Σάββατο, 11 Ιανουαρίου 2014

Το 81% των Ελλήνων δεν εμπιστεύονται την Ευρώπη και την ηγεσία της


Ούτε ο Τσίπρας, ούτε ο Καμμένος, ούτε ο Κουβέλης, ούτε ο Κουτσούμπας! Κανένας πολιτικός αρχηγός κόμματος της αντιπολίτευσης δεν παραβρέθηκε στις τελετές της επίσημης ανάληψης της προεδρίας της ΕΕ από την Ελλά­δα!
Έχουμε την εντύπωση ότι ποτέ και πουθενά στην ιστορία της ΕΟΚ και της ΕΕ δεν έχει ξαναγίνει τέτοιο πράγμα! Ποτέ καμία κυβέρνηση οποιασδήποτε χώρας που συμμετέχει στην ευρωπαϊκή ολοκλήρωση δεν έχει εμφανιστεί τόσο απομονωμένη πολιτικά ώστε να είναι ανίκανη να εξασφαλίσει την έστω τυπική, για λόγους πολιτικής αβρότητας ή ακόμη και για λόγους πρωτοκόλλου, πα­ρουσία των αρχηγών των κομμάτων της αντιπολίτευσης στις σχετικές εκδηλώσεις.
“Γουστέρες” πρέπει να κα­τάπιναν γι αυτό το φιάσκο όχι μόνο ο Σαμαράς και ο Βενιζέλος, αλλά και οι Ευρωπαίοι πολιτικοί! Κανείς φυσι­κά δεν μίλησε γι’ αυτό, όμως είναι απολύτως βέβαιο ότι η κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ έχασε στα μάτια των Ευ­ρωπαίων “κηδεμόνων” της πολλούς πόντους εξαιτίας αυτής της αποτυχίας της. Δεν αναφερόμαστε σε γραφειοκράτες τύπου Μπαρόζο ή Βαν Ρομπάι, αλλά πρωτίστως στην πολιτική ηγεσία του Βερολίνου.
Ξέρουν πο­λύ καλά οι Γερμανοί ότι δεν είναι εποχή που η ΕΕ αντέχει σε δοκιμασίες αυτού του τύπου. Βεβαίως και θέ­λουν πρωτίστως κυβερνήσεις υποτακτικές στα κελεύσματα και τις εντολές τους, αλλά απαιτούν ταυτόχρονα οι κυβερνήσεις αυτές να μην είναι τόσο κραυγαλέα απομονωμένες ακό­μη και από το υπόλοιπο αντιπολιτευ­τικό φάσμα. Όταν σε μια επτακομματική Βουλή δεν πάει κυριολεκτικά ούτε ένας (!) αρχηγός κόμματος της αντιπολίτευσης στις φιέστες της ΕΕ, αυτό συνιστά σοβαρό πρόβλημα, για­τί αυτή η αποστροφή προς την ανά­ληψη από την κυβέρνηση της προεδρίας της ΕΕ περνάει στους οπαδούς των αντιπολιτευτικών κομμάτων και σίγουρα έχει αρνητική αντανάκλαση και στην ίδια την ΕΕ.
Αν μάλιστα προσθέσει κανείς ότι σε πέντε μήνες έχουμε ευρωεκλογές και μάλιστα ευρωεκλογές όπου αναμένεται πρωτοφανής εκλογική ενίσχυση των πάσης φύσεως αντι-ΕΕ κομμάτων, αριστερών και δεξιών, γίνεται εμφανέστερο το μέγεθος του προβλήματος που προ­καλεί στην ΕΕ η πλήρης πολιτική απο­μόνωση της κυβέρνησης Σαμαρά – Βε­νιζέλου.
Είδαν οι της ΕΕ επιπροσθέτως τα πράγματι εντυπωσιακά αστυνομικά μέτρα παντελούς απομόνωσης του κέ­ντρου της Αθήνας από τον ελληνικό λαό. Το κλείσιμο τριών κεντρικών σταθμών του μετρό (Σύνταγμα, Πανεπιστήμιο, Μέγαρο Μουσικής). Τα οδοφράγματα με κλούβες των ΜΑΤ. Τα οκτώ εγκλωβισμένα άδεια τρόλεϊ και λεωφορεία στο Ζάππειο. Τις αμέτρητες “σιδηρόφρακτες” διμοιρίες, λόχους και… ταξιαρχίες των ΜΑΤ που έδιναν στην Αθήνα την όψη κατακτη­μένης πόλης. Τον εξόφθαλμο δηλαδή φόβο της κυβέρνησης Σαμαρά – Βενι­ζέλου να κρατήσει τον λαό όσο το δυνατόν πιο μακριά από τον πρωθυ­πουργό,τους υπουργούς και τα στελέ­χη της – και τους Ευρωπαίους προσκεκλημένους της, φυσικά.

Εντάξει εδώ και δεκαπέντε χρό­νια οι Ευρωπαίοι ηγέτες γνωρί­ζουν ότι έχουν παρέλθει ανεπι­στρεπτί οι εποχές όπου οι πρωθυπουρ­γοί των χωρών έκαναν παραδοσιακά περιπάτους μέσα στο πλήθος που τους επευφημούσε, στις πόλεις όπου συνέρχονταν οι σύνοδοι κορυφής της ΕΕ, περικυκλωμένοι από απλούς πολίτες που λαχταρούσαν να τους σφίξουν το χέρι. Από το σημείο αυτό όμως υπάρχει μεγάλη απόσταση μέχρι του σημείου να αστυνομοκρατείται η Αθή­να λες και πρόκειται να αντιμετωπίσει…. λαϊκή επίθεσηεπειδή κάποιοι ασήμαντοι, ανώνυμοι Ευρωπαίοι υπάλληλοι γραφειοκράτες και εκπρό­σωποι χωρών σε χαμηλή βαθμίδα μα­ζεύτηκαν στο Ζάππειο και στο Μέγαρο Μουσικής μαζί με τον πρόεδρο της Κομισιόν και τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου – χωρίς δηλαδή να βρίσκεται στην Αθήνα ούτε ένας ξένος ηγέτης ευρωπαϊκής χώρας.

Σαν να μην έφταναν τα όσα είδαν με τα μάτια τους οι της ΕΕ προχτές, ήρθαν και τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης που διεξάγει κάθε χρόνο σε όλες τις χώρες της ΕΕ η εταιρεία Γκάλοπ για να συ­μπληρώσουν την εικόνα.

