Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012

Ιαπωνικό Ενδιαφέρον για τις Αποκρατικοποιήσεις


Με τον κοινοβουλευτικό υφυπουργό Εξωτερικών της Ιαπωνίας, Ριούτζι Γιαμάνε και τον πρέσβη της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, Χιρόσι Τόντα, συναντήθηκε σήμερα, Παρασκευή, ο υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας και τους ενημέρωσε για τις τρέχουσες εξελίξεις στην Ελλάδα και για τα αποτελέσματα του πρόσφατου Eurogroup.

Οι Ιάπωνες αξιωματούχοι, όπως δήλωσε ο κ. Στουρνάρας μετά τη συνάντηση, έδειξαν ενδιαφέρον για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και η ελληνική πλευρά προσβλέπει σε μια πολύ καλή συνεργασία.

«Ενημέρωσα τους κ. Ριούτζι Γιαμάνε και Χιρόσι Τόντα για τα μέτρα που θα πάρει η χώρα μας, προκειμένου να επαναφέρει σε τροχιά την οικονομία και το πρόγραμμα» είπε ο υπουργός Οικονομικών.

«Η Ιαπωνία- όπως μου εξήγησαν- το τελευταίο διάστημα έχει δώσει 70 δισ. δολάρια στο ΔΝΤ και στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF), προκειμένου να ξεπεραστεί η ευρωπαϊκή κρίση, ως εκ τούτου πρέπει να γνωρίζουν ότι τα χρήματα που δίνουν πιάνουν τόπο» πρόσθεσε.

«Τους παρουσίασα το πρόγραμμά μας, τους ενημέρωσα και για τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης στη Βουλή. Έδειξαν ενδιαφέρον για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και προσβλέπουμε σε μια πολύ καλή συνεργασία» δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών.
ΠΗΓΗ:energia.gr

ΕΛ.ΠΕ. και ΔΕΠΑ/ ΔΕΣΦΑ Εκτός του Άμεσου Προγράμματος Αποκρατικοποιήσεων


Η πώληση των Κρατικών Λαχείων και του Κέντρου Ξένου Τύπου ( IBS) που στεγάζει τις δραστηριότητες του πολυκαταστήματος Golden Hall πρόκειται ν’ αποτελέσουν τις μοναδικές αποκρατικοποιήσεις για το 2012. Κατά την προχθεσινή συνάντηση του υπουργού Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ταμείου Αξιοποιήσεως της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) κ. Κ. Μητρόπουλο προέκυψε πως τα χρονικά περιθώρια δεν επιτρέπουν την υλοποίηση περισσότερων από δυο αποκρατικοποιήσεων έως το τέλος του έτους και γι’ αυτό το πρόγραμμα θα περιορισθεί στην πώληση των Κρατικών Λαχείων και του IBC.

Έτσι, ο στόχος για έσοδα 3 δις ευρώ το 2012 από αποκρατικοποιήσεις περιορίζεται αισθητά, καθώς οι δύο ιδιωτικοποιήσεις εκτιμάται πως δεν θ’ αποφέρουν περισσότερο του 1 δις ευρώ.Από την σύσκεψη των κ. κ. Στουρνάρα και Μητροπούλου προέκυψε πάντως πως το κύριο βάρος των αποκρατικοποιήσεων θα πέσει στο 2013, οπότε θα πρέπει να ολοκληρωθούν συνολικά 23 αποκρατικοποιήσεις.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τη μη διανομή μερίσματος αποφάσισε η Γ.Σ. της ΔΕΗ


Τη μη διανομή μερίσματος για τη χρήηση του 2011 ενέκρινε, μεταξύ άλλλων, η ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της ΔΕΗ που πραγματοποιήθηκε στις 12/7.

Αναλυτικά, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στη συνέλευση συζητήθηκαν και ελήφθησαν αποφάσεις επί των κάτωθι θεμάτων της ημερήσιας διάταξης:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΗ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ

«Λουκέτο» στη Χαλυβουργία Ελλάδος διά χειρός των συνδικαλιστών
Την «ταφόπλακα» στο εργοστάσιο της «Χαλυβουργίας Ελλάδος» στον Ασπρόπυργο βάζει απ' ό,τι φαίνεται η αδιαλλαξία της διοίκησης του σωματείου των εργαζομένων του -πρόσκεινται στο ΠΑΜΕ- όσον αφορά στο σχέδιο εξυγίανσης που προτείνει η διοίκηση.

