Τιμή-στόχο τα €7,50 και “Ουδέτερη” σύσταση δίνει για τα ΕΛ.ΠΕ. η Nomura καθώς παρά τις χαμηλές προσδοκίες από τα αποτελέσματα του α' τριμήνου, εκτιμά ότι υπάρχουν ενθαρρυντικά σημάδια και μια πιθανότητα ανόδου 29,8% για τη μετοχή, χάρη στην σταθερή εγχώρια ζήτηση καυσίμων αλλά και την αύξηση της αποδοτικότητας.
Με βάση αυτά αλλά και την παροχή ρευστότητας από την πιθανή πώληση του 35,5% που κατέχει το κράτος και παρά τα εμπόδια από τα αδύναμα περιθώρια διύλισης η Nomura επιβεβαιώνει τη σύσταση “Neutral” και προβλέπει ότι τα κέρδη EBITDA για το 2014 θα ανέλθουν στα €400 εκατ.
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Την ανάγκη εντοπισμού περισσότερων αποθεμάτων υδρογονανθράκων εντός της κυπριακής ΑΟΖ, προκειμένου να προχωρήσει η δημιουργία του χερσαίου τερματικού υγροποίησης φυσικού αερίου στο νησί, τόνισε ο Κύπριος υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Λακκοτρύπης, σημειώνοντας ότι για αυτό το σκοπό, αναμένεται να επισπευσθούν οι ερευνητικές γεωτρήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ εντός του καλοκαιριού.
Κληθείς να σχολιάσει τις επικρίσεις για καθυστέρηση στην υλοποίηση των σχεδιασμών για την αξιοποίηση των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων, ο κ. Λακκοτρύπης είπε ότι «εάν σήμερα είχαμε αρκετό φυσικό αέριο, θα ήμασταν εντός των χρονοδιαγραμμάτων που είχαμε θέσει αρχικά και πριν από αρκετούς μήνες», όσον αφορά τη δημιουργία χερσαίου τερματικού υγροποίησης φυσικού αερίου.
Ο κ. Λακκοτρύπης είπε ότι «αυτή τη στιγμή, αυτό που προέχει είναι να βρούμε περισσότερο φυσικό αέριο και γι΄ αυτό το λόγο προσπαθούμε να επισπεύσουμε τις ερευνητικές γεωτρήσεις των άλλων εταιρειών που έχουν αδειοδοτηθεί στα τεμάχια της κυπριακής ΑΟΖ».
«Ευελπιστώ ότι θα αρχίσουμε ερευνητικές δραστηριότητες εντός του καλοκαιριού ,αντί προς το τέλος του χρόνου, όπως ήταν αρχικά προγραμματισμένο, ούτως ώστε να έχουμε μια πληρέστερη εικόνα για τα επιβεβαιωμένα αποθέματα στην κυπριακή ΑΟΖ», σημείωσε.
Ερωτηθείς κατά πόσο τον ανησυχεί το γεγονός ότι το Ισραήλ φαίνεται να αλλάζει τους σχεδιασμούς του σε σχέση με την αξιοποίηση των κοιτάσματων υδρογονανθράκων του, ο κ. Λακκοτρύπης ξεκαθάρισε ότι: «Τις αποφάσεις για τον τρόπο εξαγωγής του φυσικού αερίου θα τις πάρουν οι εταιρείες και όχι το κράτος του Ισραήλ. Αυτό είναι ξεκάθαρο και από δημόσιες δηλώσεις αλλά και από άλλες πηγές».
Είπε, επίσης, ότι «οι δύο κοινοπραξίες, αυτή που δραστηριοποιείται στο τεμάχιο 12 και αυτή που δραστηριοποιείται στο Λεβιάθαν, είναι δύο ξεχωριστές οντότητες με δύο ξεχωριστές προτεραιότητες».
«Η κάθε μια θα πάρει τις δικές τις αποφάσεις», σημείωσε.
«Φυσικά, εμείς υποστηρίζουμε ότι θα ήταν προς το συμφέρον όλων αν είχαμε χερσαίο τερματικό στην Κύπρο», είπε και πρόσθεσε ότι «υπάρχουν άλλες προτεραιότητες σε ό,τι αφορά την κοινοπραξία του Λεβιάθαν και γίνονται πάρα πολλές συζητήσεις για να δούμε πώς θα μπορέσουμε να συνεργαστούμε με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο».
