Σημαντικές παρατυπίες αλλά και οικονομικές ατασθαλίες από συνδικαλιστές δευτεροβάθμιας συνδικαλιστικής Οργάνωσης - Ομοσπονδίας,
συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ, διαπιστώθηκαν από εκτεταμένη φορολογική έρευνα της Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας.
Στο πλαίσιο του ελέγχου, που επικεντρώθηκε στην περίοδο 2007-2010, διαπιστώθηκαν μεγάλες παρατυπίες στις επιχορηγήσεις και ενισχύσεις της Ομοσπονδίας, αλλά και οικονομικές ατασθαλίες στις εκροές χρηματικών ποσών για έξοδα κίνησης, ταξίδια, αποζημιώσεις και δαπάνες, από μέλη της Ομοσπονδίας.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της αστυνομίας, είναι χαρακτηριστικό ότι συνολικά 463 εντολές πληρωμής για αποζημίωση ταξιδιών εντός της Ελλάδας και στο εξωτερικό, ποσού (228.115,59) ευρώ, δεν συνοδεύονται από κανένα παραστατικό αποδεικτικό τόσο της πραγματοποίησης όσο και του συνολικού πραγματικού κόστους των ταξιδιών. Από τα παραστατικά των ταξιδιών που ελέχθησαν, για τις περιπτώσεις που προκύπτουν οι ημερομηνίες τέλεσης αυτών, μέλη της Ομοσπονδίας φαίνεται να έχουν λάβει και παραπάνω αποζημίωση ύψους (23.264) ευρώ, σε σχέση με την προβλεπόμενη, για ημερησία δαπάνη, διαμονή και διανυθέντα χιλιόμετρα.
Αναλυτικότερα,
Ποσό ύψους (5.642.592,54) ευρώ, εισέρρευσε στην συνδικαλιστική οργάνωση, μέσω λογαριασμού με τις κρατήσεις/συνδρομές των εργαζόμενων, που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα Διακοπών, στη λειτουργία του Παραθεριστικού Κέντρου και γενικότερα στις συνδρομές που προβλέπονται από το καταστατικό της για τα μέλη της.
- Ποσό ύψους (2.370.472,28) ευρώ, που εισέρρευσε μέσω άλλου λογαριασμού, ο οποίος αφορούσε στις επιχορηγήσεις του παραπάνω νομικού προσώπου προς την Ομοσπονδία, στο πλαίσιο υλοποίησης των όρων των Εθνικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, που έχουν υπογραφεί μεταξύ τους.
- Επίσης, κατά την αντιπαραβολή των στοιχείων του λογιστηρίου του νομικού προσώπου με το Βιβλίο Ταμείου που τηρούσε η συνδικαλιστική οργάνωση, διαπιστώθηκε ότι εισπράξεις και πληρωμές, συνολικού ποσού (2.178.252,15) ευρώ, το οποίο αφορούσε στη λειτουργία των προγραμμάτων "Διακοπών" και "Παραθεριστικού Κέντρου" αντίστοιχα, δεν είχαν καταγραφεί όπως προβλέπεται στο Βιβλίο Ταμείου της.
Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη Ομοσπονδία είναι δευτεροβάθμια συνδικαλιστική Οργάνωση των επαγγελματικών σωματείων των εργαζομένων του παραπάνω νομικού προσώπου, ενώ ως προς τη νομική της μορφή, είναι Σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
Η δικογραφία που σχηματίσθηκε για τη συγκεκριμένη υπόθεση με τα αποτελέσματα της έρευνας, έχει υποβληθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών.
ΠΗΓΗ:fpress.gr
Εντυπωσιακή υπήρξε η άνοδος που κατέγραψαν τα περιθώρια διύλισης για τον Όμιλο των Ελληνικών Πετρελαίων στον μήνα Ιούλιο. Συγκεκριμένα τα Διυλιστήρια Ασπροπύργου από τα 1,72 δολάρια/bbl του Ιουνίου 2014 «πέταξαν» στα 4,07 δολάρια και τα αντίστοιχα της Ελευσίνας από 2 δολάρια/bbl «απογειώθηκαν» στα 4,48 δολάρια/bbl.
Να επισημάνουμε ότι τα αντίστοιχα μεγέθη για τον Ιούλιο του 2013 είχαν διαμορφωθεί στα 1,98 και 2,55 δολάρια/bbl. Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς το μέγεθος της βελτίωσής τους και τον αντίκτυπο που θα έχουν στην διαμόρφωση των αποτελεσμάτων του ομίλου λίαν προσεχώς... (Και με την Ελευσίνα εν πλήρει λειτουργία).
Εν τω μεταξύ, πάλι... διάνα έπεσαν στις εκτιμήσεις-προβλέψεις τους οι αναλυτές του κλάδου, που έκαναν λόγο για 2,5 μέχρι 3 maximum δολάρια/bbl για τον μήνα Ιούλιο... Ολοκληρώνοντας να αναφέρουμε ότι και ο τομέας των Πετροχημικών κινείται στα ύψη, προσεγγίζοντας ακόμη και τα ιστορικά υψηλά του!!
ΠΗΓΗ:sofokleousin.gr
Κινούμενες μεθοδικά και θέλοντας πάντα να βρίσκονται ένα βήμα μπροστά από τους αντιπάλους τους οι Ρωσικές εταιρείες συνάπτουν συμφωνίες με ευρωπαϊκές εταιρείες που όμως δεν ανήκουν στην ΕΕ κάνοντας τις όποιες κυρώσεις να αποτελούν "νεκρό γράμμα". Έτσι συμφωνίες με νορβηγικές και ελβετικές εταιρίες έχει συνάψει η ρωσική πετρελαϊκή Rosneft. Οι συναλλαγές αφορούν σε τεχνολογικό εξοπλισμό και συστήματα εξόρυξης πετρελαίου βαθέων υδάτων, όπως στην περιοχή της Αρκτικής.
Στις αρχές Αυγούστου η Rosneft αγόρασε μερίδιο στη Swiss Weatherford, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε κοιτάσματα πετρελαίου παγκοσμίως, όπως είπε στην RBTH εκπρόσωπος τύπου της εταιρίας. Σύμφωνα με τη συμφωνία, η Rosneft θα συμμετάσχει σε γεωτρήσεις και επισκευές στη Ρωσία και τη Βενεζουέλα. Οι δύο πλευρές συμφώνησαν επίσης στην μακροπρόθεσμη συνεργασία στον τομέα παροχής υπηρεσιών.
