Άμεσες απώλειες και ζημίες δισεκατομμυρίων θα επιφέρει σε διάφορες ευρωπαϊκές ενεργειακές εταιρείες η ακύρωση της κατασκευής του αγωγού South Stream την οποία ανακοίνωσε ο Βλαντιμίρ Πούτιν.
Συγκεκριμένα, η συνολική “χασούρα” για τις ευρωπαϊκές εταιρείες υπολογίζεται σε περίπου 2,82 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η South Stream Transport.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η θυγατρική της ιταλικής ενεργειακής ENI, η Saipem, η οποία είχε συμβόλαιο με τη Ρωσία για μέρος της κατασκευής του αγωγού θα υποστεί απώλειες 2 δισ. ευρώ από την εξέλιξη αυτή.
Άλλες εταιρίες που έχουν πολλά να χάσουν είναι η γερμανική Εuropipe, η οποία είχε αναλάβει την προμήθεια του περίπου 50% των αγωγών της πρώτης γραμμής (500 εκατ. ευρώ) αλλά και οι ιαπωνικές Marubeni-Itochu και Sumitomo οι οποίες θα προμήθευαν το 40% των αγωγών της δεύτερης γραμμής και οι οποίες θα υποστούν ζημίες 320 εκατ. ευρώ.
Η αυστριακή εταιρεία φυσικού αερίου OMV, η οποία επένδυσε σημαντικά στην κατασκευή του South Stream επίσης θα υποστεί μεγάλο πλήγμα.
Σε επίπεδο χωρών, η Βουλγαρία, η Σερβία και η Ουγγαρία έσπευσαν να αντιδράσουν λέγοντας ότι θα χάσουν σημαντικά οφέλη από την ακύρωση του project και θα χρειαστεί να εξετάσουν τώρα εναλλακτικές προτάσεις.
Για τη Βουλγαρία, ο South Stream σημαίνει απώλεια 3 δισ. ευρώ σε επενδύσεις και χάσιμο 2.900 θέσεων εργασίας.
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Άνοδο σημείωσαν τα futures του πετρελαίου, μετά από την έκθεση της αμερικανικής κυβέρνησης που έδειξε αναπάντεχη μείωση των προμηθειών του πετρελαίου.
Το αργό παράδοσης Ιανουαρίου ενισχύθηκε 41 σεντς στα 67,30 δολάρια το βαρέλι.
Ο Brent παράδοσης Ιανουαρίου κατέγραψε άνοδο 20 σεντς ή 0,3% στα 70,29 δολάρια το βαρέλι.
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Λευκωσία: Πρόταση για «σεισμογραφικές» και άλλων τεχνολογιών έρευνες για φυσικό αέριο και πετρέλαιο στη στεριά, στις ελεύθερες περιοχές, βρίσκεται ενώπιον της Κυβέρνησης και εξετάζεται από το Υπουργείο Ενέργειας.
Πρόκειται για υπερσύγχρονη νέα τεχνολογία με την οποία οι έρευνες και η αποτύπωση του υπεδάφους, σε βάθος μέχρι και 6.000 μέτρα περίπου, γίνεται με εναέρια μέσα, μικρά αεροπλάνα, που διαθέτουν εξοπλισμό με ειδικά συστήματα και αισθητήρες.
Η πρόταση, σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ», υποβλήθηκε από την αμερικανική εταιρεία NEOS GeoSolutions, που το τελευταίο δίμηνο πραγματοποιεί παρόμοιες έρευνες σε περιοχές του Λιβάνου, που κρίθηκαν ασφαλείς υπό τις πολιτικές περιστάσεις για τέτοιες πτήσεις.
Η πρόταση προβλέπει ότι θα γίνουν από αέρος αποτυπώσεις του υπεδάφους για ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου ή φυσικού αερίου, με τέσσερις διαφορετικές μεθόδους και συστήματα υπερσύγχρονων αισθητήρων, δηλαδή μαγνητική, ηλεκτρομαγνητική, ραδιομετρική και μαγνητοτελλουρική.
