Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ--- ΑΠΟ ΤΟ 1952 ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ..!!!!‏




Διαβάσαμε ένα άρθρο και μας έκανε τεράστια εντύπωση.Το τελευταίο καιρό πολλοί ανακαλύπτουν τη διαχρονική γραφή ποιημάτων και άρθρων,όμως όταν έπεσε το συγκεκριμένο στην αντίληψή μας δε το πιστεύαμε το πόσο "μέσα" έπεσε στις προβλέψεις του ένας άνθρωπος ΤΟ 1952...
Κατά πάγια πολιτική μας θα εξακριβώσουμε την αλήθεια του κειμένου και τις επόμενες μέρες θα σας παρουσιάσουμε και που μπορείτε να βρείτε και εσείς οι ίδιοι το αναφερθέν βιβλίο..Διαβάστε:

Ήταν Γενάρης του 1952, όταν ο Ισίδωρος Πόσδαγλης ολοκλήρωνε το πόνημά του "Πατριωτική Οικονομική Πολιτική", ένα μικρό βιβλιαράκι που "κάποιοι" φρόντισαν να εξαφανιστεί. Αντίτυπά του μοιράζονταν από χέρι σε χέρι μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1980, περίπου τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη του έκδοση από τις οικονομικές εκδόσεις "Μπιστιρλή", το γνωστό στους μυημένους εξειδικευμένο εκδοτικό οίκο που από τις αρχές του αιώνα εξέδιδε τα πλέον προχωρημένα επιστημονικά συγγράμματα για λίγους και εκλεκτούς.
Ποιος ήταν ο Ισίδωρος Πόσδαγλης; 
Γεννήθηκε στη Λαμία το 1907. Εντάχθηκε από πολύ νωρίς, ήδη από το 1922 στην ηλικία των 15 χρονών, στον "Όμιλο Ελεύθερης Σκέψης" κι άρχισε να διαμορφώνει την πατριωτική του οικονομική θεωρία.
Μετά, έφυγε για τη Σοβιετική Ένωση όπου σπούδασε οικονομικά στο Κρατικό Πανεπιστήμιο  της Μόσχας -το γνωστό μετονομασθέν σε Λομονόσοφ - και στη συνέχεια εργάστηκε μαζί με μερικά από τα πιο κορυφαία μυαλά της εποχής του σε ορισμένα από τα πιο προχωρημένα και άκρως απόρρητα οικονομικά προγράμματα της τότε Σοβιετίας.
Το 1940 επιστρέφει στην Ελλάδα, εντάσσεται στην Αντίσταση και με το τέλος του πολέμου συλλαμβάνεται από τους Άγγλους και παραδίδεται στη Χωροφυλακή. Μένει φυλακισμένος, "ξεχασμένος" για χρόνια. Στο κρατητήριο ολοκληρώνει το βιβλίο "Πατριωτική Οικονομική Πολιτική" που δεν πέρασε απαρατήρητο από τον εκδοτικό οίκο "Μπιστιρλή", ο οποίος και το εκδίδει. Το βιβλίο είναι δυναμίτης, αφού περιέχει μερικά από τα πιο πρωτοποριακά μοντέλα οικονομικής πρόβλεψης που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Επιπλέον, προβάλλει το πατριωτικό μοντέλο της οικονομίας και προκαλεί πάταγο στους τότε διεθνείς οικονομικούς κύκλους και σε πρόσωπα που διαμόρφωναν τη διεθνή οικονομική πολιτική.
Αυτά για την ιστορία. Απλά να προσθέσουμε ότι αρκετοί Έλληνες που εργάζονται σε μεγάλους διεθνείς Οίκους - που σήμερα κάποιοι εξ΄αυτών των Οίκων μας ταλανίζουν - έχουν δει στις βιβλιοθήκες Διευθυνόντων Συμβούλων και άλλων κορυφαίων στελεχών το βιβλιαράκι του Ισίδωρου Πόσδαγλη. Του μεγάλου Αγωνιστή και Οικονομολόγου. Ίσως κάποια στιγμή αξίζει να ασχοληθούμε και να αναφέρουμε πολύ περισσότερα για ένα από τα μεγαλύτερα οικονομικά μυαλά που γέννησε αυτός ο τόπος.
Τι έγραφε στο βιβλίο του ο Πόσδαγλης και γιατί δεν θέλουν να το ξέρουμε;
Μερικές μόνο αναφορές από το βιβλίο του Πόσδαγλη - το οποίο θυμίζουμε γράφτηκε στα 1952 - είναι ικανές να ανατρέψουν, κυριολεκτικά να τινάξουν στον αέρα το σάπιο οικοδόμημα της αδιέξοδης οικονομικής πολιτικής που ακολουθείται. Διαβάστε:
Στο δεύτερο κεφάλαιο με τίτλο "Εθνικό Χρέος και Εθνικό Έλλειμμα" σημειώνει ο Πόσδαγλης, στις σελίδα 17:
"Όταν τα δανεισμένα κεφάλαια του διεθνούς καπιταλισμού βρεθούν στο όριο της απόδοσής τους τότε ακολουθεί μια απομείωση του Εθνικού Χρέους, που επιβάλλουν δια της βίας. Τότε θα επικαλεστούν την ανάγκη πλέριας συμμετοχής όλων των δανειστών, εννοώντας μ΄ αυτά τα λόγια ότι πρέπει να πληρώσουν οι αποταμιεύσεις των εργατών, των αγροτών και του λαού. Κυλάνε έτσι το χρέος τους από το Κράτος που στέρεψε από απόδοση στο γόνιμο χωράφι του αγρότη για να πάρουν κι από εκεί κέρδη."