Αγνωστο παραμένει το ακριβές ποσό της συμφωνίας, όπως προκύπτει όμως από την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της Rosneft (28 Ιουλίου) η ρωσική πλευρά δεν κατέβαλε πάνω από 398,3 εκατομμύρια δολάρια για τα ελβετικά περιουσιακά στοιχεία.
Εξάλλου η Rosneft έχει υπογράψει μακροχρόνια συμφωνία για υπεράκτιες γεωτρήσεις με τη νορβηγική εταιρεία North Atlantic Drilling Ltd. Η συμφωνία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την αγορά έξι υπεράκτιων εξεδρών για υποθαλάσσιες εξορύξεις, ακόμη και σε πολικές συνθήκες, όπως στην Αρκτική, από την νορβηγική εταιρία.
Αν και μόλις την περασμένη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Ενωση επέβαλε νέο γύρο αυστηρών οικονομικών κυρώσεων με «αποκλεισμό» της Ρωσίας από την αγορά και την προμήθεια τεχνολογικού εξοπλισμού πετρελαϊκών γεωτρήσεων, «χτυπώντας» έναν πολύ νευραλγικό τομέα για την ρωσική οικονομία, αφού απειλούνται έργα μεγάλης κλίμακας της Rosneft, εντούτοις η Νορβηγία και η Ελβετία παρακάμπτουν την εφαρμογή των κυρώσεων καθώς δεν αποτελούν μέλη της Eυρωπαϊκής Ενωσης (και της Ευρωζώνης).
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Η είδηση δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο έγκυρο πρακτορείο Platts και σύμφωνα με αυτήν ενώ η κατανάλωση λιθάνθρακα στη Βρετανία βρίσκεται σε χαμηλό τριετίας, οι εισαγωγές κάρβουνου βρίσκονται σε υψηλό 18μήνου. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία του πρακτορείου, οι εισαγωγές έφτασαν τον Μάιο στα 3,63 εκατ. τόνους, αυξημένες κατά 44% έναντι του Απριλίου και 11% συγκριτικά με το Μάιο του 2013.
Με απλά λόγια, οι Βρετανοί έχουν αρχίσει ήδη από τον περασμένο Μάιο, να «στοκάρουν» άνθρακα, προκειμένου – όπως εκτιμούν πολλοί παρατηρητές – να ενισχύσουν την ενεργειακή τους αυτονομία σε περίπτωση που ενταθούν τα προβλήματα και υπάρξει διακοπή της ροής του ρωσικού αερίου προς την Ευρώπη.
Ήδη από τον περασμένο Μάιο, η Ε.Ε. έχει ζητήσει από τα κράτη μέλη να προχωρήσουν σε stress test πριν το χειμώνα ώστε να διαπιστωθεί η έκθεσή τους σε περίπτωση που η κρίση στην Ουκρανία οδηγήσει σε σοβαρές διακοπές της προμήθειας ρωσικού αερίου.
Δε λείπουν οι αναλυτές που θεωρούν ότι μια τέτοια κίνηση – παρά τα προβλήματα που θα δημιουργούσε στην ίδια τη Ρωσία – θα μπορούσε να είναι η απάντηση του Β. Πούτιν στην εφαρμογή από την περασμένη Τετάρτη της τρίτης φάσης των κυρώσεων σε βάρος της Μόσχας.
Ήδη η Κομισιόν έχει ζητήσει από τα κράτη μέλη να εξετάσουν την ιδέα να δημιουργήσουν ενεργειακό στοκ και αποθέματα ενέργειας, σε μια εικονική κοινή αποθήκη.
Σε αυτό το μήκος κύματος ο Ευρωπαίος επίτροπος ενέργειας Έτινγκερ στην πρόσφατη επίσκεψή του στη χώρα μας επισήμανε ιδιαίτερα την ανάγκη αποθήκευσης φυσικού αερίου στην περιοχή, τόσο λόγω της αυξανόμενης κατανάλωσης όσο και λόγω των τακτικών κρίσεων στις σχέσεις Ρωσίας και Ουκρανίας, οι οποίες συχνά οδηγούν σε διακοπή της παροχής. Άλλωστε, περίπου το 16% του καταναλισκόμενου στην Ευρώπη ρωσικού αερίου διοχετεύεται στην Γηραιά Ήπειρο μέσω της Ουκρανίας.
Ρεβυθούσα
Από ελληνικής πλευράς, ήδη έχει ζητηθεί στη σύσκεψη της περασμένης εβδομάδας από τους αρμόδιους φορείς (ΔΕΗ, ΑΔΜΗΕ, ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ) να καταθέσουν τις προτάσεις τους. Η επόμενη σύσκεψη για το ζήτημα έχει προγραμματιστεί για τις 20 Αυγούστου και τότε το ΥΠΕΚΑ αναμένεται να οριστικοποιήσει το ελληνικό πλάνο αντιμετώπισης πιθανής κρίσης.
Σημειώνεται ότι έως το 2016 πρόκειται να αυξηθεί σημαντικά η δυναμικότητα της αποθήκευσης LNGστη Ρεβυθούσα, η οποία θα φθάσει από τα τρέχοντα 12 εκατ. κυβικά μέτρα στα 20 εκατ. κυβικά μέτρα ημερησίως. Ωστόσο, σε καμία περίπτωση αυτή η δυναμικότητα δεν διασφαλίζει την δημιουργία αποθεμάτων ασφαλείας, τα οποία ζητά μετ’ επιτάσεως η Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς το LNG από την Ρεβυθούσα διοχετεύεται στο σύστημα το πολύ μέσα σε δύο εβδομάδες και θα φτάσει περίπου στις τρεις μετά την αναβάθμιση.
Αποθήκη αερίου στην Καβάλα
Πάντως από το 2011 βρίσκεται σε εκκρεμότητα, το σχέδιο για τη δημιουργία της πρώτης μεγάλης υποδομής αποθήκευσης αερίου στην Ελλάδα, που έχει υποβληθεί από την Energean Oil & Gas. Σύμφωνα με την πρόταση της εταιρείας που έχει γίνει από κοινού με την ιταλική Edison με μία επένδυση ύψους 350-400 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία αποθήκης χωρητικότητας 0,5 δισ. κυβικών, που θα μπορούσε να καλύψεις τις ανάγκες του ελληνικού συστήματος με 7 εκατ. κυβικά ημερησίως στο σχεδόν εξαντλημένο κοίτασμα φυσικού αερίου στην Καβάλα. Μελέτες έχουν επίσης γίνει από τον ΔΕΣΦΑ και την ΔΕΠΑ.
