Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Νέο μεταπτυχιακό για την έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων


Το Τμήμα Γεωλογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με το Τμήμα Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών της Σχολής Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος της Σχολής Θετικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών της Σχολής Κοινωνικών, Πολιτικών και Οικονομικών Επιστημών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, οργανώνουν και λειτουργούν από το ακαδημαϊκό έτος 2014−2015 Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) με τίτλο «Έρευνα και Εκμετάλλευση Υδρογονανθράκων − Hydrocarbon Exploration and Exploitation».
Σκοπός του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) είναι η κατάρτιση μεταπτυχιακών φοιτητών σε θέματα:
− Ανάπτυξης προηγμένων δεξιοτήτων και ικανοτήτων των αποφοίτων στους τεχνικούς κλάδους των γεωεπιστημών με εφαρμογή στον τομέα των υδρογονανθράκων [συμπεριλαμβανομένης της ανάλυσης των ιζηματογενών λεκανών, της ιζηματολογίας και των στρωματογραφικών ακολουθιών, της τεκτονικής γεωλογίας, του χαρακτηρισμού των ταμιευτήρων (reservoirs), της απόκτησης και επεξεργασίας σεισμικών δεδομένων, της σεισμικής ερμηνείας,
− Παροχής των απαραίτητων γνώσεων σε βασικούς κλάδους των γεωεπιστημών που συνδέονται άρρηκτα με τους υδρογονάνθρακες,
− Εφαρμογής αυτών των δεξιοτήτων σε ολόκληρο το φάσμα της αναζήτησης (prospecting), έρευνας (exploration) και παραγωγής (production activities) υδρογονανθράκων,
− Παρουσίασης των σύγχρονων μεθόδων και πρακτικών για την αναζήτηση, έρευνα και παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου καθώς και των σύγχρονων τεχνικών όρυξης βαθέων γεωτρήσεων,
− Παρουσίασης των σύγχρονων μεθόδων και πρακτικών για την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων σε συνδυασμό με οικονομικές και περιβαλλοντικές παραμέτρους,
− Προώθησης ενός πνεύματος διεπιστημονικής συνεργασίας και συνέργειας ανάμεσα σε ομάδες γεωεπιστημόνων και μηχανικών με στόχο την κάτω από τις βέλτιστες συνθήκες αναζήτηση και εκμετάλλευση των αποθεμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου,
− Βελτίωσης των δεξιοτήτων των υποψηφίων σε θέματα επικοινωνίας (προφορικής και γραπτής), η προσαρμογή τους σε μια άκρως ομαδική εργασία, η λήψη αποφάσεων, η οικονομική ανάλυση και η ανάλυση κινδύνων, η σωστή διαχείριση του έργου (project management), Εκπαίδευσης των υποψηφίων στις βέλτιστες τρέχουσες πρακτικές του κλάδου, προκειμένου να είναι σε θέση να εργάζονται ανεξάρτητα, αλλά και ως μέλη μιας ομάδας.
Το Δ.Π.Μ.Σ. στοχεύει την παροχή μιας υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης για την απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, προσαρμοσμένης στις ανάγκες τόσο του συγκεκριμένου κλάδου όσο και της σύγχρονης κοινωνίας γενικότερα.
Η χρονική διάρκεια για την απονομή του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) ορίζεται σε τέσσερα (4) εξάμηνα.
Μέρος μπορούν να λάβουν πτυχιούχοι Σχολών Θετικών Επιστημών, Πολυτεχνικών Σχολών, Τμημάτων Περιβάλλοντος και γενικότερα Τμημάτων Πανεπιστημίων με πτυχία συναφή προς το πεδίο ειδίκευσης του Δ.Π.Μ.Σ.. της ημεδαπής και ομοταγών αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της αλλοδαπής. Επίσης, γίνονται δεκτοί πτυχιούχοι Τμημάτων ΤΕΙ συναφούς γνωστικού αντικειμένου.


ΠΗΓΗ:energypress.gr

Βουτιά 4,7% για το αργό


Νέα βουτιά σημείωσαν οι τιμές του πετρελαίου τη Δευτέρα, με το αργό να διολισθαίνει κάτω και από τα 46 δολ. για πρώτη φορά σε διάστημα σχεδόν έξι ετών μετά την υποβάθμιση των εκτιμήσεων για την πορεία των τιμών από δύο τράπεζες και τις απαισιόδοξες δηλώσεις του δισεκατομμυριούχου Σαουδάραβα πρίγκιπα Alwaleed bin Talal.

Ειδικότερα, το συμβόλαιο του αργού παραδόσεως Φεβρουαρίου έχασε 2,29 δολ. ή 4,7% στα 46,07 δολ. το βαρέλι στο χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης. Αυτό είναι το χαμηλότερο κλείσιμο από τον Απρίλιο του 2009. Στα χαμηλά της ημέρας το συμβόλαιο διολίσθησε στα 45,90 δολ.

Τα συμβόλαια του αργού χάνουν πάνω από 57% από το υψηλό που σημείωσαν τον Ιούνιο του 2014 στα 107,26 δολ. το βαρέλι. 

Το αργό Brent παραδόσεως Φεβρουαρίου υποχώρησε 2,68 δολ. ή 5,4% κλείνοντας στα 47,43 δολ. το βαρέλι, ήτοι στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο του 2009.

Παρελθόν το επίπεδο των $100 για το πετρέλαιο

Η ραγδαία πτώση των τιμών του αργού ακολούθησε τις δηλώσεις του δισεκατομμυριούχου Σαουδάραβα πρίγκιπα Alwaleed bin Talal ότι το επίπεδο των 100 δολ. το βαρέλι στο πετρέλαιο δεν θα ξεπεραστεί ξανά στο μέλλον.

“Εφόσον η προσφορά μείνει στα επίπεδα που βρίσκεται σήμερα και η ζήτηση παραμείνει αδύναμη, καλύτερα να το πιστέψετε [η τιμή του πετρελαίου] θα υποχωρήσει και άλλο. Ωστόσο, εάν ένα μέρος της προσφοράς αφαιρεθεί από την αγορά και υπάρξει κάποια αύξηση της ζήτησης, οι τιμές ενδεχομένως να αυξηθούν. Αλλά είμαι σίγουρος ότι δεν θα ξαναδούμε τα 100 δολ. ξανά”, δήλωσε ο πρίγκιπας Alwaleed bin Talal, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Maria Bartiromo στο Fox Business News όπως μεταδίδει το MarketWatch.

“Είχα πει πριν από ένα χρόνο [ότι] η τιμή του πετρελαίου πάνω από τα 100 δολ. είναι τεχνική”, δήλωσε ο Alwaleed. “Δεν είναι σωστή”. 

Το πετρέλαιο – το οποίο ήδη σημείωνε βουτιά μετά τις απαισιόδοξες προβλέψεις δύο μεγάλων τραπεζών για την πορεία των τιμών αυτό το έτος – σημειώνει αυτή την ώρα βουτιά άνω του 4,5% στα 46,20 δολ. το βαρέλι στο χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης.

Στη συνέντευξη ο Alwaleed δηλώνει ότι η κυβέρνηση της Σαουδικής Αραβίας και άλλοι πετρελαιοπαραγωγοί αιφνιδιάστηκαν από τη ραγδαία πτώση των τιμών. Σημειώνει ωστόσο, ότι η άρνηση να εξεταστεί μείωση των επιπέδων παραγωγής είναι έξυπνη στρατηγική με στόχο να διατηρηθεί το μερίδιο στην αγορά.

“Η απόφαση να μην μειωθεί η παραγωγή ήταν συνετή, έξυπνη και πονηρή”, αναφέρει. “Αυτό γιατί αν η Σαουδική Αραβία μειώσει την παραγωγή της κατά 1 ή 2 εκατ. βαρέλια αυτά τα 1 ή 2 εκατ. θα πρέπει να παραχθούν από άλλους. Αυτό σημαίνει ότι η Σαουδική Αραβία θα έχει δύο αρνητικά, λιγότερη πετρέλαιο που θα παράγεται και χαμηλότερες τιμές. Έτσι, τουλάχιστον χτυπιέσαι μόνο από μια γωνία, που είναι η μείωση της τιμής του πετρελαίου αλλά όχι η μείωση της παραγωγής”.

Goldman Sachs: Ισχυρή υποβάθμιση των εκτιμήσεων για το πετρέλαιο

Μια «αργή» ανάκαμψη βλέπει πλέον η Goldman Sachs για την αγορά του αργού πετρελαίου, με την τιμή των 70 δολαρίων ανά βαρέλι να θεωρείται το νέο φυσιολογικό επίπεδο.