Το σωματείο με το «έτσι θέλω» κρατάει επί εννέα μήνες κλειστή τη συγκεκριμένη μονάδα με απεργίες διαρκείας που έχουν κριθεί παράνομες, καθιστώντας αδύνατη την επαναλειτουργία της και εκμηδενίζοντας τις όποιες πιθανότητες να βγει από τη εξαιρετικά δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει. Πληροφορίες από το υπουργείο Εργασίας δεν απέκλειαν, πάντως, το ενδεχόμενο να βρεθεί συμβιβαστική λύση.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Το χαράτσι για τα ακίνητα ξανά με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ

http://marketbeast.gr/wp-content/uploads/2012/07/fetcher_0483.jpeg
Όσοι ήλπισαν ότι το ειδικό τέλος ακινήτων -το επονομαζόμενο χαράτσι- θα αποσυνδεόταν από τους λογαριασμούς της ΔΕΗ, θα πρέπει να το ξεχάσουν. Η κυβέρνηση καταλαβαίνει ότι αν χρησιμοποιήσει τη ΔΕΗ μόνο ως μηχανισμό διανομής του ειδικού τέλους, το αποτέλεσμα θα υπολείπεται (ενδεχομένως σε συντριπτικό βαθμό) των στόχων.
Πόσοι θα πάνε να πληρώσουν το χαράτσι αν δεν υπάρχει η απειλή ότι θα τους κοπεί το ρεύμα;
Ελάχιστοι!
Ε, αυτό σκέφτηκαν στην κυβέρνηση και ξέχασαν τι έλεγαν προεκλογικά για «αντιλαϊκό χαράτσι» κλπ.
Αφήστε που αν αποσυνδεθεί το ένα θέμα απ’ το άλλο, το πιθανότερο είναι πως η τρόικα θα θεωρήσει επισφαλή το στόχο των 2,5 δισ. (που αναμένεται να εισπραχθούν από το ειδικό τέλος -πράγμα που σημαίνει ότι θα ζητήσει και άλλα μέτρα… )

ΠΗΓΗ: www.aixmi.gr

Γ. Αληγιζάκης: Ιδού η Ρόδος… για τη Νέα Κυβέρνηση

 

Ο διευθύνων σύμβουλος της  ΕΛΙΝΟΪΛ,  Γιάννης Αληγιζάκης,  καλεί τη νέα κυβέρνηση να κινηθεί άμεσα ώστε να εξυγιάνει την αγορά των καυσίμων, στο πλαίσιο του νόμου που ψηφίστηκε τον Απρίλιο.
«Η νέα κυβέρνηση έχει  μια άριστη ευκαιρία να επιτύχει ουσιαστικά χτυπήματα στα φαινόμενα λαθρεμπορίου, νοθείας και καταδολίευσης των αντλιών καυσίμων, τα οποία συνεχίζουν να αποστερούν φόρους από το κράτος και να επιβαρύνουν τους ανυπεράσπιστους καταναλωτές», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, ο κ. Αληγιζάκης  δεν αναμένει βελτίωση της ζήτησης καυσίμων για το δεύτερο μισό του 2012  και επιπλέον αναλύει τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία του αντιστέκεται στην ύφεση.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


ΠΑΣΚΕ ΕΛΠΕ


13/07/2012
              

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ



Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Πραγματοποιήθηκε στις 11.07.12 το Τακτικό Διοικητικό Συμβούλιο του Ιουλίου στα γραφεία της Ομοσπονδίας. Κυρίαρχο θέμα του είχε την αλλαγή του Καταστατικού του ΠΣΣΕΠ.

Η ΠΑΣΚΕ ΕΛΠΕ έχοντας αντιληφθεί την αναγκαιότητα της τροποποίησης του καταστατικού, προσέρχεται στο διάλογο με καθαρές γραμμές και εποικοδομητικές θέσεις, που στηρίζονται σε τρεις βασικούς άξονες. Το τροποποιημένο  καταστατικό θα πρέπει να είναι :
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΕΡΟ
  • ΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΟ
  • ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟΤΕΡΟ
     Αυτό που θεωρούμε είναι ότι πρέπει να γίνει αποδεκτός από όλους μας ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ απέναντι στο καταστατικό. Τα πολύ πρόσφατα γεγονότα με το θέμα της  GROUPAMΑ  απέδειξαν ότι και το ιδανικότερο καταστατικό να έχεις, αν δεν είσαι αποφασισμένος να το τηρήσεις γίνεται αυτόματα ένα κενό κείμενο. Επομένως, όταν στο τελευταίο Γεν. Συμβούλιο, η πρόταση της ΠΑΣΚΕ για απόδοση όλου του ποσού στους συναδέλφους που αποχωρούν μετά απο δεκαετή παραμονή στην εταιρεία ΜΕ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΑΥΞΗΣΗ του ποσοστού εισφορών της εταιρείας για τους νέους ασφαλισμένους στο 5%, δεν μπήκε καν σε ψηφοφορία, θα πρέπει να μας προβληματίσει για την στάση μας απέναντι σε όποιο καταστατικό.

