Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου 2014

Ξαναμπαίνει δυνατά στο παιχνίδι της θέρμανσης το πετρέλαιο- κάτω και η βενζίνη


Με πτωτική τάση κινείται το πετρέλαιο θέρμανσης, αν κρίνουμε από το γεγονός ότι πέρυσι τον Οκτώβριο βρισκόταν στο 1,27 ευρώ το λίτρο και φέτος πωλείται έναντι 1-1,04 ευρώ, ενώ δεν αποκλείεται η τιμή του να μειωθεί ακόμα περισσότερο.
Αυτή είναι μια από τις χαμηλότερες τιμές που έχουν δει καταναλωτές τα τελευταία χρόνια, ενώ χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι για τους δικαιούχους του επιδόματος η τιμή αγοράς του πετρελαίου είναι μεταξύ 65 και 69 λεπτών το λίτρο.
Από σήμερα μάλιστα η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης λογικά θα μειωθεί περαιτέρω. Χθες η διεθνής τιμή του μαύρου χρυσού έκλεισε σε χαμηλό επίπεδο δύο ετών, έπειτα και από τα στοιχεία που έδειξαν μεγαλύτερη των εκτιμήσεων αύξηση στα αποθέματα αργού.
Ειδικότερα, το συμβόλαιο αργού παραδόσεως Δεκεμβρίου υποχώρησε κατά 1,97 δολάρια ή 2,4% πέφτοντας στα 80,50 δολάρια το βαρέλι στο Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης. Πρόκειται για το χαμηλότερο κλείσιμο από τις 28 Ιουνίου του 2012.
Το συμβόλαιο αργού τύπου brent έχασε 1,51 δολάρια ή 1,8% στα 84,71 δολάρια το βαρέλι στο ICE του Λονδίνου, σημειώνοντας το τρίτο χαμηλότερο κλείσιμο στο έτος.
Σημειώνεται ότι και οι δύο δείκτες έχουν υποχωρήσει περίπου 25% από τα υψηλά του Ιουνίου.
Νωρίτερα τα κυβερνητικά στοιχεία των ΗΠΑ έδειξαν ότι τα αποθέματα αργού αυξήθηκαν κατά 7,1 εκατ. βαρέλια την εβδομάδα, ξεπερνώντας κατά πολύ τις εκτιμήσεις των αναλυτών που ανέμεναν αύξηση αποθεμάτων κατά 2,5 εκατ. βαρέλια.
Πριν την ανακοίνωση των αποθεμάτων το πετρέλαιο διαπραγματευόταν πέριξ των 82,55 δολαρίων.
Σύμφωνα με τις τελευταίες εκθέσεις των αναλυτών, οι τιμές του πετρελαίου θα παραμείνουν χαμηλές το πρσεχές διάστημα. Η μείωση του ενεργειακού κόστους ισοδυναμεί με “μάννα εξ ουρανού” για την παγκόσμια οικονομία και τις εθνικές οικονομίες των πιο εξαρτημένων απ’ αυτό χωρών (βλέπε Ελλάδα) -εξαιρούνται φυσικά οι οικονομίες των πετρελαιοπαραγωγών κρατών.
Ειδικότερα για την ευρωζώνη η εξέλιξη είναι καλοδεχούμενη για δύο επιπλέον λόγους: Αφενός επειδή όλα δείχνουν ότι η οικονομία της ετοιμάζεται για μια ακόμη βουτιά σε ύφεση και αφετέρου επειδή η πτώση των τιμών του πετρελαίου συμπίπτει με την υποχώρηση του ευρώ έναντι του δολαρίου (οι αγοραπωλησίες πετρελαίου γίνονται, ως γνωστόν, σε δολάρια).
Αντέχει η βενζίνη
Αντίθετα με το πετρέλαιο, δεν συμβαίνει το ίδιο με τις βενζίνες. Πέρυσι τέτοια εποχή η μέση τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα ήταν στα 1,65 ευρώ το λίτρο. Σε λίγο χαμηλότερα επίπεδα, αλλά πάντως λίγο πάνω από τα 1,60 ευρώ το λίτρο, βρίσκεται και σήμερα. Οπως πάντως όλα τα καύσιμα, έτσι και η δική της τιμή κινείται πτωτικά. Φυσικά υπάρχουν και πρατήρια που πωλούν αμόλυβδη αρκετά κάτω από τα 1,60 ευρώ (μεταξύ 1,50-1,55 ευρώ), αλλά σπανίζουν. Στην Αττική πάντως η μέση τιμή βρίσκεται λίγο κάτω από τα 1,60 ευρώ.


