Οι παρεμβάσεις των μεγάλων δυνάμεων στα εσωτερικά της χώρας μας ξεκίνησαν αμέσως σχεδόν με την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους, εξαιτίας και του τρόπου που επετεύχθη η απελευθέρωση του Γένους. Ένα τέτοιο γεγονός ήταν η υπόθεση Πατσίφικο και τα επακολουθήσαντα «Παρκερικά».
Τον Απρίλιο του 1849, κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα, απαγορεύθηκε από τις αρχές το έθιμο του καψίματος του Ιούδα. Εξαγριωμένοι Αθηναίοι επέδραμαν επί της οικίας ενός εβραίου τυχοδιώκτη, ονόματι Δαβίδ Πατσίφικο, στην οδό Καραϊσκάκη στου Ψυρρή, προξενώντας ασήμαντες ζημίες. Μία άλλη εκδοχή αναφέρει ότι το περιστατικό έγινε τη Μεγάλη Παρασκευή κατά την περιφορά του Επιταφίου του Αγίου Φιλίππου, όταν ο Πατσίφικο προκάλεσε τους πιστούς.
Ο Πατσίφικο, που είχε διατελέσει πρόξενος της Πορτογαλίας στην Αθήνα, αλλά είχε απαλλαγεί των καθηκόντων του λόγω καταχρήσεων, εστράφη κατά της ελληνικής κυβερνήσεως και ζήτησε αποζημίωση 888.736 δραχμών και 57 λεπτών. Ο πανούργος τυχοδιώκτης έβαλε στο παιγνίδι και την Αγγλία, αφού, εν τω μεταξύ, είχε αποκτήσει τη βρετανική υπηκοότητα. Η πονηρή «Αλβιών», που ανταγωνίζετο Γαλλία και Ρωσία στην περιοχή, ζήτησε την καταβολή του υπέρογκου ποσού στον υπήκοό της.
Η κυβέρνηση Κριεζή αρνήθηκε και η Αγγλία διέταξε στις 3 Ιανουαρίου του 1850 τον ναύαρχο Ουίλιαμ Πάρκερ να επιβάλλει ναυτικό αποκλεισμό στον Πειραιά και τα κυριότερα ελληνικά λιμάνια.
Η Ελλάδα υπέστη ανυπολόγιστες ζημίες, ιδίως οι έμποροι και οι ναυτιλλόμενοι, ενώ σημαντικά ήταν και τα προβλήματα επισιτισμού στην πρωτεύουσα.
Η σθεναρή στάση του βασιλιά Όθωνα συσπείρωσε το λαό, που με ψυχραιμία και καρτερικότητα αντιμετώπισε την αγγλική πρόκληση. Ο αποκλεισμός ήρθη τελικά στις 15 Απριλίου του 1850, μετά και από την αντίδραση Γαλλίας και Ρωσίας, τα συμφέροντα των οποίων είχαν πληγεί από τον αποκλεισμό. Το θέμα Πατσίφικο παραπέμφθηκε τελικά σε διαιτησία και η αποζημίωση που του επιδικάσθηκε ήταν μόλις 3.750 δραχμές, ποσό, όμως, σημαντικό για το φτωχό ελληνικό κράτος εκείνη την εποχή.
ΠΗΓΗ:sansimera.gr
Στις 8 Ιανουαρίου εκδικάζεται στο Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων η κατάργηση ή μη του θρησκευτικού όρκου στα ελληνικά δικαστήρια.
Οι προσφεύγοντες είναι μέλη της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης "Ελληνικό Παρατηρητήριο του Ελσίνκι" και διαμαρτύρονται για την υποχρέωση που επιβάλλεται στους μάρτυρες των ελληνικών δικαστηρίων, να ορκίζονται στο Ευαγγέλιο.
