Με καλούς οιωνούς για την εγχώρια αγορά καυσίμων ξεκίνησε η φετινή σεζόν διακίνησης του πετρελαίου θέρμανσης. Οι πωλήσεις τον Νοέμβριο είναι αυξημένες σε σχέση με πέρυσι 100%, η αγορά αναμένει ωστόσο το επόμενο δίμηνο για να κρίνει εάν πράγματι η ζήτηση έχει ανακάμψει και αυτό γιατί η σύγκριση με τον περσινό Νοέμβριο δεν είναι δόκιμη. Οι καταναλωτές ξεκινούν φέτος από πολύ χαμηλή βάση λόγω της εκτεταμένης αποθεματοποίησης πέρυσι προκειμένου να αποφύγουν το υψηλό κόστος από την εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.
Η σύγκριση θα πρέπει να γίνει, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς πετρελαιοειδών με βάση τον Νοέμβριο του 2011 και από αυτή προκύπτει ότι το 100% αύξηση σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2012 μεταφράζεται σε μείωση κατά 40%.
Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι εκτός από τις καιρικές συνθήκες, η εξέλιξη της ζήτησης θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό και από την ανταπόκριση καταναλωτών και του υπουργείου Οικονομικών στο πρόγραμμα διάθεσης επιδόματος θέρμανσης. «Θα πρέπει και οι δικαιούχοι καταναλωτές να υποβάλουν αιτήσεις, κάτι που δεν έγινε πέρυσι, αλλά και το υπουργείο να καταθέσει όσο πιο άμεσα γίνεται τα αναλογούντα ποσά επιδότησης» τονίζουν χαρακτηριστικά. Τα μέχρι στιγμής πάντως στοιχεία δείχνουν ότι φέτος οι καταναλωτές έχουν κινητοποιηθεί εγκαίρως λόγω και της προκαταβολικής διάθεσης μέρους του επιδόματος, Οι ηλεκτρονικές αιτήσεις από τους δικαιούχους έχουν ξεπεράσει τις 300.000 σε σύνολο 580.000. Σε ό,τι αφορά τις τιμές, κινούνται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από πέρυσι, γύρω στα 1,25 λεπτά το λίτρο, προσφέροντας τελική τιμή για τους δικαιούχους του επιδόματος (0,35 ευρώ) στα 95 λεπτά το λίτρο περίπου, επίπεδα που ίσχυαν πριν από την εξίσωση του ΕΦΚ.
Το λαθρεμπόριο
Παρά την κατακόρυφη μείωση της ζήτησης που επέφερε στην αγορά η εξίσωση των δύο φόρων, αποτιμάται ως θετικό μέτρο και αυτό γιατί έκλεισε τη μεγαλύτερη «τρύπα» του λαθρεμπορίου. Είναι χαρακτηριστική επ’ αυτού η άποψη του διευθύνοντος συμβούλου των ΕΛΠΕ κ. Γιάννη Κωστόπουλο.
«Είναι πράγματι ένα σκληρό μέτρο και για τους καταναλωτές και για την αγορά η οποία έχασε πάνω από το 70% του τζίρου της. Κατήργησε όμως κάθε οικονομικό κίνητρο για λαθρεμπορία στο πετρέλαιο θέρμανσης με αποτέλεσμα να κλείσει και η μεγαλύτερη τρύπα φοροδιαφυγής από τα καύσιμα» τονίζει στην «Κ» ο κ. Κωστόπουλος, ο οποίος αμφισβητεί με έμφαση τα στοιχεία της ΠΟΠΕΚ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων) για λαθρεμπόριο ύψους 600 εκατ. ευρώ.
Είναι δύσκολο να αποτιμήσει κανείς επακριβώς το ύψος του λαθρεμπορίου. Ομως οι υπολογισμοί θα πρέπει να γίνονται πάντα σε μια ρεαλιστική βάση, που να στηρίζονται σε στοιχεία της αγοράς, τονίζει ο κ. Κωστόπουλος και εξηγεί
«Προ της εξίσωσης φόρων είχαμε υπολογίσει το λαθρεμπόριο στα 540-500 εκατ. ευρώ ετησίως. Από αυτά τα 350 εκατ. ευρώ προέρχονταν από το πετρέλαιο θέρμανσης και το υψηλό οικονομικό κίνητρο που δημιουργούσε η διαφορά της τιμής με το πετρέλαιο κίνησης, λόγω της μεγάλης απόκλισης του φόρου. Με την εξίσωση των ΕΦΚ η πληγή αυτή έκλεισε. Αυτό σημαίνει ότι το λαθρεμπόριο περιορίστηκε σε 70-100 εκατ. ευρώ μάξιμουμ και θα πρέπει να το αναζητήσει κανείς στην παράνομη διακίνηση ναυτιλιακού ντίζελ και τις εικονικές εξαγωγές».
Παρακολουθώντας τις πωλήσεις των ΕΛΠΕ σε ναυτιλιακό ντίζελ που καλύπτουν το 70% της συγκεκριμένης αγοράς και οι οποίες έχουν μείνει σταθερές τα τελευταία τρία χρόνια, ο κ. Κωστόπουλος καταλήγει στο συμπέρασμα ότι δεν διαφαίνεται διακίνηση λαθραίου καυσίμου. Απομένει κατά τον ίδιο, η «τρύπα» των εικονικών εξαγωγών, η οποία δεν μπορεί να είναι 600 εκατ. ευρώ.
«Για να υπάρχει λαθρεμπόριο 600 εκατ. ευρώ από εικονικές εξαγωγές θα έπρεπε να φεύγουν καθημερινά από τα βόρεια σύνορα της χώρας και να ξαναμπαίνουν μέσα 100 βυτία την ημέρα. Για να κάνετε τη σύγκριση σας λέω ότι 100-120 είναι τα βυτία που φεύγουν καθημερινά από τις εγκαταστάσεις της ΕΚΟ για όλη την αγορά. Είναι σαν να λέμε ότι υπάρχει άλλη μια ΕΚΟ που διακινεί καθημερινά μεγάλους όγκους λαθραίου καυσίμου μέσω εικονικών εξαγωγών, υπόθεση που δεν στέκει με τη λογική» τονίζει με έμφαση ο κ. Κωστόπουλος.