Και συνεχίζει ο Πόσδαγλης πιο κάτω, στη σελίδα 22 στο ίδιο κεφάλαιο:
"Όταν η Ευρώπη μετά τον Πόλεμο θα φτιάσει το Νόμισμα για να απορροφήσει τα λαϊκά κεφάλαια, τότες θα στραφούν προς την Ελλάδα να της κόψουν το Χρέος που θα της έχουν φορτώσει, με σκοπό να τραβήξουν από τους εργαζόμενους και τους αγρότες ότι θα έχουν μαζέψει από το τέλος του Πολέμου και μετά". Αν βρίσκετε εντυπωσιακό να προβλέψει κανείς το κοινό νόμισμα από ένα κρατητήριο στα 1952 περιμένετε να δείτε παρακάτω:
"Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιρλανδία, Ισπανία και Ιταλία θα γίνουν στόχος του διεθνούς κεφαλαίου μόλις φτιάσουνε το Νόμισμα. Το άθροισμα των δικών τους χρεών - που με τέχνη και κόπο θα τους έχουν φορτώσει - θα ισορροπεί, θα αντιπροσωπεύει το Χρέος μιας ψευτο-ένωσης, ώστε να ισοφαρίζει τα κέρδη των Γερμανο-Γάλλων και των ιμπεριαλιστών συμμάχων τους.". Σελίδα 24!
Αυτά γράφει ο Πόσδαγλης, με στοιχεία, αριθμούς και διαγράμματα, είπαμε από το 1952!
Στο τέταρτο κεφάλαιο "Τα Κόμματα" γράφει ο Πόσδαγλης στη σελίδα 121:
"Όταν ο λαός πρέπει να καθοδηγηθεί προς την απομείωση του Χρέους τότε χρειάζεται μια γενικής φύσης Κυβέρνηση (Σ.Σ.: Ο Πόσδαγλης μάλλον εννοεί μια Κυβέρνηση συνεργασίας), που θα αντιπαλεύει τα λαϊκά συμφέροντα σ' όλο το πλάτος της ιδεολογικής αντιπάλης. Ο διεθνής παράγοντας του καπιταλισμού θα φροντίσει ώστε να μην υπάρχουν δυνατότητες άλλες απ΄αυτές που θα λέει η γενικής φύσης Κυβέρνηση." Μήπως σας θυμίζει κάτι;
Γιατί όμως στην Ελλάδα; Τα εξηγεί όλα ο Πόσδαγλης:
"Αμερικανοί και Γερμανοί δεν μπορούν να ζήσουν πιο πέρα απ΄ το τέλος του αιώνα γιατί θαναι τόση η ανάγκη τους για κεφάλαια, όπως βλέπουμε ακριβώς στον πίνακα πιο πάνω, που θα πρέπει να βγάλουν τα πετρέλαια για τα οποία οι ίδιοι οι Γερμανοί ήρθαν να κάνουν Κατοχή στην Πατρίδα μας. Θα δείτε να ξαναβρίσκονται Σύμμαχοι, να συγκεντρώνουν και πάλι τις δυνάμεις τους και να ασχολούνται με το χάρτη που ξέρουν όλοι τους και τον έχουν κλεισμένο στα συρτάρια τους.Και οι ξένοι και οι ντόπιοι συνεργάτες τους."
Σε ποιο χάρτη αναφέρεται αυτός ο μεγάλος και ξεχασμένος αγωνιστής;  

ΠΗΓΗ:.triklopodia.com

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΑΣΚΕ ΑΣΠΡΟΦΟΣ


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχει συνειδητή επιλογή της Διοίκησης να δημιουργήσει κλίμα ανασφάλειας και φόβου σε όλους τους εργαζόμενους.
Προσπαθεί να επιβάλει τους μνημονιακούς νόμους, μιλώντας για διαθεσιμότητες, εκ περιτροπής εργασία, ατομικές συμβάσεις κλπ.
Σε όλη αυτή την «αγωνιώδη» προσπάθειά της, ξεχνά ότι υπάρχουν εργαζόμενοι οι οποίοι είναι οι χαμηλότεροι αμειβόμενοι σε όλο τον Όμιλο των ΕΛΠΕ.
Μέχρι σήμερα δεν έχουμε ακούσει τίποτε για ανάπτυξη, για νέα έργα που θα δώσουν πνοή και προοπτική στην ΑΣΠΡΟΦΟΣ.
Έχουν αναλωθεί επτά μήνες τώρα, να συζητούν και να συζητούν, σπαταλώντας ατέλειωτες και κουραστικές ώρες για το πώς πρέπει να αποδεχτούμε!!! μισθολογικές μειώσεις, μειώσεις προσωπικού και να συμπτυχτούμε σε ορόφους!!!
Νομίζουν ότι έτσι θα κερδίσει η Εταιρεία χρόνο. Χρόνο για να κάνει τι ?
Άμεσα  πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι βρίσκονται σε εταιρεία και όχι σε πειραματικό εργαστήριο.
Δεν πρέπει να τους αφήσουμε να φαντάζονται ότι θα γίνουμε τα πειραματόζωα του Ομίλου.  Πρέπει σήμερα να καταλάβουν ότι τα μέτρα που απεργάζονται δεν απαιτούν ιδιαίτερη ικανότητα διοίκησης αλλά εύκολη απάντηση στο μέχρι σήμερα δικό τους κενό.
Αφού λοιπόν αναδιοργάνωσαν την αναδιοργάνωση μειώνοντας ή καταργώντας επιδόματα, επιθυμούν τώρα με εκβιαστικά διλήμματα να μας πείσουν πως ότι κάνουν, το κάνουν για το καλό μας!!!!!!
Καλούμε την Διοίκηση άμεσα να σταματήσει αυτά τα σενάρια και να προσέλθει σε έναν ειλικρινή διάλογο με στόχους:
1.    Την βιωσιμότητα και ανάπτυξη της Εταιρείας.
2.    Την διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας.
3.    Τον ορθολογισμό όλων των δαπανών της Εταιρίας.
Σε αντίθετη περίπτωση δεν θα τους κάνουμε την χάρη να «κοιτάμε τα πλοία που φεύγουν».
Θα αντιδράσουμε ενωμένοι και αποφασισμένοι, όπως εμείς γνωρίζουμε καλύτερα και άλλωστε το έχουμε αποδείξει σε όλες τις δύσκολες καταστάσεις που πέρασε η ΑΣΠΡΟΦΟΣ στα 29 χρόνια λειτουργίας της.