Τα μέλη του "Ελληνικού Παρατηρητηρίου του Ελσίνκι", παραβρέθηκαν ως μάρτυρες υπεράσπισης σε 48 ποινικές υποθέσεις που αφορούσαν παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Ελλάδα, οι προσφεύγοντες υποστηρίζουν ότι η υποχρέωση των μαρτύρων να ορκίζονται στο Ευαγγέλιο συνιστά παραβίαση του δικαιώματος στον σεβασμό της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής, του δικαιώματος στην ελευθερία της σκέψης, συνείδησης και θρησκείας των σχετικών διατάξεων της Σύμβασης, με τις οποίες απαγορεύονται οι διακρίσεις.
Παράλληλα, οι προσφεύγοντες, ισχυρίζονται στην προς εκδίκαση προσφυγή τους, ότι η παρουσία χριστιανικών συμβόλων στις αίθουσες των ελληνικών δικαστηρίων, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι όλοι οι Έλληνες δικαστές είναι ορθόδοξοι χριστιανοί, δημιουργούν αμφιβολίες για την αμεροληψία των αποφάσεών τους.
Προσφεύγοντες είναι οι Παναγιώτης Δημητράς, Αντρέα Τζίλμπερτ, Νικόλαος Μυλωνάς, Γρηγόρης Βαλλιανάτος, Ευαγγελία Βλάμη, Αντωνία Παπαδοπούλου, Ναυσικά Παπανικολάτου και Δημήτρης Τσαμπρούνης.
ΠΗΓΗ:news247.gr
Με την ψήφιση του φορολογικού νομοσχεδίου μέχρι τις 11 Ιανουαρίου, θα ενεργοποιηθεί η διάταξη η οποία ορίζει ότι όλοι οι φορολογούμενοι που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους και ανεξάρτητα από το αν έχουν ή δεν έχουν εισόδημα, θα πρέπει να κάνουν δήλωση στην εφορία. Μια δήλωση όμως η οποία θα υποβάλλεται μόνο ηλεκτρονικά. Τι σημαίνει αυτό; Ότι όλοι οι φορολογούμενοι θα πρέπει να αποκτήσουν κωδικούς πρόσβασης στο Taxis. Πως; Το fpress.grπαρουσιάζει όλες τις σχετικές πληροφορίες
Χωρίζουμε τους φορολογούμενους σε τέσσερις μεγάλες κατηγορίες καθώς για κάθε κατηγορία θα ισχύσουν διαφορετικά πράγματα:
1.Η πρώτη και πολυπληθέστερη κατηγορία απαρτίζεται από περίπου τρία εκατομμύρια Έλληνες οι οποίοι απέκτησαν κωδικό πρόσβασης στο Taxisμε τη διαδικασία του κλειδαρίθμου. Αυτοί δεν χρειάζεται να κάνουν τίποτα.
2.Στη δεύτερη κατηγορία, ανήκουν οι φορολογούμενοι που έχουν αποκτήσει τους κωδικούς με την παλαιά μέθοδο και όχι με τη διαδικασία του κλειδαρίθμου. Οι κωδικοί αυτοί λήγουν στο τέλος Μαρτίου. Ειδικά για τα φυσικά πρόσωπα αλλά και τους επιτηδευματίες που υποχρεούνται σε τριμηνιαία υποβολή ΦΠΑ, το υπουργείο Οικονομικών υπόσχεται ότι θα ταχυδρομήσει τους κωδικούς με συστημένη επιστολή προκειμένου να μην υπάρξει ταλαιπωρία. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν τουλάχιστον ένα εκατομμύριο φορολογούμενοι. Με το που θα ταχυδρομηθεί ο φάκελος με τη συστημένη επιστολή –η οποία θα περιέχει και οδηγίες για την ενεργοποίηση του καινούργιου κωδικού- ο παλαιός κωδικός θα σταματήσει να λειτουργεί. Έτσι, ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να τον ενεργοποιήσει άμεσα προκειμένου να μην έχει πρόβλημα με την εκπλήρωση των φορολογικών του υποχρεώσεων.
3.Στην τρίτη κατηγορία ανήκουν τα νομικά πρόσωπα αλλά και οι επιτηδευματίες οι οποίοι υποχρεούνται σε μηνιαία υποβολή ΦΠΑ και οι οποίοι εξακολουθούν να έχουν κωδικούς από την προ «κλειδαρίθμου» εποχή. Αυτοί οι φορολογούμενοι δεν πρόκειται να παραλάβουν κωδικό και θα πρέπει να επισκεφτούν την εφορία για να τον αποκτήσουν.