Συστήματα εισροών-εκροών
Ο επικεφαλής των ΕΛΠΕ τάσσεται υπέρ του μέτρου της εγκατάστασης εισροών- εκροών στα πρατήρια, καθώς και σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα καυσίμων. Εκτιμά ότι με την πλήρη εφαρμογή του μέτρου δεν θα υπάρχει καμία δυνατότητα λαθρεμπορίου, γεγονός που θα δώσει τη δυνατότητα στην Πολιτεία να ξανασκεφτεί τη μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, ελαφρύνοντας τους καταναλωτές. Ο κ. Κωστόπουλος εμφανίζεται ιδιαίτερα προσγειωμένος με την ελληνική πραγματικότητα γι’ αυτό και δεν στέκεται στις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην εφαρμογή του μέτρου. «Μιλάμε για συστήματα εισροών- εκροών πάνω από μια δεκαετία τώρα. Επιτέλους ξεκίνησε κάτι να γίνεται. Δεν φημιζόμαστε προφανώς ως χώρα για της ταχύτητές μας, έχει σημασία όμως ότι το πρόγραμμα προχωράει και το θέμα είναι να εφαρμοστεί σωστά και αποτελεσματικά» αναφέρει. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι περισσότερες εταιρείες εμπορίας εφαρμόζουν ήδη συστήματα εισροών-εκροών. Οσο για τα διυλιστήρια, αναφέρει χαρακτηριστικά «εάν υπάρχει ένας χώρος που κάθε λίτρο που μπαίνει και βγαίνει είναι ελεγχόμενο, σας διαβεβαιώνω ότι αυτός είναι τα διυλιστήρια». Παρόλα αυτά, εμείς βρισκόμαστε σε ανοιχτό διάλογο με τις αρμόδιες αρχές για να εφαρμόσουμε ό,τι χρειάζεται προκειμένου να εξυγιανθεί πλήρως η αγορά γιατί πιστεύουμε ότι η «γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει να είναι αλλά και να φαίνεται τίμια» δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ.
(Χ. Λιάγγου, Καθημερινή, 23/11/2013)
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Τα εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων φαίνεται ότι έχει βάλει στο «μάτι» η κυβέρνηση και πιο συγκεκριμένα το υπουργείο Εργασίας, καθώς αυτό είναι και απαίτηση της τρόικα. Το πρόσχημα για αυτή την εξέλιξη είναι η αδυναμία των Ταμείων να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των συνταξιούχων, ειδικά από τη στιγμή που λόγω της αλματώδους αύξησης της ανεργίας, οι εισφορές στα Ταμεία συνεχώς μειώνονται.
Στόχος του υπουργείου Εργασίας είναι μετά και από μελέτη της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής, να αποδείξουν ότι οι αριθμοί δεν βγαίνουν, στέλνοντας έτσι «κακά μαντάτα» σε όσους βρίσκονται εν αναμονή για να λάβουν το εφάπαξ. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο νέος τρόπος υπολογισμού του εφάπαξ για το 2014 προβλέπει έσοδα από εισφορές συν περιουσία μείον κόστος αποχωρήσεων και σε κάθε περίπτωση εάν το κόστος των αποχωρήσεων είναι μεγαλύτερο από τα έσοδα, θα γίνεται αυτόματη μείωση ώστε να μην υπάρχουν ελλείμματα στα Ταμεία Πρόνοιας.
Ο συγκεκριμένος τρόπος υπολογισμού, όπως είναι εύλογο, υα αποβεί σε βάρος των εργαζομένων, καθώς σύμφωνα με τους ανάλογους υπολογισμούς, η μείωση αναμένεται να ξεπεράσει το 50%, στα ήδη μειωμένα εφάπαξ με τελικό στόχο το ποσό που θα «βγαίνει» να υπολογίζεται περίπου στις 17.000 – 20.000 ευρώ.
Το επιχείρημα του υπουργείου Εργασίας είναι απλό και βασίζεται πάνω στα έσοδα, τα οποία θα προκύπτουν κάθε χρονιά και με δεδομένο ότι η ύφεση εξακολουθεί να καλπάζει, θα ισχύει για κάθε έτος το «Κάθε πέρσι και καλύτερα», σε ότι αφορά τον υπολογισμό του εφάπαξ. Ένα τυπικό παράδειγμα είναι ότι αν για παράδειγμα τα έσοδα των Ταμείων κυμαίνονται για το 2014 στα 400 εκατομμύρια και την επόμενη χρονιά, όπως αναμένεται είναι μικρότερα, τότε οι ασφαλισμένοι που έχουν ίδια χρόνια ασφάλισης και εισφορών, ενδέχεται να έχουν «λαμβάνειν» διαφορετικό ύψος ποσού του εφάπαξ.
Αυτό βέβαια δεν είναι δίκαιο, αλλά το υπουργείο Εργασίας, θα προβάλλει πάντοτε το ταμειακό θέμα στις δίκαιες απαιτήσεις των εργαζομένων, οι οποίοι δούλευαν μια ζωή και περίμεναν ότι το Κράτος θα ήταν συνεπές στις υποχρεώσεις του.
ΠΗΓΗ:periodista.gr
Ρεπορτάζ με αφορμή την επιβολή υψηλών φόρων εισαγωγής στα πυροσβεστικά οχήματα που έχουν δωρίσει στην Ελλάδα η Γερμανία και η Αυστρία δημοσιεύεται στο γερμανικό περιοδικό Focus, το οποίο αναφέρεται εκτενώς στο σώμα εθελοντών πυροσβεστών και στα κυκλώματα που δρουν στον κλάδο.
To ρεπορτάζ στο περιοδικό επισημαίνει -μεταξύ άλλων- ότι για το ελληνικό επαγγελματικό πυροσβεστικό σώμα με τους 9200 εργαζομένους απαιτείται ετήσια δαπάνη 350 εκ. ευρώ, ενώ ο ιδρυτής και επικεφαλής του σώματος των εθελοντών πυροσβεστών Νίκος Σαχινίδης με τους 1200 εθελοντές για δέκα χρόνια χρειάστηκε 2 εκ. ευρώ και, επειδή δεν επαρκούσαν, για να βελτιώσει τον προϋπολογισμό, έβαλε από την τσέπη του 74.500 ευρώ.
Το περιοδικό αναφέρεται σε περίπτωση σαμποτάζ, όταν το καλοκαίρι ο δήμαρχος των Λειψών Σπύρος Μπενέτος ανέμενε μία πυροσβεστική μονάδα του κ. Σαχινίδη και εκείνη ήταν κινητοποιημένη στο λιμάνι του Πειραιά, διότι κάποιος είχε κλέψει τα συνοδευτικά έγγραφα και το ασφαλιστήριο του πυροσβεστικού και είχε παράλληλα ειδοποιήσει την αστυνομία. «Δεν μπορώ να φανταστώ ότι κάποιος εκτός της ένωσης επαγγελματιών πυροσβεστών θα έκανε κάτι τέτοιο», δηλώνει ο κ. Μπενέτος, εκφράζοντας τον αποτροπιασμό του για «την κατάσταση όπως με τους μαφιόζους στο Σικάγο».
