Ενεργοποιηστε τους υπότιτλους.
Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014
Υποδείξεις Πολωνίας προς Γερμανία: «Μην παίρνετε φ/α από τη Ρωσία»!
Δεν θέλει το ρωσικό φυσικό αέριο η Πολωνία προειδοποιώντας μάλιστα τη Γερμανία ότι θα πρέπει να εξετάσει το ενεχόμενο ανεξαρτητοποίησής της από τον ρωσικό ενεργειακό παράγοντα.
Αυτό δήλωσε μεταξύ άλλων ο Πολωνός πρωθυπουργός Ντόναλντ Τουσκ μιλώντας σε δημοσιογράφους δύο ημέρες πριν επισκεφθεί τη Βαρσοβία η Γερμανίδα καγκελάριος Άγκελα Μέρκελ.
«Η εξάρτηση της Γερμανίας από το ρωσικό αέριο μπορεί να περιορίσει ουσιαστικά την κυριαρχία της Ευρώπης. Είμαι πεπεισμένος γι' αυτό. Για εμένα, το ζήτημα της Ουκρανίας είναι ζήτημα που αφορά το μέλλον και την ασφάλεια της Ε.Ε.», δήλωσε ο πρωθυπουργός της Πολωνίας, επισκεπτόμενος στρατιωτική βάση στα βόρεια της χώρας του.
Ο κ. Τουσκ τάχθηκε υπέρ «μιας διόρθωσης της ενεργειακής πολιτικής» της Ε.Ε..
«Θα συζητήσω γι' αυτό πολύ ανοικτά με την κ. Μέρκελ, επισημαίνοντας πως οι σημερινές αντιλήψεις που αφορούν την κλιματική πολιτική και την πολιτική στο φυσικό αέριο υπάρχει κίνδυνος να αποτελέσουν απειλή για την ασφάλεια και την κυριαρχία ολόκληρης της Ευρώπης», πρόσθεσε..
«Θα διατυπώσω κατηγορηματικά τις απόψεις μας για το ζήτημα των πολιτικών απειλών που συνδέονται με την εξάρτηση από το ρωσικό αέριο και το ρωσικό χρήμα. Αυτό ασφαλώς δεν αφορά μόνο τη Γερμανία αλλά η Γερμανία αποτελεί ένα ισχυρό παράδειγμα αυτού του φαινομένου, αυτά τα τελευταία χρόνια», δήλωσε ο κ. Τουσκ.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως θα θίξει στην κ. Μέρκελ το «πώς οι Γερμανοί θα μπορούσαν να διορθώσουν ορισμένες οικονομικές αποφάσεις, για να αποφύγουν μια παράλυση της Ευρώπης τη στιγμή που αυτή πρέπει να δράσει γρήγορα και να υιοθετήσει μια σαφή θέση».
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Πανελλαδική εκστρατεία διαμαρτυρίας για την πολυεθνική Coca Cola-3E
Η ΓΣΕΕ και η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ), στηρίζουν από κοινού την πρωτοβουλία των Εργατοϋπαλληλικών Κέντρων Θεσσαλονίκης, Αθήνας, Πάτρας, Βόλου και της Π.Ο.Ε.Ε.Π, που ξεκινούν σήμερα πανελλαδική εκστρατεία διαμαρτυρίας και συλλογής υπογραφών, με σκοπό την ανάδειξη και εν τέλει την αναστροφή της αντεργατικής - αντιαναπτυξιακής πολιτικής της πολυεθνικής εταιρείας Coca Cola Τρία Έψιλον.
Η εκστρατεία, που θα διαρκέσει όσο χρειαστεί, διεξάγεται διαδικτυακά μέσα από την ανεξάρτητη ιστοσελίδα διεξαγωγής ηλεκτρονικών ψηφοφοριών, με την επωνυμία και στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.elastithesitous.gr. Παράλληλα, η δύναμη και η δυναμική των new media τίθενται στις υπηρεσίες των συνδικάτων με διαφημιστικά banners, video και posts, που θ' αναρτώνται το επόμενο διάστημα σε μεγάλες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες και στις αρχικές σελίδες 4.500.000 Ελλήνων χρηστών των social media.
Όταν ξεπεράσουμε τις 100.000 υπογραφές σε Εθνικό Επίπεδο, οι φορείς που διοργανώνουν τη διαδικτυακή εκστρατεία και όλοι εμείς που την υποστηρίζουμε, θα παραδώσουμε απευθείας τις υπογραφές στη Διοίκηση της Coca Cola 3E και στην Κυβέρνηση. Αν παρά ταύτα, η εταιρεία Coca Cola 3E αγνοήσει την ισχυρή βούληση και διαμαρτυρία των ελληνικών συνδικάτων και των Ελλήνων εργαζομένων-καταναλωτών, θα ξεκινήσει αμέσως η δεύτερη φάση διεύρυνσης της εκστρατείας σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, με στόχο την ευαισθητοποίηση - ενεργοποίηση της μεγάλης οικογένειας των Ευρωπαϊκών Συνδικάτων, των Ευρωπαίων εργαζομένων - καταναλωτών για τη συλλογή 1.000.000 υπογραφών, που θα παραδοθούν στα κεντρικά της μητρικής εταιρείας της Coca Cola στην Ατλάντα και όπου αλλού κρίνουμε απαραίτητο. Σ' αυτή τη δεύτερη φάση τα κείμενα, τα βίντεο και τα διαφημιστικά banners θα διακινούνται σε τουλάχιστον τέσσερις (4) γλώσσες και θ' αναρτώνται σε μεγάλα ευρωπαϊκά sites, αλλά και στις αρχικές σελίδες 40.000.000 χρηστών των social media.
