χώρες της Ε.Ε. που δεν διαθέτει μηχανισμό ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος. Μόλις τώρα ξεκινάει η πιλοτική εφαρμογή του…

• Όταν το 90% του συνολικού αριθμού των ανέργων δεν παίρνει επίδομα ανεργίας;

• Όταν δεν υπάρχει Πρόγραμμα Κοινωνικής Στέγασης σε ένα κράτος-μέλος που οι άστεγοί τουπολλαπλασιάζονται.

• Σε μια χώρα που σχεδόν τα 2/3 των πολιτών της ζουν στα όρια ή και κάτω από τα όρια της φτώχειας δεν μπορεί ο χαμηλός συντελεστής ΦΠΑ για αγαθά πρώτης ανάγκης να μην μειώνεται από το 13% στο 6 ή 7% όπως ισχύει σε άλλες οικονομικά εύρωστες χώρες.

Φίλες και Φίλοι,

Αυτά τα σημεία κριτικής και προτάσεων αποτέλεσαν ένα μεγάλο μέρος της παρουσίας μου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επισημαίνοντας τον κίνδυνο της ακραίας λιτότητας όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για ολόκληρο το ευρωπαϊκό οικοδόμημα.

Οφείλω να πω ότι σε πολλές από αυτές τις θέσεις μου βρήκα έμπρακτη συμπαράσταση από τους συναδέλφους μου Ευρωβουλευτές του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος.

Όχι βέβαια ότι δεν υπήρξαν διαφοροποιήσεις ή  και διαφωνίες. Υπήρξαν και πολλές μάλιστα.

Εξάλλου, όταν η αντίθεση οδηγεί στη σύνθεση είναι πάντα χρήσιμη και εποικοδομητική.

Όπως γνωρίζετε πριν από περίπου 2 εβδομάδες είχαμε στην Ελλάδα Εθνικές Εκλογές.

Συγκροτήθηκε μια νέα κυβέρνηση που ξεκίνησε μια νέα διαπραγματευτική προσπάθεια.

Ανεξάρτητα από την ιδεολογική της τοποθέτηση, τις όποιες τυχόν διαφωνίες για τη ρητορική της και τις ενστάσεις για τις προτάσεις ή τις πρακτικές της,

αυτή η κυβέρνηση -όπως και κάθε δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση- κουβαλάει μαζί της την αγωνία επιβίωσης ενός ολόκληρου λαού.

Σε αυτό το πλαίσιο αυτή η νέα διαπραγματευτική προσπάθεια αποκτά για εμάς Εθνικό Χαρακτήρα και ως τέτοια σας καλώ να τη στηρίξετε.

Να τη στηρίξετε όχι κατ’ ανάγκη ως προς την ολότητα του περιεχομένου της,

αλλά στη βασική αρχή της αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης.

Το ανθρώπινο κεφάλαιο, άλλωστε, αποτελεί το συγκριτικό πλεονέκτημα της Ε.Ε. και η «επένδυση» στον άνθρωπο αδιαμφισβήτητη αρχή του ευρωπαϊκού παραγωγικού μοντέλου.

Ο ελληνικός λαός έχει ξεπεράσει προ πολλού κάθε όριο ανοχής και αντοχής, αυτό άλλωστε ήταν και το κεντρικό συμπέρασμα του εκλογικού αποτελέσματος.

Σας ζητάμε λοιπόν, μια στήριξη στη βάση της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης και αμοιβαιότητας.

Η δημοσιονομική εξυγίανση μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την κοινωνία όρθια και την αναπτυξιακή προοπτική ζωντανή.

Κοινωνία και Οικονομία, άλλωστε, είναι συγκοινωνούντα δοχεία.

Το Ελληνικό συμφέρον ταυτίζεται με το Ευρωπαϊκό.

Η επίλυση του ελληνικού ζητήματος θα απελευθερώσει ευρωπαϊκές δυνάμεις και δυνατότητες.

Θα στείλει ένα ηχηρό μήνυμα από μια ισχυρή Ευρώπη.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, άλλωστε, ήταν, είναι και θα παραμείνει η Ένωση που συνδέει άρρηκτα τη μοίρα των λαών της με στόχο την κοινή προκοπή και ευημερία.

Ευχαριστώ πολύ.


ΠΗΓΗ:olympia.gr

"Μεγάλος αδελφός" ή "υψηλή επιστασία" στις διακυβερνητικές προμήθειες ενέργειας από "τρίτα μέρη" στην Ευρώπη.


