Σάββατο, 12 Ιουλίου 2014

Ο ανταγωνισμός που ρίχνει τις τιμές και άλλα παραμύθια


Στη σημερινή εικόνα βλέπουμε το διάγραμμα της μεταβολής, κατά τον τελευταίο χρόνο, της τιμής του πετρελαίου τύπου Brent, για προθεσμιακά συμβόλαια παράδοσης σε ένα μήνα. Οι υψηλότερες τιμές είχαν σημειωθεί τον Αύγουστο 2013 και στο τέλος Ιουνίου, με την αναταραχή που σημειώθηκε στο Ιράκ, έγινε μια απότομη αύξηση της τιμής και απόπειρα προσέγγισης των περσινών υψηλών.

Η προσπάθεια έληξε άδοξα και η πτώση ήταν περίπου τόσο απότομη όσο και η άνοδος που προηγήθηκε. Ωστόσο τα περιθώρια μεταβολής της τιμής παραμένουν εξαιρετικά στενά, στα 106-115 δολάρια το βαρέλι και τα απόλυτα επίπεδα της τιμής, περί τα 110 δολάρια, παραμένουν κι αυτά σε υψηλά επίπεδα: είμαστε στην 3η πετρελαϊκή κρίση.

Όλοι θα παρατηρήσαμε την αύξηση της τιμής της βενζίνης στα πρατήρια τον τελευταίο μήνα, καθώς η άνοδος της τιμής του Brent συνοδεύθηκε από αύξηση της τιμής της βενζίνης. Τώρα που έπεσε η τιμή του Brent, παρατήρησε μήπως κανείς αντίστοιχη μείωση στην τιμή της βενζίνης;

Είμαστε βέβαια σε περίοδο υψηλής ζήτησης βενζίνης, αφού έχει αρχίσει η περίοδος καλοκαιρινών διακοπών, για όσους βέβαια δεν είναι άνεργοι, μισθωτοί ή συνταξιούχοι, που είδαν τα εισοδήματά τους να καταβαραθρώνονται στα χρόνια των μνημονίων. Είναι αρκετοί και οι τουρίστες και συντηρούν κι αυτοί με τη σειρά τους τη ζήτηση. Αυτό από μόνο του δεν δικαιολογεί να ανεβαίνουν οι τιμές όταν ακριβαίνει το πετρέλαιο και να ξεχνούν να μειωθούν όταν μειώνεται η τιμή του πετρελαίου.

Όσοι ρομαντικοί θα ανέμεναν τον παρεμβατικό ρόλο του κράτους στην παρακολούθηση της διακύμανσης των τιμών, ας κοιτάξουν το διάγραμμα και την τιμή στο βενζινάδικο της γειτονιάς τους. Το failed state δεν θα σταματήσει ποτέ να μας πληγώνει. Μόνος τρόπος για να αποκτήσουμε ένα κράτος που να σέβεται τον πολίτη κι όχι τους ολιγάρχες είναι να απαλλαγούμε το συντομότερο απ' αυτούς που χρεοκόπησαν τη χώρα σε καιρό ειρήνης.

ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr

ΖΙΓΚ ΧΑΪΛ




ΠΗΓΗ:skitsoblog.blogspot.gr

Ανταγωνίζεται τη ΔΕΠΑ με τα λεφτά της!!!

