Τρίτη, 28 Ιανουαρίου 2014

Συνάντηση Μανιάτη με στελέχη ινδικής εταιρείας υδρογονανθράκων

Συνάντηση Μανιάτη με στελέχη ινδικής εταιρείας υδρογονανθράκων
Τις αναπτυξιακές προοπτικές που διανοίγονται για την Ελλάδα στον ενεργειακό τομέα και ιδιαίτερα στον κλάδο της έρευνας υδρογονανθράκων παρουσίασε ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης σε Ανώτατα Διοικητικά Στελέχη της Ινδικής Πετρελαϊκής Εταιρίας Oil and Natural Gas Corporation Limited (ONGC) που επισκέπτονται τη χώρα μας.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε ύστερα από πρόσκληση του Invest in Greece, προκειμένου να συζητηθούν επενδυτικά σχέδια που αφορούν σε δραστηριότητες στον ενεργειακό τομέα.

Στην προσφώνησή του ο υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η αξιοποίηση των ενεργειακών κοιτασμάτων υδρογονανθράκων έχει εξελιχθεί σε σημαντική προτεραιότητα τόσο για την Ελληνική Κυβέρνηση, όσο και για την ΕΕ, στο πλαίσιο της πολιτικής για ενεργειακή προμήθεια και ασφάλεια και πρόσθεσε:

«Πρόκειται για μια σημαντική περίοδο για τη χώρα μας ως προς την αξιοποίηση των Υδρογονανθράκων, που συνδέεται με ενδιαφέρουσες προοπτικές για την ενεργειακή ανάπτυξη στην περιοχή, καθώς η Ελλάδα γίνεται σημαντικός ενεργειακός παίκτης.

Είμαι πεπεισμένος ότι θα είναι επωφελής για όλους η προσέγγιση, ώστε να διερευνήσουμε μαζί ευκαιρίες για επενδύσεις και να ανοίξουμε το δρόμο για νέες δουλειές και δημιουργία πλούτου σε αυτό το μέρος του κόσμου. Θεωρώ ότι αυτή η συνάντηση θα διανοίξει μια συνεργασία ανάμεσα στην Ελλάδα και την Ινδία, τόσο για τις κυβερνήσεις, όσο και για τον ιδιωτικό τομέα.»

Η καθηγήτρια ΕΜΠ και πρόεδρος της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων Σοφία Σταματάκη, παρουσίασε στην αντιπροσωπεία της ONGC την εξέλιξη της προσπάθειας αξιοποίησης των εθνικών κοιτασμάτων Υδρογονανθράκων, με ιδιαίτερη αναφορά στο Ιόνιο και νότια της Κρήτης.

Η συνάντηση έγινε παρουσία του Πρεσβευτή της Ινδίας στην Ελλάδα, Tsewang Topden και συμμετείχαν σε αυτήν ο Διευθύνων Σύμβουλος του Invest In Greece Στέφανος Ησαΐας, η Δ/ντρια της Μονάδας Προσέλκυσης Επενδύσεων, Αγγέλα Μιχαλοπούλου, στελέχη της Δ/νσης Πετρελαϊκής Πολιτικής και της Ομάδας Υδρογονανθράκων του ΥΠΕΚΑ.

Η ONGC είναι η μεγαλύτερη κρατική εταιρεία της Ινδίας για τους τομείς της εξόρυξης και εμπορίας πετρελαίου και φυσικού αερίου. Παράγει το 69% της χώρας σε αργό πετρέλαιο και το 62% σε φυσικό αέριο. Απασχολεί 32.000 υπαλλήλους σε όλο τον κόσμο και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη, βάσει κεφαλαιοποίησης, εταιρεία του Ινδικού χρηματιστηρίου.

ΠΗΓΗ:zougla.gr

Η CNBC απειλεί με φυγή των hedge funds από την Ελλάδα


Τα hedge funds, αφού έχουν κερδοσκοπήσει στις ελληνικές τράπεζες τόσα χρόνια από την αρχή της κρίσης, τώρα πλέον απειλούν με φυγή τους από την Ελλάδα και εκβιάζουν λόγω της συνεχιζόμενης ανόδου των μη εξυπηρετούμενων δανείων στην Ελλάδα και της εξάρτησής τους από τη χρηματοδότηση του ευρωσυστήματος. 