                                                                       Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς
                                                                              ΠΑΣΚΕ ΑΣΠΡΟΦΟΣ




ΚΑΠΟΤΕ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ

thumb
ΠΗΓΗ:topontiki.gr

Ιράν: «Πρέπει να σταματήσουμε τις εξαγωγές αργού πετρελαίου»



«Πρέπει να σταματήσουμε τις εξαγωγές αργού πετρελαίου. Είναι εφικτό», δήλωσε ο Αχμαντινετζάντ.
Το Ιράν πρέπει να μειώσει την εξάρτηση της οικονομίας του από τις εξαγωγές αργού πετρελαίου, δήλωσε σήμερα, Τρίτη, ο Ιρανός πρόεδρος, Μαχμούντ Αχμαντινετζάντ, την ώρα που η χώρα είναι αντιμέτωπη με τις ευρωπαϊκές και αμερικανικές κυρώσεις στις εξαγωγές πετρελαίου.
«Πρέπει να σταματήσουμε τις εξαγωγές αργού πετρελαίου. Είναι εφικτό», δήλωσε ο Αχμαντινετζάντ, όπως μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Irna.
Ο Ιρανός πρόεδρος μιλούσε στα εγκαίνια ενός διυλιστηρίου στην Τεχεράνη, το οποίο θα βοηθήσει να αυξηθεί η παραγωγή βενζίνης στη χώρα κατά περίπου 3 εκατομμύρια λίτρα την ημέρα.
Ο Αχμαντινετζάντ πρόσθεσε ότι το Ιράν θα πρέπει να κατασκευάσει περισσότερα διυλιστήρια για να εξυπηρετήσουν την εθνική κατανάλωση καυσίμων και αργότερα να ενισχύσουν την εξαγωγή διυλισμένων προϊόντων, κάτι που ήδη κάνει η χώρα σε μικρή κλίμακα προς το Αφγανιστάν, το Ιράκ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Ομάν και την Αρμενία.
Δύο ημέρες πριν ο ανώτατος πνευματικός ηγέτης του Ιράν Αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ είχε χαρακτηρίσει την εξάρτηση της οικονομίας της χώρας από τις εξαγωγές πετρελαίου «παγίδα» που κληροδοτήθηκε από την κατάσταση που υπήρχε πριν το 1979 και την ισλαμική επανάσταση.
Το Ιράν αυτή τη στιγμή παράγει λίγο περισσότερο από 3 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου και εξάγει λιγότερα από δύο εκατομμύρια εξαιτίας των κυρώσεων που του έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η ιρανική παραγωγή βενζίνης φτάνει τα 60 εκατομμύρια λίτρα την ημέρα, ποσοστό που αντιστοιχεί σχεδόν στις εθνικές ανάγκες της χώρας και το οποίο έχει επιτρέψει στην Τεχεράνη να σταματήσει τις εισαγωγές βενζίνης από πέρυσι.
ΠΗΓΗ:inews.gr

Άμεση εμπλοκή της Κίνας στην κρίση – Έστειλε πολεμικά στις ακτές της Συρίας



 
 Σε κίνηση αιφνιδιασμού προχώρησε η Κίνα με την αποστολή πολεμικών- σκαφών στη Μεσόγειο και κατεύθυνση τις ακτές της Συρίας.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα  της Αιγυπτιακής εφημερίδας  Al-Shuruk τουλάχιστον μια φρεγάτα του κινεζικού Ναυτικού πέρασε εχθές από το κανάλι του Σουέζ και με κατεύθυνση την Ανατολική Μεσόγειο.
 Η εφημερίδα επικαλείται πηγή από την Αιγυπτιακή αρχή.....
διαχείρισης της διώρυγας. Στο ίδιο δημοσίευμα αναφέρεται επίσης ότι το κινεζικό σκάφος ή σκάφη έχουν ως τελικό τους προορισμό τις ακτές της Συρίας, ενώ κατά τη διάρκεια του διάπλου των κινεζικών σκαφών οι αρχές της διώρυγας είχαν λάβει έκτακτα μέτρα ασφαλείας.
 Ο Hassan al-Brince ηγετικό στέλεχος των «Αδελφών μουσουλμάνων» απατώντας στην κριτική  που του άσκησαν κόμματα της αντιπολίτευσης είπε πως η κυβέρνηση της Αιγύπτου δεν είχε κανένα δικαίωμα να σταματήσει τον πλου των κινεζικών σκαφών.
Άλλες πηγές αναφέρουν πως τα κινεζικά σκάφη ήταν τρία με τα υπόλοιπα δύο να αναφέρονται ως αντιτορπιλικά ή ως πλοία υποστήριξης, αλλά η ακριβής σύνθεση του κινεζικού αυτού Στολίσκου δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη.
 Πολλοί συνδυάζουν την κίνηση αυτή του κινεζικού Ναυτικού με πληροφορίες που είχαν δει το φως της δημοσιότητας πριν ένα μήνα για σχεδιαζόμενες στρατιωτικές ασκήσεις της Ρωσίας της Κίνας του Ιράν αλλά και της Συρίας σε μια περιοχή που εκ των πραγμάτων μυρίζει μπαρούτι. Την είδηση είχε μεταδώσει το ιρανικό ημιεπίσημο πρακτορείο Fars, λέγοντας μάλιστα πως σε αυτή θα συμμετείχαν δεκάδες χιλιάδες στρατιώτες.
 Να σημειωθεί ότι η Ρωσία έχει ήδη στην περιοχή 1 φρεγάτα, 2 αντιτορπιλικά, 3 αποβατικά και ένα πλοίο γενικής υποστήριξης, ενώ το Ιράν αν και δεν έχει προς το παρόν ναυτική παρουσία στη Μεσόγειο εντούτοις το Φεβρουάριο του 2011 είχε αποστείλει δύο πολεμικά στη Συρία και ενδέχεται να το επαναλάβει.
 Ρωσία και Κίνα παραμένουν οι μόνοι σταθεροί σύμμαχοι της Συρίας και μάλιστα έχουν μπλοκάρει σχετικά ψηφίσματα του ΣΑ των ΗΕ, ψηφίσματα τα οποία προωθούν οι ΗΠΑ.
Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κινεζικός Στολίσκος αποτελείται από τη μια φρεγάτα και ακόμη δύο εμπορικά σκάφη τα οποία μεταφέρουν όπλα στο Συριακό καθεστώς. 