ΠΗΓΗ:energypress.gr

ΕΡΕΥΝΑ ΣΟΚ!!! 26 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ!!!ΤΟ ΤΣΕΡΝΟΜΠΙΛ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ!!!!ΔΕΙΤΕ ΣΕ ΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ!!!


Ποσότητες του ραδιενεργού καισίου 137 εντόπισαν επιστήμονες σε περιοχές της Βορειοδυτικής Ελλάδας, γεγονός που αποδεικνύει ότι, 26 χρόνια μετά, το Τσερνόμπιλ εξακολουθεί να στοιχειώνει μεγάλες εκτάσεις εδαφών της χώρας.
Η έρευνα των ελλήνων ειδικών από τα Πανεπιστήμια της Αθήνας και των Ιωαννίνων παρουσιάστηκε χθες στο Πανελλήνιο Συμπόσιο Πυρηνικής Φυσικής που πραγματοποιείται στο Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών.

  
Αυτό που προκαλεί έκπληξη στους ειδικούς είναι ότι το καίσιο 137, το οποίο αποτελεί ένα ανθρωπογενές στοιχείο – κατάλοιπο πυρηνικής έκρηξης – έμεινε στις ίδιες περιοχές της Ελλάδας στις οποίες έπεσε πριν από 26 χρόνια. Το καίσιο 137 είναι κατεξοχήν ραδιενεργό στοιχείο αλλά επί του παρόντος στη χώρα μας κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά τι επιπτώσεις είχε ή έχει στον άνθρωπο και στο οικοσύστημα. Εντοπίστηκε βεβαίως σε μικρότερες ποσότητες από ό,τι στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όμως όλα αυτά τα χρόνια ούτε τα χιόνια ούτε οι βροχές στάθηκαν ικανές να ξεπλύνουν τα εδάφη από την παρουσία του. Ο μεγαλύτερος όγκος του καισίου 137 – που εκπέμπει ακτινοβολία Γ – βρίσκεται στα πρώτα 10 εκατοστά του εδάφους.
«Τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις καισίου 137 εντοπίσαμε στο βόρειο τμήμα του Νομού Τρικάλων και στο νότιο τμήμα του Νομού Γρεβενών», λέει στα «ΝΕΑ» ο Θανάσης Γκοντελίτσας, επίκουρος καθηγητής Ορυκτοχημείας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, που μετείχε στην έρευνα. «Επισκεφθήκαμε περιοχές στις οποίες, όπως είχε αποδειχθεί από μετρήσεις που είχε διενεργήσει τη δεκαετία του 1990 ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Σίμος Σιμόπουλος, είχαν κατακαθήσει μεγάλες ποσότητες καισίου 137, προερχόμενες από την έκρηξη στον πυρηνικό αντιδραστήρα του Τσερνόμπιλ».
Τα δείγματα που έλαβαν οι ειδικοί έδειξαν ότι τα κατάλοιπα εκείνης της καταστροφής δεν έχουν εξαλειφθεί από εδάφη της χώρας.
Ο κ. Γκοντελίτσας μαζί με τον Θοδωρή Μερτζιμέκη, επίκουρο καθηγητή Φυσικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, και τον τελειόφοιτο φοιτητή Γιάννη Ιωαννίδη, έλαβαν δείγματα εδάφους σε βάθος μέχρι 30 εκατοστά από μη καλλιεργούμενες εκτάσεις ημιορεινών περιοχών των δύο νομών. Τα αποξήραναν με αέρα και τα κοσκίνισαν ώστε κάθε σωματίδιο εδάφους να είναι μικρότερο από 2 χιλιοστά. Στη συνέχεια τα μετέφεραν στο Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων όπου με τη μέθοδο της φασματοσκοπίας ακτίνων Γ υψηλής διακριτικής ικανότητας, και υπό την εποπτεία του καθηγητή Κωνσταντίνου Ιωαννίδη, μέτρησαν πόσο επιβαρημένα ήταν τα δείγματα από τη ραδιενέργεια του εκλύθηκε από το Τσερνόμπιλ. Διαπίστωσαν ότι η περιεκτικότητα των εδαφών σε καίσιο 137 κυμαινόταν ως επί το πλείστον από 20 μπεκερέλ αν κιλό χώματος μέχρι 97 μπεκερέλ η μέγιστη τιμή, που συνιστά «ανησυχητικό επίπεδο».
Το καίσιο 137 δεν υπάρχει μόνο του στη φύση. Προέρχεται από εκρήξεις σε πυρηνικούς αντιδραστήρες ή πυρηνικές δοκιμές. Ακόμη και από εκρήξεις ατομικών βομβών. Αν μπορούσε κανείς να δει με μικροσκόπιο τα εδάφη της χώρας στα οποία υπάρχει ακόμη, θα έβλεπε άτομα καισίου προσκολλημένα σε σωματίδια εδάφους. «Το γεγονός ότι ακόμη και σε βάθος μόλις πέντε εκατοστών εντοπίστηκε καίσιο 137 σημαίνει ότι όλα αυτά τα χρόνια παρέμεινε έτσι όπως έπεσε για πρώτη φορά».