Την ίδια στιγμή που το projectπαραμένει κολλημένο στο ΤΑΙΠΕΔ, στην ευρύτερη περιοχή υπάρχει μεγάλη κινητικότητα ενώ ήδη την προηγούμενη τετραετία υπήρξε αύξηση στην δυναμικότητα των αποθηκευτικών χώρων στην περιοχή μας (Ιταλία και η Ρουμανία).
Η Βουλγαρία με δυναμικό αποθηκών 500 εκατ. κ.μ., με δυνατότητα παροχής 4,2 εκατ. κ.μ. ημερησίως σχεδιάζει να αυξήσει τη χωρητικότητα σε 1 δισ. κ.μ. και 10 εκατ. κ.μ. ημερησίως, στοχεύοντας και στις γειτονικές αγορές όπως η Ελλάδα. Το ίδιο και η Κροατία που έχει σχέδια για πολλαπλασιασμό της αποθηκευτικής τους δυναμικότητας από 0,5 σε 3 BCM.
Ανάλογα σχέδια έχει η Αλβανία σε συνδυασμό με τον TAP, ενώ και η Τουρκία ανακοίνωσε στις αρχές Ιουλίου, ότι εξασφάλισε χρηματοδότηση 400 εκατ. δολαρίων από την Παγκόσμια Τράπεζα για την κατασκευή της πρώτης υπόγειας αποθήκης στην χώρα στη λίμνη TuzGölü με αποθηκευτική δυνατότητα 960 εκατ. κ.μ. αερίου. Παράλληλα, θα είναι σε θέση να παράσχει 40 εκατ. κ.μ. αερίου σε ημερήσια βάση.
Για το έργο της Καβάλας πάντως, πρόσφατα χάθηκαν επιδοτήσεις ύψους 2,5 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση περιβαλλοντικών, τεχνικών και γεωλογικών μελετών, ενώ πριν από ένα μήνα ανακοινώθηκε ότι εντάσσεται στις στρατηγικές επενδύσεις. Η ουσία είναι πάντως ότι στα μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει η ελληνική κυβέρνηση ενόψει του δικού μας stresstest δε θα περιλαμβάνεται η δυνατότητα αποθήκευσης σημαντικών ποσοτήτων αερίου για την κάλυψη των αναγκών σε αέριο.
ΠΗΓΗ.capital.gr
Έρευνα σχετικά με τα πρόσωπα που συμμετείχαν στην κατάρτιση της συμφωνίας για την οριοθέτηση των θαλάσσιων συνόρων με την Ελλάδα ξεκίνησε η εισαγγελία Τιράνων σε μια προσπάθεια ως φαίνεται να «τελειώσει» το θέμα της ΑΟΖ κατόπιν και τουρκικών παρεμβάσεων.
Σύμφωνα με πηγές της εισαγγελίας τις οποίες επικαλούνται τα αλβανικά ΜΜΕ, η εισαγγελία έχει σοβαρές ενδείξεις ότι η συμφωνία με την Ελλάδα βλάπτει σοβαρά τα συμφέροντα της Αλβανίας.
Η διαδικασία ξεκίνησε, μετά την καταγγελία του ίδιου του ΥΠ.ΕΞ. για να ασκηθεί ποινική δίωξη κατά των υπευθύνων για την υπογραφή της συμφωνίας το 2009.
«Οι εισαγγελείς - σύμφωνα με τα μέσα ενημέρωσης - έχουν ερευνήσει την υπόθεση μετά την παραχώρηση όλου του υλικού από το Υπουργείου Εξωτερικών και κατέληξαν στο συμπέρασμα όπως υπάρχουν επαρκή στοιχεία, τα οποία επιβεβαιώνουν την παραβίαση του άρθρου 210 του ποινικού κώδικα».
Η εισαγγελία Τιράνων θα καλέσει 11 εμπειρογνώμονες της διαπραγματευτικής ομάδας που συμμετείχε στη σύνταξη της συμφωνίας. Δεν επιβεβαιώνετε αν η λίστα αυτή περιλαμβάνει και τον πρώην υπουργό Εξωτερικών, Λουλεζίμ Μπάσα, ως το πρόσωπο που υπέγραψε τη συμφωνία με την ομόλογό του Ντόρα Μπακογιάννη.
Το άρθρο 210 του αλβανικού Ποινικού Κώδικα, προβλέπει ότι οι συμφωνίες που έχουν συναφθεί με ξένες χώρες για παραχώρηση του εδάφους και υπονομεύουν την ακεραιότητα της χώρας, τιμωρούνται με πέντε έως δέκα χρόνια φυλάκιση.
Η συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας υπεγράφη στις 26 Ιανουαρίου 2010 στα Τίρανα από τους υπουργούς Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη και Λουλεζίμ Μπάσα ο οποίος σήμερα ηγείται της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Γράψαμε πριν λίγες μέρες ότι στη Δυτική Ευρώπη στοκάρουν κάρβουνο καλοκαιριάτικα, επειδή θεωρούν τις τιμές χαμηλές. Σύμφωνα με δημοσίευμα του PLATTS, με βάση τα επίσημα στοιχεία εισαγωγών του Μαΐου, η Βρετανία σημείωσε την υψηλότερη επίδοση του τελευταίου 18άμηνου στις εισαγωγές λιθάνθρακα, με 3,63 εκατ. τόννους. Η επίδοση αυτή είναι 11% υψηλότερη από τον αντίστοιχο περυσινό μήνα και 44% υψηλότερη από τον αμέσως προηγούμενο μήνα. Οι χώρες προέλευσης των αυξημένων εισαγωγών του λιθάνθρακα ήταν Ρωσία, Κολομβία και ΗΠΑ.
Τώρα ένα νέο δημοσίευμα του PLATTS, για τα επίσημα στοιχεία κατανάλωσης του Μαΐου, έρχεται να συμπληρώσει την εικόνα: οι αυξημένες εισαγωγές κάρβουνου ...
στοκαρίστηκαν κανονικότατα, αφού η κατανάλωση το Μάιο έπεσε στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας τριετίας! Η κατανάλωση ήταν μειωμένη 20% σε σχέση με τον Απρίλιο και 30% σε σχέση με τον περυσινό Μάιο.