Ανταγωνίζεται τη ΔΕΠΑ με τα λεφτά της!!!
Αυτά μόνο στην Ελλάδα συμβαίνουν! Η ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ, πέρα από τα σχεδόν 60.000.000 ευρώ που χρωστάει εκ νέου στη ΔΕΗ από απλήρωτους λογαριασμούς ρεύματος, χρωστάει και ένα ποσό της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ στη ΔΕΠΑ. Όπως είχε αποκαλύψει μάλιστα η εφημερίδα μας σε προηγούμενα φύλλα, το ποσό αυτό είχε εκτοξευθεί στη μεγίστη τιμή του το περασμένο καλοκαίρι και η ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ αρνιόταν να προσέλθει καν σε διαπραγμάτευση για διακανονισμό σχετικά με την αποπληρωμή του, την ίδια στιγμή που ο ιδιοκτήτης της ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ, κ. Ευάγγελος Μυτιληναίος, εμφανιζόταν ως υποψήφιος αγοραστής της ΔΕΠΑ, ως εταίρος όμως της κοινοπραξίας Μ&Μ Gas.
Τελικά, υποτίθεται ότι κάποια στιγμή το περασμένο φθινόπωρο, και με την απειλή της διακοπής της προμήθειας φυσικού αερίου από την πλευρά της ΔΕΠΑ, η ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ ήρθε σε συμφωνία διακανονισμού του χρέους – σύμφωνα όμως με τις υπάρχουσες πληροφορίες ο διακανονισμός αυτός στην ουσία δεν έχει μειώσει σχεδόν καθόλου το χρέος μέχρι σήμερα, αφού εφαρμόζεται η γνωστή τακτική όπως και με τη ΔΕΗ.
Συσσωρεύει χρέος, αναγκάζει τη δημόσια επιχείρηση να προβεί σε ένα διακανονισμό αποπληρωμής ευνοϊκό για την ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ (π.χ. Πλαίσιο Συμφωνίας με ΔΕΗ του 2010), υποτίθεται ότι εξυπηρετεί τον διακανονισμό για να μην μπορούν να της τον καταγγείλουν, από την άλλη μεριά όμως δεν εξοφλεί κανονικά τους νέους λογαριασμούς καταναλώσεων και έτσι το ύψος του χρέους παραμένει το ίδιο ή και αυξάνει.
Την ίδια στιγμή λοιπόν που η ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ χρωστάει στη ΔΕΠΑ αυτό το τεράστιο ποσό, την περασμένη εβδομάδα εισήγαγε μεγάλες ποσότητες υγροποιημένου φυσικού αερίου στον τερματικό σταθμό LNGστη Ρεβυθούσα. Θα αναρωτηθεί κανείς βέβαια και πού είναι το κακό να εισάγει και η ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ φυσικό αέριο, αφού και το δικαίωμα έχει και το χρησιμοποιεί ως καύσιμο; Υπό κανονικές συνθήκες δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα, πλην όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση τίθεται τεράστιο θέμα για τους εξής δύο λόγους:
1] Γιατί οι ποσότητες που εισήγαγε είναι πολύ μεγαλύτερες απ’ αυτές που καταναλώνει η ίδια η ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ εντός του χρονικού περιθωρίου των 17 ημερών που έχει στη διάθεσή της, πράγμα που σημαίνει ότι σημαντικό μέρος των ποσοτήτων αυτών θα τις διοχετεύσει και σε τρίτους, σε ευθύ ανταγωνισμό με τη ΔΕΠΑ, και
2] Γιατί για να εισάγει κάποιος υγροποιημένο φυσικό αέριο πρέπει να το προπληρώσει, η δε αξία των ποσοτήτων που εισήγαγε η ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ την προηγούμενη εβδομάδα ήταν της τάξης των 30 εκατομμυρίων ευρώ. Μέγα σκάνδαλο, αν αναλογιστεί κανείς ότι την ίδια στιγμή χρωστάει τόσες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ τόσο στη ΔΕΠΑ όσο και στη ΔΕΗ. Τους ξένους, δηλαδή, τους πληρώνουμε κανονικά και τις ελληνικές δημόσιες επιχειρήσεις τις φεσώνουμε.