Σε ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά πρωτίστως στην Ελλάδα, έχει προσλάβει πρωτοφανείς διαστάσεις η καταβαράθρωση της εμπιστοσύνης των πολιτών προς την ΕΕ και της αποδοχής της ηγεσίας της Ευρώπης από τους λαούς της. Ειδικά στη χώρα μας, το 2009, το εξαιρετικά υψηλό ποσοστό του 60% των ερωτη­θέντων εξέφραζε την εμπιστοσύνη του προς την ευρωπαϊκή ηγεσία. Το 2013, το ποσοστό αυτό είχε καταπο­ντιστεί στο… 19%!!! Δεν έμεινε τίποτα όρθιο! Ούτε καν οι… μισοί από τους προ ενάμισι έτους ψηφοφόρους της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ δεν εμπιστεύο­νται πλέον τους ηγέτες της ΕΕ, γιατί οι Έλληνες εύπιστοι και καλοπροαί­ρετοι σίγουρα είναι, αλλά πολιτικά ανόητοι σίγουρα δεν είναι – όπως άλ­λωστε αναμένεται να αποδειχθεί και στις ευρωεκλογές της 25ης Μαΐου.

*Δημοσιεύθηκε στο “ΕΘΝΟΣ” την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014 

ΠΗΓΗ:papaioannou-giannis.net

Και παπάδες και ζευγάδες

Και παπάδες και ζευγάδες
Οι φίλα προσκείμενοι στα Ελληνικά Πετρέλαια λειτουργούν σαν να μην έχουν ακούσει ποτέ την παροιμία «ή παπάς παπάς ή ζευγάς ζευγάς». Γι’ αυτό κι επικαλούνται κατά το δοκούν τον δημόσιο ή ιδιωτικό χαρακτήρα της επιχείρησης, αναλόγως του τι συμφέρει κάθε φορά την επιχειρηματολογία τους.
Του Γιάννη Συμεωνίδη
Η εταιρεία είναι για παράδειγμα κρατική, μολονότι το ελληνικό Δημόσιο κατέχει μόλις το 35,5% και ο ιδιώτης (Όμιλος Λάτση) το 42,6%, όταν είναι να ισχυριστούν πως δέχονται επιθέσεις από ιδιωτικά συμφέροντα. Όταν, όμως, τα ίδια τα ΕΛ.ΠΕ. είναι να λογοδοτήσουν στο ελληνικό Κοινοβούλιο, παρουσιάζονται ως ιδιωτική επιχείρηση που κάνει τη χάρη στούς βουλευτές και τους δίνει απαντήσεις επί κρίσιμων ζητημάτων. Κι όλα αυτά, την ώρα που ο αρμόδιος υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, «απλώς προεδρεύει», όπως έλεγε μια φορά κι έναν καιρό ο Ανδρέας Παπανδρέου…
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ζήτημα της δημόσιας υγείας που κινδυνεύει από τις περιβαλλοντικές παραβάσεις των ΕΛ.ΠΕ., για τις οποίες έχουν επιβληθεί πρόστιμα, έστω χαμηλά, από το υπουργείο ΠΕΚΑ και την Περιφέρεια Αττικής, και στις οποίες αναφέρθηκε αναλυτικώς η «Α» στο προηγούμενο φύλλο της (φ. 608, 4/1/2014). Υπενθυμίζουμε πως αυτές οι περιβαλλοντικές παραβάσεις έχουν οδηγήσει στην απένταξη των ΕΛ.ΠΕ. από το EMAS, το Ευρωπαϊκό Σύστημα Οικολογικής Διαχείρισης και Ελέγχου, όπως επίσης έγραψε η εφημερίδα μας την προηγούμενη εβδομάδα. Είναι, εξάλλου, χαρακτηριστικό πως, ενώ τα ΕΛ.ΠΕ. έχουν εξοστρακιστεί από το EMAS εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια, δεν έχουν επιχειρήσει καν να υποβάλουν αίτηση επανένταξής τους, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα πληροφορείται η «Α» από την αρμόδια Διεύθυνση του ΥΠΕΚΑ…