Τα αποτελέσματα, σύμφωνα με την πρόταση, θα σταλούν στη συνέχεια για επεξεργασία και ανάλυση στις ΗΠΑ. Κατά τρόπον ανάλογο με τον οποίο έγιναν οι σεισμογραφικές έρευνες εντός της κυπριακής ΑΟΖ, οι χάρτες με τα δεδομένα του υπεδάφους σε σχέση με κοιτάσματα υδρογονανθράκων θα διατίθενται προς πώληση σε ενδιαφερόμενους, με τα έσοδα να μοιράζονται μεταξύ Κράτους και εταιρείας, σε ποσοστό που θα συμφωνηθεί. Κατόπιν, αν υπάρχει ενδιαφέρον η Δημοκρατία θα πρέπει να προχωρήσει σε διαδικασία αδειοδότησης για έρευνες στη στεριά, ανάλογη με αυτήν που έγινε στην ΑΟΖ.
Παρόμοιες έρευνες που οδήγησαν στην ανακάλυψη κοιτασμάτων έχουν γίνει από τη NEOS GeoSolutions σε διάφορες περιοχές του κόσμου, όπως σε Κολοράντο, Καλιφόρνια, Βόρεια Ντακότα και Τέξας στις ΗΠΑ, στην Αργεντινή, τώρα στον Λίβανο και αλλού.
Οι ειδικοί της εταιρείας βλέπουν σημαντικές πιθανότητες ανακάλυψης τέτοιων κοιτασμάτων, με βάση και τα γεωλογικά δεδομένα από τις σεισμογραφικές έρευνες σε όλη την περιοχή και τα κοιτάσματα που ανακαλύφθηκαν ώς τώρα στη θάλασσα και τη γεωλογική δομή του υπεδάφους.
Υπενθυμίζεται ότι στην Κύπρο από δεκαετίες έγιναν διάφορες προσπάθειες για γεωτρήσεις χωρίς αποτέλεσμα, κυρίως λόγω τεχνικών και οικονομικών περιορισμών. Ταυτόχρονα, σε περίπτωση εντοπισμού ακόμα και μικρότερων κοιτασμάτων, η δυνατότητα εκμετάλλευσής τους είναι πιο εύκολη, τόσο τεχνικά όσο και οικονομικά.
Το Υπ. Ενέργειας δεν απέρριψε την πρόταση, αντίθετα την έχει θέσει στο μικροσκόπιο, αφού πρέπει να μελετηθούν διαδικαστικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές πτυχές.
Πλήρης επιβεβαίωση από Λακκοτρύπη
Σχολιάζοντας δημοσίευμα του «Φ», ο υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Λακκοτρύπης, είπε ότι υπάρχει ενώπιον του Υπουργείου μια πρόταση την οποία παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο για διεξαγωγή γεωλογικών επισκοπήσεων στην ξηρά δια αέρος.
«Κάτι που μας ενδιαφέρει τόσο όσον αφορά τη γεωλογία της Κύπρου, αλλά ενδεχομένως να μας βοηθήσει να αξιολογήσουμε καλύτερα το ενεργειακό δυναμικό της χώρας και στην ξηρά. Είναι μια πρόταση την οποία επεξεργαζόμαστε, δεν θα πω περισσότερα γιατί είναι ακόμα υπό μελέτη και αν υπάρχει οτιδήποτε θα πάμε πίσω στο Υπουργικό Συμβούλιο για τις τελικές αποφάσεις», ανέφερε.
Ο κ. Λακκοτρύπης ανέφερε ότι όπως υπάρχουν σήμερα στο θαλάσσιο χώρο της Κύπρου γεωλογικά δεδομένα, αναμένεται ότι με αυτές τις επισκοπήσεις θα δοθούν πληρέστερα γεωλογικά δεδομένα και για την ξηρά και ενδεχομένως και για την ακτή στο σημείο που συνδέεται η θάλασσα της Κύπρου με τη στεριά.