Στάχτη στα μάτια
Προφανώς όλα αυτά τα γνωρίζει ο κ. Μυτιληναίος και για να ριχτεί στάχτη στα μάτια διοχετεύτηκε δημοσιογραφικά η πληροφορία ότι το υγροποιημένο φυσικό αέριο το εισήγαγε η Μ&Μ Gas (η μικτή εταιρεία του Μυτιληναίου με τη MotorOil). Έλα όμως που τα πράγματα δεν είναι έτσι, αφού το ποιος είναι ο εισαγωγέας φαίνεται στην επίσημη κατάσταση που δημοσιεύει στην ιστοσελίδα του ο ΔΕΣΦΑ και –δυστυχώς για τον κ. Μυτιληναίο– η αλήθεια δεν κρύβεται, ότι δηλαδή τις ποσότητες φυσικού αερίου τις έφερε η ίδια η ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ. Απλώς, οι δημοσιογράφοι που διοχέτευσαν την πληροφορία κατάπιαν «αμάσητα» όλα όσα τους έδωσαν ο κ. Δημήτρης και η γνωστή κυρία της επικοινωνίας του Ομίλου, ονόματι Βίβιαν, αφού προφανώς ικανοποιήθηκαν ποικιλοτρόπως…
Το ερώτημα μετά απ’ όλα αυτά είναι τι κάνουν τόσο η ΔΕΠΑ, η οποία θα πρέπει να σπεύσει και να ζητήσει από την ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ την άμεση αποπληρωμή του συνόλου του χρέους της, όσο και οι ανακριτικές αρχές, οι οποίες μήνες τώρα υποτίθεται ερευνούν τα χρέη της ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει κανένα αποτέλεσμα. Και βέβαια, εκτός από το ερώτημα υπάρχει και η απορία για την κυρία ανακρίτρια που ψάχνει εδώ και καιρό να βρει άκρη για τις ποινικές ευθύνες που υπάρχουν για κάποιους στα «νταραβέρια» μεταξύ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ και ΔΕΠΑ. Επειδή μέχρι σήμερα δεν υπάρχει «φως» για τις έρευνες αυτές, μήπως η Δικαιοσύνη περιμένει το χρέος της ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ να… υπερβεί το δημόσιο χρέος για να παρέμβει; Βεβαίως, απάντηση δεν περιμένουμε…

ΠΗΓΗ:iapopsi.gr

Αυτό είναι το κρίσιμο ερώτημα που πρέπει όλοι να απαντήσουμε.

kanapes1
Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Από το 2010 οπότε και αποκαλύφτηκε ότι η Ελλάδα χρεοκόπησε, ο λαός μας έχει εντελώς αποτραβηχτεί από τα δημόσια πράγματα. Δεν πρόβαλε κανένα εμπόδιο στο πολιτικό σύστημα, αν και το τελευταίο ήταν το απόλυτα υπεύθυνο για τη χρεοκοπία της χώρας.

Ο λαός μας έδειξε πλήρη εμπιστοσύνη στους υπάρχοντες θεσμούς (Βουλή, Κυβέρνηση, Δικαιοσύνη, δημόσια διοίκηση, πνευματική ηγεσία, συνδικαλισμό κ.λ.π.) και άφησε πλήρως ελεύθερο το πολιτικό σύστημα (το οποίο ισχυρίστηκε ότι έχει τη λύση), προκειμένου να βγάλει τη χώρα από την κρίση. Υπέθεσε πως αυτή την ύστατη στιγμή το πολιτικό σύστημα επιτέλους θα συνετιστεί!!! Έχουν όμως περάσει 4 χρόνια ελεύθερης δράσης του πολιτικού συστήματος και σήμερα είμαστε στην κατάσταση που όλοι μας βιώνουμε, με τις δυσοίωνες προοπτικές που όλοι αντιλαμβανόμαστε.

Το ερώτημα λοιπόν είναι ένα και μοναδικό. Θα πρέπει να παραμείνει η ίδια κατάσταση ή αυτή πρέπει να αλλάξει;

Θα πρέπει δηλαδή ο λαός να συνεχίσει να παραμένει αδρανής, να εμπιστεύεται ακόμα τους ίδιους θεσμούς και να αφήνει αυτό το ίδιο το πολιτικό σύστημα να συνεχίζει, προσδοκώντας με αυτόν τον τρόπο τη σωτηρία του ή θα πρέπει ο λαός να ξεκινήσει διαδικασίες θεσμικών αλλαγών;

Αν η απάντηση είναι καταφατική, τότε αναγκαστικά θα αρχίσει και ο διάλογος για το είδος και τον τρόπο των αλλαγών. Αν η απάντηση είναι αρνητική, τότε απλά καθόμαστε στον καναπέ και περιμένουμε τη σωτηρία μας από αυτό το υπάρχον πολιτικό σύστημα.

