Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

Όσοι παίρνουν πάνω από 1.500 ευρώ μισθό κρατούν όρθιο το ΙΚΑ


Στους 367.886 είναι οι συνταξιούχοι του ΙΚΑ και στις 27.700 οι επιχειρήσεις που συνεισφέρουν άνω του 50% των εσόδων του Ιδρύματος από ασφαλιστικές εισφορές. Πρόκειται για εργαζόμενους με μισθό άνω των 1.500 δολαρίων, που έχουν υψηλότερες κρατήσεις από την πλειοψηφία των μισθωτών που παίρνουν κάτω από 1.500 ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής, η πλειονότητα των εργαζομένων είχε σημαντικές μειώσεις στο μισθό της, εξαιτίας των Μνημονίων, αλλά ισοπέδωση, όπως αναφέρει η εφημερίδα, των μισθών στα 586 ευρώ δεν υπήρξε.

Αυτό φαίνεται από το γεγονός, σημειώνει ο Ελεύθερος Τύπος, ότι τον περασμένο Δεκέμβριο και σε σύνολο 1,6 εκατ. ασφαλισμένων μόνο 486.608 εργαζόμενοι είχαν δηλωθεί στο ΙΚΑ με αποδοχές μέχρι 600 ευρώ, ενώ μισθούς από 600 έως 1.000 ευρώ έπαιρναν 375.299 εργαζόμενοι. Από 1.000 έως 1.500 ευρώ έπαιρναν 367.836 εργαζόμενοι. Συνολικά 1.229.293 μισθωτοί είχαν αμοιβές μέχρι 1.500 ευρώ, εκ των οποίων οι 486.608 είχαν αποδοχές μέχρι τα 600 ευρώ.

Όπως φαίνεται από τα στοιχεία του ΙΚΑ, 367.886 μισθωτοί είχαν μισθούς άνω των 1.500 ευρώ και αυτοί ουσιαστικά στήριζαν τις ασφαλιστικές εισφορές του ΙΚΑ.

Έτσι οι εισφορές που πληρώνουν οι 1.229.293 μισθωτοί (που είχαν αμοιβές μέχρι 1.500 ευρώ) ήταν 365 εκατ. ευρώ το μήνα όταν οι εισφορές που πληρώνουν οι 367.886 ασφαλισμένοι (με πάνω από 1.500 ευρώ μισθό) ήταν ύψους 407 εκατ. ευρω το μήνα.


ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Το RAINBOWWARRIOR στην Ρόδο! (video)