Στο πρώτο πεντάμηνο 2014 ο μηνιαίος ρυθμός κατανάλωσης έπεσε σε 3,88 εκατ. τόνους σε σχέση με μηνιαίο ρυθμό 4,22 εκατ. τόνους το 2013. Τα αποθέματα αυξήθηκαν στο τέλος του Μαΐου 8%, στα 11,7 εκατ. τόνους, που είναι το υψηλότερο επίπεδο του έτους.
Οι Βρετανοί έβαλαν πολλά αιολικά, είναι πρώτοι παγκοσμίως στα υπεράκτια αιολικά, βάζουν και Φ/Β στις στέγες μέχρι και τη Σκωτία, αλλά, για να σιγουρευτούν ότι θα έχουν ρεύμα το χειμώνα, πάνε και στοκάρουν κάρβουνο μήνες νωρίτερα, στοκάροντας κατ' ουσίαν κεφάλαια. Στην Ελλάδα θα καταλάβει επιτέλους κανείς γιατί ο Κάμερον είπε πέρυσι το περίφημο "Get Rid of All the Green Crap" (Ξεφορτωθείτε όλα τα Πράσινα Σκ@@@);
Το κάρβουνο ηλεκτροδοτεί όλο τον πλανήτη. Τα αιολικά δεν ηλεκτροδοτούν απολύτως τίποτα. Απλά εγχέουν ριπές τυχαίας και απρογραμμάτιστης ενέργειας σε ένα ήδη υφιστάμενο ηλεκτρικό σύστημα, δημιουργώντας συνθήκες αστάθειας του συστήματος. Πληρώνονται όμως σταθερά και προγραμματισμένα, ανεβάζοντας το κόστος για τον τελικό καταναλωτή, που δεν είναι κάποιος, κάπου, κάποτε, είμαστε όλοι μας όσοι καταναλώνουμε ρεύμα.
Ο Κάμερον το κατάλαβε, έχει εκλογές του χρόνου, στις δημοσκοπήσεις προηγείται ο Φάρατζ και οι Βρετανοί είναι έξαλλοι με τις τιμές του ηλεκτρικού. Πώς θα ικανοποιηθούν οι ψηφοφόροι, για να ξαναγυρίσουν στο μαντρί των Συντηρητικών; Βάζει λοιπόν την Ofgem, τη Βρετανική ΡΑΕ να τρίξει λίγο τα δόντια στους 34 παρόχους και να αυξήσει τις αποζημιώσεις σε περίπτωση διακοπών ηλεκτροδότησης, βάζει την Επιτροπή Ανταγωνισμού να κάνει έρευνα στην αγορά, ρίχνουν μερικά πρόστιμα για το μπάχαλο των πολυήμερων διακοπών ηλεκτροδότησης, που επικράτησε με τις Χριστουγεννιάτικες πλημμύρες, και τελικά φαίνεται ότι σφυρίζουν κρυφά στ' αυτί όλων των παρόχων: "Φέρτε κάρβουνο, μόνο έτσι θα πέσουν οι τιμές του ηλεκτρικού!"
Στην Ελλάδα οι αιολικοί και οι αεριάδες, σε αγαστή συνεργασία, πριονίζουν σταθερά τη λιγνιτική βιομηχανία της χώρας, τη μόνη που εξασφάλισε σταθερή και αξιόπιστη ηλεκτροδότηση τα τελευταία 60 χρόνια, τη μόνη που στήριξε την ηλεκτροδότηση και του τελευταίου χωριού. Βλέπετε, απ' τη δημόσια ΔΕΗ και τη δημόσια λιγνιτική βιομηχανία τα κέρδη πήγαιναν στο σύνολο της οικονομίας, με τα χαμηλά τιμολόγια, όχι σε συγκεκριμένες τσέπες. Κι αυτό είναι που θέλουν ν' αλλάξουν, διαλύοντας τη ΔΕΗ, διαλύοντας τη λιγνιτική βιομηχανία, αφήνοντας να συνταξιοδοτηθούν οι εργαζόμενοι για να προσλάβουν εποχικούς, που μάλλον τους θεωρούν και αναλώσιμους, αλλάζοντας τον τρόπο εξόρυξης στα λιγνιτωρυχεία, βάζοντας τροχοφόρα φορτηγά εργολάβων αντί για τα ερπυστριοφόρα μηχανήματα και τις μεταφορικές ταινίες της ΔΕΗ, ώστε το σύστημα να μη μπορεί να αντέξει έναν βαρύ χειμώνα. Και να τους είναι πιο εύκολο μετά να δυσφημίσουν το λιγνιτικό σύστημα, που "δεν άντεξε το χειμώνα", άρα να φέρουμε εισαγόμενο λιθάνθρακα, να εξασφαλίσουμε μια σίγουρη πηγή πλουτισμού για συγκεκριμένες τσέπες. Γι' αυτό, καλού-κακού, βάλτε στην άκρη να βρίσκεται κανένα μαγκάλι, ποτέ δεν ξέρετε πόσο βαρύς θα είναι ο επόμενος χειμώνας.
Εκτός κι αν βρεθεί και στην Ελλάδα κάποιος πολιτικός να αναφωνήσει, όπως ο Κάμερον στην Αγγλία, "Επιτέλους, σοβαρευτείτε με τις "πρασινάδες" και τις εισαγωγές, η χώρα είναι χρεοκοπημένη και πρέπει να παράγει, όχι να εισάγει, έχει ανάγκη από αξιόπιστη και φθηνή ηλεκτροδότηση, να ενισχύσουμε ξανά το λιγνίτη μας!"
ΠΗΓΗ::greeklignite.blogspot.gr
Το εκκλησάκι πανηγυρίζει στις 5 και 6 Αυγούστου παραμονή και ανήμερα της εορτής της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος !
Ανατρέχοντας στο πρόσφατο παρελθόν γύρω από την Ιστορία του Ιερού Ναού της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα Χριστού Ασπροπύργου, σας παραθέτουμε ένα άρθρο της εφημερίδας «Ακρόπολις» με ημερομηνία Πέμπτη 28 Μαρτίου 1957 όπως ακριβώς το έγραψε ο αρθογράφος της εποχής εκείνης, χωρίς να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε κάτι.
Ο σημερινός Ιερός Ναός έχει κτισθεί αργότερα και όχι στη θέση που αναφέρεται στο άρθρο της εφημερίδας, που ήταν ο παλαιός.