Με λένε εξέγερση.


Με λένε εξέγερση.
Γεννήθηκα τότε που ο πρώτος άνθρωπος ταπείνωσε τον πρώτο σκλάβο και η αδικία έγινε το καθημερινό ψωμί στα τραπέζια του κόσμου.
Το σώμα μου τράφηκε με ποτάμια αίματος, με θυσίες, με ανισότητες.
Άλλαξα χίλια πρόσωπα, μεταμορφώθηκα σε υψωμένη γροθιά, σε σπαρακτική κραυγή μα ήμουν εκεί στα σταυροδρόμια της ιστορίας.
Έγινα τραγούδι στα χείλη των κυνηγημένων, σημαία στους ιστούς των καταπιεσμένων, συνείδηση των θυμάτων.
Έθνος μου όλα τα έθνη της γης και χώμα μου το σώμα των μυριάδων σκοτωμένων στο όνομά μου.
Αφουγκράστηκα τα μύρια παράπονα της ανθρώπινης δυστυχίας.
Έγινα ξέσπασμα και λυτρωση στο Γολγοθά της Οικουμενης κι είδα αμέτρητες φορές τη νέα αυγή μέσα απ΄ την πάχνη του θανάτου.
Ροβόλησα κάθε σπιθαμή του κόσμου τούτου. Έγινα μάταιη σφεντονιά στη Δυτική Όχθη, δεκεμβριάτικη έφοδος στα ανάκτορα και πολύβουη σύναξη στην Τιεν Αν Μεν. Κι άλλοτε, κατάληψη στο κάστρο της Βαστίλης, Μάης παριζιάνικος κι Άνοιξη της Πράγας, μπήκα παρελαύνοντας στους δρόμους της Αβάνας. Πότε σπαθί στα χέρια του Σπάρτακου, πότε βόλι στο καριοφίλι του Καραϊσκάκη, πότε αντάριασμα στου Βιετνάμ τους ορυζώνες.
Προδόθηκα κι αδικήθηκα, ξεκίνησα μα δεν τερμάτισα, γονάτισα μα σηκώθηκα, γιατί ταυτίστηκα με τους ανθρώπους, γιατί είμαι δικό τους έργο.
Ήμουνα Θούριος στα Βαλκάνια, τα ματωμένα στάρια στα Κιλελέρ, τα νεκρά κορμιά των καπνεργατών στη Σαλονίκη του '36. Έγινα εαμίτικο τραγούδι στα βουνά, πυρπόλησα καρδιές στη Λευκωσία και την Κερύνεια κι έγινα αγώνας ανένδοτος και 1-1-4 στις διαδηλώσεις της ψυχής.
Χώθηκα και πλαδάρεψα εφτά χρόνια μαζί με τους Έλληνες στις πολυθρόνες της ντροπής και της υποταγής. Έκανα πως δεν άκουγα τις κραυγές αυτών των λίγων που σάπιζαν στις Γυάρους και τις Μακρονήσους…
Και ξανάνιωσα στις φλογισμένες ψυχές των φοιτητών. Ξανάδα τον ήλιο στην ταράτσα της Νομικής, ξαναγεννήθηκα στα αμφιθέατρα και στους δρόμους του Πολυτεχνείου το '73.
Με λένε εξέγερση, με λένε «Εδώ Πολυτεχνείο». Τρεις μέρες γιόρτασα την άνοιξή μου και ήταν Νοέμβρης. Έγινα πλακάτ, φέιγ βολάν, γραμμένο σύνθημα με μαρκαδόρο στους τοίχους της ιστορίας. "Κάτω η χούντα", "Έξω οι αμερικάνοι", "Θάνατος στον φασισμό". Απαίτησα "Ψωμί - Παιδεία - Ελευθερία".
Δεν μ' έλιωσε η ερπύστρια του τανκ. Δεν μ' έσβησε η σιωπή των κρατητηρίων.
Έσφιξα τα δόντια και χαμογέλασα στην μεταπολίτευση και πριν προλάβω να ξαποστάσω είδα φίλους χθεσινούς να με εξαργυρώνουν, χθεσινούς εραστές να μ' απατούν στην αγκαλιά της εξουσίας. Έγινα εμπόρευμα και φανφάρες, κόκκινα παχιά χαλιά επισήμων, λόγοι δεκάρικοι σε καλοταϊσμένα στόματα ψευδεπίγραφων αγωνιστών. Ασέλγησαν στο κορμί μου, με έκαναν γιορτή καθεστωτική.
Λένε πως τώρα πια δεν έχω χώρο ζωτικό στα όνειρά σας.
Τώρα η ζωή σας δυναστεύεται από δεκάδες μικρές, καθημερινές χούντες, τη μηντιακή δημοκρατία, το χρηματιστηριακό τζόγο και τα αναπόφευκτα αδιέξοδα σας.
Κι όμως εγώ είμαι πάντα εδώ, σαν παράσιτο στο ραδιόφωνο σας καθώς εσείς είστε και πάλι καθηλωμένοι στο πρωϊνό μποτιλιάρισμα. Όταν θα σας λιώσει το ελαστικό ωράριό σας, όταν θα σας πνίξει πια η μπόχα των απόβλητων του τεχνικού πολιτισμού σας, όταν χτυπήσει και τη δικιά σας πόρτα ο ρατσισμός και ο αποκλεισμός για τον οποίο τώρα αδιαφορείτε, όταν συνειδητοποιήσετε την αλλοτρίωση σας, τότε θα με θυμηθείτε.
Γιατί με λένε εξέγερση και είμαι η συνείδησή σας....
ΠΗΓΗ:ramnousia.com

Αυστραλία: Από τα φωτοβολταϊκά η φθηνότερη ενέργεια μέχρι το 2050



Τα φωτοβολταϊκά και τα χερσαία αιολικά αναμένεται να καταστούν οι δύο φθηνότερες εναλλακτικές του άνθρακα και του φυσικού αερίου στην Αυστραλία μέχρι το 2030 ενώ, με ορίζοντα το 2050, τα φωτοβολταϊκά είναι πολύ πιθανό να αποτελούν την πιο φθηνή πηγή ενέργειας συγκριτικά ακόμη και με τις παραδοσιακές – «φθηνές» πηγές ηλεκτροπαραγωγής.
Τα παραπάνω προκύπτουν από μελέτη την οποία πραγματοποίησε ο ενεργειακός φορέας The Australian Energy Technology Assessment (AETA) της Αυστραλίας, στην οποία υπάρχουν προβλέψεις για την πορεία των τιμών όλων των εναλλακτικών πηγών ενέργειας. 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Motor Oil: Χωρίς το Δικαίωμα στα 0,10€ και με Νέα Ονομαστική Αξία από 5/11



Από 5 Νοεμβρίου 2012 οι μετοχές της Motor Oil θα είναι διαπραγματεύσιμες στο Χ.Α. με νέα ονομαστική αξία, 0,85 ευρώ ανά μετοχή και χωρίς το δικαίωμα συμμετοχής στην επιστροφή κεφαλαίου με καταβολή μετρητών στους μετόχους ποσού 0,10 ευρώ ανά μετοχή.
Από την ίδια ημερομηνία, η τιμή εκκίνησης των μετοχών της εταιρίας στο Χρηματιστήριο Αθηνών θα διαμορφωθεί σύμφωνα με τον Κανονισμό.
Δικαιούχοι της επιστροφής κεφαλαίου είναι οι εγγεγραμμένοι μέτοχοι στα αρχεία του Σ.Α.Τ. της Τετάρτης 7 Νοεμβρίου 2012 (record date) για τη Μotor Oil.
Ως ημερομηνία έναρξης καταβολής της επιστροφής κεφαλαίου ορίζεται η Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2012 και θα πραγματοποιηθεί μέσω της πληρώτριας τράπεζας -Τράπεζα Πειραιώς.
Υπενθυμίζεται ότι η Motor Oil στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της 28ης Ιουνίου 2012 αποφάσισε τη μείωση του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρίας κατά το ποσό των 11.078.298 Ευρώ.
Η μείωση του μετοχικού κεφαλαίου θα πραγματοποιηθεί με αντίστοιχη μείωση της ονομαστικής αξίας της μετοχής από 0,95 Ευρώ σε 0,85 Ευρώ και επιστροφή κεφαλαίου με καταβολή μετρητών στους μετόχους ποσού Ευρώ 0,10 ανά μετοχή. 
ΠΗΓΗ:energia.gr

Στο σκοτάδι βρίσκεται η Ινδία λες να φταίει ο Φωτόπουλος ;



Δεύτερο μπλακ άουτ, μία ημέρα μετά το πρώτο, σημειώθηκε σήμερα στην Ινδία, πλήττοντας μάλιστα μεγαλύτερο κομμάτι της χώρας από ότι το προηγούμενο.   Χωρίς ρεύμα έχουν μείνει εκατοντάδες εκατομμύρια πολίτες καθώς το ρεύμα κόπηκε στις περιοχές όπου είχε κοπεί χθες (300 εκατομμύρια είχαν μείνει δίχως ρεύμα) κι επιπλέον σε ανατολικά και βόρεια κρατίδια.   
Η διακοπή έχει επηρεάσει επίσης την πρωτεύουσα Νέο Δελχί αλλά και άλλες μεγάλες πόλεις όπως η Καλκούτα. 
ΠΗΓΗ:moneypost.gr

Έρχονται κι άλλες τραπεζικές συγχωνεύσεις



Ραγδαίες είναι πλέον οι εξελίξεις στον τραπεζικό χώρο, μετά την απορρόφηση της ΑΤΕ από την Πειραιώς. Σειρά πήρε τώρα η Εμπορική τράπεζα για την οποία οι Γάλλοι έχουν βάλει πωλητήριο. Με επιστολή της προς το Χρηματιστήριο, η Alpha Bank ανακοίνωσε ότι υπέβαλλε πρόταση στην Credit Agricole, για την εξαγορά του συνόλου του μετοχικού κεφαλαίου της Εμπορικής Τραπέζης της Ελλάδος.


«Η Τράπεζα φρονεί ότι, με την κατατεθείσα πρότασή της, περιορίζεται η χρήση κρατικών κεφαλαίων για την υλοποίηση της συναλλαγής, εναρμονίζεται με το πλαίσιο που έχει τεθεί από τις Αρχές και, παράλληλα, συμβάλλει στην αξιόπιστη αναδιάρθρωση του Ελληνικού τραπεζικού συστήματος», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Η Alpha Bank, επίσης, διαψεύδει κατηγορηματικά τα δημοσιεύματα περί συμφωνίας της Τραπέζης μετά της Credit Agricole για την εξαγορά της Εμπορικής Τραπέζης.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ στόχος της Credit Agricole, είναι να καταλήξουν οι συζητήσεις που έχουν ξεκινήσει με τους μεγάλους ελληνικούς τραπεζικούς ομίλους, ώστε να επιτευχθεί στρατηγική συνεργασία, με την μορφή συγχώνευσης, που θα αναβαθμίζει την παρουσία της Εμπορικής στην Ελλάδα. Στο νέο σχήμα, που θα προκύψει, η γαλλική Credit Agricole προτίθεται να έχει σημαντικό ποσοστό, διατηρώντας έτσι την παρουσία της στην ελληνική αγορά.
Επρόκειτο για μα αναμενόμενη κίνηση μετά την ισχυροποίηση του ομίλου Πειραιώς. Ο τραπεζίτης Γ. Κωστόπουλος δε θα άφηνε να χαθεί το παιχνίδι του τραπεζικού κλάδου γι’ αυτό κι έκανε την κίνησή του.
Σειρά παίρνει τώρα το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο το οποίο δεν αποκλείται να καταλήξει στην αγκαλιά της Εθνικής τράπεζας μαζί με την Eurobank του κ. Λάτση.
Οι δικές μας πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι ενδεχομένως μέχρι την Παρασκευή να έχει “τελειώσει” το θέμα των τραπεζικών συγχωνεύσεων, όπως τις περιγράφουμε προηγουμένως.
Η κινητικότητα στον κλάδο είναι πάντως κι ένα σημάδι προς την τρόικα ότι κάνει κινείται στην ελληνική οικονομία, γεγονός που πιστώνεται στην κυβέρνηση Σαμαρά 
ΠΗΓΗ:antinews.gr

Στο 22,5% ανήλθε η ανεργία στην Ελλάδα τον Απρίλιο



Στο 22,5% ανήλθε η ανεργία στην Ελλάδα τον Απρίλιο σημειώνοντας αύξηση 6,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2011, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα στις Βρυξέλλες.
Πρόκειται για το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό στην ΕΕ, μετά την Ισπανία η οποία προηγείται με 24,8% (στοιχεία Ιουνίου), ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά εμφανίζουν η Αυστρία με 4,5% και η Ολλανδία με 5,1%. Τον Ιούνιο του 2012 η ανεργία στην ευρωζώνη έφτασε το 11,2% και στην ΕΕ το 10,4%.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η Ελλάδα εμφανίζει το υψηλότερο ποσοστό ανεργία στην ΕΕ μεταξύ των νέων με 52,% (στοιχεία Απριλίου) ενώ στους άνδρες η ανεργία ανήλθε στο 20% και στις γυναίκες στο 26%. 
ΠΗΓΗ:newsbeast.gr

BP: Ζημιές 1,4 δισ. δολ. το β΄ τρίμηνο



Ζημιές ύψους 1,4 δισ. δολ. κατέγραψε στο δεύτερο τρίμηνο του έτους η πετρελαϊκή BP έναντι κερδών ύψους 5,7 δισ. δολ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της εταιρίας, εξαιρουμένων των εκτάκτων εξόδων και των μεταβολών στα αποθέματα, τα αποτελέσματα ήταν χειρότερα των εκτιμήσεων, λόγω κάμψης της παραγωγής.
Η παραγωγή, εξαιρουμένης της επίδοσης της κοινοπραξίας με την ρωσική TNK, υποχώρησε κατά 7,4% στα 2,3 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα 
ΠΗΓΗ:energypress.gr

Τι Συζήτησε η Τρόικα με το ΥΠΕΚΑ



Τα ενεργειακά θέματα κυριάρχησαν στη χθεσινή συνάντηση εκπροσώπων της τρόϊκας με την ηγεσία του ΥΠΕΚΑ. Στη συνάντηση δεν συμμετείχε ο κ. Τόμσεν, παρά μόνο οι κ.κ. Μαζούχ και Μορς, ενώ από πλευράς υπουργείου ήταν ο υπουργός κ. Λιβιεράτος, ο αναπληρωτής υπουργός κ. Καλαφάτης, ο υφυπουργός κ. Παπαγεωργίου και ο γ.γ. κ. Μαθιουδάκης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, έγινε ενημέρωση για τις ενέργειες που έχει δρομολογήσει το ΥΠΕΚΑ με στόχο την εξισορρόπηση της αγοράς και την ενίσχυση της ρευστότητας, στο πλαίσιο των Κοινοτικών Οδηγιών. Για τα θέματα των ιδιωτικοποιήσεων κατέστη σαφές ότι το ΥΠΕΚΑ είναι σε ανοιχτή γραμμή με το ΤΑΙΠΕΔ, στο πλαίσιο, ωστόσο, των κυβερνητικών εξαγγελιών. Όπως είναι γνωστό, το συντονισμό για τα θέματα αυτά έχει αποκλειστικά το Πρωθυπουργικό Γραφείο. Αναφορικά με τα τιμολόγια του ηλεκτρισμού και την πρόθεση του ΥΠΕΚΑ να αποδεσμευτούν από τις χρεώσεις τρίτων, όπως και να προσαρμοσθούν στις τιμές χονδρικής, έγινε γνωστό ότι συνεχίζονται οι επαφές με το υπουργείο Οικονομικών και οι όποιες αποφάσεις θα ληφθούν από κοινού από τα δύο υπουργεία.
Το ΥΠΕΚΑ μεταδίδει ότι η συνάντηση έγινε σε καλό κλίμα, ενώ η τρόικα φέρεται να εμφανίσθηκε ικανοποιημένη από την πρόοδο για τη μετεγκατάσταση όλων των υπηρεσιών του υπουργείου σε ένα κτίριο (Μινιόν), με στόχο την επίτευξη οικονομιών κλίμακας.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Από τη Samsung το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς ανεμογεννητριών



Το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς και εγκατάστασης ανεμογεννητριών στον κόσμο κατασκέυασε η Samsung Heavy Industries, θυγατρική της νοτιοκορεατικής Samsung.
Πρόκειται για την Pacific Orca (ή «Όρκα του Ειρηνικού» )  η οποία παραδόθηκε στη Swire Pacific Offshore Operations, με έδρα τη Σιγκαπούρη, που θα το χρησιμοποιήσει για να μεταφέρει ανεμογεννήτριες για λογαριασμό του μεγαλύτερου ενεργειακού ομίλου της Δανίας DONG Energy.
Το πλοίο έχει μήκος 161 μέτρα, πλάτος 49 και βάθος 10,4 μέτρα. Κάθε φορά που σαλπάρει, θα μπορεί να μεταφέρει και να εγκαθιστά έως 12 ανεμογεννήτριες ισχύος 3,6 MW καθώς και τα θεμέλιά τους, σε βάθος έως και 60 μέτρων που, σύμφωνα με την εταιρία, είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο.
«Κοιτάζοντας» στο μέλλον, οι κατασκευαστές του υποστηρίζουν ότι το Pacific Orca επιτρέπει την εγκατάσταση και πολύ μεγαλύτερων ανεμογεννητριών –ισχύος από 10 MW και πάνω- που αναπτύσσουν όμιλοι του κλάδου, όπως η Vestas, η Siemens και η GE. 
ΠΗΓΗ:energypress.gr

Στα τέλη Αυγούστου η επιστροφή ΦΠΑ για το πετρέλαιο



Στα τέλη Αυγούστου προσδιορίζει χρονικά το υπουργείο Αγροτικής ανάπτυξης την καταβολή της επιστροφής ΦΠΑ για το πετρέλαιο στους Αγρότες.
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της ΕΑΣ Λιβαδειάς Γιώργος Ανέστης μετά τη συνάντηση της ΠΑΣΕΓΕΣ με τον υπουργό, άμεσα χρήματα αναμένεται να πάρουν οι καπνοπαραγωγοί, οι κτηνοτρόφοι και σιτοπαραγωγοί. 
ΠΗΓΗ:insterea.gr

Καθυστερεί η Αναβάθμιση του Δικτύου Αγωγών στις ΗΠΑ Λόγω Έλλειψης Εξοπλισμού



Η επανάσταση του μη συμβατικού αερίου στις ΗΠΑ είναι μια πραγματικότητα, αλλά θα μπορούσε να καθυστερήσει λόγω της έλλειψης εξοπλισμού που παρατηρείται όσον αφορά τους αγωγούς, σημειώνει σε άρθρο του το Reuters.
Πιο συγκεκριμένα, εταιρείες όπως η Shell Pipeline και η Plans All American, έχουν ξεκινήσει επενδύσεις συνολικού ύψους 20 δις δολαρίων προκειμένου να κατασκευάσουν, να εκσυγχρονίσουν και να επεκτείνουν γύρω στους 20 διαφορετικούς αγωγούς επί του αμερικανικού εδάφους, έτσι ώστε να γίνει δυνατή η μεταφορά του φυσικού αερίου που παράγεται από σχιστολιθικά πετρώματα ( shale gas), αλλά και του πετρελαίου.
Ορισμένες πτυχές αυτής της προσπάθειας όμως αντιμετωπίζουν προβλήματα που σε βάθος χρόνου θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υπερκοστολογήσεις και καθυστερήσεις των έργων. Το πιο σημαντικό είναι η έλλειψη ειδικών βαλβίδων που παρατηρείται, καθώς και αντλιών οι οποίες ρυθμίζουν την ροή στους αγωγούς. Τα συστήματα αυτά έχουν διάμετρο μέχρι και 42 ίντσες και κατασκευάζονται στις χαλυβουργίες. Πλέον, εν μέσω έντονης ζήτησης, οι παραγωγοί προσπαθούν να ολοκληρώσουν τις παραγγελίες εγκαίρως, αλλά πιέζονται λόγω των ασφυκτικών συνθηκών.
Ένας βασικός λόγος που οδήγησε σε αυτή την κατάσταση είναι η ανάγκη για αγωγούς με αμφίδρομη ροή.  
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Παπαγεωργίου: Δεν τίθεται θέμα εκμετάλλευσης των λιγνιτών στην Ελασσόνα



Το ζήτημα της εκμετάλλευσης των λιγνιτικών κοιτασμάτων της περιοχής της Ελασσόνας βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης του Υφυπουργού Ενέργειας, Μ.Παπαγεωργίου, με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κ.Αγοραστό, στην οποία συμμετείχαν η  αντιπεριφερειάρχης Ρένα Καραλαριώτου, ο δήμαρχος Ελασσόνας Γιώργος Πασχόπουλος και η περιφερειακή σύμβουλος Μαρία Μαμάρα.
Οι συμμετέχοντες στη συνάντηση μετέφεραν στον κ. Παπαγεωργίου την καθολική αντίθεση των τοπικών κοινωνιών και των φορέων της περιοχής για ενδεχόμενη εκμετάλλευση των λιγνιτικών κοιτασμάτων ενώ ο υφυπουργός ΠΕΚΑ διαβεβαίωσε ότι δεν έχει τεθεί ένα τέτοιο θέμα.
Παράλληλα, ο κ. Παπαγεωργίου ενημερώθηκε για τα προβλήματα τα οποία πρόκειται να δημιουργηθούν στην ευρύτερη περιοχή της Ελασσόνας αλλά και στην γειτονική Π.Ε. Τρικάλων στο περιβάλλον, στην παραγωγή προϊόντων ΠΟΠ, στον υδροφόρο ορίζοντα και στον ποταμό Τιταρήσιο, από τον οποίο υδρεύονται πολλοί οικισμοί της Π.Ε Λάρισας.
Στη συνέχεια συζήτηση έγινε και για την αντιμετώπιση του προβλήματος κλοπών μετασχηματιστών από κολώνες της ΔΕΗ το οποίο έχει αναδειχθεί σε μείζον θέμα κυρίως για τους αγρότες της Π.Ε. Λάρισας.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Σε πλήρη λειτουργία οι υποβρύχιες διασυνδέσεις Θάσου και Αίγινας



O Όμιλος Ελληνικά Καλώδια ολοκλήρωσε την κατασκευή και εγκατάσταση για λογαριασμό της ΔΕΗ δύο νέων υποβρύχιων καλωδίων που συνδέουν με ηλεκτρικό ρεύμα το νησί της Θάσου με την Κεραμωτή και το νησί της Αίγινας με τα Μέθανα.
Οπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, τα νέα καλώδια, μήκους 8,1 και 9,8 χιλιομέτρων αντίστοιχα, ήρθαν να προστεθούν στα τρία παλαιότερα που υποστήριζαν την ηλεκτρική διασύνδεση του καθενός από τα δύο νησιά, διασφαλίζοντας έτσι αξιόπιστα τις ανάγκες για ηλεκτρική ενέργεια που πηγάζουν από τις οικονομικές και κοινωνικές δραστηριότητες των κατοίκων και των επισκεπτών των δύο νησιών. 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Στην Τουρκία ο υπουργός Πετρελαίου του Ιράν



Την Τουρκία αναμένεται να επισκεφθεί ο Ιρανός υπουργός Πετρελαίου Rostam Qasemi, όπως μεταδίδει το Reuters επικαλούμενο πηγές του ιρανικού υπουργείου.
Ο Qasemi αναμένεται να συναντηθεί με τον Τούρκο υπουργό Ενέργειας Taner Yildiz την Πέμπτη για να συζητήσουν τις εξαγωγές πετρελαίου καθώς οι κυρώσεις από τις δυτικές χώρες υπολογίζεται πως έχουν οδηγήσει στη μείωση τους κατά 50% το τελευταίο τετράμηνο.
Σημειώνεται πως η Τουρκία τον περασμένο μήνα ανακοίνωσε την επίτευξη συμφωνίας με τη Λιβύη ενώ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις και με τη Σ. Αραβία. Μάλιστα η τουρκική εταιρεία διύλισης Tupras έκανε γνωστό πως μείωσε τις αγορές ιρανικού πετρελαίου κατά 20% 
ΠΗΓΗ:energypress.gr

Στην Παραγωγή και Πώληση Ενέργειας η Δάιος



Tην τροποποίηση του καταστατικού της εταιρίας περί του σκοπού αυτής με την προσθήκη τηνπαραγωγή και πώληση ηλεκτρικής ενέργειας σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, με σύγχρονες ήπιες και φιλοπεριβαλλοντικές μεθόδους όπως φωτοβολταϊκά συστήματα, ηλιοθερμικά συστήματα, ανεμογεννήτριες, μικροί υδροηλεκτρικοί σταθμοί, μονάδες βιοαερίου, υβριδικά συστήματα συμπαραγωγής ηλεκτρισμού – θερμότητας κ.λ.π., αποφάσισε η Έκτακτη Γενική Συνέλευση της Δάιος Πλαστικά που συνήλθε σήμερα με απαρτία 82,21%.
H σχεδιαζόμενη επέκταση των δραστηριοτήτων της Εταιρίας για παραγωγή και πώληση ενέργειας δεν εμπίπτει στις διατάξεις του άρθρου 4.1.3.12 «¨Έκδοση πληροφοριακού σημειώματος για εταιρικά γεγονότα» του κανονισμού του Χρηματιστηρίου , καθόσον δεν θα επηρεάσει σημαντικά την οικονομική της κατάσταση, όπως ενδεικτικά ως προς την μεταβολή στον κύκλο εργασιών, την κερδοφορία , το απασχολούμενο προσωπικό, τα ίδια κεφάλαια της εταιρίας. 
ΠΗΓΗ:energia.gr

Η Lukoil Bulgaria Δεν Έκανε Κατάχρηση Κυρίαρχης Θέσης στη Βουλγαρία



Η βουλγαρική Επιτροπή για την Προστασία του Ανταγωνισμού αποφάσισε πως η εταιρεία εμπορίας καυσίμων Lukoil Bulgaria EOOD δεν καταχράστηκε την κυρίαρχη θέση της στην αγορά λιανικής πώλησης καυσίμων (βενζίνη Α 95 και πετρέλαιο).
Η Επιτροπή μελέτησε τις εμπορικές σχέσεις της εταιρείας με τους πελάτες της στον τομέα της λιανικής, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην πολιτική των εκπτώσεων που ακολουθούσε η Lukoil και αποφάσισε πως οι μειώσεις τιμών προς πιστούς πελάτες της εταιρείας δεν συνιστούν παραβίαση των αρχών του υγιούς και δίκαιου ανταγωνισμού.
Οι αναλύσεις που έγιναν από την πλευρά της Επιτροπής για την Προστασία του Ανταγωνισμού έδειξαν ότι οι μειώσεις τιμών από την πλευρά της Lukoil Bulgaria EOOD την τελευταία υπό εξέταση πενταετία δεν έχουν οδηγήσει σε αναταραχές στην αγορά.
Η Επιτροπή αποφάσισε ακόμη ότι το διυλιστήριο της Lukoil Neftochim στο Μπουργκάς και η εταιρεία Lukoil Aviation Bulgaria EOOD δεν παραβίασαν τη νομοθεσία περί ανταγωνισμού μέσω της άνευ αιτιολόγησης άρνησής τους να προμηθεύσουν με καύσιμα αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες επί βουλγαρικού εδάφους.
Η Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού της Βουλγαρίας ξεκίνησε στα τέλη Μαρτίου έρευνα για τη λειτουργία καρτέλ στη βουλγαρική αγορά καυσίμων. Η έρευνα, εκτός της Lukoil Bulgaria EOOD, αφορούσε επίσης τις Rompetrol Bulgaria AD, Naftex Petrol EOOD και OMV Bulgaria OOD.
Αφορμή για τη διεξαγωγή της έρευνας υπήρξαν οι πολύ υψηλές τιμές στην αγορά καυσίμων τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. 
ΠΗΓΗ:energia.gr