ΠΗΓΗ:periergaa.blogspot.gr

ΤΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΤΟΥ ΕΝΦΙΑ !...




ΠΗΓΗ:logoplokies.blogspot.gr

Πώς το φθηνό πετρέλαιο μπορεί να γίνει πρόβλημα για τις αεροπορικές


Του Justin Bachman

Τις τελευταίες εβδομάδες τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του πετρελαίου βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση, αγγίζοντας χαμηλά κάτω από τα 80 δολάρια το βαρέλι. Σπουδαία νέα για τις αεροπορικές, σωστά; Ίσως και όχι. 

Εδώ και περίπου 35 χρόνια, τα φθηνά καύσιμα είναι κάτι σαν το «τραγούδι των Σειρήνων» για τα στελέχη αεροπορικών εταιρειών. Ανέβαζαν τον αριθμό των πτήσεων και μαζί την όποια υπηρεσία μπορούσε να επιβιώσει στον ταξιδιωτικό κλάδο. Τα φθηνά καύσιμα μπορούν να κάνουν τις πτήσεις μηδενικών εσόδων κερδοφόρες, γεγονός που με τη σειρά του ενισχύει την άποψη πως τα νέα δρομολόγια μπορούν να τονώσουν τα έσοδα με μικρό κόστος. Τα φτηνά καύσιμα επιτρέπουν επίσης σε μια αεροπορική εταιρεία να πειραματιστεί πιο δραστικά με τα δρομολόγια στην προσπάθεια να αρπάξει μερίδιο αγοράς από τους ανταγωνιστές της.

«Αν το πετρέλαιο διατηρήσει την πτωτική του τάση, αλλάζει εντελώς, ξανά, τα οικονομικά του κλάδου», λέει ο Seth Kaplan, managing partner του περιοδικού Airline Weekly, που εστιάζει στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών.

Με το φθηνότερο πετρέλαιο, ο Kaplan προβλέπει ότι πολλές αεροπορικές εταιρείες θα πετούν και σε περιόδους εκτός αιχμής, λόγω του χαμηλού κόστους των έξτρα πτήσεων. Παράλληλα, ενδέχεται να εμπλουτιστούν τα πτητικά προγράμματα της Τρίτης και του Σαββάτου, που είναι οι μέρες με τη μικρότερη ταξιδιωτική κίνηση.

Η δυνατότητα αυτή προκαλεί νευρικότητα σε ορισμένους αναλυτές της Wall Street, που ανησυχούν πως αν το πετρέλαιο παραμένει αρκετά φθηνό για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, οι χαμηλότερες τιμές θα ωθήσουν τις αεροπορικές εταιρείες να «ξανακυλήσουν» στη χρήση μεγάλου μέρους της δυναμικότητάς τους.

«Έχουμε την αίσθηση ότι αυτός ο κλάδος χρειάζεται τώρα, περισσότερο από ποτέ, μια αύξηση των τιμών του πετρελαίου», έγραψε την περασμένη εβδομάδα σε σημείωμα προς τους πελάτες τους ο Wolfe Research, αναλυτής Hunter Keay. «Η πειθαρχία στη συγκρατημένη χρήση της δυναμικότητας μοιάζει (για μερικούς) να είναι μια θεωρητική έννοια, στην καλύτερη».

Το αργό τύπου brent, ο ενεργειακός δείκτης που παρακολουθούν τα περισσότερα στελέχη αεροπορικών εταιρειών για το συσχετισμό του με το κόστος καυσίμων, έχει μειωθεί 22% το τρέχον έτος: την Παρασκευή έκλεισε στα 86 δολάρια. Μια μέρα νωρίτερα, ο δείκτης Brent είχε διολισθήσει σε χαμηλό τεσσάρων ετών, κάτω από τα 83 δολάρια. Παρατηρούμε μια απότομη αντιστροφή της τάσης των τελευταίων ετών: μετά την εκτόξευση του πετρελαίου κοντά στα 150 δολάρια το βαρέλι τον Ιούλιο του 2008, οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες προχώρησαν σε ριζική αναδιάρθρωση ούτως ώστε να μπορούν να αντιμετωπίζουν το κόστος του πετρελαίου σε όποιο επίπεδο κι αν είναι αυτό. Η προσπάθεια αυτή υποβάθμισε τη σημασία των υψηλών ή χαμηλών τιμών πετρελαίου –η έντονη μεταβολή προς πάσα κατεύθυνση είναι τώρα ο εχθρός- ενώ μετέτρεψε το ακριβό πετρέλαιο σε κάτι σαν εμπόδιο για τις νέες πτήσεις. 