4.Η τέταρτη κατηγορία είναι και η πιο ευπαθής. Σε αυτήν ανήκουν φορολογούμενοι οι οποίοι για πρώτη φορά θα κάνουν δήλωση (όπως προαναφέρθηκε υποβολή δήλωσης είναι υποχρεωτική για όσους έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους), αλλά και φορολογούμενοι οι οποίοι για πρώτη φορά θα κάνουν ηλεκτρονικά τη φορολογική τους δήλωση. Η μεγαλύτερη ομάδα είναι οι συνταξιούχοι ενώ συνολικά, ο πληθυσμός της χώρας που δεν έχει κωδικό στο Taxisείναι περίπου 800.000 Έλληνες. Αυτοί θα πρέπει εγκαίρως να καταθέσουν την ηλεκτρονική αίτηση, να πάνε στην εφορία για ταυτοπροσωπία και απόκτηση κωδικού και στη συνέχεια να ενεργοποιήσουν τον κωδικό που θα παραλάβουν μέσω διαδικτύου.
ΠΗΓΗ:.fpress.gr
Επειδή στην Ε.Ε "καίγονται" για ενεργειακή αυτάρκεια, για πρώτη φορά μας δίνουν σαφή στήριξη, στην προσπάθειά μας να ανακηρύξουμε ΑΟΖ, ώστε να προχωρήσουμε στην εκμετάλευση του πολλά υποσχόμενου ορυκτού μας πλούτου.
Είναι ίσως η πρώτη φορά που σε επίσημο κείμενο της ΕΕ γίνεται τόσο εκτεταμένη αναφορά στις ανακαλύψεις κοιτασμάτων αλλά και στις έρευνες που βρίσκονται σε εξέλιξη για την ανακάλυψη νέων στην περιοχή της Μεσογείου. Ωστόσο στο προσχέδιο της έκθεσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον Ενεργειακό Οδικό Χάρτη 2050, της αρμόδιας επιτροπής Βιομηχανίας, Έρευνας και Ενέργειας, γίνεται μια σαφής και ρητή αναφορά στη σημασία των κοιτασμάτων αυτών για την ενεργειακή ασφάλεια της ΕΕ και τονίζεται ότι θα πρέπει να υπάρξει μια σαφής τοποθέτηση των Βρυξελλών για το θέμα της ΑΟΖ.
Σύμφωνα με την έκθεση, οι αναμενόμενες νέες ανακαλύψεις κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Μεσόγειο και τον Αρκτικό Ωκεανό αναμένεται να αποτελέσουν καθοριστικούς παράγοντες που πιθανόν να οδηγήσουν στη μείωση της ενεργειακής εξάρτησης της Ε.Ε. από εισαγωγές.
Η εισήγηση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επί του οδικού χάρτη της ΕΕ για την Ενέργεια, επί της ουσίας επισημοποιεί για πρώτη φορά το άμεσο ενδιαφέρον των Βρυξελλών για τα κοιτάσματα της Μεσογείου. Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η διατύπωση που χρησιμοποιείται από το ΕΚ δίνει νέα διάσταση όχι μόνο στις γεωτρήσεις που πραγματοποιούνται σε Ισραήλ και Κύπρο αλλά και στις έρευνες που έχουν ξεκινήσει από τη χώρα μας στην περιοχή του Ιονίου και την Κρήτη.
