Κυριακή 10 Ιουνίου 2012

Ο κ. Γιάννης Κωστόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ, δήλωσε:



«Παρά τις επιδεινούμενες συνθήκες της Ελληνικής οικονομίας και το αδύναμο περιβάλλον διύλισης, καταφέραμε να διατηρήσουμε θετικές επιδόσεις. Η προσήλωση στη λειτουργική αριστοποίηση και στον έλεγχο δαπανών μέσω μετασχηματισμού, αποδίδει πλέον σημαντική βελτίωση στην ανταγωνιστικότητά μας. Η έναρξη λειτουργίας του διυλιστηρίου Ελευσίνας στις επόμενες εβδομάδες θα σηματοδοτήσει ένα σημείο καμπής για τον Όμιλο, επαναπροσδιορίζοντας τη θέση των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ στο διεθνή ανταγωνισμό, αυξάνοντας την εξωστρέφεια και τις χρηματοροές μας. Σε ένα δυσχερές περιβάλλον ρευστότητας, η βελτιστοποίηση των δραστηριοτήτων μας, η αριστοποίηση κεφαλαίου κίνησης, ο προγραμματισμός ταμειακών ροών, η διαχείριση κινδύνων καθώς και η συντηρητική πιστωτική πολιτική απεδείχθησαν καθοριστικοί παράγοντες, που μας επέτρεψαν να διατηρήσουμε τον ισχυρό μας ισολογισμό και να ολοκληρώσουμε το επενδυτικό μας πρόγραμμα, θέτοντας τις βάσεις για βελτιωμένα αποτελέσματα στο άμεσο μέλλον και τη μεσοπρόθεσμη μείωση του δανεισμού μας». 
ΠΗΓΗ:/www.elpe.gr

Αποτελέσματα Α΄τριμήνου 2012 για τα ΕΛΠΕ

Μετάβαση στην κεντρική σελίδα
Στο πλαίσιο των δράσεων βελτίωσης λειτουργίας ο Όμιλος μείωσε περαιτέρω τα έξοδα προσωπικού στο Α’ τρίμηνο, μέσω εφαρμογής προγράμματος εθελουσίας εξόδου με επιπλέον ετήσια οφέλη της τάξης των €6 εκ. Η συνολική ετήσια εξοικονόμηση από τα προγράμματα Δ’ τριμήνου 2011 και Α’ τριμήνου 2012 ανήλθε στα €32 εκ..
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ 

Η Θεσσαλία ψηφίζει... φυσικό αέριο



Σημαντική είναι η διείσδυση του φυσικού αερίου στη Θεσσαλία καθώς από την αρχή του έτους καταγράφεται έντονο ενδιαφέρον.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το protothema.gr, τα συμβόλαια των πελατών κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2012 είναι 2.174, με τον συνολικό αριθμό των συμβολαίων από την αρχή δραστηριοποίησης της εταιρίας να ανέρχεται σε 56.350, διαμορφώνοντας σε 42% περίπου την εκτίμηση για τον βαθμό διείσδυσης στον πληθυσμό της περιφέρειας της Θεσσαλίας.
Σημειώνεται εξάλλου ότι η εφαρμογή της τιμολογιακής πολιτικής της Ε.Π.Α. Θεσσαλίας εξασφάλισε εξοικονόμηση κατά μέσο όρο μεγαλύτερη του 23% σε σχέση με το πετρέλαιο θέρμανσης για τους χειμερινούς μήνες από Οκτώβριο έως Απρίλιο κατά την 10ετή λειτουργία της για όλους τους καταναλωτές. 
ΠΗΓΗ:www.energypress.gr