Ο κ. Σαχινίδης από την πλευρά του υποθέτει ότι πίσω από κάποιες οχλήσεις βρίσκεται ο κρατικός συναγωνισμός, διότι με τη δράση του χαλάει το μοντέλο λειτουργίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ η επαγγελματική πυροσβεστική αγοράζει κάθε πυροσβεστική αντλία προς 120 ευρώ έκαστη, ο κ. Σαχινίδης αγόρασε το προϊόν από τη Γερμανία προς 12 ευρώ. «Υπερκοστολογημένες συμφωνίες αυτού του είδους είναι συνήθεις», επισημαίνει ο συντάκτης, υποστηρίζοντας ότι με αυτό τον τρόπο γίνεται το «λάδωμα».
Το δημοσίευμα καταλήγει επισημαίνοντας ότι, «σύμφωνα με μελέτη του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, η Ελλάδα θα μπορούσε να εξοικονομήσει 443 εκ. ευρώ ετησίως στον τομέα της αντιμετώπισης των πυρκαγιών, εάν οι τιμές και το κόστος ανά άτομο κυμαίνονταν στο γερμανικό επίπεδο. Αυτό αντιστοιχεί στο ένα τρίτο της τωρινής τρύπας του προϋπολογισμού».
ΠΗΓΗ:zougla.gr
Στα πρότυπα της κατάργησης του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας, οι πληροφορίες φέρουν την κυβέρνηση έτοιμη για τον “ξαφνικό θάνατο” οργανισμών που απασχολούν από έναν έως 30 υπαλλήλους, σε περίπτωση που η αξιολόγησή του δείξει ότι δεν εξυπηρετούν δημόσιο σκοπό.
Την ίδια ώρα, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κ. Μητσοτάκης, επιταχύνει τις ενέργειες για να επιτευχθεί ο στόχος των 4.000 απολύσεων ως το τέλος του χρόνου και άλλων 11.000 το 2014.
Στόχος, που θεωρείται εφικτός εφόσον το κράτος προχωρήσει σε καταργήσεις δημοσίων οργανισμών, συγχωνεύσεις και δραστική περικοπή του προσωπικού σε φορείς του ευρύτερου δημοσίου τομέα.
Πού ετοιμάζουν “λουκέτα”
Η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να βάλει λουκέτο σε οργανισμούς, που απασχολούν συνολικά 150 εργαζομένους. Όπως αναφέρει και δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος», πρόκειται για τους εξής φορείς:
Ινστιτούτο Αμυντικών Αναλύσεων
Κέντρο Ερευνών για θέματα Ισότητας
Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοιίκησης
Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας
Ινστιτούτο Αιγαίου και Δικαίου της Θάλασσας
Εθνικό Ίδρυμα Μελετών Θ. Κολοκοτρώνης " Ο γέρος του Μοριά"
Κέντρο Διεθνούς και Ευρωπαικού Δικαίου.
Εθνικό Κέντρο Βιβλίου
Ινστιτούτο Συνταγματικών Ερευνών
Μητροπολιτικός Φορέας Ανάπλασης και Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Αττικής
Κεντρική Αγορά Πατρών
Διεθνής Ακαδημία Ελευθερίας
Μουσείο Επιστήμης και Τεχνολογίας
Κεφάλαιο Επιχειρηματικών Συμμετοχών Υψηλής Τεχνολογίας ΑΕ
Οι αρμοδιότητες των καταργούμενων φορέων θα μεταφερθούν στα εποπτεύοντα υπουργεία και στις αποκεντρωμένες κρατικές διοικήσεις, ενώ εξετάζεται και το ενδεχόμενο συγχωνεύσεων. ροσωπικό που απασχολείται σε ΝΠΙΔ και ανώνυμες εταιρείες που καταργούνται, θα απολύεται.
Σε οριστική κατάργηση θα οδηγηθεί και ο Οργανισμός Κωπαίδας, που πλέον δεν απασχολεί κανέναν υπάλληλο.
Οι απολύσεις
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΗΓΗ:.capital.gr
Εκτεταμένες αναπλάσεις στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, την υλοποίηση νέων αυτοκινητοδρόμων και την επέκταση του δικτύου του μετρό και του τραμ προβλέπει, μεταξύ άλλων, το ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής, το οποίο δόθηκε, χθες, σε διαβούλευση.
Το σχέδιο που εκπόνησαν οι αρχιτέκτονες του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας προβλέπει την αναμόρφωση της Αττικής με ορίζοντα το 2021, ωστόσο, το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι από πού θα προέλθει η χρηματοδότηση για την υλοποίηση των μεγαλεπήβολων παρεμβάσεων στην περιφέρεια των τεσσάρων εκατομμυρίων κατοίκων.
Τι προβλέπεται;
Στην Αθήνα
Για το κέντρο της Αθήνας, η ανάσχεση της απομάκρυνσης κατοίκων, η προσέλκυση νέων, η προσέλκυση επιχειρήσεων και η ανάδειξή του σε τουριστικό προορισμό διεθνούς εμβέλειας. Πυρήνας του «λίφτινγκ» θα είναι η ανάπλαση της Ακαδημίας Πλάτωνος και των προσφυγικών πολυκατοικιών της λεωφόρου Αλεξάνδρας και της απελευθερούμενης έκτασης του γηπέδου του Παναθηναϊκού (στο πλαίσιο της διπλής ανάπλασης).
Η παρέμβαση στην Ακαδημία Πλάτωνος με στόχο την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων με τα μεγάλα αρχαιολογικά μουσεία και η επέκταση προς τα δυτικά του προγράμματος ενοποίησης αρχαιολογικών χώρων σε σύνδεση με τον Κεραμεικό, την Ακαδημία Πλάτωνος και το λόφο του Ιππείου Κολωνού.
Θα προωθηθεί επίσης, η ανάπλαση της μικρής πλατείας Θησείου απέναντι από τον σταθμό ΗΣΑΠ, η ανάπλαση της μικρής πλατείας Αρχηγέτιδας μεταξύ Αρχαίας Αγοράς και Ρωμαϊκής Αγοράς, το οδικό δίκτυο στη βόρεια πλευρά της Πλάκας που ενώνει το Μοναστηράκι με την Ακρόπολη, η πεζοδρόμηση της οδού Βρυσακίου πίσω από τη Στοά του Αττάλου. Ακόμη απαιτείται η επανεξέταση της δυνατότητας μετατροπής των οδών Άρεως, Δεξίππου, Επαμεινώνδα, Πελοπίδα και Αιόλου σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας.
Ο Ελαιώνας φιλοδοξείται να μετατραπεί σε υποδοχέα καινοτομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα και λειτουργιών υψηλής προστιθέμενης αξίας με αξιοποίηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της περιοχής.
Στον Πειραιά
Θα προωθηθούν πεζοδρομήσεις αξόνων που φιλοξενούν δημόσια κτίρια και μνημεία αρχιτεκτονικού, καλλιτεχνικού και ιστορικού ενδιαφέροντος, καθώς και του δικτύου άρθρωσης των παραδοσιακών δραστηριοτήτων του νεώτερου Πειραιά. Συγκεκριμένα πρόκειται για τις ακτές Θεμιστοκλέους, Μουτσοπούλου και Κουντουριώτη και τη λεωφόρο Βασιλέως Γεωργίου. Παράλληλα, προωθούνται μελέτες και έργα πολεοδομικών και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, επέκτασης και αναβάθμισης ελεύθερων χώρων και πεζοδρόμων, επεμβάσεων επί των όψεων των κτιρίων ιστορικού και αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος.