Ο ρεπόρτερ της εποχής εκείνης καθώς και οι μαρτυρίες των απλοϊκών ανθρώπων αναφέρουν τον Ιερό Ναό ως «Αγία Σωτήρα».
Η σωστή ονομασία είναι Ιερός Ναός της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα Χριστού.
ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΜΠΤΗ 28 ΜΑΡΤΙΟΥ 1957
Ένα περίεργο φαινόμενο στην περιοχή του Διυλιστηρίου
Το εκκλησάκι της Αγίας Σωτήρας στον Ασπρόπυργο είναι αδύνατο να κατεδαφιστεί, σαν να το υπερασπίζεται μια υπερφυσική δύναμη
Επιτόπιο ρεπορτάζ του συνεργάτη μας κ. Χρ. Οικονόμου
Στην ανατολική πλευρά της περιοχής μέσα στην οποία γίνονται σήμερα τα έργα των κρατικών διυλιστηρίων πετρελαίου, στον Ασπρόπυργο, κτίσθηκε πριν από 50 περίπου χρόνια, πάνω σ’ ένα μικρό ύψωμα, το γραφικό εκκλησάκι «Αγία Σωτήρα».
Ο θρύλος λέει ότι κάποτε παρουσιάσθηκε εκεί κατά τη διάρκεια της λειτουργίας η Παναγία με μορφή νέας ζωντανής γυναίκας.
Έκτοτε η «Αγία Σωτήρα» αποτελούσε για τους κατοίκους της περιοχής ένα ιερό τόπο -κάτι σαν την Παναγία της Τήνου- όπου κατέφευγαν οι χριστιανοί με «τάματα» για να ζητήσουν την βοήθεια της Θεομήτορος…
…Μια απίστευτη πληροφορία -αποτέλεσμα συζητήσεως μεταξύ εργατών των διυλιστηρίων που ακούσαμε τυχαία σε κάποιο λεωφορείο- μας έφερε χθες το μεσημέρι στο γραφικό εκκλησάκι του Ασπροπύργου.
Κόβονται χονδρά συρματόσχοινα, σταματούν οι μηχανές της μπουλντόζας, ενώ παίρνει φωτιά το μοτέρ του γερανού και τρελαίνεται ο οδηγός του, κανείς δεν αναλαμβάνει την κατεδάφιση !
Όλες οι προσπάθειες που έκαναν οι αρμόδιοι για να γκρεμίσουν την «Αγία Σωτήρα» -έλεγαν οι εργάτες- χρησιμοποιώντας τα πιο σύγχρονα τεχνικά μέσα, δεν έφεραν κανένα αποτέλεσμα !...
Το θρυλικό εκκλησάκι υπέμεινε καρτερικά τα ισχυρά κτυπήματα που του έδωσε ο εκσκαφέας ενός μεγάλου γερανού και στάθηκε ακλόνητο μπροστά στο μουγκρητό του μοτέρ της μπουλντόζας που έριξε όλη του την ισχύ για να παρασύρει με χοντρά συρματόσχοινα στο έδαφος τον τρούλο…
…Σήμερα όλη η τριγύρω περιοχή έχει εκκαθαριστεί και στη θέση των χωραφιών και των δέντρων υψώνονται οι επιβλητικές εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων.
Τα σχέδια, η εφαρμογή των οποίων συνεχίζεται πάντα με γοργό ρυθμό, προέβλεπαν ως απαραίτητο το γκρέμισμα της «Αγίας Σωτήρας», πράγμα που έπρεπε να έχει γίνει εδώ κι ένα χρόνο περίπου, νόμιζε όμως κανείς πως κάποια υπερφυσική δύναμη φέρει αφάνταστες δυσκολίες στο έργο της κατεδαφίσεως κι έτσι οι αλλεπάλληλες σχετικές προσπάθειες να μη καρποφορούν.
Αλλά, ας αφήσουμε μερικούς από τους εργάτες των διυλιστηρίων που εργάζονται κοντά στο εκκλησάκι, να μας διηγηθούν ότι γνωρίζουν σχετικά με το περίεργο φαινόμενο.
«Η πρώτη απόπειρα να γκρεμίσουν την «Αγία Σωτήρα» λέει ο φύλακας κ. Γιώργος Σταύρακας, έγινε το περασμένο καλοκαίρι.
Ήρθε τότε εδώ ένας μεγάλος γερανός και όπως γίνεται συνήθως με τα μικρά κτίρια, κατάφερε μερικά γερά κτυπήματα με τον μεγάλο εκσκαφέα του, στον τρούλο και τους τοίχους της εκκλησίας.
Εκτός όμως από μερικά ξυσίματα που έγιναν στα εξωτερικά σοβαντίσματα, δεν πειράχθηκε τίποτα άλλο από το Ναό.
Ο οδηγός, όπως λένε τρελάθηκε από το φόβο του, ο δε Γερμανός συνάδελφός του που πήρε τη θέση του και προσπάθησε να επιτύχει κάτι καλύτερο, παράτησε αμέσως τη δουλειά του, ενώ ο γερανός έπαιρνε φωτιά !...
Αυτά μου λέει ο Γιώργος Σταύρακας ο οποίος με παραπέμπει στη συνέχεια σ’ ένα από τους εργάτες που πήραν μέρος στην τελευταία προσπάθεια για την κατεδάφιση της εκκλησίας.
«Έφθασε εδώ ένα συνεργείο, λέει ο κ. Αντώνης Κοκκόλης, την περασμένη Παρασκευή κατά τις 11 το πρωί.
Μας ζήτησαν να τους βοηθήσουμε να τρυπήσουν τα παράθυρα της σκεπής (Σ.Σ. τρούλου) της εκκλησίας για να περάσουν τα συρματόσχοινα της μπουλντόζας.
Με το πρώτο όμως τράβηγμα και παρ’ όλο που ο τοίχος δεν είναι χοντρός, το γερό συρματόσχοινο έσπασε λες και ήταν… καραμέλα.
Η μηχανή της μπουλντόζας σταμάτησε.
Έφθασε τότε ο Γερμανός ειδικός κ. Μέλμπερ, ο οποίος φρόντισε μαζί με τον Έλληνα οδηγό να επισκευάσουν -τους πήρε πολλή ώρα- τη μηχανή.
Όταν όμως έβαλε ο Γερμανός μπρος στη μηχανή και ζήτησε από τον οδηγό της να συνεχίσει την προσπάθεια, ο συμπατριώτης μας αρνήθηκε.