Μια bear market στα συμβόλαια πετρελαίου δεν είναι ούτε κατά διάνοια το χειρότερο πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι αεροπορικές εταιρείες: το πετρέλαιο των 80 δολ. το βαρέλι είναι εξαιρετικά επωφελές, σε σύγκριση με αυτό των 100. Είναι μια μεταβολή που αξίζει δισεκατομμύρια δολάρια για το σύνολο του κλάδου. Με όλα τα άλλα σταθερά, όταν το λεγόμενο κόστος εισροών ενός μεταφορέα μειώνεται –και τα ναύλα όχι- ακολουθεί μια υγιής διεύρυνση των περιθωρίων κέρδους. «Οι μειώσεις των τιμών των καυσίμων που παρατηρήσαμε στην αγορά αποτελούν μια τεράστια ευκαιρία κοιτώντας μπροστά», δήλωσε την περασμένη εβδομάδα στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα τριμήνου ο CEO της Delta Air Lines (DAL) Richard Anderson, αναφερόμενος στην προοπτική κερδοφορίας. 

Σε μια εποχή υψηλής ζήτησης από τους καταναλωτές των ΗΠΑ, το χαμηλό κόστος των καυσίμων ουσιαστικά «ικετεύει» τις αεροπορικές εταιρείες να προσθέσουν πτήσεις. Η μεγαλύτερη δυναμικότητα μπορεί να μειώσει τους ναύλους, αλλά οι επιπλέον πτήσεις μειώνουν το μοναδιαίο κόστος μιας αεροπορικής εταιρείας: ακριβοί συντελεστές όπως τα αεροπλάνα, ο εξοπλισμός εδάφους και οι εργαζόμενοι καθίστανται πιο παραγωγικοί, καθώς τίθενται σε μεγαλύτερη χρήση. Και έπειτα υπάρχει αύξηση εσόδων που προέρχεται από την πώληση περισσότερων εισιτηρίων. Η American (AAL), για παράδειγμα, δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι θα προσθέσει δρομολόγια το Μάρτιο από το Μαϊάμι και το Λος Άντζελες. Τον περασμένο μήνα, η Delta ανακοίνωσε ότι θα εγκαινιάσει πτήσεις από το Λος Άντζελες προς το Όστιν, το Ντάλας και το Σαν Αντόνιο στο Τέξας την άνοιξη. 

«Δεν ξέρω αν θα έκαναν τέτοιες ανακοινώσεις με το πετρέλαιο στα 100 δολάρια», λέει ο Kaplan. «Υπάρχουν πράγματα που γίνονται στα $90 [το βαρέλι] και δεν γίνονται στα $100 και πράγματα που γίνονται στα $80 αλλά όχι στα $90».


ΠΗΓΗ:capital.gr

Στη Γερμανία τα νοικοκυριά πληρώνουν τις ΑΠΕ και οι μεταπωλητές κερδίζουν. Στην Ελλάδα ποιος νομίζετε ότι θα πληρώνει μόνιμα;


Είδαμε προχθές το Μανιάτη να υπόσχεται συνέχιση της εγκατάστασης αιολικών στη χρεοκοπημένη χώρα, αδιαφορώντας για τις συνέπειες στους πολίτες. Πάμε λοιπόν μέχρι τη Γερμανία να δούμε τι έγινε στις τιμές του ηλεκτρισμού μετά τη φρενήρη εγκατάσταση αιολικών και Φ/Β τα προηγούμενα χρόνια.

Η Destatis είναι η Στατιστική Υπηρεσία της Γερμανίας κι έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα ένα πολύ ενδιαφέρον γράφημα, που δείχνει την εξέλιξη των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας στη Γερμανία από το 2000.

Οι τιμές αυξάνονται διαρκώς, αλλά με διαφορετικό ρυθμό για την κάθε ομάδα καταναλωτών. Από τον Ιανουάριο 2000 μέχρι τον Αύγουστο 2014 οι τιμές για τα νοικοκυριά (πορτοκαλί γραμμή) σχεδόν διπλασιάστηκαν, καθώς η αύξηση είναι 92%. Προσέξτε ιδιαίτερα ότι η πορτοκαλί γραμμή είναι η μόνη με σταθερά ανοδική κλίση κι απ' το 2012 μετατοπίστηκε παράλληλα σε υψηλότερο επίπεδο!

Οι μεγάλοι βιομηχανικοί καταναλωτές (σκούρα μπλε γραμμή) είδαν επίσης τα τιμολόγιά τους να αυξάνονται κατά 76%. Ποιοί είναι σε πολύ καλύτερη μοίρα; Μόνο οι μεταπωλητές ενέργειας (μπλε  γραμμή), που πληρώνουν 4% λιγότερα! Η χαρά των χρηματιστών!

Τον Ιούλιο 2008 σημειώθηκε το υψηλό όλων των εποχών για τους μεταπωλητές (+76% ως προς τον Ιανουάριο 2000), αλλά από τότε τα πράγματα άλλαξαν, καθώς με την οικονομική κρίση μειώθηκε η ζήτηση και η τιμή έπεσε, ιδίως μετά το 2011. Τα νοικοκυριά συνέχισαν και μετά τον Ιούλιο 2008 να πληρώνουν όλο και περισσότερα (+36% απ' τον Ιούλιο 2008 μέχρι τον Αύγουστο 2014), ενώ οι μεγάλοι βιομηχανικοί καταναλωτές πληρώνουν τον Αύγουστο 2014 μόλις 5% περισσότερο απ' τον Ιούλιο 2008. Τι συντέλεσε στην αύξηση; Η επιβολή κρατικών βαρών, όπως φόρος ηλεκτρισμού και το τέλος ΑΠΕ (EEG). 

Γιατί πέφτει η τιμή για τους μεταπωλητές; Επειδή υπάρχουν διαθέσιμες μεγάλες ποσότητες τυχαίας ή στοχαστικής ενέργειας απ' τα αιολικά και τα Φ/Β, ενέργεια που χρυσοπληρώνεται με τις επιδοτήσεις, αλλά έχει πολύ χαμηλό μεταβλητό κόστος και πουλιέται φθηνά στη χονδρική αγορά, πιέζοντας μέχρι μηδενισμού τα περιθώρια κέρδους των συμβατικών μονάδων και οδηγώντας πολλές μονάδες φυσικού αερίου στο κλείσιμο, αποσταθεροποιώντας ταυτόχρονα συνολικά το ηλεκτρικό σύστημα, αφού μειώνονται τα περιθώρια διαθέσιμης ισχύος. Εμπρός στο δρόμο που χάραξε η Καλιφόρνια στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και που τον πλήρωσε με τα μεγαλοπρεπέστατα μπλακ άουτ το 2000 και 2001!
Βέβαια τα "μαθήματα απ' την Καλιφόρνια" δεν τα ξεχνάει εύκολα κανείς, γι' αυτό τώρα το νέο "εφεύρημα" αποτελούν οι διάφοροι "Μηχανισμοί Διασφάλισης Ισχύος". Οι καταναλωτές να' ναι καλά, να πληρώνουν τα πειράματα των πολιτικών και των διαφόρων ολιγοπωλίων. Πειράματα κυριολεκτικά "στου κασίδη το κεφάλι" ... Οι καταναλωτές που στη χρεοκοπημένη Ελλάδα δεν έχουν να πληρώσουν πια το ρεύμα κι ο Μανιάτης βρήκε πάλι τη λύση, έκανε "κοινωνικό τιμολόγιο" για τους μισούς Έλληνες, που το πληρώνουν οι υπόλοιποι μισοί, αφού "τζάμπα γεύμα δεν υπάρχει". (Αυτό φυσικά ισχύει και για την υπόσχεση του Συριζα να δίνει σε κάποιες κοινωνικές ομάδες τζάμπα ρεύμα). Και οι απλήρωτοι λογαριασμοί όλο και συσσωρεύονται, έφτασαν πρόσφατα το 1,7 δισ. ευρώ, περισσότερο απ' όσο θα κοστίσει ο νέος λιγνιτικός ΑΗΣ Πτολεμαϊδας, η μόνη εγγύηση, σύμφωνα με τη Μελέτη Επάρκειας Ισχύος 2013-2020 του ΑΔΜΗΕ, ότι η χώρα θα έχει ρεύμα το 2020.


ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΑ.......