Πιο αναλυτικά, οι αναλυτές της Goldman Sachs, επικαλούμενοι τη μεγάλη αύξηση των αποθεμάτων, υποβάθμισαν τις εκτιμήσεις τους για το Nymex ή αλλιώς WTI) το 2015 στα 47,15 δολάρια το βαρέλι, χαμηλότερα από τα 73,75 δολάρια προηγουμένως. Για το 2016, αναμένεται να διαμορφωθεί στα 65 δολάρια, έναντι των προηγούμενων εκτιμήσεων για 80 δολάρια το βαρέλι.

Για το τρέχον τρίμηνο, η Goldman τοποθετεί την τιμή στα 46 δολάρια ανά βαρέλι, από τα 75 δολάρια.

Όσον αφορά στο Brent, για το 2015 η τιμή αναμένεται να φτάσει στα 50,40 δολάρια το βαρέλι, από την προηγούμενη εκτίμηση για 83,75 δολάρια, ενώ για το 2016 στα 70 δολάρια από τα 90 δολάρια το βαρέλι. Για το τρέχον τρίμηνο, η Goldman Sachs αναμένει να «δει» το Brent στα 47 δολάρια από τις προηγούμενες εκτιμήσεις για 85 δολάρια το βαρέλι.

Υποβάθμιση και από τη Societe Generale

Η Societe Generale, επίσης, προχώρησε σε υποβάθμιση των εκτιμήσεών της για την τιμή του αργού πετρελαίου και αναμένει το αργό Brent στα 55 δολάρια το βαρέλι το 2015, μειωμένο κατά 15 δολάρια από τις προηγούμενες εκτιμήσεις της. Για το Nymex WTI, εκτιμά πως θα υποχωρήσει κατά 14 δολάρια στα 51 δολάρια το βαρέλι.


ΠΗΓΗ.capital.gr

Goldman: Υποβαθμίζει τις προβλέψεις της για αργό και Brent το 2015

Goldman: Υποβαθμίζει τις προβλέψεις της για αργό και Brent το 2015
Νέα πτώση, πάνω από ένα δολάριο καταγράφουν τη Δευτέρα οι τιμές πετρελαίου καθώς η Goldman Sachs ανακοίνωσε ότι υποβαθμίζει τις εκτιμήσεις της για την πορεία τους το 2015.

Την ίδια στιγμή, καταλυτικός παράγοντας αποτελεί και το γεγονός ότι σημειώθηκαν πυρκαγιές σε διυλιστήρια στο Οχάιο και την Πενσυλβάνια το σαββατοκύριακο, μειώνοντας τη ζήτηση για το αμερικανικό αργό.

Οι αναλυτές της Goldman Sachs υποβάθμισαν τις προβλέψεις τους για την τιμή του Brent το 2015 στα $50,40 το βαρέλι από τα $83,75. Επίσης, υποβάθμισαν τους στόχους για το αργό στα $47,15 το βαρέλι από τα $73,75, σημειώνοντας ότι πρέπει να παραμείνει κοντά στα 40 δολάρια για το μεγαλύτερο μέρος του εξαμήνου του 2015 για να στηρίξει τις επενδύσεις στο σχιστολιθικό αέριο.

Τόσο το Brent όσο και το αμερικανικό αργό βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Απρίλιο του 2009 κι έχουν υποχωρήσει για επτά συνεχείς εβδομάδες.

Το αργό για παράδοση Φεβρουαρίου βρέθηκε 1,1 δολάρια χαμηλότερα στα 47,25 δολάρια το βαρέλι, ενώ το Brent βρέθηκε χαμηλότερα 1,37 στα 48,74 το βαρέλι.

Η πτώση του πετρελαίου τον Νοέμβριο έχει συντείνει στην επιβράδυνση της ανάπτυξης του σχιστολιθικού αερίου στις ΗΠΑ, που προκάλεσε εξαρχής τον ανταγωνισμό της Σαουδικής Αραβίας με τις ΗΠΑ.

Στο μεταξύ, η Βενεζουέλα ανακοίνωσε την Κυριακή ότι συμφώνησε να συνεργαστεί με την Σαουδική Αραβία για την ανάκαμψη της αγοράς πετρελαίου.

“Τα θεμελιώδη στοιχεία της αγοράς πετρελαίου αλλάζουν σταδιακά, αντιδρώντας στην απότομη πτώση των τιμών πετρελαίου, ενώ πρόκειται να έχουν μεγάλο αντίκτυπο και στις ισορροπίες της αγοράς μόνο το δεύτερο μισό του 2015” τονίζουν οι αναλυτές της Barclays, οι οποίοι αναμένουν το πετρελαϊκό πλεόνασμα να αυξηθεί κατά 1 εκατ. βαρέλια την ημέρα το α' τρίμηνο του έτους σε σύγκριση με τους τρεις προηγούμενους μήνες.


ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Θα αφήσει ποτέ το σάπιο πολιτικό σύστημα τα ασήμαντα στην άκρη, για να συζητήσει τα πραγματικά σημαντικά;


Το άρθρο της Γαλλικής L' Express στις 8 Ιανουαρίου είχε ξεκάθαρο τίτλο: "Attentat à Charlie Hebdo: les pires tentatives de récupération politique - Επίθεση κατά της Charlie Hebdo: οι χειρότερες προσπάθειες πολιτικής ανάκαμψης". Παραθέτει ένα σκίτσο του 2006 της μαρτυρικής Charlie Hebdo με το πολύ εύγλωττο μήνυμα: "C'est dur d'être aimé par des cons - Είναι δύσκολο να αγαπηθείς από μ@λ@κες". Και για όποιον δεν κατάλαβε, ακολουθεί το σχόλιο της L' Express: "C'est dur d'être soutenu par des cons" pourrait proclamer Charlie Hebdo en voyant certaines réactions en France et ailleurs dans le monde - "Είναι δύσκολο να υποστηρίζεται κανείς από μ@λ@κες" θα μπορούσε να διακηρύξει η Charlie Hebdo, βλέποντας κάποιες αντιδράσεις στη Γαλλία και σε άλλα μέρη του κόσμου".

Ποια είναι τα άλλα μέρη του κόσμου; Πρώτος στις αναφορές της L' Express έχει την τιμητική του ο Σαμαράς, που "χρησιμοποίησε την τραγωδία του Παρισιού προκειμένου να επιτεθεί στο Σύριζα, που προηγείται στις δημοσκοπήσεις". Αναφέρεται φυσικά στην ομιλία της Χαλκίδας, όπου την προηγούμενη ημέρα ο Σαμαράς, χωρίς να κοκκινήσει για τα ψέματά του, ξεστόμισε το "Σήμερα στο Παρίσι, είχαμε μακελειό από επίθεση με τουλάχιστον 12 νεκρούς. Και εδώ κάποιοι προσκαλούν κι άλλους λαθρομετανάστες και μοιράζουν από τώρα ιθαγένειες…". Πολύ εύκολα ξεπέρασε το ό,τι οι τζιχαντιστές δολοφόνοι ήταν Γάλλοι πολίτες, γεννημένοι στη Γαλλία και τις ιδιομορφίες της Γαλλικής κοινωνίας με τα πολλά χρόνια αποικιοκρατίας. (Την ομιλία του Σαμαρά στη Χαλκίδα τη βρήκαμε στον ιστότοπο του Πρωθυπουργού, το primeminister.gov.gr. Πρόκειται ωστόσο για μια ομιλία του αρχηγού της ΝΔ σε προεκλογική περίοδο και σε μια ευνομούμενη πολιτεία θα έπρεπε να τη βρούμε στον ιστότοπο της ΝΔ, όχι του Πρωθυπουργού. Ψιλά γράμματα φυσικά για αυτούς που έκαναν το Σύνταγμα λάστιχο ... Η νοοτροπία του "L' etat s' est moi - Το κράτος είμαι εγώ", δεν ωφέλησε καθόλου εκείνον που το πρωτοείπε, που είδε το κεφάλι του στη γκιλοτίνα της Γαλλικής Επανάστασης).

Στη συνέχεια η L' Express "κράζει" για επίσης άστοχες δηλώσεις πολιτικής εκμετάλλευσης το Βέλγο Bart De Wever, τον Αμερικανό δισεκατομμυριούχο Donald Trump και το Γάλλο Habib Meyer.

Σ' αυτό το άρθρο της L' Express αναφέρθηκε ο διευθυντής του Ραδιοσταθμού "Στο κόκκινο 105,5", σε εκδήλωση στη Λαμία με θέμα "Η κρατική βία στα χρόνια των Μνημονίων και ο ρόλος των ΜΜΕ", λέγοντας "Είναι πολύ ζόρικο για μένα να λένε τον Πρωθυπουργό της χώρας μου μ@λ@κ@. Και το πρόβλημα δεν είναι ότι το λένε, είναι ότι είναι".