Εν τω μεταξύ, το θέμα των υδρογονανθράκων στην περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου αναμένεται να βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της συνάντησης που θα έχει την Παρασκευή στο Λίβανο, ο κ. Λακκοτρύπης με τον Υπουργό Εξωτερικών και τέως Υπουργό Ενέργειας της χώρας
ΠΗΓΗ;protothema.gr
Εξαιρετικά δυσάρεστα νέα για την Ελλάδα από την Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ILO), η οποία στην αναφορά της για την ανεργία σε όλες τις χώρες του κόσμου το 2013 κατατάσσει την Ελλάδα στην πέμπτη θέση.
Η χώρα μας έχει το 5ο υψηλότερο ποσοστό ανεργίας (27,6%). Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Μαυριτανία (30,9%), στη δεύτερη τα Σκόπια (29,7%), στην τρίτη η Reunion,αποικία της Γαλλίας, βρίσκεται ανατολικά της Μαδαγασκάρης, με 29% και την πρώτη τετράδα συμπληρώνει η Βοσνία με 28,6%.
Το ποσοστό της ανεργίας στην Ελλάδα αναμένεται να αυξηθεί στο 28% το 2014 πριν αρχίσει να μειώνεται σταδιακά από το 2015 και τελικά να φτάσει το 24% το 2018, σύμφωνα με την πρόβλεψη της ILO.
Μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης εκτός από την Ελλάδα στην πρώτη δεκάδα της λίστας βρίσκεται και η Ισπανία με ποσοστό ανεργίας 26,7%.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Αναξιοποίητα παραμένουν εντοπισμένα με αποδείξεις πλούσια κοιτάσματα ενώ παράλληλα πυκνώνουν οι φωνές για την ανακήρυξη της ΑΟΖ με στόχο την εκμετάλλευση των όποιων κοιτασμάτων υπάρχουν στο Αιγαίο.
Ντοκουμέντο του 1794, σύμφωνα με την Εφημερίδα των Συντακτών
, αναφέρεται στον "εκ Λακεδαίμονος ληστοπειρατή Ζαχαριά που ήλθε μετά μιας γαλέρας, ίνα λεηλατήσει την νήσον, εναυάγησε εις τα βορειοδυτικά εις θέσιν καλούμενην Λυγαριά".
Το ντοκουμέντο εξιστορεί στη συνέχεια το πώς κάποιοι ναυτικοί, στην προσπάθειά τους να φτάσουν στους απόκρημνους βράχους στο σημείο του ναυαγίου, παρατήρησαν κόκκινα μεταλλικά πετρώματα με πολύ χαρακτηριστική οσμή και ατμούς που έβγαιναν μέσα από τις ρωγμές τους.
Σημειώνεται εδώ ότι ήδη το μικρό αυτό νησί με τους λιγοστούς κατοίκους είχε, παρακαλώ, δικό του νόμισμα με την "κεφαλή του Απόλλωνος και εκατέρωθεν κερασφόρον ταύρον".
Πολλά χρόνια αργότερα, και συγκεκριμένα το 1956, έγινε ο σεισμός στη Σαντορίνη. Σύμφωνα με τον καθηγητή Β. Παπαζάχο, "ο σεισμός της 9ης Ιουλίου 1956, που έλαβε χώρα στο ρήγμα της θαλάσσιας λεκάνης της νότιας Αμοργού, ήταν ο μεγαλύτερος του 20ου αιώνα σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Οι έρευνες για υδρογονάνθρακες στην Ελλάδα, όπως αναφέρεται στην επίσημη σελίδα του ΥΠΕΚΑ, ανάγονται στις αρχές του 20ου αιώνα (1903), παρά το γεγονός ότι υπάρχουν αναφορές για κάποιες προσπάθειες οι οποίες έλαβαν χώρα τη δεκαετία του 1860.
Το 1960 ξεκινά μια συστηματικότερη προσπάθεια από το υπουργείο Βιομηχανίας με τη συνδρομή του ΙΓΜΕ και σύμβουλο το Γαλλικό Ινστιτούτο Πετρελαίων.