Ενώ ο κίνδυνος της εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ - υποτίθεται ότι - έχει μειωθεί, η λάμψη τους ως "ριψοκίνδυνα στοιχήματα" (risky bets) έχει αρχίσει να φθίνει.

Οι ελληνικές τράπεζες αποτελούσαν μέχρι τώρα τις καλύτερες επενδυτικές προτάσεις του «Gre-Covery", αλλά τώρα φαίνεται ότι τα hedge funds κόβουν ταχύτητα βλέποντας "επικίνδυνα βράχια" στον ορίζοντα.

"Τώρα που τα διεθνή επενδυτικά κεφάλαια τηρούν πιο συντηρητική στάση, και επανακαθορίζουν τις θέσεις τους στις αναδυόμενες αγορές , ίσως είναι καιρός να είμαστε πιο προσεκτικοί με τις ελληνικές τράπεζες και τα warrants.

Όπως σχολιάζει άρθρο που φιλοξενεί το CNBC, μετά από έξι διαδοχικά έτη ύφεσης, οι ελληνικές τράπεζες θα είχαν καταρρεύσει χωρίς την ενίσχυση, αλλά η επιβίωσή τους είναι ήδη υπολογισμένη στις τρέχουσες αποτιμήσεις τους. 

Οι τέσσερις ελληνικές τράπεζες, Εθνική, Πειραιώς, Εurobank και Alpha Bank, ελέγχουν το 90% της ελληνικής τραπεζικής αγοράς. Παραμένουν εξαρτημένες από τη χρηματοδότηση του ευρωσυστήματος -73 δισ. ευρώ - λόγω της μαζικής φυγής καταθέσεων, που προέκυψε από την κρίση και το ανησυχητικό κούρεμα καταθέσεων στην Κύπρο.

Παράλληλα, η εικόνα των μη εξυπηρετούμενων δανείων είναι ανησυχητική, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για διαμόρφωσή τους στο 40% μέχρι το τέλος του έτους δηλαδή στα 85 δισ. ευρώ. Μάλιστα δεν αναμένεται το ποσοστό αυτό να υποχωρήσει τουλάχιστον μέχρι και το α' τρίμηνο του 2015.

"Οι ελληνικές τράπεζες παίζουν τώρα ένα παιχνίδι, προκειμένου να αποφύγουν μια τρύπα πολλών δισεκατομμυρίων στα χαρτοφυλάκιά τους", σημειώνεται στο άρθρο.

Το καλό για τις τράπεζες είναι ότι η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να διατηρήσει σε ισχύ, για έναν ακόμη χρόνο, την απαγόρευση των πλειστηριασμών, κι έτσι δεν θα αφήσει 200.000 οικογένειες στο δρόμο.

Εντωμεταξύ, η πολυαναμενόμενη έκθεση της Blackrock για τις τράπεζες έχει καθυστερήσει μήνες. Στο χειρότερο σενάριο, η έκθεση θα δείξει πως οι ελληνικές τράπεζες ίσως χρειαστούν ακόμη 5-8 δισ. ευρώ σε νέα κεφάλαια, επιπλέον από τα 28 δισ που έλαβαν το περασμένο καλοκαίρι.

Κι ενώ τα κεφάλαια υπάρχουν, από το πακέτο στήριξης της χώρας, η ελληνική κυβέρνηση ήθελε να τα χρησιμοποιήσει για να καλύψει το χρηματοδοτικό της κενό.

Ανακεφαλαιοποιήσεις:

Ο νόμος για την ανακεφαλαιοποίηση των τράπεζων καθυστερεί.

Οι  τελικές ημερομηνίες άσκησης των warrants αναμένονται στα τέλη του 2017 για την Alpha και την Εθνική Τράπεζα, και τον Ιανουάριο του 2018 για την Πειραιώς.