ΠΕΡΙΣΣΣΟΤΕΡΑ
Στα τέλη της επόμενης εβδομάδας προβλέπεται να συνεδριάσει η επιτροπή για το open door, προκειμένου να αξιολογήσει το εκτενές υλικό που έχει συγκεντρωθεί, μετά τις διευκρινίσεις που ζητήθηκαν από τις εταιρίες, οι οποίες συμμετέχουν στη διαγωνιστική διαδικασία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του energia, κατά πάσα πιθανότητα από την αξιολόγηση θα προκύψει short list με τους επικρατέστερους, οι οποίοι θα κληθούν περί τα μέσα Ιανουαρίου στις κρίσιμες διαπραγματεύσεις με την αρμόδια επιτροπή του ΥΠΕΚΑ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Κατατίθεται, πλέον, στην Βουλή το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΚΑ με θέμα τη «Διατήρηση ενός ελάχιστου επιπέδου αποθεμάτων αργού πετρελαίου ή/και προϊόντων πετρελαίου και άλλες διατάξεις», καθώς ολοκληρώθηκε η σχετική δημόσια διαβούλευση. Με το εν λόγω νομοσχέδιο επιχειρείται η εναρμόνιση του εθνικού δικαίου προς την οδηγία 2009/119/ΕΚ.
Ειδικότερα, σχετική ανακοίνωση αναφέρει ότι το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει επιπλέον και ειδικές διατάξεις προς αντιμετώπιση ορισμένων ζητημάτων.
Συγκεκριμένα, λόγω των δυσκολιών χρηματοδότησης των αγροτών που συνεργάζονταν με την Αγροτική Τράπεζα, το ΥΠΕΚΑ συμπεριέλαβε στο εν λόγω σχέδιο νόμου ειδική διάταξη (Άρθρο 24: Ρυθμίσεις για φωτοβολταϊκούς σταθμούς), προκειμένου να διευκολύνει τις επενδύσεις σε φ/β σταθμούς από επαγγελματίες αγρότες. Η συγκεκριμένη διάταξη προβλέπει παράταση διάρκειας 2 μηνών στις συμβάσεις επαγγελματιών αγροτών.
Ειδική μέριμνα λαμβάνεται και για συμβάσεις που έχουν ήδη λήξει, ενώ δίδεται η δυνατότητα επιστροφής των εγγυητικών επιστολών σε όσους επαγγελματίες αγρότες δηλώσουν, ότι δεν επιθυμούν να προχωρήσουν στην υλοποίηση της επένδυσής τους.
Περαιτέρω, με το Άρθρο 25 καθορίζονται μειωμένα δικαιώματα συμβολαιογράφων, Ταμείου Νομικών, κ.α., κατά την κατάρτιση των συμβάσεων εκμίσθωσης των δικαιωμάτων έρευνας και διαχείρισης γεωθερμικού δυναμικού και εν γένει δημόσιων μεταλλευτικών χώρων.
Τέλος, συμπεριλαμβάνεται διάταξη με την οποία απαλλάσσονται αναδρομικά από τις 9 Απριλίου 2012 από τις χρεώσεις Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) οι Πολύτεκνοι και οι δικαιούχοι του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου.
ΠΗΓΗ:energia.gr
Σε μία κίνηση που θα μπορούσε μεσοπρόθεσμα να προκαλέσει προβλήματα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και νέα καταγγελία για κρατικές ενισχύσεις, η κυβέρνηση αποφάσισε να δώσει, την τελευταία ημέρα του 2012, ένα βοήθημα 1.043 ευρώ σε κάθε εργαζόμενο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Βασικός υποστηρικτής της κίνησης αυτής ήταν ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Π. Παναγιωτόπουλος.
Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο δόθηκε το συγκεκριμένο βοήθημα στους εργαζομένους (που πραγματικά βρίσκονται σε πολύ δύσκολη θέση εδώ και πολλούς μήνες έπειτα από την απόφαση του ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, του Λιβανέζου Ισκαντάρ Σάφα για εκ περιτροπής εργασία μία φορά την εβδομάδα) είναι μάλλον προβληματικός. Ουσιαστικά, πρόκειται για χρήματα από τον ΟΑΕΔ που έφθασαν στα χέρια των εργαζομένων μέσω της ΓΣΕΕ.