ΠΗΓΗ:philenews.com
Άλλα εννέα επικουρικά ταμεία θα βρεθούν από την 1/1/2015 υπό την απειλή δραματικών περικοπών των συντάξεων εξαιτίας της εφαρμογής του συντελεστή βιωσιμότητας .
Το υπουργείο εργασίας εξέδωσε εγκύκλιο ( ν.4052/2012) με οδηγίες για την προετοιμασία των ταμείων τα οποία στο εξής θα λειτουργούν με βάση το διανεμητικό σύστημα προκαθορισμένων εισφορών με νοητή κεφαλαιοποίηση προκειμένου να επιτυγχάνεται μακροπρόθεσμα η αναλογιστική ισορροπία του συστήματος . Εφιστά δε την προσοχή στους επικουρικούς κλάδους να τηρήσουν τις προθεσμίες του νόμου αν επιλέξουν να μετατραπούν σε ταμεία επαγγελματικής ασφάλισης (ν.π.ι.δ.) υποχρεωτικής ασφάλισης.
Υπενθυμίζουμε ότι ο νόμος δίνει τη δυνατότητα στα επικουρικά ταμεία να ακολουθήσουν αυτόνομη πορεία κατόπιν σχετικής απόφασης και σύμφωνης γνώμης των αντιπροσωπευτικότερων οργανώσεων των ασφαλισμένων τους, το αργότερο μέχρι 30.6.2015, σε διαφορετική περίπτωση από την 1η-7-2015 εντάσσονται υποχρεωτικά στο ΕΤΕΑ.
Όπως ορίζει ο νόμος οι ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλονται για κάθε ασφαλισμένο τους θα τηρούνται σε ατομικές μερίδες ενώ η σύνταξη θα αναπροσαρμόζεται με βάση: α) τα δημογραφικά δεδομένα τα οποία στηρίζονται σε εγκεκριμένους αναλογιστικούς πίνακες θνησιμότητας, β) το πλασματικό ποσοστό επιστροφής για το ποσό των συσσωρευμένων εισφορών που προκύπτει από την ποσοστιαία μεταβολή των συντάξιμων αποδοχών των ασφαλισμένων, γ) την επιλογή ή όχι της μεταβίβασης της σύνταξης στα δικαιοδόχα μέλη κατά τη στιγμή της συνταξιοδότησης του ασφαλισμένου από τον επικουρικό του φορέα και δ) τον συντελεστή βιωσιμότητας, ο οποίος θα πρέπει να αναπροσαρμόζει σε ετήσια βάση τις νέες και τις ήδη καταβαλλόμενες συντάξεις, μέσω ενός μηχανισμού μειωμένης τιμαριθμικής αναπροσαρμογής, ανάλογα με τις καταβαλλόμενες εισφορές, έτσι ώστε να αποφεύγεται η δημιουργία ελλειμμάτων στο ταμείο, αποκλείοντας κάθε μεταφορά πόρων από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Εάν και μετά την εφαρμογή του συντελεστή βιωσιμότητας προκύψει οποιοδήποτε έλλειμμα, με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ύστερα από τεκμηριωμένη πρόταση της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής, το ποσό της σύνταξης θα αναπροσαρμόζεται πριν από την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους, με την προϋπόθεση την μη ύπαρξη ελλείμματος σε αυτό και το επόμενο έτος, αποκλείοντας κάθε μεταφορά πόρων από τον κρατικό προϋπολογισμό. Αυτό θα πρέπει να επανεξετάζεται σε τριμηνιαία βάση και αν απαιτούνται περισσότερες προσαρμογές θα λαμβάνονται κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους.
Τα εννέα ταμεία που εντάσσονται στο καθεστώς είναι τα εξής:
1. Κλάδος Επικουρικής Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών του Ο.Α.Ε.Ε.