Οι παραβάσεις έφτασαν μέχρι τη Βουλή
Το περασμένο καλοκαίρι 10 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν ερώτηση με κύριο αποδέκτη τον υπουργό ΠΕΚΑ, Γιάννη Μανιάτη. Οι παροικούντες την πετρελαϊκή Ιερουσαλήμ αναρωτιούνται αν ο αρμόδιος υπουργός ασκεί στα ΕΛ.ΠΕ. την εποπτεία που του υπαγορεύει ο ρόλος του, αλλά και το γεγονός ότι το ελληνικό Δημόσιο εξακολουθεί να διαθέτει το 35,5% των μετοχών τής επιχείρησης, ή αν η τελευταία λειτουργεί εντελώς αυτόνομα κάτω από την ομπρέλα προστασίας τού Ομίλου Λάτση.
Οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης ζητούσαν να πληροφορηθούν αν ελέγχεται από τη διορισμένη από το ΥΠΕΚΑ διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ. το κατά πόσο τηρούνται οι περιβαλλοντικοί όροι και οι συνθήκες ασφαλούς λειτουργίας των μονάδων της Ελευσίνας, αν ο υπουργός υιοθετεί τη στάση της διοίκησης που «απαξιωτικά και διχαστικά αντιμετωπίζει τις τοπικές Αρχές και τους δημότες θυμίζοντας άλλες εποχές», και αν ο κ. Μανιάτης δεσμεύεται στην παροχή όλων των δελτίων έρευνας περιστατικών ατυχημάτων ή ρύπανσης προς τις Τοπικές Αρχές. Επιπλέον, ρωτήθηκε ο υπουργός ΠΕΚΑ αν είναι όλο το προσωπικό των ΕΛ.ΠΕ. κατάλληλα καταρτισμένο κι εκπαιδευμένο ώστε να αποφευχθούν κίνδυνοι από λειτουργικές αστοχίες κι επεισόδια ρύπανσης, αν παρακολουθούνται τα αποθέματα ασφαλείας όπως ορίζονται από τον νόμο, και αν επιτρέπει ο κ. Μανιάτης το πλήρες άδειασμα των δεξαμενών από προϊόντα και αργό πετρέλαιο με κίνδυνο πρόκλησης μεγάλου ατυχήματος…
Άλλα λόγια από Μανιάτη
Ο υπουργός ΠΕΚΑ επέλεξε, στην ουσία, να απαντήσουν άλλοι για λογαριασμό του, αποφεύγοντας να προχωρήσει σε μια πολιτική τοποθέτηση η οποία ενδεχομένως να τον εξέθετε. Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Μανιάτης παρέπεμψε στη Διεύθυνση Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Θορύβου τού ΥΠΕΚΑ, στους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος, στη Γενική Γραμματεία Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, καθώς και στην Αποκεντρωμένη (μη αιρετή) Διοίκηση Αττικής. Η «Α» επικοινώνησε επανειλημμένως με το γραφείο τού κ. Μανιάτη, ζητώντας τη θέση του επί των ζητημάτων που έχουν προκύψει, χωρίς όμως να λάβει κάποια απάντηση λόγω «φόρτου εργασίας» τού υπουργού…
Η απάντηση είναι «ευγενική χορηγία» των ΕΛ.ΠΕ.
Αυτό που ξαφνιάζει, ωστόσο, εκείνους που πιστεύουν ακόμα ότι το ελληνικό Δημόσιο έχει ουσιαστικό λόγο στα τεκταινόμενα στα ΕΛ.ΠΕ. είναι το ενημερωτικό σημείωμα του διευθύνοντος συμβούλου τής επιχείρησης Γιάννη Κωστόπουλου, το οποίο επισύναψε ο κ. Μανιάτης στην απάντηση που έδωσε στους βουλευτές τού ΣΥΡΙΖΑ. Ούτε λίγο ούτε πολύ ο «διαχρονικός», αφού έχει επιβιώσει πέντε πρωθυπουργών, διευθύνων σύμβουλος διατείνεται στην ουσία πως από την «καλή του την καρδιά» δίνει απαντήσεις στους βουλευτές αφού, κατά τον ίδιο, δεν απαιτείται η παροχή απαντήσεων ή εξηγήσεων από την επιχείρηση επί ερωτήσεων κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Κοντολογίς, το νομικό σκεπτικό τού κ. Κωστόπουλου είναι πως τα ΕΛ.ΠΕ. δεν ανήκουν ούτε στον στενό ούτε στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, από τη στιγμή μάλιστα που δεν λαμβάνουν κρατική επιχορήγηση, και ότι λειτουργούν ως ιδιωτική επιχείρηση.
Και ναι μεν ο κ. Κωστόπουλος θεωρεί το κράτος, εμμέσως πλην σαφώς, υπάλληλό του. Πώς δικαιολογεί, όμως, ο κ. Μανιάτης την ανύπαρκτη παρουσία στα τεκταινόμενα στην επιχείρηση του κατόχου τού 35,5 % του μετοχικού της κεφαλαίου; Πώς δικαιολογεί, επίσης, ο υπουργός ΠΕΚΑ την καταγγελλόμενη ετήσια ζημιά των 5-7 εκατομμυρίων ευρώ στην ΕΚΟ από φερόμενες αστοχίες τού κ. Κωστόπουλου και των συνεργατών του; Υπενθυμίζουμε πως η Δικαιοσύνη έχει επέμβει ήδη για την περίπτωση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, στο οποίο το ελληνικό Δημόσιο δεν κατείχε σημαντικά υψηλότερο ποσοστό μετοχών (45%) σε σχέση με αυτό που κατέχει στα ΕΛ.ΠΕ. Με τα ΕΛ.ΠΕ., επομένως, θα πράξει αναλόγως, ώστε να διερευνήσει αν ευσταθούν οι καταγγελίες σε βάρος τους;…
Διαβάστε την ακριβή τοποθέτησή του, όπως αυτή καταγράφηκε ως μέρος τής απάντησης του κ. Μανιάτη στους βουλευτές τού ΣΥΡΙΖΑ: «Η ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ Α.Ε. και οι συνδεδεμένες μ’ αυτήν (θυγατρικές) εταιρίες δεν αποτελούν φορείς ούτε της Κεντρικής ούτε της Γενικής Κυβέρνησης διότι δε χρηματοδοτούνται από την κεντρική διοίκηση ούτε καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό κατά το Κεφάλαιο 2 ν.2362/1995 και συνεπώς κείνται εκτός του Μητρώου Φορέων Γενικής Κυβέρνησης. Περαιτέρω, η ΕΛ.ΠΕ. και οι θυγατρικές της, κατά τη ρητή διατύπωση του άρθρου 15 ν.3429/2005, ως εμπίπτουσες στο Κεφάλαιο Β΄ του νόμου 3429/2005 δεν υπάγονται στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα και η επ’ αυτών κρατική εποπτεία περιορίζεται κι ασκείται, κατά το άρθρο 16 του ιδίου Νόμου, σύμφωνα με τις διατάξεις που αφορούν όλες τις ανώνυμες εταιρίες, ήτοι κατά τις προβλέψεις του Κ.Ν. 2190/1920, όπως αυτός έχει τροποποιηθεί και ισχύει περί Ανωνύμων Εταιριών και του Ν. 3016/2002 περί εταιρικής διακυβέρνησης».
Ο κ. Κωστόπουλος είχε ενημερώσει, εξάλλου, τους βουλευτές τού ΣΥΡΙΖΑ πως, μεταξύ άλλων, η Ολομέλεια του Συμβουλίου τής Επικρατείας έχει απορρίψει τέσσερις αιτήσεις ακυρώσεως των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορούσαν τόσο τις παλαιότερες όσο και τις νεότερες βιομηχανικές εγκαταστάσεις των ΕΛ.ΠΕ. στην Ελευσίνα. Σημειωνόταν, μάλιστα, από τον διευθύνοντα σύμβουλο πως η τήρηση αποθεμάτων ασφαλείας παρακολουθείται ανελλιπώς από τη Διεύθυνση Πετρελαϊκής Πολιτικής τού ΥΠΕΚΑ, με τα οποία τα στελέχη των ΕΛ.ΠΕ. έχουν διαρκή και αγαστή συνεργασία. Επιπλέον, ο κ. Κωστόπουλος ανάφερε πως η εταιρεία ενημερώνει εγγράφως όλες τις αρμόδιες Αρχές τόσο του ΥΠΕΚΑ όσο και της Περιφέρειας Αττικής, με αποστολή των αντίστοιχων δεδομένων από τότε που ξεκίνησε η λειτουργία τού διυλιστηρίου…
Θανάσης Πετράκος (Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ): «Απαξιωτικός ο Κωστόπουλος»
Ο Θανάσης Πετράκος ήταν ο επικεφαλής των βουλευτών τού ΣΥΡΙΖΑ που υπέγραψαν την ερώτηση για τις περιβαλλοντικές παραβάσεις των ΕΛ.ΠΕ. Μιλώντας στην «Α» υποστηρίζει πως η «αρχή τού κακού», κατά δική του έκφραση, έγινε το 2003, επί αρμόδιου υπουργού Ανάπτυξης Άκη Τσοχατζόπουλου, όταν τα ΕΛ.ΠΕ. εκχωρήθηκαν στον Όμιλο Λάτση μετά από μια «ελέγξιμη» συμφωνία στην οποία είχε αντιταχθεί σύσσωμη η αντιπολίτευση. Ο βουλευτής τής αξιωματικής αντιπολίτευσης, μάλιστα, καλεί τη Δικαιοσύνη εκτός από τα σκάνδαλα στις προμήθειες των εξοπλιστικών να ψάξει όλες τις συμβάσεις-συμφωνίες που είτε είχε προχωρήσει είτε είχε υπογράψει ο κ. Τσοχατζόπουλος, και μαζί με αυτές και των ΕΛ.ΠΕ.
«Ο ιδιώτης κατάφερε να ξεφορτωθεί το ελλειμματικό και τεχνολογικώς απαρχαιωμένο διυλιστήριο της ΠΕΤΡΟΛΑ, συγχωνεύοντάς το με τα ΕΛ.ΠΕ. Α.Ε. και καθιστώντας τον Όμιλο Λάτση κύριο μέτοχο στον μεγαλύτερο εμπορικό και βιομηχανικό όμιλο της χώρας. Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι πως η εταιρία, κατά παράβαση του καταστατικού της που ορίζει ρητώς ότι η πλειοψηφία τού Διοικητικού Συμβουλίου ορίζεται από το ελληνικό Δημόσιο, λειτουργεί κάτω από τον έλεγχο ιδιωτικών συμφερόντων. Αυτό έχει επίδραση δυστυχώς σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της, στις δημοσιευμένες οικονομικές επιδόσεις τού Ομίλου, στην περιβαλλοντική ευαισθησία, στη συμπεριφορά απέναντι στους εργαζόμενους και φυσικά στην αντιμετώπιση του κοινοβουλευτικού ελέγχου και των θεσμών. Η σημερινή συγκυβέρνηση με τις νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες της ολοκληρώνει το έγκλημα του κ. Τσοχατζόπουλου και των συνεργατών του, οπλίζοντας τις διοικήσεις που η ίδια διορίζει κατ΄ εντολή των ιδιωτών μετόχων με απαξίωση απέναντι στους θεσμούς», παρατηρεί ο κ. Πετράκος.
Όσον αφορά τα περιβαλλοντικά ζητήματα, ο βουλευτής χαρακτηρίζει απαξιωτική την απάντηση του διευθύνοντος συμβούλου των ΕΛ.ΠΕ., ο οποίος σημειωτέον σύμφωνα με το καταστατικό τής εταιρείας ορίζεται από το ελληνικό Δημόσιο, και ο οποίος έγραψε εμμέσως πλην σαφώς πως δεν έχει καμία υποχρέωση να απαντήσει αν τηρούνται οι νόμοι αλλά θα απαντούσε μόνο για χάρη-διευκόλυνση του υπουργού. «Η απάντησή του ήταν ουσιαστικώς παράθεση της νομοθεσίας κι ανούσιων λεπτομερειών που εξωράιζαν και συγκάλυπταν την πραγματικότητα. Ωστόσο, από υπηρεσίες τού υπουργείου ΠΕΚΑ διαπιστώθηκαν παραλείψεις που προκάλεσαν την επιβολή διοικητικών κυρώσεων από την Περιφέρεια Αττικής. Σημειώνεται πως οι παραλείψεις αφορούν σε θέματα μη τήρησης των αναγκαίων βιβλίων κι όχι για την παραβίαση των όρων των περιβαλλοντικών μελετών. Πώς, άλλωστε, να ελεγχθούν οι αποκλίσεις αν δεν τηρούνται και δεν καταγράφονται;» αναρωτιέται με νόημα ο κ. Πετράκος.