Νομικοί κύκλοι εκτιμούν ότι η επιλογή αυτή κινείται στα όρια της νομιμότητας. Αυτός ήταν και ο λόγος που αρχικά είχε προταθεί ένας άλλος τρόπος ώστε και οι εργαζόμενο να πάρουν κάποια χρήματα και να ξαναρχίσει το έργο στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και να γίνει συντήρηση των τριών υποβρυχίων που βρίσκονται εκεί. Η πρόταση ήταν να δοθεί ένα ποσό 6,5 - 7 εκατομμύρια ευρώ στα ΕΝΑΕ και να πληρωθούν από εκεί οι εργαζόμενοι για περίπου δύο μήνες. Τελικά, προκρίθηκε η καταβολή της έκτακτης ενίσχυσης μέσω ΟΑΕΔ και ΓΣΕΕ.
Την ίδια στιγμή, η απόφαση για το βοήθημα στους εργαζομένους στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ήταν επόμενο ότι θα ήγειρε ανάλογες αξιώσεις και από άλλες πλευρές. Οι 750 εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας λοιπόν με επιστολή τους προς τον υπουργό Εργασίας κ. Ι. Βρούτση ζητούν ισότιμη μεταχείριση και ένταξή τους στο ίδιο πρόγραμμα έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης όπως και οι συνάδελφοί τους στον Σκαραμαγκά. Ζητούν επίσης συνάντηση μαζί του.
Ανεξαρτήτως του βοηθήματος πάντως, το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού παραμένει άδηλο. Η απόφαση δε της κυβέρνησης (με πρόσφατη τροπολογία) να συμμορφωθεί με την πρόταση της Κομισιόν για επιστροφή στο ελληνικό Δημόσιο της Δεξαμενής «Νούμερο 5», της σημαντικότερης των Ναυπηγείων, στο πλαίσιο της «στρατιωτικής απόφασης» του 2010, αναμένεται να επιβαρύνει το ήδη «συννεφιασμένο κλίμα» στις σχέσεις κυβέρνησης - Σάφα, ενώ εκκρεμεί η εκδίκαση της προσφυγής του λιβανέζου ιδιοκτήτη στο Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο στο Παρίσι.
ΠΗΓΗ:tovima.gr
Η Iskra, μαζί με το απόσπασμα από την ιστορική επιστολή του Νίκου Ζαχαριάδη, που έστειλε το Σεπτέμβρη του 1945 στον τότε Γραμματέα της Κ.Ο. Θεσσαλονίκης, Θανάση Χατζή (βλέπε σχετικό άρθρο ΕΔΩ), δημοσιεύει και το τραγικό, ιστορικό γράμμα του ηρωικού αρχικαπετάνιου του ΕΛΑΣ Άρη Βελουχιώτη, το οποίο έστειλε, μετά την κατάπτυστη συμφωνία της Βάρκιζας, σε όλα τα μέλη της ΚΕ του ΚΚΕ. Η Iskra θεωρεί ότι και τα δύο αυτά κείμενα δεν έχουν μόνο ιστορική σημασία, αλλά και μια ιδιόμορφη επικαιρότητα και αξία. Οι επιμελείς αναγνώστες είμαστε βέβαιοι ότι μπορούν να κάνουν τους συνειρμούς, να ξεχωρίσουν την τραγικότητα από το μεγαλείο και να αντλήσουν, ίσως, αισιόδοξα συμπεράσματα, διαψεύδοντας τη γνωστή ρήση του Χέγκελ ότι "η ιστορία διδάσκει πως ουδείς διδάσκεται από αυτήν".
Ολόκληρη η ιστορική επιστολη του Άρη Βελουχιώτη έχει ως εξής:
Προς όλα τα μέλη της ΚΕ του ΚΚΕ
Αγαπητοί σύντροφοι,
Με το σημείωμά μου τούτο θα προσπαθήσω να τραβήξω την προσοχή σας στα πιο κάτω.
1. Όπως πιστεύω, θα έχετε πειστεί και εσείς τώρα πως οι Έλληνες αντιδραστικοί και οι Άγγλοι κατακτητές δεν έχουν καμιά πρόθεση να εφαρμόσουν έστω κι αυτή την ετεροβαρή, επιζήμια στα συμφέροντα του λαού μας και μη δίδουσα καμιά εγγύηση –ομολογία δική σας – για το σεβασμό των ελευθεριών του λαού μας, συμφωνία της Βάρκιζας. Οι παραβάσεις είναι καθημερινές και σοβαρές. Τις ξέρετε εσείς καλύτερα και δεν συντρέχει κανένας λόγος να τις απαριθμήσω.