2. Τoμέας Επικουρικής Ασφάλισης Αρτοποιών (Τ.Ε.Α.Α.) του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών του Ο.Α.Ε.Ε.
3. Τoμέας Επικουρικής Ασφάλισης Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων (Τ.Ε.Α.Π.Υ.Κ.) του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών του Ο.Α.Ε.Ε.
4. Τομέας Επικουρικής Ασφάλισης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης του Ε.Τ.Α.Α.
5. Τομέας Ασφάλισης Συμβολαιογράφων (Τ.Α.Σ.) του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης του Ε.Τ.Α.Α.
6. Τομέας Επικουρικής Ασφάλισης Δικηγόρων (Τ.Ε.Α.Δ.) του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης του Ε.Τ.Α.Α.
7. Τομέας Επικουρικής Ασφάλισης Ιδιοκτητών Συντακτών και Υπαλλήλων Τύπου του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης του Ε.Τ.Α.Π.-Μ.Μ.Ε.
8. Τομέας Επικουρικής Ασφάλισης Τεχνικών Τύπου Αθηνών και Θεσσαλονίκης του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης του Ε.Τ.Α.Π.-Μ.Μ.Ε.
9. Κλάδος Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτικών (Κ.Ε.Α.Ν.) του Ν.Α.Τ.
Η ευθύνη να διασφαλιστεί ετησίως μηδενικό έλλειμμα ανήκει στο ΔΣ του ταμείου . Σε περίπτωση μη εφαρμογής το Δ.Σ. παύεται αυτοδικαίως εντός προθεσμίας επτά (7) ημερών από την έναρξη εκάστου έτους εφαρμογής.
Προθεσμία έως τις 30/6/2015 να μετατραπούν σε επαγγελματικά
Με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παρ.6 του άρθρου 220 του ν.4281/2014 προβλέπεται ότι, οι κλάδοι και τομείς επικουρικής ασφάλισης, που δεν έχουν ενταχθεί στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (Ε.Τ.Ε.Α.), δύνανται να μετατρέπονται μέχρι 30.6.2015 μετά από σύμφωνη γνώμη των αντιπροσωπευτικότερων οργανώσεων των κλάδων ασφαλισμένων και μετά από εκπόνηση αναλογιστικής μελέτης, σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), εκτός Γενικής Κυβέρνησης σύμφωνα με τον ορισμό του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 549/2013 για το Ευρωπαϊκό Σύστημα Εθνικών και Περιφερειακών Λογαριασμών, κατά τα οριζόμενα στα άρθρα 7 και 8 του ν.3029/2002, άλλως από 1.7.2015, εντάσσονται στο ΕΤΕΑ, λαμβάνοντας υπ` όψιν τα τεχνικά χαρακτηριστικά της επικουρικής ασφάλισης των ελεύθερων επαγγελματιών.
Οι εν λόγω φορείς-τομείς και κλάδοι επικουρικής ασφάλισης παρουσιάζουν ουσιαστικές διαφοροποιήσεις λόγω των ειδικών κατηγοριών εργαζομένων που ασφαλίζουν. Συγκεκριμένα:
α) Στα ασφαλιστέα πρόσωπα (διαφορετικές κατηγορίες εργαζομένων π.χ. ελεύθεροι επαγγελματίες και ανεξάρτητα απασχολούμενοι, εργαζόμενοι στο χώρο του Τύπου και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ναυτικοί κ.α.).
β) Στον τρόπο υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών (διαφορετική βάση υπολογισμού των εισφορών π.χ. ασφαλιστικές κλάσεις).
γ) Στον τρόπο υπολογισμού των παροχών (υπολογισμός της παροχής επί του ποσού της ασφαλιστικής κλάσης στην οποία ανήκει ο ασφαλισμένος).