Πιστεύουμε ότι απαιτείται καλοπροαίρετος, ουσιαστικός και ειλικρινής διάλογος χωρίς αποκλεισμούς και θα πρέπει στόχος μας να είναι το συμφέρον όλων των εργαζομένων αρκεί να μην έχουμε στο μυαλό μας παραταξιακά συμφέροντα. Άλλωστε, είναι γνωστό σε όλους μας ότι η τροποποίηση του καταστατικού χρειάζεται ισχυρή πλειοψηφία για να εγκριθεί. Απαιτείται λοιπόν η μέγιστη δυνατή ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ.

Ένα άλλο θέμα που κυριάρχησε στο Δ.Σ. ήταν το Οργανόγραμμα της Διακίνησης των ΒΕΑ. Για πολλοστή φορά, θέσαμε το θέμα της κάλυψης του οργανογράμματος και για μια ακόμα φορά πήραμε την απάντηση ότι το Προεδρείο πήρε την διαβεβαίωση της εταιρείας ότι το θέμα θα λυθεί. Εκτιμούμε ότι ο χρόνος περνάει και πιθανόν το Προεδρείο θα πρέπει να αρχίζει να σκέφτεται  και περαιτέρω συνδικαλιστικές δράσεις, σαφώς αποτελεσματικότερες από τις όποιες διαβεβαιώσεις τις εταιρείας. 

Στο θέμα της υπογραφής των αδειών εργασίας από τους Χειριστές Α', διαπιστώσαμε ότι υπάρχει σύγχυση στις τάξεις του Προεδρείου.  Φράσεις όπως "όταν υπογράψανε και πήρανε πιστοποίηση θα το λουστούν αφού πήγαιναν για το σεμινάριο", "όποιος δεν ήθελε να υπογράφει ας μην έκανε το σεμινάριο" και "οι Χειριστές Α΄ στην διύλιση βγήκανε μόνοι τους από το control". Αυτό δείχνει ότι το Προεδρείο δεν έχει αντιληφθεί τη βαρύτητα και τη σοβαρότητα του προβλήματος που υπάρχει. Λίγο - πολύ πάλι φταίνε οι εργαζόμενοι.........

Στην ΠΑΣΚΕ ΕΛΠΕ θεωρούμε ότι ο ρόλος μας δεν είναι να "μαλώνουμε" και να στεκόμαστε με εκδικητική διάθεση απέναντι στους εργαζομένους αλλά να προβλέπουμε τα προβλήματα ώστε να μην δημιουργούνται αλλά και να δίνουμε αποτελεσματικές λύσεις όταν αυτά υπάρχουν. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το συγκεκριμένο θέμα το είχαμε φέρει και σε προηγούμενα Δ.Σ. εφιστώντας την προσοχή του Προεδρείου. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι και η πρότασή μας προς το Προεδρείο να καλέσει όλους τους Χειριστές Α', όπως είχε γίνει στο παρελθόν με τους εργοδηγούς, και να βρούν μέσα από το διάλογο εκείνες τις λύσεις που θα ικανοποιούν τους πάντες, ξεκαθαρίζοντας ταυτόχρονα την εικόνα που έχει το Προεδρείο για το πολύ σημαντικό αυτό θέμα.  




ΠΑΣΚΕ ΕΛΠΕ



Μπλόκο στα επιδόματα των διευθυντών της ΔΕΗ

 

Mείζον θέμα με τις αμοιβές του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΔΕΗ, των αναπληρωτών διευθύνοντων συμβούλων αλλά και άλλων στελεχών της διοίκησης ανέκυψε χθες στη γενική συνέλευση, αφού το ελληνικό δημόσιο, με την ιδιότητα του βασικού μετόχου, δεν ενέκρινε το τμήμα των αμοιβών που αφορά στο οικογενειακό επίδομα και ζήτησε την επιστροφή του, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές, επισημαίνοντας μάλιστα ότι η επιστροφή είναι πολύ πιθανόν να περιλαμβάνει αναδρομικά τα ποσά που καταβλήθηκαν για το 2011 και το 2012 ως σήμερα και να αφορά όχι μόνον τη διοίκηση αλλά το σύνολο του διευθυντικού στελεχικού δυναμικού της ΔΕΗ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Έως 500 εκατ. κάθε χρόνο το λαθρεμπόριο καυσίμων






Στα 300 - 500 εκατ. ευρώ ετησίως υπολογίζεται το μέγεθος του λαθρεμπορίου καυσίμων στην Ελλάδα, σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ).
Σύμφωνα με το γενικό διευθυντή του ΣΕΕΠΕ Ανδρέα Πετριανίδη, το 20% του πετρελαίου κίνησης που διατίθεται στην αγορά είναι στην ουσία άλλα καύσιμα (όπως πετρέλαιο θέρμανσης), ενώ η νοθεία στη βενζίνη υπολογίζεται στο 1%-2% όπως τονίστηκε σε εκδήλωση που διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη η Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδας.
Αναφερόμενος στον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα, πρόσθεσε ότι, π.χ., στην περίπτωση της βενζίνης αυτός αυξήθηκε κατά 86,6% μεταξύ 2009-2010, ποσοστό που ξεπερνά το 90% αν προστεθεί και η αύξηση του ΦΠΑ. Συμπλήρωσε ότι το 2009-2011 η πώληση βενζίνης μειώθηκε κατά 18%, λόγω και της αύξησης του ΕΦΚ, γεγονός που αποδεικνύει ότι ο εν λόγω φόρος στα καύσιμα εντείνει την ύφεση στην αγορά.
ΠΗΓΗ: energypress.gr

Έτοιμα για «λουκέτο» περίπου 2.000 πρατήρια βενζίνης


Κάτω από το όριο της βιωσιμότητας επιχειρούν σήμερα ανά την επικράτεια περίπου 2.000 πρατήρια καυσίμων και απειλούνται άμεσα με «λουκέτο», εξαιτίας της κακής λειτουργίας της αγοράς και των εκτεταμένων κρουσμάτων λαθρεμπορίας καυσίμων, που δημιουργούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.
Την εκτίμηση αυτή διατύπωσε ο Χάρης Μαυράκης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, στο πλαίσιο ημερίδας για τη λαθρεμπορία στα καύσιμα και τον ειδικό φόρο κατανάλωσης, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη.
«Η αγορά είναι άρρωστη κι αν επιδεινωθεί η κατάσταση στην οικονομία, τότε σε ένα χρόνο από σήμερα τα συγκεκριμένα πρατήρια θα έχουν κλείσει», είπε ο κ. Μαυράκης και θύμισε πως ήδη από την έναρξη της κρίσης μέχρι σήμερα λουκέτο έχουν βάλει άλλα περίπου 2.200 πρατήρια σε όλη τη χώρα.
ΠΗΓΗ: energypress.gr

Συνάντηση Μανιάτη με τους Εκπροσώπους του Σαχ Ντενίζ


 
Ο Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Μανιάτης, είχε σήμερα συνάντηση με εκπροσώπους της διεθνούς πετρελαϊκής εταιρείας BP- British Petroleum. Εκ μέρους της ΒΡ συμμετείχαν οι Al Cook, Αντιπρόεδρος, υπεύθυνος για το Shah Deniz Project και John Baldwin, Αντιπρόεδρος, υπεύθυνος πολιτικών υποθέσεων. Θέμα της συνάντησης ήταν οι εξελίξεις σχετικά με το «Νότιο Διάδρομο» ( Southern Corridor), μετά την πρόσφατη απόφαση του Κονσόρτσιουμ Shah Deniz II να επιλέξει τον αγωγό TAP ( Trans- Adriatic Pipeline) αντί του αγωγού ITGI ( Interconnector Turkey- Greece- Italy).

Κατά την συζήτηση, ο Γ. Μανιάτης περιέγραψε την ελληνική θέση που αναφέρεται: α) στην αναγκαιότητα επίλυσης βασικών γεωπολιτικών προβλημάτων που τίθενται από την συγκεκριμένη επιλογή, β) στη συμμετοχή ελληνικής Εταιρείας στο Κονσόρτσιουμ, γ) στην τροφοδοσία της ελληνικής αγοράς με φυσικό αέριο, και δ) στις προοπτικές επιλογής του TAP σε σύγκριση με τον Nabucco West.

Από την πλευρά των αντιπροέδρων της BP, δηλώθηκε ότι έγιναν απολύτως κατανοητά τα ζητήματα που τέθηκαν και συμφωνήθηκε να υπάρξουν νέες επαφές για την καλύτερη παρακολούθηση του θέματος.
ΠΗΓΗ: energia.gr