2. Αν δεν σας ήταν εύκολο να γνωρίζετε προοπτικά τις προθέσεις της ελληνικής αντίδρασης και των Άγγλων εχθρών της Ελλάδας, τώρα, θέλω να πιστεύω πως πρέπει να μπορείτε να τις βλέπετε. Πρόθεσή τους είναι: όχι να συμβάλουν σε προσπάθεια για ομαλή εξέλιξη της πολιτικής ζωής του τόπου, ή έστω να ανεχθούν απλώς τη δική σας προσπάθεια προς την τέτοια κατεύθυνση, αντίθετα, να οργανώσουν και να διεξαγάγουν με πλεονεκτικές γι’ αυτούς συνθήκες τον εμφύλιο πόλεμο μ’ όλα τα μέσα.
3. Η διάσκεψη και συμφωνία της Γιάλτας δεν πρέπει να έχετε καμιά αυταπάτη πως είναι δυνατό να επιδράσει σε τόσο μεγάλο βαθμό, ώστε να στρέψει το τιμόνι της χώρας που αφήσατε να κρατούν γερά στα χέρια τους οι Άγγλοι. Η Σοβιετική Ένωση, όπως πρέπει να σας είναι γνωστό, δεν μπορεί να κάνει «ελληνική» πολιτική ώστε να επέμβει ενεργά στο ελληνικό δράμα. Γιατί δεν κάνει ούτε Σέρβικη, ούτε Βουλγάρικη, ούτε Ρώσικη ακόμα πολιτική. Κάνει πολιτική παγκόσμιας επανάστασης, και δεν είναι διατεθειμένη ούτε κατ’ ελάχιστο να την διακινδυνεύσει για το μικρό αυτό ποσοστό της ανθρωπότητας που λέγονται Έλληνες, που οι ίδιοι –δια των ηγετών τους- οδηγήθηκαν στη νέα σκλαβιά και που στο κάτω κάτω, αργά ή γρήγορα, μετά την πλήρη νίκη της πολιτικής της παγκό
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Στάση αναμονής τηρούν μέλη της αμερικανικής Ακτοφυλακής στα ανοικτά της Αλάσκας, καθώς η κακοκαιρία καθιστά αδύνατη την προσέγγιση πλατφόρμας της πετρελαϊκής εταιρείας Shell, η οποία παρασύρθηκε από ορμητικά κύματα την περασμένη Δευτέρα με αποτέλεσμα να προσκρούσει σε βραχώδη περιοχή κοντά στο νησί Κόντιακ, σύμφωνα με δημοσίευμα της αμερικανικής εφημερίδας «Los Angeles Times».
Η ανησυχία για ενδεχόμενη διαρροή πετρελαίου είναι μεγάλη, ωστόσο σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση το μεσημέρι της Τετάρτης, τοπική ώρα, δεν υπάρχουν εμφανή σημάδια ύπαρξης καυσίμου στη θάλασσα.
«Δεν υπάρχει κανένα ίχνος διαρροής. Ωστόσο έχει τεθεί προληπτικά σε ισχύ μια πλήρης επιχείρηση για την άμεση αντιμετώπιση συνθηκών έκτακτης ανάγκης. Η εξέδρα παραμένει σταθερή», εξήγησε ο Sam Sacco, εκπρόσωπος της Ακτοφυλακής.