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών κυμαίνονται οι τιμές λιανικής της αμόλυβδης βενζίνης, ως αποτέλεσμα της διακύμανσης των διεθνών τιμών διύλισης των πετρελαιοειδών προϊόντων
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, η μέση πανελλαδική τιμή λιανικής της απλής αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων διαμορφώνεται σε χαμηλό τετραετίας, δηλαδή στο 1,546 ευρώ ανά λίτρο.
Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας τονίζει ότι παρακολουθεί καθημερινά τις εξελίξεις τόσο των διεθνών, όσο και τη διαμόρφωση των λιανικών τιμών πώλησης των υγρών καυσίμων μέσω του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών καυσίμων της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (www.fuelprices.gr).
Οι διακυμάνσεις των λιανικών τιμών των υγρών καυσίμων ακολουθούν με μεγάλη ακρίβεια τις διακυμάνσεις των τιμών διυλιστηρίου οι οποίες είναι αποτέλεσμα της μεταβολής των διεθνών τιμών διύλισης των πετρελαιοειδών προϊόντων για την περιοχή της Μεσογείου.
Όπως σημειώνει το υπουργείο, οι τιμές λιανικής καυσίμων στην Ελλάδα, διαμορφώνονται από τους παρακάτω συντελεστές (παράδειγμα για βενζίνη 95 στις 1/12/14):
Αξία (€) Ποσοστό
Φόροι, Τέλη κλπ 0,9707 62,75%
Τιμή Διυλιστηρίου 0,4645 30,03%
Μικτό κόστος διανομής 0,1117 7,22%
(χονδρική / λιανική)
ΣΥΝΟΛΟ 15469 100,00%
Αναλυτικότερα:
Α) Οι φόροι και τα τέλη (Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, ΦΠΑ, τέλη ΡΑΕ κλπ) που αποτελούν και το μεγαλύτερο μέρος της τιμής, κυρίως είναι σταθεροί και ανεξάρτητοι της τιμής του καυσίμου.
Β) Η τιμή διυλιστηρίου προκύπτει
- από τη χρηματιστηριακή τιμή (σε δολάρια) της βενζίνης, όπως διαμορφώνεται καθημερινά στην περιοχή της Μεσογείου. Η τιμή αυτή ΔΕΝ εξαρτάται απόλυτα από τη χρηματιστηριακή τιμή του αργού, αφού είναι αποτέλεσμα της προσφοράς και ζήτησης του συγκεκριμένου προϊόντος τη συγκεκριμένη στιγμή.
-την ισοτιμία ευρώ/δολαρίου όπως διαμορφώνεται καθημερινά και
- το κόστος αποθήκευσης κλπ
Γ) Το κόστος διακίνησης είναι σταθερό και δεν συνδέεται με την τιμή του προϊόντος.
Συνεπώς, όπως λέει το ΥΠΑΝ:
1. Η μείωση της τιμής του αργού επηρεάζει θετικά αλλά όχι απόλυτα τη διαμόρφωση της χρηματιστηριακής τιμής της βενζίνης Μεσογείου ενώ αντίστροφα, η μείωση της ισοτιμίας ευρώ / δολαρίου (8,19%) λειτουργεί αυξητικά. Έτσι, σε επίπεδο Μεσογείου, η μείωση κατά 20,43% της τιμής αργού σε δολάρια, ισοδυναμεί σε μείωση 6,06% στη βενζίνη σε ευρώ!
2. Στη χώρα μας, όπου η τιμή λιανικής επηρεάζεται μόνο κατά 30% από την τιμή του προϊόντος, η μεταβολή χωρίς τους φόρους κυμαίνεται και αυτή στο ίδιο επίπεδο δηλαδή 5,94%
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Ατύχημα στον πυρηνικό σταθμό παραγωγής ενέργειας του Ζαπορίζιε, στη νοτιοανατολική Ουκρανία, ανακοίνωσε ο Ουκρανός πρωθυπουργός Αρσένιι Γιατσένιουκ ξυπνώντας μνήμες απ' την τραγωδία του Τσερνόμπιλ τη δεκαετία του '80.