Μανταλένα Πίου: Μένουν από... ρεύμα ΔΕΗ, ΔΕΠΑ και ΡΑΕ



Με το κραχ στον τομέα της ενέργειας προ των πυλών, όλοι οι φορείς του κλάδου, ΔΕΗ, ΔΕΠΑ, ΡΑΕ και άλλοι προσπαθούν με ημίμετρα να αντιμετωπίσουν όπως όπως την κατάσταση, με την ελπίδα να κερδίσουν χρόνο, μήπως και μετά τις εκλογές υπάρξει λύση.
Η ΔΕΗ κατάφερε μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο να μετατραπεί σε «επί ζημία μονοπώλιο», που βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, ενώ η ΔΕΠΑ αναζητά επειγόντως μετρητά για να μπορέσει να πληρώσει μέσα στον Ιούνιο τους ξένους προμηθευτές φυσικού αερίου. Η εταιρεία ξέμεινε από ρευστότητα, γιατί οι πελάτες της και κυρίως οι μεγάλοι ανεξάρτητοι ηλεκτροπραγωγοί, δεν την πληρώνουν, επειδή οι ίδιοι με τη σειρά τους δεν πληρώνονται από το Λειτουργό του Συστήματος (ΛΑΓΗΕ), την εταιρεία που είναι αρμόδια για τους διακανονισμους και την εκκαθάριση της αγοράς ηλεκτρισμού.
Αν τις αμέσως επόμενες ημέρες, δεν εισρεύσουν στα ταμεία της ΔΕΠΑ μετρητά, είτε από το δάνειο του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, είτε από άλλα δάνεια που επιδικώκει να βρει από τις ελληνικές τράπεζες, τότε είναι πολύ πιθανό να ξεκινήσει το... ντόμινο μπλακ ουτ, αφού δεν θα υπάρχει αέριο να τροφοδοτήσει τα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής... και βέβαια ούτε τη βιομηχανία, τα σπίτια ή τις επιχειρησεις... Ο διεθνής οίκος Standard & Poor's δίνει αυξημένο κίνδυνο χρεοκοπίας για τη ΔΕΗ εντός του επόμενου χρονικού διαστήματος, καθώς η ρευστότητα της επιχείρησης έχει πέσει στο ναδίρ και την ίδια στιγμή πρέπει να εξοφλήσει δάνεια της τάξης των 650 εκατ. ευρώ που λήγουν στο τέλος Ιουνίου.
Πρόκειται για δάνεια προς ελληνικές κυρίως τράπεζες, των οποίων η λήξη έχει ήδη μετατεθεί μία φορά, από το τέλος Μαρτίου, που έληγαν αρχικά. Οι συνολικές δανειακές υποχρεώσεις της ΔΕΗ για το 2012 υπολογίζονται στο 1 δισ. ευρώ.
Η διοίκηση της εταιρείας αισιοδοξεί ότι μετά την ανακαιφαλαιοποίηση των τραπεζών, θα μπορέσει να αναχρηματοδοτήσει τα δάνεια αυτά. Σε διαφορετική περίπτωση η χρεοκοπία θα είναι γεγονός......................ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Γιατί δεν έχει περάσει στην αντλία η μείωση των διεθνών τιμών…



Μπορεί οι διεθνείς τιμές των πετρελαιοειδών να έχουν υποχωρήσει κατά 9,5% τον τελευταίο μήνα, ωστόσο στην αντλία οι καταναλωτές έχουν δει μείωση μόνο 3,2% στη τιμή της βενζίνης.
Τι συνέβη ; Η διαφορά «φαγώθηκε» από την κούρσα του δολαρίου έναντι του ευρώ, που όσο θα αποδυναμώνεται έναντι του αμερικανικού νομίσματος τόσο περισσότερο θα νοιώθουν στην τσέπη τους οι καταναλωτές τις επιπτώσεις από την ακριβή βενζίνη, ακόμη και όταν οι διεθνείς τιμές υποχωρούν.
Ειδικότερα στο διάστημα από τις 5 Μαΐου μέχρι και τις 5 Ιουνίου, υπό το βάρος των ανησυχιών για την κρίση χρέους στην ευρωζώνη, το ευρώ υποχώρησε από τα 1,315 δολάρια στα 1,24 δολάρια, δηλαδή κατά 5,7%. Στο ίδιο ακριβώς διάστημα, η διεθνής τιμής της βενζίνης (platts Μεσογείου) βάσει της οποίας αγοράζουν καύσιμα τα ελληνικά διυλιστήρια, βούτηξε κατά 9,5% : Από τα 1.064 δολάρια/ τόνο, στα 962 δολ/ τόνο. Αλλά επειδή τα πετρελαιοειδή τιμολογούνται σε δολάρια, οι Έλληνες όπως και στο σύνολό τους οι ευρωπαίοι καταναλωτές δεν είδαν στην τσέπη τους όλη τη μείωση.
Έτσι, με τη μετατροπή σε ευρώ, οι διεθνείς τιμές (platts Μεσογείου) διαμορφώθηκαν σε 776 ευρω/ τόνος από 809 ευρώ πριν από ένα μήνα (-4%), και η τιμή διυλιστηρίου σε 620 ευρώ / κυβικό, από 643 ευρώ πριν ένα μήνα (-3,5%).
Εν προκειμένω, δηλαδή τα διυλιστήρια μείωσαν τη τιμή τους κατά 2,3 λεπτά/ λίτρο. Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η μείωση στην αντλία, όπου ο μέσος όρος χώρας, από τα 1,789 ευρώ της 5ης Μαΐου υποχώρησε στις 5 Ιουνίου στα 1,731 ευρώ. Δηλαδή μειώθηκε κατά 6 λεπτά ή κατά 3,2%. 
ΠΗΓΗ:/www.energypress.gr

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Υβρίδια ζώων με ανθρωποειδή στα βρετανικά εργαστήρ...