Η πολλή διαφήμιση δεν είναι τυχαία θα σκάσουν άραγε και οι δυο οι μπόμπες; 

ΥΠΕΚΑ: Υπεγράφη η απόφαση για την εκμίσθωση του λιγνιτωρυχείου της Βεύης

ΥΠΕΚΑ: Υπεγράφη η απόφαση για την εκμίσθωση του λιγνιτωρυχείου της Βεύης
Την απόφαση για την εκμίσθωση του δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης του δημόσιου λιγνιτοφόρου χώρου στην περιοχή Βεύης της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας υπέγραψε ο Υφυπουργός ΠΕΚΑ, Μάκης Παπαγεωργίου.

Όπως σημειώνει το ΥΠΕΚΑ στη σχετική ανακοίνωση, μετά από σειρά διαδικασιών και αφού συζητήθηκαν και στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου του Ελληνικού Κοινοβουλίου οι όροι της σύμβασης για την εν λόγω  εκμίσθωση, υπεγράφη η Υπουργική Απόφαση, που αποτελεί ένα από τα τελευταία βήματα για την επαναλειτουργία του λιγνιτωρυχείου της Βεύης. Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί πλήρως με την κύρωση της σύμβασης μίσθωσης από την Ολομέλεια της Βουλής.

Η επαναλειτουργία του λιγνιτωρυχείου της Βεύης συνεισφέρει απόλυτα στην  απρόσκοπτη και αποδοτική λειτουργία μονάδων ηλεκτροπαραγωγής διασφαλίζοντας περαιτέρω την ενεργειακή επάρκεια της χώρας μας.

Πολύ σημαντικές είναι και οι άμεσες ωφέλειες για το Δημόσιο που διασφαλίζονται με την ολοκλήρωση της εκμίσθωσης του ορυχείου της Βεύης:

• Στα δεκαπέντε μισθωτικά έτη που προβλέπονται αρχικά, τα άμεσα καθαρά έσοδα από μισθώματα αναμένεται να ξεπεράσουν τα 150 εκατομμύρια ευρώ για το Δημόσιο.

• Ταυτόχρονα, ο μισθωτής ενθαρρύνεται για τη μέγιστη αξιοποίηση του κοιτάσματος με τις βέλτιστες πρακτικές ενώ διασφαλίζονται τα έσοδα του Δημοσίου για το ύψος ελάχιστης παραγωγής.

• Οι περιβαλλοντικές υποχρεώσεις του μισθωτή δεν περιορίζονται στην ισχύουσα περιβαλλοντική νομοθεσία, αλλά περιλαμβάνουν και επιπλέον πρόσθετες υποχρεώσεις που ανέρχονται για την δεκαπενταετία σε πάνω από 26 εκατομμύρια ευρώ.

• Επιπλέον, ο μισθωτής υποχρεούται να προβεί σε ερευνητικές εργασίες ύψους άνω των 6 εκατομμύριων ευρώ.

• Τέλος, ο μισθωτής οφείλει να προχωρήσει μέσα στην πρώτη πενταετία σε δαπάνες μηχανολογικού και άλλου εξοπλισμού άνω των 28 εκατομμυρίων ευρώ.

Όπως δήλωσε ο Υφυπουργός ΠΕΚΑ, Μάκης Παπαγεωργίου: «Η ολοκλήρωση της διαδικασίας εκμίσθωσης του λιγνιτωρυχείου της Βεύης στη Φλώρινα αποτελεί ένα ζήτημα με πολύ μεγάλη σημασία, που ξεπερνά το τοπικό επίπεδο και έχει τεράστιες ωφέλειες για ολόκληρο τον ενεργειακό μας σχεδιασμό. Με την επαναλειτουργία του λιγνιτωρυχείου δημιουργούνται σχεδόν 500 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης δίνοντας πραγματική «ανάσα» όχι μόνο στην περιοχή της Φλώρινας αλλά και σε ολόκληρη τη Δυτική Μακεδονία. Ταυτόχρονα δημιουργούνται πολλαπλάσια οικονομικά και κοινωνικά οφέλη που αφορούν στην περιοχή και στη δημιουργία εσόδων για το δημόσιο: Συγκεκριμένα υπολογίζονται σχεδόν 2.000 έμμεσες θέσεις εργασίας, έσοδα από τη φορολόγηση του κύκλου εργασιών, τον ΦΠΑ από την τόνωση της αγοράς και άλλα παρόμοια έσοδα που δημιουργούνται σε αυτήν την περίπτωση, καθώς και άλλες δράσεις αναβάθμισης του βιοτικού επιπέδου που αναλαμβάνει με τη σύμβαση ο μισθωτής».


ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Αυτή είναι η ρύθμιση για τα χρέη στο δημόσιο

Αυτή είναι η ρύθμιση για τα χρέη στο δημόσιο
Αν έχεις χρέη έως 15.000 μπορείς να ρυθμίσεις τις οφειλές του έως και σε 100 δόσεις γλιτώνοντας το 20% των προσαυξήσεων. Η κάθε δόση θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 50 ευρώ. Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά, υπάρχει χρονικό περιθώριο να το αποφασίσεις μέχρι τον Μάρτιο του 2015 ενώ μπορείς –αν θέλεις- να εγκαταλείψεις τη ρύθμιση στην οποία βρίσκεσαι αυτή τη στιγμή για να πας στην καινούργια

Κάπως έτσι διαγράφεται το νέο σκηνικό για τους περισσότερους από 3,5 εκατομμύρια φορολογούμενους οι οποίοι έχουν χρέη στα ασφαλιστικά ταμεία και στις εφορίες. Η ρύθμιση είναι αρκετά ευνοϊκή καθώς πέραν από τη διαγραφή μεγάλου μέρους των προσαυξήσεων (το ποσοστό εξαρτάται από τον αριθμό των δόσεων) προβλέπεται ότι δεν θα επιβάλλονται τα πρόστιμα που προβλέπει ο ΚΦΔ και ο ΚΕΔΕ. Θα επιβάλλονται τόκοι οι οποίοι όμως θα υπολογίζονται με το χαμηλό επιτόκιο του 4,56%. Αναλυτικά, η ρύθμιση θα προβλέπει τα εξής:
Η ρύθμιση θα αφορά βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες οφειλές έως την 1η Οκτωβρίου 2014 
Στη ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν κύριες ληξιπρόθεσμες οφειλές φυσικών ή νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων έως ένα εκατομμύριο ευρώ κατόπιν αίτησης η οποία μπορεί να υποβληθεί έως την τελευταία εργάσιμη του Μαρτίο του 2014
Οι οφειλέτες πρέπει να έχουν υποβάλλει τις προβλεπόμενες από τον νόμο φορολογικές δηλώσεις και να είναι φορολογικά ενήμεροι καθ’ όλη τη διάρκεια της ρύθμισης
Η ρύθμιση προβλέπει απαλλαγή από τις προσαυξήσεις η οποία εξαρτάται από τον αριθμό των δόσεων:
-100% για εφάπαξ καταβολή
-90% εφόσον τα χρέη καταβληθούν σε 12 δόσεις
-80% εφόσον τα χρέη καταβληθούν σε 24 δόσεις
-70% εφόσον τα χρέη καταβληθούν σε 36 δόσεις
-60% εφόσον τα χρέη καταβληθούν σε 48 δόσεις
-50% εφόσον τα χρέη καταβληθούν σε 60 δόσεις
-30% εφόσον τα χρέη καταβληθούν σε 72 δόσεις
-20% εφόσον τα χρέη καταβληθούν σε 100 δόσεις
Το ευεργέτημα της ρύθμισης σε 100 δόσεις θα ισχύει μόνο για όσους έχουν οφειλές έως 15.000 ευρώ
Μετά την υπαγωγή στη ρύθμιση δεν θα υπολογίζονται τα πρόστιμα του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών αλλά και του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. Θα υπολογίζονται βέβαια προσαυξήσεις με επιτόκιο 4,56%
Το ελάχιστο ποσό της μηνιαίας ρύθμισης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 50 ευρώ
Στη ρύθμιση υπάγεται υποχρεωτικά το σύνολο των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων έως την 1η Οκτωβρίου 2014  οφειλών που δεν έχουν τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο με αναστολή πληρωμής ή διευκόλυνση ή άλλη νομοθετική ρύθμιση τμηματικής καταβολής. Επίσης, μπορούν να υπαχθούν μετά από επιλογή του οφειλέτη  και βεβαιωμένες έως και την 1η Οκτωβρίου  2014 οφειλές που κατά την ημερομηνία της αίτησης:
α) τελούν σε αναστολή, διοικητική ή δικαστική ή εκ του νόμου ή
β) δεν έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες ή
γ) έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής, η οποία είναι σε ισχύ.
Ειδικά για όσους έχουν ενταχθεί στη ρύθμιση της νέας αρχής (σ,σ ήταν αυτή που προσέφερε 48 δόσεις) τους παρέχεται η δυνατότητα εφόσον τηρούν τους όρους της ρύθμισης να μπουν στην καινούργια ρύθμιση. Το επιτόκιο θα υπολογίζεται αναδρομικά από την 1/1/2013 ενώ θα μπορούν να τύχουν των εκπτώσεων επί των προσαυξήσεων που προαναφέρθηκαν.
Όσοι θελήσουν να παραμείνουν στην ρύθμιση της νέας αρχής, θα τους δίδεται πρόσθετη έκπτωση 20% επί των προσαυξήσεων τόκων και προστίμων η οποία θα ισχύσει αναδρομικά από την ημέρα ένταξής τους στη ρύθμιση.
Η μη εμπρόθεσμη καταβολή της δόσης έχει τις ακόλουθες συνέπειες:
α)απώλεια των ευεργετημάτων της ρύθμισης,
 β) υποχρέωση άμεσης καταβολής του υπολοίπου της οφειλής, σύμφωνα με τα στοιχεία βεβαίωσης, συνυπολογιζομένων των προσαυξήσεων,  τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής, τα οποία αναβιώνουν, και
γ)  άμεση επιδίωξη της είσπραξής της  με όλα τα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία μέτρα.