Νέοι αυτοκινητόδρομοι
Θεσμοθετείται η υλοποίηση νέων οδικών αξόνων και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Συγκεκριμένα (σ.σ.: οι υφιστάμενες και νέες οδικές υποδομές του ρυθμιστικού):
- Αυτοκινητόδρομος (Νέα Εθνική Οδός) Αθηνών – Λαμίας – Θεσσαλονίκης / Παρακηφίσια Λεωφόρος (μέχρι την Λεωφόρο Ποσειδώνος)
-Αυτοκινητόδρομος (Νέα Εθνική Οδός) Αθηνών – Κορίνθου – Πατρών, στο τμήμα δυτικά της Λεωφ. Σχιστού.
- Λεωφόρος Σχιστού – Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω
- Αττική Οδός, από Ελευσίνα μέχρι τον Διεθνή Αερολιμένα Ελευθέριος Βενιζέλος (Νότια Πύλη) και την επέκταση αυτής μέχρι το Λαύριο
- Ελεύθερη Λεωφόρος Σταυρού-Ραφήνας, στο τμήμα από Α.Κ. με Αττική Οδό μέχρι διασταύρωση Ραφήνας και σύνδεση με την βόρεια πύλη του Διεθνούς Αερολιμένα Ελευθέριος Βενιζέλος.
- Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα (Κόμβος Αγ. Λουκά) – Θήβα : Νέος αυτοκινητόδρομος, ο οποίος θα συμβάλει στη μείωση των χρονοαποστάσεων στον άξονα ΠΑΘΕ, και θα αποφορτίσει την Παρακηφίσια Λεωφόρο και τον Αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Λαμίας στο τμήμα Αθηνών-Υλίκης, από πλευράς κυκλοφοριακής και περιβαλλοντικής
- Νέα Εθνική Οδός Αθηνών – Κορίνθου / Λεωφόρος Καβάλας, στο τμήμα δυτικά της Λεωφόρου Κων/πόλεως μέχρι τη Λεωφόρο Σχιστού
- Δυτική Περιφερειακή Υμηττού από τη συμβολή με την Αττική Οδό μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης (σύνδεση με την λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω αστικής σήραγγας )
- Λεωφόρος Κύμης, στο τμήμα σύνδεσης της Αττικής Οδού με τη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης
- Λεωφόρος Βουλιαγμένης (νοτίως σύνδεσης με Δυτική Περιφερειακή Υμηττού), με αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά διοχετευτικής ικανότητας
- Λεωφόρος Βούλας – Βάρης – Κορωπίου
- Οδική σύνδεση Διασταύρωσης Ραφήνας με λιμάνι Ραφήνας
- Υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας (με οδική χερσαία πρόσβαση από Λεωφόρο Σχιστού, εκτός οικιστικού ιστού Δήμου Περάματος και με αποκλεισμό επεκτασιμότητας στην κατεύθυνση διπλής ζεύξης προς Μέγαρα)
Μέσα μεταφοράς
Θα προωθηθεί η υλοποίηση δικτύου Προαστιακού Σιδηροδρόμου με τις ακόλουθες γραμμές και κλάδους (υφιστάμενους και μελλοντικούς):
α) Πειραιάς – Αθήνα – ΣΚΑ: Κεντρικός αστικός κορμός δικτύου ΟΣΕ
β) ΣΚΑ – Δουκ. Πλακεντίας – Κορωπί – Διεθνής Αερολιμένας Αθήνας – Λαύριο, με τη διακλάδωση Δουκ. Πλακεντίας – Ραφήνα : Εξυπηρέτηση Ανατολικής Αττικής / Μεσογείων / Λαυρεωτικής. Ο διάδρομος της παλαιάς γραμμής Λαυρίου στο τμήμα Σ/Σ Κάντζας – Παιανίας – Πόλης Κορωπίου διατηρείται για μελλοντική χρήση από ΜΣΤ.
γ) ΣΚΑ – Οινόη – Χαλκίδα / Οινόη – Θήβα: Εξυπηρέτηση Βόρειας Αττικής / Βοιωτίας / Εύβοιας
δ) ΣΚΑ – Κόρινθος – Κιάτο, με διακλάδωση Ισθμός – Λουτράκι: Ταχεία εξυπηρέτηση Δυτικής Αττικής / Θριασίου / Κορινθίας μέσω ΣΓΥΤ
ε) Αγ. Ανάργυροι – Ελευσίνα – Μέγαρα: Επαναλειτουργία παλαιάς γραμμής ΟΣΕ, για την εξυπηρέτηση Δυτικής Αττικής / Θριασίου Πεδίου (εναλλακτικά μπορεί να λειτουργήσει με Ελαφρύ Μετρό / Τραμ και να συνδεθεί με το δίκτυο του μετρό)
2) Δίκτυο Μετρό που θα συγκροτείται από τις ακόλουθες γραμμές και κλάδους:
α) Πειραιάς –Κέντρο Αθήνας– Κηφισιά – Ν. Ερυθραία (Γραμμή 1)
β) Ίλιον (ανταπόκριση με γραμμή (ε) του Προαστιακού)–Ανθούπολη-Κέντρο
Αθήνας – Ελληνικό – Γλυφάδα (Γραμμή 2)
γ) Πειραιάς– Νίκαια-Αιγάλεω –Κέντρο Αθήνας– Πλακεντία–Αεροδρόμιο (Γραμμή 3)
δ) Περισσός – Γαλάτσι – Κυψέλη – Κέντρο Αθήνας – Παγκράτι– Βύρωνας – Άνω
Ηλιούπολη / Κέντρο Αθήνας - Ζωγράφου – Λεωφ. Κηφισίας - Μαρούσι –
Λυκόβρυση / Εθνική Οδός Αθήνας – Θεσ/νίκης (Γραμμή 4)
3. Δίκτυο Τραμ / Ελαφρύ Μετρό (LRT)
Αποτελείται από τις ακόλουθες γραμμές και κλάδους:
α) Σύνταγμα – Π. Φάληρο – Βούλα
β) Π. Φάληρο – ΣΕΦ – Πειραιάς (Σταθμός ΗΣΑΠ/ΟΣΕ)
γ) Σύνταγμα – Πλ. Αιγύπτου – Άνω Πατήσια
δ) Στ. Λαρίσης – Νοσοκομεία Παίδων / Γουδί
ε) Καμίνια – Κέντρο Πειραιά-Φρεαττύδα / Χατζηκυριάκειο
στ)Πειραιάς – Κερατσίνι – Πέραμα - Σαλαμίνα (ως ελαφρύ μετρό)
ζ) Ελληνικό – Σταθμός Μετρό Αργυρούπολης
η) Λιμένας Κρουαζιερόπλοιων (Πειραϊκή) – Ακτή Ξαβερίου – Ακτή Κονδύλη –
Ηετιώνεια Ακτή – Δραπετσώνα: ειδικό Μέσο Σταθερής Τροχιάς για την εσωτερική
εξυπηρέτηση της λιμενικής ζώνης (εναλλακτικά μπορεί να είναι τραμ)
Παραλιακό μέτωπο
Για το παράκτιο μέτωπο σχεδιάζεται η διεύρυνση και ενίσχυση του δημόσιου, κοινόχρηστου χαρακτήρα της παράκτιας ζώνης με ελεύθερη πρόσβαση στη ζώνη αιγιαλού και παραλίας, εξασφάλιση της συνέχειας και βελτίωση των προσβάσεων στην ακτή από την ενδοχώρα. Σχεδιάζεται η προσφορά γης για την μετεγκατάσταση μονάδων στις οποίες είναι αναγκαία η παράκτια χωροθέτηση αλλά πρέπει να απομακρυνθούν από τον αστικό ιστό, ή από περιοχές αναπλάσεων.