Τότε, ανέλαβε ο ίδιος ο Μέλμπερ και μεταχειρίσθηκε πολύ πιο χοντρό συρματόσχοινο.
Με το πρώτο όμως τράβηγμα, έσπασε κι αυτό, σαν νάταν… ζυμάρι.
Δεν προσπάθησε άλλη φορά ο ξένος.
Κοίταξε μόνο κατάπληκτος το μικρό εκκλησάκι κι αφού ψιθύρισε μερικά λόγια σαν τρομαγμένος εγκατέλειψε το μέρος για να μη ξανάρθει έως σήμερα» !...
Την αφήγηση του εργάτου Αντώνη Κοκκόλη μου επιβεβαίωσε κι ο συνάδελφός του Χαρίλαος Τσίγκος, από τον Ασπρόπυργο, ο οποίος συμπληρώνει ότι το εκκλησάκι χτίστηκε, όπως ανέφερα στην αρχή, πριν από 49 χρόνια με χρήματα εράνου που έκαμε ο θείος του Σωτήρης Τσίγκος.
Ρώτησα τους εργάτες αν θα δεχτούν όταν τους το ζητήσουν, να γκρεμίσουν με δυναμίτη το εκκλησάκι.
«Και 500.000 δραχμές να μου δίνουν δεν κάνω αυτό το αμάρτημα», μου λέει ο Χρήστος Νομικός, ενώ ο Σπύρος Κολοβός, ένας γερός νεαρός κι αυτός εργάτης, συμπληρώνει: «Και να με χρυσώσουν ακόμη, δεν βάζω χέρι πάνω στην «Αγία Σωτήρα».
Προξενεί αληθινά κατάπληξη η πίστη των απλοϊκών εργατών των διυλιστηρίων στην υπερφυσική δύναμη που νομίζουν πως περιβάλλει το γραφικό εκκλησάκι της «Αγίας Σωτήρας».
«Αμφιβάλουμε λένε αν θα βρεθεί ένας χριστιανός που θα τολμήσει να πειράξει τον ιερό αυτό τόπο.
Ήδη έρχονται πολλοί εργολάβοι για να αναλάβουν την κατεδάφισή του, αλλά όταν μαθαίνουν το ιστορικό το… βάζουν στα πόδια».
Η εταιρεία έχει προκηρύξει διαγωνισμό για να ρίξει στο έδαφος την «Αγία Σωτήρα».
Προσφέρει μάλιστα όπως με πληροφορούν μεγάλη αμοιβή.
Πολλοί παρουσιάσθηκαν μέχρι τώρα, αλλά όπως λένε και οι εργάτες παραιτήθηκαν.
Δεν είναι άραγε δυνατόν να διατηρηθεί στη σημερινή του θέση το θρυλικό ξωκλήσι;
Η έκταση που καλύπτει είναι μηδαμινή.
Είναι κρίμα ν’ απογοητεύσει κανείς τους καλούς χριστιανούς της περιοχής που έχουν τόσο μεγάλη πίστη στην θεϊκή δύναμή του.
Χρ. Οικονόμου
Τελικά, το παλιό ξωκλήσι κατεδαφίστηκε για να γίνει η επέκταση των εγκαταστάσεων του διυλιστηρίου, ενώ το νέο εκκλησάκι είναι αυτό που βλέπουμε στα φανάρια των ΕΛ.ΠΕ. λίγο πιο κάτω από τη λίμνη Κουμουνδούρου (Λίμνη Αρχαίων Ρειτών).
Και ενώ σημαντική ήταν η υλική και οικονομική συμβολή της Διοίκησης της Εταιρείας για την Αγιογράφηση του Ναού κατά το πρόσφατο παρελθόν, εμείς οι εργαζόμενοι των ΕΛ.ΠΕ. ευχαριστούμε και εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη μας προς τον Σωτήρα μας Χριστό για την Αγάπη που μας δείχνει προστατεύοντας τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις που εργαζόμαστε και τις οικογένειές μας.
ΠΗΓΗ:beneas13.blogspot.gr
Η χθεσινή (4/8) ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΚΑ) για το Διεθνές Γύρο Παραχωρήσεων (2 nd International Round) όπως αναμένετο ανάμεσα στα 20 συνολικά θαλάσσια οικόπεδα περιέλαβε και μία σειρά, συγκεκριμένα τα blocks 12 έως 20, που ευρίσκονται νοτίως της Κρήτης. Σε αντίθεση με τα θαλάσσια οικόπεδα που ευρίσκονται στα Δυτικά, δηλαδή στο Ιόνιο, όπου υπάρχει συμφωνία οριοθέτησης θαλάσσιων συνόρων με την Ιταλία από το 1978, νοτίως της Κρήτης και παρά τις μέχρι σήμερα προσπάθειες του Υπουργείου Εξωτερικών με Αίγυπτο και Λιβύη, η οριοθέτηση ήτο αδύνατη λόγω ενστάσεων, με παρότρυνση της Τουρκίας, πότε από την Αίγυπτο και πότε από την Λιβύη. Σήμερα και οι δύο αυτές χώρες αντιμετωπίζουν σοβαρά εσωτερικά προβλήματα με την μεν Λιβύη να είναι σε κατάσταση αποσύνθεσης λόγω καθημερινών συμπλοκών μεταξύ των διάφορων ενόπλων παραστρατιωτικών ομάδων, η δε Αίγυπτος δοκιμάζεται σκληρά από μία εμβαθυνόμενη οικονομική κρίση και παράλληλα τον στρατό να προσπαθεί να ελέγξει την εξαπλούμενη τρομοκρατική δράση.
Όπως προκύπτει από την ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ η Ελλάδα από χθες έχει ανακηρύξει de facto υφαλοκρηπίδα και την εφαπτόμενη με αυτήν ΑΟΖ νοτίως της Κρήτης, αφού μαζί με τους χάρτες εδόθηκαν στην δημοσιότητα και οι πλήρεις γεωγραφικές συντεταγμένες των εν λόγω οικοπέδων. Να σημειώσουμε ότι η μέγιστη απόσταση από το ακραίο νότιο- ανατολικό άκρο της Κρήτης (οικόπεδα 15 και 20) είναι στα 100 ναυτικά μίλια περίπου με το εύρος αυτό να αυξομειώνεται προς τα δυτικά όρια των υπόλοιπων οικοπέδων ανάλογα με την μορφολογία των ακτών της Αιγύπτου και Λιβύης. Είναι προφανές ότι η χάραξη έγινε βάσει των προβλεπόμενων στο Νέο Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας των Ηνωμένων Εθνών ( UΝ CLOS, Montego Bay 1982) το οποίο ορίζει ως μέγιστη απόσταση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδος τα 200 ν.μ. Στη συγκεκριμένη περίπτωση και λόγω του ότι η απόσταση μεταξύ των νοτίων παραλιών Κρήτης και Αιγύπτου είναι στα 197 ν.μ., ακολουθήθηκε η μέση γραμμή, αφού ελήφθηκε υπ’ όψιν η νήσος Γαύδος και το σύμπλεγμα της νήσου Χρυσή, έτσι που η μέγιστη απόσταση των δύο ακραίων θαλάσσιων οικοπέδων να φτάνει τα 98.5 ν.μ.