"Ο νόμος μπορεί να αποδειχθεί δύσκολο να περάσει από την ελληνική βουλή, για πολιτικούς λόγους", επισημαίνεται.

Την ίδια στιγμή, οι συλλήψεις και οι έρευνες για του σκάνδαλο του πρώην Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου θα καθυστερήσουν κατά τουλάχιστον ένα τρίμηνο, την αύξηση κεφαλαίου της Eurobank.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Πείραμα «Φιλαδέλφειας» ετοιμάζουν οι αμερικάνοι εντός της ελληνικής ΑΟΖ ο εφιάλτης του Cape Ray;


ΚΙΝΔΥΝΟΣ – ΘΑΝΑΤΟΣ ΑΠΟ ΔΙΑΡΡΟΗ, ΑΤΥΧΗΜΑ, ΔΟΛΙΟΦΘΟΡΑ Ή ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΛ ΚΑΪΝΤΑ
700 ΤΟΝΟΙ ΣΥΡΙΑΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ ΘΑΝΑΤΟΥ ΚΑΙ 6 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΛΙΤΡΑ
ΤΟΞΙΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΤΙΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΕΝΙΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΜΑΣ
Βαρύτατες ευθύνες της Ελληνικής Προεδρίας της Ε.Ε., που υποτίθεται θα προωθούσε την ιδέα της Ευρωπαϊκής ΑΟΖ για να θωρακίσει τα εθνικά μας συμφέροντα, καθώς χωρίς καμμία Ευρωπαϊκή έστω επιφύλαξη, χωρίς καμμία αντίδραση, χωρίς κανέναν απολύτως λογικό λόγο, επιτρέπει να έρθει στην καρδιά της Μεσογείου, στην καρδιά μιας κλειστής θάλασσας, στην καρδιά του τουριστικού παραδείσου της Ευρώπης, μια πλωτή σουπερβόμβα αερίου σαρίν και μουστάρδας και τοξικών αποβλήτων, ικανά να προκαλέσουν σε περίπτωση διαρροής, πυρκαγιάς, θαλασσοταραχής, ατυχήματος, δολιοφθοράς ή τρομοκρατικής επίθεσης από την Αλ Κάιντα, ερήμωση τύπου Σαχάρας σε παρακείμενα νησιά και θάλασσες, με ανεπανόρθωτη, γιγάντια περιβαλλοντική, οικονομική και τουριστική καταστροφή στην Ευρώπη και πρώτα απ’ όλα στην Ελλάδα, η οποία έχει ως κύριο πνεύμονα ζωής ακριβώς τον Τουρισμό και το Περιβάλλον!
ΠΕΙΡΑΜΑ «ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ»
Το μετασκευασμένο αμερικανικό πλοίο Cape Ray, ηλικίας 36 ετών, με μονό κύτος, θα επιχειρήσει την εν πλω καταστροφή των χημικών της Συρίας με χημική διαδικασία λύσης των χημικών τους ενώσεων, με την τεχνική της υδρόλυσης!
Η Υδρόλυση χημικών αερίων θανάτου, έχει σταματήσει ντε φάκτο στην ξηρά! Γιατί άραγε; Τόσο ακίνδυνη ήταν για το περιβάλλον που την σταμάτησαν;
Έτσι αποφασίστηκε εδώ και καιρό να δημιουργηθεί ένα πλοίο στο οποίο θα γίνεται η υδρόλυση, όχι σε κανένα απόμακρο έστω λιμάνι της Αλάσκας αλλά στη μέση της θάλασσας! Και εν προκειμένω στη μέση της πλέον κλειστής θάλασσας, δηλαδή της Μεσογείου! Γιατί άραγε;