Το πλοίο σύμβολο της Greenpeace στο νησί του Ήλιου στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής εκστρατείαςγια την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. Πρόκειται γα το τρίτο πλοίο Rainbow Warrior που ρυμουλκήθηκε το 2011 αντικαθιστώντας το δεύτερο. Το πλοίο κατασκευάστηκε εξαρχής για τις ανάγκες της Greenpeace και πρόκειται για το πιο οικολογικό πλοίο στον κόσμο, αφού λόγω του πρωτοποριακού σχεδιασμού και της κατασκευής του είναι εξαιρετικά αποδοτικό, ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση καυσίμου.
 Το πλοίο σύμβολο της Greenpeace, Rainbow Warrior ΙΙΙ φτάνει την Πέμπτη25 Σεπτεμβρίου στη Ρόδο στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής εκστρατείας για την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. Το Rainbow Warrior ΙΙΙ επιστρέφει στην Ελλάδα για να αναδείξει το τεράστιο περιβαλλοντικό και οικονομικό κόστος της εξάρτησης από το πετρέλαιο και να προωθήσει την εξοικονόμηση ενέργειας και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ως λύση στο ενεργειακό πρόβλημα των νησιών του Αιγαίου. Η ηλεκτροπαραγωγή με καύση πετρελαίου στα νησιά του Αιγαίου κοστίζει στους Έλληνες καταναλωτές 800 εκατ. € ετησίως.[2]και ευθύνεται για σημαντική ρύπανση που απειλεί τη δημόσια υγεία και επιβαρύνει το μοναδικό φυσικό περιβάλλον των νησιών μας.
[3] Η Ρόδος είναι ένα από τα νησιά με έντονο ενεργειακό πρόβλημα, καθώς μέσα σε λιγότερο από 20 χρόνια[4] έχει σχεδόν διπλασιάσει την κατανάλωση ενέργειας.Τα καλοκαίρια βρίσκεται συχνά υπό την απειλή μπλακάουτ την ώρα που ως λύση προτείνεται η κατασκευή νέας πετρελαϊκής μονάδας χωρίς ποτέ να έχουν προωθηθεί επενδύσεις εξοικονόμησης ενέργειας και μικρές εφαρμογές ΑΠΕ στα κτίρια. Σήμερα το πετρέλαιο για ηλεκτροπαραγωγή της Ρόδου κοστίζει στους Έλληνες καταναλωτές 120 εκ. € ετησίως, ένα ποσό πουείναι εξαιρετικά αμφίβολο αν θα μειωθεί με την κατασκευή και λειτουργία της νέας μονάδας
.[5] Το Rainbow Warrior III θα δέσει στο λιμάνι της Ρόδου έως και την Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου, φιλοδοξώντας να αποτελέσει σημείο διαλόγου με τους πολίτες, αλλά και τους τοπικούς και κοινωνικούςφορείς που αναζητούν λύσεις στο ενεργειακό πρόβλημα του νησιού. Στόχος είναι να αναδειχθούνοι επιλογές που μπορούν να δώσουν άμεσα λύση στο ενεργειακό πρόβλημα των νησιών, να τονώσουν την τοπική ανάπτυξη και παράλληλα να προστατεύσουν το φυσικό περιβάλλον και την τουριστική αξία της χώρας.
 Την επόμενη εβδομάδα, το πλοίο θα αναχωρήσει για την Αθήνα όπου και θα παραμείνει πέντε ημέρες πραγματοποιώντας σειρά εκδηλώσεων, βασικότερη των οποίων θα είναι Συνέντευξη Τύπουμε δημόσιες τοποθετήσεις εκπροσώπων πολιτικών κομμάτων.
 Στη Ρόδο το πλοίο θα είναι ανοιχτό για το κοινό τις εξής ημέρες και ώρες Πέμπτη 25 Σεπ:  16.00 – 20.00 Παρασκευή 26 Σεπ :10.00 – 14.00 και 16.00 – 20.00 Σάββατο 27 Σεπ:  10.00 – 14.00 και  16.00 – 20.00 Κυριακή 28 Σεπ:  10.00 – 14.00 και 16.00 – 20.00 Περισσότερες πληροφορίες: Τάκης Γρηγορίου, 6984617027 
Δείτε περισσότερα για το Rainbow Warrior III, εδώ.
Δείτε εδώ μία ξενάγηση στο πλοίο 
Σημείωση: Το πρώτο Rainbow Warrior βυθίστηκε στις 10 Ιουλίου 1985 μετά από βομβιστική επίθεση των γαλλικών ειδικών δυνάμεων. Η βύθιση του πλοίου είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο του φωτογράφου της Greenpeace Φερνάντο Περέιρα. 
[2] Σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΕ, για τις χρεώσεις ΥΚΩ στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας, για το 2012 και 2013 οι καταναλωτές θα πληρώσουν 784 εκ. € και 771 εκ. € αντίστοιχα για το πετρέλαιο στα νησιά.
 [3] Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που βρίσκονται στο Ευρωπαϊκό Μητρώο Ρύπων, η πετρελαϊκή μονάδα της Ρόδου στη Σορωνή για το 2013 εξέπεμψε (σε τόνους): Διοξείδιο του Άνθρακα(CO2) Μικροσωματίδια (PM10) Οξείδια του Αζώτου (NOx) Οχείδια του Θείου (SOx) Μονοξείδιο του Άνθρακα (CO) 552.000 88,9 7.520 2.940 527 
 [4] Πηγή: Οικολογικά Ροδιακά και ΡΑΕ
 [5] Σύμφωνα με υπολογισμούς της Greenpeace, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία της ΔΕΗ, το ανοιγμένο κόστος κιλοβατώρας της νέας μονάδας εκτιμάται περίπου στα 240 €/MWh