Η χθεσινή ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ που εσυνοδεύετο από μία πλήρη γεωγραφικά περιγραφή της θαλάσσιας έκτασης νοτίως της Κρήτης, όπου η Ελλάδα μπορεί και θέλει να εξασκήσει τα κυριαρχικά της δικαιώματα, όπως αυτά πηγάζουν από την Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο Θαλάσσης ( UNCLOS), ακολούθησε την ρηματική διακοίνωση της Ελληνικής κυβέρνησης προς τα Ηνωμένα Έθνη στις 20 Φεβρουαρίου 2013. Στην εν λόγω ρηματική διακοίνωση προχώρησε τότε η Ελλάδα σε απάντηση ερευνών στο Ανατολικό Αιγαίο πέριξ του Καστελόριζου και της Ρόδου από την τουρκική TPAO που αμφισβητούσαν την ελληνική υφαλοκρηπίδα. Με την τότε ρηματική διακοίνωση η Ελλάδα αφ’ ενός μεν κατήγγειλε και απέρριψε τις τουρκικές διεκδικήσεις επί της Ελληνικής υφαλοκρηπίδα και αφ’ ετέρου εδήλωνε ότι «η Ελλάδα εξασκεί ab initio και ipso facto κυριαρχικά δικαιώματα για την αξιοποίηση του υποθαλάσσιου πλούτου της στην υφαλοκρηπίδα, όπως αυτή ορίζεται από το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας». Ακόμη η ρηματική αυτή διακοίνωση αναφέρει ότι η πρόθεση της χώρας μας είναι όπως εξασκήσει τα εν λόγω δικαιώματά της εντός του εύρους των ορίων της υφαλοκρηπίδας όπως αυτά ορίζονται με τους Νόμους 2289/1995 και τον 4001/2011.
Σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές η ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ ολοκληρώθηκε μόλις την περασμένη εβδομάδα μετά από πολύμηνη προετοιμασία σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών και την Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού και με την συμβολή νομικών γραφείων που γνωρίζουν άριστα τους χειρισμούς με βάσει το Διεθνές Δίκαιο Θαλάσσης. Ακόμη πρέπει να σημειωθεί ότι η απόφαση για ταυτόχρονη ανακοίνωση του Διεθνούς Γύρου Παραχωρήσεων και των συντεταγμένων της υφαλοκρηπίδας ελήφθη σε ευρεία σύσκεψη πριν δύο περίπου εβδομάδες με την συμμετοχή του Πρωθυπουργού, του Υπουργού ΠΕΚΑ κ. Γιάννη Μανιάτη, του Αντιπροέδρου της κυβέρνησης κ. Ευάγγελου Βενιζέλου και του Υπουργού Εθνικής Αμύνης κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο, όπου πλαισιώθηκαν από πεπειραμένα υπηρεσιακά στελέχη.
ΠΗΓΗ:energia.gr
Η διαχείριση των τριών μονάδων περνά στον έλεγχο του ΑΔΜΗΕ. Η ΔΕΗ θα υπογράψει σύμβαση που θα προβλέπει αμοιβή για τη διατήρησή τους σε επιχειρησιακή ετοιμότητα. Τι θα προβλέπει η συμφωνία της Επιχείρησης με τον ΑΔΜΗΕ.
Ενέργεια: Σε εφεδρεία «έκτακτης ανάγκης» 3 μονάδες της ΔΕΗ-Ο κίνδυνος για τη ροή αερίου
Σε κατάσταση εφεδρείας για την κάλυψη έκτακτων αναγκών, όπως διακοπή ροής φυσικού αερίου, τίθενται τρεις μονάδες της ΔΕΗ
Πρόκειται για τις πετρελαϊκές μονάδες των ΑΗΣ Αλιβερίου 3 και 4 ισχύος 144 μεγαβάτ η κάθε μία και για τη μονάδα 1 του ΑΗΣ Λαυρίου με ισχύ 123 μεγαβάτ.
Οι τρεις μονάδες αν και δεν λειτουργούσαν εδώ και χρόνια λόγω υψηλού κόστους καυσίμου και χαμηλής απόδοσης, μόλις πρόσφατα έπαψαν να υπολογίζονται στον ενεργειακό προγραμματισμό και να εισπράττουν αμοιβή για την διαθεσιμότητα ισχύος. Εντάσσονται δε, στο δυναμικό των παλαιών μονάδων της ΔΕΗ , τις οποίες η επιχείρηση θα έθετε εκτός λειτουργίας με την ένταξη στο σύστημα νέων μονάδων φυσικού αερίου όπως Λάυριο 5 και Αλιβέρι 5.
Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση της ΡΑΕ για το νέο ρόλο των τριών παλαιών μονάδων της ΔΕΗ , η διαχείριση τους περιέρχεται επί της ουσίας στο Διαχειριστή του Συστήματος Μεταφοράς (ΑΔΜΗΕ). Με τον τελευταίο, η ΔΕΗ θα υπογράψει σύμβαση που θα προβλέπει την αμοιβή της ώστε να τις διατηρεί σε ετοιμότητα. Με βάση τα στοιχεία που προσκόμισε η ΔΕΗ ΔΕΗ -3,69%, η ΡΑΕ διαπιστώνει ότι το εκτιμώμενο συνολικό ετήσιο κόστος και για τις τρεις μονάδες, δεν υπερβαίνει τα 7,5-8,5 εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο παρατηρεί ότι «υπάρχουν σημαντικά περιθώρια συμπίεσης του κόστους αυτού, με την αποτύπωση των πραγματικών πρόσθετων δαπανών του αδειούχου για την παροχή της εν λόγω υπηρεσίας». Σημειώνεται εδώ ότι η υπηρεσία εφεδρείας εκτάκτων αναγκών παρέχεται, χωρίς να προηγηθεί διαγωνιστική διαδικασία. Για αυτό το λόγο σημειώνει στην απόφασή της η ΡΑΕ, «θα πρέπει τα κόστη να περιοριστούν στα ελάχιστα δυνατά και οπωσδήποτε να αποτελούν πρόσθετες πραγματικές δαπάνες για τον συγκεκριμένο σκοπό, προς όφελος του καταναλωτή ηλεκτρικής ενέργειας που τελικά επωμίζεται το κόστος αυτό».