Το δε πλοίο – όπως αποκάλυψαν οι Γάλλοι Περιβαλλοντολόγοι της RobindesBois – ναυπηγήθηκε το 1977 στην Ιαπωνία για μεταφορά οχημάτων, είναι τύπου Ro-Ro, δηλαδή επισφαλές σε θαλασσοταραχές και τρικυμίες, καθώς κινδυνεύει να πάει μονόπαντα και μονομιάς στον πάτο εντός ολίγων μόνο λεπτών!
Επομένως είναι εντελώς ακατάλληλο από κατασκευής, για να μεταφέρει και να επεξεργαστεί θανατηφόρα χημικά, γιατί σε περίπτωση διαρροής, ατυχήματος, πρόσκρουσης, θαλασσοταραχής, θα πάει πάτο μέχρι να πει κανείς «Συρία» μαζί με όλο το εφιαλτικό φορτίο του!
Αυτός είναι και ένας από τους βασικούς λόγους, δηλαδή η εν γένει αδυναμία του ως ασφαλούς πλοίου, που θα έρθει σε μια σχετικά πιο ήρεμη θάλασσα σε σχέση π.χ. με τον Ατλαντικό, για την καταστροφή των χημικών! Αλλά αυτό από μόνο του είναι άκρως ανησυχητικό, ενώ δεν αποκλείει την περίπτωση ναυαγίου, όπως έχει αποδειχθεί με πολλά παρόμοια σαπιοκάραβα.
Και ακόμη ποιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι το παμπάλαιο αυτό πλοίο θα δοκιμαστεί για πρώτη φορά στην επεξεργασία χημικών, που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στο παρελθόν, ούτε επί του πλοίου, ούτε ως μέθοδος εν πλω στην ιστορία του κόσμου!
Πρόκειται δηλαδή για ένα ΠΕΙΡΑΜΑ! Και η θάλασσά μας, θα γίνει το πρώτο ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΖΩΟ των ΗΠΑ, μαζί με την Κρήτη, τη Γαύδο και όλα τα νησιά της Μεσογείου, που έχει μεγάλα εσωτερικά ρεύματα και μεταφέρει χιλιάδες τόνους νερού σιωπηλά και κάτω από την επιφάνεια σε τεράστιες αποστάσεις, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε περίπτωση μόλυνσης στο νερό, ενώ ο αέρας εάν μολυνθεί από τόνους αερίων θανάτου, μπορεί να αποδεκατίσει ολόκληρες πόλεις και νησιά!
Επομένως είναι ένα Πείραμα του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού τύπου χημικής «Φιλαδέλφειας»!
ΤΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΠΛΑΝΟ
Σύμφωνα με απόλυτα αξιόπιστες στρατιωτικές πηγές των ΗΠΑ, στο μετασκευασμένο Cape Ray θα υπάρχουν 35 ναυτικοί ως πλήρωμα και 65 χημικοί ειδικοί Αμερικανοί Επιστήμονες, οι οποίοι θα έχουν έτσι στη διάθεσή τους ένα επικίνδυνο πλωτό εργαστήριο για να …πειραματιστούν ελεύθερα!
Στο πλοίο θα δουλεύουν επί 24ώρου βάσεως δύο μονάδες Υδρόλυσης και επί 90 συνολικά ημέρες, για να εξουδετερωθούν 700 τόνοι χημικών αερίου θανάτου, που θα αφήσουν 1,5 εκατομμύριο γαλόνια ή σχεδόν 6 εκατομμύρια λίτρα τοξικών αποβλήτων!
ΚΑΠΟΙΟ ΛΑΚΚΟ ΕΧΕΙ Η ΦΑΒΑ
Ακόμη και εάν πάνε όλα «καλά», τι θα απογίνουν όμως αυτά τα απόβλητα; Οι Αμερικανοί ισχυρίζονται ότι θα πουληθούν, καθώς υπάρχει αγορά και εμπόριο τέτοιων ουσιών…
Ποιος όμως εγγυάται ότι πρώτον θα είναι τόσα τα συγκεκριμένα απόβλητα και ότι θα πουληθούν ή ότι αυτοί που θα τα αγοράσουν για να αδειάσει το πλοίο, δεν θα τα φουντάρουν και πάλι κάπου;
Και εάν ήταν να πουληθούν, τότε ποιος ο λόγος να γίνει εν πλω η Υδρόλυση; Αφού θα υπήρχαν πελάτες και κέρδος;
Ποιος ο λόγος να γίνουν νέα τεράστια έξοδα, για να μετασκευαστεί το πλοίο, να κουβαληθεί τόσο μακριά από τις ΗΠΑ, να πληρωθούν παχυλά εκτός έδρας 100 άνθρωποι, για να γίνει μια δουλειά που θα είχε ήδη τελειώσει επί ξηράς με το 1/4 τουλάχιστον του κόστους και ο πελάτης θα είχε ήδη το φρέσκο τοξικό προϊόν του κιόλας στην «τσέπη»;
Και ποιος ο λόγος να συμμετέχουν 65 ειδικοί χημικοί σε μια υδρόλυση «ρουτίνας» για την οποία θα έφταναν μόλις οι 5; Τι ετοιμάζονται να κάνουν εκεί πάνω; Τι θα δοκιμάσουν; Ποιο απόρρητο ίσως Πείραμα θα επιχειρήσουν;
ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΟΖ;