ΠΗΓΗ:.capital.gr
Νάνος Βαλαωρίτης: Αυτό που ζούμε σήμερα είναι ένας αναμενόμενος εφιάλτης
Τον κίνδυνο μίας επικείμενης κοινωνικής έκρηξης, αν συνεχιστεί «η παράφρονη αυτή πολιτική» υπογραμμίζει σε συνέντευξή του στο «Έθνος της Κυριακής» ο ποιητής Νάνος Βαλαωρίτης.
Ερωτηθείς αν είχε φανταστεί ποτέ ότι θα ζούσαμε όσα συμβαίνουν σήμερα, ο ποιητής απαντά: «Αυτό που ζούμε σήμερα είναι ένας αναμενόμενος εφιάλτης που τον υποπτευόμασταν ότι θα 'ρχόταν κάποια μέρα για άγνωστες τότε σ' εμάς ακριβείς περιστάσεις, σαν ένα προμήνυμα καταστροφής που δεν ήταν δυνατόν να μαντέψεις το τι θα 'ταν, αλλά είχες μια ιδέα ότι θα 'ταν οικονομικής φύσεως, εφόσον περιοδικά στο σύστημα εμφωλεύουν τέτοιες θύελλες, όπως έγραφε ο Μαρξ, ότι τις εμπεριέχει το καπιταλιστικό καθεστώς, και μάλιστα όταν μοιάζει να λειτουργεί ως ο καπιταλισμός της κατανάλωσης με ευφορία, οπότε συσσωρεύονται δάνεια με το εύκολο χρήμα απ' τις πιστωτικές κάρτες, και τις φούσκες με τα δάνεια ακινήτων, οδηγώντας σε χρεοκοπίες του χρηματοπιστωτικού συστήματος, όπως μου το είχε προβλέψει ένας φίλος οικονομολόγος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ, φέρνοντας ως παράδειγμα ακριβώς αυτό το μοντέλο, αλλά ξεκινώντας στην Ιαπωνία. Δεν ξέρω αν το είχε προβλέψει τόσο κοντά στη Wall Street».
Αναφορικά με την άνοδο της Χρυσής Αυγής, ο κ. Βαλαωρίτης σχολιάζει πως «η επιλογή από ένα μέρος των ψηφοφόρων του ολοκληρωτικού δεδηλωμένου ΧΑ ρατσιστικού νεοναζισμού με εγκληματικές μεθόδους των SS, δηλαδή ταγμάτων εφόδου, όχι μόνο δεν είναι λύση, αλλά μας πηγαίνει πίσω στη φοβερή δεκαετία του '30 στη Γερμανία, όταν άκουγα τον Χίτλερ να γαβγίζει στο μικρό μου ραδιόφωνο από τα πρώτα, το 1935-39».
Ο ίδιος χαρακτηρίζει «στυγνή οικονομική δικτατορία» την Ευρωπαϊκή Ένωση, κάνοντας λόγο για «γυμνή βία», ενώ ερωτηθείς για το τι οφείλουμε να κάνουμε δίνει την εξής απάντηση:
«Εμείς έχουμε τα χέρια μας δεμένα απ' το ευρώ, αλλά μπορούμε να διατηρήσουμε τη διαύγειά μας και να κάνουμε πολεμική κριτική στην ευρωπαϊκή οικονομική ελίτ με επικεφαλής τη Γερμανία και να εξακολουθήσουμε να ζητάμε τις αποζημιώσεις πολέμου, την επιστροφή του αναγκαστικού δανείου κατοχής, να τους υπενθυμίζουμε, όπως κάνουν οι Εβραίοι το ολοκαύτωμά τους, το δικό μας με τις σφαγές και καταστροφές εκατοντάδων χωριών και χιλιάδων ανθρώπων, να μην τους αφήσουμε σε χλωρό κλαρί για όσα μας οφείλουν, είδατε πόσοι λίγοι Γερμανοί ήρθαν φέτος στην Ελλάδα, ξέρουν πολύ καλά ότι δεν είναι ευπρόσδεκτοι, πάνε οι ψευτοφιλίες των μεταπολεμικών χρόνων, και οι κούφιες μετάνοιες, δεν έχουμε δει ούτε ένα ευρώ απ' αυτούς, τα δάνεια δεν είναι αποζημιώσεις, τα μνημόνια λιτότητας είναι ληστρικά γιατί όλα τα χρήματα του ελληνικού Δημοσίου πάνε στους δανειστές, με επιτόκια δηλαδή στους Γερμανούς, δεν θ' αργήσει μια κοινωνική έκρηξη αν εξακολουθήσει αυτή η παράφρονη εκδικητική πολιτική. Αν σταματήσουμε την αντεπίθεση σ' αυτόν τον πόλεμο εντυπώσεων και μάλιστα κραυγάζοντας πιο δυνατά, κανένας δεν θα μας ακούσει. Επειδή από μας δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα, πρέπει να χτυπήσουμε στο κέντρο στη φωλιά τους».
Πάντως, ο ποιητής δηλώνει «απαίσια αισιόδοξος», και εξηγεί: «Αμα βλέπεις το άδικο και αγριεύεις είσαι αισιόδοξος, δεν σκύβεις κεφάλι. Θυμηθείτε το παράδειγμα του Μακρυγιάννη... Τα παιδιά του ανέτρεψαν αυτούς που τον παίδεψαν, τον κατεδίωξαν, τον βασάνισαν... Αισθάνομαι όλους τους Ελληνες παιδιά μου, είμαι αρκετά ηλικιωμένος για να έχω γνωρίσει πολλούς από αυτούς από μικρούς. Δεν πιστεύω να 'χει αλλάξει το μέταλλο της ψυχής τους. Αν αντισταθούν θα νικήσουν τους υπεύθυνους για ό,τι κακό επέβαλαν».
