Παρασκευή, 5 Σεπτεμβρίου 2014

ΣΥΝΑΙΝΕΤΙΚΟ ΔΙΑΖΥΓΙΟ



ΠΗΓΗ:skitsoblog.blogspot.gr


Επαγγελματικές ασθένειες: Η δουλειά είναι μέσο επιβίωσης, απαραίτητη για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής μας και την ολοκλήρωση της προσωπικότητάς μας. Είναι όμως και επίπονη και πολλές φορές... ανθυγιεινή.


Η εργασία επηρεάζει την ψυχική και σωματική μας υγεία, άλλοτε σε μικρότερο και άλλοτε σε μεγαλύτερο βαθμό, ανάλογα με το είδος της. Η σχέση της υγείας με την εργασία γίνεται αντικείμενο μελέτης από πολύ παλιά. O Ιπποκράτης περιγράφει με λεπτομέρειες τη μολυβδίαση, που εμφανιζόταν στους σκλάβους των ορυχείων, και ασχολήθηκε με τις ασθένειες των ναυτικών. Από τον Ηρόδοτο γνωρίζουμε ότι για τους εργάτες που ασχολήθηκαν με την κατασκευή των πυραμίδων υπήρχαν ειδικοί γιατροί και ειδική διατροφή. Εύκολα, άλλωστε, μπορεί κανείς να κατανοήσει ότι η κατασκευή τους ήταν μια εξουθενωτική, δύσκολη και επικίνδυνη εργασία. Εκείνη την εποχή, μάλιστα, διαπιστώθηκε ότι οι μονότονες χειρωνακτικές εργασίες, οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις, η εργασία σε αντίξοες καιρικές συνθήκες, καθώς και η επιβάρυνση των μυών και του σκελετού από την καθημερινή «άρση βαρών» είναι στενά συνυφασμένες με την εμφάνιση ασθενειών. Από τότε μέχρι σήμερα έχουν περάσει χιλιάδες χρόνια και παρά την εξάλειψη των εφιαλτικών συνθηκών εργασίας των περασμένων αιώνων, τουλάχιστον στις ανεπτυγμένες χώρες, η εργασία συνεχίζει να επιδρά στην υγεία μας με πολλούς τρόπους. Μπορεί να επιβαρύνει φυσιολογικές λειτουργίες, να επιδεινώσει υπάρχουσες παθολογικές καταστάσεις ή να προκαλέσει σοβαρές βλάβες στον οργανισμό μας. 

Το ξέρατε;
• Περισσότεροι από 1 στους 4 εργαζομένους στην Ευρωπαϊκή Ένωση υποφέρουν από εργασιακό στρες.
• Κάθε χρόνο περίπου 142.000 Ευρωπαίοι χάνουν τη ζωή τους από επαγγελματικές ασθένειες και αιτίες που σχετίζονται με αυτές.
• Έως και το 1/3 αυτών των θανάτων αποδίδεται σε επικίνδυνες ουσίες στο χώρο εργασίας.
• Το 1/3 των ευρωπαίων εργαζομένων, πάνω δηλαδή από 60 εκατομμύρια άτομα, είναι εκτεθειμένοι σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα θορύβου.
• Oι εργαζόμενοι ηλικίας 18-24 ετών έχουν τουλάχιστον 50% περισσότερες πιθανότητες να αρωστήσουν ή να τραυματιστούν στο χώρο εργασίας. 


ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ 



ΠΗΓΗ:vita.gr

Δείτε ποιες εισηγμένες έχουν ισχυρό ταμείο και ποιες τον μεγαλύτερο δανεισμό, σύμφωνα με τη Merit ΑΧΕΠΕΥ

Δείτε ποιες εισηγμένες έχουν ισχυρό ταμείο και ποιες τον μεγαλύτερο δανεισμό, σύμφωνα με τη Merit ΑΧΕΠΕΥ
Η περιορισμένη, αλλά και ακριβή, χρηματοδότηση των επιχειρήσεων παραμένει ένα μεγάλο αγκάθι και η προσπάθεια των εταιριών να μειώσουν την έκθεσή τους στον τραπεζικό δανεισμό συνεχίζεται αμείωτη, σύμφωνα με την επεξεργασία των εξαμηνιαίων καταστάσεων της Merit ΑΧΕΠΕΥ.

Πιο αναλυτικά, παρατηρείται μικρή μείωση του συνολικού δανεισμού των εισηγμένων κατά περίπου 0,14 δισ. ευρώ στα 32,816δις ευρώ από 32,956δις.ευρώ στο τέλος του 2013. Τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν κατά 301εκ. ευρώ στα 8,546δις ευρώ από 8,244δισ. ευρώ πέρυσι το ίδιο χρονικό διάστημα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο βραχυπρόθεσμος δανεισμός υποχώρησε σημαντικά κατά 13,3% στα 12,23 δις ευρώ από 14,10 δις ευρώ το 2013. Επίσης, μικρή βελτίωση καταγράφεται στην μόχλευση των εισηγμένων, καθώς ο πίνακας με την αναλογία καθαρός δανεισμός προς ίδια κεφάλαια (net debt/equity) άνω της 1,5 μονάδας, εμφανίζει 37 εταιρίες από 46 το Α΄τρίμηνο του 2014. Κλείνοντας, αναφέρουμε ότι υπάρχουν 23 εταιρίες με καθαρό ταμείο άνω του 1εκ.ευρώ μεταξύ των οποίων βρίσκονται οι ΚΑΡΕΛΙΑ, ΟΠΑΠ, AEGEAN, EXAE, ΟΛΘ, ΕΥΑΘ, ΜΕΤΚΑ, EUROBANK PROPERTIES, ΠΛΑΙΣΙΟ, ΚΛΕΕΜΑΝ, ΚΑΝΑΚΗΣ.

Αναλυτικά οι πίνακες:

ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΜΕ ΚΑΘΑΡΟ ΤΑΜΕΙΟ
ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΜΕ ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΜΟΧΛΕΥΣΗ (ΚΑΘΑΡΟΣ ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ/(ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ >5 ΕΚ. ΕΥΡΩ)>1,5)


ΠΗΓΗ:.newmoney.gr


Ενοχη η BP για τη μεγαλύτερη πετρελαιοκηλίδα των ΗΠΑ

Ενοχη η BP για τη μεγαλύτερη πετρελαιοκηλίδα των ΗΠΑ
Η αμερικανική δικαιοσύνη έκρινε ένοχο τον πετρελαϊκό όμιλο BP για «σοβαρή αμέλεια» η οποία οδήγησε το 2010 σε μια έκρηξη στην πετρελαϊκή πλατφόρμα Deepwater Horizon στον Κόλπο του Μεξικού, γεγονός που προκάλεσε τη μεγαλύτερη πετρελαιοκηλίδα στην αμερικανική ιστορία.

Ο βρετανικός όμιλος ενδέχεται να καταδικαστεί από αστικά δικαστήρια να πληρώσει «αποζημιώσεις και τόκους ακόμη πιο αυξημένους», εκτίμησε σήμερα ο δικαστής του ομοσπονδιακού δικαστηρίου της Νέας Ορλεάνης, ο οποίος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η οικολογική καταστροφή στον Κόλπο του Μεξικού ήταν αποτέλεσμα της «σοβαρής αμέλειας» και ενός «ηθελημένου λάθους» της BP.

Η απόφαση του δικαστή ενδέχεται να κοστίσει στην εταιρεία επιπλέον 18 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ έχει ήδη συμφωνήσει να καταβάλει αποζημιώσεις ύψους 7,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τον αμερικανικό Τύπο. Συνολικά το δυστύχημα έχε κοστίσει μέχρι στιγμής στην εταιρεία 42 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η έκρηξη στην πετρελαϊκή εξέδρα Deepwater Horizon προκάλεσε τον θάνατο 11 ανθρώπων και την διαρροή 4,9 εκατομμυρίων βαρελιών αργού πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού επί 87 ημέρες.

Ο δικαστής Καρλ Μπάρμπιερ έκρινε ότι η BP ευθύνεται για το δυστύχημα κατά 67% για το δυστύχημα, η εταιρεία Transocean που διαχειριζόταν την πετρελαϊκή εξέδρα κατά 30% και η Halliburton που κατασκεύασε τα φρεάτια κατά 3%.

Από την πλευρά της η βρετανική εταιρεία επέκρινε την απόφαση του δικαστηρίου και ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να ασκήσει έφεση. «Η BP αμφισβητεί έντονα τη σημερινή απόφαση» και «θα ασκήσει αμέσως έφεση», αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Επιπλέον εκτιμά ότι η απόφαση του δικαστή «δεν υποστηρίζεται από τις αποδείξεις που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια της δίκης».

ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Αυξημένη η Παραγωγή Πετρελαίου της Ρωσίας τον Αύγουστο


Η παραγωγή πετρελαίου της Ρωσίας αυξήθηκε κατά 1% τον Αύγουστο, αγγίζοντας τα 10,52 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα, σύμφωνα με στοιχεία του Reuters.
Η αυξημένη παραγωγή αποδίδεται από το υπουργείο Ενέργειας της χώρας στις νέες συμβάσεις παραγωγής που υπέγραψε η Gazprom με ξένες εταιρείες και τονίζεται ότι οι δυτικές κυρώσεις δεν έχουν επηρεάσει την παραγωγική δυνατότητα της χώρας.
Από την άλλη πλευρά, οι μακροπρόθεσμες προοπτικές δεν είναι θετικές εφόσον συνεχιστούν οι κυρώσεις, οι οποίες περιορίζουν την πρόσβαση των ρωσικών πετρελαϊκών σε ξένα κεφάλαια. Για παράδειγμα, η Lukoil ανακοίνωσε ότι θα περιορίσει τις επενδύσεις της κατά 2 δις. δολάρια το 2015, σε μια προσπάθεια προσαρμογής στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται.
Το υπουργείο, άλλωστε, έχει ανακοινώσει στο παρελθόν ότι χρειάζονται 150 δις. δολάρια επενδύσεων ετησίως για την ανάπτυξη των πιο ώριμων κοιτασμάτων της χώρας και για την εκμετάλλευση νέων.

