Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014

Η νέα αποικιοκρατία


Σε άλλες παλαιότερες εποχές «αντιβασιλείς», έπαρχοι και αξιωματούχοι έφταναν από την μητρόπολη για να διοικήσουν τους πρωτόγονους ιθαγενείς, να δώσουν τα φώτα τους και να ρουφήξουν τον πλούτο τους. Σήμερα, όπως αρχίζει πια να γίνεται ξεκάθαρο από το ελληνικό παράδειγμα εποπτείας, η αποικιοκρατική διοίκηση γίνεται κατά κύριο λόγο από το πρόθυμο εγχώριο πολιτικό προσωπικό.
Αυτοί οι πρόθυμοι τοποθέτησαν  τη χώρα στη μέγγενη των Μνημονίων και των Δανειακών Συμβάσεων φρόντισαν να εντάξουν στο εσωτερικό δίκαιο της χώρας τις απαιτήσεις των δανειστών και από το 2010 μέχρι και τώρα διοικούν ως τοποτηρητές ξένων συμφερόντων μετατρέποντας τη χώρα σε αποικία χρέους, όπου:
·        Δημιουργήθηκε μια τεράστια δεξαμενή φτηνού εργατικού δυναμικού
·        Υποτιμήθηκαν γενικότερα οι αξίες που θα επιτρέψουν στα εγχώρια και ξένα κοράκια να αρπάξουν τζάμπα ότι έχει αξία και προοπτική κέρδους
·        Απελευθερώθηκε η ασυδοσία του αφεντικού που μπορεί να κάνει νόμιμα τις δουλειές του τζάμπα
·        Δημιουργήθηκε ο μηχανισμός αφαίμαξης του δημόσιου και ιδιωτικού πλούτου για την εξυπηρέτηση του χρέους
Στην  ελληνική αποικία (χρέους) η εκλεγμένη κυβέρνηση έχει το ρόλο της μαριονέτας και υπάρχει μόνο και μόνο για να νομιμοποιεί και να εφαρμόζει τις αποφάσεις των δανειστών:
·        Πόσο, σε ποιον και τι θα ξεπουληθεί
·        Πόσος από τον παραγόμενο πλούτο θα επιστραφεί στους δανειστές
·        Σε ποιο ποσοστό και σε ποιο βαθμό θα πεταχτεί στο περιθώριο η ελληνική κοινωνία με την εξαφάνιση των κοινωνικών δαπανών.
Η βασικότερη ωστόσο δουλειά και το κύριο καθήκον της εκλεγμένης ελληνικής κυβέρνησης είναι η φροντίδα για τη συντήρηση και διαιώνιση  του καθεστώτος αποικίας χρέους για τη χώρα.
Στο πλαίσιο αυτού του καθήκοντος ακούμε τους σημερινούς αλλά και τους επίδοξους επόμενους ιθύνοντες να ορκίζονται πίστη στη βιωσιμότητα και την εξυπηρέτηση του ελληνικού χρέους, ακριβώς την ίδια στιγμή που με καμία αριθμητική και υπολογισμό κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν. Ακόμη κι αν εξαθλιωθεί το σύνολο του ελληνικού λαού για τον επόμενο αιώνα..
Αυτή η αναγνώριση—από το απερχόμενο αλλά και το επερχόμενο- πολιτικό προσωπικό της δυνατότητας εξυπηρέτησης ενός χρέους που κανένας μαθηματικός υπολογισμός δεν το κάνει βιώσιμο, είναι η αποδοχή  του καθεστώτος της αποικίας χρέους για τη χώρα.


ΠΗΓΗ:topontiki.gr

Υποψήφιος ''δανειστής''..


   Κατηγορεί η συμπολίτευση την αντιπολίτευση γιατί η τελευταία έχει δηλώσει πως ούτε πρόκειται να προτείνει κάποιον για την θέση του Προέδρου της Δημοκρατίας,
     ..αλλά ούτε και πρόκειται να ψηφίσει οποιονδήποτε κι αν προταθεί, μακάρι να είναι κι ο Θεός ο ίδιος, προκειμένου να οδηγηθούμε σε εκλογές.

     Κατηγορούν τα σούργελα της τρόϊκας τους άλλους, ότι θα αρνηθούν να ψηφίσουν, ακόμα κι ένα πρόσωπο εγνωσμένης ηθικής και πολιτικής αξίας, υπεράνω κομμάτων και πολιτικών παθών.

     Μάλιστα.
     Καιρός τώρα να μας εξηγήσουν πώς θα μπορούσε ένα πρόσωπο τέτοιας ηθικής ακεραιότητας, ''υπεράνω'' παθών και κακιών,
     ..να δεχτεί να είναι υποψήφιος Πρόεδρος Δημοκρατίας, με τις παρούσες συνθήκες!
     Αυτομάτως, δεχόμενο την υποψηφιότητα χάνει όλες αυτές τις υψηλές ιδιότητες, και καταντάει ένα ανθρωπάριο που εν γνώσει του, και εν γνώσει των συνεπειών της πιθανής (απίθανης) εκλογής του, δέχεται να δώσει το ''φιλί της ζωής'' σε μιά τέτοια κυβέρνηση ανδρεικέλων!

     Ποιός σοβαρός και πραγματικά ηθικός άνθρωπος θα δεχόταν να πάει κόντρα στην βούληση του λαού,
    ..συμπαρατασσόμενος με την θλιβερή μειοψηφία που κυβερνάει, ελέω των 50 εδρών bonus, του εκλογικού νόμου-νοθεία.
     Ποιός σόφρων θα δεχόταν να διεκδικήσει την καρέκλα του απερχόμενου ''δανειστή'',
     ..γνωρίζοντας ότι θα είναι η μαριονέτα των μαριονετών των τοκογλύφων, αρμόδιος μόνον για να υπογράφει τις  Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου,
     ..μεταφρασμένες από τα e-mails των μικρομεσαίων υπαλλήλων της τρόϊκας;
     Ποιός έλληνας πολιτικός, και όχι παλιάτσος της παγκοσμιοποίησης θα δεχόταν να γίνει απλός παρατηρητής του πειράματος καταστροφής της χώρας του σε περίοδο ειρήνης και εξανδραποδισμού του λαού της,
     ..μόνο και μόνο για να κάτσει στον θρόνο των επίσημων εκδηλώσεων, που ως τώρα κάθεται ο ντεμέκ δεκατριάχρονος (τότε) ''αντάρτης'';
     Κανείς!

     Και αν ακόμη βρεθεί, τούτο θα σημαίνει ότι ο συγκεκριμένος ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΞΙΟΣ ΓΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ,  
     ..και άρα πολύ σωστά και με όλο της το δίκιο η αντιπολίτευση δεν θα τον ψηφίσει!

     Το μόνο καλό που μας έκανε η τρόϊκα και τα μνημόνια είναι πως τα πράγματα έχουν ξεκαθαρίσει αρκετά,
     ..και είναι εύκολο πιά να ξεχωρίσει κανείς τους εχθρούς από τους ''φίλους''.
     Καλά τα σοφίσματά σας,
     ..αλλά δεν ''τσιμπαμε''!..



ΠΗΓΗ:mandatoforos.blogspot.gr

Σε χαμηλό 5 ετών το πετρέλαιο που έχασε 7,54 δολάρια ή 10,2% στα 66,15 δολάρια το βαρέλι

 Σε χαμηλό 5 ετών το πετρέλαιο που έχασε 7,54 δολάρια ή 10,2% στα 66,15 δολάρια το βαρέλι
Ισχυρή πτώση για τις τιμές του αργού, μετά την απόφαση του ΟΠΕΚ να μην μειώσει την παραγωγή. Ο μικρός όγκος συναλλαγών, λόγω της προηγούμενης αργίας της ημέρας των Ευχαριστιών, σημαίνει ότι μια άλλη "κανονική" ημέρα μπορεί οι απώλειες να ήταν μεγαλύτερες.

Το αργό έκλεισε με πτώση 7,54 δολαρίων ή 10,2% στα 66,15 δολάρια το βαρέλι, στο χαμηλότερο κλείσιμό του από τον Σεπτέμβριο του 2009.

Το αργό, σημείωσε νέα χαμηλά, μετά την απόφαση της Σαουδικής Αραβίας να μπλοκάρει την απόφαση των φτωχότερων κρατών του ΟΠΕΚ, για μείωση της παραγωγής πετρελαίου, ώστε να σταθεροποιηθεί η τιμή.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, αν το αργό "χτυπήσει" το χαμηλό της 10ης Μαΐου 2010, των 64,24 δολαρίων το βαρέλι, αυτό τεχνικά θα σήμαινε ότι θα μπορούσε να φτάσει κάτω από τα 60 δολάρια, οδεύοντας προς τα 58,32 που είχαν σημειωθεί τον Ιούλιο του 2009.

Ο σημαντικότερος παράγοντας για το ρωσικό πετρέλαιο, Igor Sechin, πρόεδρος της κρατικής εταιρείας πετρελαίου Rosneft, σημείωσε ότι βλέπει κάτω από τα 60 δολάρια την τιμή του μαύρου χρυσού για το πρώτο εξάμηνο του 2015.


ΠΗΓΗ:newmoney.gr


Βρίζουμε τους πολιτικούς αλλά θεωρούμε τον εαυτό μας ανεύθυνο

follow-your-dreams
Παρά το χρόνο που έχει περάσει, εξακολουθεί πάντα να μας προκαλεί σκέψεις και απορίες το εξής γεγονός: Όταν το 2011 ο Παπανδρέου προανήγγειλε δημοψήφισμα με το οποίο ο λαός θα ενέκρινε ή θα απέρριπτε το δεύτερο μνημόνιο και το PSI, τότε εκτός της πλήρους διαφωνίας ολόκληρου του πολιτικού συστήματος (αριστεράς και δεξιάς), όλης της οικονομικής ελίτ της χώρας, όλων των ΜΜΕ και των δανειστών, διαφώνησε και ο ίδιος ο λαός. Γιατί διαφωνήσαμε;  

Λίγους πολίτες θα βρεις ακόμα και σήμερα που να υποστηρίζουν ότι έπρεπε να γίνει εκείνο το δημοψήφισμα, το οποίο οι δανειστές βρήκαν την ευκαιρία να το μετατρέψουν σε «ναί ή όχι στο ευρώ». Πολλοί υποστηρίζουν ότι το δημοψήφισμα ήταν ένα πολιτικό κόλπο του Παπανδρέου. Άλλοι πάλι θεωρούν ότι αυτό έπρεπε να είχε γίνει το 2010 πριν το πρώτο μνημόνιο και όχι το 2011, πριν το δεύτερο μνημόνιο!!! Ο καθένας, τέλος πάντων βρίσκει και μια βολική δικαιολογία για να δικαιολογήσει μέσα του, το ότι καλώς δεν έγινε εκείνο το δημοψήφισμα. Τώρα όμως μπαίνουμε στο 2015 και ήδη μας ετοιμάζουν το τρίτο μνημόνιο… 

Τελικά μήπως έπρεπε να είχε γίνει εκείνο το δημοψήφισμα ή εξακολουθούμε να μην θέλουμε ούτε και σήμερα δημοψήφισμα; Το ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στην ουσία προαναγγέλλει πως αν βρει δυσκολίες με την τρόϊκα, τότε θα ζητήσει από το λαό να αποφασίσει με δημοψήφισμα, αυτό επικρίνεται ήδη από τώρα. Πολιτικοί αντίπαλοι και ΜΜΕ, τον κατηγορούν ότι απεργάζεται (αν είναι δυνατόν) πολιτειακή εκτροπή!!!  τρομοκρατώντας το λαό, ο οποίος είναι και ο μόνος αρμόδιος για να αποφασίσει.

Ας κοιτάξουμε λοιπόν βαθιά μέσα στην ψυχή μας και ας αναρωτηθούμε: Μήπως τελικά δεν θέλουμε να παίρνουμε προσωπικά την ευθύνη των σοβαρών αποφάσεων, για το μέλλον μας, αλλά θέλουμε να αναλαμβάνουν την ευθύνη οι πολιτικοί και απλά εμείς, κάνοντας τους πονηρούς και τους ξερόλες, να τους βρίζουμε;

Μήπως τελικά αυτό θέλουμε πραγματικά βρε πατριώτες; Θέλουμε επιτέλους να αναλάβουμε τις ευθύνες μας ή θέλουμε να θεωρούμε τον εαυτό μας ανεύθυνο;

Πέτρος Χασάπης


ΠΗΓΗ:olympia.gr

Πούτιν: Η αγορά πετρελαίου θα ισορροπήσει εντός του 2015

Πούτιν: Η αγορά πετρελαίου θα ισορροπήσει εντός του 2015
Την εκτίμηση ότι η αγορά πετρελαίου θα ξαναβρεί την ισορροπία της στα μέσα του επόμενου έτους εξέφρασε ο πρόεδρος της Ρωσίας, Βλαντιμίρ Πούτιν.

“Είμαι βέβαιος ότι στο α' τρίμηνο, στο μέσο του επόμενου έτους, η αγορά πετρελαίου θα βρει εκ νέου την ισορροπία της”, υπογράμμισε ο Ρώσος πρόεδρος, κατά τη συνάντηση που είχε με τον επικεφαλής της γαλλικής πετρελαϊκής εταιρείας Total.

Μάλιστα αποκάλυψε ότι ήταν βέβαιος πως η τιμή πετρελαίου θα δεχθεί ισχυρές πιέσεις μετά τη συνάντηση του OPEC και προσέθεσε ότι η Μόσχα δεν επέμεινε στην λήψη συγκεκριμένων μέτρων προκειμένου να υπάρξει σταθεροποίηση των πετρελαϊκών τιμών.


ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Το 53% εκτός εργασίας πάνω από έναν χρόνο, μέσω πολιτικών ψάχνει το 44%

Το 53% εκτός εργασίας πάνω από έναν χρόνο, μέσω πολιτικών ψάχνει το 44%
Το 53% των άνεργων νέων στην Ελλάδα βρίσκεται εκτός εργασίας για περισσότερο από έναν χρόνο, μόλις το 20% είναι εγγεγραμμένοι και έχουν κάρτα ανεργίας του ΟΑΕΔ ενώ τον ρόλο του υποστηρικτή αναλαμβάνει η οικογένεια, καθώς εφτά στους δέκα άνεργους νέους δέχονται σημαντική βοήθεια για να επιβιώσουν.
Τα παραπάνω στοιχεία προέκυψαν από έρευνα και παρουσιάστηκαν, σήμερα, στο συνέδριο "In4Youth - Διαδικασίες ένταξης στην αγορά εργασίας των νέων σε περίοδο οικονομικής κρίσης", που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης. "Η θέα ενός νέου ανθρώπου στην ουρά του ΟΑΕΔ είναι ό,τι πιο θλιβερό μπορεί να παρουσιάσει μια χώρα. Κανονικά, η μεγαλύτερη έγνοια μας θα ήταν πώς να εντάξουμε και να κρατήσουμε τους νέους στην αγορά εργασίας" τόνισε η Μαρία Πασχαλίδου, επικεφαλής της Θεσσαλονίκης - Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Νεολαίας 2014. Το συνέδριο διοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Τμήμα Κοινωνιολογίας, τη "Θεσσαλονίκη - Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014" και το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
Την παρουσίαση του ερευνητικού έργου Ιn4Υouth έκανε στο συνέδριο ο Σωτήρης Χτούρης, καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου, επιστημονικός υπεύθυνος του In4Youth και, όπως υποστήριξε, στις ηλικίες 15 - 34 ετών, εργάζονται μόλις οι 4 στους δέκα, άνεργοι δηλώνουν το 30,6%, ενώ 28,5% απαντά "δεν αναζητώ εργασία". Επίσης, ο ποσοστό των άνεργων νέων που αναζητούν για πρώτη φορά εργασία στις ηλικίες 25-34 ετών ανέρχεται στο 45% αυτής της ομάδας και στο 7% του συνόλου των ανέργων. Αυτό δείχνει ότι ένας σημαντικός αριθμός των νέων εισέρχεται πολύ καθυστερημένα για πρώτη φορά στην αγορά εργασίας. Δομικοί και οικογενειακοί λόγοι εξηγούν αυτή την επιλογή: κυρίως μακρά αναμονή για την είσοδο στην Πρωτεύουσα Αγορά Εργασίας, Επαναλαμβανόμενη Αρχική Εκπαίδευση χωρίς οριοθετημένους επαγγελματικούς στόχους και επαγγελματική στρατηγική.
Η έρευνα επιβεβαιώνει και την ισχυρή παρουσία του πελατειακού συστήματος στην Ελλάδα: Οι μεγαλύτερες ηλικίες, 30-34 ετών, απευθύνθηκαν πιο συχνά (ποσοστό 44%) σε πολιτικούς "φίλους" για να βρουν εργασία. H κοινωνική ένταξη και η ουσιαστική υποστήριξη των ανέργων "εγκλωβίζεται" στο πλαίσιο της οικογένειας, με αποτέλεσμα η επαγγελματική τους πορεία να καθορίζεται κυρίως από τις σχέσεις αλληλεγγύης και αμοιβαιότητας που υπάρχουν σε αυτήν. Έτσι: συχνά ως πολύ συχνά απαντά ότι δέχεται βοήθεια από την οικογένεια το 72% των ανέργων νέων, μερικές φορές το 19,4% και μόλις το 6,2% σπάνια. Η οικονομική κρίση και η κρίση χρέους μετά το 2009 έχει περιορίσει, όμως, δραστικά τα οικονομικά αποθέματα των νοικοκυριών. Έτσι, το 15,8% των άνεργων νέων του δείγματος παρουσιάζουν οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από 500 Ευρώ, ενώ ένα άλλο 28,7% παρουσιάζει εισόδημα μικρότερο από 1.000 Ευρώ. Η ανεργία συνδυάζεται, έτσι, άμεσα με τον κίνδυνο φτώχειας για το 44,5 των νέων και των νοικοκυριών στα οποία ζουν. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίων καθώς και ομαδικών και ατομικών συνεντεύξεων νέων εργαζομένων και ανέργων, εμπειρογνωμώνων σε θέματα εργασίας και μεταναστών β' γενιάς, σε επιλεγμένες γεωγραφικά περιοχές της χώρας (Αθήνα - Αττική, Θεσσαλονίκη - Κεντρική Μακεδονία, Ηράκλειο, Μυτιλήνη, Πάτρα, Χίος, Ιόνια νησιά).


ΠΗΓΗ:fpress.gr

Ε.Βενιζέλος σε τουρκικό κανάλι: "Οι τέσσερις αιώνες τουρκικής κατοχής είναι για εμάς εθνική κληρονομιά"!


"Εθνική κληρονομιά" χαρακτήρισε ο Ε.Βενιζέλος τους τέσσερις αιώνες τουρκικής κατοχής που παραλίγο να εξαφανίσου το ελληνικό Γένος από τις δέλτους της Ιστορίας.

" Όχι μόνο ένα τζαμί, αλλά και η οθωμανική κληρονομιά στην Ελλάδα είναι μέρος της εθνικής μας κληρονομιάς" ανέφερε ο Αντιπροέδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Εξωτερικών Ευ. Βενιζέλος στη δημοσιογράφο Asligul Atasagun για το κανάλι Turkish TV- Cine5. 

Φυσικά πρόκειται περι δήλωσης υποταγής στην "Υψηλή Πύλη" του "Σουλτάνου" Ρ.Τ.Ερντογάν, με βάση την οποία θα αναμένουμε το άνοιγμα δεκάδων τζαμιών, όχι μόνο στην Αθήνα αλλά κυρίως σε Θεσσαλονίκη, Ανατ.Μακεδονία-Θράκη, και Ρόδο-Κω.

Με το πρόσχημα ότι θα πρέπει να είμαστε περήφανοι που οι Τούρκοι "σουβλίζανε" τους προγόνους μας, προκειμένουν να εγκαταλειψουν την Πίστη, θα τουρκοποιήσουμε μόνοι μας εκ νέου ελληνικά εδάφη 100 χρόνια μετά την εκδίωξη των Οθωμανών. 