Όπως όλα δείχνουν η Επιχείρηση Cape Ray θα γίνει εντός ή στα όρια της Ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ), η οποία δυστυχώς, με βαρύτατη ευθύνη των καχεκτικών ελλαδικών κυβερνήσεων δεν έχει ακόμη μονομερώς ανακηρυχθεί, όπως προβλέπει το Διεθνές Δίκαιο και τα Διεθνή Δικαιώματα εξ αυτού της χώρας μας!

Έτσι οι Αμερικανοί, επωφελούμενοι από την ανυπαρξία ΑΟΖ, σπεύδουν στην περιοχή, με το πρόσχημα των «διεθνών υδάτων», όπου όμως σε περίπτωση ατυχήματος, δεν θα πληρώσουν Αποζημιώσεις σε κανέναν, για μια θάλασσα που δεν ανήκει σε κανέναν ως τώρα, αφού η Αθήνα όπως προείπαμε, σε αντίθεση με την Λευκωσία, δεν έχει ανακηρύξει ΑΟΖ! Και ας είναι το πλέον ναυτικό και νησιώτικο και τουριστικό κράτος της Ευρώπης!
Η δε Ιταλία δεν μπορεί να δέχτηκε την φορτοεκφόρτωση των χημικών τα λιμάνια της χωρίς ανταλλάγματα. Και ένα από αυτά πιθανόν να είναι η επεξεργασία των χημικών να γίνει «ένα κλικ» πιο πέρα από την δική της νοητή ΑΟΖ…
ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΑΟΖ
Αρκεί πάντως και αυτή ακόμη την στιγμή, η άμεση μονομερής Ανακήρυξη της ΑΟΖ μας, για να μπλοκάρουμε μόνοι μας ή σε συνεργασία με Μάλτα και Λιβύη, τη δράση του Cape Ray, ή τουλάχιστον να μπορούμε να απαιτήσουμε μεγάλες αποζημιώσεις σε περίπτωσης ατυχήματος, καθώς θα πληγεί η Οικονομική μας Ζώνη, την οποία Αποκλειστικά εκμεταλλευόμαστε!
Είναι δε άλλο θέμα μετά η διμερής και εκατέρωθεν λεπτομερής Οριοθέτηση, η οποία μέχρι να συμβεί, λειτουργεί χονδρικά επάνω στη μέση γραμμή ΑΟΖ των γειτονικών χωρών.
Είναι χρυσή ευκαιρία η Αθήνα, που έχει την Ευρωπαϊκή Προεδρία, να πιαστεί από την κάθοδο του Cape Ray, για να καθορίσει Ευρωπαϊκή ΑΟΖ ως τη Στρογγύλη και Κύπρο και άρα να κατοχυρώσει έτσι Ευρωπαϊκά και ακλόνητα την Ελλαδική και Κυπριακή ΑΟΖ!
ΚΙΝΔΥΝΟΣ – ΘΑΝΑΤΟΣ
Σε κάθε πάντως περίπτωση, το Cape Ray, κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή, εκτός της θαλασσοταραχής, από διαρροή, πυρκαγιά, ατύχημα γενικότερα που μπορεί να οδηγήσει σε έκρηξη ή ναυάγιο, αλλά και από τρομοκρατική ενέργεια με πυραυλική, αεροπορική, υποβρυχιακή ή κάθε άλλου είδους επίθεση αυτοκτονίας από την Aλ Κάιντα, η οποία είναι απίθανο να αφήσει «αδάγκωτο» ένα τέτοιο αμερικανικό «φιλέτο», με τέτοιο και τόσο μάλιστα εκλεκτό, αμερικανικό, ανθρώπινο, επιστημονικό δυναμικό…
Και τότε θα είναι πολύ αργά για κροκοδείλια δάκρυα…
Η ΣΙΩΠΗ ΤΩΝ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ «GREENPEACE»
Την ανησυχία επιτείνει η περίεργη σιωπή των μεγάλων «προστατών» του Περιβάλλοντος όπως των πάσης φύσεως «Greenpeace», που σε άλλες περιπτώσεις θα είχαν χτίσει κυριολεκτικά το Γιβραλτάρ για να μην περάσει το Cape Ray στη Μεσόγειο ή θα είχαν ξεσηκώσει τουλάχιστον διεθνή σάλο για την παρεμπόδισή του!
Αντιθέτως όμως τα «λιοντάρια-φύλακες» του Περιβάλλοντος, έχουν μεταβληθεί στην περίπτωση αυτή σε «αρνάκια» των ΗΠΑ και γι’ αυτό τα συμβουλεύτηκε ο Υπουργός Εξωτερικών, λες και δεν έχει Υπηρεσίες και Επιστήμονες η Ελλάδα και η Ε.Ε. στην οποία και προεδρεύουμε!
Σε άλλες περιπτώσεις, εάν έσταζε μόλις «η ουρά του γαϊδάρου» οι Οργανώσεις θα έτρεχαν σαν τρελές για το …περιβάλλον! Τώρα όμως που εμπλέκεται ο ίδιος ο «γάιδαρος» υπάρχει «η σιωπή των αμνών»…
ΓΙΑΤΙ;