Επισυνάπτεται το κείμενο διαμαρτυρίας των φορέων που διοργανώνουν τη διαδικτυακή εκστρατεία και οι αφίσες 1 2 3 4
ΠΗΓΗ:gsee.gr
Πραγματικότητα τα νέα πρατήρια που θα εξυπηρετούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την ΕΚΟ
Συστήματα διάθεσης ηλεκτρικής ενέργειας σε αυτοκινητιστές σε τρία ιδιόκτητα πρατήρια της προχώρησε η ΕΚΟ σε συνεργασία με την εταιρία παροχής ηλεκτρικής ενέργειας ELPEDISON. Τα πρατήρια, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, βρίσκονται σε Γλυφάδα, Κηφισιά και Μαρούσι.
Η εταιρεία αναμένει πλέον την ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου και την έγκριση των κατάλληλων αδειοδοτήσεων προκειμένου να υποδεχθεί τους οδηγούς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Ολοκλήρωσε τη φόρτωση αργού το δεξαμενόπλοιο στο λιμάνι του Ες Σίντερ
Ολοκλήρωσε σήμερα τη φόρτωση αργού πετρελαίου στο λιβυκό λιμάνι του Ες Σίντερ, στο ανατολικό τμήμα της βορειοαφρικανικής χώρας το δεξαμενόπλοιο με βορειοκορεατική σημαία, ωστόσο Λίβυοι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι δεν έχει ακόμη επιχειρήσει να κινηθεί.
Η κυβέρνηση της Λιβύης έχει απειλήσει ότι θα βομβαρδίσει το Morning Glory εάν επιχειρήσει να εγκαταλείψει το λιμάνι φορτωμένο με πετρέλαιο, καθώς το λιμάνι ελέγχεται από ενόπλους οι οποίοι απαιτούν από την κεντρική κυβέρνηση μεγαλύτερο μερίδιο κερδών από τις εξαγωγές πετρελαίου και μεγαλύτερο πολιτική αυτονομία για την Κυρηναϊκή.
«Το τάνκερ ολοκλήρωσε τη διαδικασία φόρτωσης, ωστόσο παραμένει αγκυροβολημένο στο λιμάνι», ανέφερε στο πρακτορείο Reuters Λίβυος αξιωματούχος.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
ΔΕΠΑ: Προκηρύσσει διαγωνισμό για την μελέτη του «Eastern Mediterranean Pipeline»
Την προκήρυξη Διεθνούς Διαγωνισμού με αντικείμενο την εκπόνηση Μελέτης Σκοπιμότητας (Feasibility Study) για το Έργο « Eastern Mediterranean Pipeline» ανακοίνωσε η ΔΕΠΑ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση το έργο «Eastern Mediterranean Pipeline» αποτελεί βασική προτεραιότητα του ΥΠΕΚΑ στα πλαίσια του μακροχρόνιου σχεδιασμού της ασφάλειας εφοδιασμού της χώρας και προωθείται από τη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου της Ελλάδας (ΔΕΠΑ Α.Ε.), σε συνεργασία με το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Δημοκρατίας της Κύπρου και παράλληλα έχει χαρακτηριστεί ως Έργο Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI), σύμφωνα με τις διατάξεις του κανονισμού της ΕΕ 347/2013.
H μελέτη σκοπιμότητας του έργου θα παράσχει αναλυτικότερα τεχνικά στοιχεία, αναφορικά με την κατασκευή και λειτουργία του, καθώς και τις απαραίτητες οικονομικές και εμπορικές εκτιμήσεις, σε σχέση με τη βιωσιμότητά του. Η συνολική δαπάνη θα καλυφθεί από τη ΔΕΠΑ καθώς και άλλες ενδιαφερόμενες εταιρείες και φορείς που εμπλέκονται στην εξόρυξη και εκμετάλλευση φυσικού αερίου στη λεκάνη της Νοτιο-Ανατολικής Μεσογείου.
Επίσης, θα επιδιωχθεί η σχετική μελέτη να συγχρηματοδοτηθεί από το κοινοτικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility - CEF), που αφορά αποκλειστικά στα Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος (ΕΚΕ).
Η ολοκλήρωση της μελέτης σκοπιμότητας αποτελεί κρίσιμο βήμα προς το σκοπό της υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου, ενώ παράλληλα, συνιστά μία ιδιαιτέρως σημαντική δράση για την ασφάλεια εφοδιασμού της Ευρώπης αλλά και για την ανάδειξη της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου.
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης, σχετικά με το θέμα έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την ασφάλεια εφοδιασμού της Ευρώπης πραγματοποιείται με την προώθηση της Μελέτης Σκοπιμότητας του αγωγού Eastmed. Ένα ακόμη βήμα για να καταστεί η Ελλάδα κύρια πύλη εισόδου της Ευρώπης για το αέριο της Κασπίας, της Μέσης Ανατολής και της ΝΑ Μεσογείου.
Ο αγωγός Eastmed αποτελεί μια αξιόπιστη εναλλακτική λύση για την εξαγωγή του φυσικού αερίου της ΝΑ Μεσογείου προς τις ευρωπαϊκές χώρες. Αποδεικνύεται άλλωστε από το έντονο Ευρωπαϊκό ενδιαφέρον για τη δημιουργία ενός νέου ενεργειακού διαδρόμου, στον οποίο ελπίζω ότι θα υπάρξει στο μέλλον σημαντική συνεισφορά και ελληνικού φυσικού αερίου.
Τα θετικά αποτελέσματα είναι προφανή. Η Ελληνική οικονομία και ο Έλληνας καταναλωτής θα απολαμβάνουν ακόμη χαμηλότερο ενεργειακό κόστος, ενώ η χώρα θα έχει αναβαθμισμένο και ισχυρό ρόλο στο διεθνές ενεργειακό γίγνεσθαι.»
Ο αγωγός Eastern Mediterranean Pipeline (Eastmed) σχεδιάζεται από τη ΔΕΠΑ με σκοπό να μεταφέρει αρχικά 8 δισ. κυβ. μέτρα ετησίως (ΔΚΜ) ισραηλινό και κυπριακό αέριο. Αφετηρία του αγωγού αποτελούν τα κοιτάσματα της Λεβαντίνης ενώ ο τελικός προορισμός του τοποθετείται στις ακτές τις Θεσπρωτίας, όπου και υπάρχει δυνατότητα διασύνδεσης με τον αγωγό IGI-Poseidon (ΠΟΣΕΙΔΩΝ) με τελικό προορισμό τις αγορές της Ευρώπης.