ΠΗΓΗ:energia.gr

Ώρα για αλλαγές στην πολιτική των καυσίμων


Οι εξελίξεις στην αγορά καυσίμων, τα τελευταία χρόνια, επιβεβαίωσαν, με τον χειρότερο τρόπο, την αποτυχία των κυβερνητικών πολιτικών που εφαρμόστηκαν με απαίτηση της τρόικας.
Η πολιτική αυθαίρετων αυξήσεων στους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης (ΕΦΚ) με σκοπό την εύκολη είσπραξη εσόδων από τους καταναλωτές, στην αρχή φάνηκε «καλή ιδέα» αλλά στην πράξη αποδείχτηκε καταστροφική. Η κατανάλωση έπεσε σε όλα τα είδη καυσίμων, οι εισπράξεις φόρων δεν ήταν αυτές που υπολογίζονταν με αποτέλεσμα νέες αυξήσεις, τα κόστη μεταφέρθηκαν στους καταναλωτές και στην παραγωγή και το περιβάλλον επιβαρύνθηκε από την αλλαγή καυσίμων, ιδίως για θέρμανση.
Παρά τις συνεχείς προειδοποιήσεις της ΟΒΕ ότι η πολιτική αυτή είναι αδιέξοδη, η κυβέρνηση αρνήθηκε να κατευθυνθεί σε παραγωγικές λύσεις για την άντληση φόρων, εμμένοντας στην δυσμενή, σε βάρος της αγοράς, ανακατανομής του εισοδήματος μέσω της φορολογίας.
Το πλέον τρανταχτό παράδειγμα αποτυχίας αυτής της πολιτικής ήταν η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο Πετρέλαιο θέρμανσης. Ο ΕΦΚ αυξήθηκε από τον Απρίλιο του 2010 μέχρι τον Οκτώβριο του 2012 από 21 ευρώ το χιλιόλιτρο στα 330 ευρώ (με ενδιάμεση αύξηση στα 61 ευρώ το 2011), ήτοι κατά 1471,42%! Η αύξηση αυτή, συμπαρέσυρε και ανάλογη αύξηση του ΦΠΑ η οποία, και με την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ από 21% σε 23%, μεταφράστηκε σε 71,50 ευρώ, επί πλέον, στο χιλιόλιτρο. συνολικά για κάθε 1.000 λίτρα η επιπλέον επιβάρυνση ανήλθε στα 380,50 ευρώ και σε σχέση με το 2010 σημαίνει ποσοστιαία αύξηση ΦΌΡΩΝ (ΕΦΚ και ΦΠΑ) κατά 1.480,70%!
Το αποτέλεσμα αυτής της αύξησης ήταν η κατακόρυφη πτώση της κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης κατά 70%. Εκατομμύρια πολίτες πάγωσαν και εξακολουθούν να παγώνουν κυριολεκτικά, κάθε χειμώνα. Τα έσοδα που περίμενε το κράτος, δεν εισπράχθηκαν αλλά, παρόλα αυτά, η εμμονή της κυβέρνησης, σε ένα αποτυχημένο μέτρο, ήταν παράδειγμα προς αποφυγή για κάθε κυβέρνηση.
Παράλληλα σημειώθηκαν και τραγικά γεγονότα όπως ο θάνατος πολιτών από χρήση καυσίμων που παρήγαγαν δηλητηριώδη αέρια, ενώ το περιβάλλον γνώρισε απίστευτη επιβάρυνση από την ανεξέλεγκτη ξύλευση δασών και καύση ακατάλληλων υλικών.
Θα θυμίσουμε ότι το κύριο επιχείρημα της κυβέρνησης για την επιβολή αυξημένου ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης ήταν η εξίσωση των φόρων με το πετρέλαιο κίνησης για την πάταξη του λαθρεμπορίου! Πρακτικά βέβαια η πάταξη αυτή ποτέ δεν επιτεύχθηκε αλλά η κυβέρνηση συνέχισε να επιμένει στο παραπειστικό επιχείρημα.
Στο μεταξύ επιβλήθηκε η εγκατάσταση των συστημάτων εισροών – εκροών, ακριβώς για την πάταξη του λαθρεμπορίου. Η εγκατάσταση αυτή, ακύρωσε στην κυριολεξία κάθε επιχείρημα διατήρησης της εξίσωσης του ΕΦΚ πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης. Με τα συστήματα αυτά, ούτε σταγόνα δεν μπορεί να διακινηθεί χωρίς να καταγραφεί. Συνεπώς, δεν υπάρχει λόγος διατήρησης υψηλού ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης για την πάταξη του λαθρεμπορίου. Αν μάλιστα εγκατασταθεί το σύστημα και στα διυλιστήρια, στις εταιρείες, στα σλέπια μεταφοράς ναυτιλιακού καυσίμου και στα βυτιοφόρα που μεταφέρουν καύσιμα από τα διυλιστήρια και τις εταιρείες, δεν υπάρχει περίπτωση λαθρεμπορίου ούτε από παράλληλα παράνομα δίκτυα διανομής που δεν περνάνε μέσα από τα συστήματα εισροών – εκροών.
Είναι λοιπόν καιρός η κυβέρνηση να αναγνωρίσει το λάθος μέτρο, να επαναφέρει τον ΕΦΚ στον χαμηλό συντελεστή και σε αυτή την κρίσιμη φάση να δώσει για νοικοκυριά και επιχειρήσεις μια ώθηση στη βελτίωση της ζωής και της παραγωγής.
Παράλληλα με την μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, είναι απαραίτητο να καταργηθεί το σύστημα ΗΦΑΙΣΤΟΣ στο οποίο καταγράφεται κάθε συναλλαγή στο πετρέλαιο θέρμανσης, επιβαρύνοντας τους βενζινοπώλες με απίστευτη και εντελώς άχρηστη γραφειοκρατία και πρόστιμα, με υποτιθέμενο στόχο, και εδώ, την πάταξη του λαθρεμπορίου. Με τα συστήματα εισροών – εκροών αυτό το σύστημα γίνεται παντελώς άχρηστο. Όσο για το επιχείρημα της καταγραφής των αγορών για να δίνεται επίδομα θέρμανσης, σήμερα, με την πλήρη καταγραφή εισοδημάτων και περιουσίας από τις νέες φορολογικές διατάξεις, δεν υπάρχει λόγος να ψάχνουν στο ΗΦΑΙΣΤΟ τους δικαιούχους του επιδόματος.
Ο κλάδος των βενζινοπωλών, αναμένει από την κυβέρνηση να δει το πρόβλημα και τώρα, που οι εκλογές πέρασαν και έχουμε χρόνο μπροστά μας, να δρομολογήσει αλλαγές με γενναίες μειώσεις όλων των ΕΦΚ των καυσίμων με κέντρο τη μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, στον παλιό χαμηλό συντελεστή των 21 ευρώ το χιλιόλιτρο, ώστε τον ερχόμενο χειμώνα να έχουν οι καταναλωτές, φθηνή, καλή και ασφαλή θέρμανση.
* του Μιχάλη Μεταξά Aντιπροέδρου της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος & Αντιπροέδρου του Σωματείου Βενζινοπωλών Νομού Καβάλας
(proininews.gr)


ΠΗΓΗ:energypress.gr