 ΠΗΓΗ:anekshghtakaiapokryfa.blogspot.gr/

Βενεζουέλα: Πλησιάζει το τέλος της φθηνής βενζίνης;


Μέχρι σήμερα ανεφοδίαζαν το αυτοκίνητό τους πληρώνοντας λιγότερα απ’ όσα θα έδιναν για ένα πακέτο τσίχλες. Αυτό όμως ενδέχεται να αποτελεί σύντομα ανάμνηση στη χώρα με τα μεγαλύτερα εκτιμώμενα κοιτάσματα πετρελαίου. Ο πρόεδρος της Βενεζουέλας προανήγγειλε το τέλος της εξευτελιστικά φθηνής βενζίνης.
Μιλώντας πρόσφατα ενώπιον νεοεκλεγέντων δημάρχων, ο Νίκολας Μαδούρο τάχθηκε υπέρ της αύξησης στην τιμή της βενζίνης, η οποία εδώ και 15 χρόνια έχει παγώσει στα 0,05 δολάρια ανά λίτρο. «Καθώς διαθέτουμε άφθονο πετρέλαιο, οι πολίτες της Βενεζουέλας θα πρέπει να έχουν ένα ειδικό πλεονέκτημα στην τιμή των υδρογονανθράκων σε σχέση με τη διεθνή αγορά», δήλωσε ο πρόεδρος της χώρας. «Πρέπει όμως να αποτελεί πλεονέκτημα, όχι ζημιά - όπως συμβαίνει όταν το φιλοδώρημα που αφήνουμε [στον υπάλληλο του πρατηρίου καυσίμων] είναι μεγαλύτερο από το κόστος του ανεφοδιασμού.»
Ο Μαδούρο δεν προσδιόρισε πότε σκοπεύει να λάβει και επίσημα την απόφαση, όμως οι δηλώσεις του που προφανώς έγιναν για να προετοιμάσουν το έδαφος, δείχνουν ότι κατά πάσα πιθανότητα η στιγμή δεν θα αργήσει να έρθει. Η Βενεζουέλα υπολογίζεται ότι χαρίζει κάθε χρόνο γύρω στα 30 δισεκατομμύρια δολάρια, σε βενζίνη, πετρέλαιο και άλλα καύσιμα.
Ο κρατικός όμιλος πετρελαιοειδών λειτουργεί με δανεικά από την κεντρική τράπεζα, ο πληθωρισμός καλπάζει και η χώρα εξακολουθεί να έχει ελλείψεις σε βασικά αγαθά, από ρύζι μέχρι... χαρτί τουαλέτας.
Πολίτες που κατέθεταν την άποψή τους σε τηλεοπτικούς σταθμούς και εφημερίδες, έδειχναν να αντιλαμβάνονται ότι δεν είναι δυνατόν η βενζίνη να στοιχίζει λιγότερο από το νερό, ωστόσο μπροστά στην προοπτική του να πληρώνουν για κάτι που απολάμβαναν σχεδόν δωρεάν, υποστήριζαν ότι υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να βγουν τα σπασμένα. «Αυτό που πρέπει να κάνει πραγματικά η Βενεζουέλα είναι να πάψει να χαρίζει πετρέλαιο σε άλλες χώρες, όπως είναι η Κούβα», έλεγε ένας επιχειρηματίας στη Washington Post.