Ε, μια που ο πνιγμένος κάνει την τρίχα τριχιά, βγήκε την επόμενη ημέρα και η εκπρόσωπος της ΝΔ να σηκώσει τους τόνους της προεκλογικής αντιπαράθεσης, ζητώντας απ' τον Τσίπρα να απομακρύνει από το Ραδιοσταθμό το διευθυντή του. Αυτό είναι το σοβαρό θέμα της ημέρας για την εκπρόσωπο της ΝΔ. 

Δεν ακούσαμε όμως κιχ απ' την εκπρόσωπο για το πραγματικά μεγάλο, το τεράστιο θέμα που βγήκε το πρωί του Σαββάτου στο ΜEGA από τον Π. Ρουμελιώτη, πρώην εκπρόσωπο της χώρας στο ΔΝΤ : "Μέχρι το 2020 η Ελλάδα πρέπει να αποπληρώσει 90 δισεκατομμύρια ευρώ σε τοκοχρεολύσια. Από το 2020 μέχρι το 2030 πρέπει να αποπληρώσει άλλα 201 δισεκατομμύρια. Σύνολο σε 15 χρόνια πρέπει να αποπληρώσει 291 δισεκατομμύρια, δηλαδή 160% του ΑΕΠ. Καμία χώρα, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, δεν έχει αποπληρώσει τόσο υψηλό χρέος. Άρα, το να εθελοτυφλούμε και να λέμε ότι το χρέος μας είναι βιώσιμο, δεν οδηγεί πουθενά".



Γράφαμε τα Θεοφάνεια πως "Πάνω από 120 δισεκατομμύρια ευρώ ζητούν να πληρώσουμε στους δανειστές μέχρι το 2022!" και τα ίδια ακριβώς είπε στις 10/1 κι ο Ρουμελιώτης. Το χρέος δεν είναι βιώσιμο κι όσοι επιμένουν πως είναι έχουν άλλα πράγματα στο μυαλό τους, που θα κάνουν όσα τραβήξαμε μέχρι τώρα να μας φαίνονται παιδικά πταίσματα. Δεν είναι τυχαίο πως το απόγευμα του Σαββάτου ο ολετήρας της χώρας ΓΑΠ, μιλώντας στη Λάρισα, έσπευσε να προτείνει "την επιμήκυνση για 70 χρόνια των Ελληνικών ομολόγων που βρίσκονται στα χέρια των εταίρων μας", δηλαδή να σιγουρευτεί πως τρεις γενιές Ελλήνων θα καταχρεωθούν για να μη χάσουν οι ξένοι τραπεζίτες τα λεφτά τους.


Από πέρυσι έχουμε πει πως το έργο με την τρόικα το έχουμε ξαναδεί το 1898, πως θέλουν να διαιωνίσουν την Ελλάδα της εξάρτησης και της υποτέλειας. Η εμμονή να αποπληρωθεί ένα τεράστιο χρέος, που εκτοξεύθηκε στη στρατόσφαιρα απ' τις άστοχες πολιτικές της τρόικας και το οποίο αρχικά ήταν σε ομόλογα με βάση το Ελληνικό Δίκαιο, ενώ με το PSI μετατράπηκε σε ομόλογα με βάση το Αγγλικό Δίκαιο, βάζει σε άμεσο κίνδυνο τις ατομικές περιουσίες όλων των Ελλήνων πολιτών και ιδιαίτερα των ασθενέστερων, καθώς στην Ελλάδα ζούμε κι όλοι ξέρουμε πως Ψυχικό, Φιλοθέη κι Εκάλη πάντα είχαν μια διαφορετική αντιμετώπιση απ' το εκάστοτε "γκουβέρνο".

Αυτό λοιπόν είναι το μεγάλο ζήτημα που θα κριθεί στις 25 Ιανουαρίου: ποια πορεία θα χαράξουμε σχετικά με το χρέος. Θα πληρώνουμε για τρεις γενιές (και βάλε), χωρίς ποτέ πραγματικά να ξεχρεώσουμε ή θα ζητήσουμε να γράψουν τις ζημιές τους οι ξένοι τραπεζίτες; Και φυσικά πρέπει κι ο Σύριζα κάποια στιγμή να μας πει τι θα γίνει με το PSI και κατά πόσο είναι αναστρέψιμο. Δεν είναι τυχαίος ο πόνος του Σόιμπλε "να τηρήσει η Ελλάδα τα συμφωνηθέντα" ...



ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr

Οι insiders επιμένουν “bearish” για το πετρέλαιο


Η περασμένη Παρασκευή βρήκε την τιμή του πετρελαίου να καταγράφει απώλειες για 7η συνεχόμενη εβδομάδα φτάνοντας σε χαμηλά από τον Απρίλιο του 2009, έστω και εάν οι τιμές ανέκτησαν τμήμα των απωλειών τους, κυρίως εξαιτίας της είδησης ότι μειώθηκε ο αριθμός των ενεργών γεωτρήσεων στις ΗΠΑ.

Όμως μια σειρά από εξελίξεις, δηλώσεις και αναλύσεις διατηρούν την εντύπωση ότι το πτωτικό σερί της τιμής του πετρελαίου δύσκολα θα ανακοπεί τους επόμενους 3 έως 6 μήνες.

Χαρακτηριστική είναι η εκτίμηση του επικεφαλής του ενεργειακού επενδυτικού οίκου Jefferies &Co σε εκδήλωση για στελέχη της πετρελαϊκής βιομηχανίας στο Χιούστον, την περασμένη εβδομάδα, ότι «αυτό το περιβάλλον αγοράς θα κρατήσει αρκετά». Ακόμη και η μείωση των ενεργών γεωτρήσεων στις ΗΠΑ, η οποία ξεκίνησε εδώ και μερικές εβδομάδες, δεν πρόκειται να γίνει αντιληπτή στην αγορά σε επίπεδο αγοράς προτού περάσουν 3 έως 6 μήνες. «Θα χρειαστεί να κλείσουν 300 έως 500 γεωτρήσεις προτού αρχίσει να ανακάμπτει η αγορά» είπε αποκαλύπτοντας ότι οι αδειοδοτήσεις έχουν περιοριστεί κατά 35% τους τελευταίους μήνες.

Την ίδια στιγμή η Woodmackenzie με νεότερη έκθεσή της, εκτιμά ότι μόλις το 1,6% της παγκόσμιας προμήθειας πετρελαίου θα ήταν ζημιογόνο εφόσον οι τιμές του πετρελαίου πέσουν στα 40 δολάρια, ενώ ακόμη και σε αυτά τα επίπεδα δε θα ήταν βέβαιο ότι κατ΄ ανάγκη θα προκληθούν εκτεταμένες διακοπές της λειτουργίας γεωτρήσεων. Η παραγωγή πετρελαίου που θα αντιμετωπίσει τα σοβαρότερα προβλήματα είναι τα περίφημα oil sands (πισσούχος άμμος) του Καναδά. Ωστόσο ακόμη και εκεί οι αντιστάσεις αναμένεται να είναι ισχυρές, όπως τόνισε σε δηλώσεις του προχθές ο Καναδός πρωθυπουργός Σ. Χάρπερ, υπογραμμίζοντας ότι η βιομηχανία πετρελαίου αποδεικνύεται ανθεκτική και θα επιβιώσει τις προκλήσεις που δημιουργούν οι χαμηλές τιμές. 

Την ίδια στγιμή η Σαουδική Αραβία και οι υπόλοιπες χώρες του Κόλπου δεν εκπέμπουν κανένα σήμα διαλλακτικότητας και επιμένουν στην απόφασή τους να διατηρήσει ο ΟΠΕΚ αμετάβλητη την παραγωγή του, ακόμη και εάν υπάρξει μείωση κάτω από τα 50 δολάρια. Την περασμένη εβδομάδα μάλιστα έγιναν διαρροές στο Reuters από πηγές της αντιπροσωπείας χώρας μέλους του ΟΠΕΚ στο Λονδίνο, σύμφωνα με τις οποίες δεν υπάρχει καμία περίπτωση να αναθεωρηθεί η απόφαση του Νοεμβρίου (για διατήρηση αμετάβλητης της παραγωγής) την οποία οι παραγωγοί εκτός ΟΠΕΚ θεωρούν υπεύθυνη για τη δημιουργία υπεπροσφοράς και την αύξηση των αποθεμάτων. «Ο υπουργός ενέργειας της Σαουδικής Αραβίας ήταν ξεκάθαρος οι χώρες του ΟΠΕΚ δεν πρόκειται να σηκώσουν μόνες τους το βάρος της μείωσης» ανέφερε. 