Διαβάστε ολόκληρη την ρύθμιση ΕΔΩ


ΠΗΓΗ:fpress.gr

ΣΒΑΠ: Νέες ζημιές θα φέρει στις βιομηχανίες εντάσεως ενέργειας το ν/σχ για το αέριο


Εντελώς αντιφατικές με την ως τώρα προσπάθεια της κυβέρνησης για βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής βιομηχανίας είναι οι προϋποθέσεις απελευθέρωσης της αγοράς φυσικού αερίου που προβλέπονται από το σχετικό νομοσχέδιο, σχολιάζει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς (ΣΒΑΠ) Δημήτρης Μαθιός, αναφερόμενος στις αντιδράσεις των ενεργοβόρων βιομηχανιών-μελών του Συνδέσμου για τις επιπτώσεις στις τιμές φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «για τις μεγάλες βιομηχανίες έντασης ενέργειας σημαίνει απρόβλεπτη αύξηση του κόστους διανομής χωρίς αντάλλαγμα, ανατροπή του προϋπολογισμού για το 2015 και νέες μεγάλες ζημιές.
Προφανώς η αύξηση αυτή ακυρώνει όποια σκέψη για επένδυση μια και ήδη η τιμή του φυσικού αερίου για την ελληνική βιομηχανία είναι υψηλότερη έναντι των Ευρωπαίων ανταγωνιστών μας κατά 30%. Δεν είναι δυνατόν να ανατρέπονται τα επιχειρηματικά σχέδια μεγάλων επιχειρήσεων για τις οποίες το φυσικό αέριο είναι βασικός παράγοντας κόστους με ξαφνικές αποφάσεις».
Δεν υπάρχει προηγούμενο σε Ευρωπαϊκή χώρα, συνέχισε ο κ. Μαθιός, όπου η χρέωση του δικτύου διανομής να είναι 4 Ευρώ/MWh, επιπλέον του ήδη υψηλού κόστους μεταφοράς των 3-4 περίπου Ευρώ/MWh.


ΠΗΓΗ:energypress.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΚΑΛΕΣΜΑ ΠΟΕ ΣΕ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ 1η ΝΟΕΜΒΡΗ 2014

.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Η Ομοσπονδία καλεί τα Σωματεία Μέλη μας και τους εργαζόμενους στον Κλάδο να συμμετέχουν στο Πανελλαδικό – Πανεργατικό Συλλαλητήριο που διοργανώνει το ΠΑΜΕ το Σάββατο 1 Νοέμβρη στο Σύνταγμα και ώρα 12.00 .
Τα προβλήματα φτωχοποίησης της ελληνικής κοινωνίας, της ανεργίας, του εργασιακού μεσαίωνα που βιώνουμε, των συντάξεων πείνας, των λουκέτων των μικρομεσαίων και το ξεπούλημα δημόσιου πλούτου και εταιρειών πρέπει να αντιμετωπίζονται μαζικά και ενωτικά από όλους . 

ΠΗΓΗ:poenergias.gr

ΕΛΠΕ: Στις 10 Νοεμβρίου τα αποτελέσματα γ΄ τριμήνου


Η εταιρία Ελληνικά Πετρέλαια γνωστοποιεί την αλλαγή της ημερομηνίας ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων του γ΄ τριμήνου 2014.
Σύμφωνα με το τροποποιημένο Οικονομικό Ημερολόγιο της εισηγμένης, τα αποτελέσματα γ΄ τριμήνου θα ανακοινωθούν τελικά τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου, μετά το κλείσιμο της συνεδρίασης του Χ.Α., αντί για τις 27 Νοεμβρίου όπως είχε προγραμματιστεί.

ΠΗΓΗ:energypress.gr