Η αποστολή θα είναι δύσκολη για το Νίκολας Μαδούρο. Ακόμη και στο απόγειο της δόξας του, ο προκάτοχός του, Ούγκο Τσάβες, δεν είχε επιχειρήσει να ανεβάσει την τιμή της βενζίνης, κάτι που αποδίδεται εν μέρει στους φόβους για επανάληψη των πολύνεκρων ταραχών του 1989, με την τελευταία αύξηση.
«Το γεγονός ότι μια κυβέρνηση που μέχρι τώρα εμφανιζόταν τόσο διστακτική να κάνει κάτι τέτοιο, λέει τελικά ότι πρέπει να το κάνει, μας δείχνει πόσο άσχημα πρέπει να είναι τα πράγματα», εκτίμησε μιλώντας στους New York Times ο καθηγητής πολιτικής επιστήμης στο κολλέγιο Άμχερστ Χαβιέρ Κοράλες.
(naftemporiki.gr)


ΠΗΓΗ:energypress.gr

Η υψηλή τιμή στο φυσικό αέριο δείχνει τι θα συμβεί

Η υψηλή τιμή στο φυσικό αέριο δείχνει τι θα συμβεί
Μπορεί οι τιμές του φυσικού αερίου να σημείωσαν πτώση, μετά την άνοδο σε υψηλά τετραετίας, επηρεασμένες από το ακραίο κρύο στις ΗΠΑ, αλλά αναμένεται να υπάρξουν υψηλότερες τιμές από το 2015 και μετά.

Σε σημείωμα της Δευτέρας του Tom Pugh της Capital Economics, αναφέρονταν ότι το πρόσφατο άλμα στις τιμές του φυσικού αερίου θα είναι βραχύβιο.

Την προηγούμενη εβδομάδα, το φυσικό αέριο παράδοσης Φεβρουαρίου σημείωσε άνοδο 20% για να πέσει πάνω από 5% και να πιάσει χαμηλό 5 δολαρίων ανά εκατομμύριο βρετανικές θερμιδικές μονάδες.

Οι τιμές είναι πιθανό παραμείνουν αυξημένες για το πρώτο τρίμηνο καθώς το κρύο θα συνεχιστεί και προσωρινά θα αυξηθεί η ζήτηση, ανέφερε ο Pugh.

Καθώς οι θερμοκρασία θα επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα, αναμένεται οι τιμές να πέσουν στα 4 δολάρια.

Η ζήτηση για φυσικό αέριο μπορεί να συνεχίσει να αυξάνεται καθώς ο νέος κώδικας για τις εκπομπές αερίων αποτρέπει τυχόν νέες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα, σημείωσε ο  Pugh.

Βέβαια, σημειώνει ο  Pugh υπάρχει άνοδος στη χρήση φυσικού αερίου σε ορισμένα φορτηγά και τους στόλους δεξαμενόπλοιων καθώς και τη θέρμανση των σπιτιών.

"Το αποτέλεσμα είναι να περιμένουμε αύξηση της ζήτησης και παραμονή στα ίδια επίπεδα της παραγωγής, πράγμα που θα βοηθήσει τις τιμές να επιστρέψουν στα 5 δολ. ανά εκατομμύριο βρετανικές θερμιδικές μονάδες το 2015, πράγμα που θα συνεχίσει να σπρώχνει τις τιμές προς τα πάνω για τα επόμενα χρόνια", σημείωσε.

 ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Ευρωπαϊκά Συνδικάτα: Η Τρόικα δεν σεβάστηκε τον κοινωνικό διάλογο


Έκθεση-καταπέλτη για την Τρόικα έδωσα στη δημοσιότητα τη Δευτέρα τα Ευρωπαϊκά Συνδικάτα (ETUC), με αφορμή την ακρόαση της τριμερούς στην επιτροπή απασχόλησης και κοινωνικών υποθέσεων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες.

Σύμφωνα με την έκθεση της ETUC, η πολιτική της Τρόικας βασίστηκε σε δύο «δίδυμους πυλώνες», αυτόν της μαζικής δημοσιονομικής λιτότητας από τη μία πλευρά και της απορύθμισης των μισθών και των συλλογικών συμβάσεων εργασίας από την άλλη.

Η ETUC υπογραμμίζει ότι η Τρόικα δεν σεβάστηκε τον κοινωνικό διάλογο και ειδικότερα σημειώνει ότι στις περιπτώσεις της Ελλάδας και της Πορτογαλίας, όπου οι κοινωνικοί εταίροι είχαν πετύχει κοινή συμφωνία, η Τρόικα δεν τη σεβάστηκε, πιέζοντας για μεταρρυθμίσεις.

Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με την ETUC, τη συρρίκνωση της οικονομίας, των θέσεων απασχόλησης, των μισθών και των συστημάτων κοινωνικής προστασίας στις χώρες των Μνημονίων, ενώ παράλληλα αυξήθηκε η ανεργία, η φτώχεια και οι κοινωνικές ανισότητες.

Στην έκθεση σημειώνεται, ακόμα, ότι η Τρόικα αποδείχθηκε ανίκανη να βάλει «φρένο» στην αύξηση των κρατικών χρεών, ενώ τονίζεται ότι τα επιτόκια και τα spreads παραμένουν σε απαγορευτικά επίπεδα για πολλές χώρες.

Η ETUC ζητά, τέλος, από τη μια την αναθεώρηση των προγραμμάτων προσαρμογής, με τρόπο συμβατό προς το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Κεκτημένο και από την άλλη να τεθούν σε λειτουργία μηχανισμοί που θα διασφαλίζουν ότι στο μέλλον δεν θα επαναληφθούν οι πολιτικές λιτότητας και η απορρύθμιση που επέβαλε η Τρόικα.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών εξελέγη ο κ. Γιάννης Ψυχογυιός της ΕΚΟ ΑΒΕΕ.

Επανεξελέγη το υφιστάμενο ΔΣ των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών
Στις αρχαιρεσίες που διενεργήθηκαν - κατά την ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος – επανεξελέγη το υφιστάμενο Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο συγκροτήθηκε σε Σώμα, με την ίδια σύνθεση:

Πρόεδρος: κ. Γιάννης Ψυχογυιός της ΕΚΟ ΑΒΕΕ

Αντιπρόεδρος: κ. Γιάννης Αληγιζάκης της ΕΛΙΝΟΙΛ ΑΕ

Καθήκοντα Γραμματέα ασκεί ο κ. Χαράλαμπος Τσόντζος της BP ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΕ

Καθήκοντα Ταμία ασκεί ο κ. Κωνσταντίνος Πουρσανίδης της ΑΙΓΑΙΟΝ ΟΙΛ ΑΕ

Mέλη: Οι Εταιρίες AVINOIL, CYCLON 

ΠΗΓΗ:euro2day.gr