Πλέον οι ελπίδες για αλλαγή δεδομένων σε ό,τι αφορά την αγορά πετρελαίου στρέφονται και στο κομμάτι της ζήτησης, χωρίς ωστόσο να αναμένονται άμεσα κάποιες δραματικές αλλαγές, όπως έδειξε και η συμπεριφορά μεγάλων προμηθευτών εμπόρων πετρελαίου όπως η Vito, η Trafigura  και η Shell που προχώρησαν στην εκμίσθωση μεγάλων τάνκερ τα οποία και σκοπεύουν να μετατρέψουν σε θαλάσσιες αποθήκες με την ελπίδα ότι θα ανακάμψουν οι τιμές στο επόμενο 12μηνο.


ΠΗΓΗ.capital.gr

Βάλατε 100αρα αμόλυβη αλλά ο κινητήρας δεν αποδίδει; Έχετε πέσει θύμα νοθείας - Δείτε πώς νοθεύονται τα καύσιμα


Έχετε βάλει αμόλυμβη 100 οκτανίων και το αυτοκίνητο σας δεν αποδίδει ενώ τα καυσαέρια του έχουν αυξηθεί; Τότε το πιθανότερο είναι να έχετε βάλει νοθευμένη αμόλυβδη. Δείτε πώς γίνεται η νοθεία στα καύσιμα.

Απλή αμόλυβδη 95 οκτανίων: Νοθεύεται με προσθήκη άλλων χημικών ουσιών, όπως τολουόλιο ή αλκοόλες. Είναι το πιο επικίνδυνο είδος νοθείας. Το τολουόλιο μπορεί να προκαλέσει πολύ σημαντικές ζημιές, καθώς είναι διαβρωτικό και αποσυνθέτει όλα τα ελαστομερή του κινητήρα, όπως τσιμούχες, φλάτζες, σωληνάκια κ.λπ.

Σούπερ LRP: Η συνήθης νοθεία είναι η προσθήκη απλής αμόλυβδης βενζίνης στη σούπερ. Η χρήση απλής αμόλυβδης από αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας φθείρει σταδιακά τα έδρανα των βαλβίδων του κινητήρα και οδηγεί τελικά στη σοβαρή φθορά του ίδιου του μπλοκ του κινητήρα. Λόγω της μικρής κατανάλωσης της εν λόγω βενζίνης και της μικρής διαφοράς τιμής με την αμόλυβδη 95 οκτανίων, η νοθεία αυτής της μορφής, υποστηρίζεται από τους βενζινοπώλες, ότι δεν αποφέρει μεγάλα κέρδη εδώ.

Σούπερ αμόλυβδη 100 οκτανίων: Νοθεύεται με απλή αμόλυβδη. Σε ΙΧ που απαιτούν υψηλό αριθμό οκτανίων, η χρήση απλής αμόλυβδης μειώνει σημαντικά την απόδοση, αυξάνει τα επικίνδυνα καυσαέρια και τις επικαθίσεις στον κινητήρα, με αποτέλεσμα την πρόωρη φθορά του.

Diesel κίνησης: Νοθεύεται με diesel θέρμανσης ή diesel ναυτιλίας και σπανιότερα με white spirit. Η νοθεία με diesel θέρμανσης ή ναυτιλίας μπορεί να επιφέρει φθορές στους σύγχρονους κινητήρες που είναι σχεδιασμένοι να λειτουργούν με πετρέλαιο καλής ποιότητας. Το πρόβλημα είναι πολύ πιο έντονο, όταν γίνεται νοθεία με πετρέλαιο ναυτιλίας.

Στην Αττική διατίθεται νοθευμένη βενζίνη από το 5,2% των πρατηρίων που ελέγχθηκαν. Ειδικά, όμως, στη σούπερ - αμόλυβδη (100 οκτανίων) το ποσοστό νοθείας ανέρχεται κοντά στο 10%. Υψηλότερα είναι τα ποσοστά της νοθείας στο πετρέλαιο και συγκεκριμένα η έρευνα το προσδιορίζει στο 10,3% για το Λεκανοπέδιο της Αττικής. Το ποσοστό νοθείας βενζίνης και ντίζελ στην επαρχία βρίσκεται σε ποσοστά αρκετά πολλαπλάσια σε σχέση με την Αθήνα, ίσως κοντά στο 20. 



ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Δωρεάν antivirus για συστήματα με Windows

Antivirus antivirus
Αναζητείτε κάποιο δωρεάν Antivirus; Το σύστημά σας είναι γεμάτο ιούς; Το πρόγραμμα προστασίας που χρησιμοποιείτε είναι παλιό; Χρειάζεστε ένα αξιοπρεπές – αλλά δωρεάν – πρόγραμμα ασφάλειας;Antivirus antivirus

Κανείς δεν θέλει κακόβουλο λογισμικό στους υπολογιστές του, έτσι οι σαρωτές antivirus και antimalware είναι ένα must, αλλά ένας ποιοτικός σαρωτής δεν χρειάζεται να κοστίζει. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν μια σειρά από δωρεάν λύσεις που θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τα ψηφιακά σας αρχεία ασφαλή.

Παρακάτω αναφέρουμε έξι σαρωτές υψηλής ποιότητας που θα σας βοηθήσουν να καθαρίσετε τα συστήματα σας και να τα διατηρήσετε ασφαλή στο μέλλον. Υπάρχουν εργαλεία για συστήματα με Windows XP έως και Windows 8.1.

 avast free antivirus 2015 antivirus

Ένα προϊόν με ιστορία που πηγαίνει πίσω πάνω από ένα τέταρτο του αιώνα. Το avast! χρησιμοποιείται από περισσότερους από 220 εκατομμύρια ανθρώπους.

Το δωρεάν εργαλείο έρχεται με:

Προστασία από τους ιούς
Antimalware προστασία, και περιλαμβάνει επίσης προστασία anti-spyware και τεχνολογία anti-rootkit
Αφαιρέστε τα ενοχλητικά toolbars ή τις επεκτάσεις ενός προγράμματος περιήγησης, και αποκαταστήσετε το hijacked search browser σας.

Download

Microsoft Security Essentials
MICROSOFT-SECURITY-ESSENTIALS antivirus
Το Microsoft Security Essentials είναι ένα δωρεάν, εύκολο στη χρήση εργαλείο ασφαλείας που βοηθά στην προστασία από ιούς, spyware και από άλλο κακόβουλο λογισμικό. Παρέχει προστασία σε πραγματικό χρόνο και αυτόματες ενημερώσεις στο παρασκήνιο.

Download

aswMBR rootkit scanner
av rootkit free antivirus
Τα rootkit μπορεί να είναι δύσκολο να ανιχνευθούν, αλλά το aswMBR από την avast! χρησιμοποιεί μια σειρά από έξυπνα κόλπα, όπως τη τεχνολογία virtualization, για να ξεριζώσει και να αφαιρέσει τα TDL4/3, MBRoot (Sinowal), Whistler και άλλα rootkits.

Μην ξεγελιέστε από την εμφάνιση με τη γραμμή εντολών αυτού του εργαλείου, είναι ένα πολύ ισχυρό και πολύ αποτελεσματικό εργαλείο anti-rootkit.

Download

Comodo Cleaning Essentials
comodo free antivirus
Το Comodo Cleaning Essentials (CCE) είναι ένα σύνολο από ισχυρά εργαλεία ασφαλείας που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν να εντοπίζετε και να αφαιρέσετε κακόβουλο λογισμικό και ανασφαλείς διεργασίες από υπολογιστές με Windows. Σχεδιασμένο σαν μια φορητή εφαρμογή, το λογισμικό δεν απαιτεί καμία εγκατάσταση και μπορεί να εκτελεστεί απευθείας από αφαιρούμενα μέσα, όπως ένα USB.

Χαρακτηριστικά CCE:

Killswitch – ένα προηγμένο εργαλείο παρακολούθησης του συστήματος που επιτρέπει στους χρήστες να εντοπίζουν, να παρακολουθούν και να σταματήσουν δυνητικά ανασφαλείς διεργασίες που εκτελούνται σε συστήματα.
Malware scanner – πλήρως εξοπλισμένο malware scanner ικανό να ξεθάψει και να αφαιρέσει ιούς, rootkits, κρυφά αρχεία και κακόβουλα κλειδιά μητρώου που είναι κρυμμένα βαθιά μέσα σε ένα σύστημα.

Download

Malwarebytes Anti-Malware Free
New-MBAM-logo antivirus
Ψάχνετε για ένα κορυφαίο scanner που εντοπίζει και αφαιρεί κακόβουλο λογισμικό, όπως worms, Trojans, rootkits, rogues, spyware, και ακόμα περισσότερα, δωρεάν;

Χαρακτηριστικά δωρεάν έκδοσης:

Προστασία antimalware και antispyware
Τεχνολογία Anti-rootkit
Σύνθετη απομάκρυνση κακόβουλου λογισμικού

Download

BitDefender Antivirus Free Edition
gonz antivirus
Σκεφτείτε ότι δεν υπάρχει τίποτα που η Bitdefender δεν μπορεί να αντιμετωπίσει με μία από τις εναλλακτικές της λύσεις.