Επιβεβαίωσε δε ότι με λεφτά των Ελλήνων φορολογουμένων θα κατασκευασθεί το τζαμί στην Αθήνα. "Ναι, σαφέστατα. Ένα τζαμί ως δημόσιο έργο, ως δωρεά του κράτους προς τη μουσουλμανική κοινότητα στην Αθήνα. Διότι μιλάμε για μια δημόσια οντότητα, όχι για μια ιδιωτική πρωτοβουλία. Μιλάμε για μια δημόσια νομική οντότητα και για τις σχετικές υποδομές για την εξυπηρέτηση των θρησκευτικών αναγκών της μουσουλμανικής κοινότητας στην Αθήνα. Αυτό είναι κάτι προφανές και απαραίτητο για κάθε ευρωπαϊκή, σύγχρονη και χωρίς προκαταλήψεις κοινωνία."

Μόνο που δεν μας εξήγησε γιατί το ελληνικό Δημόσιο θα πρέπει να πληρώνει για τις αναγκες της μουσουλμανικής κοινότητας που με εξαίρεση την μειονότητα της Θράκης, αποτελείται κυρίως από λαθρομετανάστες.

Στην Αμερική οι Έλληνες της Ομογένειας, δεν πήραν λεφτα από τον Λευκό Οίκο, μάζεψαν χρήματα, αγόρασαν οικόπεδο και έχτισαν την εκκλησία που ήθελαν. Το θεωρεί δε απαραίτητο για να μην έχει η ελληνική κοινωνία "προκαταλήψεις"! Η Ορθοδοξία προφανώς θεωρείται προκατάληψη, παρότι είναι η επικρατούσα με βάση το Σύνταγμα θρησκεία της χώρας.

Λέει μάλιστα ότι τα τζαμιά θα χρησιμοποιηθούν για τον τουρισμό! Έχει σκοπό δηλαδή να καταστήσει την χώρα σε τουρκικό "ξενοδοχείο"!

Σχολιάζει και την επίσκεψη του Πάπα στο Φανάρι επισημαίνοντας πως αυτή "αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για τη διεθνή κοινότητα προκειμένου η τελευταία να κατανοήσει τον ιδιαίτερο, θεσμικό και δογματικό ρόλο του Οικουμενικού Πατριαρχείου".

Φυσικά το ερώτημα που πρέπει να μας απαντήσει ο Έλληνας ΥΠΕΞ είναι πως θα πάει σαν να μην τρέχει τίποτα να συναντηθεί στην Άγκυρα, με Ερντογάν-Νταβούτογλου, μετά το σημερινό επεισόδιο στην Στρογγύλη εναντίον του Έλληνα ΥΠΕΘΑ Ν.Δένδια.

Ακολουθεί η συνέντευξη:

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προσφάτως, ο Πρόεδρος Ερντογάν κατά την τελευταία του επίσκεψη στη βόρεια Κύπρο είχε δηλώσει ότι «για να επαναλειτουργήσει η Θεολογική Σχολή της Χάλκης, η Ελλάδα πρέπει να νομιμοποιήσει τους «εκλεγμένους μουφτήδες» της τουρκικής μειονότητας της Ελλάδας, καθώς και να ανοίξει το τζαμί στην Αθήνα». Πώς αξιολογείτε την έκκληση του Ερντογάν και, επίσης, θα ανοίξετε το τζαμί στην Αθήνα, που είναι η μοναδική πρωτεύουσα της Ευρώπης που δεν έχει τζαμί;

ΕΥ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Όπως γνωρίζετε, στο πεδίο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, στο πεδίο των δικαιωμάτων των μειονοτήτων, κάθε κράτος έχει τη συνταγματική και θεσμική υποχρέωση να εφαρμόζει τους υφιστάμενους κανονισμούς καθώς και να σέβεται τα δικαιώματα χωρίς αμοιβαιότητα. Δεν πρόκειται για αμοιβαιότητα, αλλά για μονομερή υποχρέωση της Τουρκίας αλλά και της Ελλάδας και κάθε χώρας να σέβεται το διεθνές δίκαιο, τα ανθρώπινα δικαιώματα και ειδικά τα δικαιώματα των μειονοτήτων. Η Ελλάδα έχει ταυτοχρόνως την υποχρέωση να σέβεται τα δικαιώματα των μειονοτήτων, στο πλαίσιο πάντα της περίφημης ιστορικής Συνθήκης της Λωζάννης, στο πλαίσιο του ελληνικού Συντάγματος, που είναι ένα πολύ σύγχρονο ευρωπαϊκό Σύνταγμα, καθώς και στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλά και στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου ως οργανωμένης έννομης τάξης με τον απαραίτητο δικαστικό έλεγχο.

Ειδικότερα για τους μουφτήδες στη Θράκη, όπως γνωρίζετε, ο μουφτής είναι ένα διττό όργανο, δεν είναι μόνο θρησκευτικός λειτουργός, αλλά πρωτίστως δικαστής, κρατικό όργανο, γιατί στην Ελλάδα, και στο πλαίσιο της Συνθήκης της Λωζάννης, ο μουφτής είναι πάνω από όλα υπεύθυνος για την εφαρμογή του νόμου της Σαρία, του παραδοσιακού ισλαμικού νόμου. Αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό, γιατί από αυτή την άποψη ο μουφτής αποτελεί μέρος του νομικού αλλά κυρίως του δικαστικού μας συστήματος. Γνωρίζω κάποιες προτάσεις και ιδέες αναφορικά ίσως με τη διάκριση των δύο αρμοδιοτήτων. Είμαστε πάντα έτοιμοι να συζητήσουμε επί διαφόρων ιδεών, αλλά όχι στη βάση της αμοιβαιότητας, γιατί αυτό είναι κάτι που δεν είναι αποδεκτό από ευρωπαϊκής απόψεως.

Δεν πρόκειται για ένα ζήτημα ανταλλαγής, διαπραγμάτευσης μεταξύ της Ελλάδας και της Τουρκίας. Έχουμε, μονομερώς, ως οντότητα της διεθνούς κοινότητας, ως χώρα, ως κράτος, την υποχρέωση να σεβόμαστε τα δικαιώματα των μειονοτήτων – και η δική μας πολιτική είναι η πλήρης συμμετοχή, η πλήρης ενσωμάτωση της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη στην ελληνική οικονομική, κοινωνική, πολιτική ζωή και στο εκπαιδευτικό σύστημα, στην επαγγελματική μας ζωή. Αυτό είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό όχι μόνο για τη μουσουλμανική μειονότητα αλλά και για την ελληνική κοινωνία ως μια ευρωπαϊκή κοινωνία με δυτική νοοτροπία, ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, η «τουρκική μειονότητα» στη δυτική Θράκη..

ΕΥ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Δεν πρόκειται για «τουρκική μειονότητα». Σύμφωνα με την ορολογία της Συνθήκης της Λωζάννης, πρόκειται για μια θρησκευτική μουσουλμανική μειονότητα, αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό γιατί δεν είναι μια εθνική μειονότητα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: υπάρχουν πολλές αντιδράσεις από τους Έλληνες πολίτες, τουρκικής καταγωγής, που ανήκουν στη μουσουλμανική μειονότητα. Η κυβέρνηση θα έκανε ένα βήμα και θα χαρακτήριζε τη μειονότητα «τουρκική»;

ΕΥ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Εάν μιλάτε για συλλογικές και νομικές οντότητες, πρέπει να σεβαστούμε το διεθνές δίκαιο. Σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, και ειδικότερα σύμφωνα με τη Συνθήκη της Λωζάννης, πρέπει να μιλάμε για θρησκευτική, μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη. Εάν η παρατήρησή σας είναι μια παρατήρηση που γίνεται στο επίπεδο του επονομαζόμενου αυτοπροσδιορισμού, ο αυτοπροσδιορισμός είναι ένα ατομικό δικαίωμα, σύμφωνα πάντα με τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που εδρεύει στο Στρασβούργο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και όσον αφορά το τζαμί, κύριε Υπουργέ…

ΕΥ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Για εμάς, όχι μόνο ένα τζαμί, αλλά και η μουσουλμανική, η οθωμανική κληρονομιά στην Ελλάδα είναι μέρος της εθνικής μας κληρονομιάς και ως πρώην Υπουργός Πολιτισμού είμαι σε θέση να επαναλάβω πως η αναστήλωση και η προβολή των οθωμανικών και μουσουλμανικών μνημείων στην ελληνική επικράτεια είναι μεγάλο πλεονέκτημα, όχι μόνο για την πολιτιστική πολιτική μας και την πολιτιστική κληρονομιά μας, αλλά και για την τουριστική βιομηχανία μας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι στο μέλλον θα υπάρξει τζαμί στην Αθήνα.

ΕΥ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Ναι, σαφέστατα. Ένα τζαμί ως δημόσιο έργο, ως δωρεά του κράτους προς τη μουσουλμανική κοινότητα στην Αθήνα. Διότι μιλάμε για μια δημόσια οντότητα, όχι για μια ιδιωτική πρωτοβουλία. Μιλάμε για μια δημόσια νομική οντότητα και για τις σχετικές υποδομές για την εξυπηρέτηση των θρησκευτικών αναγκών της μουσουλμανικής κοινότητας στην Αθήνα. Αυτό είναι κάτι προφανές και απαραίτητο για κάθε ευρωπαϊκή, σύγχρονη και χωρίς προκαταλήψεις κοινωνία.  

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, μετά την Άγκυρα, θα πάτε στην Κωνσταντινούπολη όπου θα συναντήσετε τον Βαρθολομαίο και τον Πάπα που επισκέπτεται την Τουρκία. Ως ορθόδοξος, τι συμβολίζει για εσάς, για την Ορθόδοξη Εκκλησία, η επίσκεψη του Πάπα;

ΕΥ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Η επίσκεψη του Πάπα αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για τη διεθνή κοινότητα προκειμένου η τελευταία να κατανοήσει τον ιδιαίτερο, θεσμικό και δογματικό ρόλο του Οικουμενικού Πατριαρχείου, διότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι ο άλλος πυλώνας του Χριστιανισμού, του Ανατολικού Χριστιανισμού, η πρώτη Εκκλησία του Ανατολικού Χριστιανισμού. Και από αυτή την άποψη, οι νέες συναντήσεις μεταξύ των δυο επισκόπων, του Επισκόπου της Ρώμης και του Επισκόπου της Κωνσταντινούπολης, της Νέας Ρώμης, προσφέρουν πάντα μια εξαιρετική ευκαιρία όχι μόνο για την επανέναρξη και την ανανέωση του θεολογικού διαλόγου, αλλά και για έναν ευρύ δημόσιο διάλογο σχετικά με το καθεστώς του Οικουμενικού Πατριαρχείου. 

Για την Τουρκία, η ύπαρξη του Πατριαρχείου στη χώρα σας αποτελεί εξαιρετικό πλεονέκτημα, όχι μόνο για τουριστικούς λόγους, αλλά και επειδή το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι ο αρχαιότερος θεσμός στην ευρύτερη περιοχή, ένα σημείο αναφοράς για την παγκόσμια κοινότητα, για τη χριστιανική κοινότητα σε όλο τον κόσμο. Και από αυτή την άποψη η υπόσταση και η νομική προσωπικότητα – η διεθνής και εσωτερική νομική προσωπικότητα – του Οικουμενικού Πατριαρχείου μπορεί να αποτελέσει επίσης και ένα εξαιρετικό επιχείρημα υπέρ της ευρωπαϊκής προοπτικής της Τουρκίας.


ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Προειδοποιήσεις και στο Τέξας για μείωση αξιοπιστίας ηλεκτροδότησης λόγω βεβιασμένης απόσυρσης ανθρακικών εργοστασίων


Η ERCOT (Electric Reliability Council of Texas) είναι ο τοπικός διαχειριστής συστήματος ηλεκτροδότησης του Τέξας, αντίστοιχος του δικού μας ΑΔΜΗΕ. Καλύπτει το 90% του φορτίου στο Τέξας, με πάνω από 550 Μονάδες παραγωγής και 71 χιλ. χλμ. γραμμών μεταφοράς, προς 24 εκατ. καταναλωτές.

Πριν μερικές μέρες έδωσε στη δημοσιότητα μια μελέτη για τις επιπτώσεις στο ηλεκτρικό σύστημα του Τέξας του νέου προγράμματος Clean Power Plan της κυβέρνησης Ομπάμα. Η ανάλυση είναι ξεκάθαρη στα συμπεράσματα που καταλήγει: "it is evident that implementation of the proposed Clean Power Plan will have a significant impact on the planning and operation of the ERCOT grid. The proposed CO2 emissions limitations will result in significant retirement of coal generation capacity, could result in transmission reliability issues due to the loss of fossil fuel-fired generation resources in and around major urban centers, and will strain ERCOT’s ability to integrate new intermittent renewable generation resources. If the expected retirement of coal resources were to occur over a short period of time, reserve margins in the ERCOT region could reduce considerably, leading to increased risk of rotating outages as a last resort to maintain operating balance between customer demand and available generation." - "Είναι φανερό ότι η εφαρμογή του προτεινόμενου Σχεδίου Καθαρής Ενέργειας θα έχει μια σημαντική επίδραση στο σχεδιασμό και τη λειτουργία του δικτύου της ERCOT. Οι προτεινόμενες περικοπές εκπομπών CO2 θα έχουν ως αποτέλεσμα απόσυρση σημαντικής ισχύος ανθρακικής παραγωγής, θα μπορούσαν να έχουν ως αποτέλεσμα συμβάντα αξιοπιστίας του δικτύου λόγω της απώλειας εργοστασίων ορυκτών καυσίμων μέσα και γύρω από κύρια αστικά κέντρα και θα εξαντλήσει την ικανότητα της ERCOT να εντάξει στο δίκτυο νέες ΑΠΕ τυχαίας παραγωγής. Εάν η αναμενόμενη απόσυρση ανθρακικών μονάδων συμβεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, τα περιθώρια ασφαλείας στην περιοχή της ERCOT  θα μπορούσαν να μειωθούν σημαντικά, οδηγώντας σε αυξημένο κίνδυνο για εναλλασσόμενες περικοπές ηλεκτροδότησης ως τελευταίο καταφύγιο για τη διατήρηση ισορροπίας ανάμεσα στη ζήτηση και τη διαθέσιμη παραγωγή".

Έχει κι άλλα "ωραία" όμως η έκθεση: "The Clean Power Plan will also result in increased energy costs for consumers in the ERCOT region. Based on ERCOT’s analysis, energy costs for consumers may increase by up to 20% in 2020, without accounting for the associated costs of transmission upgrades, natural gas supply infrastructure upgrades, procurement of additional ancillary services, energy efficiency investments, capital costs of new capacity, and other costs associated with the retirement or decreased operation of coal-fired capacity in ERCOT. Consideration of these factors would result in even higher energy costs for consumers." - "Το Σχέδιο Καθαρής Ενέργειας θα έχει επίσης ως αποτέλεσμα αυξημένο κόστος ενέργειας για τους καταναλωτές στην περιοχή της ERCOT . Σύμφωνα με την ανάλυσή μας, το κόστος μπορεί να αυξηθεί έως 20% το 2020, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το συνδεόμενο κόστος αναβάθμισης των γραμμών μεταφοράς, αναβάθμισης των υποδομών φυσικού αερίου, προμήθειας πρόσθετων βοηθητικών υπηρεσιών, επενδύσεων ενεργειακής αποδοτικότητας, κόστος κεφαλαίου νέας ισχύος και άλλες δαπάνες συνδεόμενες με την απόσυρση ή τη μειωμένη λειτουργία των ανθρακικών εργοστασίων. συνυπολογισμός αυτών των παραγόντων θα οδηγήσει σε ακόμα υψηλότερο κόστος ενέργειας για τους καταναλωτές".

Και τι έγινε αν αυξηθεί το κόστος για τους καταναλωτές, θα ρωτούσε η δική μας ΡΑΕ. Θα πρέπει να είναι ευτυχείς που καταναλώνουν "καθαρή ενέργεια", άρα τι πειράζει αν πληρώνουν κι ένα premium; Μόνο που αυτά τα premium, που θέλει η ΡΑΕ, βγαίνουν απ' την τσέπη όλων των καταναλωτών και πηγαίνουν σε πολύ λίγες τσέπες συγκεκριμένων "επενδυτών".

Κι επειδή η ηλεκτρική ενέργεια είναι βασικός συντελεστής κόστους για το σύνολο της οικονομίας, η οποιαδήποτε αύξησή του καταλήγει να επηρεάζει αρνητικά την ανταγωνιστικότητα της κάθε χώρας. Στο Τέξας έχουν βαριά βιομηχανία και ξέρουν καλά από κόστος ενέργειας, κάθε σκέψη λοιπόν για αύξηση και μάλιστα σημαντική του κόστους ηλεκτροδότησης ή για περικοπές ηλεκτροδότησης (ελεγχόμενο μπλακ άουτ) τους φέρνει ανατριχίλα. 

Το σύστημα ηλεκτροδότησης του Τέξας ΔΕΝ έχει πολύ κάρβουνο, στο βασικό σενάριο (Table 1 δίπλα) έχει μόλις 19,9GW επί συνόλου 102,45GW, τα GW από φυσικό αέριο είναι πολύ περισσότερα. Στο βασικό σενάριο εξέλιξης μέχρι το 2029 θα αποσύρονταν 2GW φυσικού αερίου (Table 2 δίπλα) και μόλις 0,8GW ανθρακικών. Η κρατική παρέμβαση ωστόσο περικοπών των εκπομπών CO2 οδηγεί σε απόσυρση λιγότερων μονάδων φυσικού αερίου (1,6 έως 1,3GW) και πολύ περισσότερων ανθρακικών (4,1 έως 6,5GW). Οι προσθήκες νέας ισχύος στο βασικό σενάριο θα ήταν ηλιακά και φυσικού αερίου (Table 3), ενώ λόγω των περικοπών των εκπομπών CO2 θα πρέπει να μπει πολύ λιγότερη ισχύς φυσικού αερίου και να μπουν πολλά αιολικά και ηλιακά.


Ενώ λοιπόν στο βασικό σενάριο το ποσοστό των ανθρακικών μονάδων θα ήταν 32% το 2020 (Table 4 δίπλα) και 29% το 2029 (Table 5), με τις περικοπές εκπομπών CO2 το ποσοστό πέφτει στο 11% το 2020 και στο 13% το 2029. Το ποσοστό αθροιστικά των ορυκτών καυσίμων θα ήταν 76% το 2020 και 74% το 2029, ενώ με τις περικοπές εκπομπών CO2 το ποσοστό πέφτει στο 74% το 2020 και στο 68% το 2029. Η μείωση δηλαδή που πρέπει να καλυφθεί από τα αιολικά και τα Φ/Β είναι μόλις 6%, δεν είναι πάρα πολύ, αλλά ακόμα κι αυτό τους προκαλεί έντονη ανησυχία, καθώς ξέρουν καλά από αιολικά: απ' το καλοκαίρι του 2009 ξεκίνησαν μια ραγδαία ένταξη αιολικών στο δίκτυό τους, εκμεταλλευόμενοι ένα εξαιρετικό αιολικό δυναμικό στα παράλια του Κόλπου του Μεξικό, που εξασφαλίζει πολύ υψηλό συντελεστή λειτουργίας ανεμογεννητριών, γύρω στο 56%, που παρόμοιος είναι ερώτημα αν υπάρχει οπουδήποτε αλλού και σίγουρα όχι στην Ευρώπη. Αλλά εκτός απ' τα παράκτια έχουν και χερσαία, που η συμπεριφορά τους είναι ίδια μ' αυτή που έχουμε δει και στην Ευρώπη: το καλοκαίρι του 2010 ο μέσος συντελεστής φόρτισης είχε πέσει στο 6%! και η αξιοπιστία τους για το σύνολο της περιοχής λαμβάνεται 8,7%, κάτω κι απ' το 10% που παίρνει ο δικός μας ΑΔΜΗΕ στη Μελέτη Επάρκειας Ισχύος 2013-2020. 

Οι προειδοποιήσεις για την αποσταθεροποίηση των ηλεκτρικών συστημάτων από αλόγιστη ενσωμάτωση ΑΠΕ και για την εκτόξευση του κόστους για την οικονομία έρχονται από παντού: από Βρετανία, από Γερμανία, από τη Google, από την Κίνα, από την Ισπανία και την Πορτογαλία, από την Αυστραλία.

Στην Ελλάδα, εκεί στο ΥΠΕΚΑ, που ονειρεύονται 7500MW αιολικά, με τον ίδιο τρόπο που ονειρεύονταν το ανεκδιήγητο "Σχέδιο Ήλιος", ακούει κανείς;



ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr

Μεταπτυχιακό για τους υδρογονάνθρακες ζητούν οι φοιτητές του ΤΕΙ Κρήτης


Την ίδρυση μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών με θέμα την ενέργεια και τους υδρογονάνθρακες ζητούν οι φοιτητές του ΤΕΙ Κρήτης, με ψήφισμα που εξέδωσαν
Στο ψήφισμα αναφέρονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:
"Η Ελλάδα προχώρησε σε συμφωνία με την Κύπρο και την Αίγυπτο για οριοθέτηση της Ελληνικής ΑΟΖ, το υπουργείο περιβάλλοντος εξέδωσε ανακοίνωση για δεύτερο διαγωνισμό έρευνας υδρογονανθράκων που συνοδεύτηκε και από δημοσίευση του στην επίσημη εφημερίδα της Ε.Ε, ενώ εδώ και καιρό έχει παρουσιαστεί χάρτης από την Ε.Ε με τον EuroAsia Interconnector να διέρχεται της Ελληνικής ΑΟΖ.
Είμαστε όμως έτοιμοι σε τακτικό επίπεδο όσο και επιχειρησιακό να χρησιμοποιήσουμε ένα τόσο σημαντικό στρατηγικό εργαλείο όπως η Ελληνική ΑΟΖ;
Έχουμε το ανθρώπινο δυναμικό; Έχουμε την τεχνογνωσία και την κατάρτιση που επιβάλλεται; Πως οραματιζόμαστε την Ελληνική ΑΟΖ; Τι αλλαγές επιθυμούμε να φέρει;"
Την ίδια στιγμή, η Κύπρος προσφέρει έξι μεταπτυχιακούς τίτλους σε τεχνολογίες πετρελαίου και φυσικού αερίου και η Ελλάδα μόλις έναν, γεγονός που θα έχει ως αποτέλεσμα να χρειάζεται, στο προσεχές μέλλον, "εισαγωγή" ειδικών για να εργαστούν στον τομέα αυτό.
"Κανείς δε θα μας προσφέρει τίποτα εάν εμείς δε το διεκδικήσουμε, ούτε δουλειά ούτε λεφτά ούτε δικαιώματα ούτε τίποτα, είναι στο χέρι μας να εκμεταλλευτούμε το κενό και να παράξουμε το δικό μας κομμάτι σε μια στρατηγική ανθρωπότητας για να έχουμε ανθρωπότητας στρατηγική" - καταλήγει το ψήφισμα.


ΠΗΓΗ:energypress.gr

Στο 25,9% η ανεργία τον Αύγουστο


Στο 25,9% διαμορφώθηκε η ανεργία στην Ελλάδα τον Αύγουστο του 2014, σημειώνοντας ελαφριά πτώση σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα (26,1%), σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας (Eurostat) που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.

Σταθερή στο 11,5% παρέμεινε η ανεργία στην ευρωζώνη τον Οκτώβριο του 2014 σε σχέση με το Σεπτέμβριο, ενώ έναν χρόνο πριν, τον Οκτώβριο του 2013, η ανεργία ήταν 11,9%.

Στην «ΕΕ των 28» η ανεργία παρέμεινε σταθερή στο 10,1% τον Οκτώβριο σε σχέση με το Σεπτέμβριο, ενώ έναν χρόνο πριν, τον Οκτώβριο του 2013 η ανεργία στην ΕΕ ήταν 10,7%.

Δεν υπάρχουν στοιχεία για την ανεργία στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο.

Συνολικά τον Οκτώβριο καταγράφονται 24,4 εκατομμύρια άνεργοι στην ΕΕ και 18,4 εκατομμύρια άνεργοι στην ευρωζώνη.

Τα υψηλότερα επίπεδα ανεργίας στην ΕΕ καταγράφονται στην Ελλάδα (25,9% τον Αύγουστο), στην Ισπανία (24%) και στην Κύπρο (15,5%). Τα χαμηλότερα ποσοστά ανεργίας σημειώθηκαν στη Γερμανία (4,9%), στην Αυστρία (5,1%) στη Μάλτα και στο Λουξεμβούργο (6%).

Ειδικότερα στην Ελλάδα, ο αριθμός των ανέργων τον Αύγουστο μειώθηκε στα 1,242 εκατομμύρια από 1,263 εκατομμύρια τον Ιούλιο. Το ποσοστό ανεργίας στους άνδρες διαμορφώθηκε στο 23,1% και στις γυναίκες στο 29,5%.

Ελαφρά πτώση σημειώθηκε στα ποσοστά ανεργίας των νέων (κάτω των 25 ετών) στην Ελλάδα, από 49,9% τον Ιούλιο σε 49,3% τον Αύγουστο 2014.

Τα υψηλότερα ποσοστό ανεργίας των νέων στην ΕΕ καταγράφονται πλέον στην Ισπανία (53,8%) και ακολουθούν η Ελλάδα (49,3% τον Αύγουστο), η Ιταλία (43,3%) και η Κροατία (41,5%).

Τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στη Γερμανία (7,7%), στην Ολλανδία (9,7%) και στην Αυστρία (10%).


ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Η ΕΚΟ χορηγός του 16ου Σεμιναρίου Οδικής Ασφάλειας στην Κύπρο


Για 16η συνεχόμενη χρονιά η Ελληνικά Πετρέλαια Κύπρου (ΕΚΟ), χορήγησε το σεμινάριο οδικής ασφάλειας που διοργανώνει το Τμήμα Τροχαίας Κύπρου σε συνεργασία με την εταιρεία.
Με βασικό γνώμονα την ασφάλεια όλων των οδηγών, σεβόμενη τις αρχές της Xάρτας Οδικής Ασφάλειας που ως πρωτοπόρος υπέγραψε το 2009, η ΕΚΟ βρίσκεται στο πλευρό του Τμήματος Τροχαίας και των αρμόδιων υπουργείων για τη διοργάνωση του σεμιναρίου και την υλοποίηση των στόχων του.
Το φετινό Σεμινάριο είχε ως θέμα: «Οι νέοι δίνουν λύσεις στις Οδικές Συγκρούσεις».  Δυστυχώς, οι νέοι αποτελούν μια ιδιαίτερα  ευάλωτη κατηγορία οδηγών και πολύ επιρρεπή στα τροχαία δυστυχήματα. Η ομάδα αυτή κατέχει το μεγαλύτερο αριθμό νεαρών σε ηλικία οδηγών, που συχνά με την παρόρμηση και το νεανικό ενθουσιασμό που τη διακρίνει, με τη ροπή προς την ταχύτητα και συχνά την άγνοια ή και τη μη συνειδητοποίηση των κινδύνων,  βρίσκεται δυστυχώς πολύ ψηλά στη λίστα των οδικών δυστυχημάτων.
«Πιστεύω ότι το σκεπτικό του φετινού σεμιναρίου, να εμπλέξει τους νέους και να ακούσει τα δικά τους ερωτήματα αλλά και τις ιδέες, είναι εξαιρετικά επιτυχές. Οι νέοι μας είναι το μέλλον και η ελπίδα της πατρίδας μας ,και είναι άδικο να τους βλέπουμε να χάνουν τη ζωή τους ή να αναγκάζονται να ζήσουν για πάντα σε ένα αναπηρικό καροτσάκι», ανέφερε μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ΕΚΟ, κ. Άκης Πηγασίου κατά την ομιλία του. Αφού ανέλυσε τις διάφορες ενέργειες της ΕΚΟ στον τομέα «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη» που έχουν σχέση με την Οδική Ασφάλεια,  επεσήμανε την ιδιαίτερη σημασία που δίνει η διεύθυνση της εταιρείας στην εκπαίδευση των οδηγών και εργολάβων μεταφορέων της στα θέματα οδικής συμπεριφοράς διότι, όπως ανέφερε, «η εταιρεία μας, μεταφέρει εύφλεκτα φορτία».