ΥΓ. Όποιος πάλι πιστεύει ότι η σωτηρία του θα προέλθει από το κόμμα που ψηφίζει, τότε δεν έχει παρά να παραμείνει στον καναπέ του και να περιμένει να τον καλέσουν στις κάλπες για να ψηφίσει το κόμμα που θα τον σώσει. Δεν πρέπει όμως ποτέ να ξεχνάμε αυτό που είπε ο Ασημάκης Πανσέληνος.  «Η σωτηρία είναι επικερδής επιχείρηση για τον σωτήρα».

Πέτρος Χασάπης

ΠΗΓΗ:olympia.gr

Μυστηριώδεις ήχους από το βαθύ διάστημα εντόπισαν οι ερευνητές


Εκπληκτοι οι ερευνητές από το ραδιοτηλεσκόπιο Αρεσίμπο στο Πουέρτο Ρίκο ανακοίνωσαν ότι έλαβαν μία σειρά από μυστηριώδη σήματα αγνώστου προελεύσεως από το βαθύ διάστημα.

Οπως αναφέρουν οι ερευνητές, πρόκειται για διακεκομμένα σήματα ραδιοκυμάτων τα οποία προέρχονται πολύ πιο μακριά από τον γαλαξία μας.Το πρώτο ραδιοτηλεσκόπιο που ανακάλυψε αυτούς τους περίεργους παλμούς ήταν το Parkes στην κεντρική Νέα Νότια Ουαλία της Αυστραλίας, ωστόσο οι ερευνητές είχαν αγνοήσει τότε αυτά τα σήματα, καθώς επρόκειτο για μεμονωμένο περιστατικό.

Τώρα όμως η διεθνής ομάδα των αστρονόμων που παρακολουθεί το διάσημο τηλεσκόπιο στο Πουέρτο Ρίκο εντόπισε παρόμοια διαγαλαξιακά ραδιοκύματα, επιβεβαιώνοντας τις προηγούμενες παρατηρήσεις και δημιουργώντας απορίες στους ερευνητές.

Οπως αναφέρει η επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, Βικτόρια Κάσπι: «Το αποτέλεσμα της έρευνάς μας είναι σημαντικό διότι εξαλείφει κάθε αμφιβολία σχετικά με την κοσμική προέλευση των ραδιοκυμάτων. Τα ραδιοκύματα φαίνεται σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις ότι προέρχονται έξω από το γαλαξία μας, μια προοπτική οπωσδήποτε συναρπαστική»

Από πού προέρχονται όμως τελικά αυτά τα σήματα; Συμφωνα με τους αστρονόμους, οι πιθανές απαντήσεις στο ερώτημα, είναι είτε ήχοι από την εξάτμιση μαύρων τρυπών, είτε από τη συγχώνευση άστρων νετρονίων ή από τις εκρήξεις που προκαλούνται από τα μάγναστρα.



ΠΗΓΗ: defencenet.gr

ΣΚΟΤΑΔΙΣΤΕΣ




ΠΗΓΗ:skitsoblog.blogspot.gr

Πώς βγαίνει το γρήγορο χρήμα στα καράβια

Κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων από αγοραπωλησίες πλοίων για τους έλληνες εφοπλιστές. Αποδόσεις έως και 32%. Πόσα έβαλαν και πόσα πήραν

Από τον Ηλία Γ. Μπέλλο

Υπεραξίες εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων έχουν δημιουργήσει Έλληνες εφοπλιστές που αγόρασαν πλοία σε χαμηλές τιμές κατά τη διάρκεια της κρίσης και είδαν τις αξίες τους να αυξάνονται δραστικά, καθώς η ναυλαγορά σταδιακά εμφανίζεται να εξέρχεται της κρίσης.

Πολλές φορές με ίδια κεφάλαια και άλλες σε κοινοπραξίες με μεγάλα, κυρίως αμερικανικά, private equity funds αλλά και με τραπεζικές χρηματοδοτήσεις αντιμετώπισαν, ορθώς, όπως αποδεικνύεται, την κρίση ως ευκαιρία.