Χαρακτηριστικά:

Βελτιστοποιημένο για τα Windows 8
Λειτουργία Game Mode που σταματά να σαρώνει το σύστημα ενώ παίζετε
Αυτόματη ρύθμιση, οπότε τέρμα οι χαώδεις επιλογές ελέγχου
Χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό σάρωσης και ανάλυσης συμπεριφοράς Cloud για την ανίχνευση νέων ή άγνωστων απειλών

Download


ΠΗΓΗ:iguru.gr

Διπλό το ώφελος από ευρώ και πετρέλαιο για την ελληνική βιομηχανία

Διπλό το ώφελος από ευρώ και πετρέλαιο για την ελληνική βιομηχανία
Παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία λόγω της πολιτικής αβεβαιότητας, οι συνθήκες ευνοούν επιτέλους την ελληνική βιομηχανία χάρη στις διεθνείς εξελίξεις σε δύο τομείς: την πτώση του ευρώ έναντι του δολαρίου, αλλά και την πτώση της τιμής του πετρελαίου και των παράγωγων προϊόντων του.   Κατά τον τρόπο αυτό, η ανταγωνιστικότητα των εξαγωγών ενισχύεται ενώ μειώνεται και το κόστος παραγωγής τους. Το δολάριο βρέθηκε χαμηλότερα από το 1,19 σε σχέση με το ευρώ, με τους διεθνείς οίκους να προβλέπουν ακόμα και 1,16, 1,12 ή και 1,08, κάτι που σημαίνει de facto υποτίμηση που ξεπερνά το 25% σε σχέση με τα μέσα επίπεδα πώλησης του 1,33 που είχε για τα προϊόντα της η Μότορ Οϊλ το 2014.

Στην ίδια κατεύθυνση ο όμιλος Μυτιληναίου απολαμβάνει διπλή ωφέλεια, καθώς, εκτός από την άνοδο του δολαρίου, κερδίζει και από την πτώση της τιμής του φυσικού αερίου κατά 25% που χρησιμοποιεί ως πρώτη ύλη, το οποίο και ακολουθεί το πετρέλαιο. Το Αλουμίνιον της Ελλάδος εξασφαλίζει ευρύτερη εξαγωγική βάση σε επίπεδο ανταγωνιστικότητας παρά την υποχώρηση που υπάρχει και στα συμβόλαια του αλουμινίου (LME), τα οποία ακολουθούν τη γενικότερη κάμψη των πρώτων υλών.

Αντίστοιχα, θετική εξέλιξη εμφανίζεται για τον όμιλο Τιτάν. Η τσιμεντοβιομηχανία, πέραν της ανάκαμψης που έχει στην αμερικανική αγορά, θα καταγράψει κέρδη και στην Αίγυπτο. Και αυτό για δύο λόγους: το αιγυπτιακό νόμισμα είναι συσχετιζόμενο με το δολάριο, ενώ παράλληλα αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά και η παραγωγή στην εν λόγω αγορά το 2015, καθώς τη χρονιά που πέρασε μειώθηκε κατά 50% εξαιτίας της έλλειψης πρώτων υλών. Οπως αναφέρουν πηγές προσκείμενες στη διοίκηση της εταιρείας, η χρήση στερεών καυσίμων θα επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητα της εταιρείας στα απολεσθέντα επίπεδα καθώς η ζήτηση ανακάμπτει. Οσον αφορά στη δραστηριοποίησή της στις ΗΠΑ, οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η ζήτηση κινείται 50% υψηλότερα από τα επίπεδα των προηγούμενων ετών, καθώς η αγορά κατοικίας εδραιώνει ανοδική τάση, έχει όμως περιθώρια της τάξης του 30% για να φτάσει στα ανώτατα επίπεδα του παρελθόντος.  Ο όμιλος καλύπτει μόλις το 15% της συνολικής παραγωγής στην εγχώρια αγορά. Είναι σαφές ότι η εξαγόμενη παραγωγή με τις τρέχουσες ισοτιμίες ανεβάζει περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους.

Ο όμιλος με τις υψηλότερες εξαγωγές -2 δισ. ευρώ- σε ετήσια βάση, αυτός της ΒΙΟΧΑΛΚΟ, ενισχύει σημαντικά τη θέση του μετά τις δυσκολίες του παρελθόντος. Οι βιομηχανίες του είναι κατεξοχήν εξαγωγικές, με αιχμή την ΕΛΒΑΛ, τη ΧΑΛΚΟΡ, τα Σωληνουργεία Κορίνθου και τη ΣΙΔΕΝΟΡ, που ανεβάζουν στο 85% τις πωλήσεις που κατευθύνονται εκτός Ελλάδας. Διαθέτοντας καινοτόμα προϊόντα και εξάγοντας πάνω από το 75% των πωλήσεων, η FlexoPack εμφανίζεται κατεξοχήν ευνοημένη επειδή οι πωλήσεις της είναι κυρίως σε δολάριο. Η βιομηχανία, πέραν των κερδών που καρπώνεται τώρα μετά την επένδυση στην Πολωνία, εμφανίζει μικρό δανεισμό και είναι σίγουρα η εταιρεία-υπόδειγμα που θα ήθελαν οι Γερμανοί για την ελληνική παραγωγή. Το χαμηλό πετρέλαιο ευνοεί επίσης τη ΔΕΗ, που παίρνει έτσι μια ακόμα ανάσα στα λειτουργικά της κόστη.

Το Grexit

Το σενάριο του Grexit επανήλθε δημιουργώντας αναστάτωση και αβεβαιότητα, χωρίς όμως να συγκεντρώσει πολλές πιθανότητες. Παρά ταύτα, αξίζει να δούμε τι σημαίνει αυτό για τις ελληνικές βιομηχανίες.
Ο Τιτάν εμφανίζεται ισχυρός, παρά το γεγονός ότι τα δάνειά του σε ποσό 500 εκατ. ευρώ είναι ομολογιακά σε ευρώ και άρα σε μια έξοδο δεν μπορούν να μετατραπούν. Και αυτό γιατί εισπράττει κυρίως σε δολάρια, ενώ η εσωτερική του έκθεση είναι μόλις στο 15%.
 Ο Μυτιληναίος είναι ο κατεξοχήν ωφελημένος γιατί εισπράττει σε δολάριο το αλουμίνιο, θα παράγει με κόστη δραχμής, ενώ τα μειούμενα δάνεια είναι σε ελληνικές τράπεζες.
 Η Μότορ Οϊλ εξάγει το 80% και το 20% απευθύνεται σε ένα ελεγχόμενο δίκτυο πρατηρίων που μπορεί να διαχειριστεί πιο εύκολα το οποιοδήποτε πρόβλημα, ενώ θα έχει το πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους παραγωγής



ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Υπό πίεση οι τιμές του πετρελαίου

Υπό πίεση οι τιμές του πετρελαίου
Στα 48,36 δολάρια το βαρέλι έκλεισε το πετρέλαιο παράδοσης Φεβρουαρίου με εβδομαδιαίες απώλειες 8,2% ενώ ήταν η έβδομη συνεχόμενη εβδομάδα πτώσης για τον μαύρο χρυσό, μετά το ανοδικό σερί του Νοεμβρίου.
Το Brent υποχώρησε στα 50,11 δολάρια το βαρέλι, ενώ έχει υποχωρήσει 11% σε επίπεδο εβδομάδας. 
Οι αναλυτές εκτιμούν πως η αγορά του «μαύρου χρυσού» πρέπει να προετοιμαστεί για επιπλέον προκλήσεις φέτος,

Η πτώση στην τιμή του «μαύρου χρυσού» οφείλεται σε μια σειρά από παράγοντες, κατά το Reuters. Στη διάρκεια του 2014, η Ρωσία παρήγαγε τις μεγαλύτερες ποσότητες πετρελαίου από την εποχή της Σοβιετική Ένωσης με 10,58 εκατ. βαρέλια ημερησίως, όπως προκύπτει από στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Ενέργειας της χώρας.

Την ίδια ώρα, τον περασμένο Δεκέμβριο, το Ιράκ κατέγραψε τις υψηλότερες εξαγωγές του από το 1980.

Παράλληλα, ο ΟΠΕΚ έχει ανακοινώσει από το Νοέμβριο την πρόθεσή του να μην προχωρήσει σε μείωση της παραγωγής παρότι η τιμή πέφτει διαρκώς.


Επιπλέον, η υποχώρηση στην ισοτιμία του ευρώ με το δολάριο επηρεάζει την τιμή του πετρελαίου καθιστώντας τις χώρες του ευρώ πιο αδύναμους αγοραστές του αμερικανικού αργού.