Ο επικεφαλής της ουκρανικής κυβέρνησης χωρίς να δώσει στοιχεία για το ατύχημα, προκαλώντας προς στιγμή μεγάλη αναταραχή, κάλεσε τον υπουργό Ενέργειας της χώρας να προχωρήσει σε συνέντευξη Τύπου για να δώσει πληροφορίες για το γεγονός.
«Γνωρίζω ότι ένα ατύχημα συνέβη στον πυρηνικό σταθμό παραγωγής ενέργειας του Ζαπορίζιε», ανέφερε ο κ. Γιατσένιουκ, ζητώντας από τον υπουργό του, Βολόντιμιρ Ντεμτσίσιν, να διευκρινίσει πότε το πρόβλημα, που εντείνει την ενεργειακή κρίση στη χώρα, θα έχει λυθεί.
Ο κ. Ντεμτσίσιν, σε κατοπινές δηλώσεις του, σημείωσε ότι δεν απειλείται ο πυρήνας του αντιδραστήρα Νο3 του εργοστασίου και ότι μέχρι τις 5 Δεκεμβρίου το ζήτημα θα έχει διευθετηθεί.
Εξαιτίας του συμβάντος στο σταθμό της Ζαπορίζια, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος πυρηνικός σταθμός στην Ευρώπη και ο πέμπτος μεγαλύτερος στον κόσμο, έχουν προκληθεί διακοπές ρεύματος στην Κριμαία και τη Σεβαστούπολη.
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Η Δανία, η Νέα Ζηλανδία, η Φινλανδία και η Σουηδία είναι οι τέσσερις λιγότερες διεφθαρμένες χώρες στον κόσμο, σύμφωνα με την έκθεση της Διεθνούς Διαφάνειας για το έτος 2014.
Η Ελλάδα βρισκόταν στην 94η θέση το 2012, στην 80η το 2013 και φέτος στην 69η, παρουσιάζοντας βελτίωση και ανεβαίνοντας 25 θέσεις.
Οι ΗΠΑ αναφέρεται ως η 17η λιγότερο διεφθαρμένη χώρα. Στην ίδια θέση βρίσκονται και τα Μπαρμπέιντος, το Χονγκ Κονγκ και η Ιρλανδία.
Η Σομαλία, η Βόρεια Κορέα, το Σουδάν, το Αφγανιστάν είναι οι πιο διεφθαρμένες.
Η έκθεση αυτή αξιολογεί 175 χώρες σε σχέση με τη διαφθορά του δημόσιου τομέα τους με κλίμακα από το 0 (εξαιρετικά διεφθαρμένη) έως το 100 (πολύ καθαρή).
Η Δανία πέτυχε 92, η Νέα Ζηλανδία 91, η Φινλανδία 89, και η Σουηδία 87.
Οι κορυφαίοι στην λίστα παρουσιάζονται να έχουν υψηλά επίπεδα ελευθερίας του Τύπου, ανοιχτές διαδικασίες του προϋπολογισμού και ισχυρούς μηχανισμούς λογοδοσίας», σύμφωνα με την έκθεση.
Κατά τα τελευταία 20 χρόνια, η Νέα Ζηλανδία έχει εξελιχθεί σε μια οικονομία ελεύθερης αγοράς στην οποία η κοινωνική πρόνοιας παρέχεται ως επί το πλείστον με βάση την ανάγκη.
Αυτή είναι η λίστα με τις λιγότερο διεφθαρμένες χώρες στον κόσμο
Αυτή είναι η λίστα με τις περισσότερο διεφθαρμένες χώρες στον κόσμο
Δείτε τον παγκόσμιο χάρτη σε σχέση με τη διαφθορά
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Στην παραγωγή του διυλιστήριου Ελευσίνας οφείλεται σε μεγάλο βαθμό η εκτίναξη των εξαγωγών του ομίλου ΕΛ.ΠΕ, τάση που διατηρείται και το πρώτο εξάμηνο του 2014. Τα πολλαπλά οφέλη για την εταιρία από την επένδυση εκσυγχρονισμού ύψους 1,4 δισ. ευρώ.