ΠΗΓΗ
:papaioannou-giannis.net

Γ. Μανιάτης: Να Γίνει το ΙΓΜΕ το Καλύτερο Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών της Ευρώπης


«Θέλουμε και επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε το νέο ΙΓΜΕ, το οποίο ως επίσημος επιστημονικός μας σύμβουλος θα συμβάλλει αποτελεσματικά στη χάραξη της στρατηγικής μας για το νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας, που βασίζεται στους ανθρώπους και το περιβάλλον.Έχουμε το δυναμικό και τα εργαλεία που απαιτούνται. Καιρός να τα αξιοποιήσουμε και να τα αναδείξουμε.
Στόχος είναι γίνει το ΙΓΜΕ πρότυπο λειτουργίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια και αγκυλώσεις, συνδεδεμένο με τα Πανεπιστήμια της χώρας. Να αξιοποιεί τους νέους επιστήμονες για να γίνεται περισσότερη και καλύτερη όσμωση, ώστε να γεννήσουν νέες ιδέες και καινοτομία στην αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου. Και τη γνώση και την εμπειρία έχουμε, και θέλουμε να γίνει το Ινστιτούτο το σύγχρονο επιτελικό όργανο που επιθυμούμε. Και θα το κάνουμε», τόνισε ο υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, στο πλαίσιο της σημερινής ευρείας σύσκεψης, με τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής για την υποστήριξη της σχεδίασης του οργανωτικού πλαισίου του νέου Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών.
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, ανακοίνωσε μάλιστα την πρόθεσή του, για χρηματοδότηση 50 υποτροφιών για μεταπτυχιακούς φοιτητές σε ελληνικά Πανεπιστήμια, των οποίων οι σπουδές σχετίζονται με τον ορυκτό πλούτο της χώρας.
Ο Υπουργός ΠΕΚΑ, στην εισήγησή του, αναφέρθηκε σε πέντε βασικές προτεραιότητες για να μπορέσει το ΙΓΜΕ να αντεπεξέλθει στις σύγχρονες προκλήσεις, αξιοποιώντας ταυτόχρονα τις σύγχρονες τεχνολογίες, την τεχνογνωσία και την εμπειρία των Πανεπιστημίων, αλλά και τις καλές πρακτικές που χρησιμοποιούνται στην Ευρώπη.
Συγκεκριμένα:
-Να αποκτήσει το ΙΓΜΕ ένα νέο, σύγχρονο και λειτουργικό οργανόγραμμα, προσαρμοσμένο στα ευρωπαϊκά πρότυπα.
-Να συνδεθεί με τα Πανεπιστήμια, ώστε να αξιοποιήσει το διαθέσιμο έμψυχο και επιστημονικό δυναμικό.
-Να έχει τακτική συμμετοχή σε προγράμματα έρευνας και καινοτομίας, ώστε να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο, σχεδιάζοντας τη στρατηγική των επόμενων ετών.
-Να συμβάλει στη χάραξη εθνικής πολιτικής για τις Σπάνιες Γαίες, στα πρότυπα της πολιτικής έρευνας και αξιοποίησης των Υδρογονανθράκων.
- Την αναγκαιότητα δημιουργίας κινήτρων για νέους επιστήμονες, μέσα από υποτροφίες του Πράσινου Ταμείου σε μεταπτυχιακά προγράμματα που έχουν αντικείμενο τον ορυκτό πλούτο.
Ο Γιάννης Μανιάτης, υπογράμμισε ότι το ΙΓΜΕ είναι ο πιο καταρτισμένος σύμβουλος της Πολιτείας πάνω σε θέματα γεωλογίας και αξιοποίησης του ορυκτού πλούτου της χώρας και γι’ αυτό πρόκειται να εξασφαλίσει και όλα εκείνα τα χρηματοδοτικά εργαλεία που απαιτούνται για να λειτουργήσει απρόσκοπτα, μακριά από τις αγκυλώσεις του παρελθόντος, ώστε να γίνει το καλύτερο Ινστιτούτο της Ευρώπης.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν, επίσης, η Γενική Γραμματέας του ΥΠΕΚΑ, Νάντια Γιαννακοπούλου, ο Πρόεδρος – συντονιστής της Επιτροπής ομ. Καθηγητής, μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΣΕΤ) και Πρόεδρος του Τομεακού Επιστημονικού Συμβουλίου (ΤΕΣ) Περιβάλλοντος Κωνσταντίνος Μακρόπουλος, ο Αναπληρωτής Καθηγητής και Πρόεδρος Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος της Σχολής Θετικών Επιστημών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Νικόλαος Στ. Βούλγαρης, ο Τακτικός Καθηγητής και Κοσμήτορας της Σχολής Μηχανικών Μεταλλείων - Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου Ιωάννης Πασπαλιάρης, ο Τακτικός Καθηγητής και Πρόεδρος Τμήματος Γεωλογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Γρηγόριος Τσόκας, ο Αναπληρωτής Καθηγητής και Πρόεδρος Τμήματος Γεωλογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών Γεώργιος Παπαθεοδώρου, ο Τακτικός Καθηγητής και Πρόεδρος (Κοσμήτορας) της Σχολής Μηχανικών Ορυκτών Πόρων του Πολυτεχνείου Κρήτης Εμμανουήλ Μανούτσογλου, καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΕΚΑ.


ΠΗΓΗ:energia.gr

Ενδιαφέρον από την BP για τους υδρογονάνθρακες σε Ιόνιο-Κρήτη


Στα ελληνικά κοιτάσματα υδρογονανθράκων εστιάζει αυτήν την περίοδο το ενδιαφέρον της η BP, όπως μετέφερε στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά και στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ ο επικεφαλής του πολυεθνικού ομίλου Ρόμπερτ Ντάνλεϊ στην συνάντηση που είχαν στο Μπακού.
Όπως είπε ο κος Ντάνλεϊ στα μέλη της ελληνικής αποστολής στο Αζερμπαϊτζάν, ομάδες ειδικών της εταιρείας σε θέματα έρευνας υδρογονανθράκων, εξετάζουν αυτήν την περίοδο τα δεδομένα που αφορούν σε Ιόνιο και Κρήτη, ώστε να αποφασίσουν εάν η ΒΡ θα συμμετάσχει στους διαγωνισμούς, που αναμένεται να προκηρυχθούν εντός του β' εξαμήνου από το ελληνικό δημόσιο.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η BP αγοράζει ήδη το σύνολο της παραγωγής του Πρίνου στο πλαίσιο συμφωνίας, που έχει υπογράψει με την Energean Oil.


ΠΗΓΗ:energypress.gr

Το νέο success story στον ηλεκτρισμό: εισαγωγές από όλη τη γύρω γειτονιά! Γιατί;


Το νέο μεγάλο success story που έχουμε φέτος στην ηλεκτροπαραγωγή λέγεται αύξηση των εισαγωγών. Όπως δείχνουν τα στοιχεία του 8μήνου Ιαν-Αυγ 2014 του ΑΔΜΗΕ, οι εισαγωγές έχουν αυξηθεί ραγδαία σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, φθάνοντας να συμμετέχουν με 16% στο μίγμα του διασυνδεμένου συστήματος. Γίνονται βέβαια και κάποιες εξαγωγές, αλλά το ισοζύγιο είναι συντριπτικά υπέρ των εισαγωγών, όπως φαίνεται στο διάγραμμα. Οι γαλάζιες στήλες είναι για το 2013 και οι πράσινες για το 2014.


Από ποιες χώρες εισάγουμε ηλεκτρισμό; Όπως δείχνουν οι πράσινες στήλες στη διπλανή εικόνα, εισάγουμε από όπου μπορούμε! Από Τουρκία, Βουλγαρία, Σκόπια, Αλβανία, ακόμα κι απ’ την Ιταλία, τώρα που μπήκε τελευταία επιτέλους σε λειτουργία το υποβρύχιο καλώδιο, που όλο σε βλάβη ήταν.

Γιατί κάνουμε εισαγωγές ηλεκτρισμού; Φυσιολογικά ...
για δυο λόγους: είτε επειδή δεν μας φτάνει η δική μας παραγωγή είτε επειδή στην περιοχή υπάρχει περίσσεια φθηνής ενέργειας, πιο φθηνής απ’ τη δική μας παραγωγή.

Αν στην περιοχή υπάρχει περίσσεια φθηνής ενέργειας, πιο φθηνής απ’ τη δική μας παραγωγή, πάλι υπάρχει πρόβλημα: γιατί η δική μας παραγωγή είναι πιο ακριβή; Εδώ πρέπει κανείς να δει ότι, με την εξαίρεση της Ιταλίας, υπάρχει ένας σημαντικά διαφορετικός παράγοντας: η Ελλάδα έχει νόμισμα το σκληρό ευρώ, ενώ οι υπόλοιπες χώρες έχουν τα δικά τους νομίσματα: τουρκική λίρα, βουλγαρικό λέβα, σκοπιανό δηνάριο, αλβανικό λεκ, όλα δημιουργούν στη νομισματική ισοτιμία ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε βάρος μας. Όπως έχουμε πει και άλλοτε, η διαπίστωση αυτή δεν αποτελεί νοσταλγία για τη δραχμή, αλλά νοσταλγία για την πιο χαμηλή ισοτιμία του ευρώ που είχαμε στα πρώτα χρόνια και που θα λειτουργούσε ευεργετικά στη χειμαζόμενη ΝοτιοΕυρωπαϊκή οικονομία. Έχετε πάρει είδηση ότι τον τελευταίο μήνα και μετά την αποπομπή του Γάλλου Υπουργού Οικονομίας για την κριτική που άσκησε στη Γερμανική πολιτική της λιτότητας, το EUR/USD έχει πέσει απ' το 1,37 στο 1,28 και δείχνει διάθεση για πιο χαμηλά επίπεδα; Την ίδια στιγμή που και το πετρέλαιο σταθεροποιείται σε επίπεδα κάτω των 100 δολάρια/βαρέλι;

Κάτι ακόμα που πρέπει να δει κανείς είναι με ποιο τρόπο παράγεται η ενέργεια που εισάγουμε. Π.χ. η Βουλγαρία φαίνεται να έχει σημαντικό πλεόνασμα παραγωγής απ’ τα πυρηνικά της και παρά τη φετινή μείωση στη λιγνιτική της ηλεκτροπαραγωγή, φαίνεται να έχει διαθέσιμες ποσότητες. Ενδέχεται βέβαια να αποτελεί και χώρα διέλευσης της αιολικής ενέργειας της Ρουμανίας και να την απορρίπτουν οι δυο Βαλκανικές χώρες στο δικό μας ηλεκτρικό σύστημα, αλλά αυτό μπορεί να το ξέρει κανείς μόνο αν παρακολουθεί μέρα με τη μέρα τα φορτία στα σύνορα και στις δημοπρασίες ενέργειας. Ή μπορεί η Ρουμανία να στέλνει στη Βουλγαρία ηλεκτρισμό απ' τα πυρηνικά της στο Δούναβη, μια ώρα δρόμο απ' τα σύνορα με τη Βουλγαρία. Όλα αυτά αποτελούν υποθέσεις εργασίας βέβαια, αν κάποιος αναγνώστης γνωρίζει θα μπορούσε να μας διαφωτίσει σχετικά.


