"Ο Πελάτης έχει πάντα δίκιο" τιτλοφορείται μια έκθεση, που κυκλοφόρησε στα μέσα Ιουλίου από το Βρετανικό "think tank" Policy Exchange και τα πράγματα "αγριεύουν" απ' την πρώτη-πρώτη πρόταση του δελτίου τύπου, με το οποίο δόθηκε στη δημοσιότητα η έκθεση: "The average household energy bill has risen by £120 over the past five years purely due to ill thought through energy and climate policies which fail to put affordability at the heart of policymaking. - Ο λογαριασμός ενέργειας του μέσου νοικοκυριού αυξήθηκε κατά 120 στερλίνες την τελευταία πενταετία ακριβώς εξαιτίας απερίσκεπτων ενεργειακών και κλιματικών πολιτικών, οι οποίες απέτυχαν να βάλουν την οικονομική προσιτότητα στο επίκεντρο της χάραξης πολιτικής".
Η έκθεση λέει πως δεν φταίνε μόνο οι εταιρείες, φταίει εξίσου κι η κυβέρνηση, που απέτυχε επί μακρόν να βρει μια ισορροπία ανάμεσα στην οικονομική προσιτότητα και στην προσπάθεια απανθρακοποίησης της οικονομίας.
Η έρευνα διαπίστωσε πως....
Δεν βρήκαν στήριξη τα futures του πετρελαίου στην πίεση πωλήσεων της Παρασκευής, με τα futures του Σεπτεμβρίου να κλείνουν στο χαμηλότερο επίπεδο από τα μέσα Μαρτίου, με φόντο και τις ανησυχίες για τα παγκόσμια αποθέματα και την υποδεέστερη ενεργειακή ζήτηση από την Κίνα.
Το αμερικανικό αργό παράδοσης Σεπτεμβρίου υποχώρησε 79 σεντς ή 1,8% στα 43,87 δολάρια το βαρέλι.
Σε επίπεδο εβδομάδας το πετρέλαιο έκλεισε 6,9% χαμηλότερα, στην μεγαλύτερη εβδομαδιαία πτώση από τα μέσα Ιουλίου
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Θαλάσσια ρύπανση προκάλεσε δεξαμενόπλοιο στο Θερμαϊκό Κόλπο, όπου, στη διάρκεια εκφόρτωσης αργού πετρελαίου, έσπασαν τα μέσα πρόσδεσής του, εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν εκείνη την ώρα.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος, πρόκειται για το, υπό τουρκική σημαία, δεξαμενόπλοιο «OTTOMAN INTEGRITY», που είχε «δέσει» νωρίτερα στην θαλάσσια περιοχή Νέου Αγκυροβολίου Αργού Πετρελαίου των ΕΛ.ΠΕ. Θεσσαλονίκης.
Στην περιοχή κατέπλευσαν άμεσα 5 ρυμουλκά και μία φορτηγίδα - λάντζα, ενώ το δεξαμενόπλοιο απομακρύνθηκε από το αγκυροβόλιο. Το Λιμενικό Σώμα έστειλε στο σημείο περιπολικά σκάφη, αλλά, λόγω του σκότους και των άσχημων καιρικών συνθηκών, δεν κατέστη δυνατό να διαπιστωθεί η ύπαρξη ρύπανσης του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με την...
Την απαγόρευση της πώλησης καυσίμων σε πρατήρια, που δεν έχουν εφαρμόσει τα προβλεπόμενα για το σύστημα εισροών - εκροών και δεν βρίσκονται αναρτημένα στον «λευκό κατάλογο» (white list) της ιστοσελίδας του υπουργείου Οικονομικών, αποφάσισε την Πέμπτη, μεταξύ άλλων, η Διυπουργική Επιτροπή Πάταξης της Διαφθοράς σε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου.
Ειδικότερα, μετά από εισήγηση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη η Επιτροπή για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς αποφάσισε την επίσπευση της ολοκλήρωσης του θεσμικού πλαισίου που έχει ψηφιστεί εδώ και χρόνια αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί.
Ειδικότερα οι πρωτοβουλίες θα περιλαμβάνουν....
Σε συμφωνία για το νέο Ταμείο ιδιωτικοποιήσεων που θα αντικαταστήσει το ΤΑΙΠΕΔ, προχώρησαν σήμερα οι εκπρόσωποι τη κυβέρνησης με τους εκπροσώπους των θεσμών, ολοκληρώνοντας έτσι ένα μέρος από την ατζέντα των διαπραγματεύσεων.
Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές του υπουργείου Οικονομικών, η συμφωνία προβλέπει τη δημιουργία ενός Ταμείου στο οποίο, με ορίζοντα 30ετίας, θα δημιουργηθεί ένα αποθεματικό ύψους 50 δισ. ευρώ, ως αξία των περιουσιακών του στοιχείων [ακίνητα, μετοχές, κ.λπ.].
Ουσιαστικά θα πρόκειται για ένα...
Το "Βασίλειο του Πετρελαίου" αντιμετωπίζει μία τεράστια τρύπα στον προϋπολογισμό του, αποτέλεσμα της δραστικής πτώσης των τιμών του πετρελαίου και την αύξηση στις αμυντικές του δαπάνες. Η Σαουδική Αραβία, σύμφωνα με αναλυτές, βρίσκεται ένα βήμα πριν την έξοδό της στις αγορές για δανεισμό από ξένους επενδυτές.