Όλα ξεκίνησαν τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου, όταν η πλατφόρμα «Kulluk» (μήκους σχεδόν 83 μέτρων) παρασύρθηκε από τα κύματα, μεταφέροντας περισσότερα από 650.000 λίτρα καυσίμου και άλλων προϊόντων πετρελαίου.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ο όμιλος AEGEAN έκανε δικές του τις εγκαταστάσεις της πολυεθνικής εταιρίας στην Δραπετσώνα
Λίγο πριν κλείσει το 2012 ο όμιλος της Aegean, συμφερόντων Δημήτρη Μελισσανίδη εξαγόρασε τις εγκαταστάσεις της ΒP Hellas στη Δραπετσώνα! Η επιχειρηματική αυτή κίνηση δεν είναι και η μοναδική, όπου ο έλληνας επιχειρηματίας εξαγοράζει δραστηριότητες πολυεθνικών οίκων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό: ενδεικτικά μπορεί να σημειώσει κανείς την εξαγορά των εγκαταστάσεων της Texaco στον Ασπρόπυργο, τις εγκαταστάσεις καυσίμων της εταιρείας Shell στο Λας Πάλμας στα Κανάρια Νησιά και τις αντίστοιχες υποδομές της Exxon-Μobil στην Αίγυπτο.
Ο τερματικός σταθμός της BP Hellas, που εξαγόρασε η Aegean, είναι τοποθετημένος σε στρατηγική θέση, δύο χιλιόμετρα δυτικά του λιμανιού του Πειραιά στην περιοχή της Δραπετσώνας. Αποτελεί δε τον πυρήνα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται στην ελληνική αγορά αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου (Ιταλία, Ουκρανία, Κύπρο, Ρουμανία, Βουλγαρία, Κροατία και Σκόπια). Από τις εγκαταστάσεις αυτές μπορούν να διακινηθούν ετησίως 60 εκατομμύρια λίτρα λιπαντικών και να τροφοδοτηθεί πάνω από το 40% των εγχωρίως παραγόμενων λιπαντικών στη χώρα μας.
«Η απόκτηση των εγκαταστάσεων της BP Hellas στη Δραπετσώνα αποτελεί το πρώτο βήμα» ανέφερε μιλώντας στο statbank.gr ανώτατος παράγοντας του ομίλου της Aegean προσθέτοντας «σύντομα θα ξεκινήσει ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων αυτών έτσι να αξιοποιηθεί πλήρως η στρατηγική θέση τους τόσο στην εγχώρια όσο και τις ξένες αγορές».
Οι εγκαταστάσεις ευρίσκονται στη Δραπετσώνα εδώ και 90 χρόνια. Το 1914 η εταιρεία πετρελαίων Standard Oil Company, θέλοντας να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στην Ελλάδα αγόρασε έκταση 40 περίπου στρεμμάτων, δύο χιλιόμετρα δυτικά του λιμανιού του Πειραιά στην περιοχή της Δραπετσώνας. Σκοπός της νεοϊδρυθείσας εταιρείας ήταν «η ίδρυσις και εκμετάλλευσις αποθηκών πετρελαίων και πάσα εν γένει πράξις και επιχείρησις σχετιζόμενη με την βιομηχανία πετρελαίου».
Στα χρόνια που ακολούθησαν η ιδιοκτήτρια εταιρεία μετονομάσθηκε το 1930 σε Socony Vacuum Company και το 1955 σε Mobil Oil Hellas. Το 1984 μεταφέρθηκαν στην περιοχή του Ασπροπύργου τα καύσιμα και από τότε η εγκατάσταση δραστηριοποιείται στην παραγωγή, αποθήκευση και διακίνηση λιπαντικών.
Το 2000 την εγκατάσταση την αγόρασε η ΒP Hellas A.E. Μετά από την ανακαίνιση του 1998 το εργοστάσιο παραγωγής λιπαντικών της Δραπετσώνας έγινε ένα από τα πλέον σύγχρονα αναμικτήρια της εταιρείας και παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των πολιτικών της για την εμπορία λιπαντικών.
Εντυπωσιακά ωστόσο είναι ορισμένα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του συγκροτήματος. Αυτό διαθέτει προβλήτα που μπορεί να δεχτεί πλοία μέχρι 30.000 ΜΤ, ενώ δύο ξεχωριστές γραμμές σωληνώσεων οδηγούν τα βασικά λιπαντικά και τα πρόσθετα στις είκοσι και πλέον δεξαμενές αποθήκευσής τους. Ο τεχνικός εξοπλισμός και οι δυνατότητες του συγκροτήματος είναι οι καλύτερες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο. Το λιμάνι που διαθέτει η εγκατάσταση είναι ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της δίνοντας τη δυνατότητα στις μπάρτζες να διανέμουν τα λιπαντικά στα δεξαμενόπλοια χωρίς αυτά να χρειάζεται να ελλιμενιστούν, εξοικονομώντας έτσι χρόνο και χρήμα.