Λίγα χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1975 ιδρύεται ο Φορέας Διαχείρισης των δικαιωμάτων του Ελληνικού Δημοσίου στην αναζήτηση, έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων, δηλαδή η ΔΕΠ Α.Ε. και λίγο αργότερα άρχισαν οι παραχωρήσεις για έρευνες σε ξένες εταιρείες.
Τον Απρίλιο του 2006 εμφανίστηκε στην Ελλάδα ο ωκεανογράφος Ρόμπερτ Μπάλαρντ με το ερευνητικό σκάφος Endeavor, κάνοντας την έρευνα που ήθελε εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων στη Σαντορίνη, όπου το γεωλογικό ενδιαφέρον ήταν κυρίως γεωλογικό.
Το 2010 ολοκληρώνεται το ερευνητικό πρόγραμμα με τίτλο "New Frontiers in Ocean Exploration 2010" που έβγαλε πολλά ευρήματα.
"Το ιδιόμορφο περιβάλλον που αναπτύχθηκε στον κρατήρα του ηφαιστείου περιείχε ενεργά υδροθερμικά πεδία, παράξενα βακτήρια και ιδιόμορφες συνθήκες περιβάλλοντος", ενώ "όλος ο πυθμένας του ηφαιστείου καλύπτεται από ένα κοκκινωπό πορτοκαλί στρώμα".
Με τις τεχνολογικά άρτιες έρευνες να συμπίπτουν με τις ερασιτεχνικές παρατηρήσεις των ναυτικών και των κατοίκων που αναφέρει το ντοκουμέντο του 1794, όλα, σύμφωνα με την Εφημερίδα των Συντακτών, συγκλίνουν στο συμπέρασμα πως στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή υπάρχουν μεγάλες ποσότητες πετρελαίου και μέταλλα πολύτιμα και ίσως και χρυσός.
Η περιοχή αυτή της Λυγαριάς ανήκει στη Φολέγανδρο, την οποία καθόλου τυχαία είχε αποκαλέσει ο Άρατος "Σιδηράν", όπως αναφέρει ο περιηγητής Τουρνεφόρτ τον 18ο αιώνα, τότε που έγινε δηλαδή και το φοβερό ναυάγιο του πειρατή Ζαχαριά.
ΠΗΓΗ:kafeneio-gr.blogspot.gr
Ο υπουργός Εξωτερικών της Αλβανίας στέλνει στον εισαγγελέα τη συμφωνία που αφορά στην οριοθέτηση των θαλάσσιων συνόρων με την Ελλάδα.
Ειδικότερα ο υπουργός Εξωτερικών Ντιτμίρ Μπουσάτι ζήτησε από τον Γενικό Εισαγγελέα να ερευνήσει σχετικά με τον τρόπο που διαπραγματεύτηκε την συμφωνία για την οριοθέτηση των θαλάσσιων συνόρων με την Ελλάδα, ο νυν αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Λουλεζίμ Μπάσα, πρώην υπουργός Εξωτερικών, ο οποίος υπέγραψε στο κείμενο που αργότερα απορρίφθηκε από το Συνταγματικό Δικαστήριο της χώρας.
«Ο εισαγγελέας μπορεί να ερευνήσει κατά πόσον έχουμε να κάνουμε με παράβαση του άρθρου 210 του Ποινικού Κώδικα, με βάση την απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου, σύμφωνα με την οποία στην περίπτωση της συμφωνίας για την οριοθέτηση θαλάσσιων συνόρων δεν υπερασπίστηκαν τα εθνικά συμφέροντά μας, παραχωρώντας θαλάσσιες εκτάσεις στην Ελλάδα», δήλωσε ο κ. Μπουσάτι στην επιτροπή εξωτερικών υποθέσεων της βουλής.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Κάτω από το επίπεδο των 103 δολαρίων το βαρέλι έκλεισε η τιμή του πετρελαίου για πρώτη φορά σε διάστημα άνω της μιας εβδομάδας.
Η τιμή υποχώρησε ενόψει της ανακοίνωσης των στοιχείων για τα αποθέματα που αναμένεται να δείξουν αύξηση των αποθεμάτων αργού στις ΗΠΑ την τελευταία εβδομάδα.