ΠΗΓΗ:sofokleousin.gr

Ακάλυπτοι από τα τεκμήρια άνεργοι και χαμηλόμισθοι


Απέναντι σε μια αρνητική έκπληξη θα βρεθούν με την κατάθεση της νέας φορολογικής δήλωσης χιλιάδες φορολογούμενοι με μηδενικά ή ελάχιστα εισοδήματα. Έληξε η ισχύς φορολογικής διάταξης η οποία τους προστάτευε από την επιδρομή των τεκμηρίων στο εισόδημά τους. 

Η διάταξη είχε περάσει τον περασμένο χρόνο και αφορούσε τον υπολογισμό του φόρου για το εισόδημα που απέκτησαν οι φορολογούμενοι το 2013 και φορολογήθηκε με τις δηλώσεις του 2014. Η διάταξη όριζε ότι “όταν το πραγματικό εισόδημα των φορολογουμένων κατά το οικονομικό έτος 2014 δεν υπερβαίνει το ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ ή το τεκμαρτό τους εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των 9.500 ευρώ και εφόσον αυτοί δεν ασκούν ατομική επιχείρηση ή ελευθέριο επάγγελμα και δεν αποκτούν εισόδημα από ακίνητα, τα εισοδήματά τους αυτά φορολογούνται με την κλίμακα των μισθωτών – συνταξιούχων”. 

Στην πράξη ο μακροχρόνια άνεργος που είχε απλώς από την είσπραξη μερικών τόκων από καταθέσεις προστατευόταν από την εφαρμογή τεκμαρτού εισοδήματος λόγω της κατοχής απλώς ενός επιβατικού αυτοκινήτου. Αυτό όμως πλέον δεν ισχύει για τα εισοδήματα που απέκτησαν οι φορολογούμενοι το 2014 και θα φορολογηθούν με τις φορολογικές δηλώσεις του 2015, Για παράδειγμα, ένας άνεργος εισεπραξε το 2013 τόκους ύψους 5 ευρώ από τις πενιχρές καταθέσεις τους. Με βάση τη φορολογική νομοθεσία, επειδή έχει πραγματικό εισόδημα, ενεργοποιούνται τα τεκμήρια διαβίωσης. 

Έτσι ο φορολογούμενος “χρεώνεται” με τεκμήριο αντικειμενικής δαπάνης διαβίωσης 3.000 ευρώ ενώ επειδή έχει και ένα ΙΧ 1.300 κυβικών του επιβάλλεται και τεκμήριο 4.600 ευρώ, δηλαδή συνολικά 7.600 ευρώ (και όχι κυβικών, όπως εκ παραδρομής αναφέρθηκε νωρίτερα). Με δεδομένο ότι το πραγματικό του εισόδημα δεν αφορά μισθωτές υπηρεσίες θα φορολογηθεί με βάση την κλίμακα των ελευθέρων επαγγελματιών, δηλαδή με συντελεστή 26% από το πρώτο ευρώ. 

Έτσι, θα κληθεί να πληρώσει μαζί με την προκαταβολή φόρου το απίστευτο ποσό των 3.062,8 ευρώ ενώ το πραγματικό του εισόδημα είναι μόλις 5 ευρώ. Με βάση, όμως, όσα ίσχυσαν για το εισόδημα του 2013 ο συγκεκριμένος φορολογούμενος δεν θα πλήρωνε φόρο αφού το τεκμαρτό του εισόδημα θα φορολογούνταν με την κλίμακα των μισθωτών, δηλαδή θα είχε έμμεσο αφορολόγητο όριο έως 9.550 ευρώ. 

Το παραπάνω αποτελεί μια παρενέργεια της εφαρμογής των τεκμηρίων διαβίωσης και της λήξης της διάταξης προστασίας από αυτά για όσους έχουν χαμηλό εισόδημα. Το θέμα αυτό είναι ένα από το πολλά με τα οποία θα βρεθεί αντιμέτωπη η νέα ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών που θα προκύψει μετά τις εκλογές και τη συγκρότηση νέας κυβέρνησης.


ΠΗΓΗ.capital.gr

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ !...


Γι όλους και για όλα μιλάει ο Πρόεδρος του Κινήματος Δημοκρατών Σοσιαλιστών και πρώην πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στον Βασίλη Μούρτη. 

 Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης διαβάστε το ΕΔΩ !..


ΠΗΓΗ:logoplokies.blogspot.gr

Αύξηση των ορίων ηλικίας πέραν των 62 και 67 ετών για την «επιβίωση» των Ταμείων

Αύξηση των ορίων ηλικίας πέραν των 62 και 67 ετών για την «επιβίωση» των Ταμείων
Αύξηση των ορίων ηλικίας πέραν των 62 και 67 ετών για την «επιβίωση» των Ταμείων
Αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης εις το διηνεκές, πέραν των 62 και 67 ετών, με παράλληλη αύξηση του ελάχιστου χρόνου ασφάλισης για την κατώτατη σύνταξη στα 20 έτη για όλους τους εργαζόμενους και με περαιτέρω μείωση των συντάξεων κύριων και επικουρικών, είναι τα μέτρα που φωτογραφίζει η απόρρητη αναλογιστική μελέτη για τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος και τη σταθεροποίηση των συνταξιοδοτικών δαπανών στα επόμενα έτη.

Στην 34 σελίδων εμπιστευτική μελέτη της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής, την οποία εξασφάλισε και δημοσιεύει ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, η πρόβλεψη για την εξέλιξη της συνταξιοδοτικής δαπάνης έγινε με δεδομένο ότι για την κατώτατη σύνταξη απαιτούνται 20 (αντί 15) έτη ασφάλισης και όρια ηλικίας συνταξιοδότησης στα 62 και στα 67 για μειωμένη και πλήρη σύνταξη αντίστοιχα.
Στις βασικές παραμέτρους της μελέτης έχει υπολογιστεί η επίπτωση που θα έχει στα ποσά κύριων συντάξεων η πλήρης εφαρμογή του νόμου 3863/10 από το 2015 καθώς και η πλήρης εφαρμογή του νόμου 4052/12 και του 4281/14 για τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος τόσο στις καταβαλλόμενες όσο και στις νέες επικουρικές συντάξεις.

Προσδόκιμο ζωής
Η αποκάλυψη της μελέτης ωστόσο, που αποτυπώνεται μάλιστα για πρώτη φορά με επίσημες εκτιμήσεις, είναι στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, καθώς λαμβάνεται υπόψη η εξέλιξή τους, με βάση τη διάταξη του νόμου 3863 που προβλέπει ότι από το 2021 και ανά τρία χρόνια τα νομοθετημένα όρια ηλικίας θα διαμορφώνονται ανάλογα με το προσδόκιμο ζωής των συνταξιούχων μετά το 65ο έτος.
Η πρόβλεψη που γίνεται σοκάρει, καθώς τα όρια ηλικίας αρχίζουν να αυξάνονται σταδιακά μετά το 2021 και από τα 67 που είναι σήμερα για πλήρη σύνταξη θα διαμορφωθούν στα 69 ως το 2030 και στα 72 ως το 2060.
Για τη μειωμένη σύνταξη, σύμφωνα πάντα με τις προβλέψεις της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής, τα όρια ηλικίας από τα 62 που είναι σήμερα θα φτάσουν στα 64 ως το 2030 και στα 67 ως το 2060. Ενώ για σύνταξη με 40 χρόνια ασφάλισης το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης δείχνει να αυξάνεται στα 64 ως το 2030 και θα φτάσει στα 67 σε τέσσερις δεκαετίες.
Στην πράξη οι ασφαλισμένοι που θα βγουν με σύνταξη ως το 2020, θα έχουν σταδιακή αύξηση των ορίων ηλικίας στα 62 και στα 67 και μόνο αν έχουν 20 χρόνια ασφάλισης θα δικαιούνται την κατώτατη σύνταξη.
Ενώ για όσους πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν στο διάστημα 2020-2030, το όριο ηλικίας εξόδου θα είναι στα 69 για την πλήρη σύνταξη και στα 64 για μειωμένη!
Παρά ταύτα, με αυτές τις δυσμενείς προβλέψεις για τους ασφαλισμένους και κυρίως για τους σημερινούς 50ρηδες που θα δουν σύνταξη κοντά στα 70, ο κρίσιμος δείκτης της συνταξιοδοτικής δαπάνης κινείται οριακά εντός των στόχων, καθώς σε βάθος 45ετίας θα κινείται στα ίδια περίπου επίπεδα που ήταν το 2011 και πάντως σε υψηλότερα ποσοστά από τα επίπεδα του 2009!
Μετά τις επικείμενες παρεμβάσεις που θα γίνουν δηλαδή στο ασφαλιστικό και τη συνεχή ανά τρία χρόνια αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης από 2021 και μετά, το κράτος θα δαπανά περισσότερα για να πληρώνει συντάξεις στις επόμενες δεκαετίες από όσα δαπανούσε μέχρι το 2009 και το 2010, που δεν είχε γίνει και καμία περικοπή στις συντάξεις!
Ο λόγος που η συνταξιοδοτική δαπάνη θα παραμείνει σε σχετικά υψηλά επίπεδα στα επόμενα έτη οφείλεται στο γεγονός ότι η αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης θα συμπαρασύρει και την αύξηση των ετών ασφάλισης και ως εκ τούτου όσοι θα βγαίνουν με 40 ή και 45 έτη πληρωμής εισφορών θα παίρνουν σχετικά καλύτερες συντάξεις από όσους θα υποχωρούν με λιγότερα έτη.