Είναι γνωστό ότι ο Πειραιάς ευρίσκεται στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων - Ευρώπης, Αφρικής και Ασίας. Σε αυτή την πλεονεκτική γεωγραφική θέση είναι εγκατεστημένο το συγκεκριμένο εργοστάσιο παραγωγής λιπαντικών, εκεί όπου ο ... μικρός Δημήτρης έπαιζε με τα άλλα παιδιά των προσφύγων από τον Πόντο...
ΠΗΓΗ:inews.gr
Στο πρώτο Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ για το νέο χρόνο που προγραμματίζεται για τις 9 Ιανουαρίου θα συζητηθεί η πορεία αποκρατικοποίησης του ομίλου της ΔΕΠΑ. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, από τις 15 Ιανουαρίου και μετά θα ξεκινήσουν να τρέχουν οι διαδικασίες για την τελική φάση του διαγωνισμού, εκείνη δηλαδή όπου οι υποψήφιοι μνηστήρες θα καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές. Οι εκκρεμότητες πολλές, λένε στο Ταμείο, που αναγνωρίζουν ότι σε πολιτικό επίπεδο το παρασκήνιο γύρω από τη ΔΕΠΑ είναι έντονο : Καταρχήν, κορυφαίο θέμα για το Ταμείο παραμένει η συμμόρφωση των μνηστήρων με το 3ο ενεργειακό πακέτο της ΕΕ για το σαφή διαχωρισμό των δραστηριοτήτων προμήθειας και υποδομών, ώστε να μην υπάρξει μονοπώλιο. Από την εξέταση των προτάσεων των υποψηφίων δεν έχει διαπιστωθεί κάτι περίεργο, εξηγούν οι ίδιες πηγές. Εξίσου σημαντικό είναι να παρουσιάσουν οι υποψήφιοι μνηστήρες ένα πλήρη μηχανισμό που θα διασφαλίζει ότι δεν πρόκειται να υπάρξει πρόβλημα ενεργειακής ασφάλειας στην ελληνική αγορά ότι και να συμβεί. Από εκεί και πέρα, γύρω στις 15 Ιανουαρίου, αναμένεται να πιάσει δουλειά ο ανεξάρητος αποτιμητής που έχει προσλάβει για το διαγωνισμό το Ταμείο προκειμένου να αξιολογήσει τις προσφορές των υποψηφίων. Αυτά τουλάχιστον συμβαίνουν σε επίπεδο ΤΑΙΠΕΔ. Γιατί σε πολιτικό επίπεδο, το παιχνίδι προφανώς παίζεται αλλιώς.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Τροπολογία για μείωση του φόρου πετρελαίου θέρμανσης στα επίπεδα του 2010 θα καταθέσουν στο φορολογικό νομοσχέδιο οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, όπως γνωστοποίησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος Νότης Μαριάς.
«Αντί η κυβέρνηση να καλεί τον χειμαζόμενο έλληνα οικογενειάρχη να περιορίσει τη χρήση καυσόξυλων, θα πρέπει άμεσα να μειώσει το φόρο του πετρελαίου θέρμανσης στα επίπεδα του 2010, προκειμένου αφενός να προστατευθεί η δημόσια υγεία και το περιβάλλον από το νέφος της αιθαλομίχλης που καλύπτει τις ελληνικές πόλεις και αφετέρου να μην παγώσουν χιλιάδες ελληνικά νοικοκυριά τους επόμενους μήνες», τονίζει ο κ. Μαριάς.
Καταλήγοντας, αναφέρει ότι «επειδή η κυβέρνηση συνεχίζει προκλητικά να αδιαφορεί οι Ανεξάρτητοι Έλληνες προχωρούν στην κατάθεση σχετικής τροπολογίας στο φορολογικό νομοσχέδιο».
ΠΗΓΗ:energypress.gr