 ΠΗΓΗ:iapopsi.gr

Aναδρομικό «κούρεμα» και αύξηση κρατήσεων σε όλες τις συντάξεις

Aναδρομικό «κούρεμα» και αύξηση κρατήσεων σε όλες τις συντάξεις
Το νέο σύστημα υπολογισμού της παρακράτησης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) που για πρώτη φορά θα εφαρμοστεί αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2014, με την πληρωμή των συντάξεων του Φεβρουαρίου, θα επιφέρει μαχαίρι από 27 έως και 200 ευρώ, στις μηνιαίες συντάξεις.

Σύμφωνα με πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», τα μηνιαία καθαρά ποσά των κύριων και των επικουρικών συντάξεων που θα λαμβάνουν από τον Φεβρουάριο πάνω από 1 εκατ. συνταξιούχοι του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα θα είναι μειωμένα κατά 2,8% έως και 7,5%, εξαιτίας της εφαρμογής του νέου τρόπου υπολογισμού των μηνιαίων κρατήσεων Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών, που προβλέπει το άρθρο 60 του νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013).

Σύμφωνα με το νέο Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, ο ΦΜΥ που πρέπει να παρακρατείται κάθε μήνα από τις μηνιαίες αποδοχές των συνταξιούχων θα υπολογίζεται ενιαία, στο άθροισμα κύριων και επικουρικών συντάξεων, με βάση την κλίμακα φόρου εισοδήματος των μισθωτών και των συνταξιούχων (22%, 32% και 42%) και ουσιαστικά καταργείται η αυτοτελής κλίμακα η οποία προέβλεπε πολύ χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές 5%, 10% και 15%.

Οι επικουρικές συντάξεις θα αθροίζονται με τις κύριες και θα υπόκεινται κι αυτές σε παρακράτηση με τους συντελεστές 22%, 32% και 42%. 

ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Το Ιράκ καταδικάζει τις εξαγωγές πετρελαίου από το ιρακινό Κουρδιστάν

Το Ιράκ καταδικάζει τις εξαγωγές πετρελαίου από το ιρακινό Κουρδιστάν
Το υπουργείο Πετρελαίου του Ιράκ εξέφρασε «βαθιά λύπη και κατάπληξη» σήμερα για τα σχέδια που ανακοίνωσε η κυβέρνηση του αυτόνομου κουρδικού θύλακα να αρχίσει να μεταφέρει πετρέλαιο στην Τουρκία χωρίς την έγκριση της κεντρικής κυβέρνησης στη Βαγδάτη.

Οι πρώτες ποσότητες αργού έχουν αρχίσει να μεταφέρονται και η έναρξη της εξαγωγής του αναμένεται να γίνει εντός του μήνα και να μεγεθυνθεί τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο, ανέφερε η Κουρδική Περιφερειακή Κυβέρνηση (ΚΠΚ) προχθές Τετάρτη.

Το υπουργείο Πετρελαίου της κεντρικής κυβέρνησης στη Βαγδάτη εξέφρασε κατάπληξη για την κίνηση αυτή, την οποία περιέγραψε ως μια «κατάφωρη παραβίαση του συντάγματος του Ιράκ». Επέκρινε επίσης με σφοδρότητα την τουρκική κυβέρνηση διότι επέτρεψε στο σύστημα αγωγών που συνδέει τα ιρακινά κοιτάσματα πετρελαίου με τερματικούς σταθμούς εξαγωγής αργού στην Τουρκία να χρησιμοποιηθεί για την μεταφορά και την αποθήκευση αργού που έχει εξορυχτεί από το Κουρδιστάν χωρίς την έγκριση της κυβέρνησης του Ιράκ.

Το υπουργείο επισήμανε εξάλλου ότι τα σχέδια για την έναρξη της εξαγωγής του πετρελαίου αυτού παραβιάζει τη συμφωνία της 25ης Δεκεμβρίου ανάμεσα στην κυβέρνηση του Ιράκ και την ΚΠΚ. Η συμφωνία εκείνη προέβλεπε ότι ειδικοί από τις δύο πλευρές θα συζητούσαν τον τρόπο με τον οποίο κουρδικό αργό θα μπορούσε να εξαχθεί υπό την αιγίδα του Κρατικού Οργανισμού Εμπορικής Διάθεσης Πετρελαίου του Ιράκ (ΚΟΕΔΠ).

Η προσπάθεια της κουρδικής κυβέρνησης να εξάγει αυτόνομα το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο που αντλείται στο θύλακα έχει εξοργίσει τη Βαγδάτη, η οποία επιμένει εξαρχής ότι η κεντρική κυβέρνηση είναι εκείνη που διατηρεί το αποκλειστικό δικαίωμα διαχείρισης των ιρακινών ενεργειακών πόρων. Το ισχύον ιρακινό Σύνταγμα προβλέπει ότι όλα τα έσοδα από το πετρέλαιο περνούν από τα χέρια της κεντρικής κυβέρνησης στη Βαγδάτη και ότι οι Κούρδοι θα λαμβάνουν το 17% του συνόλου, αν και οι μειονοτικοί καταγγέλλουν ότι σπανίως καταλήγουν σε αυτούς τα οφειλόμενα καθ' ολοκληρία.

Ακόμη, το υπουργείο απείλησε σήμερα ότι θα αναλάβει νομική δράση εναντίον όποιων εταιρειών αποφασίσουν να εμπορευτούν πετρέλαιο ή αέριο το οποίο «διακινήθηκε λαθραία» από το Κουρδιστάν χωρίς την έγκριση του ΚΟΕΔΠ.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ορισμένες από τις εταιρείες που είχαν πάρει το ρίσκο να επενδύσουν στην εξερεύνηση πετρελαϊκών κοιτασμάτων εξέλαβαν την ανακοίνωση της ΚΠΚ ως μια καλοδεχούμενη γι' αυτές ένδειξη πως θα αρχίσουν να εισπράττουν, παρά τις ενστάσεις της Βαγδάτης.

«Περιμέναμε να διαβάσουμε και να ακούσουμε αυτές τις λέξεις από το 2007», δήλωσε ο Τοντ Κόζελ, διευθύνων σύμβουλος της Gulf Keystone, η οποία έχει εξασφαλίσει ένα συμβόλαιο για την εκμετάλλευση ενός από τα μεγαλύτερα χερσαία κοιτάσματα πετρελαίου του κόσμου. «Είναι μουσική για τα αυτιά κάθε πετρελαϊκής εταιρείας στο Κουρδιστάν», είπε ο ίδιος στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς.
  
ΠΗΓΗ:newsbeast.gr/

Αποκρατικοποιήσεις: Σε εξέλιξη δεκαπέντε προγράμματα


Δεκαπέντε προγράμματα αποκρατικοποιήσεων βρίσκονται σε εξέλιξη, με την υλοποίηση των οποίων το υπουργείο Οικονομικών προσδοκά να καλύψει το μνημονιακό και φιλόδοξο στόχο για την άντληση εσόδων ύψους 3,4 δισ. ευρώ το 2014.
Εξάλλου, όπως προκύπτει από κείμενο του ΥΠΟΙΚ, στο οποίο καταγράφονται οι εξελίξεις στην ελληνική οικονομία τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα βαρύ είναι το φορτίο των δημοσιονομικών μέτρων που επιβλήθηκαν από το 2010, ξεπερνώντας το 31% του ΑΕΠ.
Σε ό,τι αφορά στις αποκρατικοποιήσεις, το υπουργείο Οικονομικών οριοθετεί το στόχο για την είσπραξη 3,4 δισ. ευρώ το 2014, που θα επιτευχθεί με την προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων που εκκρεμούν από το 2013, καθώς και με τις προγραμματισμένες κινήσεις για το τρέχον έτος.
Eχουν ήδη υπολογιστεί
Το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων ασκεί ιδιαίτερες πιέσεις στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, δεδομένου ότι τα έσοδα έχουν προϋπολογιστεί από την τρόικα, για την κάλυψη πληρωμών χρεολυσίων. Εάν υπάρξει απόκλιση από το στόχο, θα προκύψει χρηματοδοτικό κενό, το οποίο θα πρέπει να καλυφθεί είτε από το μηχανισμό στήριξης είτε από άλλο τρόπο, όπως μέτρα.
Η στοχοθεσία του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει την είσπραξη εντός του 2014 του ποσού των 3,4 δισ. ευρώ, έναντι 1,5 δισ. ευρώ που εισπράχθηκαν το 2013.
Ετσι, η συνολική απόδοση του προγράμματος των αποκρατικοποιήσεων από το 2011 θα φτάσει σε 6,5 δισ. ευρώ στο τέλος του 2014, θα αυξηθεί σε 7,7 δισ. ευρώ το 2015 και σε 11,1 δισ. ευρώ στο τέλος του 2016, σύμφωνα τουλάχιστον με τους στόχους που αναγράφονται στο τρέχον μνημόνιο.
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Σε ό,τι αφορά το 2014, οι κυριότερες αποκρατικοποιήσεις που έχει δρομολογήσει το υπουργείο Οικονομικών είναι:
Η περαιτέρω αποκρατικοποίηση της ΕΥΔΑΠ. ΕΥΔΑΠ
Η πώληση του 34,5% που κατέχει το ελληνικό Δημόσιο στα Ελληνικά Πετρέλαια. ΕΛΠΕ-0,25%
Η πώληση μετοχών της ΔΕΠΑ, η οποία ως γνωστόν κατέχεται σε ποσοστό 65% από το ελληνικό Δημόσιο και 35% από τα ΕΛΠΕ.
Η σύμβαση παραχώρησης για τα δικαιώματα διαχείρισης και εκμετάλλευσης της υποθαλάσσιας αποθήκης «Νότια Καβάλα».
Η πώληση δικαιωμάτων ακινήτων του Δημοσίου.
Η παραχώρηση ή και πώληση μετοχών των δύο μεγάλων (ΟΛΠ, ΟΛΘ ΟΛΘ+1,68% ) και 10 μικρότερων περιφερειακών λιμανιών.
Η συνέχιση του προγράμματος για την παραχώρηση τουριστικών λιμένων και αλιευτικών καταφυγίων.
Η πώληση μετοχών στον Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» (κατέχεται σε ποσοστό 30% από το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ το σύνολο της συμμετοχής του Δημοσίου στην εταιρεία διαχείρισης φτάνει το 55%).
Η πώληση πακέτου μετοχών των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Από τις κινήσεις που υλοποιήθηκαν μέχρι το τέλος του 2013, το ΥΠΟΙΚ αναφέρει πως έχουν αποδώσει έσοδα ύψους 4 δισ. ευρώ, αλλά έχουν εισπραχθεί 2,6 δισ. ευρώ.
 Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Μέτρα «μαμούθ»
Μέτρα που ανέρχονται στο 31,1% του ΑΕΠ έλαβαν οι ελληνικές κυβερνήσεις από το 2010 μέχρι και το 2013 (ορισμένα εκ των οποίων θα εφαρμοστούν και το 2014), που αποτελούν τη μεγαλύτερη δημοσιονομική προσαρμογή που έγινε στην παγκόσμια οικονομία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ίδιου του υπουργείου Οικονομικών, το ύψος των  μέτρων που επιβλήθηκε στην ελληνική οικονομία ανέρχεται σε:
8,6% του ΑΕΠ το 2010, εκ των οποίων 4,83% του ΑΕΠ αφορούσαν έσοδα και 3,76% μειώσεις δαπανών.
8,8% του ΑΕΠ το 2011, εκ των οποίων τα 4,69% του ΑΕΠ αφορούσαν έσοδα και 4,06% του ΑΕΠ μειώσεις δαπανών.
6% του ΑΕΠ το 2012, εκ των οποίων 3,11% του ΑΕΠ αφορούσαν έσοδα και 2,84% μειώσεις δαπανών.
5,6% του ΑΕΠ το 2013, εκ των οποίων 1,16% προήλθαν από την αύξηση των εσόδων και 4,41% από μειώσεις δαπανών.
2,1% του ΑΕΠ το 2014, εκ των οποίων 0,52% του ΑΕΠ αφορούν αυξήσεις εσόδων και 1,58% μειώσεις δαπανών.
Ακόμη και με το ύψος του ΑΕΠ του έτους 2013 (184 δισ. ευρώ) να αποτιμηθούν τα μέτρα, το ύψος τους σωρευτικά υπερβαίνει το ποσό των 57 δισ. ευρώ, ενώ ο κύκλος των μέτρων δεν έχει κλείσει, αφού η τρόικα επιστρέφει την επόμενη εβδομάδα και ζητεί νέα μέτρα μεταξύ 1,2 και 2 δισ. ευρώ για το 2014 και νέο πακέτο μέτρων για τη διετία 2015-16.
Μείωση του πρωτογενούς ελλείμματος κατά 9% του ΑΕΠ
Στο σημείωμα του ΥΠΟΙΚ αναφέρεται πως στους κρατικούς προϋπολογισμούς του 2013 και του 2014 έχει ενσωματωθεί το μεγαλύτερο μέρος των μέτρων της δημοσιονομικής προσαρμογής που προβλέπονται στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) για την περίοδο 2013-2016.
Επίσης, το ΥΠΟΙΚ αναφέρει ότι μεταξύ του 2009 και του 2012 το πρωτογενές έλλειμμα (όπως ορίζεται από το οικονομικό πρόγραμμα) μειώθηκε κατά 9% του ΑΕΠ - το μεγαλύτερο και ταχύτερο που έχει ποτέ καταγραφεί σε χώρα του ΟΟΣΑ.
Σε κυκλικά προσαρμοσμένους όρους, το πρωτογενές έλλειμμα το 2012 ανήλθε στο 4,3%. Το 2013 προβλέπεται να επιτευχθεί πρωτογενές πλεόνασμα 0,4% του ΑΕΠ, το οποίο σε κυκλικά προσαρμοσμένους όρους διαμορφώνεται στο 6,4% του ΑΕΠ.
Το ΥΠΟΙΚ σημειώνει ακόμη πως τα έσοδα της Γενικής Κυβέρνησης αυξήθηκαν ως ποσοστό του ΑΕΠ, παρά τη βαθιά ύφεση. Πιο συγκεκριμένα, αντιπροσώπευαν το 38,4% του ΑΕΠ το 2009, το 40,6% του ΑΕΠ το 2010, το 42,4% του ΑΕΠ το 2011 και το 44,6% του ΑΕΠ το 2012.
Δηλαδή, παρά τη μείωση των εισοδημάτων, το υπουργείο Οικονομικών με την αύξηση της φορολογίας εισοδημάτων και ακινήτων πέτυχε αύξηση των εσόδων.
Επίσης οι κρατικές δαπάνες μειώθηκαν από 124,7 δισ. ευρώ το 2009, σε 114,0 δισ. ευρώ το 2010, σε 108,3 δισ. ευρώ το 2011 και σε 103,9 δισ. ευρώ το 2012.
Το υπουργείο Οικονομικών εκτιμά πως ύστερα από τέσσερα χρόνια των προγραμμάτων προσαρμογής, οι σκληρές προσπάθειες και θυσίες του ελληνικού λαού αρχίζουν να αποδίδουν καρπούς. Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, το 2014 θα σηματοδοτήσει την έξοδο της χώρας από την εξάχρονη ύφεση, ενώ τα επόμενα χρόνια η Ελλάδα θα εμφανίσει ισχυρούς, σταδιακά αυξανόμενους ρυθμούς ανάπτυξης, που θα βασίζονται σε παράγοντες όπως οι εξαγωγές, ο τουρισμός, η καινοτομία, η επιχειρηματικότητα και οι άμεσες ξένες επενδύσεις.
Παραδέχεται όμως ότι ένα από τα πιο ανησυχητικά μακροοικονομικά στοιχεία είναι ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ, που βρίσκεται στο 175% του ΑΕΠ, αλλά εκτιμάται ότι θα αποκλιμακωθεί, όπως και το υψηλό ποσοστό της ανεργίας που υπερβαίνει το 27%.
Γιατί σταμάτησε η πώληση των 28 ακινήτων
Το Ζ’ κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου σταμάτησε προσωρινά την υπογραφή της σύμβασης πώλησης και μίσθωσης 28 ακινήτων του ελληνικού Δημοσίου, έναντι 261,31 εκατ. ευρώ, καθώς διαπίστωσε τέσσερις πλημμέλειες στη σχετική σύμβαση.
Εφόσον το ΤΑΙΠΕΔ καταθέσει, όπως έχει ήδη ανακοινώσει, αίτηση ανάκλησης της επίμαχης απόφασης του κλιμακίου με την οποία «μπήκε φρένο» στην επίμαχη παραχώρηση των ακινήτων, η υπόθεση θα οδηγηθεί για νέα κρίση στο 6ο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με πρόεδρο την αντιπρόεδρο Σωτηρία Ντούνη.
Η επίμαχη συμφωνία ύψους 261,31 εκατ. ευρώ αφορά την πώληση και λειτουργική μίσθωση (sale-and-lease-back) για 20 χρόνια 28 ακινήτων του Δημοσίου (αφορά κτήρια πέντε υπουργείων -Πολιτισμού, Εσωτερικών, Δικαιοσύνης, Υγείας και Παιδείας, 13 κτήρια ΔΟY και 5 κτήρια της Αστυνομίας).
Πλειοδότριες του διαγωνισμού έχουν ανακηρυχθεί η Εθνική Πανγαία ΑΕΕΑΠ και η Eurobank Properties ΕΥΠΡΟ+1,58% ΑΕΕΑΠ. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι η γνωμοδότηση του συμβουλίου εμπειρογνωμόνων και η απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, με την οποία ολοκληρώθηκε η διαδικασία αξιοποίησης, δεν είναι επαρκώς αιτιολογημένες ως προς το αν η επίμαχη συναλλαγή είναι επωφελής και συμφέρουσα για το ελληνικό Δημόσιο.

 ΠΗΓΗ:naftemporiki.gr

Αντιδρούν στην καταστροφή χημικών δυτικά της Κρήτης (vid)


Εντείνονται οι αντιδράσεις και σε άλλες Περιφέρειες της Μεσογείου, αλλά και από βουλευτές-Ευρωβουλευτές, για την επικείμενη καταστροφή των χημικών όπλων της Συρίας δυτικά της Κρήτης, νότια της Ιταλίας, στην “κλειστή” θάλασσα της Μεσογείου.

Η Περιφέρεια Κρήτης, όπως έκανε γνωστό με δηλώσεις του σήμερα ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης βρίσκεται σε συνεννόηση με Περιφέρειες εντός και εκτός Ελλάδας ώστε να υπάρξουν συντονισμένες αντιδράσεις στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και σε διεθνείς Οργανισμούς.

“Βρισκόμαστε σε συνεννόηση με τις Περιφέρειες Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας, ενώ αναμένεται και επικοινωνία με τον Περιφερειάρχη Σικελίας ώστε να υπάρξει κοινή αντίδραση για το σοβαρό πρόβλημα που πάει να δημιουργηθεί. Δεν μπορεί για μια τέτοια ευαίσθητη περιβαλλοντικά περιοχή να αποφασίζουν άλλοι για εμάς, και να έχουμε την απειλή αυτού του μεγάλου προβλήματος που κανείς δεν ξέρει που μπορεί να οδηγήσει» ανέφερε ο Περιφερειάρχης και πρόσθεσε: «Θα υπάρξουν και επερωτήσεις στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όπως επίσης και στο Ελληνικό από βουλευτές του νησιού. Περιμένουμε υπεύθυνη ενημέρωση από όλους τους εμπλεκόμενους”.

Για το θέμα που ήδη προκαλεί αντιδράσεις από φορείς και επιστήμονες ο Περιφερειάρχης χθες έστειλε επιστολή προς τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και Υπουργό Εξωτερικών Ευάγγελο Βενιζέλο και τον Υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας Κλιματικής Αλλαγής Γιάννη Μανιάτη, όπου εκφράζεται η αντίδραση-ανησυχία για τον κίνδυνο περιβαλλοντικής απειλής του κλειστού θαλάσσιου περιβάλλοντος της Μεσογείου και τους καλεί να αποτρέψουν εντελώς την συγκεκριμένη επιχείρηση καταστροφής.
Δείτε το βίντεο:
 ΠΗΓΗ:defencenet.gr

Για ακόμα μια φορά το ΥΠΕΚΑ αγνοεί επιδεικτικά το λιγνίτη.

