Ο Mark Hiduke μόλις άντλησε χρηματοδότηση 100 εκατ. δολαρίων για να ενισχύσει την εταιρεία του, που μετρά μόλις τρεις εβδομάδες ζωής. Και κόντρα στην τάση της εποχής, αυτός ο 27χρονος δεν είναι ένας από τους επιχειρηματίες της τεχνολογίας της Silicon Valley. Είναι ένας “πετρελαιάς” του Τέξας.
Ξαφνικά, η βιομηχανία του πετρελαίου και του φυσικού αερίου γεμίζει με 20άρηδες σαν τον Hiduke, ενώ εδώ και δεκαετίες δεν κατάφερνε να προσελκύσει νέους “παίκτες”.
Με την επανάσταση στις τεχνολογίες διύλισης να εκτινάσσει στα ύψη την παραγωγή πετρελαίου και αερίου, ένας κλάδος που χαρακτηριζόταν από το κατεξοχήν γηρασμένο εργατικό δυναμικό του καλωσορίζει τώρα μια νέα γενιά μηχανικών, επενδυτών, επιχειρηματιών και ανθρώπων που φιλοδοξούν να γίνουν οι νέοι μεγιστάνες του πετρελαίου.
“Δεν έχω δει ποτέ κλάδο που να πετυχαίνει όσα έκανε η βιομηχανία του πετρελαίου και του αερίου κατά τα τελευταία 10 χρόνια”, λέει στο Bloomberg ο T. Boone Pickens, ο διάσημος 85χρονος “πετρελαιάς”¨. “Πριν από δέκα χρόνια, δεν θα έλεγα σε κάποιον ότι διάλεξε τη σωστή καριέρα”.
Η εταιρεία του Hiduke, PetroCore, εξασφάλισε τη δέσμευση τοπικής εταιρείας private equity για χρηματοδότηση 100 εκατ. δολαρίων το Μάιο. Ο ίδιος και οι τρεις συνεταίροι του σκοπεύουν να αγοράσουν ανεκμετάλλευτη γη και να κάνουν σχιστολιθικές γεωτρήσεις.
Νέοι επιχειρηματίες δημιουργούν εταιρείες που ασχολούνται με όλο το φάσμα της δραστηριότητας στο πετρέλαιο και το αέριο, πουλώντας και αγοράζοντας από πρώτες ύλες έως μισθώσεις και από γεωτρήσεις έως μετοχές. Αυτοί ανταγωνίζονται -και όπου χρειάζεται, συνεργάζονται- με βετεράνους του κλάδου, που έχουν τα διπλά τους χρόνια.
“Αυτοί οι τύποι θα είναι τα πρότυπα του αυτοδημιούργητου μεγιστάνα του πετρελαίου και του αερίου”, δηλώνει ο Nathen McEown, ένας 33χρονος λογιστής της Whitley Penn LLP στο Ντάλας, που διοργανώνει δείπνα networking. “Ή μπορεί να γίνουν το πρότυπο της τεράστιας ρευστότητας που κυνηγά παρόμοια deals”.
Για το Τέξας, πρόκειται για μια τεράστια αλλαγή του προσώπου της βιομηχανίας του πετρελαίου. Ενώ το 71% του εργατικού δυναμικού στον κλάδο είναι από 50 χρόνων και πάνω, η νέα γενιά δείχνει να “καταλαμβάνει” τον κλάδο το τελευταίο διάστημα.
Κάπως έτσι, το Ντάλας έφτασε να θυμίζει κάτι από... Silicon Valley. Στα members only κλαμπς της πόλης, όπως το Dallas Petroleum Club και το Park City Club, κανείς μπορεί πια να δει νέους επαγγελματίες να πίνουν μπέρμπον και να τρώνε μπριζόλες των 49 δολαρίων, πλάι στα παλιά μέλη, τα περισσότερα εκ των οποίων έχουν γκρίζα μαλλιά και περπατούν με μπαστούνια.
ΠΗΓΗ:newmoney.gr