ΕΛΠΕ: Εξαγωγικό «όπλο» το διυλιστήριο Ελευσίνας -Τα οφέλη από την επένδυση
Σε μία ιδιαίτερα επιτυχημένη επένδυση αναδεικνύεται για τον όμιλο Ελληνικά Πετρέλαια ΕΛΠΕ +1,74% ο εκσυγχρονισμός του διυλιστηρίου της Ελευσίνας. Δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης ύψους περίπου 1,4 δισ. ευρώ, η παραγωγική μονάδα συνέβαλε στον υπερδιπλασιασμό των εξαγωγών του ομίλου οι οποίες από 2.378.000 μετρικούς τόνους το 2011 ανήλθαν σε 5.519.000 μετρικούς τόνους το 2013 με το 52% της ποσότητας αυτής να αντιστοιχεί σε ντίζελ.
Η αναβάθμιση της παραγωγικής μονάδας της Ελευσίνας, εκτός από την ενδυνάμωση των εξαγωγών του ομίλου σε προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, συνέβαλε καταλυτικά και στην επίτευξη περιβαλλοντικών στόχων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι πάνω από το 20% της συνολικής επένδυσης (περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ), διατέθηκε για επιμέρους μονάδες και έργα που περιορίζουν στο ελάχιστο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του διυλιστηρίου.
Αρκεί να σημειωθεί ότι οι εκπομπές αερίων και τα απόβλητα όπως διοξείδιο του θείου, οξείδια του αζώτου, σωματίδια και υγρά έχουν μειωθεί έως και 84%, έναντι αυτών πριν τον εκσυγχρονισμό.
Ο εκσυγχρονισμός του Διυλιστηρίου Ελευσίνας το κατέστησε ένα από τα πλέον σύνθετα και αποδοτικά διυλιστήρια της Ευρώπης, με δυνατότητα παραγωγής υψηλής ποιότητας μεσαίων αποσταγμάτων και μηδενική παραγωγή Μαζούτ. Το κυριότερο πάντως είναι ότι οι παραγωγικές του δυνατότητες, είναι απόλυτα προσαρμοσμένες στη μελλοντική ζήτηση της αγοράς στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.
Σύμφωνα με τις πλέον έγκυρες αναλύσεις της αγοράς, στις Μεσογειακές χώρες θα αυξάνει η ζήτηση πετρελαίου ντίζελ για αυτοκίνηση, με ρυθμό που δεν θα καλύπτεται από την παραγωγή των νέων μονάδων διύλισης. Έτσι στην περίπτωση που το διυλιστήριο Ελευσίνας δεν εκσυγχρονίζονταν, θα κατέληγε νομοτελειακά σε διακοπή της λειτουργίας του, με απώλεια θέσεων εργασίας, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής του, ήταν μαζούτ, χαμηλής εμπορικής αξίας.
Το πρώτο εξάμηνο 2014, η επίδοση του διυλιστηρίου Ελευσίνας ήταν θετική, παρά το προσωρινό σταμάτημα για απαραίτητες εργασίες συντήρησης και βελτίωσης το Μάρτιο και τον Απρίλιο. Μετά την ασφαλή και επιτυχή ολοκλήρωσή τους, το διυλιστήριο επανήλθε σε πλήρη λειτουργία με υψηλή δυναμικότητα και βελτιωμένες επιδόσεις.
Συγκεκριμένα, το πρώτο εξάμηνο η παραγωγή του Διυλιστηρίου Ελευσίνας έφτασε τους 1,7 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, με το βαθμό απασχόλησης να φτάνει το στο 78%. Το σημαντικό είναι ότι οι κύριες μονάδες μετατροπής, λειτούργησαν σε επίπεδα που προσέγγισαν ή ξεπέρασαν τον αρχικό σχεδιασμό και τις προδιαγραφές τους, οδηγώντας σε καλύτερη απόδοση έναντι των ενδεικτικών περιθωρίων.
