Πέμπτη 21 Ιουνίου 2012

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΔΕΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΡΡΩΣΤΑΙΝΕΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ



Οι εργαζόμενοι που αρρωσταίνουν μέσα στο διάστημα της κανονικής άδειας μετ'αποδοχών μπορούν να διεκδικήσουν το διάστημα της ασθένειας ως κανονική άδεια αργότερα, αποφάσισε το...
Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η απόφαση είναι δεσμευτική για όλη την ΕΕ.
Το Δικαστήριο έκρινε ότι η Οδηγία της ΕΕ για τον Χρόνο Εργασίας προβλέπει για τους εργαζόμενους τουλάχιστον τέσσερις εβδομάδες κανονικής άδειας ακόμα και αν αυτή συμπέσει με άδειες ασθένειας.
Kατά το Δικαστήριο, ο εργαζόµενος που τελεί «σε κατάσταση ανικανότητας προς εργασία πριν από την έναρξη της περιόδου ετήσιας άδειας, δικαιούται να λάβει την εν λόγω άδεια σε περίοδο άλλη από αυτή που συµπίπτει µε την περίοδο της αναρρωτικής άδειας».
Κατά συνέπεια «ο εργαζόµενος δικαιούται να λάβει µεταγενέστερα την ετήσια άδειά του µετ' αποδοχών η οποία συµπίπτει µε περίοδο αναρρωτικής άδειας· τούτο δε, ανεξαρτήτως της χρονικής στιγµής επελεύσεως της ανικανότητας προς εργασία».
Παλαιότερη απόφαση του ίδιου Δικαστηρίου έδινε στους εργαζόμενους τη δυνατότητα να μετακινήσουν την κανονική άδεια σε άλλη περίοδο αν συμπίπτει με άδεια ασθενείας. 
ΠΗΓΗ:/fimotro.blogspot.gr

Δελτίο Τύπου - Αλήθειες και ψέματα του Εργατικού Κέντρου Φωκίδας



Σχετικά με την συκοφαντική και παραπλανητική επιστολή του Προέδρου του Εργατικού Κέντρου Φωκίδας που αφορά τις λειτουργικές δαπάνες του Εργατικού Κέντρου και για την αποκατάσταση της αλήθειας, έχουμε να πούμε τα εξής:
Για να αποποιηθεί τις προσωπικές του ευθύνες επιχειρεί κάνοντας το «άσπρο-μαύρο» να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, φορτώνοντας τη δική του αδιαφορία και παράλειψη στην ΓΣΕΕ, στην Κυβέρνηση, στην Τρόικα, στο διεθνές καπιταλιστικό σύστημα, στον ιμπεριαλισμό, κ.λ.π.
Αποκρύπτει βέβαια το γεγονός ότι αν και ειδοποιήθηκε εγκαίρως από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, ότι έχει παραλήψεις στα χαρτιά του και ότι πρέπει να τα αποστείλει άμεσα για να ολοκληρωθεί η εκταμίευση των χρημάτων (όπως έγινε με την πλειοψηφία των εργατικών κέντρων και ομοσπονδιών) και βέβαια μέχρι σήμερα δεν τα έχει καταθέσει!
Δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι αυτό γίνεται σκόπιμα για να δημιουργηθεί το αναγκαίο «αριστερό-αγωνιστικό» άλλοθι του δήθεν αδικημένου και εξαθλιωμένου Εργατικού Κέντρου Φωκίδας και μια καλή ευκαιρία για να επιτεθεί στον «ταξικό του αντίπαλο», την ΓΣΕΕ!
Για ενημέρωση και μόνο, και χωρίς να έχουμε εμείς οποιαδήποτε ευθύνη, αναζητήσαμε στον ΟΑΕΔ τα αίτια της καθυστέρησης. Οι πληροφορίες και η διαβεβαίωση που πήραμε λέει τα εξής: 
Τα λειτουργικά έξοδα του Εργατικού Κέντρου Φωκίδας για τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο, Δεκέμβριο και Δώρο Χριστουγέννων του 2011, ΣΥΝΟΛΟ 11.688,46 € έχει ολοκληρωθεί και είναι στο ΤΑΜΕΙΟ. Έχει ειδοποιηθεί το Εργ.Κέντρο και έχει ενημερωθεί από 1/6 ότι μόλις προσκομίσει την ασφαλιστική ενημερότητα θα παραλάβει το εγκεκριμένο ποσό (δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι το Εργατικό Κέντρο Φωκίδας δεν έχει ασφαλιστική ενημερότητα).
Αυτά τα ολίγα για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους και τον κάθε κατεργάρη στον πάγκο του, επιστρέφοντας τους απαράδεκτους χαρακτηρισμούς στον συκοφάντη.
Όσον αφορά στις καθυστερήσεις και στα προβλήματα που προκύπτουν από την κατάργηση του ΟΕΕ και την ένταξή του στον ΟΑΕΔ είναι καθημερινές οι παρεμβάσεις και οι πιέσεις της ΓΣΕΕ, όπως και η διεκδίκηση για την ίδρυση του νέου φορέα, το οποίο αποτελεί κυρίαρχο και πρωτεύον αίτημα και απαίτηση της ΓΣΕΕ και αυτό θα τεθεί άμεσα και στην νέα Κυβέρνηση.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ 
ΠΗΓΗ:www.gsee.gr