Εφοπλιστές όπως ο Θανάσης Μαρτίνος, ο Θεόδωρος Βενιάμης, ο Πέτρος Παππάς, η Αγγελική Φράγκου, ο Γιώργος Οικονόμου, ο Σπόρος Λάτσης, οι αδελφοί Αδάμ και Σπόρος Πολέμης, ο Στάθης Τοποόζογλου και η Φωτεινή Καραμανλή τοποθετήθηκαν είτε σε μεταχειρισμένα πλοία στη δευτερογενή αγορά είτε σε νεότευκτα, βάζοντας παραγγελίες σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, και με τις επενδυτικές τους κινήσεις την τελευταία διετία κατέγραψαν υπεραξίες έως και 32%.

Στις αποδόσεις αυτές του asset play, όπως ονομάζεται στην αργκό των ναυλαγορών η επένδυση σε πλοία με στόχο την υπεραξία, δεν περιλαμβάνονται καν τα έσοδα από την εκμετάλλευσή τους, τα οποία για ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο VLCC ανήλθαν σε 4,931 εκατ. δολ. στη διετία που έληξε στα τέλη Μαΐου και για ένα μεγάλο φορτηγό Capesize στα 4,7 εκατ. δολ.

Αυτά προκύπτουν από τα στοιχεία της ανεξάρτητης εταιρείας αποτίμησης πλοίων VesselsValue.com, τα οποία δημοσίευσε πρόσφατα και το περιοδικό «TW+» της έγκυρης ναυτιλιακής επιθεώρησης TradeWinds.

Είναι χαρακτηριστικό πως μόνο το πρώτο τετράμηνο του 2014, σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal, οιΈλληνες εφοπλιστές αγόρασαν μεταχειρισμένα πλοία έναντι 4,9 δισ. δολ. και τοποθέτησαν παραγγελίες σε ναυπηγεία για νέα αξίας 2,6 δισ. δολ.

Τα αντίστοιχα ποσά για το σύνολο του 2013 είναι 6,3 δισ. και 2,5 δισ. δολ.

Σε λιγότερο από 12μηνο

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση της κοινοπραξίας που σχημάτισαν το αμερικανικό private equity Blackstone και η ελληνική ναυτιλιακή Eletson, συμφερόντων των οικογενειών Κερτσικώφ, Καρασταμάτη και Χατζηελευθεριάδη, με την οποία δομήθηκε η Eletson Gas. Πρόκειται για ναυτιλιακό σχήμα διαχείρισης στόλου δεξαμενοπλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG), στο οποίο η Eletson εισήλθε με στόλο πέντε δεξαμενοπλοίων μεσαίου μεγέθους και η Blackstone με μετρητά που χρηματοδοτούν τη ναυπήγηση οκτώ νέων δεξαμενοπλοίων μεταφοράς LPG. Στο υπό εξέταση διάστημα έχουν ήδη επενδυθεί, σύμφωνα με τη VesselsValue.com, 293 εκατ. δολ. που έχουν αποφέρει λογιστικά κέρδη 82 εκατ. δολ., δηλαδή υπεραξίες 28%, και μάλιστα σε διάστημα μικρότερο του έτους.

Υπεράξιες 90,57 εκατ. δολ. από αρχική επένδυση ύψους 591 εκατ. δολ. έχει σημειώσει κατά την τελευταία διετία και η Dorian LPG, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Χατζηπατέρα. Η Dorian LPG δημιουργήθηκε από τις Dorian Hellas, συμφερόντων του, και Seacor Holdings. Η πλευρά Χατζηπατέρα φέρεται να ελέγχει το 19,5%, το hedge fund Kensico περί το 10% και η ναυτιλιακή Scorpio άλλο 26,5%.

Η Golden Union, συμφερόντων του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμη, σύμφωνα με τη VesselsValue, έχει επενδύσει 426 εκατ. δολ. σε νεότευκτα και 240 εκατ. σε μεταχειρισμένα. Από τις επενδύσεις της αυτές έχει σημειώσει αθροιστικά υπεραξίες 154 εκατ. δολ.