ΠΗΓΗ:energypress.gr

Σύννεφα για τις ελληνικές έρευνες υδρογονανθράκων μετά την απόφαση του ΟΠΕΚ


Σύννεφα, εκτιμούν στελέχη της αγοράς, ότι μαζεύονται πάνω από τις έρευνες υδρογονανθράκων στις ελληνικές θάλλασες μετά και την χθεσινή απόφαση του ΟΠΕΚ να διατηρήσει αμετάβλητη τη παραγωγή πετρελαίου, πόσο μάλλον όταν η στάση του προοινωνίζεται χαμηλές τιμές για μεγάλο διάστημα.
Διεθνώς, μικροί, μεσαίου και μεγάλοι του χώρου “ξανακοιτάζουν” τα επενδυτικά τους σχέδια, αφού η πολιτική ΟΠΕΚ- οι επιπτώσεις της οποίας φάνηκαν αμέσως όταν το αργό βούτηξε χθες στα 68 δολάρια το βαρέλι, χαμηλά τεσσάρων ετών- “φρενάρει” τις επενδύσεις στην έρευνα κυρίως σε περιοχές με μεγάλα βάθη, σαν αυτές του Ιονίου, πόσο μάλλον νοτίως της Κρήτης, όπου τα νερά είναι αχαρτογράφητα.
Σκεφτείτε ότι χθες το brent και το WTI έχασαν τρία δολάρια μέσα σε δύο ώρες, όταν είναι γνωστό ότι για κάθε δολάριο πτώσης της τιμής, οι δαπάνες για έρευνες μειώνονται κατά 1%.
Ποιό είναι το χειρότερο; Οτι, όπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής του ΟΠΕΚ Abdalla Salem El-Badri η ημερήσια παραγωγή των 30 εκατ. βαρελιών θα παραμείνει σταθερή μέχρι και τον Ιούνιο του 2015. Τότε, ο ΟΠΕΚ θα επανεξετάσει το θέμα.
Αλλά μόλις ένα μήνα πριν, τον Μάιο του 2015, εκπνέει η προθεσμία υποβολής προσφορών στο διαγωνισμό για τα 20 θαλάσσια οικόπεδα σε Ιόνιο και νοτίως της Κρήτης. Δηλαδή, από σήμερα μέχρι και τον προσεχή Μάιο, οι τυχόν ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα πρέπει να κάνουν τα σχέδιά τους και να λάβουν αποφάσεις για δαπανηρές έρευνες (λόγω των μεγάλων βαθών) μέσα σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερα χαμηλών τιμών πετρελαίου, και αβεβαιότητας για το μέλλον. “Δεν είναι ότι καλύτερο επιθυμείς όταν προκηρύσσεις ένα τόσο φιλόδοξο διαγωνισμό”, λέει άνθρωπος με γνώση του χώρου.
Ειδικά στην περίπτωση της Ελλάδας, κύκλοι της αγοράς θεωρούν ότι η εξέλιξη θα επηρεάσει το διαγωνισμό για τα θαλάσσια οικόπεδα που έχουν μεγάλα βάθη και απαιτούν μεγάλες επενδύσεις. Τι σημαίνει αυτό; Ότι θα επηρεάσει το πλήθος και το είδος των εταιρειών που θα προσέλθουν στο διαγωνισμό. Στο κακό λοιπόν αλλά υπαρκό αυτό σενάριο, η προσέλευση δεν θα είναι ούτε μεγάλη σε αριθμό, ούτε σε ονόματα.
Άλλωστε τα μηνύματα από τη διεθνή πετρελαική κοινότητα δείχνουν ήδη μια τάση σταδιακού περιορισμού της δραστηριότητας πολλών παικτών στα πιο αποδοτικά κοιτάσματα.
Σε μια τέτοια περίπτωση βέβαια θα επιβεβαιωθούν όλοι όσοι από την πρώτη στιγμή διαφωνούσαν με την καλλιέργεια υψηλών προσδοκιών από την κυβέρνηση για τεράστια αποθέματα υδρογοναθράκων, κάτι που ούτως ή άλλως κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί.
Τα παραπάνω είχαν επισημανθεί και πριν από μερικές εβδομάδες από στελέχη του κλάδου στη διάρκεια του ενεργειακού συνεδρίου του Ινστιτούτου Ενέργειας ΝΑ Ευρώπης, και ενώ ακόμη η προκήρυξη για τα θαλάσσια οικόπεδα δεν είχε δημοσιευτεί στην επίσημη εφημερίδα των Ευρωπαικών Κοινοτήτων.
Εκτός από την πτώση των τιμών του πετρελαίου, στελέχη της αγοράς είχαν τότε μιλήσει και για την πολιτική αβεβαιότητα που προκαλεί η επικείμενη εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας, αλλά και για τη διεθνή συγκυρία. Διότι εκτός από τις τιμές, ο συνδυασμός από τη τρέχουσα διεθνή και εγχώρια κατάσταση (τιμές πετρελαίου, κόστος χρήματος, πολιτική αβεβαιότητα, γεωπολιτική αβεβαιότητα), σύμφωνα με στελέχη της αγοράς λειτουργούν επιβαρυντικά για την Ελλάδα.
Σημειωτέον ότι σε δύο διαγωνισμούς που έγιναν πρόσφατα σε Μαυροβούνιο και Κροατία, υπήρξε μεν ενδιαφέρον, αλλά από εταιρείες μεσαίου μεγέθους και κάτω, με μοναδική εξαίρεση την ιταλική ΕΝΙ, η οποία γνωρίζει πολύ καλά και έχει μεγάλες εκμεταλλεύσεις στην ευρύτερη περιοχή της Αδριατικής.


ΠΗΓΗ:energypress.gr