Ποσοστό δαπάνης
Ωστόσο, το ποσοστό δαπάνης της συνταξιοδοτικής δαπάνης κινείται εντός των στόχων που ορίζει ο νόμος 3863/10 και προβλέπει ότι το διάστημα 2009-2060 η αύξηση των δαπανών για συντάξεις δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη από το 2,5% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ).
Στη μελέτη φαίνεται ότι η δαπάνη από 13,5% του ΑΕΠ που ήταν για το 2009 θα διαμορφωθεί στο 14,3% του ΑΕΠ το 2060, που σημαίνει ότι η αύξηση είναι στο 0,8% του ΑΕΠ, δηλαδή κάτω από 2,5%.
Η πρόβλεψη αυτή όμως για να βγει αληθινή προϋποθέτει διαρκεί αλλαγές στο ασφαλιστικό και σύνταξη από τα 67 στα 69 το 2030 και στα 72 ως το 2060! Ενώ παράλληλα οι συντάξεις θα ακολουθούν πτωτική πορεία κάθε χρόνο.
Το πόσο θα πέφτουν οι συντάξεις φαίνεται από τα στοιχεία της μελέτης που δείχνουν τις επικουρικές να «εξαϋλώνονται»!
Η πρόβλεψη που αποτυπώνεται:
1. Για το 2014, το ποσοστό αναπλήρωσης στην κύρια σύνταξη είναι 64,42% και στην επικουρική 15,26%.
2. Ως το 2020 –και ενόσω θα προχωρά η εφαρμογή του νέου συστήματος υπολογισμού των συντάξεων- οι ασφαλισμένοι θα παίρνουν το 53,02% του μισθού τους ως κύρια σύνταξη και το 11,66% ως επικουρικής σύνταξη.
3. Ως το 2030, οι ασφαλισμένοι θα παίρνουν κύρια σύνταξη ίση με το 51,35% των αποδοχών που είχαν ως εργαζόμενοι και η αναπλήρωση στην επικουρική σύνταξη θα είναι στο 11,12%.
4. Ως το 2040 η αναπλήρωση στη κύρια σύνταξη πέφτει στο 50,20% και στην επικουρικής στο 9,49%.
5. Ως το 2050, η κύρια σύνταξη θα είναι στο 48,60% των αποδοχών και η επικουρικής στο 7,82%.

Το 2014 χαρακτηρίζεται ως έτος καμπής για το ασφαλιστικό και αυτό γιατί παρά τις μεγάλες μειώσεις που έγιναν στις κύριες και στις επικουρικές συντάξεις η συνταξιοδοτική δαπάνη σχεδόν εκτροχιάστηκε και, σύμφωνα με τη μελέτη, διαμορφώνεται στο 16,3% του Ακαθάριστους Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ).
Η αύξηση αυτή οφείλεται στις μαζικές αποχωρήσεις των ασφαλισμένων προς τη συνταξιοδότηση τόσο από τα ταμεία κύριας ασφάλισης όσο και από τους φορείς επικουρικής ασφάλισης.
Μάλιστα, η πρόβλεψη που κάνει η Εθνική Αναλογιστική Αρχή είναι ότι η μαζική έξοδος θα συνεχιστεί και το 2015, από ασφαλισμένους που έχουν κατοχυρωμένα δικαιώματα εξόδου σε ηλικίες μικρότερες από τα 62 και τα 67 καθώς και από όσους έχουν μείνει άνεργοι, αλλά με συμπληρωμένα ως το 2014 τα 15 χρόνια ασφάλισης για να πάρουν την κατώτατη σύνταξη.
Η μελέτη έχει ημερομηνία 12/12/2014 και έχει ήδη αποσταλεί σε υπουργείο Εργασίας, τρόικα και Βρυξέλλες για την τελική έγκριση.