http://static.diavgeia.gov.gr/doc/%CE%92%CE%99630-%CE%A8%CE%95%CE%A4
Αναρτήθηκε πριν λίγες μέρες στη Διαύγεια, αλλά όχι και στις ανακοινώσεις του ΥΠΕΚΑ, η Υπουργική Απόφαση, με την οποία αλλάζει η σύνθεση της Επιτροπής Εθνικού Ενεργειακού Σχεδιασμού. Βλέποντας τη σύνθεση της Επιτροπής, καταλαβαίνουμε αμέσως ότι "Σχεδιασμό" θα κάνει, αλλά δεν θα είναι "Εθνικός"! Και δεν θα είναι "Εθνικός", επειδή για ακόμα μια φορά το ΥΠΕΚΑ επιλέγει να ...κινηθεί στη λογική της "πρασινάδας" και να αγνοήσει επιδεικτικά το λιγνίτη.
Η απόφαση αποτελεί ουσιαστικά αντιγραφή της απόφασης του Ιουνίου 2010 της αλήστου μνήμης Μπιρμπίλη: περιλαμβάνει και πάλι μόνο 11 άτομα, τα περισότερα απ' τα οποία είναι τα ίδια. 1. Πρόεδρος ο Μαθιουδάκης, ΓΓ ΥΠΕΚΑ, της γνωστής "πράσινης" λογικής. 2. Ο Βασιλάκος της ΡΑΕ, αυτός που λέει να πληρώνουμε premium για να καταναλώνουμε "καθαρή" ενέργεια. 3.Ο Γκαρής του ΛΑΓΗΕ, 4. Ο Νάτσικας του ΔΕΣΦΑ, 5. Ο Ζερβός της ΔΕΗ, αλλά και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Αιολικών, 6. Ο Σαχίνης της ΔΕΠΑ, 7. Ο Πρόεδρος του ΚΑΠΕ, χωρίς όνομα, φαίνεται ότι κάποιον άλλο ετοιμάζουν. Αυτοί ήταν και στην προγούμενη Επιτροπή, αλλά από εδώ αρχίζουν τα "ωραία": στο 8. Ο καθηγητής ΕΜΠ Κακαράς, Γενικός Διευθυντής του ΕΣΑΗ (Ιδιώτες παραγωγοί ηλ. ενέργειας από φυσικό αέριο) αντικατέστησε το Χαραλαμπίδη της Greenpeace (να κρατάμε και τα προσχήματα). Στο 9. Ο μηχανολόγος Καψάλης, που είχε διοριστεί προεκλογικά τον Απρίλιο 2012 στο ΔΣ του ΔΕΔΔΗΕ, αντικατέστησε το Λάλα, του Παπανδρέου και της Μπιρμπίλη. Στο 10. Ο Λεκατσάς αντικατέστησε το Μανιατόπουλο και στο 11. Ο Γιαρέντης του ΑΔΜΗΕ αντικατέστησε τον Κάπρο.
Δεν αλλάζει δηλαδή επί της ουσίας τίποτα, σε σχέση με τον προγούμενο "Εθνικό Ενεργειακό Σχεδιασμό - Οδικό Χάρτη για το 2050", που είχαν κάνει οι ίδιοι πάνω-κάτω άνθρωποι το Μάρτιο 2012, βγήκε σε δημόσια διαβούλευση κι έκτοτε θα το βρείτε μόνο στον προηγούμενο σύνδεσμο, αφού δεν εμφανίζεται στο δικτυακό τόπο του ΥΠΕΚΑ, γιατί οδηγούσε τη χώρα σε αδιέξοδα.    
Δεν υπάρχει στην Επιτροπή ούτε ένας που να ξέρει από κάρβουνα, το ΙΓΜΕ για ακόμα μια φορά είναι αποκλεισμένο, το ΙΤΕΣΚ είναι αποκλεισμένο. Αξιόλογοι καθηγητές που ξέρουν από κάρβουνα, αποκλεισμένοι. Έμπειρα στο λιγνίτη στελέχη της ΔΕΗ, αποκλεισμένα. Λες και δεν παράγει τη μισή ηλεκτρική ενέργεια της χώρας ο λιγνίτης, λες και δεν έχει στηρίξει απ' το 1950 την ανάπτυξη της χώρας, λες και δεν έχει χρυσοπληρώσει όλα αυτά τα χρόνια ο λαός τις επενδύσεις που έγιναν σε ΑΗΣ και σε Ορυχεία, λες και δεν έχουμε ήδη ανοιχτά ορυχεία, με αποθέματα που επαρκούν για πολλά ακόμη χρόνια, λες και δεν έχουμε άλλα κοιτάσματα που μπορούμε ν' αξιοποιήσουμε στα επόμενα χρόνια. 
Δεν καταλαβαίνουμε για ποιο λόγο μετέχει στην Επιτροπή ο ΕΣΑΗ, που έχει άμεσο συμφέρον να πάρει συγκεκριμένη κατεύθυνση η Επιτροπή, αλλά δεν μετέχει η ΕΒΙΚΕΝ, που "καίγεται" για το ενεργειακό κόστος κι "έχει βγει στα κάγκελα". Συμφωνεί η ΕΒΙΚΕΝ με τις ενέργειες του ΥΠΕΚΑ; Συμφωνεί να μην υπάρχει λιγνίτης στο ενεργειακό ισοζύγιο και να καίει ρεύμα από φυσικό αέριο; Συμφωνεί να μην υπάρχει λιγνίτης στο ενεργειακό ισοζύγιο και να ψάχνει στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία για φθηνή πυρηνική ενέργεια; Ή μήπως θα βάλουν κι αυτοί Φ/Β στα οικόπεδά τους;
Δεν καταλαβαίνουμε για ποιό λόγο πρέπει να είναι τόσο ολιγομελής και κλειστή η Επιτροπή. Μήπως για να είναι απολύτως ελεγχόμενη και να μην ξεστρατίσει από τις οδηγίες που θα της δοθούν;
Δεν περιμένουμε τίποτα καλό να βγει απ' αυτή την Επιτροπή, που έργο της "είναι η εντός τριμήνου κατάρτιση αρχικώς ενός σχεδίου και ακολούθως, ύστερα από δημόσια διαβούλευση τριών (3) εβδομάδων, οριστικοποίηση ενός στρατηγικού κειμένου, για να αποτελέσει τον οδηγό για τις ενεργειακές επενδύσεις στη χώρα σε ορίζοντα 15ετίας".
"Η Επιτροπή συνεδριάζει τακτικά τουλάχιστον μία φορά το μήνα", οπότε εδώ γελάμε κανονικά: σε τρεις, άντε τέσσερις, το πολύ πέντε συνεδριάσεις στους τρεις μήνες προθεσμία, η Επιτροπή θα κάνει "Εθνικό Σχεδιασμό" 15ετίας. Καταρχήν με τόσες δουλειές που έχει καθένας απ' αυτούς δεν έχει καν χρόνο για να μετέχει σε μια τέτοια Επιτροπή, όχι να κάνει και δουλειά κιόλας. Π.χ. ο Ζερβός με το Γιαρέντη αυτή την εποχή έχουν να τρέξουν το ξεπούλημα του ΑΔΜΗΕ, θα κάνουν κι "Εθνικό Σχεδιασμό"; Επομένως σημασία έχει τι πραγματικά κρύβεται πίσω απ' τα πρόσωπα που αποτελούν τη "βιτρίνα" της Επιτροπής, εκτός κι αν ο σχεδιασμός είναι ήδη έτοιμος και αναζητούνται αυτοί που θα τον προσυπογράψουν.
Δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι η χώρα έχει αυτή τη στιγμή και μέχρι το 2020 υπερεπάρκεια εγκατεστημένης ισχύος, αν χρειάζεται κάτι είναι η υλοποίηση των ήδη αποφασισμένων επενδύσεων, όπως η Πτολεμαϊδα 5 και η Μελίτη ΙΙ, μια που ο λιγνίτης έδινε και θα δίνει τη φθηνότερη κιλοβατώρα. Το ενεργειακό μας ισοζύγιο σηκώνει και περισσότερο λιγνίτη μετά το 2020 και θα μπορούσαν, αφού γίνουν οι πιο πάνω, να συζητηθούν Μονάδες όπως Άγιος Δημήτριος 6 ή Πτολεμαϊδα 6 ή Αμύνταιο 3.

Όπως μας έχει πει το ΥΠΕΚΑ απ' το 2010, μπορούμε να έχουμε τουλάχιστον 4000MW λιγνίτη στο σύστημα μέχρι το 2030 και ταυτόχρονα να καλύπτουμε τον εθνικό στόχο για το 20-20-20, που αποτελεί δεσμευτική υποχρέωση της χώρας.
Δεν πρέπει να ξεχνούμε στιγμή ότι η χώρα είναι χρεοκοπημένη, το "Λεφτά υπάρχουν" μας τελείωσε, το success story επίσης, και δεν υπάρχουν χρήματα για επενδύσεις που δεν θα προσφέρουν προστιθέμενη αξία στη χώρα. Δεν πρέπει να ξεχνούμε στιγμή ότι η ηλεκτρική ενέργεια δεν αποθηκεύεται κι ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να επενδυθούν χρήματα σε μονάδες που θα κάθονται επειδή δεν θα υπάρχει λόγος να δουλεύουν. Έχουμε ήδη το παράδειγμα των ιδιωτών παραγωγών που ζητούν τη σιγουριά της εξασφάλισης των κεφαλαίων τους μέσα από μηχανισμούς όπως ΜΑΣΜ, ΑΔΙ, αποζημίωση ισχύος, κλπ. Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνούμε τα λάθη των τελευταίων χρόνων, που γέμισαν το ηλεκτρικό μας σύστημα με πανάκριβες μονάδες φυσικού αερίου και με ΑΠΕ που απαιτούν υπέρογκες επιδοτήσεις, εκτοξεύοντας το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ στη στρατόσφαιρα, αυξάνοντας το κόστος για τον τελικό καταναλωτή και προκαλώντας εξωφρενικές αυξήσεις στο ΕΤΜΕΑΡ, την ώρα που ο κόσμος δεν μπορεί πια να πληρώνει τους ήδη φουσκωμένους λογαριασμούς και 350.000 νοικοκυριά είναι χωρίς ρεύμα. 

ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr