Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου 2014

Τη Δευτέρα η συζήτηση για τις ομαδικές απολύσεις


Την Δευτέρα... κληρώνει για ομαδικές απολύσεις και συνδικαλιστικό νόμο. Στη Γενεύη, ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης θα έχει κρίσιμη συνάντηση με την ILO (International Labour Organization) τον οργανισμό που έχει ορισθεί ως διαμεσολαβητής μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και τρόικας για τα εργασιακά.

Στην συνάντηση αυτή, στην οποία θα μετέχουν όλοι οι κοινωνικοί εταίροι (ΣΕΒ, ΓΣΕΕ κλπ) αναμένεται να τεθούν στο τραπέζι όλα τα ακανθώδη εργασιακά θέματα, όπως οι απολύσεις και αλλαγές στα συνδικαλιστικά.

Η τρόικα ζητά πλήρη απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων με νομοθετική ρύθμιση, ενώ το υπουργείο Εργασίας έχει αντιπροτείνει να υπάρχει τελική απόφαση κατά περίπτωση από το Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας.

Σ' αυτή την πρόταση το ILO δεν εμφανίζεται αρνητικό τουναντίον «είναι με την πλευρά μας» λένε πηγές προσκείμενες στον υπουργό Εργασίας.

Ως προς τα συνδικαλιστικά, η τρόικα ζητά αλλαγή στον ισχύοντα από το 1983 νόμο με συγκεκριμένες παρεμβάσεις.

Στο υπ. Εργασίας δέχονται ότι πρέπει να γίνουν αλλαγές, όπως στις συνδικαλιστικές άδειες κλπ αλλά υποστηρίζουν ότι δεν πρόκειται να ακουμπήσουν το λοκ-άουτ, το οποίο «δεν ισχύει πουθενά στην Ευρώπη πλην Βουλγαρίας».


ΠΗΓΗ: defencenet.gr 

ΤΑ ΡΕΣΤΑ ΜΟΥ ΠΑΙΖΩ ΤΩΡΑ..........


Χωρίς έγκριση της πολυκατοικίας η εγκατάσταση φυσικού αερίου

Χωρίς έγκριση της πολυκατοικίας η εγκατάσταση φυσικού αερίου
Ρύθμιση του υπουργείου Περιβάλλοντος θα προβλέπει ότι δε θα χρειάζεται πλέον η έγκριση της πλειοψηφίας της Γενικής Συνέλευσης των ιδιοκτητών διαμερισμάτων πολυκατοικίας για να εγκαταστήσει  αντί της κεντρικής θέρμανσης  κάποια άλλη μορφή ενέργειας.
 Ετσι τα νοικοκυριά θα μπορούν να κλείνουν την κεντρική θέρμανση και να οδηγούνται σε αυτόνομη, π.χ. με τη χρήση φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με τα Νέα, με τη ρύθμιση, που προωθεί ο υφυπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας Ασημάκης Παπαγεωργίου, πλέον μεμονωμένοι ιδιοκτήτες πολυκατοικίας θα έχουν τη δυνατότητα να εγκαταστήσουν ατομικούς καυστήρες φυσικού αερίου στα διαμερίσματα τους και να απεξαρτηθούν από την κεντρική θέρμανση με πετρέλαιο.
Σημειώνεται πως ο ιδιοκτήτης θα μπορεί να προβαίνει στις απαραίτητες εργασίες για τη σύνδεση στο φυσικό αέριο χωρίς να χρειάζεται επίσης έγκριση της πλειοψηφίας της Γενικής Συνέλευσης των Ιδιοκτητών.
Ο ατομικός λέβητας φυσικού αερίου τοποθετείται συνήθως στο μπαλκόνι και συνδέεται με εξωτερική σωλήνωση, έχει μέτριες διαστάσεις και, εκτός από οικονομική θέρμανση, προσφέρει επίσης ζεστό νερό για το μπάνιο και την κουζίνα.
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι συχνά απαιτείται κάποια παρέμβαση στις σωληνώσεις νερού οι οποίες συνδέονται με τον ατομικό πλέον λέβητα εξασφαλίζοντας πλήρη ανεξαρτησία θέρμανσης.
Το μέσο κόστος για την εγκατάσταση και τα τέλη σύνδεσης υπολογίζεται στα 1.770 - 2.770 ευρώ εφόσον ο ενδιαφερόμενος υπογράψει σύμβαση με την ΕΠΑ Αττικής την περίοδο προσφορών που ξεκινά μέσα στον Οκτώβριο. Από τα χρήματα αυτά τα 1.500 - 2.500 ευρώ αφορούν τον επιτοίχιο λέβητα και τις σωληνώσεις και τα 270 ευρώ τα τέλη σύνδεσης για τα οποία από τον Οκτώβριο και μετά θα παρέχεται έκπτωση 50% (540 ευρώ η κανονική τιμή).
Βέβαια τα τέλη σύνδεσης επιμερίζονται στα διαμερίσματα της ίδιας πολυκατοικίας που πιθανόν να κάνουν αίτηση. Έτσι συμφέρει περισσότερο να αιτηθούν παράλληλα αρκετοί ιδιοκτήτες ώστε τα μοιραστεί το τέλος.
Το κόστος μειώνεται περαιτέρω αν ο ιδιοκτήτης κάνει χρήση του προγράμματος χρηματοδότησης της εταιρείας.
Σήμερα περίπου το 15% της οικιακής κατανάλωσης στην Ελλάδα χρησιμοποιεί φυσικό αέριο. Μόνο στην Αττική, τα συνδεδεμένα νοικοκυριά φθάνουν τα 300.000 αλλά θα μπορούσαν να συνδεθούν κοντά στα 700.000, τόσα δηλαδή βρίσκονται πάνω σε δίκτυο της ΕΠΑ.


ΠΗΓΗ:fpress.gr

Πρατήρια υγρών καυσίμων: 6 στα δέκα μας κλέβουν


Διαβάστε ποιες είναι οι διαπιστώσεις της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

Παραβάσεις σχετικά με τα συστημάτα εισροών-εκροών στα 6 από τα 10 πρατήρια υγρών καυσίμων που ήλεγξε διαπίστωσε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης προσπάθειας για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και της νοθείας των καυσίμων, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων διενέργησε ελέγχους για την εγκατάσταση συστημάτων εισροών-εκροών σε πρατήρια υγρών καυσίμων, όσον αφορά στη διασύνδεσή τους με την ΓΓΠΣ και την αποστολή των στοιχείων. 

Επί συνόλου 386 εγκαταστάσεων πρατηρίων που ελέγχθηκαν από τα συνεργεία της ΓΓΔΕ, διαπιστώθηκαν 336 παραβάσεις σε 212 από αυτά. Η παραβατικότητα εντοπίζεται κατά κύριο λόγο στην μη τήρηση του χρονοδιαγράμματος εγκατάστασης, καθώς και της διασύνδεσης και της αποστολής στοιχείων προς την ΓΓΠΣ.

Αναλυτικότερα, μη τήρηση χρονοδιαγράμματος εγκατάστασης διαπιστώθηκε σε 142 περιπτώσεις, μη έκδοση ειδικών φορολογικών στοιχείων από το σύστημα εισροών-εκροών σε 39 βενζινάδικα, μη σήμανση με φορολογικό μηχανισμό σε 46 πρατήρια , ενώ παραβάσεις σχετικά με μη διασύνδεση και αποστολή στοιχείων στη ΓΓΠΣ εντοπίστηκαν σε 109 περιπτώσεις. 


ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Κατάσχει και τις αποζημιώσεις από ασφαλιστικές η εφορία σε όσους έχουν οφειλές


Κατασχέσεις ακόμη και σε ποσά αποζημιώσεων που καταβάλλουν οι ασφαλιστικές εταιρείες σε περιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων ή άλλων ζημιών επιστρατεύουν οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών για να διασφαλίσουν την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο.

Συγκεκριμένα, πολλές Εφορίες, θεωρούν ως «απαιτήσεις εις χείρας τρίτων» τα ποσά των αποζημιώσεων που δικαιούνται να εισπράξουν οφειλέτες του Δημοσίου από ασφαλιστικές εταιρείες και προχωρούν σε κατασχέσεις των ποσών αυτών για να εισπράξουν άμεσα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο.

Οι κατασχέσεις διενεργούνται ακόμη και σε περιπτώσεις που οι δικαιούχοι των αποζημιώσεων - οφειλέτες του Δημοσίου έχουν ενταχθεί σε ρυθμίσεις τμηματικής εξόφλησης οφειλών και πληρώνουν κανονικά τις δόσεις τους.


ΠΗΓΗ: defencenet.gr 

Κύκλωμα διακίνησης λαθραίου ναυτιλιακού πετρελαίου πίσω από τα επικίνδυνα απόβλητα


Επικίνδυνα απόβλητα εντοπίστηκαν σε παράδρομο της Αττικής Οδού, στο Κορωπί. Οι αρχές αναζητούν κύκλωμα διακίνησης λαθραίου ναυτιλιακού πετρελαίου, αφού πρόκειται για όξινη πίσσα, που είναι υπόλειμμα μετατροπής ναυτιλιακού πετρελαίου σε ντίζελ θέρμανσης. Τα απόβλητα ήταν μέσα σε δέκα παλετοδεξαμενές, κάποιες από τις οποίες έσπασαν, κατά την απόρριψή τους στο σημείο, με αποτέλεσμα η ρύπανση να επεκταθεί σε παρακείμενους αμπελώνες.

Η ποσότητα των αποβλήτων υπερβαίνει τους δέκα τόνους και κατά τις εκτιμήσεις των ειδικών οι λαθρέμποροι «αποκόμισαν» τουλάχιστον εκατό τόνους λαθραίου ντίζελ, το οποίο και θα ρίξουν στην αγορά. Προβληματισμός ωστόσο επικρατεί στις αρμόδιες υπηρεσίες εξαιτίας του γεγονότος ότι για πρώτη φορά βρίσκονται απόβλητα πετρελαιοειδών – δείγμα διακίνησης λαθραίου καυσίμου στην περιοχή της ανατολικής Αττικής. Μέχρι σήμερα όλες οι παράνομες αποθήκες και τα απόβλητα εντοπίζονταν στην περιοχή της δυτικής Αττικής πλησίον των εγκαταστάσεων των διυλιστηρίων κι αυτό λόγω της επικινδυνότητας μεταφοράς των συγκεκριμένων αποβλήτων.   

Όλα ξεκίνησαν όταν υπάλληλος της Αττικής Οδού (οδηγός οχήματος άμεσης επέμβασης) ενημέρωσε τους επιθεωρητές περιβάλλοντος, ότι σε παράδρομο του αυτοκινητοδρόμου, στο  47ο χλμ, στο ρεύμα προς Αθήνα, μαύρη παχύρευστη ουσία με έντονη μυρωδιά, έχει καλύψει τμήμα του οδοστρώματος, ενώ ποσότητα αυτής της ουσίας έχει πέσει και μέσα σε παρακείμενους αμπελώνες.

Τα τηλέφωνα «πήραν φωτιά», αφού το μυαλό των όλων πήγε σε επεξεργασία λαθραίου πετρελαίου. Λόγω, μάλιστα, της σοβαρότητας του θέματος, ενημερώθηκε άμεσα ο υπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης Μανιάτης, παρά το γεγονός ότι εκείνη την στιγμή ήταν σε συνάντηση με τον πρέσβη του Αζερμπαϊτζάν.

Η εντολή του υπουργού ήταν σαφής: λάβετε όλα τα αναγκαία μέτρα για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Δώστε προτεραιότητα στην μη επέκταση της ρύπανσης. Συνεργαστείτε με το αρμόδιο Τμήμα της ΕΛ.ΑΣ., ώστε να εντοπιστεί ο διακινητής του λαθραίου πετρελαίου, αλλά και ο μεταφορέας των αποβλήτων. Παραπέμψτε την υπόθεση στην αρμόδια εισαγγελέα.

Το κλιμάκιο των επιθεωρητών περιβάλλοντος, με επικεφαλής το γενικό επιθεωρητή, Παναγιώτη Μέρκο, που μετέβη στο σημείο βρέθηκε μπρος σε μια άκρως επικίνδυνη κατάσταση. Στο οδόστρωμα ήταν πεταγμένες δέκα «παλετοδεξαμενές» ενός κυβικού, έκαστη. Κάποιες είχαν σπάσει και απόβλητα έχουν κατακλύσει όχι μόνον το οδόστρωμα, αλλά και τμήμα παρακείμενου αμπελώνα. Εκτιμάται, ότι ο οδηγός του φορτηγού που είχε αναλάβει την παράνομη διακίνηση του απόβλητου, πέταξε τις «παλετοδεξαμενές» στο σημείο εν κινήσει, σηκώνοντας απλώς την καρότσα του οχήματος.

Οι επιθεωρητές έπιασαν αμέσως δουλεία. Φόρεσαν την ειδική προστατευτική στολή που καλύπτει το σύνολο του σώματος και του προσώπου με μάσκα για τις αναθυμιάσεις και άρχισαν να παίρνουν δείγματα. Η πρώτη εκτίμηση ήταν και η τελική: όξινη πίσσα. Άκρως επικίνδυνο τοξικό απόβλητο, υπόλειμμα ναυτικού πετρελαίου που υπέστη επεξεργασία, προκειμένου να το «πέσει» στην αγορά ως λαθραίο ντίζελ θέρμανσης. 

Η περιοχή αποκλείστηκε και ζητήθηκε η συνδρομή της Αττικής Οδού, μήπως μέσω των καμερών διαχείρισης της κυκλοφορίας κατορθώσουν να εντοπίσουν το φορτηγό που μετέφερε τα επικίνδυνα απόβλητα. Γιατί το σημείο όπου εντοπίστηκαν είναι πολύ κοντά στην έξοδο προς Κορωπί.

Ο γενικός επιθεωρητής Περιβάλλοντος, είναι σαφής: τα συγκεκριμένα απόβλητα είναι άκρως επικίνδυνα και πρέπει να «μαζευτούν» άμεσα. Ενδεικτικό της επικινδυνότητας είναι το γεγονός ότι στο διάστημα που το kathimerini.gr, ήταν στο σημείο, βλέπαμε τα χαλίκια που είχαν καλυφθεί από την όξινη πίσσα να λιώνουν, κυριολεκτικώς.

Τα απόβλητα, μέχρι αύριο, πρέπει να έχουν μαζευτεί, επισημαίνουν οι επιθεωρητές περιβάλλοντος. 

Είναι, όμως, αυτό εφικτό;

Γιατί  ευθύνη αποκομιδής των εκτεθειμένων αποβλήτων είναι στην ευθύνη της αποκεντρωμένης διοίκησης της Περιφέρειας Αττικής. Και όπως μας είπε ο γραμματέας, Γιάννης Αγγελάκας, αυτή την στιγμή στο ταμείο, δεν υπάρχει ούτε ένα ευρώ. Έχουμε, είπε, αρμοδιότητες, δεν έχουμε όμως πιστώσεις. Κάποια χρήματα που είχαμε τα διαθέσαμε για την αντιμετώπιση αντίστοιχων καταστάσεων.  Το θέμα όμως δεν παίρνει αναβολή. Τα απόβλητα πρέπει να φύγουν.

Το θέμα «το πήρε επάνω του», ο υπουργός Περιβάλλοντος, που άρχισε έναν αγώνα δρόμου, προκειμένου να εξασφαλίσει τα χρήματα που απαιτούνται για την αποκομιδή των αποβλήτων και την μετέπειτα διαχείρισή τους, που δεν είναι άλλη από την καταστροφή τους σε ειδικές εγκαταστάσεις στην Σουηδία.
Νωρίς το πρωί πληροφορηθήκαμε, ότι οι προσπάθειες Μανιάτη, απέδωσαν. Βρέθηκε το αναγκαίο ποσόν και εκτός απροόπτου σήμερα, θα ξεκινήσουν εργασίες αποκομιδής των αποβλήτων και καθαρισμού    του αμπελώνα. Θα «σηκωθεί» το χώμα που έχει εμποτιστεί από την όξινη πίσσα σε βάθος τουλάχιστον πενήντα εκατοστών, έως το σημείο που θα «βγει» καθαρό χώμα.

Το πρόβλημα των βιομηχανικών αποβλήτων παραμένει έντονο αφού εκατοντάδες τόνοι επικίνδυνα απόβλητα βρίσκονται διάσπαρτα ανά την επικράτεια. Η γενική γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος Νάντια Γιαννακοπούλου, δήλωσε στο «kathimerini.gr» ότι εντατικοποιούνται οι έλεγχοι και ότι σε αυτό οφείλεται ο εντοπισμός σημαντικών ποσοτήτων αποβλήτων την τελευταία περίοδο. «Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε περαιτέρω την υπηρεσία επιθεωρητών περιβάλλοντος και φυσικά να βρούμε τις αναγκαίες πιστώσεις για την αποκομιδή των επικίνδυνων αυτών αποβλήτων. Κάποια κονδύλια, κάποιες ανάγκες, καλύφθηκαν από το Πράσινο Ταμείο ωστόσο, εξαιτίας του όγκου των αποβλήτων απαιτούνται περαιτέρω πιστώσεις».

Την υπόθεση διερευνά η αρμόδια εισαγγελέας Περιβάλλοντος στην οποία οι επιθεωρητές και η ΕΛ.ΑΣ, κοινοποίησαν όλα τα στοιχεία που έχουν μέχρι στιγμής συγκεντρώσει.


ΠΗΓΗ:kathimerini.gr

Σύνοδος για το κλίμα στο Παρίσι στις 30 Νοεμβρίου: οι πιέσεις αυξάνονται!


Στις 30 Νοεμβρίου με 11 Δεκεμβρίου είναι προγραμματισμένη η σύνοδος του ΟΗΕ για το κλίμα στο Παρίσι. Ένα μήνα νωρίτερα, στις 23-24 Οκτωβρίου, θα γίνει η ειδική σύνοδος της Ευρ. Ένωσης που θα αποφασίσει τη στάση της για τη σύνοδο του Παρισιού. Ενόψει αυτών των δυο σημαντικών συνόδων έχουν αυξηθεί σε πρωτοφανή βαθμό οι πιέσεις για να εξοστρακιστεί ο άνθρακας από τον πλανήτη.

Μια πρόσφατη έκθεση, με τίτλο Better Climate, Better Growth, που είδε το φως της δημοσιότητας με ειδικά αφιερωμένο ιστότοπο, δεν κρατάει ούτε τα προσχήματα: 
αυτοαποκαλείται The New Climate Economy Report και έχει συνταχθεί υπό την εποπτεία της "Παγκόσμιας Επιτροπής για την Οικονομία και το Κλίμα". Προεδρεύει ο πρώην Πρόεδρος του Μεξικό Φελίπε Καλδερόν, συμπροεδρεύει ο Λόρδος Στερν και συμμετέχουν πρώην πρωθυπουργοί και υπουργοί οικονομικών, τραπεζίτες, κλπ.

Από το ξεκίνημα ωστόσο η έκθεση "δεν μας τα λέει καλά", αφού φιλοξενεί την εξής ασυνήθιστη παράγραφο: "Members of the Global Commission endorse the general thrust of the arguments, findings, and recommendations made in this report, but should not be taken as agreeing with every word or number. They serve on the Commission in a personal capacity. The institutions with which they are affiliated have therefore not been asked formally to endorse the report and should not be taken as having done so. – Τα μέλη της Παγκόσμιας Επιτροπής υποστηρίζουν τη γενική ουσία των ισχυρισμών, ευρημάτων και συστάσεων της έκθεσης, αλλά δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται και ότι συμφωνούν σε κάθε λέξη ή αριθμό. Βρίσκονται στην Επιτροπή με ατομική ιδιότητα. Για το λόγο αυτό δεν έχει ζητηθεί επίσημα από τα ιδρύματα με τα οποία συσχετίζονται να υποστηρίξουν την έκθεση και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ότι το έχουν πράξει".

Τι ωραίοι τύποι! Συμφωνούν γενικά, αλλά αν τους στριμώξεις κάπου θα σου πουν "Α, εγώ δεν συμφωνώ μ' αυτό και το λέω απ' την αρχή"! Βρίσκονται στην Επιτροπή με ατομική ιδιότητα, αλλά βάζουν και τα ιδρύματα μπροστά, για να αντλούν κύρος και σπουδαιοφάνεια απ' αυτά.

Η Επιτροπή "αυτοδημιουργήθηκε" για να "βοηθήσει κυβερνήσεις, επιχειρήσεις και την κοινωνία (sic) να πάρουν αποφάσεις βασισμένες σε πιο πλήρη πληροφόρηση ως προς το πώς να επιτύχουν οικονομική ευημερία και ανάπτυξη, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα την κλιματική αλλαγή". Ή, με άλλα λόγια, είναι μια Επιτροπή που δημιουργήθηκε για να μπορούν οι τωρινοί πολιτικοί να χρηματοδοτούν ανεμπόδιστα τους συνταξιοδοτηθέντες ή αποτυχημένους προκατόχους τους, μέχρι να έλθει και η δική τους σειρά να εισπράττουν απ' τα διάφορα προγράμματα που επινοούν για να λεηλατούν τους φορολογούμενους πολίτες.

Αυτή λοιπόν η βαρύγδουπη Επιτροπή μεταξύ άλλων προτείνει και τα εξής: 
Να επιτευχθεί στο Παρίσι μια ισχυρή, διαρκής και ισοβαρής διεθνής κλιματική συνθήκη.
Να εισάγει υψηλές και προβλέψιμες τιμές δικαιωμάτων άνθρακα.
Να αποσύρει αμέσως μεμονωμένα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής από άνθρακα στις αναπτυγμένες χώρες και μέχρι το 2025 σε χώρες μέσου εισοδήματος.
Να μειώσει τα κόστη κεφαλαίου για τα έργα "χαμηλού άνθρακα" μέχρι 20% με νέα χρηματοδοτικά εργαλεία.
Να αποσύρει τα 600 δισεκατομμύρια δολάρια επιδοτήσεις των ορυκτών καυσίμων, έναντι μόνο 100 δισ. δολαρίων επιδοτήσεις των ΑΠΕ, να βελτιωθεί η ενεργειακή αποδοτικότητα και να διατεθούν στοχευμένες χρηματοδοτήσεις για τη μείωση της φτώχειας.
Ο τριπλασιασμός της έρευνας και της ανάπτυξης στις τεχνολογίες "χαμηλού άνθρακα" σε τουλάχιστον 0,1% του ΑΕΠ μπορεί να οδηγήσει σε ένα νέο κύμα καινοτομίας για την ανάπτυξη.
Η οικοδόμηση καλύτερα συνδεμένων και πιο συνεκτικών πόλεων βασισμένων σε μέσα μαζικής μεταφοράς μπορεί να εξοικονομήσει επενδύσεις 3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων την προσεχή 15ετία, βελτιώνοντας την οικονομική αποδοτικότητα και την ποιότητα ζωής με λιγότερες εκπομπές.
Η αποκατάσταση μόλις του 12% των χέρσων εκτάσεων μπορεί να εξασφαλίσει τροφή σε 200 εκατ. ανθρώπους και ν' αυξήσει τα γεωργικά εισοδήματα κατά 40 δισεκατομμύρια δολάρια/έτος, ενώ την ίδια στιγμή θα μειώνονται οι εκπομπές από την αποψίλωση των δασών.
Διακοπή της αποψίλωσης φυσικών δασών έως το 2030 με αύξηση της χρηματοδότησης για την προστασία των δασών σε 5 δισεκατομμύρια δολάρια/έτος.

Η παράκρουση των ακατάσχετα "οικολογούντων" συνεχίζεται. Χρειαζόμαστε ορθολογική σκέψη, αλλά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με υστερικές καταστάσεις. Η χρήση του κάρβουνου ήδη έχει μειωθεί πολύ στις χώρες του ΟΟΣΑ, μαζί και οι εκπομπές CO2 στις χώρες αυτές, αλλά, αυτό αποδείχθηκε μια τρύπα στο νερό: η βιομηχανική παραγωγή μετανάστευσε στην Άπω Ανατολή, μαζί με τις θέσεις εργασίας της Ευρώπης και οι εκπομπές CO2 σε πλανητικό επίπεδο αυξήθηκαν, αφού στην Κίνα, την Ινδία και την Ινδοκίνα καίνε κάρβουνο με πρωτοφανείς ρυθμούς. Για να "χρυσώσουν το χάπι" της αποβιομηχάνισης, της ακριβής ενέργειας, της ύφεσης και της ανεργίας, βρήκαν τώρα τη νέα "καραμέλα": ανάπτυξη μέσω της κλιματικής προσπάθειας. Τώρα γιατί αυτή η καραμέλα μου θυμίζει τον Προβόπουλο, το Σαμαρά και το Βενιζέλο να υπόσχονται επί 4 χρόνια ανάπτυξη, θα σας γελάσω. 

Ας το βάλουν καλά στο μυαλό τους όλοι: το κάρβουνο έδωσε μια πρωτοφανή ώθηση στη βιομηχανική επανάσταση, στο βιοτικό επίπεδο της ανθρωπότητας και δεν πρόκειται να εξαφανιστεί επειδή κάποιοι έβαλαν στο μάτι τις επιδοτήσεις των ΑΠΕ. Η ανθρωπότητα δεν θα γυρίσει στο 17ο αιώνα, ακόμα κι αν υιοθετήσουν πρακτικές της Ιεράς Εξέτασης. Οι ΑΠΕ δοκιμάστηκαν τα τελευταία 15 χρόνια κι απέτυχαν να δώσουν αξιόπιστη ενέργεια, απέτυχαν να δώσουν κάτι περισσότερο από κάλυψη της μεσημεριανής αιχμής φορτίου με τα Φ/Β. Σε ό,τι μάλιστα αφορά τα αιολικά, φαίνεται ότι όλο και περισσότεροι πολιτικοί θα αρχίσουν να αντιλαμβάνονται για ποιο λόγο ο Κάμερον εκστόμισε το περίφημο "Get Rid Of All the Green Crap". Πλέον τυχόν συνέχιση των πιέσεων για εξοβελισμό του κάρβουνου σημαίνει πίεση για επαναφορά της πυρηνικής ενέργειας, που "δεν έχει εκπομπές CO2". Το "πράσινο" κίνημα της Γερμανίας, που πρωτοστάτησε πριν 30 χρόνια στην εκστρατεία ενάντια στα πυρηνικά, θα είναι αυτό που θα τα ξαναφέρει απ' την πίσω πόρτα. Η ιστορία καμιά φορά παίζει περίεργα παιχνίδια ...


Στις τελευταίες Συνόδους του ΟΗΕ για το Κλίμα (COP) δεν επιτεύχθηκε συναίνεση, δεν ελήφθησαν αποφάσεις κι ο πήχυς για το Παρίσι είναι πολύ ψηλά, θέλουν αυτή τη φορά να βγει μια ιστορική απόφαση. Θα δούμε κατά πόσο θα υπάρξει  αυτή τη φορά αποτέλεσμα.



ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr

Πετρελαϊκά οικόπεδα: Ξεκινά ο νέος γύρος παραχωρήσεων, ενδιαφέρον από μεγάλους παίκτες

Πετρελαϊκά οικόπεδα: Ξεκινά ο νέος γύρος παραχωρήσεων, ενδιαφέρον από μεγάλους παίκτες
Τουλάχιστον τρεις μεγάλοι διεθνείς παίκτες θα είναι παρόντες στο νέο γύρο παραχωρήσεων που ξεκινά η Ελλάδα, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Ενέργειας Γιάννη Μανιάτη, σε συνέδριο του ΕΛΙΑΜΕΠ.

Η έναρξη του νέου γύρου παραχωρήσεων για τα 20 θαλάσσια οικόπεδα σε Ιόνιο και νότια της Κρήτης αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα, καθώς τις επόμενες ημέρες θα δημοσιευτεί στην εφημερίδα της Κομισιόν και ανοίγει έτσι ο δρόμος για την κατάθεση των προσφορών.

Ο κ. Μανιάτης αναφέρθηκε και στις επαφές μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου και των επικεφαλής της BP στο περιθώριο των εκδηλώσεων στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν, υπογραμμίζοντας ότι δεν είναι μόνο αυτή η εταιρεία που θα έρθει στην Ελλάδα.

Συνολικά δημοπρατούνται 20 θαλάσσια οικόπεδα, όπως μετέδιδε από το πρωί το newmoney.gr, από τα οποία τα 9 βρίσκονται νοτίως της Κρήτης, αλλά και νοτίως της Πελοποννήσου και τα υπόλοιπα στο Ιόνιο.

Στην Κρήτη πρόσφατες αναλύσεις έχουν δείξει ενδιαφέρουσες γεωλογικές δομές μεγάλης κλίμακας, με πιθανές τις συγκεντρώσεις φυσικού αερίου, στα δυτικά της Γαύδου και στα ΝΑ της Ιεράπετρας.

Ένα άλλο μεγάλο μέρος οικοπέδων βρίσκεται στη ζώνη που εκτείνεται από τα δυτικά της Κεφαλλονιάς και φτάνει μέχρι το Κατάκολο, ενώ μια τρίτη ζώνη βρίσκεται στα ανοιχτά του Κατάκολου, κοντά στην περιοχή όπου έχει ήδη δοθεί σε κοινοπραξία για έρευνες. Τα υπόλοιπα οικόπεδα βρίσκονται στη ζώνη που ξεκινά από τα βορειοδυτικά της Κέρκυρας, στα όρια με την Αλβανία, και εκτείνεται προς τα κάτω, στους Παξούς και Αντίπαξους, μέχρι και τη θαλάσσια περιοχή του Ιονίου απέναντι από τον Αμβρακικό Κόλπο.

Οι προσφορές θα ολοκληρωθούν μέχρι τέλος του έτους, σταδιακά ή όλες μαζί, ενώ για κάθε μπλοκ θα γίνει ξεχωριστή αίτηση. Για τη συμμετοχή μιας εταιρείας στον διαγωνισμό απαιτείται η αγορά 1.500 χλμ σεισμικών συν όλα τα δεδομένα για το μπλοκ για το οποίο γίνεται αίτηση και η ερμηνεία των δεδομένων (BEICIP & PGS).

Επιπλέον, για κάθε μπλοκ προβλέπεται να γίνει χωριστή αίτηση ενώ για την αξιολόγηση των προσφορών μετράει κατά 60% η οικονομική προσφορά και κατά 40% η τεχνική προσφορά. Μεταξύ των εταιρειών που συμμετείχαν στο καλοκαιρινό Roadshow το Λονδίνο ήταν οι BP, EXXONMOBIL, SHELL, TOTAL, CHEVRON, STATOIL, ANADARKO, REPSOL και άλλες. Στις συναντήσεις με εκπροσώπους των εταιρειών και των επενδυτών, οι οποίες έγιναν για να απαντηθούν εξειδικευμένα ερωτήματα, συμμετείχε επιπλέον ο Γενικός Γραμματέας Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Κώστας Μαθιουδάκης.


ΠΗΓΗ:newmoney.gr

«φραγή» στα κλεμμένα κινητά βάζει η ΕΕΤΤ από την Παρασκευή


Από την Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου, τίθεται σε ισχύ  η υποχρέωση των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας να μπλοκάρουν την δυνατότητα χρήσης των κινητών τηλεφώνων τα οποία οι ιδιοκτήτες τους δηλώνουν ότι έχουν κλαπεί. 

Ο κωδικός ΙΜΕΙ περιλαμβάνει πληροφορίες για τον κατασκευαστή και το μοντέλο της συσκευής και αποτελεί την «ταυτότητά» της.

Κάθε συνδρομητής μπορεί να εντοπίσει τον κωδικό ΙΜΕΙ:

- στη συσκευασία της συσκευής

- πατώντας τα πλήκτρα * # 06 # στη συσκευή του

- με σχετική εφαρμογή του λογισμικού της συσκευής

Για την απενεργοποίηση της συσκευής, οι συνδρομητές πρέπει αρχικά να δηλώσουν την κλοπή στην Αστυνομία και στη συνέχεια να υποβάλουν στον πάροχό τους γραπτό αίτημα απενεργοποίησης, επισυνάπτοντας το αποδεικτικό της δήλωσης κλοπής.

Κάθε εταιρεία που απενεργοποιεί τις κλεμμένες συσκευές των συνδρομητών της στο δίκτυό της, αναλαμβάνει ταυτόχρονα την ευθύνη να ενημερώνει σχετικά και τις υπόλοιπες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας οι οποίες οφείλουν να προχωρήσουν, επίσης, στην απενεργοποίηση των κλεμμένων συσκευών στα δίκτυά τους.

Σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), ένα αίτημα απενεργοποίησης απορρίπτεται εάν ο δηλούμενος κωδικός ΙΜΕΙ δεν είναι έγκυρος σύμφωνα με τις σχετικές διεθνείς προδιαγραφές ή δεν έχει αποδοθεί από τον κατασκευαστή στη συσκευή ώστε να την προσδιορίζει κατά μοναδικό τρόπο.



ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Με πειρατεία το τουρκικό Ναυτικό μπλόκαρε την κυπριακή γεώτρηση


Η τουρκική κορβέτα Bafra  "ανάκρινε" τον πλοίαρχο του πλοίου SAIPEM 10000 το οποίο εργάζεται με το τρυπάνι της ιταλικής εταιρείας  ΕΝΙ στη κυπριακή ΑΟΖ, ισχυριζόμενη ότι "παραβίασε" τα τουρκικά "χωρικα΄ύδατα"! Πρόκειται για μια ακόμα πρόκληση από την Άγκυρα στην μεθοδευμένη προσπάθειά της να αμφισβητήσει την ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Όπως αναφέρει το ΚΥΠΕ  το Γενικό Επιτελείο των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων στην ανακοίνωση του αναφέρει ότι το SAIPEM 10000 υπό σημαία από τις Μπαχάμες παραβίασε χθες τα τουρκικά χωρικά ύδατα και γι αυτό τον σκοπό δυνάμεις της τουρκικής Κίνησης Ασπίδας Μεσογείου το ανέκριναν και στη συνέχεια το έθεσαν υπό παρακολούθηση. Στην ουσία ήταν έτοιμοι για ρεσάλτο εάν προχωρούσαν στην γεώτρηση.

Με προκλητική ανακοίνωση του το Τουρκικό Γενικό Επιτελείο Στρατού, παραδέχθηκε ότι τουρκικό πολεμικό σκάφος "παρακολουθούσε" το πλοίο – γεωτρύπανο της ENI Saipem 10000. Μάλιστα, οι τούρκοι στρατιωτικοί επικαλούνται δήθεν «παραβίαση περιοχών θαλάσσιας δικαιοδοσίας (της Τουρκίας) στα νότια της Κύπρου».

"Το τουρκικό πολεμικό ακολουθούσε σε απόσταση περίπου επτά ναυτικών μιλίων το Saipem 10000. Η τουρκική κορβέτα TCG Bafra παρακολουθεί το πλοίο με σημαία Μπαχάμες, το οποίο σύμφωνα πληροφορίες θα κάνει ερευνητικές γεωτρήσεις για λογαριασμό της «Ελληνικής Διοίκησης Κύπρου»", αναφέρει το τουρκικό επιτελείο.

Το Saipem 10000, «αναγνωρίστηκε από μονάδες μας που συμμετέχουν στην Επιχείρηση Μεσογειακή Ασπίδα και άρχισε να παρακολουθείται αμέσως μετά την είσοδο του στις περιοχές θαλάσσιας δικαιοδοσίας της Τουρκίας. Το πλοίο συνεχίζεται να παρακολουθείται από την κορβέτα TCG BAFRA», αναφέρει η τουρκική προκλητική ανακοίνωση η οποία μεταδίδεται από τα κανάλια της Τουρκικής Κρατικής Τηλεόρασης.

ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας που βρίσκεται στην Νέα Υόρκη, τηρείτο ενήμερος για την παρακολούθηση του γεωτρύπανου από τουρκικά πολεμικά και προέβη ήδη σε παραστάσεις τόσο στον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ όσο και στον Υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ.

Η αναφορά σε περιοχές θαλάσσιας δικαιοδοσίας της Τουρκίας, κάτι που δεν έγινε σε κάμιά περίπτωση,είναι το λιγότερο γελοία, ενώ ακόμα και ανοικτά της Τουρκίας να περνούσε, ήταν πλεύση σε διεθνή ύδατα, αφού δεν πραγματοποιούσε ερευνητικές ή άλλες εργασίες σε σχέση με τους υδρογονάνθρακες.

Παράλληλα, πρέπει να αναφερθεί ότι καθ’ όλη την διάρκεια της πλεύσης του Saipem 10000 στην Κυπριακή ΑΟΖ, η τουρκική κορβέτα ακολουθούσε αλλά διατηρούσε αποστάσεις που κυμάνθηκαν από εφτά έως τριάντα ναυτικά μίλια

Όπως έγραψε ο Κύπριος υπουργός Ενέργειας Γιώργος Λακκοτρύπης στον προσωπικό του λογαριασμό στο twitter, μέχρι στιγμής όλα έγιναν σύμφωνα με το πρόγραμμα.

Ο υπουργός Εξωτερικών, Ιωάννης Κασουλίδης ανέφερε ότι "σύμφωνα με την πληροφόρηση της κυβέρνησης δεν υπήρξε οποιαδήποτε παρενόχληση από το τουρκικό πολεμικό ναυτικό εντός της κυπριακής ΑΟΖ. Αυτό που έγινε, είπε, είναι εκ του μακρόθεν παρακολούθηση".

Είπε επίσης ότι "ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ενεργώντας προληπτικά, είχε προειδοποιήσει για το ενδεχόμενο προκλήσεων και είχε τονίσει και στη συνάντησή του με τον Αμερικανό υπουργό Εξωτερικών, Τζον Κέρι ότι δεν συνάδουν οι παρενοχλήσεις με τη διεξαγωγή συνομιλιών."

"Είχαμε διαβεβαιώσεις", είπε ο κ. Κασουλίδης, "ότι δεν θα γίνει οποιαδήποτε παρενόχληση στην αποκλειστική οικονομική μας ζώνη".

Ταυτόχρονα, ο κ. Κασουλίδης τόνισε ότι οι εργασίες στο τεμάχιο 9 θα συνεχισθούν κανονικά. Προφανώς όμως η Τουρκία του "Σουλτάνου" Ρ.Τ.Ερντογάν "γράφει" τις αμερικανικές "διαεβαιώσεις"...στα παλιά της τα παπούτσια.

Συνεχίζει ακάθεκτη να αμφισβητεί όπως το αναφέρει και η ανακοίνωση του τουρκικού επιτελείου άλλωστε, την κρατική οντότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας. Για αυτούς είναι η "Ελληνική Διοίκηση" σαν να πρόκειται για κάποιο...δήμο.  

Η Άγκυρα βρίσκει και τα κάνει, γνωρίζει ότι έχει απέναντί της μια...άλαλη ελληνική κυβέρνηση, και έναν Κύπριο Πρόεδρο διαθέσιμο να καταλύσει την ανεξάρτητη Κυπριακή Δημοκρατία, αντικαθιστώντας την με ένα κρατικό μόρφωμα στο οποίο οι Ελληνοκύπριοι.

Πάντως στρατιωτικές πηγές από την Κύπρο αναφέρουν ότι η τουρκικη κορβέτα απλά παρακολουθεί, και ότι το γεωτρύπανο έχει τοποθετηθεί, απλά η γεώτρηση δεν έχει ξεκινήσει ακόμα.


ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Barclays: Επανέναρξη Κάλυψης για ΕΛΠΕ


Η Barclays μείωσε την τιμή-στόχο για την Motor Oil, διατηρώντας αμετάβλητη την σύσταση "overweight", ενώ παράλληλα ξεκίνησε εκ νέου κάλυψη της μετοχής των ΕΛΠΕ. 
Σε επανέναρξη κάλυψης της μετοχής των Ελληνικών Πετρελαίων, με τιμή-στόχο τα 6 ευρώ ανά μετοχή και σύσταση "equalweight" προχώρησε η Barclays. Παράλληλα, προχώρησε σε μείωση της τιμής-στόχου για την Motor Oilστα 9 ευρώ ανά μετοχή από 9,5 ευρώ προηγουμένως, διατηρώντας όμως αμετάβλητη τη σύσταση "overweight".
Συγκεκριμένα, στην έκθεσή της για τον ευρωπαϊκό κλάδο διύλισης, με ημερομηνία 24 Σεπτεμβρίου, η Barclays αναφέρει συγκεκριμένα ότι η Motor Oil παραμένει η προτιμώμενη εταιρεία από τον κλάδο, καθώς για μια σειρά ετών εμφανίζει συνεχώς ισχυρές ελεύθερες ταμειακές ροές. Όπως επισημαίνει, αν και αναμένει κάποια αποδυνάμωση στα περιθώρια διύλισης, ωστόσο πιθανότατα η δημιουργία ελεύθερων ταμειακών ροών θα παραμείνει ισχυρή, με τις ενέργειες της εταιρείας να αντισταθμίζουν τις δυσμενείς μακροοικονομικές προοπτικές.
Για τα ΕΛΠΕ σημειώνει πως η εταιρεία έχει ολοκληρώσει την αναβάθμιση του διυλιστηρίου της Ελευσίνας, με αποτέλεσμα η εταιρεία να είναι πλέον πολύ πιο προσοδοφόρα απ' όσο θα ήταν χωρίς την αναβάθμιση αυτή. Ωστόσο, τα πιο αδύναμα του αναμενόμενου περιθώρια υποδηλώνουν ότι η γενικότερη δημιουργία ελεύθερων ταμειακών ροών ήταν χαμηλότερη από όσο προβλέπονταν πριν από 12 μήνες. Ο διεθνής οίκος επισημαίνει πως βλέπει «καλύτερη αξία» σε άλλες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις του ενεργειακού κλάδου.


ΠΗΓΗ:energia.gr

Αναβαθμίσεις από την Lukoil σε διϋλιστήριο της Βουλγαρία


Η ρωσική Lukoil έχει επενδύσει μέχρι στιγμής 35 εκατ. δολάρια για νέες εγκαταστάσεις στο διϋλιστήριο της Neftochim στη Βουλγαρία, με στόχο την μείωση των εκπομπών ρύπων.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας, οι αναβαθμίσεις έγιναν στα φίλτρα και στις μονάδες επεξεργασίας με βάση την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Ε.Ε.


ΠΗΓΗ:energypress.gr