Οι γεωπολιτικές διαμάχες με αιχμή την ενέργεια καλά κρατούν. Ο "Νότιος διάδρομος" υλοποιείται προς το παρόν με τον αγωγό ΤΑΡ, αλλά οι ανάγκες της ΕΕ σε αέριο είναι πολύ μεγαλύτερες. Ο αγωγός Nabucco μας άφησε χρόνους, οι ΒορειοΕυρωπαίοι δεν ήθελαν με τίποτα τον South Stream, οι Αμερικανοί έχουν τη βάση Bondsteel στο Κόσοβο και ψάχνουν NATOική βάση για άρματα μάχης στη Βουλγαρία. Πάνω στις διαδρομές των αγωγών και δυο βήματα απ' την Ουκρανία.

Το Δεκέμβριο 2013 η Κομισιόν είχε πει πως όλες οι διακρατικές συμφωνίες των κρατών-μελών με τη Ρωσία για τον South Stream παραβίαζαν τους κοινοτικούς κανόνες και θα έπρεπε να επαναδιαπραγματευθούν και μέσα στο 2014 κατάφερε να μπλοκάρει τις διαδικασίες. Το τμήμα του αγωγού στη Σερβία, που δεν είναι χώρα-μέλος της ΕΕ, ξεκίνησε να κατασκευάζεται, αλλά η Κομισιόν προειδοποίησε τη Σερβία με διακοπή της ενταξιακής της προοπτικής και μπλόκαρε κι αυτό το τμήμα. Παρά τη διακοπή της κατασκευής του αγωγού στη Βουλγαρία, μέχρι πριν ένα μήνα συνέχιζαν να καταπλέουν πλοία μεταφέροντας σωληνώσεις για τον αγωγό. Και μόλις πρόσφατα η Ρωσία ανακοίνωσε πως θα ακυρώσει την κατασκευή του South Stream, θα φέρει το αέριο μέσω Τουρκίας στα Ελληνοτουρκικά σύνορα κι αν το θέλουν οι Ευρωπαίοι θα πρέπει μόνοι τους να κάνουν αγωγό από κει και πέρα. 

Η Βουλγαρία είναι πλήρως εξαρτημένη απ' το Ρωσικό αέριο και δεν θέλει ν' ακούει για προβλήματα στη ροή του. Μετά την ακύρωση του South Stream, ο Μπορίσοβ έσπευσε στις Βρυξέλλες για να προωθήσει την ιδέα ενός κόμβου διανομής αερίου στα Βουλγαρικά παράλια, αλλά το μόνο αέριο που υπάρχει εκεί είναι και πάλι ρωσικό, οπότε δεν αναμένεται να προχωρήσει το σχέδιο.

Μέσα σ' αυτό το ειδυλλιακό περιβάλλον κυκλοφόρησε μόλις στις Βρυξέλλες ένα προσχέδιο κειμένου με το οποίο η Κομισιόν θέλει ν' αλλάξει τους κανόνες διακρατικών προμηθειών ενέργειας των χωρών-μελών με "τρίτα μέρη", προκειμένου να παίζει μεγαλύτερο ρόλο στην κατάρτιση και έγκριση των συμφωνιών. "The commission's active participation in a member state's gas negotiations with third countries could more effectively avoid undue pressure or market distortions due to agreements with third countries not respecting European rules - Η ενεργή συμμετοχή της Κομισιόν στις διαπραγματεύσεις ενός κράτους-μέλους με τρίτες χώρες θα μπορούσε να αποφύγει πιο αποτελεσματικά αχρείαστη πίεση ή στρεβλώσεις της αγοράς εξαιτίας συμφωνιών με τρίτες χώρες που δεν σέβονται τους Ευρωπαϊκούς κανόνες" λέει το προσχέδιο, σύμφωνα μ' ενημέρωση που δίνει ο PLATTS.

Το προσχέδιο προγραμματίζεται να έχει εγκριθεί μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου και προβλέπει επίσης τροποποίηση το 2016 των τωρινών κανόνων, (που δεν είναι και τόσο παλαιοί καθώς ισχύουν από το 2012), προκειμένου να είναι εφεξής υποχρεωτική η προηγούμενη διαβούλευση με την Κομισιόν, έτσι ώστε να διασφαλίζονται η καλύτερη εκ των προτέρων εκτίμηση της συμβατότητας [της συμφωνίας] με τους κανόνες της εσωτερικής αγοράς και τα κριτήρια ασφάλειας του εφοδιασμού : "a mandatory pre-consultation of the commission so that a better ex ante assessment of [the agreement's] compatibility with internal market rules and security of supply criteria is ensured".

Γιατί τελικά δεν κάνουν ένα και μόνο κανόνα, που να λέει πως κουμάντο στην Ευρώπη θα κάνουν οι ισχυροί κι όποιος θέλει να κάνει εθνική πολιτική θα βρίσκει μπροστά του το χωροφύλακα; Θα γλιτώναμε και την πολλή γραφειοκρατία στις μονίμως βροχερές Βρυξέλλες ...



ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr

Δύο προσφορές από Energean και ΕΛΠΕ για τα πετρέλαια της Δ.Ελλάδας


Δύο τελικά προσφορές, υποβλήθηκαν στο διαγωνισμό για την έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων σε χερσαίες περιοχές της Δ. Ελλάδας, η μία από τα ΕΛΠΕ και η άλλη από την επίσης ελληνική Energean Oil. Η προθεσμία έληξε σήμερα το μεσημέρι, και όπως αναμενόταν, η ιταλική Enel που έπειτα από δικό της αίτημα πέρυσι είχε προκηρυχθεί ο συγκεκριμένος διαγωνισμός, τελικά δεν κατέβηκε. Η Energean Oil κατέθεσε προσφορά για τις περιοχές Αρτα-Πρέβεζα και Αιτωλοακαρνανία, και τα ΕΛΠΕ για Αρτα-Πρέβεζα και ΒΔ.Πελοπόννησο. Συνεπώς, οι δύο "παίχτες" διεκδικούν ανταγωνιζόμενοι ο ένας τον άλλον την περιοχή της Άρτας - Πρέβεζας, ενώ για την Αιτωλοακαρνανία ενδιαφέρον έχει μόνον η Energean, και για την Βορειοδυτική Πελπόννησο μόνον τα ΕΛΠΕ.
Όπως αναφέρει το υπουργείο, όλες οι αιτήσεις θα κριθούν σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2289/1995 και υπό το πρίσμα της συνεχούς, εμπεριστατωμένης, αποτελεσματικής και ασφαλούς έρευνας για τον εντοπισμό Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου στην Ελληνική Επικράτεια και την εκμετάλλευση αυτών των πόρων, λαμβάνοντας όμως σοβαρά υπόψη τα Περιβαλλοντικά θέματα.
Οι αιτούντες που πληρούν τα τεχνικά και οικονομικά κριτήρια θα κληθούν να διαπραγματευθούν ανταγωνιστικά για τις προσφερόμενες εκτάσεις. Οι διαπραγματεύσεις θα διεξαχθούν βάσει των ανταγωνιστικών στοιχείων και η αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί εντός τριμήνου. Το υπουργείο θα συνάψει χωριστές συμβάσεις για κάθε περιοχή προς παραχώρηση σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον προκηρυχθέντα διεθνή διαγωνισμό.

Προσφορά για Άρτα-Πρέβεζα και ΒΔ Πελοπόννησο από τα ΕΛΠΕ
Τα ΕΛΠΕ ανακοίνωσαν ότι κατέθεσαν σήμερα προσφορές για τις υπό παραχώρηση  περιοχές της Άρτας – Πρέβεζας  και της ΒΔ Πελοποννήσου, στο πλαίσιο σχετικού διαγωνισμού του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος & Ενέργειας.
Όπως αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, η εξέλιξη αυτή είναι απόρροια του δηλωμένου ενδιαφέροντος του Ομίλου για την ανάπτυξη του τομέα Έρευνας & Παραγωγής Υδρογονανθράκων της χώρας μας. Όπως είναι γνωστό, ήδη τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ηγούνται, ως διαχειριστής, επιχειρηματικού σχήματος  με την Ιταλική Edison και την Ιρλανδική Petroceltic, στο οποίο έχει παραχωρηθεί, κατόπιν σχετικού διεθνούς διαγωνισμού, η περιοχή του Δυτικού Πατραϊκού κόλπου και έχουν ξεκινήσει τις ερευνητικές εργασίες.
Ο Όμιλος σημειώνει ότι: «Για τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, με την πολύχρονη εμπειρία που διαθέτουν στον Ελλαδικό χώρο και το εξειδικευμένο και έμπειρο επιστημονικό και τεχνικό δυναμικό τους, η ενεργός συμμετοχή στις διεργασίες Έρευνας & Παραγωγής Υδρογονανθράκων στη χώρα μας αποτελεί φυσική επιλογή. Όλες οι σχετικές αποφάσεις και ενέργειες διέπονται από ενδελεχή τεχνική και οικονομική ανάλυση και αξιολόγηση, η δε πορεία των ερευνητικών εργασιών και επενδύσεων  καθορίζεται από  αμιγώς τεχνικά και επιχειρηματικά κριτήρια. Είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτή η προσέγγιση θα επιφέρει άριστα αποτελέσματα, τόσο για τον Όμιλο όσο και για την Ελλάδα».

Για Άρτα-Πρέβεζα και Αιτωλοακαρνανία η Energean
Προσφορά για την έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στις περιοχές «Άρτα/Πρέβεζα», έκτασης 4.762,9 τ.χλμ., και «Αιτωλοακαρνανία», έκτασης 4.360,3 τ.χλμ, υπέβαλε η Energean Oil & Gas, στο πλαίσιο του διεθνούς διαγωνισμού που προκήρυξε η ελληνική κυβέρνηση. Σήμερα, εξάλλου, αναμένεται η ανακοίνωση του ΥΠΑΠΕΝ για το ποιες άλλες εταιρείες υπέβαλαν προσφορά.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας, η προσφορά κατατέθηκε την Παρασκευή το μεσημέρι στο Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και αντανακλά στις εκτιμήσεις της Energean για τις προοπτικές εντοπισμού και αξιοποίησης του δυναμικού υδρογονανθράκων στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, καθώς οι δύο περιοχές αποτελούν φυσική γεωλογική συνέχεια των Ιωαννίνων και του Κατακόλου. Παράλληλα, υποστηρίζει η Energean, αποτελεί ένα έμπρακτο δείγμα στήριξης της προσπάθειας της ελληνικής κυβέρνησης για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και την επαναφορά της ελληνικής οικονομίας σε τροχιά ανάπτυξης.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Energean Oil & Gas κ. Μαθιός Ρήγας δήλωσε τα εξής: «Η Energean είναι η μοναδική ελληνική εταιρεία με εμπειρία στην έρευνα και παραγωγή υδρογονανθράκων για σχεδόν 35 χρόνια. Σε όλο αυτό το διάστημα, με επίκεντρο τη δραστηριότητα στον Πρίνο της Καβάλας, έχει αναπτυχθεί μία μοναδική για την χώρα μας τεχνογνωσία, έχει αναδειχθεί ένα ιδιαίτερα αξιόλογο επιστημονικό δυναμικό και, βεβαίως, έχει στηριχθεί η ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας με την άμεση απασχόληση τριακοσίων εργαζομένων και την έμμεση εμπλοκή ενός μεγάλου μέρους των πολιτών της Καβάλας και των γύρω περιοχών.
Στη διάρκεια της τελευταίας επταετίας, η Energean έχει επενδύσει πάνω από 180 εκατ. ευρώ, επιτυγχάνοντας την αναβίωση της παραγωγής του Πρίνου, ενώ έχει εισφέρει σχεδόν 90 εκατομμύρια ευρώ στην τοπική οικονομία καθώς και σχεδόν 100 εκατομμύρια ευρώ συνολικά στο Δημόσιο, στα ασφαλιστικά ταμεία και στις εταιρείες δημοσίου συμφέροντος. Επιπλέον, η εταιρεία έχει σε εξέλιξη ένα νέο μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα με ιδιόκτητο γεωτρύπανο για την αύξηση της παραγωγής στον Κόλπο της Καβάλας. Η Energean έχει αποδείξει ότι η πετρελαϊκή δραστηριότητα μπορεί να συμβαδίσει πλήρως με τον τουρισμό και με την απόλυτη προστασία του περιβάλλοντος σε μία περιοχή που γειτνιάζει τόσο με το ιδιαίτερου φυσικού κάλλους Δέλτα του Νέστου όσο και με τη νήσο Θάσο, η οποία αποτελεί έναν κλασικό και ιδιαίτερα αναπτυσσόμενο τουριστικό προορισμό στην Ελλάδα.
Η συμμετοχή της Energean στον διαγωνισμό αποτελεί εγγύηση για την έρευνα και εκμετάλλευση του όποιου δυναμικού υδρογονανθράκων στις περιοχές της Άρτας/Πρέβεζας και της Αιτωλοακαρνανίας, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών με απόλυτη προστασία του περιβάλλοντος και της τουριστικής δραστηριότητας. Ταυτόχρονα, η παρουσία του αμερικανικού επενδυτικού fund ‘Third Point’, το οποίο διαχειρίζεται κεφάλαια άνω των 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως και συμμετέχει στρατηγικά στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, αναδεικνύει την εμπιστοσύνη της διεθνούς επενδυτικής κοινότητας στις αναπτυξιακές προοπτικές του εγχώριου τομέα υδρογονανθράκων και της ελληνικής οικονομίας, γενικότερα. Συνιστά, δε, και μία απόδειξη ότι η Ελλάδα, μπορεί να προσελκύσει μεγάλους επενδυτές, ακόμη και με ένα διεθνές περιβάλλον αρνητικό λόγω της μεγάλης πτώσης των τιμών πετρελαίου, εφόσον προσφέρει σταθερότητα στο θεσμικό και φορολογικό πλαίσιο, συνέπεια και συνέχεια στις αποφάσεις του ελληνικού Κράτους και, βεβαίως, αξιόπιστους επιχειρηματικούς συνεργάτες».
Σημειώνεται ότι η Energean προχωρεί την ερευνητική δραστηριότητα στις περιοχές των Ιωαννίνων και του Κατακόλου, με βάση το πρόγραμμα που προβλέπεται στις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί με το ελληνικό Δημόσιο και έχουν επικυρωθεί από την ελληνική Βουλή.


ΠΗΓΗ:energypress.gr