Από τα καταγεγραμμένα στοιχεία παρακολούθησης των μονάδων, προκύπτει ότι η Μονάδα Απόσταξης Κενού δυναμικότητας 45.300 βαρελιών την ημέρα (U-31) λειτουργεί στο 110% του σχεδιαστικού ρυθμού τροφοδοσίας. Η Μονάδα Υδρογονοδιάσπασης δυναμικότητας 39.000 βαρελιών την ημέρα (U-34) λειτουργεί στο 120%, ενώ η Μονάδα Παραγωγής Υδρογόνου δυναμικότητας 120.500 κυβικών μέτρων την ημέρα ( U-33) υπερκαλύπτει τις ανάγκες του Διυλιστηρίου λειτουργώντας με την οικονομικότερη τροφοδοσία.
Τέλος η μονάδα Θερμικής Πυρόλυσης (Flexicoking Unit) θεωρείται ως η πιο δύσκολη και πολύπλοκη μονάδα. Η μονάδα αυτή είναι 6η που λειτουργεί παγκοσμίως και η 2η που λειτουργεί στην Ευρώπη. Με δυναμικότητα 20.000 βαρελιών την ημέρα, μετατρέπει σε λευκά προϊόντα, δηλαδή υγραέρια, νάφθα και γκαζόιλ, το υπόλειμμα της μονάδας απόσταξης κενού, που είναι κυρίως πίσσα.
Το στερεό υπόλειμμα της διαδικασίας αυτής που είναι το κώκ, η ίδια μονάδα το μετατρέπει σε καθαρό αέριο καύσιμο, με το οποίο το διυλιστήριο καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των ενεργειακών του αναγκών. Η συμβολή του Flexicoking στις περιβαλλοντικές επιδόσεις του διυλιστηρίου Ελευσίνας είναι τεράστια, καθώς διαφορετικά οι ενεργειακές του ανάγκες θα καλύπτονταν με υγρά καύσιμα οπότε θα αυξάνονταν οι συνολικές εκπομπές σε αέρια.
ΠΗΓΗ:euro2day.gr
Συμμετέχουμε όλοι στο Πανεργατικό Συλλαλητήριο της Γ.Σ.Ε.Ε. την Κυριακή 7 Δεκέμβρη στην πλατεία Συντάγματος.
Αντιστεκόμαστεστις μνημονιακές πολιτικές που καταστρέφουν το ΣΗΜΕΡΑ.
Αντιπαλεύουμετα νεοφιλελεύθερα κυβερνητικά νομοθετήματα που υπονομεύουν το ΑΥΡΙΟ.
Αντιδρούμεόλοι μαζί τώρα για να μην ψηφιστεί ο ισοπεδωτικός προϋπολογισμός.
Συγχρονίζουμετον βηματισμό μας για να γίνει πιο ισχυρός και πιο αποτελεσματικός ο εργατικός οδοστρωτήρας, που θα ανατρέψει τα βάρβαρα σχέδιά τους.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΣΤΙΣ 5 μ.μ.
ΠΗΓΗ:ekeda.gr
Την παρέμβαση της Εισαγγελίας προκάλεσαν καταγγελίες για τις τιμές στα πετρελαιοειδή, που παραμένουν υψηλές.
Με εντολή του Προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Ηλία Ζαγοραίου διενεργείται προκαταρκτική εξέταση για τις υψηλές τιμές πώλησης στην αγορά των πετρελαιοειδών, παρά την πτώση διεθνώς της τιμής του πετρελαίου.
Η έρευνα ανατέθηκε στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Δημήτρη Γκύζη με εντολή να διαπιστώσει αν στην υπόθεση προκύπτει η τέλεση του αδικήματος της αισχροκέρδειας ή άλλων πλημμελημάτων.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr