ΠΗΓΗ:sibilla-gr-sibilla.blogspot.gr
Παρασκευή 16 Μαΐου 2014
Πανικός από πιθανό κλείσιμο της στρόφιγγας ρωσικού αερίου έχει δημιουργηθεί στην ΕΕ
Η αύξηση των αποθεμάτων ασφαλείας φυσικού αερίου που υποχρεούνται να τηρούν οι χώρες- μέλη της ΕΕ στις 50- 60 ημέρες (από 30 που προβλέπει η ισχύουσα Οδηγία) περιλαμβάνεται στα μέτρα που εξετάζονται για την αντιμετώπιση ενδεχόμενης κρίσης εφοδιασμού από τη Ρωσία λόγω των εξελίξεων στην Ουκρανία, ανέφερε σήμερα ο επίτροπος Ενέργειας Γκίντερ Έτινγκερ.
Σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γιάννη Μανιάτη, μετά τη λήξη του άτυπου Συμβουλίου Υπουργών Ενέργειας στο Ζάππειο ο κ. Έτινγκερ τόνισε ότι η Ρωσία θα πρέπει να συνεχίσει να ανταποκρίνεται στις συμβατικές της υποχρεώσεις απέναντι όχι μόνο στην ΕΕ αλλά και στις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων, την Ουκρανία και τη Μολδαβία καθώς και ότι η προμήθεια φυσικού αερίου δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως «όπλο».
Σχολιάζοντας δε την επιστολή που απηύθυνε χθες ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλ. Πούτιν προς τους ηγέτες των χωρών- μελών της ΕΕ, στην οποία αναφέρει ότι από 1ης Ιουνίου η Ουκρανία θα πρέπει να προκαταβάλει την αξία του φυσικού αερίου που θα εισάγει, ο κ. Έτινγκερ παρέπεμψε σε διαπραγματεύσεις που θα γίνουν τις επόμενες 15 ημέρες προκειμένου «η ασφάλεια εφοδιασμού να παραμείνει εγγυημένη». Ο επίτροπος παρατήρησε επίσης ότι η ρωσική πλευρά θέτει πλέον ως αξίωση μόνο την προκαταβολή ενώ σε προηγούμενες επικοινωνίες ετίθετο και η εξόφληση των χρεών της Ουκρανίας όπως και η ενεργοποίηση της ρήτρας take or pay (δηλαδή η πληρωμή των ελάχιστων ποσοτήτων που προβλέπει η σύμβαση, ανεξάρτητα από το αν αυτές απορροφήθηκαν). Τάχθηκε δε υπέρ της ενιαίας τιμής φυσικού αερίου στην ΕΕ μόνο εφόσον αυτή προκύπτει από τη λειτουργία της αγοράς και όχι με πολιτική απόφαση.
Η Ουκρανία και η λήψη βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων μέτρων αντιμετώπισης πιθανής κρίσης εφοδιασμού της ΕΕ περιλαμβάνεται όπως ανακοίνωσε ο κ. Μανιάτης στα ζητήματα που συζητήθηκαν στο Συμβούλιο. Μεταξύ αυτών, η αύξηση των αποθεμάτων ασφαλείας (που θα εξετασθεί υπό το πρίσμα του κόστους), η εφαρμογή σχεδίων έκτακτης ανάγκης, η εγκατάσταση μηχανισμών αντίστροφης ροής στους διακρατικούς αγωγούς, μέτρα μείωσης της ζήτησης, η αξιοποίηση των ενδογενών πηγών ενέργειας καθώς και η διαφοροποίηση των πηγών και οδών εφοδιασμού της ΕΕ, στην οποία έδωσε έμφαση και ο κ. Έτινγκερ. «Αν υπάρχουν περισσότεροι από ένας προμηθευτές κανείς δεν μπορεί να εκβιάσει», ανέφερε χαρακτηριστικά ο επίτροπος.
Η ενεργειακή ασφάλεια θα συζητηθεί και στο Συμβούλιο Υπουργών του Ιουνίου οπότε αναμένεται να εκδοθεί σχετική ανακοίνωση της ΕΕ. Τα άλλα θέματα που συζητήθηκαν στο Συμβούλιο όπως τόνισε ο κ. Μανιάτης ήταν:
Η προώθηση των ενεργειακών έργων υποδομής, μεταξύ άλλων με τη δημιουργία υπηρεσιών μιας στάσης για την αδειοδότησή τους.
Η εξοικονόμηση ενέργειας και η αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητας.
Οι στόχοι για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής με ορίζοντα το 2030.
Απαντώντας τέλος σε ερώτηση για την αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ ο κ. Μανιάτης επισήμανε την ανάγκη να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες έγκρισης από την ΕΕ το ταχύτερο δυνατόν, ενώ από την πλευρά του ο επίτροπος εκτίμησε ότι «είμαστε σε καλό δρόμο» και ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2014.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Ο παγκόσμιος χάρτης της οικονομίας: Πως βγάζει το... ψωμάκι της κάθε χώρα
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο χάρτης που διαμόρφωσε το Globalpost.com για την παγκόσμια οικονομία.
Στον συγκεκριμένο χάρτη απεικονίζονται όλες οι χώρες της υφηλίου στις οποίες έχει τυπωθεί το αγαθό που αποτελεί την βασική πηγή εσόδων για την εκάστοτε χώρα.
Όπως είναι λογικό η ενέργεια (πετρέλαιο, φυσικό αέριο, κλπ.) έχει την τιμητική της, ενώ συχνά εμφανίζονται και τα πολύτιμα μέταλλα και τα ορυκτά. Αρκετές χώρες βγάζουν το… ψωμάκι τους με την παραγωγή οχημάτων και μέσων μεταφοράς, ενώ η εξαγωγή τροφίμων και ποτών επίσης εμφανίζεται σε αρκετές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Οι ΗΠΑ και η Κίνα είναι δύο από τις τέσσερις χώρες που στηρίζονται στην παραγωγή αμιγώς τεχνολογικών ηλεκτρονικών προϊόντων.
Δείτε αναλυτικά τον χάρτη των εξαγώγιμων προϊόντων χωρισμένο σε ζώνες:
ΠΗΓΗ:star.gr
ANAKOIΝΩΣΗ ΕΦΟΡΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ ΕΥΑΕ ΣΤΙΣ ΒΕΑ
Συναδέλφισσες,
συνάδελφοι
Την Πέμπτη 15/05/14 στα γραφεία του
ΠΣΕΕΠ πραγματοποιήθηκε η δεύτερη Γενική Συνέλευση με σκοπό τον απολογισμό της
ΕΥΑΕ ΒΕΑ και την εκλογή Εφορευτικής Επιτροπής για την διεξαγωγή των εκλογών.
Κατά τη διάρκεια της Συνέλευσης
εκλέχτηκε η παρακάτω Εφορευτική
Επιτροπή:
Τακτικοί :
1. Βασιλείου Βαγγέλης
2. Παπαδόπουλος Ιωάννης
3. Σπεντζάρης Παναγιώτης
Αναπληρωματικός :
1.
Χατζής Αντώνης
Η Εφορευτική Επιτροπή αποφάσισε τα εξής :
1.
Οι εκλογές θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 28/05/2014 και την Πέμπτη 29/05/2014
από τις 06:00 έως 19:00.
2. Η υποβολή υποψηφιοτήτων θα γίνεται δεκτή
από την Εφορευτική Επιτροπή έως και την Παρασκευή 23/05/14 και ώρα 10:00 στα
γραφεία του ΠΣΕΕΠ ή στο fax : 210-5570546.
3.
Δικαίωμα υποβολής υποψηφιοτήτων και ψήφου έχουν όλοι οι εργαζόμενοι των ΕΛΠΕ
στις ΒΕΑ.
4.
Θα υπάρχει ενιαίο ψηφοδέλτιο και εκλέγονται 5. Κάθε ψηφοφόρος έχει δικαίωμα να
βάλει από έναν (1) έως και πέντε (5) σταυρούς.
Κατά την ψηφοφορία οι συνάδελφοι θα
πρέπει να έχουν την υπηρεσιακή τους ταυτότητα.
Η ΕΦΟΡΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Σε ενεργειακά projects άνω των €200 εκατ. στην Ελλάδα επενδύει η Energean
Μεγάλες επενδύσεις, πάνω από 200 εκατ. ευρώ τα επόμενα χρόνια, ανακοίνωσε η εταιρεία Energean, μία από τις εταιρείες που υπέγραψαν την Τετάρτη τις συμβάσεις για τις έρευνες υδρογοναθράκων.
Μάλιστα, επιβεβαιώνοντας το newmoney.gr, η Energean Oil & Gas με τη Mediterranean Oil & Gas υπέβαλαν κοινή προσφορά για την έρευνα και παραγωγή υδρογονανθράκων σε τρεις θαλάσσιες περιοχές στο Μαυροβούνιο. Σύμφωνα με τις πληροφορίες η Energean λειτουργεί ως οperator και κατέχει το 60% στο σχήμα, ενώ η Mediterranean το 40%. Η Energean κατέχει τέσσερις άδειες έρευνας και δύο ανάπτυξης στην Ελλάδα και είναι η μοναδική εταιρεία που λειτουργεί πεδία υδρογονανθράκων στη χώρα. Μάλιστα, έχει παράξει 115 εκατ. βαρέλια πετρελαίου και 850 εκατ. κυβικά μέτρα αερίου από τα θαλάσσια πεδία του Πρίνου και της Νότιας Καβάλας. Επιπλέον, έχει δύο άδειες έρευνας στην Αίγυπτο.
Αναλυτικά οι επενδύσεις σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας:
1) Συμβάσεις Ιωαννίνων και Κατακόλου
*Επενδύσεις 32 εκατ. ευρώ στη διάρκεια του ερευνητικού σταδίου στα Ιωάννινα. Περιλαμβάνονται περιβαλλοντικές και τεχνικές μελέτες, επανεκτίμηση υφιστάμενων σεισμικών ερευνών, διάφορες έρευνες, διενέργεια νέων σεισμικών ερευνών και, εφόσον όλα εξελιχθούν κατά τις εκτιμήσεις, διενέργεια μιας πρώτης γεώτρησης στο τέλος της πενταετίας και μίας δεύτερης στο τέλος της επταετίας για να προχωρήσουμε στην παραγωγή.
Εκτιμήσεις ΥΠΕΚΑ: 70 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ή 650 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου
*Επενδύσεις 15 εκατ. ευρώ στη διάρκεια του ερευνητικού σταδίου στο Κατάκολο.
Περιλαμβάνονται περιβαλλοντικές και τεχνικές μελέτες, επανεκτίμηση υφιστάμενων σεισμικών ερευνών, μελέτες ανάπτυξης του κοιτάσματος (εκτιμάται στα 3 με 5 εκατ. βαρέλια) μελέτη οικονομικής βιωσιμότητας του κοιτάσματος και, στο τέλος της διετίας, γεώτρηση που οδηγεί στην παραγωγή. Είναι πιθανό να χρειαστεί και η διενέργεια νέων σεισμικών ερευνών προκειμένου να προχωρήσουμε στη γεώτρηση.
Μετά την απόκτηση των αδειών σε Ιωάννινα και Κατάκολο, η εταιρεία βλέπει τη Δυτική Ελλάδα ως αφετηρία για δραστηριοποίηση στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Αδριατικής αναζητώντας, πέρα από το Μαυροβούνιο, ευκαιρίες και σε Κροατία και Αλβανία.
2) Υποβολή προσφοράς στο Μαυροβούνιο
Σε συνεργασία με την Mediterannean Oil & Gas υποβάλλεται την Πέμπτη προσφορά για τρία offshore blocks.
3) Κροατία
Εξετάζεται το ενδεχόμενο συμμετοχής στον διαγωνισμό που έχει προγραμματίσει σε offshore περιοχές για τον Νοέμβριο η Κροατία.
4) Αλβανία
Η εταιρεία είναι σε συζητήσεις για την πιθανή συμμετοχή (farm in) σε κοιτάσματα στη γείτονα χώρα, τα οποία έχουν γεωλογικές αναλογίες τόσο με την Ήπειρο όσο και με άλλες περιοχές της Αλβανίας που ήδη παράγουν πετρέλαιο.
5) Δυτική Ελλάδα
Η Energean Oil & Gas θα είναι παρούσα σε κάθε διαγωνιστική διαδικασία προχωρήσει το Ελληνικό Δημόσιο είτε με αφορμή το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί σε Ήπειρο, Αιτωλοακαρνανία και Βορειοδυτική Πελοπόννησο από την ENEL είτε στο πλαίσιο του νέου γύρου παραχωρήσεων. Φυσικά, οι γεωλόγοι και οι γεωφυσικοί θα εξετάσουν τις παραμέτρους προκειμένου να αποφασισθεί η τελική επενδυτική επιλογή.
6) Κόλπος Καβάλας
Σύντομα θα ανακοινωθεί το ολοκληρωμένο επενδυτικό πρόγραμμα για την περιοχή της Καβάλας, το οποίο θα υποστηριχθεί από το πλοίο Valiant Energy, που είναι και το μοναδικό στο είδος του, το μέγεθός του και τις δυνατότητές του που έχει έρθει ποτέ στην χώρα μας. Στην περίοδο 2014-2016 θα επενδυθούν 160 εκατ. ευρώ, καθώς θα εγκατασταθούν δύο νέες πλατφόρμες στο Βόρειο Πρίνο και στο κοίτασμα Έψιλον, ενώ θα πραγματοποιηθούν γεωτρήσεις στον Πρίνο, τον Βόρειο Πρίνο και το κοίτασμα Έψιλον, το οποίο αποτελεί και τη μεγαλύτερη προοπτική. Στόχος είναι η αύξηση της παραγωγής κατά 4.500 βαρέλια ημερησίως, έναντι των 2.000 βαρελιών σήμερα.
Η Mediterranean Oil & Gas είναι εισηγμένη στο Λονδίνο εταιρεία με παραγωγή φυσικού αερίου στην Ιταλία και με παρουσία σε Μάλτα και Γαλλία. Δραστηριοποιείται σε χερσαίες και θαλάσσιες περιοχές που παρουσιάζουν γεωλογικές αναλογίες με τις περιοχές στο Μαυροβούνιο. Η υποβολή προσφοράς στη συγκεκριμένη χώρα των Βαλκανίων εντάσσεται στη στρατηγική της για την απόκτηση νέων περιοχών στην βασική περιοχή δραστηριοποίησής της.
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Η Ευρώπη "σώζει" τον πλανήτη: 2,5% μείωση των εκπομπών CO2 το 2013, λόγω ...ύφεσης! Αλλά, στη Γερμανία ...αύξηση!
Η Eurostat ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες τις πρώιμες εκτιμήσεις της για τα επίπεδα εκπομπών CO2 στην ΕΕ των 28 κρατών-μελών το 2013 (ΕΕ28), βασισμένες στα μηνιαία στατιστικά στοιχεία ενέργειας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι εκπομπές μειώθηκαν το 2013 κατά 2,5%, περισσότερο απ' ό,τι το 2012, που ήταν μειωμένες κατά 1,6% ως προς το 2011. Οι εκπομπές CO2 επηρεάζονται από παράγοντες όπως οι καιρικές συνθήκες, η οικονομική ανάπτυξη, το μέγεθος του πληθυσμού, οι μεταφορές, οι βιομηχανικές δραστηριότητες, κλπ.
Το 2013 η χώρα με τις περισσότερες εκπομπές CO2 ήταν μακράν η Γερμανία (760 εκατ. τόννοι), πολύ μπροστά απ' τη 2η Βρετανία (455 εκατ. τόννοι), ...
τη Γαλλία (346 εκατ. τόννοι), την Ιταλία (342 εκατ. τόννοι), την Πολωνία (290 εκατ. τόννοι), την Ισπανία (224 εκατ. τόννοι) και την Ολλανδία (162 εκατ. τόννοι). Αυτές οι επτά χώρες αθροιστικά εκπέμπουν το 77% όλης της ΕΕ28.
Τα ευρήματα λοιπόν της Eurostat δείχνουν ότι οι εκπομπές μειώθηκαν σε 22 κράτη-μέλη, αλλά αυξήθηκαν σε πέντε χώρες: στη Δανία (+6,8%), Εσθονία (+4,4%), Πορτογαλία (+3,6%), Γερμανία (+2,0%), Γαλλία (+0,6%) και Πολωνία (+0,3%).
Στον αντίποδα, οι μεγαλύτερες μειώσεις παρουσιάστηκαν στην Κύπρο (-14,7%), Ρουμανία (-14,6%), Ισπανία (-12,6%), Σλοβενία (-12%), Ελλάδα (-10,2%) και Βουλγαρία (-10,2%).
Δεν χρειάζεται πολλή σκέψη: οι "αιολικές" Δανία και Γερμανία αύξησαν τις εκπομπές CO2 καίγοντας κάρβουνο, (και λιγνίτη βεβαίως-βεβαίως), για να εξασφαλίσουν ότι θα έχουν ρεύμα για τη βιομηχανία τους. Το ίδιο ακριβώς έγινε και στη Γαλλία, παρόλο που η ηλεκτροπαραγωγή της στηρίζεται στα πυρηνικά: αν θα πάρετε ένα λογαριασμό ρεύματος της EDF, όπως μας είπε πρόσφατα ένας φίλος και συνάδελφος που έχει το παιδί του στη Γαλλία, θα δείτε πυρηνικά 80,4%, ΑΠΕ 12,5% με νερά 7,8% και πολλή βιομάζα, άνθρακα 3,1%, φυσικό αέριο 2,4%, πετρέλαιο 1,2%, άλλες πηγές 0,4%. Το έχουμε ξαναπεί: η επανάσταση του σχιστολιθικού φυσικού αερίου στις ΗΠΑ, σε συνδυασμό με απαγορευτικές για το κάρβουνο προδιαγραφές για νέα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής, στέλνει ποσότητες κάρβουνου στη διεθνή αγορά και πιέζει πτωτικά τις τιμές. Και η Γαλλία θεώρησε καλό -και κυρίως φθηνό- να αυξήσει την κατανάλωση κάρβουνου, για να καλύψει φορτία αιχμής.
Και οι χώρες που "μείωσαν" τις εκπομπές, είναι, με εξαίρεση τη Ρουμανία, ακριβώς αυτές που ταλαιπωρούνται απ' την ύφεση, σε συνδυασμό και με το σχετικά ήπιο φετινό χειμώνα. Το είπαμε άλλωστε ήδη απ' το Φεβρουάριο: Προσοχή μη σας πατήσει το τρένο του success story!
Οι αναρτήσεις μας βρίσκονται και στο Facebook, στη διεύθυνση Greeklignite! Πατήστε «Μου αρέσει» (Like) στη σελίδα μας, για να έχετε πιο άμεση ενημέρωση!
Την ίδια στιγμή που η Ευρώπη τρέχει πίσω απ' τις εκπομπές CO2 με ιεραποστολική ευλάβεια, η Κίνα συνεχίζει να αυξάνει με τρελούς ρυθμούς την παραγωγή και κατανάλωση κάρβουνου, όπως βλέπουμε δίπλα, αδιαφορώντας πλήρως για το αν εκπέμπει ή όχι CO2: οι κινέζικες πόλεις υποφέρουν από smog, τη ρύπανση της πρώιμης βιομηχανικής εποχής στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, όχι από CO2. Η Κίνα σε λίγο θα καίει περισσότερο κάρβουνο απ' όσο όλος ο υπόλοιπος πλανήτης μαζί και θα τροφοδοτεί τη χαλυβουργία και την υπόλοιπη βιομηχανία της με φθηνή ενέργεια, ενώ στην Ευρώπη θα έχουν μείνει η ανεργία και τα παιχνίδια των πολιτικών.
Η Ευρώπη λοιπόν αποφάσισε να "σώσει" τον πλανήτη απ' τις "κακές" εκπομπές CO2, μειώνοντας τις εκπομπές κατά ένα "τεράστιο" 2,5% το 2013 (και συνολικά 18% απ' το 1990, ιδίως λόγω της μείωσης της βιομηχανικής παραγωγής από το 2008). Ωστόσο, ο "σταυροφόρος" της εκστρατείας, ο "ηγέτης της κλιματολαγνείας", η Γερμανία, που εκπέμπει τις περισσότερες ποσότητες CO2 στην Ευρώπη, υπερδιπλάσιες απ' τη Γαλλία, ...τις αύξησε!
Πώς το λέγαμε κάποτε το ανέκδοτο; Εμπρός αδέλφια, ξεσηκωθείτε για την επανάσταση, πάρτε τα όπλα, να πάμε στον πόλεμο, να πολεμήσουμε, να σκοτωθείτε, να δοξαστώ!
Βάλτε Ευρωπαίοι αιολικά και Φ/Β, να δουλεύει η Γερμανική βιομηχανία στο φουλ, να κερδίζει η Γερμανία, να αυξάνει τις εκπομπές CO2 αντί να τις μειώνει, και να τις μειώνουν όλοι οι υπόλοιποι λόγω ...ύφεσης! Ζήτω η Γερμανική Ευρώπη! Τι είπαμε ψηφίζουμε στις Ευρωεκλογές;
ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr
Ο Έλληνας που θα καταδυθεί στο αρχαίο ναυάγιο των Αντικυθήρων
Στο ημερολόγιο της ανέκλυσης των μοναδικών πολιτισμικών θησαυρών -μεταξύ των οποίων αγάλματα όπως ο Φιλόσοφος, ο Έφηβος των Αντικυθήρων αλλά και ο περίφημος Μηχανισμός των Αντικυθήρων- από το ομώνυμο ναυάγιο που πραγματοποίησαν οι Συμιακοί σφουγγαράδες στις αρχές τουπροηγούμενου αιώνα αναφέρεται ότι κύλησαν στο βυθό δίπλα από το ναυάγιο "ένας μαρμάρινος ίππος" και άλλες αρχαιότητες.
Σήμερα, περισσότερα από 2.000 χρόνια μετά τη βύθιση του πλοίου και 114 χρόνια μετά την ανακάλυψή του και την ανέλκυση μέρους του φορτίου του, μια νέα αποστολή φιλοδοξεί να φέρει στην επιφάνεια τα μυστικά του Ποσειδώνα, με τη βοήθεια της τελευταίας λέξης τεχνολογίας, στο πλαίσιο του προγράμματος "Αντικύθηρα 2014".
Ο επαγγελματίας δύτης Αλέξανδρος Σωτηρίου προετοιμάζεται πυρετωδώς για την κατάδυση στην άβυσσο των Αντικυθήρων, η οποία ενδέχεται να φέρει στην επιφάνεια αρχαιολογικά ευρήματα που θα προκαλέσουν -για μια ακόμα φορά- παγκόσμια αίσθηση.
Μόλις πριν από λίγες ημέρες ολοκλήρωσε την εκπαίδευσή του στις εγκαταστάσεις του Ωκεανογραφικού Κέντρου του Woods Hole μαζί με τους πρώτους από τα υπόλοιπα μέλη της ερευνητικής ομάδας, το δρα Θεοτόκη Θεοδούλου και τον Φιλ Σορτ, επανδρώνοντας εναλλάξ τις θέσεις αυτοδύτη χειριστή, προσωπικού υποστήριξης καταδύσεων και επόπτη, αποκτώντας την απαραίτητη τεχνογνωσία για υποβρύχιες επιχειρήσεις.
"Το ExoSuit είναι απλώς ένα υποβρύχιο που το φοράς. Τις ημέρες της εκπαίδευσης εκτίμησα τη σημασία της ομάδας" αναφέρει στον Ελεύθερο Τύπο ο Αλέξανδρος Σωτηρίου.
"Ο πιλότος σφραγίζεται στο εσωτερικό ενός ολόσωμου σκαφάνδρου, η λειτουργία του οποίου παρακολουθείται και υποστηρίζεται από τα υπόλοιπα μέλη στην επιφάνεια.
Έχω χτίσει την καταδυτική αυτοπεποίθησή μου συνηθίζοντας να αντιμετωπίζω δυσκολίες, στηριζόμενος στις δικές μου ικανότητες αλλά και δεχόμενος τη βοήθεια του καταδυτικού μου συντρόφου όταν αυτή υπάρχει.
Η πρόκληση που αντιμετώπισα ήταν να συμφιλιωθώ με τη νέα πραγματικότητα της εξάρτησης από τον εξοπλισμό και την ομάδα υποστήριξης.
Είναι σπουδαίο σε μια τέτοια στιγμή να ξέρεις ότι είσαι με τους ικανότερους ανθρώπους στον πλανήτη με εξοπλισμό ασύγκριτης τελειότητας".
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος
ΠΗΓΗ:news247.gr
Λιγότερο ενεργοβόρο το εργοστάσιο του μέλλοντος
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ινστιτούτου Fraunhofer, στο εργοστάσιο του μέλλοντος, άνθρωποι και ρομπότ θα συνεργάζονται θαυμάσια. Τα εργοστάσια θα καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια και τίποτα δεν θα πηγαίνει χαμένο.
Πριν από περίπου εκατό χρόνια τσιμινιέρες που κάπνιζαν και τεράστια εμπορικά βαγόνια με κάρβουνα και ατσάλι σηματοδοτούσαν την βιομηχανική πρόοδο. Δεκαετίες αργότερα, η πλήρης αυτοματοποίηση των εργοστασίων, με ρομπότ και χωρίς ανθρώπους σήμαινε τη νέα πρόοδο.
Το εργοστάσιο του μέλλοντος φαντάζει σήμερα πολύ πιο διαφορετικό. Σε αυτό δουλεύουν αρμονικά ρομπότ και άνθρωποι. Και ακόμα καλύτερα να μην υπάρχουν ούτε τσιμινιέρες που να καπνίζουν. Εκτός αυτού το υλικό παραγωγής που θα χρησιμοποιείται θα μπορεί να ανακυκλώνεται.
Σήμερα, 15 Μαΐου, στο Kέμνιτς εγκαινιάζεται ένα τέτοιο εργοστάσιο, το οποίο έχει κατασκευαστεί από το ινστιτούτο Fraunhofer. Σύμφωνα με τον οικονομολόγο Μίχαελ Σερκάσκι, το εργοστάσιο χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, εκπέμπει λιγότερους ρύπους και συμπεριλαμβάνει ανθρώπους στη διαδικασία παραγωγής.
Τέλος στη σπατάλη
Στόχος είναι να καταναλώνεται όσο το δυνατόν λιγότερη ενέργεια. Για την ακρίβεια να υπάρχει καλύτερος συντονισμός μεταξύ παραγωγής και κατανάλωσης ενέργειας. Στην τρέχουσα γλώσσα των ειδικών διαχείρισης ενέργειας, αυτό το μοντέλο ονομάζεται 2.0. Στο συγκεκριμένο εργοστάσιο του μέλλοντος στο Kέμνιτς χρησιμοποιείται πολύ η ηλιακή ενέργεια και χρησιμοποιείται το χρονικό διάστημα που παράγεται περισσότερο. Δηλαδή κατά τις μεσημεριανές ώρες.
Σημαντικό όμως για το εργοστάσιο του μέλλοντος είναι η σύνδεση των ανθρώπων και πάλι με την παραγωγή. «Ο άνθρωπος όλο και απομακρυνόταν τα τελευταία χρόνια από την παραγωγή» λέει ο οικονομολόγος Μίχαελ Σερκάσκι. Πιστεύει όμως ότι σε ένα εργοστάσιο το οποίο λειτουργεί μόνο με μηχανές και όχι με ανθρώπους, πολλές ευκαιρίες χάνονται. Για παράδειγμα η κατασκευή ιδιαίτερων, ατομικών προϊόντων. Μπορεί ένας πελάτης να θέλει να συμβάλλει ο ίδιος με τις ιδέες του στην κατασκευή του αυτοκινήτου του. Στο μέλλον εργαλεία, ρομπότ και άνθρωποι θα εργάζονται στενότερα μεταξύ τους.
Σήμερα, τα ρομπότ απομονώνονται συχνά από τους ανθρώπους διότι υπάρχει ο κίνδυνος τραυματισμού τους. Τα συνδικάτα μέχρι σήμερα αντιδρούν στο να χρησιμοποιούνται χωρίς περιορισμούς τα ρομπότ και να μην είναι απομονωμένα από τους ανθρώπους. Ωστόσο για τους ερευνητές είναι ένα ενδιαφέρον πεδίο πως θα μπορέσουν στο μέλλον άνθρωποι και ρομπότ να μοιραστούν τον ίδιο εργασιακό χώρο.
Ακόμα πάντως και εάν η διαδικασία παραγωγής που προτείνει το εργοστάσιο του μέλλοντος είναι διαφορετική, τα προϊόντα θα παραμείνουν τα ίδια. Μια πόρτα αυτοκινήτου θα έχει τις ίδιες προδιαγραφές. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν μεγάλη περιέργεια να δουν στην πράξη πώς λειτουργεί το συγκεκριμένο εργοστάσιο. Λάθη δεν επιτρέπονται στην πράξη διότι τα λάθη κοστίζουν.
(Fabian Schmidt / Μαρία Ρηγούτσου, DW)
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Εμπλοκή με ΔΕΣΦΑ στις Βρυξέλλες
Εμπλοκή παρατηρείται για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης του ΔΕΣΦΑ στην αζέρικη Socar, ενώ οι αγοραστές πλέον αισθάνονται κουρασμένοι αναμένοντας επί τόσους μήνες την έγκριση των κοινοτικών αρχών για την ανάληψη του ελέγχου της εταιρείας διαχείρισης του δικτύου φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Euro2day.gr, η αρνητική αυτή εξέλιξη που απομακρύνει την καταβολή του τιμήματος των 400 εκατομμυρίων υπέρ του Δημοσίου και των ΕΛ.ΠΕ., προέκυψε μετά τη διαπίστωση ότι η διαδικασία που συμφωνήθηκε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για την αποδοχή από το Αζερμπαϊτζάν όσων προβλέπουν οι κοινοτικές οδηγίες, δεν μπορεί να εφαρμοστεί.
Από την αρχή ήταν γνωστό ότι, για τον έλεγχο ενός εθνικού συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου από κρατική εταιρεία μη κοινοτικής χώρας, θα έπρεπε να προηγηθεί αποδοχή από το κράτος της συγκεκριμένης εταιρείας των όρων που διέπουν τη λειτουργία των συστημάτων αυτών.
Επειδή όμως η αποδοχή αυτή θα έπρεπε να γίνει με την υπογραφή διακρατικών συμφωνιών μεταξύ του Αζερμπαϊτζάν και ξεχωριστά με κάθε ένα κράτος μέλος, προκρίθηκε η υπογραφή μιας αρχικής συμφωνίας μεταξύ Αζερμπαϊτζάν και Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ώστε να προχωρήσει η συναλλαγή και στη συνέχεια να εξεταστεί αν και κατά πόσον απαιτείται η υπογραφή ξεχωριστών διακρατικών συμφωνιών.
Από την πλευρά του ΥΠΕΚΑ, εκφραζόταν η αισιοδοξία ότι η σχετική διαδικασία θα μπορούσε να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2014. Ωστόσο στη συνέχεια οι αρμόδιες υπηρεσίες της γενικής διεύθυνσης ενέργειας υπαναχώρησαν θεωρώντας ότι η υπογραφή συμφωνίας Ευρ. Επιτροπής-Αζερμπαϊτζάν δεν καλύπτει τυπικά τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις κοινοτικές οδηγίες (τρίτο ενεργειακό πακέτο).
Στη διευθέτηση της εκκρεμότητας έχουν εμπλακεί τόσο το ΥΠΕΚΑ, όσο και το ΥΠΕΞ, που βρίσκονται σε συνεχή επαφή με τις υπηρεσίες της Επιτροπής και τα υψηλόβαθμα στελέχη της Socar που έχουν αναλάβει το project του ΔΕΣΦΑ. Οι εκτιμήσεις του ΥΠΕΚΑ είναι ότι το πρόβλημα θα διευθετηθεί. Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ποιες θα είναι οι αντιδράσεις της Socar που αναμένει επί μήνες, ενώ είναι άγνωστο ακόμη αν θα κρίνει συμβατούς με τους στρατηγικούς σχεδιασμούς τους όρους που θα θέσει η Ευρ. Επιτροπή για τη λειτουργία του ΔΕΣΦΑ από το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Socar.
Το επιπλέον στοιχείο που προκαλεί ανησυχία είναι ότι η Επιτροπή με την παρούσα σύνθεσή της έχει πάψει να λειτουργεί επί της ουσίας, ενώ η νέα Επιτροπή θα αναλάβει καθήκοντα τον προσεχή Νοέμβριο.
Πάντως σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, δεν αναμένεται να υπάρξει δυσάρεστη έκπληξη με αποχώρηση της Socar, τουλάχιστον μέχρι τα μέσα Ιουνίου. Ο λόγος είναι ότι τότε αναμένεται να έρθει στην Αθήνα ο πρόεδρος του Αζερμπαϊτζάν Ιλχάμ Αλίγιεφ, οπότε η εκκρεμότητα με τον ΔΕΣΦΑ θα βρίσκεται στην ατζέντα των συζητήσεων με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.
Από το ξεκίνημα της διαδικασίας πώλησης του ΔΕΣΦΑ στη Socar, το Euro2day.gr είχε επισημάνει τις δυσκολίες του εγχειρήματος. Ο λόγος είναι ότι για πρώτη φορά ενεργειακή υποδομή μεταφοράς, η λειτουργία της οποίας είναι απολύτως ρυθμιζόμενη, θα μεταβιβασθεί σε κρατική εταιρεία μη κοινοτικής χώρας.
Αυτό σημαίνει ότι από τα πράγματα τίθεται θέμα αποδοχής των όρων που θέτουν οι κοινοτικές οδηγίες κυρίως ως προς τον πλήρη λογιστικό, διοικητικό και ιδιοκτησιακό διαχωρισμό των δραστηριοτήτων διαχείρισης εθνικού συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου, από την καθετοποιημένη ενεργειακή εταιρεία και η εύρεση φόρμουλας για την αποδοχή των δεσμεύσεων αυτών χωρίς να απαιτηθεί μεγάλο χρονικό διάστημα.
Ως γνωστόν, η Socar είναι παραγωγός και προμηθευτής φυσικού αερίου, δραστηριότητες που ασκεί ή θέλει να ασκήσει και εντός της Ε.Ε. Οπότε τίθεται θέμα αντίστοιχο με αυτό που θέτει η Ευρ. Επιτροπή για τη δραστηριοποίηση της ρωσικής Gazprom στην Ε.Ε.
Έτσι, ακόμη και να ήθελε η Ευρ. Επιτροπή να γίνει πιο ελαστική απέναντι στη Socar, κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να το κάνει πράξη, από τη στιγμή που πραγματοποιεί έρευνα σε βάρος της ρωσικής εταιρείας για παραβίαση των κανόνων που ισχύουν στην Ε.Ε. για τη δραστηριοποίηση στο φυσικό αέριο και δεν θα μπορούσε να εφαρμόζει δύο μέτρα και δύο σταθμά.
Τέλος με αφορμή την αρνητική αυτή εξέλιξη για μια σημαντική ιδιωτικοποίηση, αξίζει να επισημανθούν οι αντιφάσεις και η προβληματική λειτουργία των θεσμικών οργάνων της Ε.Ε. στην περίπτωση της Ελλάδας. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως μέλος του κλιμακίου της τρόικας πιέζει για ιδιωτικοποιήσεις χωρίς ταυτόχρονα να θέτει ποιοτικά κριτήρια ή κριτήρια εφικτότητας.
Από την άλλη, η γραφειοκρατία της Επιτροπής στις Βρυξέλλες κάνει ό,τι μπορεί για να φέρνει προσκόμματα και καθυστερήσεις. Επί του προκειμένου, τις δυσκολίες του εγχειρήματος για τον ΔΕΣΦΑ τις γνώριζαν οι άνθρωποι της Επιτροπής στην Αθήνα. Ωστόσο έδωσαν το πράσινο φως στην κυβέρνηση για την προώθηση των διαδικασιών με τη Socar. Οι ευθύνες της κυβέρνησης δεν είναι μικρότερες, αφού τα αρμόδια στελέχη της γνωρίζουν ή έπρεπε και αυτά να γνωρίζουν καλά τι σημαίνει η πώληση αυτού του περιουσιακού στοιχείου και ποιες εμπλοκές θα ήταν πολύ πιθανό να προκληθούν.
ΠΗΓΗ:euro2day.gr
Δηλώσατε κλοπή ΙΧ; Το taxis δεν το ξέρει!
Με μια δυσάρεστη έκπληξη βρίσκονται τις τελευταίες εβδομάδες πολλοί φορολογούμενοι οι οποίοι είχαν την ατυχία να τους κλέψουν το αυτοκίνητο ή προχώρησαν στη δήλωση ακινησίας του οχήματός. Σε πολλές περιπτώσεις τα οχήματα εμφανίζονται κανονικά στη φορολογική τους δήλωση σαν να είναι σε κίνηση και μάλιστα χρεώνονται και το σχετικό τεκμαρτό εισόδημα διαβίωσης.
Το θέμα έχει εντοπισθεί από πολλούς φοροτεχνικούς και έχει ενημερωθεί σχετικά και το υπουργείο Οικονομικών. Ωστόσο, σε πολλές περιπτώσεις δεν έχει διορθωθεί με αποτέλεσμα οι φορολογούμενοι να τρέχουν για να το διορθώσουν.
Ας δούμε το θέμα πιο αναλυτικά. Στις φετινές φορολογικές δηλώσεις έχουν προσυμπληρωθεί μερικά σημαντικά στοιχεία, όπως είναι οι παρακρατούμενοι φόροι και τα εισοδήματα μισθωτών και εργαζόμενων με μπλοκάκι. Έχουν προσυμπληρωθεί και τα στοιχεία των οχημάτων των φορολογούμενων μαζί με το σχετικό τεκμαρτό εισόδημα που τους αναλογεί. Πολλοί φορολογούμενοι απώλεσαν εντός του 2013 το όχημά τους λόγω κλοπής ή προχώρησαν για τους δικούς τους λόγους στην κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας (δήλωση ακινησίας).
Με έκπληξη, ωστόσο, διαπιστώνουν ότι στη φορολογική δήλωση η εφορία τους εμφανίζει να έχουν το όχημα στην κατοχή τους για το σύνολο των μηνών του 2013 και τους χρεώνει με το 100% του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης. Μάλιστα, οι κωδικοί των οχημάτων και του τεκμηρίου είναι «κλειδωμένοι» με αποτέλεσμα ο φορολογούμενος να μην έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε σχετικές διορθώσεις. Το αποτέλεσμα είναι να εκδίδεται λανθασμένο εκκαθαριστικό σημείωμα και ο φορολογούμενος να επιβαρύνεται με τεκμήριο υψηλότερο από το πραγματικό.
Τι πρέπει να γίνει για να διορθωθεί το λάθος; Θα πρέπει ο φορολογούμενος να επικοινωνήσει με τη νέα Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του υπουργείου Οικονομικών και να ζητήσει τη διόρθωση των δεδομένων. Στις εφορίες που απευθύνθηκαν πολλοί φορολογούμενοι δεν μπόρεσαν να λύσουν το πρόβλημα καθώς ούτε οι εφορίες έχουν δυνατότητα διόρθωσης των προσυμπληρωμένων κωδικών.
ΠΗΓΗ.capital.gr
Τα master που θα σας φέρνουν πάνω στα γεωτρύπανα
Για πρώτη φορά φέτος το Σεπτέμβριο ελληνικά Πανεπιστήμια θα υλοποιήσουν Μεταπτυχιακά προγράμματα σε ζητήματα ερευνών και αξιοποίησης υδρογονανθράκων, ανέφερε προχθές κατά την υπογραφή των συμβάσεων του opendoor ο υπουργός ΠΕΚΑ Γ. Μανιάτης, επισημαίνοντας ότι το γεγονός αυτό ανοίγει νέους ορίζοντες για τους επιστήμονες της χώρας.
Πράγματι μια σχετικά άγνωστη πτυχή του εγχειρήματος για άνοιγμα της αγοράς αφορά ακριβώς στη δημιουργία προϋποθέσεων ώστε η Ελλάδα όχι μόνο να εισπράττει το όποιο μέρισμα προκύψει από την ανακάλυψη κοιτασμάτων αλλά επιπλέον να υπάρξει ενίσχυση της απασχόλησης, όχι μόνο σε επίπεδο ανειδίκευτου προσωπικού, αλλά επιπρόσθετα σε εξειδικευμένους τεχνικούς και επιστήμονες της πετρελαϊκής βιομηχανίας.
Σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενεργεί η εξειδικευμένη έκδοση «Rigzone» ο μέσος ετήσιος μισθός το 2013 και το 2014 ήταν 91 χιλιάδες δολάρια, με την Ευρώπη να «πληρώνει» ακόμη καλύτερα στις 116,4 χιλιάδες δολάρια, να ακολουθούν η Αυστραλία και η Αφρική με 105 χιλιάδες δολάρια, και η Ανατολική Ασία με 99 χιλιάδες δολάρια.
Ως προς την ειδίκευση, οι εργαζόμενοι στις γεωτρήσεις είναι οι καλύτερα αμοιβόμενοι με 120 χιλιάδες δολάρια, ακολουθούν οι γεωφυσικοί με 104 χιλιάδες δολάρια, τα στελέχη διοίκησης με 93 χιλιάδες, οι υπεύθυνοι παραγωγής με 92 χιλιάδες και οι μηχανικοί πετρελαίου με 87 χιλιάδες.
Αυτή τη στιγμή ωστόσο εάν κάποιος Έλληνας θελήσει να πιάσει δουλειά στη βιομηχανία πετρελαίου θα χρειαστεί είτε να περιμένει να υπάρξει κενό στον Πρίνο ή να ξενιτευτεί. Εάν και εφόσον η αγορά ανοίξει ωστόσο αναμένεται να υπάρξει ζήτηση, έστω και εάν στην παρούσα φάση οι προσδοκίες θα πρέπει να παραμένουν συγκρατημένες και ρεαλιστικές.
Ποια είναι λοιπόν τα νέα μεταπτυχιακά στα οποία αναφέρθηκε ο κ. Μανιάτης; Πρόκειται για το διατμηματικό μεταπτυχιακό “Έρευνα και Εκμετάλλευση Υδρογονανθράκων”(Hydrocarbon Explorationand Exploitation), και το πρόγραμμα «Μηχανική Πετρελαίου (Petroleum Engineering).
Επισπεύδον του πρώτου μεταπτυχιακού προγράμματος (HydrocarbonExplorationandExploitation) είναι το τμήμα Γεωλογίας του Αριστοτελείου, ενώ συμμετέχουν σε αυτό τρία ακόμη πανεπιστήμιαη σχολή Μηχανικών Μεταλλείων – Μεταλλουργών, του ΕΜΠ, το τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος, του ΕΚΠΑ και το τμήμα Οικονομικών Επιστημών, του Δημοκρίτειου.
Το δεύτερο πρόγραμμα (Petroleum Engineering) οργανώνεται και θα λειτουργήσει στη Σχολή Μηχανικών Ορυκτών Πόρων του Πολυτεχνείου Κρήτης και στο πρόγραμμά του περιλαμβάνονται μαθήματα όπως Γεωλογία Πετρελαίου, Μηχανική Γεωτρήσεων, Σεισμική Απεικόνιση και Διαγραφίες Γεωτρήσεων, καθώς και τα Οικονομικά και η Νομοθεσία Παραγωγής Πετρελαίου.
ΠΗΓΗ.capital.gr
Βενζινοπώλες εναντίον Βρούτση για τα αποθεματικά του ταμείου τους
Την αιφνίδια τροποποίηση του καταστατικού του «Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Πρατηριούχων Υγρών Καύσιμων» κατήγγειλε σήμερα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καύσιμων (ΠΟΠΕΚ), η οποία επικρίνει στελέχη του υπουργείου Εργασίας ότι παρείχαν «παραπλανητικές υποσχέσεις εφησυχασμού» στους βενζινοπώλες.
Όπως καταγγέλλει η ΠΟΠΕΚ ο υπουργός Εργασίας κ. Γ. Βρούτσης, με «κυβερνητικό αυταρχισμό και διοικητική αυθαιρεσία» παρά την υποβολή υπομνημάτων και παραστάσεις της Ομοσπονδίας στο υπουργείο, αλλά και «παραπλανητικές υποσχέσεις εφησυχασμού των υψηλόβαθμων υπηρεσιακών παραγόντων», προέβη «αιφνίδια» στην τροποποίηση του Καταστατικού του ΤΕΑΠΥΚ του ΟΑΕΕ.
Η ΠΟΠΕΚ χαρακτηρίζει ως «θρασύτητα» την δήλωση του κ. Βρούτση ότι από τις διατάξεις της απόφασης του δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αλλά προκαλείται επιβάρυνση σε βάρος του προϋπολογισμού του ΤΕΑΠΥΚ η οποία θα καλυφθεί από τα έσοδα του και θα βαρύνει τις οικείες πιστώσεις του προϋπολογισμού του.
«Η θρασύτητα αυτή συνίσταται τόσο στην αδιάφορη αντιμετώπιση του κουρέματος των ομολόγων του Ταμείου μας (70%), όσο και στην υφαρπαγή 110 εκατ. ευρώ υπό μορφή «δανείου» από τον OAEE. Στη διαμόρφωση των αποθεματικών του Ταμείου μας δεν έχει συμβάλλει ποτέ με κανένα τρόπο η Κυβέρνηση σε όλη του την ιστορία και είναι πόροι του ιδρώτα και των χρημάτων των πρατηριούχων και μόνον», τονίζει η ΠΟΠΕΚ.
Τέλος, καταγγέλλει πως η απαξίωση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων των ασφαλισμένων του κλάδου, η επιβολή «αναξιόπιστων και επισφαλών» διαδικασιών είσπραξης εισφορών και αυθαίρετων προϋποθέσεων θεμελίωσης ασφαλιστικών δικαιωμάτων, οδηγεί με βεβαιότητα στην ακύρωση της κοινωνικής ασφάλισης των πρατηριούχων υγρών καύσιμων και στην υφαρπαγή και των υπολοίπων αποθεματικών μας.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΣΚΕΕΠ
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Ο συνδικαλισμός στα ΕΛΠΕ έπιασε
πάτο. Το λιγότερο που απαιτεί ένας
εργαζόμενος από τον Πρόεδρο του Συνδικάτου, είναι να γνωρίζει και να τηρεί τα
θέματα Ασφαλείας. Όμως αυτά φαίνεται είναι ψιλά γράμματα για κάποιους. Το περιστατικό που συνέβη στην Πύλη των ΒΕΑ
υπερέβη τα εσκαμμένα.
Με έκτακτο περιστατικό Ασφαλείας σε
εξέλιξη και με κινητοποιημένο το Άγημα Πυρασφάλειας, ο Πρόεδρος του ΠΣΕΕΠ ως
άλλος ''Ερντογάν'' αδιαφόρησε για το τι γίνεται γύρω του
και έτρεξε να ''καθαρίσει'' ως γνήσιος πατερούλης επειδή δεν
επετράπη η είσοδος με το αυτοκίνητο στο Διυλιστήριο ενός ''δικού
του'' παιδιού και το χειρότερο να απειλήσει τον
Αρχιφύλακα ότι θα τον περάσει από Πειθαρχικό Συμβούλιο επειδή έκανε τη δουλειά
του.
Το συγκεκριμένο περιστατικό έρχεται να
προστεθεί σε μια αλυσίδα πράξεων έπαρσης και αλαζονείας από ένα πρόσωπο που
συμπεριφέρεται ως απόλυτος αυτοκράτορας του ΠΣΕΕΠ και δεν ασκεί τα καθήκοντά
του ως αιρετός Πρόεδρος αλλά ως μάγκας του μαγαζιού.
Καταγγέλλουμε και καταδικάζουμε τη
συμπεριφορά του Προέδρου του ΠΣΕΕΠ και καλούμε όλες τις Παρατάξεις να πάρουν
θέση για το συγκεκριμένο περιστατικό.
ΣΚΕΕΠ
Για πρώτη φορά πραγματικά στοιχεία για κοιτάσματα φυσικού αερίου νοτίως της Κρήτης
Έπειτα από χρόνια εκτιμήσεων και αλληλοσυγκρουόμενων συχνά θεωριών γύρω από την ύπαρξη κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στις θάλασσες νοτίως της Κρήτης, η κυβέρνηση φαίνεται για πρώτη φορά να έχει στα χέρια της πραγματικές ερευνητικές ενδείξεις που επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές.
Σε ειδική εκδήλωση που έγινε την Τετάρτη στο Λονδίνο, ενώπιον εκατό και πλέον στελεχών της πετρελαϊκής βιομηχανίας προερχόμενα από μεγάλα ονόματα του χώρου όπως BP, ExxonMobil, Shell, Statoil, Eni, και ConocoPhilips, στελέχη της Νορβηγικής Petroleum Geo Services (PGS), παρουσίασαν για πρώτη φορά πραγματικά ερευνητικά στοιχεία που αποτελούν ισχυρές ενδείξεις για ύπαρξη μεγάλων κοιτασμάτων φυσικού αερίου στα νότια της Κρήτης.
Μια ημέρα πριν είχε προηγηθεί παρόμοια παρουσίαση στο διεθνές συνέδριο της Αμερικανικής Ένωσης Πετρεογεωολόγων (AAPG) που όπως και πέρυσι διεξήχθη στη Βαρκελώνη.
Η είδηση είναι ότι για πρώτη φορά εκτός από στοιχεία που αφορούν τις «πετρελαιοφόρες» όπως εκτιμάται περιοχές του Ιονίου, παρουσιάστηκαν και δύο ερμηνευμένες πλέον γραμμές, μία στα Νοτιοανατολικά της Ιεράπετρας και μία στα Δυτικά της Γαύδου, όπου σε απόσταση 30-40 χιλιομέτρων από την ακτή, εντοπίζονται ενδιαφέρουσες γεωλογικές δομές μεγάλης κλίμακας, με πιο πιθανές τις συγκεντρώσεις φυσικού αερίου.
Τι υπάρχει στην Κρήτη
Μέχρι πρότινος η Κρήτη απουσίαζε εντελώς από τις παρουσιάσεις στα συνέδρια, και το βάρος έπεφτε αποκλειστικά σχεδόν στο Ιόνιο.