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Υβρίδια ζώων με ανθρωποειδή στα βρετανικά εργαστήρ...: Επιστήμονες έχουν δημιουργήσει περισσότερα των 150 ανθρώπινων υβριδίων με ζώα σε Βρετανικά εργαστήρια.   Ο λόγος δημιουργίας αυ...

Απαγόρευση μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου με «μονοπύθμενα» τάνκερ

Απαγόρευση μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου με «μονοπύθμενα» τάνκερ

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 89


Άρθρο 31
Αναγνώριση χρόνου εργασίας 
1. Το δεύτερο και τρίτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 
17 του ν. 3863/2010 αντικαθίστανται από τότε που ίσχυ−
σαν ως εξής: 
«Ο νέος Πίνακας Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελ−μάτων εφαρμόζεται από 1.1.2012. Όσοι απασχολούντα σε εργασίες ή επαγγέλματα, τα οποία εξαιρούνται από το νέο Πίνακα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων, εξακολουθούν να ασφαλίζονται σύμφωνα με αυτόν, εφό−σον έως 31.12.2011, οι μεν υπαχθέντες για πρώτη φορά σε φορέα κοινωνικής ασφάλισης έως 31.12.1992 έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον 3.600 ημέρες ασφάλισης 
σε βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, οι δε ασφαλι−σμένοι σε φορέα κοινωνικής ασφάλισης από 1.1.1993 και εφεξής τουλάχιστον 3.375 ημέρες ασφάλισης σε βαρέα 
και ανθυγιεινά επαγγέλματα.Όσοι απασχολούνται σε εργασίες ή επαγγέλματα, 
τα οποία εξαιρούνται από το νέο Πίνακα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων, δύνανται, κατόπιν σχετικής αίτησης, να αναγνωρίσουν με εξαγορά το χρόνο πραγματικής απασχόλησής τους κατά το διάστημα από 1.1.2012 έως 31.12.2015 σε εργασίες ή επαγγέλματα τα οποία εξαιρούνται από το νέο Πίνακα των ΒΑΕ, προκειμένου να συμπληρώσουν τις ελάχιστες προϋποθέσεις 
χρόνου ασφάλισης, ήτοι 3.600 ημέρες ασφάλισης στα ΒΑΕ εκ των οποίων οι 1000 την τελευταία 13ετία πριν από την συμπλήρωση του προβλεπόμενου ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης για τους υπαχθέντες για πρώτη φορά σε φορέα κοινωνικής ασφάλισης έως 31.12.1992 ή 3.375 
για τους ασφαλισμένους από 1.1.1993 και εφεξής.Η εξαγορά του παραπάνω χρόνου που δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 1.200 ημέρες ασφάλισης , γίνεται στο μεν ΙΚΑ − ΕΤΑΜ για κάθε μήνα με ποσοστό εισφοράς 3,60% στους δε φορείς επικουρικής ασφάλισης με ποσοστό εισφοράς 2% επί του25πλασίου του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη όπως αυτό ίσχυε την 31.12.2011. Η 
εξόφληση του ποσού της εξαγοράς γίνεται είτε εφάπαξ εντός τριμήνου από την κοινοποίηση της σχετικής απόφασης αναγνώρισης οπότε παρέχεται έκπτωση 15% είτε σε μηνιαίες δόσεις ο αριθμός των οποίων ισούται με τον αριθμό των αναγνωριζόμενων μηνών με παρακράτηση 
του ποσού κάθε δόσης από τη σύνταξη.» 
ΠΗΓΗ:/www.kepea.gr

Βουλγαρία: Έργο Εθνικής Προτεραιότητας η Διασύνδεση με την Ελλάδα στο Φυσικό Αέριο