Έτσι, σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΕ, η σύμβαση που θα συναφθεί μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και της ΔΕΗ ΔΕΗ -3,69% θα πρέπει να προβλέπει οπωσδήποτε τα εξής:
* Να περιλαμβάνει μόνο τις πραγματικές πρόσθετες πάγιες και λειτουργικές δαπάνες για τη διατήρηση σε ετοιμότητα των τριών μονάδων, με γνώμονα το συμφέρον της εθνικής οικονομίας και το μικρότερο δυνατό κόστος για τον Έλληνα καταναλωτή.
* Το επιτόκιο απόδοσης επί των απασχολούμενων κεφαλαίων για τον προσδιορισμό της πληρωμής διαθεσιμότητας των μονάδων, να καθορισθεί σε 8,5%.
* Να μην συμπεριληφθούν στο ετήσιο κόστος για την παροχή της υπηρεσίας αυτής οι ετήσιες αποσβέσεις επί της αναπόσβεστης αξίας των παγίων των μονάδων.
* Να περιληφθεί όρος πρόωρης λήξης της σύμβασης για συγκεκριμένη μονάδα, σε περίπτωση μείζονος βλάβης της μονάδας, εφόσον η επισκευή της δεν είναι οικονομικά αποτελεσματική και συμφέρουσα, και κατόπιν εξέτασης και έγκρισης σχετικού αιτήματος από τη ΡΑΕ.
Οι έκτακτες ανάγκες
Για τον προσδιορισμό των έκτακτων αναγκών και τον τρόπο κάλυψής τους, από τη μελέτη κόστους-οφέλους που εκπόνησε ο ΑΔΜΗΕ συμπεραίνεται ότι η διατήρηση των μονάδων 3 και 4 Αλιβερίου και της μονάδας 1 του Λαυρίου σε καθεστώς εφεδρείας εκτάκτων αναγκών αποτελεί τη μόνη προσωρινή εναλλακτική λύση, η οποία αφορά την περίοδο μέχρι το τέλος του 2015, για τη διασφάλιση της επάρκειας ισχύος του ηλεκτρικού συστήματος σε περίπτωση κρίσης Φυσικού Αερίου.
Με τη μελέτη αυτή, ο ΑΔΜΗΕ επικαιροποίησε την ανάλυση για την ανάγκη διατήρησης των συγκεκριμένων πετρελαϊκών μονάδων της ΔΕΗ ΔΕΗ -3,69%, λαμβάνοντας υπόψη εύλογες παραδοχές, με βασική παραδοχή ότι η κρίση φυσικού αερίου συμβαίνει κατά την εβδομάδα της χειμερινής αιχμής.
Σύμφωνα με την ανάλυση του ΑΔΜΗΕ, υπολόγισε το όφελος από τη διατήρηση των τριών πετρελαϊκών μονάδων για τη διετία 2014-2015, όπως αποτιμάται μέσω της κοστολόγησης της αποφευχθείσας μη εξυπηρετούμενης ενέργειας στην περίπτωση κρίσης εφοδιασμού της χώρας με φυσικό αέριο, μεταξύ 31,7–74,1 εκατομμυρίων ευρώ, ανάλογα με τη συνεισφορά των ΑΠΕ και εφόσον είναι εφικτές περιορισμένες εισαγωγές. Ενώ σε περίπτωση αυτόνομης λειτουργίας του ηλεκτρικού συστήματος, το όφελος κυμαίνεται μεταξύ 97,3–119,5 εκατομμυρίων.
Οι εναλλακτικές ή συμπληρωματικές λύσεις, σύμφωνα με τη μελέτη του ΑΔΜΗΕ, οι οποίες θα μπορούσαν να συμβάλουν περισσότερο ή λιγότερο σε μια τέτοια κρίση, ανάλογα και με την ένταση και διάρκεια αυτής, είναι οι ακόλουθες:
1. Συμβάσεις Διακοψιμότητας Φορτίου Μεγάλων Πελατών.
2. Λειτουργία όλων ή κάποιων μονάδων φυσικού αερίου που έχουν αυτή τη δυνατότητα με εναλλακτικό καύσιμο το πετρέλαιο.
3. Τροποποιήσεις υφιστάμενων μονάδων φυσικού αερίου ώστε να έχουν στο μέλλον τη δυνατότητα λειτουργίας με εναλλακτικό καύσιμο.
4. Δημιουργία νέων αποθηκευτικών χώρων φυσικού αερίου.
5. Δημιουργία νέου σημείου εισόδου φυσικού αερίου στη χώρα, κατά προτίμηση με τροφοδότηση από άλλο προμηθευτή.
Από τις πιο πάνω λύσεις, ο ΑΔΜΗΕ θεωρεί ότι οι Συμβάσεις Διακοψιμότητας δεν είναι συγκρίσιμες με την ενδεχόμενη διατήρηση των πετρελαϊκών μονάδων σε κατάσταση εφεδρείας εκτάκτων αναγκών, καθώς, ενώ μπορεί να αποδειχτούν σημαντικό εργαλείο για τη διαχείριση της ζήτησης κατά την αντιμετώπιση ολιγόωρων εκτάκτων προβλημάτων του Συστήματος, η ενεργοποίησή τους για μεγάλο συνεχόμενο διάστημα δεν θα είναι εφικτή.
Επιπροσθέτως, η λειτουργία όλων ή κάποιων μονάδων φυσικού αερίου με εναλλακτικό καύσιμο (από αυτές που έχουν τη σχετική δυνατότητα) έχει ληφθεί υπόψη από τη μελέτη ενώ οι υπόλοιπες λύσεις αφορούν χρόνο υλοποίησης που τις καθιστά διαθέσιμες μετά τη διετία 2014-2015, και επιπλέον στοχεύουν στην αντιμετώπιση προβλημάτων σε διαφορετική χρονική κλίμακα
ΠΗΓΗ:euro2day.gr