Κάνουμε κι εξαγωγές, αλλά πρακτικά μόνο προς την Τουρκία, όπως δείχνει το διπλανό διάγραμμα. Το 2013 κάναμε προς όλη τη γειτονιά μας στα Βαλκάνια, αλλά το 2014 δεν υπάρχουν προγράμματα εξαγωγών. Δεν είναι μόνο οι καλωδιακές διασυνδέσεις που είναι περιορισμένων δυνατοτήτων, περιορισμένων δυνατοτήτων είναι και οι οικονομίες των περισσότερων χωρών της Βαλκανικής. Η πιο ισχυρή οικονομία στην περιοχή ήταν η Ελληνική, αλλά τώρα με τα μνημόνια να δούμε πού θα καταλήξουμε.

Αν δεν μας φτάνει η δική μας παραγωγή υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στη χώρα, αφού αφενός στα χρόνια των μνημονίων τα φορτία που καλείται να εξυπηρετήσει το ηλεκτρικό σύστημα είναι περίπου στα 2/3 αυτών που ήταν προ μνημονίων και αφ' ετέρου τα τελευταία χρόνια προστέθηκε στο ηλεκτρικό σύστημα σημαντική ονομαστική ισχύς από αιολικά και φωτοβολταϊκά. Η λέξη-κλειδί εδώ είναι το “ονομαστική”, καθώς άλλο πράγμα είναι το “ονομαστική” κι εντελώς άλλο πράγμα το “αξιόπιστη” και το “διαθέσιμη”: όπως μας έχει πει η Μελέτη Επάρκειας Ισχύος 2013-2020 του ΑΔΜΗΕ, η αξιοπιστία ισχύος των αιολικών λαμβάνεται μόλις 10% κι όπως έδειξαν τα στοιχεία του φετινού 8μήνου, με συντελεστή φόρτισης μόλις 15,7% τον Ιούλιο, αυτό το 10% είναι μάλλον και πάρα-πάρα πολύ, καθώς το 15,7% επιτεύχθηκε προφανώς σε εντελώς ακανόνιστες ώρες. Με άλλα λόγια πληρώνουμε “ένα κάρο λεφτά” για να μην έχουμε αξιόπιστη ισχύ!


Το μεγάλο πρόβλημα της αγοράς ηλεκτρισμού φαίνεται σ' αυτό εδώ το διάγραμμα, που δείχνει τα όρια διακύμανσης της ζήτησης φορτίου στο διασυνδεμένο σύστημα. Η ελάχιστη ζήτηση έχει πέσει πια πολύ χαμηλά, κάτω κι απ' τα 3.000MW την άνοιξη. Επιπλέον το άνοιγμα ανάμεσα στην ελάχιστη και στη μέγιστη ζήτηση μέσα στον ίδιο μήνα (και μέσα στην ίδια μέρα) παραμένει μεγάλο. Σε μια τόσο ρηχή αγορά, τα περιθώρια ένταξης μονάδων σε λειτουργία γίνονται εξαιρετικά περιορισμένα κι ως γνωστόν "η φτώχεια φέρνει γκρίνια", κανείς παραγωγός δεν μπορεί να είναι ευχαριστημένος, ψάχνουν για "Μηχανισμούς Αποζημίωσης Ισχύος", για το τι σημαίνει "ευελιξία" κι άλλα ευφάνταστα σενάρια. Αν δεν ανακάμψει η οικονομία, για να αυξηθεί η ζήτηση, όλοι θα περιμένουν τη διασύνδεση της Κρήτης για να δώσει φορτία στο σύστημα. Αλλά μήπως τα καλύψουμε κι αυτά με εισαγωγές;


ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr

Mispricing στα ΕΛΠΕ και το πακέτο

Mispricing στα ΕΛΠΕ και το πακέτο
Oι μετοχές των Ελληνικών Πετρελαίων  τόσο λόγω όγκου, όσο και λόγω μετοχικής συμπεριφοράς βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στις τελευταίες συνεδριάσεις. Οι ξένοι οίκοι υπερτονίζουν  συνεχώς τα περιθώρια διύλισης, τα κόστη, και την βελτίωση των Χρηματοοικονομικών, αλλά ουσιαστικά ο πραγματικός λόγος είναι ότι, η μετοχή έχει μείνει πίσω σε σύγκριση με την υπόλοιπη αγορά.

Με λίγα λόγια υφίσταται μια λαθεμένη αποτίμηση της εταιρείας κι αυτό το έχουν δει κάποιοι ως ευκαιρία ( mispricing ). Στήριγμα σ' αυτή την οπτική είναι και το γεγονός ότι επίκειται στην αγορά ένα πακέτο από την Τράπεζα Πειραιώς (περί το 2 - 2,5% ) για το οποίο έχουν γίνει και παλαιότερα επαφές με ενδιαφερόμενους. Τότε το φράγμα είχε μπει στα 7 ευρώ, ενώ οι ξένοι οίκοι δίνουν ως πρώτη τιμή στα 6,25 ευρώ

ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Μείωση 30% του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο Θέρμανσης - Κατατέθηκε η τροπολογία - Πώς θα μηδενιστεί η απώλεια εσόδων

Μείωση 30% του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο Θέρμανσης - Κατατέθηκε η τροπολογία - Πώς θα μηδενιστεί η απώλεια εσόδων
Μείωση 30% στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και το φωτιστικό πετρέλαιο προβλέπει τροπολογία που υπογράφει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, συνυπογράφει ο υπουργός Παιδείας, η οποία και κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τις θρησκευτικές κοινότητες που συζητείται στις επιτροπές της Βουλής.

Με την τροπολογία μειώνεται ο ΕΦΚ από τις 15 Οκτωβρίου 2014 έως τις 30 Απριλίου 2015 από 330 ευρώ το χιλιόλιτρο σε 230 ευρώ το χιλιόλιτρο.

Όπως αναφέρει η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ) θα υπάρξει απώλεια εσόδων ύψους 133.580.000 ευρώ, εκ των οποίων τα 108.600.000 από τον ΕΦΚ και τα 24.980.000 από το ΦΠΑ.

«Αν δε η αύξηση του όγκου κατανάλωσης είναι 43,5%, η απώλεια εξαλείφεται», σημειώνει το ΓΛΚ.


ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Στα 97,35 δολάρια το Brent την Τρίτη


Σημάδια ανάκαμψης παρατηρούνται σήμερα στην τιμή του πετρελαίου Brent, καθώς αυξήθηκε κατά 0,39% στα 97,35 δολάρια ανά βαρέλι, τη στιγμή που το αμερικανικό αργό εμπορεύεται έναντι 91,30 δολαρίων ανά βαρέλι.
Σχετικά με τις διεθνείς τιμές και τις τάσεις στην παγκόσμια οικονομία, ο Φρανκ Κλουμ, της Landesbank Baden – Wuerttemberg δήλωσε: «Δεν βλέπουμε ανώμαλη προσγείωση της κινεζικής οικονομίας φέτος. Ακόμη κι αν έχουμε κάποιες αρνητικές εκπλήξεις από την Κίνα, η πλευρά της ζήτησης είναι πολύ λιγότερο σημαντική για την αγορά τώρα από ότι είναι η πλευρά της προσφοράς».

ΠΗΓΗ:energypress.gr