Βιοαέριο για Θέρμανση από Κτηνοτροφικές Μονάδες στο Αμύνταιο



Μέχρι τώρα η μυρωδιά της κοπριάς προκαλούσε οχλήσεις σε οικισμούς που βρίσκονται κοντά σε κτηνοτροφικές μονάδες. Από εδώ και στο εξής οι κτηνοτρόφοι σχεδιάζουν να μπουν δυναμικά στο «παιχνίδι της ενέργειας», δημιουργώντας μονάδες παραγωγής της από το βιοαέριο που παράγουν τα ζώα τους. 
Τα οφέλη αναμένονται πολλαπλά καθώς οι γειτονικοί οικισμοί θα ζεσταίνονται εύκολα, χωρίς να δαπανούν χρήματα για πετρέλαιο, ενώ από τη χώνευση της κοπριάς θα παράγεται ένα εξαιρετικής ποιότητας λίπασμα για τις καλλιέργειες των αγροτών............. 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Το 2017 ή το 2018 η έναρξη εκμετάλλευσης του κυπριακού αερίου



Στα μέσα του 2017 ή το 2018 αναμένεται να ξεκινήσει η εκμετάλλευση του φυσικού αερίου από το οικόπεδο 12 της κυπριακής ΑΟΖ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας Νοble, τις οποίες παρουσίασε στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου ο αρμόδιος υπουργός Νεοκλής Συλικιώτης.
Παράλληλα, ο υπουργός Εμπορίου ανέφερε ότι χθες το υπουργικό συμβούλιο του ανέθεσε να διερευνήσει το ενδεχόμενο ενδιάμεσης λύσης για μεταφορά φυσικού αερίου.
Προς αυτή την κατεύθυνση, είπε ο κ. Συλικιώτης, έχει οριστεί ομάδα διαβούλευσης με το Ισραήλ, το οποίο από το 2013 θα αρχίσει την εξόρυξη φυσικού αερίου από το οικόπεδο Ταμάρ. Στόχος, είπε, είναι η επίτευξη διακρατικής συμφωνίας στους επόμενους δύο μήνες. 
ΠΗΓΗ:/www.energypress.gr

Η Barclays κόβει ΕΛΠΕ και MotorOil


Η Barclays κόβει ΕΛΠΕ και MotorOil
Kατέβασε τον πήχυ για τα ΕΛΠΕ και της MotorOil η Barclays λόγω της επιδεινούμενης κατάστασης της ελληνικής οικονομίας και των ρευστοποιήσεων ξένων τις τελευταιες ξμέρες στο ΧΑ. Αρνητικά επιδρούν και τα προβλήματα στην εισαγωγή αργού λόγω του εμπάργκο της ΕΕ στο Ιράν και των αντιποίνων του τελευταίου. 
Ετσι η Barclays μείωσε την τιμή-στόχο τη μετοχή των ΕΛΠΕ σε 6 ευρώ από 8,50 ευρώ, με σύσταση «equal weight», και την τιμή - στόχο για τη μετοχή της Motor Oil σε 9,50 ευρώ από 11 ευρώ, με σύσταση «overweight». 
ΠΗΓΗ:www.sofokleousin.gr

ΕΛΠΕ : Η σκοπιανή ΟΚΤΑ θα κάνει εισαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από την Ελλάδα



Στην παρατεταμένη περίοδο διακοπής των εργασιών διύλισης του διυλιστηρίου της ΟΚΤΑ αναφέρεται εκτενές δημοσίευμα της εφημερίδας των Σκοπίων «Ντνέβνικ» (Dnevnik)m στο οποίο σημειώνεται ότι η ΟΚΤΑ προσπαθεί να βοηθήσει με κάθε τρόπο τη μητρική της εταιρεία Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ).
Η εφημερίδα σημειώνει ότι η ΟΚΤΑ, όπως κάθε χρόνο, διέκοψε και φέτος την παραγωγή της, το Μάρτιο, λόγω ετήσιας συντήρησης, η οποία διαρκεί ένα με ενάμιση μήνα. Ωστόσο, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το διυλιστήριο, μετά τη φετινή συντήρηση, δεν έχει ξεκινήσει ακόμη τη διύλιση αργού πετρελαίου.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, αναφέρει το δημοσίευμα, η διακοπή της διύλισης αργού πετρελαίου, που αποτελεί την κύρια δραστηριότητα της ΟΚΤΑ, θα διαρκέσει φέτος έξι μήνες και μέχρι τον Οκτώβριο η ΟΚΤΑ θα κάνει εισαγωγές έτοιμων πετρελαϊκών προϊόντων από την Ελλάδα, για να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς των Σκοπίων.  
ΠΗΓΗ:/finance.in.gr

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ Που μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη και να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας


Που μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη και να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας
Μπορεί η ελληνική βιομηχανία να δώσει λύση στο πρόβλημα ανάπτυξης της οικονομίας; Το εν λόγω ερώτημα επανέρχεται επίκαιρο όσο ποτέ μετά την πασιφανή κατάρρευση του παραγωγικού μοντέλου της τελευταίας τριακονταετίας και την άμεση ανάγκη να αντικατασταθεί από ένα άλλο αναπτυξιακό πρότυπο, με ποιοτικό περιεχόμενο και εξωστρεφή χαρακτήρα, αφού η εγχώρια ζήτηση, που τη δεκαετία προ της κρίσης ήταν ο κινητήριος μοχλός της οικονομικής δραστηριότητας, αδυνατεί να διαδραματίσει το ρόλο αυτό.
Μελέτες του ΣΕΒ, του ΙΟΒΕ και άλλων φορέων, όπως της McKinsey, επιμένουν ότι, εκτός του τουρισμού, η μελλοντική ανάπτυξη πρέπει να προέλθει από τη μεταποίηση και προβάλλουν τομείς που μπορούν να «σύρουν» την ατμομηχανή της οικονομίας, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας. Στο νέο μοντέλο οι επιχειρήσεις καλούνται να γίνουν διεθνώς ανταγωνιστικές, βιώσιμες ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες ρευστότητας, αξιοποιώντας το ανθρώπινο κεφάλαιο και τη γνώση. Στους πρωταγωνιστές της νέας βιομηχανικής άνοιξης τοποθετούν επτά τομείς: Τα τρόφιμα και τη Βιο-αγροδιατροφή, την παραγωγή Ενέργειας, τη Διαχείριση - Εξοικονόμηση Ενέργειας, τη Περιβαλλοντική Βιομηχανία, την Κλωστοϋφαντουργία - Ενδυση, την Τεχνολογία Πληφοροφικής και Επικοινωνιών και τη Συσκευασία. Δίπλα στους κλάδους αυτούς τοποθετούνται βέβαια και άλλοι τομείς, όπως ο Τουρισμός, η Υγεία και οι Κατασκευές μαζί με τα δομικά προϊόντα. Πρόκειται για τομείς που μπορούν να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, στους οποίους η ελληνική οικονομία διαθέτει ορισμένα στρατηγικά πλεονεκτήματα και ανθρώπινο δυναμικό ικανό να υποστηρίξει αυτή την αναπτυξιακή προσπάθεια. 

Την πρώτη πλωτή ανεμογεννήτρια εγκαινίασε η Πορτογαλία



Εγκαίνια για την πρώτη πλωτή ανεμογεννήτρια της Πορτογαλίας, ισχύος 2 μεγαβάτ, που συνδέθηκε με το δίκτυο ηλεκτρισμού της χώρας. Πρόκειται για ένα έργο που αναπτύσσει από κοινού η Principle Power, η EdP, η Repsol, η Vestas και άλλες γνωστές εταιρείες, ενώ η χρηματοδότηση προέρχεται από το ταμείο στήριξης της καινοτομίας της Πορτογαλίας.
Το σύστημα βρίσκεται σε απόσταση 5 χμ από τις ακτές της Αγκουκαδούρα και χρησιμοποιεί την βάση WindFloat, την οποία έχει αναπτύξει η Vestas με την EdP. «Οι πλωτές βάσεις είναι μια από τις λύσεις με τις μεγαλύτερες δυνατότητες για τα βαθιά νερά», τόνισε σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος της δανέζικης εταιρείας, Ντίτλεβ Ένγκελ, κατά την εγκαινίαση του έργου.
Η WindFloat είναι ικανή να ελαχιστοποιεί τις κινήσεις από τα κύματα και επιτρέπει την εγκατάσταση ανεμογεννητριών σε βάθη άνω των 50 μέτρων, όπου συνήθως οι άνεμοι είναι ισχυρότεροι. Επίσης, η συγκεκριμένη ανεμογεννήτρια ήταν η πρώτη που εγκαταστάθηκε δίχως την χρήση βαρέων σκαφών. Αντιθέτως, τα συστήματα ολοκληρώνονται στην ξηρά και ρυμουλκούνται έτοιμα.
Πλέον, η EdP σκοπεύει να κατασκευάσει και ένα μεγαλύτερο αιολικό πάρκο με το ίδιο σύστημα και περιμένει να εγκριθεί η χρηματοδότηση από την Ε.Ε. 
ΠΗΓΗ:www.energypress.gr