Ο αγωγός αποτελείται από τα εξής τμήματα:
α) το υποθαλάσσιο τμήμα από τα κοιτάσματα έως το Βασιλικό της Κύπρου, ενδεικτικού μήκους 150χλμ.
β) το υποθαλάσσιο τμήμα από το Βασιλικό της Κύπρου έως τις ακτές της ανατολικής Κρήτης, ενδεικτικού μήκους 650χλμ.
γ) το υποθαλάσσιο τμήμα από τις ακτές της ανατολικής Κρήτης, έως τις ακτές της ΝΑ Πελοπονήσσου, ενδεικτικού μήκους 400χλμ.
δ) το χερσαίο τμήμα από τις ακτές τις ακτές της ΝΑ Πελοπονήσσου έως τις ακτές της Αχαΐας, ενδεικτικού μήκους 260χλμ.
ε) το υποθαλάσσιο τμήμα στον Πατραϊκό κόλπο και τέλος
στ) το χερσαίο τμήμα από τις ακτές τις ακτές της Αιτωλοακαρνανίας έως την Θεσπρωτία, ενδεικτικού μήκους 220χλμ.
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΣΟΚ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟΧΑΡΗ: Καμμία προστασία στις κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών!
Πριν από μία εβδομάδα αποκαλύπταμε: Αυτοί είναι! Κατάσχεση 2 ευρώ απο λογαριασμό απόρου την ίδια στιγμή που ο Προβόπουλος “αγνοεί” ρεμούλες δις τραπεζιτών!
Σήμερα το ομολογεί και το συνώνυμο της αποτυχίας, ο Χάρης Θεοχάρης:
Καμία προστασία από τις ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΙΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ δεν παρέχει η επαγωγή του οφειλέτη στη ρύθμιση για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο, όπως παραδέχθηκε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Χάρης Θεοχάρης. Ο κ. Θεοχάρης, απαντώντας σε ερώτημα πολίτη στο twitter, παραδέχθηκε ότι η Εφορία θα μπορεί να προχωρά σε κατασχέσεις χρημάτων από τραπεζικούς λογαριασμούς ακόμα και όταν οι οφειλέτες είναι συνεπείς και αποπληρώνουν τις οφειλές τους. «Υπάρχει το δικαίωμα και ασκείται σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όταν υπάρχει επιφάνεια και δεν δικαιολογείται η ρύθμιση» έγραψε χαρακτηριστικά.
Σημειώνεται ότι με τη δημιουργία του περιουσιολογίου, κάθε φορολογούμενος είναι υποχρεωμένος να δηλώνει οποιαδήποτε κινητή και ακίνητη περιουσία κατέχει. Ως εκ τούτου, η γενική γραμματεία Δημοσίων Εσόδων έχει τον απόλυτο έλεγχο καθώς μπορεί να γνωρίζει επακριβώς την περιουσιακή κατάσταση κάθε φορολογούμενου και συγχρόνως να επεμβαίνει απευθείας στο λογαριασμό του, εφόσον θεωρηθεί σκόπιμο
ΠΗΓΗ:olympia.gr
Σοβαρή καταγγελία εργαζομένου των ΕΛΠΕ στο ΕCOELEUSIS
Δεν είναι η πρώτη φορά που εργαζόμενοι των ΕΛΠΕ εμπιστεύονται το ΕCOELEUSIS για να καταγγείλουν διάφορα περιστατικά και συμβάντα στα διυλιστήρια της Ελευσίνας αλλά και του Ασπροπύργου. Συμβάντα τα οποία η διοίκηση των ΕΛΠΕ αποκρύπτει ακόμα και από τις αρχές.
Η επιστολή που λάβαμε και δημοσιοποιούμε σήμερα είναι σοβαρή και αξιοπρόσεκτη, καθώς θίγει συγκεκριμένα ζητήματα ασφάλειας του εξοπλισμού του διυλιστηρίου των ΕΛΠΕ στην Ελευσίνα. Υπενθυμίζεται ότι ύστερα από τις πρόσφατες αποκαλύψεις (παραμόρφωση του αντιδραστήρα της μονάδας 32) η εταιρεία προχωρεί από την Τρίτη 4 Μαρτίου σε διακοπή λειτουργίας πολλών παραγωγικών μονάδων με σκοπό την αποκατάσταση των βλαβών.
Καθώς η εταιρεία έχει απολέσει την αξιοπιστία της, παροτρύνουμε κι άλλους εργαζόμενους να μας γνωστοποιήσουν εκπτώσεις σε ζητήματα ασφάλειας της λειτουργίας της εγκατάστασης, περιστατικά ατυχημάτων, δυσλειτουργιών και αστοχιών του κρίσιμου εξοπλισμού του διυλιστηρίου.
Ήδη το περιεχόμενο της επιστολής έχει διαβιβαστεί σε όλες τις εμπλεκόμενες αρχές ( αδειοδοτούσες και ελεγκτικές) προκειμένου να διερευνήσουν -όπως έχουν υποχρέωση- και χωρίς χρονοτριβή τη βασιμότητα όλων των καταγγελλομένων και να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες που θα υποχρεώσουν την εταιρεία – η οποία έχει απολέσει την αξιοπιστία της – στην λήψη μέτρων.
Η θέσπιση μόνιμης ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΛΕΓΧΟΥ για τον συστηματικό έλεγχο των εγκαταστάσεων πετρελαιοειδών στο Θριάσιο παραμένει το μέγα ζητούμενο. Είναι το ελάχιστο που οφείλει να κάνει η πολιτεία για τους εργαζόμενους και για τους κατοίκους.
Ολόκληρη η επιστολή του εργαζόμενου:
«Κύριοι
Ως εργαζόμενος των ΕΛΠΕ στις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου της Ελευσίνας σας συγχαίρω για την αποκάλυψη του συμβάντος της μονάδας 32 και θα ήθελα να σας καταγγείλω την αδιαφορία της διοίκησης των ΕΛΠΕ σε ότι αφορά τα κυκλώματα (αγωγοί) διακίνησης προϊόντων στις υπόλοιπες εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου της Ελευσίνας.
Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση αρ.34458/90 «Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών, διαμόρφωσης, σχεδίασης, κατασκευής, ασφαλούς λειτουργίας και πυροπροστασίας εγκαταστάσεων Διυλιστηρίων και λοιπών Βιομηχανιών Πετρελαίου» (ΦΕΚ 846/Β/31-12-90) καταγγέλλω τα παρακάτω:
Οι αγωγοί διακίνησης των προϊόντων (Fuel oil, Diesel, Grude, Naptha, Gas Oil, LPG, Propane) έχουν κατασκευασθεί από το 1972 σε ποσοστό 80% και δεν λειτουργούν σύμφωνα με τις παρακάτω παραγράφους της υπ” αριθ. 34458/90 υπουργικής απόφασης και μια επίσκεψη του ΚΕΠΕΚ θα ήταν χρήσιμη.
DSCF1518Παράγραφος 4. Σωληνώσεις (αγωγοί) Χρήση – Προδιαγραφές – Ιδιότητες.
Παράγραφος 4.1.2 Αναγνώριση Προϊόντος.
Παράγραφος 4.1.3 Σωληνώσεις πολλαπλών προϊόντων.
Παράγραφος 4.2.5 Μόνωση σωληνώσεων.
Παράγραφος 4.2.7 Αρθρωτές συνδέσεις σωληνώσεων.
Παράγραφος 4.2.11 Αναγνώριση σωληνώσεων.
Ο αγωγός 24’’ Fuel Oil ο οποίος τροφοδοτεί τις δεξαμενές από αντλιοστάσιο 250 έως τον βόρειο τομέα. Έτος κατασκευής 1973 (Συνεχείς διαρροές, δεν στηρίζεται, δεν έχει την απαιτούμενη μόνωση κ.λπ.). Στον συγκεκραμένο αγωγό είχαμε και συμβάν όταν χειριστής προσπάθησε με ατμό να ξεπαγώσει το προϊόν και έπαθε ελαφρά εγκαύματα.
Στο σύνολο των αγωγών που διακινούν προϊόντα απαιτούνται ασφαλιστικά σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας ΑΣΠΡΟΦΟΣ τα οποία δεν έχουν τοποθετηθεί με αποτέλεσμα τις συχνές διαρροές προϊόντων στα σημεία σύνδεσης αυτών με αναγραφόμενα πολλά συμβάντα (τραυματισμοί συναδέλφων, και φωτιά η οποία με θυσία συναδέλφων κατασβήστηκε άμεσα)
Οι σταδιακές αντικαταστάσεις των αγωγών λόγω διάβρωσης (Έτος κατασκευής 1972) ακόμη και αυτών της πυρασφάλειας έχουν σταματήσει. Η τελευταία αντικατάσταση αγωγού έγινε προ διετίας και πιο συγκεκριμένα στον αγωγό 18″ ΝΑΡΗΤΗΑ όπου είχαμε και ένα θανατηφόρο συμβάν.
Τα κανονάκια των προβλητών που τοποθετήθηκαν υπολειτουργούν (δεν υπάρχει Foam στις δεξαμενές σε περίπτωση συμβάντος) ενώ στη προβλήτα Νο 2 δεν έχουν τοποθετηθεί και υπάρχει ένα ρυμουλκό επιφυλακής για το οποίο σε περίπτωση συμβάντος δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί. (Ας είναι καλά ο Κος Ρούτσης με τις διασυνδέσεις που έχει με τον Κον Σπανόπουλο)
Από ότι γνωρίζω μια βιομηχανία όπως το διυλιστήριο της Ελευσίνας θα πρέπει να έχει σωστά σχέδια για όλα τα κυκλώματα διακίνησης προϊόντων (Διαγράμματα ροών και σωληνουργικά). Θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι τα τελευταία χρόνια τα σχέδια δεν είναι σωστά, για παράδειγμα αναφέρω ότι αγωγοί που στα σχέδια εμφανίζονται να διακινούν Diesel είναι Νaphtha, οι αγωγοί Fuel Oil είναι Diesel, ανενεργοί αγωγοί εμφανίζονται να διακινούν προϊόν, και αποξηλωμένοι αγωγοί να δουλεύουν κ.λ.π.). Αυτό το αναφέρω γιατί όλοι γνωρίζουμε ότι η ασφάλεια μεγάλων βιομηχανικών εγκαταστάσεων εξαρτάται από την σωστή πληροφόρηση των τεχνικών εγγράφων τα οποία ζητούν πρώτα οι ασφαλιστές σε περίπτωση συμβάντος.
Χρήματα υπάρχουν για τις οικιοθελείς αποχωρήσεις Διευθυντών (600.000€) κατά μέσο όρο!!! Χρήματα δεν υπάρχουν για την ασφάλεια των εγκαταστάσεων και του προσωπικού.
Με εκτίμηση
Ένας εργαζόμενος στα ΕΛΠΕ»
ΠΗΓΗ:ecoeleusis.com
Τα μαζεύει η Noble Energy από τη Λεμεσό
Από σήμερα το πρωί ξεκινά η διαδικασία αποχώρησης της Noble Energy από το λιμάνι της Λεμεσού, αφού ανέθεσε ήδη σε ισραηλινή εταιρεία τη μεταφορά της ειδικής λάσπης για τις γεωτρήσεις από τη Λεμεσό στο Ισραήλ, ενώ ξεκινά και το ξήλωμα των εγκαταστάσεων παραγωγής της λάσπης από το λιμάνι, που έγιναν με επενδύσεις μερικών εκατομμυρίων πέρσι.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Φιλελεύθερου» της Κύπρου, επειδή εκκρεμούν ακόμα αποφάσεις, απαντήσεις και διευθετήσεις από πλευράς Αρχής Λιμένων και κράτους σε σχέση με τις αιτήσεις για μετεγκατάσταση στο λιμάνι Λάρνακας και δεδομένου ότι δεν υπάρχει γεωτρητική δραστηριότητα της Noble στην κυπριακή ΑΟΖ την αμέσως επόμενη περίοδο, οι εγκαταστάσεις θα αποψιλωθούν και θα αποθηκευτούν. Ήδη η Noble έχει αναθέσει σε υποεργολάβους τις σχετικές εργασίες, που ξεκινούν το πρωί της Δευτέρας.
Να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής, δεν έχει ζητηθεί έγκριση του υπουργείου Ενέργειας, η οποία όμως δεν θεωρείται απαραίτητη αν η Noble προτίθεται να υποστεί τις δαπάνες χωρίς να ζητήσει κάλυψή τους από τα μετέπειτα έσοδα των υδρογονανθράκων.
Ωστόσο, η ενέργεια αυτή δημιουργεί ανησυχίες σε διάφορες πλευρές, αφού πιθανόν να σημαίνει και σημαντική καθυστέρηση στον προγραμματισμό της επόμενης γεώτρησης στο τεμάχιο 12, οπότε και θα απαιτηθεί εκ νέου η λειτουργία της μονάδας παραγωγής της ειδικής λάσπης.
Ανησυχία προκαλεί και στους Λαρνακείς, για το ενδεχόμενο δημιουργίας τετελεσμένων σε σχέση με την ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας της πόλης, την ώρα που διαφαίνεται αυξημένο σοβαρό ενδιαφέρον τόσο από πλευράς Αιγυπτίου μεγιστάνα των μαρίνων, όσο και από πλευράς του επιχειρηματικού ομίλου του πρώην πρωθυπουργού του Λιβάνου κ. Μικάτι.
Ενέργειες που θα δώσουν εικόνα ανάπτυξης βιομηχανικού λιμανιού για εξυπηρέτηση των δραστηριοτήτων για τους υδρογονάνθρακες, είναι προφανές ότι δεν ευνοούν το επενδυτικό ενδιαφέρον για ανάπτυξη τουριστικού λιμανιού και μαρίνας υψηλών προδιαγραφών, υποδεικνύουν εκπρόσωποι φορέων της πόλης, ενώ υπενθυμίζουν τις δεσμεύσεις για να μην ληφθούν αποφάσεις πριν ξεκαθαρίσει το θέμα.
Παράλληλα, πιθανή εγκατάσταση της μονάδας παραγωγής της ειδικής λάσπης στην ακτή της πόλης μερικές εκατοντάδες μέτρα από τις Φοινικούδες, είναι βέβαιο ότι θα φέρει αντιδράσεις από τις τουριστικές επιχειρήσεις της περιοχής.
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Συνεχίζεται το αλαλούμ με το … τρύπιο το σύστημα εισροών εκροών – Επιστολή ΣΕΕΠΕ στα ΥΠΟΙΚ και ΥΠΑΝ
Μπορεί η προθεσμία ώστε τα πρατήρια καυσίμων να δηλωθούν στο σύστημα εισροών εκροών να έληγε στις 3 Μαρτίου, ωστόσο μεγάλος αριθμός επαγγελματιών που επιχείρησε να συνδεθεί, έλαβε μήνυμα να βγει και να επιστρέψει στο δοκιμαστικό server. Αυτό καταγγέλλουν πηγές της αγοράς, που επισημαίνουν ότι συνεχίζεται το αλαλούμ με το σύστημα εισροών εκροών και ταυτόχρονα παραμένει ανοιχτή η πληγή του λαθρεμπορίου, που οδηγεί τις υγιείς εταιρείες και τα νομοταγή πρατήρια σε αφανισμό.
Την τραγική κατάσταση που επικρατεί στην αγορά εξαιτίας της μη εφαρμογής του συστήματος εισροών εκροών, επισημαίνει με επιστολή που απέστειλε στα υπουργεία ανάπτυξης και Οικονομικών με κοινοποίηση στο γενικό γραμματέα του ΥΠΟΙΚ Χ. Θεοχάρη, ο ΣΕΕΠΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες η επιστολή αναφέρει ότι παρά την δαπάνη πολλών εκατομμυρίων για την εγκατάσταση των συστημάτων εισροών εκροών και τις δεσμεύσεις των συναρμοδίων Υπουργείων – διαπιστώνεται ότι το σύστημα δεν είναι ακόμα σε θέση να δεχτεί τα στοιχεία από τα πρατήρια και άρα και ουσιαστικά, δεν λειτουργεί.
Υπενθυμίζεται ότι ο κύριος λόγος εγκατάστασης των συστημάτων αυτών ήταν και είναι η αντιμετώπιση των στρεβλώσεων στην αγορά καυσίμων, η πάταξη του λαθρεμπορίου και της φοροδιαφυγής (ΦΠΑ, κλπ.) στη διακίνηση των καυσίμων .
Ωστόσο με τις αστοχίες στην εφαρμογή, τις σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του προγράμματος και την παντελή έλλειψη ελέγχων στην αγορά, ο καταναλωτής και οι υγιείς επιχειρήσεις βρίσκονται στο έλεος των καιροσκόπων και λαθρεμπόρων.
Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής, είναι ότι δεκάδες υγιή πρατήρια οδηγούνται σε κλείσιμο και το σύνολο των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών έχει υποστεί τεράστιες ζημιές. Ο δε κλάδος συνολικά, να είναι απόλυτα ζημιογόνος και κινδυνεύει ακόμη και η επιβίωση των Εταιριών με τεράστιες συνέπειες για την Ελληνική οικονομία.
Όπως επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς καυσίμων παρά τις επανειλημμένες υπενθυμίσεις ήδη από το 2009 όπου ξεκίνησε να συζητείται το θέμα, δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη σε νομοθετικό επίπεδο για την εγκατάσταση συστημάτων εισροών εκροών :
• Στους αποθηκευτικούς χώρους όλων των κατόχων αδειών του Νόμου 3054/2002:
- Τις ελεύθερες αποθήκες των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών.
- Τις αποθήκες των μεγάλων καταναλωτών.
- Τις αποθήκες των παραγωγών ή διακινητών βιοκαυσίμων και
• Στους αποθηκευτικούς χώρους όλων των παραγωγών ή διακινητών χημικών προϊόντων (τολουόλη, διαλύτες, μεθανόλη, αιθανόλη, κλπ.) που δύνανται να αποτελέσουν αντικείμενο λαθρεμπορίας (πρόσμειξη στις βενζίνες, κλπ.)
Ο σχετικός νόμος αφορά μόνο φορολογικές αποθήκες και τίποτε από τα παραπάνω. Ακόμα όμως και για τις φορολογικές αποθήκες ακόμα η αγορά ακόμη αναμένει τις Υπουργικές Αποφάσεις για να ξεκινήσει η διαδικασία ένταξής τους.
Επίσης σχετικά με το σύστημα της ΓΓΠΣ ενδεικτικό είναι ότι εκδόθηκε δελτίο τύπου όπου ορίζεται πως μέχρι τις 3/3 πρέπει όλα τα πρατήρια να δηλωθούν στο σύστημα και μέχρι 31/3 να ξεκινήσουν να στέλνουν στοιχεία. Όμως ακόμα και στις 6/3 πολλοί πρατηριούχοι που δοκίμασαν να ενταχθούν στο παραγωγικό σύστημα έλαβαν μήνυμα να βγουν και να γυρίσουν στο δοκιμαστικό server. Αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν έχουν οριστικοποιηθεί και τροποποιούνται διαρκώς οι προδιαγραφές επικοινωνίας των πρατηρίων με ΓΓΠΣ δείχνει το μέγεθος των προβλημάτων και τις καθυστερήσεις στην εφαρμογή του συστήματος.
Είναι ευνόητο ότι οι συνέπειες του λαθρεμπορίου είναι πολλαπλά αρνητικές, τόσο για την εθνική οικονομία όσο και για τους Έλληνες φορολογούμενους και είναι επιτακτική ανάγκη να δοθούν οι σχετικές εντολές – και να παρακαμφθεί κάθε γραφειοκρατική διαδικασία – για την άμεση και πλήρη λειτουργία του συστήματος σε όλα τα στάδια, αναφέρουν στο EnergyPress οι ίδιες πηγές της αγοράς, οι οποίες τελούν εν αναμονή των απαντήσεων από το υπουργείο ανάπτυξης για το θέμα.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΚΕΕΠ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Την Παρασκευή 07.03.14 και ώρα
22:30 πραγματοποιήθηκε Δ.Σ. στα γραφεία του Σωματείου μας, όπου το
Προεδρείο μας ανακοίνωσε την, υπό την αίρεση των Οργάνων, υπογεγραμμένη
συμφωνία που κατάφερε με τη Διοίκηση της Εταιρείας.
Δυστυχώς συνάδελφοι, η επιχειρηματολογία
που αναπτύχθηκε από τους υποστηρικτές αυτής της επικίνδυνης και κακής κατά τη
γνώμη μας συμφωνίας ήταν απαράδεκτη, εξοργιστική και στα όρια του
γραφικού.
Μόλις λίγα εικοσιτετράωρα μετά, η
ρητορική που υπήρχε στις συνεδριάσεις όταν προσπαθούσαμε όλοι μας να
σχεδιάσουμε και να οργανώσουμε τη μάχη της ΕΣΣΕ, άλλαξε από την πλευρά της
πλειοψηφίας και από καταγγελίες και εισαγγελείς που θα καλούσαμε κατά της
Διοίκησης, μετατράπηκε σε καταγγελίες κατά των Παρατάξεων που δεν ανήκουν στο
Προεδρείο και στην απόλυτη υποστήριξη της Διοίκησης της «καημένης» της
Εταιρείας, που αν δεν κάνουμε κάτι, θα πτωχεύσει και θα κλείσει !!!!!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Από την αρχή έχουμε πει ότι αυτές τις
ώρες, πέρα από τη διαφορετική άποψη και την όποια καχυποψία υπάρχει, πρέπει να
σταθούμε υπεύθυνα διότι διακινδυνεύεται η ασφάλεια, η αξιοπρέπεια και το μέλλον
των εργαζομένων. Δυστυχώς, αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά, ότι
αργά και σταθερά τα προαποφασισμένα σχέδια για το καλούπωμα της νέας τάξης
πραγμάτων που έχει αποφασιστεί για το μέλλον των εργαζομένων στα ΕΛΠΕ,
λειτουργεί σχεδιαστικά άψογα.
α.
Δεν δόθηκε καμμιά ευκαιρία στους εργαζόμενους να δώσουν τη μάχη ώστε να υπάρξει
το όποιο θετικό αποτέλεσμα για την ΕΣΣΕ.
β.
Τι είναι αυτό που θέλανε να αποκρύψουν και η τελευταία διαπραγμάτευση
έγινε απουσία της διαπραγματευτικής ομάδας που ήταν ομόφωνα ψηφισμένη από
το Δ.Σ. του Σωματείου.
γ.
Ροκανίστηκε ο χρόνος ώστε η δαμόκλειος σπάθη για τα χειρότερα (μετενέργεια) να
είναι πάνω από τα κεφάλια των εργαζομένων όταν κληθούν να πάρουν αποφάσεις
!!!!
δ.
Οι περικοπές αγγίζουν τους δυο μισθούς για το σύνολο των εργαζόμενων,
όμως για άλλη μια φορά οι νέοι συνάδελφοι καλούνται να πληρώσουν το μάρμαρο,
παρά τις διαβεβαιώσεις ότι «μάθαμε από τα λάθη του παρελθόντος».
ε.
Η Σύμβαση οδεύει με μαθηματική ακρίβεια στις ελαστικές αμοιβές, δηλαδή
όταν υπάρχει κέρδος (EBITDA) θα υπάρχουν αμοιβές, σε αντίθετη
περίπτωση θα γίνονται περικοπές. Στην περίπτωσή μας, περικόπτουμε κάτι
που ήδη υπάρχει και αν επιτευχθεί ο στόχος του EBITDA, μας
επιστρέφεται μέρος από τα κομμένα. Πρόσθεση δεν υπάρχει ποτέ ! Εδώ
ο Πρόεδρός μας στην επιχειρηματολογία του, είπε το αμίμητο ότι υπό προϋποθέσεις
η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας είναι καλύτερη και από του 2011 διότι θα πάρουμε
και αυξήσεις !!!!
Όλα τα παραπάνω θα καλεστεί ο κόσμος των
ΕΛΠΕ να τα επικυρώσει, παρότι το Καταστικό μας είναι σαφές ότι
αρμόδιο όργανο για την επικύρωση της Συμφωνίας είναι το Γενικό
Συμβούλιο.
Κατανοείται ότι με τον προτεινόμενο από το
Προεδρείο σχεδιασμό, το μόνο που αποζητά είναι την συνενοχή των
εργαζομένων. Άλλωστε το δήλωσε ο Πρόεδρος στο Δ.Σ. με πολύ γλαφυρό
τρόπο. Υποτίθεται ότι εμείς το Προεδρείο είμαστε βλάκες, αν οι
εργαζόμενοι το ψηφίσουν κι αυτοί βλάκες θα είναι ;
Πληροφορηθήκαμε δε ότι ο Πρόεδρος και οι
συν αυτών στους χώρους εργασίας που επισκέπτονται, όταν οι εργαζόμενοι
εκφράζουν διαφωνία απειλεί με παραίτηση. Εδώ θέλουμε να τονίσουμε ότι το
έχει κάνει αυτό τουλάχιστον 50 φορές. Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν έχει
ολοκληρώσει τους στόχους του. Σε κάθε περίπτωση έχει δυο επιλογές, ή να μη
το ξαναπεί ή επιτέλους ας το κάνει πράξη. Αν λοιπόν παραιτηθεί, το Σωματείο θα
εξακολουθήσει να υπάρχει και να λειτουργεί. Λύσεις υπάρχουν.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Εμείς καταψηφίσαμε τη Συμφωνία και
το ίδιο θα πράξουμε και στο Γενικό Συμβούλιο. Είμαστε αντίθετοι και βάση
των ημερομηνίων που έχουν αποφασιστεί για να πετάξουνε το
μπαλάκι στους εργαζόμενους, διότι για αυτό μας ψηφίσατε, ώστε να αναλαμβάνουμε
τις ευθύνες μας. Αν όμως η πλειοψηφία (που είναι και το πιθανότερο) αποφασίσει
να πέσει ο κλήρος σε εσάς, σας καλούμε
να αρνηθήτε να ψηφίσετε τον εργασιακό σας θάνατο.
Πλέον θα αναλάβουμε την ευθύνη όλοι μας.
ΣΚΕΕΠ
Χιλιάδες κόσμου στο συλλαλητήριο για τα χημικά της Συρίας
Χιλιάδες κόσμου συμμετείχαν την Κυριακή στο συλλαλητήριο στο εμπορικό λιμάνι της Σούδας στα Χανιά, ενάντια στην καταστροφής του χημικού οπλοστασίου της Συρίας στη θάλασσα της Μεσογείου.
Από τις 12:00 το μεσημέρι άρχισε να συγκεντρώνονται κόσμος από πολλές περιοχές της Κρήτη, με την αθρόα προσέλευση να συνεχίζεται και στη συνέχεια, παρά τις άσχημες καιρικές συνθήκες, όπως αναφέρει το flashnews.gr
Το παρών έδωσαν πολίτες, βουλευτές, σύλλογοι, δήμαρχοι, φορείς και άλλες συλλογικότητες που σχημάτισαν μια «παγκρήτια λαοθάλασσα ενάντια στην καταστροφή των χημικών της Συρίας στη θάλασσα της Μεσογείου», όπως μετέδωσε το haniotika-nea.gr.
Χιλιάδες Κρητικοί βρέθηκαν στο χώρου του λιμανιού όπου ελλιμενίζονται τα κρουαζιερόπλοια, παρά τη βροχή και τις απαγορεύσεις του λιμενικού στην είσοδο οχημάτων μέσα στο λιμάνι. Η συγκέντρωση ξεκίνησε στις 1 το μεσημέρι, ενώ φουσκωτά σκάφη με μαύρες σημαίες έπλευσαν μπροστά από το σημείο.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Μιχάλης Κριτσωτάκης, σε δηλώσεις του επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι, «δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για την επιχείρηση που έχει χαρακτηριστεί στρατιωτική. Παρά τον άσχημο καιρό ο ελληνικός λαός έδειξε σήμερα με την παρουσία του ότι ενδιαφέρεται περισσότερο από την ελληνική κυβέρνηση για το θέμα αυτό».
«Το όχι των πολιτών της Κρήτης σε αυτή τη διαδικασία είναι και το μήνυμα της σημερινής συγκέντρωσης», δήλωσε ο γραμματέας, της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης, Γιάννης Μαλανδράκης ενώ, για την διαδικασία της καταστροφής των χημικών και τις επιπτώσεις στο περιβάλλον, ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους στην συγκέντρωση, ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης, Ευάγγελος Γιδαράκος.
Ανωγειανοί, χόρεψαν υπό τους ήχους της λύρας του Ψαραντώνη, με το μήνυμα: «Θα μείνουμε ακλόνητοι μπροστά και απέναντι σε εκείνους που θα προχωρήσουν σε ένα από τα μεγαλύτερα οικολογικά εγκλήματα που έγινε ποτέ στον πλανήτη».
Με την κινητοποίησή τους οι κάτοικοι της Κρήτης ζητούν να μη γίνει η επεξεργασία του χημικού οπλοστασίου της Συρίας πάνω στο πλοίο το οποίο θα βρίσκεται στην Μεσόγειο θάλασσα μεταξύ Ελλάδας, Ιταλίας, Μάλτας και Λιβύης, καθώς στην πιθανότητα ενός ατυχήματος, οι επιπτώσεις θα είναι ανεξέλεγκτες και η καταστροφή ανυπολόγιστη.