Η τιμή του συμβολαίου του αργού, τύπου light sweet, παραδόσεως Ιουλίου υποχώρησε κατά 1,39 δολάρια ή 1,3% στα 102,72 δολάρια το βαρέλι στο Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης. Ήταν το χαμηλότερο επίπεδο κλεισίματος για το πιο ενεργό συμβόλαιο από τις 20 Μαΐου.
ΠΗΓΗ:protothema.gr
Τα δικά της πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, τιμόνι και φρένα θα αρχίσει σύντομα να κατασκευάζει η Google, αντί να κάνει τροποποιήσεις αυτοματισμού σε οχήματα άλλων κατασκευαστών.
Το «πανέξυπνο» διθέσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα διαθέτει μόνο δύο πλήκτρα ενεργοποίησης απενεργοποίησης (go-stop) και θα οδηγείται μόνο του.
Πατάς απλώς το κουμπί «ξεκίνα», λες στον υπολογιστή του αυτοκινήτου-ρομπότ που θέλεις να πας και αυτό σε πάει. Αν πανικοβληθείς ή θέλεις να σταματήσεις, πατάς το «στοπ». Θα μπορείς επίσης να καλέσεις το όχημα -χάρη στο κατάλληλο λογισμικό του- μέσω του «έξυπνου» κινητού τηλεφώνου σου.
Πρόκειται για μια περαιτέρω βελτίωση και αυτοματοποίηση του (απλώς) «έξυπνου» αυτοκινήτου της Google, το οποίο διαθέτει παράλληλα τιμόνι και πεντάλ - για την περίπτωση που ο οδηγός χρειαστεί να επέμβει. Ήδη μερικοί ονειρεύονται ταξί χωρίς οδηγό.
Η αμερικανική εταιρεία, η οποία μετά το διαδίκτυο φιλοδοξεί να φέρει επανάσταση και στις μεταφορές, παρουσίασε σε συνέδριο στην Καλιφόρνια εικόνες του πρώτου υπό ανάπτυξη πλήρως αυτόνομου αυτοκινήτου της, που προορίζεται για μετακινήσεις στις πόλεις και τα προάστια και όχι σε δρόμους υψηλής ταχύτητας.
Σκοπίμως το αυτοκίνητο διαθέτει ένα φιλικό «πρόσωπο», σχεδόν σαν αστείο καρτούν, ώστε να καθησυχάζει όσους τρέμουν και μόνο στην ιδέα ενός αυτοκινήτου που θα κινείται στους δρόμους χωρίς ανθρώπινο έλεγχο, αλλά μόνο υπό την καθοδήγηση ενός υπολογιστή.
Η εταιρεία δήλωσε ότι το αυτοκίνητό της (που μοιάζει λίγο με Fiat 500 ή με Smart) θα βελτιώσει τις ζωές των ανθρώπων και θα μεταμορφώσει τον τρόπο που μετακινούνται, μειώνοντας τα τροχαία, τα μποτιλιαρίσματα και τη ρύπανση.
Αλλοι ειδικοί είναι πάντως πιο επιφυλακτικοί, φοβούμενοι ότι η νέα τεχνολογία οδήγησης άνευ οδηγού μπορεί να κάνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα ακόμη χειρότερο, ενθαρρύνοντας τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο (και όχι με τα μέσα μαζικής μεταφοράς), από τη στιγμή που δεν θα χρειάζεται κανείς να οδηγεί ο ίδιος.
Αν και προς το παρόν ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου αποτελεί μυστικό, νέα στοιχεία βλέπουν πλέον το φως. Το παραδοσιακό καπό θα έχει εξαφανιστεί και οι τέσσερις ρόδες θα βρίσκονται στις γωνίες του οχήματος.
Θα μπορεί να δεχτεί δύο ανθρωππους (οδηγό και συνοδηγό), ο κινητήρας του θα είναι ηλεκτρικός και η αρχική ταχύτητά του (για λόγους ασφάλειας και εμπέδωσης ενός αισθήματος εμπιστοσύνης στο ευρύ κοινό) δεν θα ξεπερνά τα 40 χιλιόμετρα την ώρα.