ΠΗΓΗ:newsbeast.gr
Με δημοψήφισμα οι ελβετοί ψηφοφόροι κατά πλειοψηφίαν απέρριψαν, σήμερα, τον περιορισμό στο μέλλον των υψηλών αποδοχών των στελεχών εταιρειών που εδρεύουν στην χώρα τους - να μη διαμορφώνεται ο υψηλότερος μηνιαίος μισθός εταιρικού στελέχους άνω και του 12πλάσιου του κατώτατου σε μία εταιρεία -ο οποίος, σε ό,τι αφορά τις εταιρείες στο ελβετικό έδαφος, ξεπερνά τα 2.350 ευρώ).
Στα τηλεοπτικά πλάνα, ψηφοφόροι αιτιολογώντας την ψήφο τους απάντησαν ότι δεν επιθυμούν "η Ελβετία να απωλέσει τη διεθνή ανταγωνιστικότητά της στον τομέα του επιχειρείν".
Την πρόταση υπέβαλε η "Πρωτοβουλία 1 : 12" κι αφού συγκεντρώθηκαν οι κατά νόμον απαιτούμενες υπογραφές πολιτών η πρόταση τέθηκε τελικά σε δημοψήφισμα.
Εκπρόσωπος της ίδιας πρωτοβουλίας εξέφρασε, σήμερα, "την απογοήτευσή του" γιά την έκβαση του δημοφηφίσματος.
Τα τελικά εκλογικά αποτελέσματα μέχρι στιγμής δεν είναι διαθέσιμα, αλλά την πληροφορία για την απόρριψη της πρότασης γιά τους εταιρικούς μισθούς μετέδωσαν, ήδη, τις πρώτες απογευματινές ώρες πολλά τηλεοπτικά δίκτυα της Ελβετίας στα ειδησεογραφικά δελτία.
Απέρριψαν, επίσης, οι ελβετοί ψηφοφορόροι την πρόταση τα τέλη της κυκλοφορίας να αυξηθούν, άμεσα, στα 81 ευρώ (100 ελβετικά φράγκα).
Η σημερινή αξία των τελών αυτής της κατηγορίας είναι 40 ελβετικά φράγκα.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Πώς συνδέονται οι ζημιές στο διυλιστήριο της Ελευσίνας με μια παλιά κλοπή ηλεκτρονικού αρχείου στην παλιά PETROLA του Ομίλου Λάτση και ένα βιογραφικό-«λάστιχο»;
Του Αλέξανδρου Μανωλόπουλου
Πριν από 24 χρόνια –όπως προκύπτει εξ εγγράφων– ένα στέλεχος της εταιρείας PETROLA είχε υποκλέψει το ηλεκτρονικό αρχείο του διυλιστηρίου δημιουργώντας μεγάλη ζημιά στα υπολογιστικά προγράμματα (software) του διυλιστηρίου, τα οποία δεν ανακτήθηκαν ποτέ. Στο memorandum εκείνης της εποχής αναφέρεται: «Σχετικά με το σβήσιμο των προγραμμάτων του συναδέλφου Ρούτση, την προσοχή μας τραβάει το μόνο κρυμμένο αρχείο του υποκαταλόγου με το όνομα ΑΡΕΤΗ».
Σε έρευνα που διεξήχθη, ένας υπάλληλος απαντάει ότι το μοναδικό αρχείο που δεν διεγράφη είναι αυτό με το όνομα «ΑΡΕΤΗ» διότι, σαν κρυμμένο (hidden), δεν σβήνεται με την εντολή delete του συστήματος. Ένας άλλος υπάλληλος κατέθεσε ότι ο κ. Διονύσιος Ρούτσης είχε φύγει για Αραβία και πήρε όλες τις δισκέτες μαζί του και ο υπολογιστής σταμάτησε να εργάζεται.
Γλίτωσε με άνωθεν εντολή
Η τότε διοίκηση της PETROLA είχε αποφασίσει να τον απολύσει (Ν. Γρηγοριάδης), αλλά μεσολάβησε άλλο στέλεχος που είναι υψηλόβαθμος παράγοντας στα ΕΛ.ΠΕ. και ματαίωσε την απόλυσή του! Σύμφωνα, μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο παράγοντας είναι ο αυθεντικός συνομιλητής του κ. Σπύρου Λάτση, ύστερα από τη δυσμένεια στην οποία έχει υποπέσει ο έτερος τοποτηρητής του λόγω της εμπλοκής του ονόματός του στους λογαριασμούς των Ναυπηγείων και του Άκη Τσοχατζόπουλου.
Εκείνος που δεν απολύθηκε τότε, όμως, σήμερα είναι γενικός διευθυντής των διυλιστηρίων του Νότου, δηλαδή υπεύθυνος και για το διυλιστήριο της Ελευσίνας. Και το έργο της Ελευσίνας παραδόθηκε με καθυστέρηση 3 χρόνων και κόστισε 1,4 εκατ. ευρώ, έναντι 700 εκατ. ευρώ.
Το ετεροχρονισμένο μεταπτυχιακό!
Ποιος είναι, όμως, ο κ. Διονύσιος Ρούτσης; Στο ενημερωτικό δελτίο εισαγωγής των μετοχών της PETROLA στο Χρηματιστήριο (2001) εμφανίζεται ως χημικός μηχανικός με μεταπτυχιακές σπουδές στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Το… δυστύχημα για τον ίδιο και τα ΕΛ.ΠΕ. είναι το γεγονός ότι το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο οργάνωσε τα μεταπτυχιακά του το 1996, και το 1997 άρχισαν να υλοποιούνται! Δηλαδή, από ποιο πανεπιστήμιο έλαβε μεταπτυχιακό πτυχίο ο κ. Ρούτσης;
Δέκα χρόνια αργότερα, στον ετήσιο απολογισμό του 2011, ο ίδιος κ. Ρούτσης συστήνεται ως γενικός διευθυντής συγκροτήματος Βιομηχανικών Εγκαταστάσεων, ως χημικός μηχανικός, απόφοιτος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Τι έγιναν τα μεταπτυχιακά;
Σε ανάλογες περιπτώσεις στην Ελλάδα σημειώθηκαν αποπομπές, όπως συνέβη με τον πρώην γενικό διευθυντή της ΕΑΒ κ. Θ. Χρονόπουλο, ο οποίος αποπέμφθηκε καθώς είχε πλαστό πτυχίο, ενώ ο κ. Ι. Γιαρέντης νέος πρόεδρος του ΑΔΜΗΕ δεν διέθετε καν πτυχίο. Σε εταιρείες του εξωτερικού οι ανακρίβειες των βιογραφικών οδηγούν σε παραίτηση, όπως συνέβη με τον γενικό διευθυντή της Yahoo.
Δύο εργατικά ατυχήματα στον Flexicocker
Στο διυλιστήριο της Ελευσίνας, τον Ιούνιο του 2013, κατά τη διάρκεια των αποτυχημένων προσπαθειών επανεκκίνησης της Μονάδας 32 τραυματίστηκε σοβαρά ένας εργαζόμενος. Με τραύματα στο πρόσωπο και το χέρι ο εργαζόμενος μεταφέρθηκε στο ΚΑΤ. Την ίδια στιγμή, καταγράφηκαν σημαντικά ρυπαντικά επεισόδια, καθώς απελευθερώθηκαν χιλιάδες κυβικά μέτρα καυσαερίων. Το περιστατικό δεν ήταν το μοναδικό, αφού σε λίγες ημέρες σημειώθηκε και δεύτερο όταν ένας εργαζόμενος πήγε να πάρει δείγματα από δεξαμενή. Η Μονάδα 32 (Flexicoker) είναι η συγκεκριμένη μονάδα που έχει προκαλέσει σημαντικές ζημιές στο διυλιστήριο. Για τη μονάδα έχουν πραγματοποιηθεί καταγγελίες από βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, σχετικά με παράβαση των περιβαλλοντικών όρων.
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΕΛΑΙΑ
Περίμεναν ζημιές και έβγαλαν κέρδη στο τρίτο τρίμηνο
«Μαγική εικόνα» ήταν για ακόμη μία φορά τα αποτελέσματα των Ελληνικών Πετρελαίων. Οι εκτιμήσεις των αναλυτών ανέμεναν ζημιές μεταξύ 26 εκατομμυρίων έως και 51 εκατ. ευρώ για το τρίτο τρίμηνο, και τελικώς τα καθαρά κέρδη (μετά φόρων) ήταν 2 εκατ. ευρώ. Πώς τα κατάφεραν και ανέτρεψαν αυτή τη δυσμενή εικόνα, όταν οι περισσότερες αναλυτές προσδοκούσαν ζημιές 25-30 εκατ. ευρώ; Το ερώτημα προκύπτει και από μια κρίσιμη λεπτομέρεια: το 2012 με πωλήσεις 9,5 εκατ. τόνων τα καθαρά κέρδη στο 9μηνο ήταν 209 εκατ. ευρώ. Τη φετινή περίοδο, με πωλήσεις 10,2 εκατ. τόνων, οι συνολικές ζημίες ήταν 171 εκατ. ευρώ!
Πώς γίνεται, επομένως, με μικρότερες πωλήσεις να βγάζεις κέρδη, και όταν οι πωλήσεις είναι υψηλότερες να βγάζεις κάθε τρίμηνο ζημιές; Η απάντηση δόθηκε στο προ 15νθημέρου φύλλο της «Α», καθώς η εταιρεία δουλεύει με δύο διυλιστήρια, αφού Θεσσαλονίκη και Σκόπια είναι πλέον εκτός, ενώ η Ελευσίνα λόγω των δυσχερειών δεν λειτουργεί στο 100% της δυναμικότητάς της.
Οι ζημιές στο τρίτο τρίμηνο αποτράπηκαν επίσης από τα περίφημα προγράμματα μετασχηματισμού. Η συνεισφορά στο τρίτο τρίμηνο ήταν 15 εκατ. ευρώ – δηλαδή σχεδόν όσες ζημιές περίμεναν οι αναλυτές. Κάτω από ένα ασαφές πρόγραμμα βελτίωσης ανταγωνιστικότητας καλύπτονται ακόμη και οι ζημίες. Από τη λογιστική κατάσταση 9μήνου, προκύπτει, επίσης, ότι μειώθηκε ο βραχυπρόθεσμος δανεισμός κατά 900 εκατ. ευρώ σε 1,4 δισ. ευρώ, ενώ πρόσφατα κυκλοφόρησε νέο ομόλογο αξίας 500 εκατ. ευρώ.
Επικοινωνία διά… μπουκώματος
Βέβαια, τα ερωτηματικά μας για το πτυχίο του κ. Ρούτση, καθώς επίσης και για τις εκτιμήσεις περί ζημιών που τελικά μεταφράστηκαν σε… κέρδη, έχουν απάντηση με… ονοματεπώνυμο. Όπως είχαμε αναφέρει σε σχετικά ρεπορτάζ για την επικοινωνιακή πολιτική των ΕΛ.ΠΕ. και ΕΚΟ προ τριμήνου, στις εν λόγω εταιρείες με… πασαδόρο στα διαφημιστικά κονδύλια τον κ. Ευάγγελο Στράνη –τον οποίο είχαμε μετονομάσει σε (Αρχ)άγγελο της διαφήμισης– όλα είναι δυνατά.
Με γρήγορες κινήσεις, το Μέσον που θα ασχοληθεί με τα ενδότερα των ΕΛ.ΠΕ. και ΕΚΟ σύντομα θα… μπουκώσει από πακτωλό «ενημερώσεων» και θα βάλει στην άκρη τα κακώς κείμενα.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι πώς στην πρακτική αυτή τού «δούναι και λαβείν» σε μια κρατική κατά ένα μεγάλο ποσοστό εταιρεία δεν αντιδρούν οι διορισμένοι από την κυβέρνηση κ.κ. Χρήστος-Αλέξης Κομνηνός (πρόεδρος ΕΛ.ΠΕ.) και Ιωάννης Ψυχογιός (διευθύνων σύμβουλος ΕΚΟ).
Ακόμη, είναι άξιον απορίας πώς τόσο ο υφυπουργός Ενέργειας κ. Μάκης Παπαγεωργίου αλλά και ο υπουργός κ. Γιάννης Μανιάτης περιμένουν αδρανείς στις ύποπτες ενέργειες ενός αμφιλεγόμενου ατόμου, που έφτασε να λύνει και να δένει στα ΕΛ.ΠΕ. και στην ΕΚΟ κατά το δοκούν. Αν κανείς απορεί γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ ανεβαίνει στις δημοσκοπήσεις, η απάντηση στις απορίες του είναι το «παράδειγμα» 4-5 (Αρχ)αγγέλλων σε διάφορους τομείς του δημόσιου τομέα, την ώρα που 600.000 νοικοκυριά δεν έχουν φως. Πετρέλαιο όμως προφανώς κατά τον κ. Στράνη διαθέτουν
ΠΗΓΗ:.iapopsi.gr
ΣΧΟΛΙΟ: Δημοσίευση του άρθρου δε σημαίνει ότι η petrelaiopigi συμμερίζεται την άποψη του συντάκτη.
Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν χαιρέτισε τους συμμετέχοντες της επίσημης τελετής, αφιερωμένης στην έναρξη της κατασκευής του τμήματος του αγωγού φυσικού αερίου «Νότιο Ρεύμα» στο έδαφος της Σερβίας.