Εξίσου χαρακτηριστικές είναι και οι επενδύσεις που έκαναν την τελευταία διετία από κοινού Παππάς και Oaktree μέσω της Ocean Bulk, ύψους 741,49 εκατ. δολαρίων, οι οποίες έχουν αποφέρει (λογιστικό) κέρδος ύψους 155,94 εκατ. δολ. Πρόκειται για τις υπεραξίες από τις ανατιμήσεις, λόγω βελτίωσης των συνθηκών στις αγορές, των περιουσιακών στοιχείων που έχουν αγοραστεί, δηλαδή των πλοίων, μεταχειρισμένων και νεότευκτων.

Η εισηγμένη στο Nasdaq Star Bulk Carriers Corp., συμφερόντων της οικογένειας του Πέτρου Παππά, συγχωνεύεται τώρα με την ιδιωτική ναυτιλιακή OceanBulk. Η OceanBulk, όπως και η Star Bulk, ανήκει επίσης στα συμφέροντα των δύο μετόχων, και ειδικότερα του ομίλου Παππά και του Oaktree Capital. Με βάση τους όρους της συμφωνίας, η Oaktree θα ελέγχει το 61,3% της νέας εταιρείας και ο όμιλος Παππά το 12,5%, ενώ το υπόλοιπο είναι στα χέρια του ευρύτερου επενδυτικού κοινού.

* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 5ης Ιουλίου

ΠΗΓΗ:capital.gr

"Σπάει" το μονοπώλιο των ΕΠΑ στο φυσικό αέριο


Η διοίκηση της ΔΕΠΑ σε συνεργασία με τους μετόχους των τριών Εταιρειών Παροχής Αερίου σε Αττική, Θεσσαλία και Θεσσαλονίκη (Shell και ENI) επεξεργάζεται σχέδιο για το αντιστάθμισμα των απωλειών από το σπάσιμο του μονοπωλίου των ΕΠΑ, στη λιανική αγορά φυσικού αερίου. 

Σύμφωνα με την «Καθημερινή», το σχέδιο περιλαμβάνει χρονική επέκταση των αδειών για τη δραστηριότητα της προμήθειας και γεωγραφική επέκταση των υφιστάμενων ορίων των τριών ΕΠΑ για τη δραστηριότητα της διανομής. 

Στόχος είναι το σχέδιο αυτό να αποτελέσει τον βασικό άξονα του νομοσχεδίου για το άνοιγμα της λιανικής αγοράς, που με βάση το μνημόνιο θα έπρεπε να είχε θεσμοθετηθεί μέχρι τα τέλη Ιουνίου 2014. Η καθυστέρηση αποδίδεται από το ΥΠΕΚΑ στην απαιτητική διαχείριση από πλευράς του των εξελίξεων γύρω από το νομοσχέδιο της Μικρής ΔΕΗ. Κύκλοι του ΥΠΕΚΑ τονίζουν, σύμφωνα με την «Καθημερινή», ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με την τρόικα για τη μικρή αυτή καθυστέρηση και ότι μέσα στις επόμενες ημέρες το νομοσχέδιο θα κατατεθεί στη Βουλή. 

Ένα από τα κρίσιμα θέματα που το νομοσχέδιο πρέπει να επιλύσει είναι τα αντισταθμιστικά οφέλη προς τους επενδυτές και τη ΔΕΠΑ, η οποία συμμετέχει με ποσοστό 51% σε κάθε ΕΠΑ, που χάνουν το αποκλειστικό δικαίωμα στην προμήθεια και διανομή.


ΠΗΓΗ.capital.gr

Άρθρο στην Guardian αποκαλύπτει την απάτη των ιδιωτικοποιήσεων

20140712-073558-27358711.jpg
Η κοινή γνώμη στρέφεται κατά της απάτης που είναι η ιδιωτικοποίηση

Η αναβίωση, διεθνώς, της δημόσιας ιδιοκτησίας είναι ανάθεμα για την οικονομική ελίτ. Αλλά είναι ζωτικής σημασίας για την πραγματική οικονομική ανάκαμψη.

Η ιδιωτικοποίηση δεν λειτουργεί. Μας είχαν υποσχεθεί μια δημοκρατία των “μετόχων”, του ανταγωνισμού, της μείωσης του κόστους και 
ποιοτικότερων υπηρεσιών. Μια γενιά αργότερα, η εμπειρία των περισσότερων ανθρώπων δείχνει το αντίθετο. Από την ενέργεια ως το νερό, από τις σιδηροδρομικές έως τις δημόσιες υπηρεσίες, στην πραγματικότητα υπήρξαν ιδιωτικά μονοπώλια, στρεβλές επιδοτήσεις, εξωφρενικές τιμές, αξιολύπητα ανεπαρκείς επενδύσεις, κερδοσκοπία και κατάκτηση δημοσίων υπηρεσιών από εταιρείες.

Τα ιδιωτικά καρτέλ εντέχνως ξεφεύγουν από τις ρυθμιστικές αρχές. Οι καταναλωτές και οι πολιτικοί εξαπατώνται από το εμπορικό απόρρητο και τη νομική πολυπλοκότητα των συμβάσεων. Το εργατικό δυναμικό είδε τις αμοιβές του να περικόπτονται και τις εργασιακές συνθήκες να χειροτερεύουν. Ο έλεγχος των βασικών υπηρεσιών δεν πέρασε απλώς σε ξένες μεγάλες εταιρείες, αλλά συχνά αυτές οι εταιρείες είναι κρατικές – ανήκουν όμως σε άλλο κράτος.

Η μια έκθεση μετά την άλλη απέδειξε πως οι ιδιωτικοποιημένες υπηρεσίες είναι πιο δαπανηρές και πιο αναποτελεσματικές από τις αντίστοιχες δημόσιες υπηρεσίες. Δεν προκαλεί καθόλου έκπληξη το γεγονός πως η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών, που ποτέ δεν υποστήριξαν ούτε μία ιδιωτικοποίηση, ούτε εμπιστεύονται τους ιδιώτες και ούτε τους θέλουν να παρέχουν υπηρεσίες.

Όμως, ανεξάρτητα από τα στοιχεία, το καραβάνι συνεχίζεται. Η κυβέρνηση του Ντέιβιντ Κάμερον προωθεί τώρα την ιδιωτικοποίηση στους κεντρικούς τομείς της εκπαίδευσης και της υγείας, ιδιωτικοποιεί τις υπηρεσίες δικαστικής επιτήρησης και ξεπουλά ένα μέρος των Βασιλικών Ταχυδρομείων για πάνω από 1 δισεκατομμύρια λίρες λιγότερο από την τρέχουσα τιμή τους, ενώ οι οικονομικοί σύμβουλοι της κυβέρνησης εξαργυρώνουν τις μετοχές τους με συνοπτικές διαδικασίες.

Όσες καταστροφικές αποτυχίες ή απάτες και αν ήδη επιβαρύνουν συγκεκριμένες εταιρείες, κανείς δεν τις εμποδίζει από το να κερδίσουν νέα προσοδοφόρα συμβόλαια από μια πίτα 80 δισεκατομμυρίων λιρών – και οι ιδιωτικές εταιρείες του χώρου ασκούν ολοένα και μεγαλύτερη επιρροή στη βουλή.

Το πλήρες άρθρο εδώ:
http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/jul/09/tide-turning-against-privatisation

Μετάφραση: Νίκος Σ.