Κατά την αρχική φάση των δοκιμών, το αυτοκίνητο θα διαθέτει και συμβατικά χειριστήρια ελέγχου (πεντάλια, τιμόνι κ.α.), ώστε ο οδηγός να μπορεί να ανακτήσει τον έλεγχο του οχήματος, αν κάτι δεν πάει καλά με το αυτόματο σύστημα.
Όμως, καθώς θα εμπεδώνεται η εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο-ρομπότ, δεν θα παραμείνει τελικά τίποτε περισσότερο από δύο μόνα πλήκτρα που θα δίνουν τις εντολές «ξεκίνα» ή «σταμάτα».
Το μπροστινό τμήμα του οχήματος -στη θέση του προφυλακτήρα- θα είναι επενδυμένο με ένα μαλακό αφρώδες υλικό, ώστε να προστευτεί ο πεζός σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ το παρμπρίζ θα είναι από εύκαμπτο υλικό, προς αποφυγή τραυματισμού των επιβατών σε ένα τροχαίο.
Η αυτόνομη οδήγηση θα βασίζεται σε ένα συνδυασμό λέιζερ και αισθητήρων ραντάρ, σε συνδυασμό με τα στοιχεία από τις κάμερες που θα καταγράφουν συνεχώς το δρόμο μπρος-πίσω και αριστερά-δεξιά σε μια περιμετρική ακτίνα περίπου 200 μέτρων. Φυσικά, θα γίνεται αξιοποίηση των ψηφιακών χαρτών της Google και του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης GPS.
Αρχικά, η Google θα κατασκευάσει 100 πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα χωρίς τιμόνι και πεντάλια και αισιοδοξεί ότι το πρώτο θα κυκλοφορεί δοκιμαστικά στους δρόμους σε ένα περίπου χρόνο (στόχο που πολλοί θεωρούν υπεραισιόδοξο).
Ήδη τα πιλοτικά οχήματά της (με πρόσθετα συμβατικά χειριστήρια ελέγχου) έχουν διασχίσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και πλέον δοκιμάζονται σε πολυσύχναστους δρόμους πόλεων.
Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Mercedes, η BMW και η Volvo αναπτύσσουν τα δικά τους αυτόνομα οχήματα, δεν έχουν όμως φτάσει στο σημείο να «ξεφορτωθούν» τελείως τον οδηγό, όπως η Google.
Ήδη τρεις αμερικανικές πολιτείες (Καλιφόρνια, Νεβάδα, Φλόριντα) επιτρέπουν την κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων στους δρόμους τους, αλλά με δεδομένο ότι ο οδηγός θα έχει τα κατάλληλα χειριστήρια σε περίπτωση ανάγκης. Πάντως η Google ελπίζει ότι στο απώτερο μέλλον θα πείσει τις αρμόδιες Αρχές ότι ούτε καν αυτό δεν θα χρειάζεται.
Όμως ο διευθυντής του Κέντρου Έρευνας Αυτοκίνησης του Πανεπιστημίου Στάνφορντ προειδοποίησε ότι εξαιτίας των αυτόνομων οχημάτων οι άνθρωποι σιγά-σιγά θα ξεχάσουν να οδηγούν, πράγμα επικίνδυνο σε μια επείγουσα περίπτωση, όταν ο υπολογιστής του αυτοκινήτου «κολλήσει» και χρειαστεί να αντιδράσουν οι ίδιοι.
ΠΗΓΗ:defencenet.gr
Το "πράσινο φως" έδωσαν τα 28 κράτη-μέλη της Ε.Ε για την καλλιέργεια μεταλλαγμένων εντός της Ένωσης. Από την σύνοδο Μονίμων Αντιπροσώπων, στην οποία πάρθηκε η εν λόγω απόφαση, απείχε μόνο το Βέλγιο, ως ένδειξη διαμαρτυρίας.
Η συμφωνία θα επικυρωθεί στις 12 Ιουνίου στη σύνοδο των υπουργών Περιβάλλοντος στο Λουξεμβούργο και αφού την εγκρίνουν οι υπουργοί, θα πρέπει να πάρει «πράσινο» φως και...
από το νέο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, μέχρι το τέλος του έτους.