«Το «Νότιο ρεύμα» θα συνδέσει μέσω του πυθμένα της Μαύρης θάλασσας τα πλούσια κοιτάσματα του ρωσικού φυσικού αερίου με τις κύριες αγορές της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Έτσι, θα εξασφαλιστεί η αξιόπιστη παροχή του φυσικού αερίου στους Ευρωπαίους καταναλωτές χωρίς τους κινδύνους της διαμετακόμισης. Αυτό θα συμβάλει σημαντικά στην ενίσχυση της διεθνούς ενεργειακής ασφάλειας», - αναφέρεται στο χαιρετισμό.
Το μήκος του σερβικού τμήματος του «Νότιου ρεύματος» θα είναι περίπου 420 χλμ, η χωρητικότητά του θα είναι 40,5 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Και όμως οι πρώτοι που είχαν φτιάξει στα χαρτιά το "μακεδονικό" μόρφωμα είναι οι υποτιθέμενοι σύμμαχοί μας οι Δυτικοί, και αυτό γιατί έτσι θεωρούσαν ότι θα εμποδίσουν την κάθοδο των Ρώσων στα "θερμά" νερά.
Τελικά θα πρέπει να προσέχουμε με ποιούς κάνουμε "παρέα"
“Βαλκανική Ομοσπονδία” στην οποία θα έπρεπε να ενταχθούν η Βουλγαρία, η Γιουγκοσλαβία, η Τουρκία, η Ελλάδα, η Αλβανία και η «Μακεδονία» όπως την ανέφεραν σχεδίαζαν οι Δυτικοί από το 1940 ακόμη .
Εμπνευστής της ιδέας που στόχο είχε να κρατήσει τη Σοβιετική Ένωση μακρυά από τα Βαλκάνια, ήταν ο Ουίνστον Τσώρτσιλ που “οραματιζόταν” μια Ομοσπονδία που θα ήταν ανεξάρτητη κρατική οντότητα, υπό την εποπτεία της Μεγάλης Βρετανίας!
Οι αποκαλύψεις αυτές περιλαμβάνονται σ΄ ένα μακροσκελές άρθρο Ρώσου που έχει δημοσιευθεί στο nvo.ng.ru. Τα όσα αναφέρει είναι συγκλονιστικά και δείχνουν ότι οι Δυτικοί Σύμμαχοι δεν είχαν κανένα πρόβλημα να ονομάζουν τα Σκόπια “Μακεδονία” και επίσης δεν νοιάζονταν και πολύ για την εθνική οντότητα της Ελλάδας την οποία πολύ εύκολα “συμπεριελάμβαναν” σε μια “Ομοσπονδία” σχεδιασμένη μόνο για να εξυπηρετήσει τα δικά τους συμφέροντα.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΗΓΗ:defencenet.gr/
Οι Τούρκοι "Άλωσαν τη νεκρή ζώνη"
Αποκάλυψη της εφημερίδος ''Χαραυγή '' ότι οι Τούρκοι προέλασαν και κατέλαβαν περί τα 24 τετραγωνικά χιλιόμετρα Κυπριακή γη στην νεκρά Ζώνη και τη παρέδωσαν σε Τουρκοκύπριους με την ανοχή αν όχι την συνενοχή των ανδρών της Ειρηνευτικής Δύναμης του ΟΗΕ ...Η Ιστορία επαναλαμβάνεται !
Το περιστατικό αυτό δεν φάνηκε ικανό να συνετίσει τον Προεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Αναστασιάδη που επιδιώκει συναντήσεις και διαπραγματεύσεις με τον Κατοχικό ηγέτη Έρογλου !
Η Στρατιωτική κίνηση των κατοχικών δυνάμεων της Κύπρου έγινε μετά από απόφαση των ''Ελληναράδων'' της Κυπριακής Δημοκρατίας και των Τουρκοκυπριακών αντιπροσώπων για άρση των ναρκοπεδίων στη περιοχή !
Ίσως η πολεμική αυτή πράξη μας κάνει και εμάς λίγο ποιό σοφούς στον Έβρο ,όπου να θυμηθούμε ότι δώσαμε δεκάδες χιλιάδες ευρώ σε Μ.Κ.Ο που χρησιμοποιώντας Πακιστανούς ,προχώρησε σε άρση των ναρκοπεδίων στην Περιοχή του Έβρου !
Ο Υπουργός Άμυνας της Κύπρου μιλώντας στο RIK έκανε λόγω για διάβημα και για επιστολή που θα στείλουν στα Ηνωμένα Έθνη τις επόμενες ημέρες ...Τρέχα γύρευε !
Αυτό σημαίνει απλά και να το καταλάβουμε σε απλά Ελληνικά :
Δικό σου είναι ότι μπορείς να προστατεύεις !
Η εφημερίδα "Χαραυγή" υπό τον τίτλο "Αλωσαν τη νεκρή ζώνη" γράφει ότι με την ανοχή της Ειρηνευτικής Δύναμης, οι κατοχικές δυνάμεις κατέλαβαν και παρέδωσαν σε Τουρκοκύπριους γεωργούς και εποίκους δεκάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα γης που ανήκουν σε Ελληνοκύπριους
ΠΗΓΗ:veteranos.gr
Έναν αναλυτικό πίνακα με τους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσιάζει σε νέο δημοσίευμά της η γαλλική εφημερίδα «Le Monde», με αφορμή την απόφαση της Γερμανίας να θεσπίσει μηνιαίο κατώτατο μισθό.
Η χώρας μας μαζί με την Πορτογαλία και την Πολωνία είναι οι χώρες με τους πιο χαμηλούς κατώτατους μισθούς στην Ευρωζώνη, ενώ στην τελευταία θέση βρίσκεται η Βουλγαρία με κατώτατο μισθό μόλις 159 ευρώ το μήνα.
Όσον αφορά την Ελλάδα, η Eurostat καταγράφει μισθό 684 ευρώ και όχι 586 ευρώ, καθώς οι Έλληνες μισθωτοί εξακολουθούν να λαμβάνουν 14 μισθούς ετησίως.
Ο κατώτατος μισθός στο Λουξεμβούργο είναι πάντως σχεδόν δωδεκαπλάσιος από τον κατώτατο μισθό στη Βουλγαρία καθώς διαμορφώνεται στα 1.874 ευρώ το μήνα και στο Βέλγιο στα 1.502 ευρώ.
Μηνιαίες κατώτατες αποδοχές:
-Λουξεμβούργο 1.921 €
-Βέλγιο 1.502 €
-Ολλανδία 1.478 €
-Ιρλανδία 1.462 €
-Γαλλία 1.430 €
-Βρετανία 1.190 €
-Ισπανία 645 €
-Ελλάδα 586 €
-Πορτογαλία 485 €
-Πολωνία 383 €
ΠΗΓΗ:.defencenet.gr