Αυξημένα τα αποθέματα αργού στις ΗΠΑ



Αύξηση μεγαλύτερη της αναμενόμενης σημείωσαν τα αποθέματα αργού στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τα κυβερνητικά στοιχεία που είδαν σήμερα το φως της δημοσιότητας και αφορούν την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε την 15η Ιουνίου. 
Ειδικότερα, τα αποθέματα αργού αυξήθηκαν κατά 2,861 εκατ. βαρέλια στα 387,299 εκατ. βαρέλια. Οι μέσες εκτιμήσεις των αναλυτών σε δημοσκόπηση του Dow Jones Newswires έκαναν λόγο για πτώση των αποθεμάτων κατά 1 εκατ. βαρέλια.
Τα αποθέματα βενζίνης σημείωσαν άνοδο κατά 0,943 εκατ. βαρέλια στα 202,744 εκατ. βαρέλια ενώ οι αναλυτές ανέμεναν αύξηση κατά 0,4 εκατ. 
ΠΗΓΗ:www.energypress.gr

Ελαστικό Φόρο στα Καύσιμα Ενδέχεται να Εξετάσει η Νέα Κυβέρνηση



Ως γνωστόν, η επιβολή υψηλότατης φορολογίας στα καύσιμα οδήγησε σε συρρίκνωση του κλάδου με κλείσιμο πολλών πρατηρίων, αλλά και σε ένα δυσβάσταχτο κόστος για τους οδηγούς, οι οποίοι επιλέγουν όλο και περισσότερο να μην χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους και να προτιμούν εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς. Για τον λόγο αυτό, μια πιθανή λύση που ενδέχεται να εξετάσει η νέα κυβέρνηση είναι η αναπροσαρμογή του φόρου, αναλόγως των διεθνών τιμών του πετρελαίου, έτσι ώστε να περιορίζεται σε χρονικές περιόδους ακριβού πετρελαίου και αντιστρόφως. 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Πτήση της KLM με βιοκαύσιμο από λάδι για τηγάνισμα


Στο αεροπλάνο επιβαίνει και ο Ολλανδός υφυπουργός Περιβάλλοντος Γιοόπ Ατσμα.
Μια πτήση με βιοκαύσιμο, που παρασκευάζεται από μαγειρικό λάδι, ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιήσει σήμερα η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM. Το αεροσκάφος τύπου Boeing 777-20, με αφετηρία το Άμστερνταμ, αναμένεται να προσγειωθεί στο βραζιλιάνικο αεροδρόμιο στις 23:55, ώρα Ελλάδας.
Επιβάτης της πτήσης είναι και ο Ολλανδός υφυπουργός Περιβάλλοντος Γιοόπ Ατσμα.
Η KLM, η οποία είχε ανακοινώσει στις 22 Ιουνίου του 2011 την έναρξη εμπορικών πτήσεων με αεροσκάφη που θα χρησιμοποιούν βιοκαύσιμα μεταξύ Άμστερνταμ και Παρισιού, ισχυρίζεται ότι είναι η πρώτη αεροπορική εταιρεία που έχει εξασφαλίσει εμπορικές πτήσεις με αυτό το είδος καυσίμου.
Ωστόσο, δεν είναι η πρώτη πτήση με βιοκαύσιμο που έχει προγραμματιστεί για τη σύνοδο Ρίο+20. Μια άλλη, τέτοια πτήση πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα από το Μόντρεαλ με προορισμό το Τορόντο, μεταφέροντας 66 επιβάτες. 
ΠΗΓΗ:/www.24h.gr

ΟΤΑΝ Ο ΧΙΤΛΕΡ ΕΜΑΘΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Αντιδράσεις από το Ισραήλ για τα πυρηνικά του Ιράν


Αντιδράσεις από το Ισραήλ για τα πυρηνικά του Ιράν
Το Ισραήλ αντέδρασε σχετικά με την έλλειψη προόδου στις συζητήσεις που γίνονται με στόχο τον περιορισμό του πυρηνικού προγράμματος του Ιράν, απαιτώντας από τη Δύση να επιβάλλει σκληρές οικονομικές κυρώσεις στην Τεχεράνη.
Σε συζητήσεις που διεξήχθησαν αυτή την εβδομάδα στη Μόσχα μεταξύ έξι παγκοσμίων δυνάμεων και του Ιράν, δεν επιτεύχθη οποιαδήποτε σημαντική πρόοδος, ενώ δεν ορίστηκε νέα ημερομηνία για περαιτέρω πολιτικές διαπραγματεύσεις. 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ανάσα στην Αγορά Ηλεκτρικής Ενέργειας από τα Δάνεια σε ΔΕΠΑ-ΔΕΗ



Μερική «ανάσα» για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας αποτελούν τα κεφάλαια που εισέρευσαν σήμερα στη ΔΕΠΑ και τη ΔΕΗ από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Αντίθετα, ο δανεισμός του ΛΑΓΗΕ παραπέμπεται στη νέα κυβέρνηση που αναμένεται να σχηματισθεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΔΕΠΑ έβαλε σήμερα στα ταμεία της 100 εκατ. ευρώ από το δάνειο που ενέκρινε το ΤΠΔ και άλλα 130 εκατ. ευρώ πήρε και η ΔΕΗ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΕΚΟ: Κινητό εργαστήριο ελέγχου καυσίμων στην Κύπρο



Μία πρωτοποριακή μέθοδο για ποιοτικό και ποσοτικό έλεγχο των καυσίμων φέρνει η ΕΚΟ στην Κύπρο. Συγκεκριμένα, η εταιρεία πετρελαιοειδών, σε συνεργασία με την ΕΚΟ Ελλάδας και το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο (Ε.Μ.Π.) της Αθήνας εισαγάγει για πρώτη φορά στην Κύπρο ένα κινητό εργαστήριο που πραγματοποιεί ποιοτικούς και ποσοτικούς ελέγχους καυσίμων σε όλα τα πρατήρια της ΕΚΟ παγκύπρια.
Το ειδικό αυτό όχημα, είναι αποτέλεσμα χορηγικής συνεργασίας του Ε.Μ.Π. και της ΕΚΟ Ελλάδος, και είναι μόνιμα επανδρωμένο με εξειδικευμένο ερευνητή Χημικό Μηχανικό που έχει τις ακαδημαϊκές και τις τεχνικές γνώσεις που απαιτούνται για την άριστη διεξαγωγή της διαδικασίας ελέγχου. Το κινητό αυτό εργαστήριο ελέγχει επί τόπου καύσιμα από το πρατήριο και έτσι μπορεί να  δίδει άμεσα αποτελέσματα με την χρήση ιχνηθέτη τόσο για την καθαρότητα των υγρών καυσίμων δηλαδή της αμόλυβδης βενζίνης 95,98,100 οκτανίων, του πετρελαίου κίνησης και του πετρελαίου θέρμανσης όσο και για τη λιτρομέτρηση των αντλιών που αφορά στον έλεγχο της ποσότητας που παραδίδουν.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Έλληνες Χτίζουν Ηλεκτρικό Πλοίο που Θα Κινείται με ΑΠΕ



Στην έρευνα για το πλοίο που θα κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό, ένα ιδιαίτερα μακρόπνοο σχέδιο, συμμετέχει η Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Πρόκειται για παγκόσμια έρευνα για το Πλήρως Εξηλεκτρισμένο Πλοίο (All Electric Ship - AES) που αποσκοπεί στο να χρησιμοποιηθούν οι εναλλακτικές πηγές ενέργειας και κυρίως τα φωτοβολταϊκά συστήματα και οι ανεμογεννήτριες για την κίνηση των πλοίων.
Το σχέδιο υπό τον τίτλο MARINELIVE - Marine Electrical Initiative χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ενωση με 1,94 εκατ. ευρώ και το συντονίζει ο αναπληρωτής καθηγητής Ιωάννης Προυσαλίδης. Η πρόταση του ΕΜΠ προκρίθηκε μαζί με 13 άλλα έργα, ανάμεσα σε 254 προτάσεις από ολόκληρη την Ευρώπη.
Τι είναι, όμως, το Πλήρως Εξηλεκτρισμένο Πλοίο.......................ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