ΠΗΓΗ:fpress.gr

Εικονικές εξαγωγές και πωλήσεις νοθευμένων καυσίμων


Τους «δρόμους» του λαθρεμπορίου των καυσίμων με έμφαση στις εικονικές εξαγωγές και τα ναυτιλιακά καύσιμα, αποκαλύπτει νέα μελέτη του καθηγητή Δ. Μάρδα για λογαριασμό της ΓΣΕΒΕΕ και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων. Αποκαλύπτονται οι εικονικές εξαγωγές μέσα από στοιχεία του ΟΗΕ, όπου φαίνεται πως η Ελλάδα εξάγει περισσότερες ποσότητες στις γειτονικές της χώρες Τουρκία, Βουλγαρία και FYROM, όταν εκείνες δηλώνουν ότι εισήγαγαν λιγότερες ποσότητες από την Ελλάδα. Στη μελέτη περιγράφεται αναλυτικά το «παιχνίδι» με τα εικονικά τιμολόγια κατά τις εξαγωγές. Με πιο απλά λόγια τα βυτιοφόρα οχήματα δεν περνούν ποτέ τα σύνορα και το λαθραίο καύσιμο διατίθεται στην ελληνική αγορά.
Αποκαλυπτικές είναι και οι περιγραφές για το παράνομο εμπόριο των αφορολόγητων ναυτιλιακών καυσίμων. Η μελέτη ρίχνει φως... στο πώς τα «σλέπια» και οι «μπάρτζες» (δεξαμενόπλοια) από το Λαύριο μέχρι και την Ελευσίνα κάνουν ανεξέλεγκτα παράνομες μεταφορτώσεις πετρελαίου σε παράνομες εργαστήρια που αποχρωματίζουν το πετρέλαιο, και στη συνέχεια το δίνουν ως ντίζελ κίνησης ή θέρμανσης.Εικονικές εξαγωγές
Τις εικονικές εξαγωγές καυσίμων προς την Τουρκία, τη FYROM και τη Βουλγαρία και τις παράνομες μεθόδους των λαθρεμπόρων προκειμένου να δρουν ανεξέλεγκτα, αποκαλύπτει η μελέτη του Δ. Μάρδα.
Ο καθηγητής επικαλείται επίσημα στατιστικά στοιχεία του τμήματος του διεθνούς εμπορίου του ΟΗΕ, όπου εκεί οι χώρες δηλώνουν τις ποσότητες που εξάγουν και σε ποια κράτη. Αλλά και το ανάποδο. Δηλαδή οι χώρες γνωστοποιούν τις εισαγωγές τους.
Από τη σύγκριση των στοιχείων του τμήματος του διεθνούς εμπορίου του ΟΗΕ, όπου εκεί οι χώρες δηλώνουν τις ποσότητες που εξάγουν και σε ποια κράτη και τις δηλώσεις των κρατών για τις εισαγωγές προκύπτουν διαφορές στις δηλωθείσες εξαγωγές ? εισαγωγές. Το? σύνηθες είναι οι ποσότητες της πρώτης κατηγορίας να είναι πλεονασματικές σε σχέση με εκείνες που δηλώνει η χώρα η οποία τις παρέλαβε.
Τα κόλπα
1. Ο Έλληνας οδηγός του βυτιοφόρου βενζινών δηλώνει το προς εξαγωγή ποσό στα σύνορα και κατόπιν αντί να βρεθεί στα απέναντι φυλάκια της γειτονικής χώρας, κάνει μια στροφή 180 μοιρών και επιστρέφει στη βάση του στην Ελλάδα με ένα φορτίο που δήθεν εξάχθηκε.
2. Ένα απλό επιβατικό αυτοκίνητο σταματά στα σύνορα, σφραγίζει τα τιμολόγια του εικονικού φορτίου των καυσίμων που δήθεν εξάγονται και αφού ο οδηγός κεράσει ένα καφέ (ολίγον ακριβό φυσικά) στις εκεί εποπτικές, αρχές επιστρέφει στο σπίτι του.
3. Το βυτιοφόρο δηλώνει στα ελληνικά σύνορα την αξία των καυσίμων προς εξαγωγή που αντιστοιχούν σε ένα πλήρες φορτίο, ενώ μεταφέρει τη μισή ποσότητα, η οποία δηλώνεται ακολούθως στο απέναντι φυλάκιο. (Συνήθης πολιτική των διπλών τιμολογίων στο διακοινοτικό εμπόριο κυρίως).
4. Το βυτιοφόρο δηλώνει την αξία των καυσίμων προς εξαγωγή που πράγματι φέρει και κατόπιν ο οδηγός κατευθύνεται στο γειτονικό τελωνείο. Στο ενδιάμεσο το βυτιοφόρο... εξαφανίζεται, όπως εξαφανίζονται διάφορα πλοία στο τρίγωνο των Βερμούδων
5. Δεν πρέπει να υποβαθμίζεται και η μεταφορά καυσίμων transit από την Ελλάδα προς άλλες χώρες (π.χ. Μαυροβούνιο), που ερμηνεύει μέρος μιας τέτοιας διαφοράς. Μια μεταφορά transit καυσίμων προς το Μαυροβούνιο δηλώνεται σε εμάς ως «εξαγωγή», ενώ στη FYROM δηλώνεται ως «transit» και όχι ως εισαγωγή. Η μεγάλη όμως διαφορά στα δυο υπό εξέταση νούμερα, τόσο σε αξία όσο και σε ποσότητα δεν μπορεί να ερμηνευθεί επαρκώς μόνο από τις ποσότητες transit.
Είναι χαρακτηριστική η διαφορά που αποδεικνύει τις εικονικές εξαγωγές: Δηλώσαμε το 2010 ότι εξαγάγαμε στην Τουρκία 116 εκατ. δολάρια βενζίνες, ενώ οι τουρκικές αρχές δήλωσαν ότι εισήγαγαν 573 εκατ. δολάρια βενζίνες από την Ελλάδα!
Ο λόγος που το προϊόν είναι «δελεαστικό» για τους παράνομους διακινητές σύμφωνα με τη μελέτη είναι: «Με 713.000 κυβικά, το ναυτιλιακό καύσιμο με τζίρο της τάξης των 72 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 20% των διακινούμενων ποσοτήτων ετησίως προκαλεί το ενδιαφέρον κάθε εμπλεκόμενου».
Οι λαθρέμποροι ναυτιλιακού καυσίμου επωφελούνται του συνόλου της φορολογίας, αφού το εν λόγω καύσιμο διατίθεται στα πλοία ατελώς. H όλη διαδικασία στηρίζεται στα περίφημα «σλέπια» ή «μπάρτζες», δηλαδή τα μικρά δεξαμενόπλοια που φορτώνουν το ναυτιλιακό καύσιμο από τα διυλιστήρια, παρουσία τελωνειακών και του ΣΔOE, δηλώνοντας ότι οι ποσότητες προορίζονται για τον ανεφοδιασμό των πλοίων.
Το κύκλωμα
Η μελέτη εντοπίζει τους συνένοχους: «Παραγγελιοδόχοι που είναι υπεύθυνοι για τον ανεφοδιασμό των πλοίων εμφανίζουν, πολλές φορές εν αγνοία πλοιάρχου και μηχανικού, εικονική αίτηση αγοράς, την οποία καταθέτουν στο τελωνείο. Προμηθεύονται την αναγραφόμενη ποσότητα, αντί όμως αυτή να καταλήξει στο σύνολό της στο πλοίο ένα μεγάλο μέρος ξεφορτώνεται σε βυτία τα οποία τη μεταφέρουν σε παράνομες δεξαμενές του Aσπρόπυργου και της Eλευσίνας. Στο τελωνείο κατατίθεται έγγραφο που βεβαιώνει ότι η ποσότητα παραδόθηκε, χωρίς να είναι δυνατόν να ελεγχθεί από τις αρχές εάν πράγματι παραδόθηκε στον νόμιμο αποδέκτη. Στις δεξαμενές το καύσιμο αποχρωματίζεται και τη χειμερινή περίοδο διατίθεται στην αγορά ως πετρέλαιο θέρμανσης, ενώ τη θερινή ως πετρέλαιο κίνησης».
Απάντηση δίνεται και γιατί υπάρχει αδυναμία σύλληψης των λαθρεμπόρων: «Η πράξη μάς δείχνει την αδυναμία της πολιτείας να ελέγξει τον ανεφοδιασμό των πλοίων, που γίνεται μέσω των συνολικά 50 πλωτών δεξαμενόπλοιων, διότι τα Τελωνεία δεν έχουν στη διάθεσή τους ταχύπλοα σκάφη κατά πολλούς. Αυτό όμως ηχεί περισσότερο πρόφαση, παρά πραγματική αιτία. Έτσι, από το Λαύριο μέχρι την Eλευσίνα, τα «σλέπια» κινούνται ανεξέλεγκτα. Για να προβούν οι τελωνειακοί σε έλεγχο, θα πρέπει να καταθέσουν αίτημα στο Λιμενικό. Αν πράγματι αυτό συμβαίνει, τότε, η πληροφορία διαρρέει, με αποτέλεσμα να χάνεται το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού. Επιπλέον η εμπλοκή πολλών φορέων, μπορεί να οδηγήσει σε προστριβές με αποτέλεσμα τη δημιουργία του γνωστού χάους που προκαλεί η γραφειοκρατία».
Τελικά οι λαθραίες ποσότητες καταλήγουν στη στεριά: «Oι παράνομες δεξαμενές που είναι διάσπαρτες στο Λεκανοπέδιο και υπολογίζονται σε πάνω από 200, ανήκουν σε πρόσωπα που τις νοικιάζουν σε λαθρέμπορους, για να αποθηκεύουν το ναυτιλιακό καύσιμο που εξασφαλίζουν με τη συνεργασία ναυτιλιακής εταιρείας και τελωνειακών».
ΑΤΤΙΚΗ
Νοθευμένο το 10% της βενζίνης και του πετρελαίου
Στην Αττική διατίθεται νοθευμένη βενζίνη από το 5,2% των πρατηρίων που ελέγχθηκαν. Ειδικά, όμως, στη σούπερ - αμόλυβδη (100 οκτανίων) το ποσοστό νοθείας ανέρχεται κοντά στο 10%. Υψηλότερα είναι τα ποσοστά της νοθείας στο πετρέλαιο και συγκεκριμένα η έρευνα το προσδιορίζει στο 10,3% για το Λεκανοπέδιο της Αττικής. Το ποσοστό νοθείας βενζίνης και ντίζελ στην επαρχία βρίσκεται σε ποσοστά αρκετά πολλαπλάσια σε σχέση με την Αθήνα, ίσως κοντά στο 20. Οι τρόποι νόθευσης των υγρών καυσίμων είναι οι ακόλουθοι:
Απλή αμόλυβδη 95 οκτανίων: Νοθεύεται με προσθήκη άλλων χημικών ουσιών, όπως τολουόλιο ή αλκοόλες. Είναι το πιο επικίνδυνο είδος νοθείας. Το τολουόλιο μπορεί να προκαλέσει πολύ σημαντικές ζημιές, καθώς είναι διαβρωτικό και αποσυνθέτει όλα τα ελαστομερή του κινητήρα, όπως τσιμούχες, φλάτζες, σωληνάκια κ.λπ.
Σούπερ LRP: Η συνήθης νοθεία είναι η προσθήκη απλής αμόλυβδης βενζίνης στη σούπερ. Η χρήση απλής αμόλυβδης από αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας φθείρει σταδιακά τα έδρανα των βαλβίδων του κινητήρα και οδηγεί τελικά στη σοβαρή φθορά του ίδιου του μπλοκ του κινητήρα. Λόγω της μικρής κατανάλωσης της εν λόγω βενζίνης και της μικρής διαφοράς τιμής με την αμόλυβδη 95 οκτανίων, η νοθεία αυτής της μορφής, υποστηρίζεται από τους βενζινοπώλες, ότι δεν αποφέρει μεγάλα κέρδη εδώ.
Σούπερ αμόλυβδη 100 οκτανίων: Νοθεύεται με απλή αμόλυβδη. Σε ΙΧ που απαιτούν υψηλό αριθμό οκτανίων, η χρήση απλής αμόλυβδης μειώνει σημαντικά την απόδοση, αυξάνει τα επικίνδυνα καυσαέρια και τις επικαθίσεις στον κινητήρα, με αποτέλεσμα την πρόωρη φθορά του.
Diesel κίνησης: Νοθεύεται με diesel θέρμανσης ή diesel ναυτιλίας και σπανιότερα με white spirit. Η νοθεία με diesel θέρμανσης ή ναυτιλίας μπορεί να επιφέρει φθορές στους σύγχρονους κινητήρες που είναι σχεδιασμένοι να λειτουργούν με πετρέλαιο καλής ποιότητας. Το πρόβλημα είναι πολύ πιο έντονο, όταν γίνεται νοθεία με πετρέλαιο ναυτιλίας.
(του Χρήσου Κολώνα, Ημερησία, 9/1/2015)


ΠΗΓΗ:energypress.gr