ΠΗΓΗ:olympia.gr

Κόλπο με τα πετρέλαια: Ιδιώτες θα μοιράσουν το πετρέλαιο της Ελλάδας


Σε ιδιώτες "μεσίτες" μεθοδεύει να δώσει η κυβέρνηση τη διαχείριση των διαγωνισμών για τις έρευνες υδρογονανθράκων στην Ελλάδα, παρακάμπτοντας τον δημόσιο φορέα που ιδρύθηκε το 2011 για τη διαφύλαξη των συμφερόντων του Δημοσίου. Όπως αποκαλύπτει η Εφημερίδα των Συντακτών, λίγες μέρες πριν αρχίσει ο μεγάλος γύρος παραχωρήσεων 20 θαλάσσιων οικοπέδων σε Ιόνιο και Κρήτη, το ΥΠΕΚΑ σπεύδει να αναθέσει με "κλειστό" διαγωνισμό σε ιδιωτική εταιρεία ή "ένωση φυσικών ανθρώπων" τη μεγάλη δουλειά των πετρελαίων.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το ΥΠΕΚΑ είχε προκηρύξει από τις 27 Ιουνίου κλειστό διεθνή διαγωνισμό με σκοπό την πρόσληψη συμβουλευτικής εταιρείας η οποία όχι μόνο θα αναλάβει την όλη διαδικασία προετοιμασίας και υλοποίησης του μεγαλεπήβολου σχεδίου για τον γύρο παραχωρήσεων αλλά παράλληλα θα έχει και ενισχυμένο ρόλο ως προς την κατάρτιση του θεσμικού πλαισίου και αυτή καθεαυτή τη στελέχωση της δημόσιας Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων (ΕΔΕΥ).
Όπως αναφέρει η σχετική προκήρυξη, ο εν λόγω διαγωνισμός φέρει τον τίτλο "Προμήθεια συμβουλευτικών υπηρεσιών για την προώθηση της ανάπτυξης του εθνικού πλούτου" και πρόκειται να ολοκληρωθεί με την υποβολή προσφορών στις 30 Ιουλίου 2014. Η αμοιβή της εταιρείας που θα μειοδοτήσει προϋπολογίζεται σε 772.357 ευρώ (950.000 με φπα), ενώ είναι άξιο αναφοράς πως ο σύμβουλος θα παρέχει υπηρεσίες στο Δημόσιο για περισσότερο από ένα χρόνο και συγκεκριμένα μέχρι τις 30/11/2015.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, προφανώς δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι αυτό το χρονικό διάστημα συμπίπτει απόλυτα με το χρονοδιάγραμμα του ΥΠΕΚΑ που προβλέπει πως ο γύρος παραχωρήσεων θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο-Απρίλιο του 2015 και μέχρι Ιούνιο-Ιούλιου θα γίνει η αξιολόγηση των προσφορών και η ανακήρυξη των αναδόχων.
Το ύψος της αμοιβής δε, είναι συμπτωματικά τόσο όσο υπολογίζουν να εισπράξουν το Δημόσιο και η νορβηγική PGS από την πώληση σεισμικών δεδομένων έκτασης 1.500 χλμ προς 500 ευρώ το χιλιόμετρο σε κάθε μία από τις πετρελαϊκές επιχειρήσεις που θα ενδιαφερθούν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για τα οικόπεδα.
Την εκτίμηση  πως η κυβέρνηση προτιμά να προσλάβει μια ιδιωτική "αντι-ΕΔΕΥ" αντι να βγάλει από τον πάγο τον δημόσιο φορέα που συστάθηκε για αυτόν τον σκοπό, ενισχύουν και οι όροι προκήρυξης για τη στελέχωση της εταιρείας συμβούλων που ουσιαστικά είναι "καρμπόν" με τις ανάγκες του δημοσίου φορέας.
Έτσι, η εταιρεία που θα αναλάβει τη δουλειά θα πρέπει να έχει ακριβώς 20 άτομα προσωπικό, όσα δηλαδή προβλέπεται ότι θα προσληφθούν και στην ΕΔΕΥ, επιπλέον των 5 που θα αποσπαστούν από το δημόσιο.
Τέλος, το δημοσίευμα σημειώνει πως με βάση τους όρους του διαγωνισμού που δείχνουν να είναι φωτογραφικοί, η εταιρεία που θα προσληφθεί πρέπει να έχει κατ'ελάχιστο ετήσια έσοδα 1,5 εκατ ευρώ τα 3 τελευταία χρόνια και θετικά λειτουργικά κέρδη, ενώ προβλέπεται και η δυνατότητα να υποβάλει προσφορά κοινοπραξία φυσικών προσώπων ή joint Ventures , που σε αυτή την περίπτωση μπορούν να πληρούν τα κριτήρια σωρευτικά όλοι μαζί.
πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών

ΠΗΓΗ:news247.gr