Ως έργο εθνικής προτεραιότητας ανακήρυξε η βουλγαρική κυβέρνηση την διασύνδεση του δικτύου φυσικού αερίου με το αντίστοιχο ελληνικό, τονίζοντας έτσι την στρατηγική του σημασία και για τις δύο χώρες.
Η Σόφια θεωρεί ότι η διασύνδεση θα ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια της Βουλγαρίας, επιτρέποντας τις εισαγωγές αερίου από περισσότερες πηγές, ενώ θετικές θα είναι οι συνέπειες και για την ευρύτερη περιοχή, όπως ανακοινώθηκε την Τετάρτη.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ήδη εξασφαλίσει χρηματοδότηση 45 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Ανάκαμψης. Η διασύνδεση προγραμματίζεται να έχει μήκος 170χμ και να ενώσει τη Στάρα Ζαγόρα με την Κομοτηνή, με χωρητικότητα 3 δις κ.μ. ετησίως, η οποία θα αυξηθεί στη συνέχεια στα 5 δις κ.μ. με παράλληλη δυνατότητα αντίστροφης ροής. 
ΠΗΓΗ:/www.iene.gr

ΧΟΡΗΓΙΑ Ε.Π.Α. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ & Ε.Π.Α. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΤΜΜ9


Κάντε click για άνοιγμα
Η Ε.Π.Α. Θεσσαλονίκης ΑΕ και Ε.Π.Α. Θεσσαλίας ΑΕ συμμετείχαν στο 9ο Διεθνές Συνέδριο ERCOFTAC Symposium on Engineering Turbulence Modelling and Measurements – ΕΤΜΜ9. Το συνέδριο το οποίο είναι ένα από τα πλέον σημαντικά στο πεδίο της Πειραματικής και Υπολογιστικής Μελέτης Τυρβωδών Ροών, έλαβε χώρα στην Θεσσαλονίκη κατά το διάστημα 6 έως 8 Ιουνίου 2012 σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης.
Στο συνέδριο συμμετείχαν διεθνώς καταξιωμένοι επιστήμονες από σημαντικά πανεπιστήμια και μεγάλες βιομηχανίες της Αμερικής, Ιαπωνίας, Κίνας και Ευρώπης. Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιους προσκεκλημένους ομιλητές Charles Meneveau, Johns Hopkins University, USA, Vincenzo Armenio, University of Trieste, Italy, Paul Fischer, Argonne National Laboratories, USA, Andreas Dreizler, TU Darmstadt, Germany, Tamer Zaki, Imperial College London, UK και Hans Kuipers, University of Twente, Netherlands.
Κατά την πρώτη ημέρα του συνεδρίου οργανώθηκε δεξίωση στο Δημαρχείο της Θεσσαλονίκης. Στην δεξίωση παραβρέθηκε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κύριος Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος απεύθυνε χαιρετισμό στους παρευρισκόμενους καθώς και ο κύριος Παναγιώτης Αβραμόπουλος, Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.Π.Α. Θεσσαλονίκης ΑΕ. Στην διάρκεια της δεξίωσης ο Γενικός Διευθυντής της Ε.Π.Α. Θεσσαλονίκης ΑΕ και Ε.Π.Α. Θεσσαλίας ΑΕ, κύριος Gadiel Toaff, ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους για την πορεία των 2 εταιρειών από την έναρξη τους καθώς και για τη σημαντική συνεισφορά του φυσικού αερίου στην προστασία του περιβάλλοντος.
Στις μέρες μας, η ανάγκη για την βελτίωση της ποιότητας ζωής, την μείωση του κόστους διαβίωσης και την προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί άμεση προτεραιότητα όλων. Ενώ, παράλληλα γίνεται αντιληπτό ότι ένας οικονομικός τρόπος ζωής είναι και ένας οικολογικός τρόπος.  Τα περιβαλλοντικά οφέλη και η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής για τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης και των τεσσάρων μεγάλων πόλεων της Θεσσαλίας από την χρήση του φυσικού αερίου στον οικιακό, εμπορικό και βιομηχανικό τομέα είναι τεράστια.
Ακολούθησε cocktail σε κεντρική αίθουσα του Δημαρχείου χορηγία της Ε.Π.Α. Θεσσαλονίκης ΑΕ και Ε.Π.Α. Θεσσαλίας ΑΕ. 
ΠΗΓΗ:/www.epathessaloniki.gr

ICAP: Μεγάλη Μείωση της Κατανάλωσης Πετρελαιοειδών στην Τελευταία Διετία



Μεγάλη πτώση σημείωσε η ελληνική αγορά πετρελαιοειδών την τελευταία διετία, όπως προκύπτει από Κλαδική Μελέτη που εκπόνησε πρόσφατα η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group. Στη μελέτη τονίζεται ότι η υποχώρηση έφτασε σε πολύ υψηλά επίπεδα το 2011.
«Η ευρύτερη αγορά πετρελαιοειδών καυσίμων έπειτα από τη μείωση που εμφάνισε το 2009 (κατά 5,7%) υποχώρησε περαιτέρω το 2010 κατά 11,7% (σε όγκο)», δήλωσε η Διευθύντρια Οικονομικών - Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, κ. Σταματίνα Παντελαίου.
Ειδικότερα, όσον αφορά τα καύσιμα εσωτερικής αγοράς (βενζίνη, πετρέλαιο θέρμανσης – κίνησης, μαζούτ, υγραέριο) υπήρξε σημαντική υποχώρηση 11,8% το 2009-2010, με την αγορά της βενζίνης να υποχωρεί κατά 8,8%.
Σημαντική μείωση κατέγραψε και η συνολική κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης - κίνησης κατά 12,8%, με αντίστοιχες μειώσεις στις δύο υποκατηγορίες. Σημαντική πτώση καταγράφεται στο βιομηχανικό μαζούτ κατά 9,8%, ενώ πτωτική σε ποσοστό 3,7%, ήταν και η κατανάλωση υγραερίου.
Μεγάλη πτώση σημειώθηκε και στις πωλήσεις κηροζίνης στην εσωτερική αγορά κατά 22,3%. Η μείωση της κατανάλωσης συνεχίστηκε και το 2011, καθώς το πρώτο 6μηνο του έτους καταγράφηκε πτώση 4,6% στη συνολική αγορά, σε σχέση με το πρώτο 6μηνο του 2010.
Εντονότερη ήταν η πτώση στην κατανάλωση των βενζινών που παρουσιάζει μείωση κατά 11,1%, όπως επίσης και στην κατανάλωση πετρελαίου κίνησης κατά 14,8%. Αντίθετα, στο πρώτο εξάμηνο του 2011 αυξημένη κατά 5% ήταν η κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης. Σημαντική μείωση παρατηρείται και στην κατανάλωση μαζούτ της τάξης του 11,6%, ενώ σημαντικά αυξημένη ήταν η κατανάλωση υγραερίων, η οποία κινείται με ρυθμό αύξησης 14% κατά το Α΄ εξάμηνο του 2011.
Αναφορικά με τα ναυτιλιακά και αεροπορικά καύσιμα, η μείωση της κατανάλωσης διαμορφώθηκε στο 5,8%, με πτώση 10,6% στα αεροπορικά και 5,1% στο ναυτιλιακό μαζούτ, ενώ σταθεροποιητική ήταν η κατανάλωση ναυτιλιακού πετρελαίου (+0,23%). Σημαντική ήταν και η πτώση της κατανάλωσης από τις μεγάλες βιομηχανικές μονάδες (ενεργοβόρες βιομηχανίες και σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής). 
ΠΗΓΗ:http://www.energia.gr

ΔΕΗ: Πότε Απολύονται και Πότε Μετατίθενται οι Εργαζόμενοι



Το σχέδιο για τις απολύσεις και τις μεταθέσεις των εργαζομένων της ΔΕΗ ενόψει της αποκρατικοποίησης και τις πώλησης λιγνιτικών μονάδων περιλαμβάνεται ουσιαστικά στη νέα τριετή συλλογική σύμβαση εργασίας που υπέγραψαν η διοίκηση με τη ΓΕΝΟΠ.
Στη σύμβαση που καθορίζει τις εργασιακές σχέσεις των 21.000 εργαζομένων και της μεγαλύτερης επιχείρησης της χώρας μέχρι το 2015 συμφωνήθηκαν οι όροι και οι προϋποθέσεις για τις απολύσεις του πλεονάζοντος προσωπικού στις περιπτώσεις αναδιάρθρωσης της εταιρίας ή της πώλησης λιγνιτικών μονάδων. Πρόκειται ουσιαστικά για την εφαρμογή της πρόσφατης νομοθεσίας που προβλέπει την κατάργηση της μονιμότητας στους εργαζομένους των ΔΕΚΟ.
Έτσι, όπως προβλέπει η συλλογική σύμβαση εργασίας πριν την απόλυση εργαζομένου θα εξετάζεται, με βάση την ειδικότητά του, η μετακίνησή του σε αντίστοιχη κενή θέση εντός του νόμου, όπου απασχολείται. Αν αυτό δεν είναι εφικτό τότε θα διερευνάται αν η ειδικότητά του χρειάζεται σε άλλη μονάδα ή υπηρεσία της ΔΕΗ εκτός νομού του, σε κάποιο άλλο μέρος δηλαδή της Ελλάδας.
Στο ενδεχόμενο, πάλι, που δεν είναι δυνατή η μετάθεση του εργαζομένου με κριτήριο την ειδικότητά του, τότε θα εξετάζεται με βάση την κατηγορία απασχόλησής του. Οι κατηγορίες στη ΔΕΗ είναι οι μηχανικοί, οι διοικητικοί και οι τεχνικοί. Πάλι θα διερευνάται πρώτα η μετάθεσή του στα όρια του νομού της απασχόλησής του και στη συνέχεια, όταν δεν βρίσκεται κενή θέση, θα ερευνάται η πιθανότητα μετακίνησής του εκτός της περιοχής του.
Στην πιθανότητα που δεν.....................ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ: Πακτωλός ή αερολογία;


ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ: Πακτωλός ή αερολογία;
Πρόσφατα σε τηλεοπτική εκπομπή ο εκπρόσωπος Τύπου του ΛΑΟΣ επιτέθηκε στους Οικολόγους Πράσινους, επειδή διαφωνούν με την εξόρυξη ορυκτών καυσίμων. Εμποδίζουν έτσι οι άθλιοι Οικολόγοι την ανάπτυξη της χώρας. Είναι όμως η εξόρυξη πετρελαίου η λύση για την ελληνική οικονομία; Ποιοι αποκρύπτουν τα «τεράστια» αποθέματα μαύρου χρυσού εμποδίζοντας την ανάπτυξη και την ανεξαρτησία της χώρας μας; Ο Γιάννης Τσιρώνης, υποψήφιος βουλευτής Β’ Αθηνών με τους Οικολόγους Πράσινους, δίνει τις απαντήσεις του για το σημαντικό αυτό ζήτημα…
Η Ελλάδα θα είναι πιθανά η μοναδική χώρα στον κόσμο, που θα εξορύσσει πετρέλαιο από μία κλειστή θάλασσα με τόσο ευαίσθητο οικοσύστημα και τόσο τεράστια τουριστική αξία. Αντίστοιχα κλειστή θάλασσα είναι η Κασπία, που έχει υποστεί σοβαρότατη οικολογική καταστροφή, από την εξόρυξη και την κατεργασία του πετρελαίου. Οι υπόλοιπες χώρες είτε έχουν αποθέματα στην ξηρά, είτε εκμεταλλεύονται αποθέματα σε ανοιχτές θάλασσες.
Η Ελλάδα έχει μία πολύ κρίσιμη γεωπολιτική θέση. Αν υποθέσουμε ότι υπάρχουν σοβαρά πετρελαϊκά αποθέματα, το κόστος «ανεξαρτησίας», που ήδη είναι τεράστιο λόγω των εξοπλισμών, θα πρέπει να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο: Όταν γνωρίζουμε ότι σημαντική παράμετρος για τους πολέμους και την αστάθεια στην Μέση Ανατολή, είναι το πετρέλαιο, είναι αφέλεια να ελπίζουμε ότι μεγάλοι παίκτες όπως οι ΗΠΑ, θα αφήσουν την Ελλάδα να κάνει του κεφαλιού της. Οι πετρελαιοπαραγωγές χώρες, έχουν υποστεί πολύ μεγαλύτερες διπλωματικές ή ένοπλες παρεμβάσεις από τις υπόλοιπες. Στο γεωπολιτικό ζήτημα δεν πρέπει να ξεχνάμε το γεγονός, ότι με ευθύνη της Τουρκίας δεν έχουμε ακόμα επιλύσει το ζήτημα της υφαλοκρηπίδας, ούτε τα χωρικά μας ύδατα.
Μόνο επτά (μαζί με τους κολοσσούς ΗΠΑ, Ρωσία, Καναδά, Ινδία και η Μεγάλη Βρετανία) από τις 30 μεγαλύτερες πετρελαιοπαραγωγές χώρες έχουν διαχρονική δημοκρατία.
Ακόμα και εάν έχουμε σημαντικά αποθέματα πετρελαίου, οι εξορύξεις θα αρχίσουν να έχουν σημαντική συνεισφορά στο ΑΕΠ μετά από μία τουλάχιστον δεκαετία. Μέχρι τότε, πιθανά το κόστος από το φαινόμενο του θερμοκηπίου θα έχει οδηγήσει σε μεγάλη μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων.
ΠΗΓΗ: /www.inews.gr