Η Ελλάδα κατά, οι Βενιζέλος - Μανιάτης υπέρ
Πρωτοστάτης αλλά και υποβολέας της πρότασης, είναι η Ελλάδα, και συγκεκριμένα οι υπουργοί Περιβάλλοντος, Γιάννης Μανιάτης, και Εξωτερικών, Βαγγέλης Βενιζέλος. Οι δύο υπουργοί φαίνεται πως παίζουν πολύ καλά το παιχνίδι των μεγαλοπαραγωγών σπόρων, που εδώ και 15 χρόνια κυνηγάνε να πετύχουν την επικείμενη απόφαση. Το παιχνίδι αυτό είχε αποκαλύψει το HOT DOC στο τεύχος 51, έπειτα από καταγγελίες τριών περιβαλλοντικών οργανώσεων, της Greenpeace, της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρίας και της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης.
Όλα ξεκίνησαν στα μέσα του περασμένου Φεβρουαρίου, όταν ο Βαγγέλης Βενιζέλος καταψήφισε την πρόταση για έγκριση του καλαμποκιού TC1507, με παραγωγό θυγατρική της μεγαλοεταιρίας DuPont, όμως, την επόμενη μέρα "παρέλειψε" να συνυπογράψει επιστολή 12 υπουργών της Ε.Ε προς τον Επίτροπο Υγείας, παρά το γεγονός ότι το 89% των Ελλήνων τάσσονταν κατά των μεταλλαγμένων. Το πρώτο βήμα υπέρ των μεγαλοπαραγωγών και αναπόφευκτα των μεταλλαγμένων είχε γίνει. Αυτή τη στιγμή, το καλαμπόκι αυτό αναμένει έγκριση από την Ε.Ε για να ξεκινήσει η καλλιέργειά και διανομή του.
Το τελειωτικό χτύπημα το έδωσε ο Γιάννης Μανιάτης, ο οποίος πρότεινε ανοιχτά αλλαγή στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό για τα μεταλλαγμένα. Η αλλαγή αυτή έλεγε πως για να απαγορέψει μια χώρα την καλλιέργεια ενός μεταλλαγμένου οργανισμού, ουσιαστικά θα έπρεπε πρώτα να πάρει την έγκριση της εταιρίας που το προωθεί. Θα έπρεπε, δηλαδή, τα αίτια απαγόρευσης να μην έρχονται σε αντίθεση με τις αξιολογήσεις της EFSA (Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων) σχετικά με τους περιβαλλοντικούς και υγιειονομικούς κινδύνους του υπό αμφισβήτηση προϊόντος. Η EFSA, όμως, δεν έχει εκδόσει ούτε μια αρνητική γνωμοδότηση για κανέναν μεταλλαγμένο οργανισμό.
Αυτή η πρόταση, αν και ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων, δεν απερρίφθη, παρά "μεταλλάχθηκε" και τον Ιούνιο θα ψηφιστεί. Η μετάλλαξη έγινε ως εξής: μέσα στη συμφωνία αναφέρεται μεν το δικαίωμα κάθε χώρας που διαφωνεί να απαγορεύει την καλλιέργεια στα δικά της εδάφη, το οποίο όμως είναι απατηλό, καθώς η απαγόρευση θα ισχύει μόνο για λόγους δημόσιας τάξης ή καθορισμού χρήσεων γης, και όχι για τους πολύ βασικότερους λόγους απειλής της δημόσιας υγείας ή του περιβάλλοντος. Οι χώρες δεν θα έχουν καν το δικαίωμα να απαγορεύσουν τη διέλευση των μεταλλαγμένων οργανισμών από το έδαφός τους, ανοίγοντας έτσι διάπλατα το δρόμο της ανεξέλεγκτης διακίνησης των προϊόντων αλλά και του πιθανού λαθρεμπορίου, καθώς τα μεταλλαγμένα αναμένεται να έχουν χαμηλότερες τιμές.
Φαίνεται πως χάρη στις κινήσεις των δύο ελλήνων υπουργών και παρά τις αντιδράσεις όχι μόνο του κόσμου αλλά και μεγάλων περιβαλλοντικών οργανώσεων, τα μεταλλαγμένα σύντομα θα βρίσκονται στο πιάτο των ευρωπαίων πολιτών.
Από το koutipandoras, μοντάζ Γρέκι
ΠΗΓΗ:greki-gr.blogspot.gr