Ο λόγος που τα ευρήματα για την Κρήτη προέκυψαν τώρα είναι ότι τα δείγματα από σεισμικές γραμμές τα οποία είχε μέχρι πρότινος στα χέρια της η ελληνική πλευρά, ήταν σε πρώιμο στάδιο. Τα αρχικά ανεπεξέργαστα στοιχεία των σεισμικών γραμμών, πλέον έχουν περάσει στο στάδιο της ερμηνείας.
Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι οι ειδικοί μπορούν να δουν και να ξεχωρίσουν τους γεωολογικούς σχηματισμούς που υπάρχουν στην κάθε περιοχή, και να τους συσχετίσουν ως προς το βάθος τους στην αντίστοιχη σεισμική γραμμή.
Η εντύπωση λοιπόν των επιστημόνων για τα δεδομένα που παρέλαβαν μόλις πριν από μια εβδομάδα για τη Νότια Κρήτη, είναι πως το πάχος των συγκεκριμένων γεωλογικών στρωμάτων είναι αρκετά μεγάλο, ικανό να συγκρατήσει εκεί την πίεση του φυσικού αερίου ώστε να δημιουργηθεί σημαντικός όγκος κοιτάσματος.
Τα επόμενα βήματα
Πρόκειται ακριβώς για το κομμάτι του "πάζλ" που μέχρι σήμερα απουσίαζε, και που πάνω σε αυτό θα βασιστεί το επόμενο μεγάλο βήμα, που είναι η χάραξη οικοπέδων σε Ιόνιο και Νότια Κρήτη, προκειμένου να προκηρυχθεί ο μεγάλος γύρος παραχωρήσεων στις αρχές Ιουλίου που θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
Η κινητικότητα ενόψει αυτής της επόμενης και πολύ πιο σημαντικής αυτής φάσης αυξάνεται, και η προχθεσινή υπογραφή των συμβάσεων παραχώρησης σε Πατραϊκό, Ιωάννινα και Κατάκολο αποτελεί στην ουσία μια ακόμη "διαφήμιση" για τους εγχώριους υδρογονάνθρακες, ενόψει των διαγωνισμών του καλοκαιριού.
Μέσα στις επόμενες εβδομάδες, ομάδα στελεχών του υπουργείου ΠΕΚΑ μεταβαίνει στη Γαλλία, όπου σε συνεργασία με τα επιτελεία της PGS και του Γαλλικού Ινστιτούτου Πετρελαίου Beicip θα αξιολογήσουν τα αποτελέσματα των ερμηνευμένων πλέον σεισμικών δεδομένων, θα μελετήσουν το πετρελαϊκό δυναμικό των θαλάσσιων περιοχών, και μέσα στον Ιούνιο θα καταλήξουν στο πόσα και ποια οικόπεδα θα «κοπούν», προκειμένου να βγουν στο διαγωνισμό.
Της απόφασης για τη χάραξη θα προηγηθεί μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το ΕΛΚΕΘΕ, προκειμένου να αποφευχθούν εκ των προτέρων προστατευόμενες περιοχές.
Από εκεί και πέρα, περισσότερα στοιχεία για τη Κρήτη θα παρουσιαστούν στο γεωολογικό συνέδριο Eage στο Αμστερνταμ (16-19 Ιουνίου), και το προτελευταίο βήμα θα είναι όταν στα τέλη Ιουνίου ανακοινωθούν στο Λονδίνο ενώπιον στελεχών της παγκόσμιας πετρελαϊκής βιομηχανίας τα οικόπεδα που πρόκειται να προκηρυχθούν.
Τα νέα δεδομένα και οι πετρελαικές
Μένει φυσικά να φανεί κατά πόσο τα νέα δεδομένα θα συγκινήσουν τις πετρελαϊκές εταιρείες, κάτι που για τα οικόπεδα του Ιονίου θεωρείται σύμφωνα με τα στελέχη του ΥΠΕΚΑ δεδομένο.
Οι εκτιμήσεις αυτές βασίζονται τόσο στο ενδιαφέρον που έχουν επιδείξει με την παρουσία τους στα κατά καιρούς συνέδρια για τους ελληνικούς υδρογονάνθρακες ονόματα όπως Enel, Statoil, BP, Shell, Chevron, ExxonMobil, ConocoPhillips, Edison, Noble, όσο και στα σημαντικά ευρήματα στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Αδριατικής.
Το Ιόνιο θεωρείται η γεωλογική συνέχεια των θαλάσσιων περιοχών της Νότιας Ιταλίας και της Αλβανίας όπου τα τελευταία χρόνια έχουν βρεθεί σημαντικά κοιτάσματα.
Οι επιστήμονες ονομάζουν το φαινόμενο «mirror effect» (αντικατοπτρικό των γεωολογικών δομών της Ιταλίας και της Αλβανίας), και αυτό πλέον που απομένει είναι κατά πόσο η θεωρία αυτή θα επιβεβαιωθεί και στην πράξη.
Το 2013 ανακαλύφθηκε στη Μπαζιλικάτα, περιφέρεια της Ν. Ιταλίας, χερσαίο κοίτασμα που θεωρείται από τα μεγαλύτερα πανευρωπαϊκά, συνολικής ποσότητας 1 δισ. βαρελιών, γεγονός που σύμφωνα με τους Ιταλούς θα τους επιτρέψει να διπλασιάσουν την παραγωγή τους, φτάνοντας τα 200.000 βαρέλια την ημέρα.
Στην Αλβανία, που σήμερα παράγει 20.000 βαρέλια ημερησίως, εντοπίστηκε κοντά στην πόλη Φιέρι το κοίτασμα Patos Marinza, με την καναδική εταιρεία Bankers Petroleum που το εκμεταλλεύεται να μιλά για 5,4 δισ. βαρέλια πετρελαίου και φυσικού αερίου. Επίσης στην περιοχή, η Shell ανακάλυψε κοίτασμα 200 εκατ. βαρελιών. Η ευρύτερη περιοχή στο Δέλβινο και Κούτσοβο της Νότιας Αλβανίας θεωρείται ότι έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με τα Ιωάννινα, και αυτήν ακριβώς την ευκαιρία είδε και το σχήμα Energean – Petra Petroleum που ανέλαβε την συγκεκριμένη παραχώρηση.
Ευκαιρίες σαν αυτές βλέπει και η Ιταλική Enel, γι' αυτό και τον Απρίλιο κατέθεσε επίσημο αίτημα στον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιάννη Μανιάτη προκειμένου να της παραχωρηθούν για έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων τρεις περιοχές, στη ΒΔ Πελοπόννησο, στην Αιτωλοακαρνανία και στη Πρέβεζα-Αρτα (δίπλα στην παραχώρηση των Ιωαννίνων).
Τόσο η ΒΔ Πελοπόννησος, όσο επίσης η Αιτωλοακαρνανία, όπως και η Πρέβεζα-Άρτα, είχαν ερευνηθεί και στα τέλη της δεκαετίας του 1990 με κάποιες λιγοστές και σε μικρά βάθη γεωτρήσεις από ελληνικές και ξένες κοινοπραξίες, χωρίς ωστόσο ενθαρρυντικά αποτελέσματα με συνέπεια να επιστραφούν πίσω στο Δημόσιο.
Τα πρόσφατα ωστόσο ευρήματα στην Αλβανία και στη Ν. Ιταλία αναθερμαίνουν το ενδιαφέρον για την περιοχή, και σε συνδυασμό με την πρόοδο της τεχνολογίας, δηλαδή τα τρισδιάστατα σεισμικά, δημιουργούν νέα δεδομένα.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)