Ήδη η Σαουδική Αραβία έχει ήδη χρησιμοποιήσει σχεδόν 62 δισ. από τα συναλλαγματικά αποθέματα που διαθέτει ενώ έχει δανειστεί τον Ιούλιο από την σαουδαραβικές τράπεζες 4 δισ. δολάρια.
Το έλλειμμα του προϋπολογισμού της αναμένεται να φτάσει στο 20% του ΑΕΠ για το 2015.
Σύμφωνα με την....
Σκεπτισκισμό προκαλεί στους επιστήμονες η νέα διώρυγα του Σουέζ αναφορικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που αναμένεται να προκληθούν, ιδίως από τη διέλευση επιθετικών ειδών ζώων προς τη Μεσόγειο.
Όπως σημειώνει η DW, τις τελευταίες μέρες στους δρόμους του Καΐρου έκαναν την εμφάνισή τους αφίσες που ανακοινώνουν: «Ένα αιγυπτιακό πρότζεκτ που γοητεύει όλο τον κόσμο. Η Αίγυπτος εγκαινιάζει σήμερα την επέκταση της διώρυγας του Σουέζ.»
Το νέο κομμάτι της διώρυγας, μήκους 37 χλμ, ολοκληρώθηκε σε μόλις έντεκα μήνες. Στο πλαίσιο των εργασιών για την επέκταση, υπήρξε διαπλάτυνση της διώρυγας, η οποία θα συνδέει πλέον τη Μεσόγειο με την Ερυθρά Θάλασσα. Με αυτόν τον τρόπο θα αυξηθεί η διέλευση των πλοίων στη θαλάσσια οδό, κάτι που σχεδόν θα τριπλασιάσει τα έσοδα για την Αίγυπτο.
Ένας διάδρομος για «εισβολείς»
Οι οικολόγοι έχουν όμως διαφορετική άποψη. Η κα Μπέλα Γκαλίλ, θαλάσσια βιολόγος από το Εθνικό Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας του Ισραήλ, ανησυχεί....
Τον σημαντικό ρόλο του ενεργειακού τομέα στην οικονομία της Ελλάδας, και γενικότερα της ΝΑ Ευρώπης πρόκειται να αναδείξει το εφετινό 20o Εθνικό Συνέδριο Ενέργειας, που διοργανώνει το Ινστιτούτο Ενέργειας ΝΑ. Ευρώπης (ΙΕΝΕ) στις 11-12 Νοεμβρίου 2015 στην Αθήνα. Για άλλη μία χρονιά, το «Ενέργεια και Ανάπτυξη» τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και θα πραγματοποιηθεί στο Ίδρυμα Ευγενίδου (Λ. Συγγρού 387).
Κεντρικό θέμα του «Ενέργεια και Ανάπτυξη 2015» θα είναι η «Συμβολή του Ενεργειακού Τομέα στην Ανόρθωση της Ελληνικής Οικονομίας», με στόχο να υπογραμμιστεί η σημασία των ενεργειακών επενδύσεων στην οικονομική ανάπτυξη, στην δημιουργία απασχόλησης και την τόνωση της επιχειρηματικότητας.
Το Συνέδριο περιλαμβάνει...
Θέμα χρόνου είναι να φτάσει στα Ιωάννινα το ειδικό αεροπλάνο της Energean Oil & Gas το οποίο θα μετέχει στις έρευνες που διεξάγει η εταιρία στην περιοχή για τον εντοπισμό κοιτασμάτων πετρελαίου.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, το αεροπλάνο έχει φτάσει και βρίσκεται ήδη στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας και όπως ήταν αναμενόμενο έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών στο Νησί των Φαιάκων.
Μέσω του συγκεκριμένου αεροσκάφους και του ...
Διεύρυναν τις απώλειες τους τα συμβόλαια του αργού την Πέμπτη καθώς η επίμονη παγκόσμια υπερπροσφορά, το ενισχυόμενο δολάριο και οι ανησυχίες για την οικονομία της Κίνας συνέχισαν να λειτουργούν ως "βαρίδι" για την αγορά.
"Η παραγωγή-ρεκόρ από πολλά κράτη-μέλη του OPEC και από τη Ρωσία, τα υψηλά πολλών δεκαετιών της παραγωγής των ΗΠΑ, το ισχυρό δολάριο, οι προσδοκίες για αύξηση των εξαγωγών του Ιράν και οι ενδείξεις συρρίκνωσης της ζήτησης για καύσιμα στην Κίνα συνδυάστηκαν για να αρπάξουν το 85% του εαρινού ράλι της αγοράς, ενώ τα σημάδια μιας παρατεταμένης επιβράδυνσης της αγοράς παρασύρουν πτωτικά τις τιμές του πετρελαίου", σχολιάζει ο Derek Salvino, αντιπροέδρος τομέα ερευνών αγοράς της Tradition Energy.
Το αργό, τύπου brent, έχασε 7 σεντς ή 0,1%, κλείνοντας στα 49,52 δολ. το βαρέλι στο ICE του Λονδίνου. Στην αντιπέρα όχθη του Ατλαντικού, το αργό τύπου light sweet υποχώρησε κατά 49 σεντς ή κατά 1,1% στα 44,66 δολάρια το βαρέλι -το χαμηλότερο του κλείσιμο από το Μάρτιο.
ΠΗΓΗ:capital.gr