ΠΗΓΗ:tvxs.gr
Πρόκληση: Η Τουρκία στέλνει τη φρεγάτα TCG Gökçeada και δύο υποβρύχια στην Κυπριακή ΑΟΖ
Η Τουρκία στέλνει στην Κυπριακή ΑΟΖ τη φρεγάτα TCG Gökçeada (F494) και δύο υποβρύχια προκειμένου να υποστηρίξει στρατιωτικά τις έρευνες που διεξάγει και θα συνεχίσει μέχρι το Μάιο το ερευνητικό σκάφος Barbaros σε περιοχές οικόπεδα εντός της ΑΟΖ της Κύπρου.
Πρόκειται για μία νέα πρόκληση και δείχνει πώς η Άγκυρα είναι αποφασισμένη να διεκδικήσει τα ενεργειακά κοιτάσματα της Κύπρου ακόμη και με στρατιωτικά μέσα, πέραν των διπλωματικών κινήσεων που γίνονται με την καθοδήγηση των ΗΠΑ και την ανοχή του Ν. Αναστασιάδη για το Κυπριακό ζήτημα, σε βάρος βέβαια των Ελληνοκυπρίων.
Η δε κίνηση αυτή της Τουρκίας συνδέεται με την άσκηση που έχουν προγραμματίσει για τις 10 Απριλίου η Κύπρος, η Ελλάδα, οι ΗΠΑ και το Ισραήλ. Η ονομασία της άσκησης είναι «Νέμεσις» και στόχος είναι η ασφάλεια πλατφόρμας εξόρυξης φυσικού αερίου από την Κυπριακή ΑΟΖ.
Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Άμυνας η Τουρκία αποφάσισε να διασφαλίσει τις έρευνες του ερευνητικού σκάφους Barbaros, που διεξάγει εδώ και τρεις περίπου μήνες έρευνες στην ανατολική Μεσόγειο, στέλνοντας στην περιοχή σε πρώτη φάση την φρεγάτα με την ονομασία Gökçeada, δηλαδή Ίμβρος, η οποία, όπως τονίζεται, θα συνοδεύεται και από δυο «ειδικά» υποβρύχια.
Η φρεγάτα Gökçeada κλάσης O.H.Perry θεωρείται από τους Τούρκους το τελειότερο όχημα του πολεμικού τους ναυτικού, διαθέτει ελικοδρόμιο για πολεμικά ελικόπτερα τελευταίου τύπου και είναι εξοπλισμένη με πυραύλους μακρού βεληνεκούς, ενώ στελεχώνεται από επίλεκτο προσωπικό του πολεμικού ναυτικού της Τουρκίας.
Τις επόμενες μέρες οι κινήσεις των Τούρκων θα εντατικοποιηθούν καθώς σχεδιάζεται και η αποστολή περισσότερων πολεμικών ναυτικών δυνάμεων για μόνιμη παρουσία στην περιοχή.
Μάλιστα ο τουρκικός στόλος, όπως έγινε γνωστό από τα τούρκικα ΜΜΕ, θα χρησιμοποιεί το κατεχόμενο λιμάνι της Αμμοχώστου, θέλοντας να προχωρήσουν στην πλήρη στρατικοποίηση της περιοχής.
Αναφέρουν επίσης ότι το τουρκικό ερευνητικό σκάφος Barbaros, βρίσκεται στην περιοχή από τις 21 Σεπτεμβρίου και σκοπεύει να παραμείνει μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες του ακόμα και σε διαμφισβητούμενες για εκείνους θαλάσσιες εκτάσεις, εννοώντας φυσικά εντός των Κυπριακών χωρικών υδάτων.
Η κίνηση αυτή εκ μέρους της Τουρκίας συνάδει με την όλο και μεγαλύτερη παρουσία της στην πολύ ευαίσθητη και αρκετά εύφλεκτη αυτή περιοχή, ενώ όσο υπάρχει το μεγάλο πρόβλημα της κυριότητας των ενεργειακών κοιτασμάτων για τα οποία η Τουρκία αμφισβητεί την κυπριακή κυριότητα τους, η παρουσία κατ’ αυτούς κρίνεται αναγκαία.
Στόχος της είναι να τονίσει την παρουσία της και σαν καθοριστικός παράγοντας για τις γενικότερες εξελίξεις στην ανατολική Μεσόγειο, καθώς και στο ζήτημα της εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων φυσικού αερίου του Ισραήλ, στις προσπάθειες που κάνει ώστε το φυσικό αέριο να περάσει μέσω Τουρκίας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Πρόκειται όμως σαφώς και για μία απάντηση εκ μέρους της Τουρκίας στην άσκηση «Νέμεσις» που θα πραγματοποιηθεί στην Κυπριακή ΑΟΖ με συνεργασία Κύπρου, Ελλάδας, ΗΠΑ και Ισραήλ στις 10 Απριλίου.
Το Ισραήλ θα συμμετάσχει με τρία “σκάφη μάχης”, ενώ δεν αποκλείεται να γίνουν και πτήσεις μαχητικών αεροσκαφών πάνω από την Κυπριακή ΑΟΖ, κάτι που έχει γίνει στο παρελθόν. Οι ΗΠΑ με ένα πολεμικό πλοίο και αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας P - 3 Orion,.
Η Ελλάδα θα έχει σημαντική παρουσία στην άσκηση με ένα ελικόπτερο της Ελληνικής Ακτοφυλακής, ένα σκάφος, βατραχανθρώπους, δυο αεροσκάφη Canadair, ένα C -130, ένα σκάφος του ΠΝ και μονάδα Ειδικών Δυνάμεων του Στρατού, ενώ η Κύπρος θα διαθέσει ότι μέσα έχει.
Το σενάριο της άσκησης είναι η αντιμετώπιση σοβαρού επεισοδίου σε πλατφόρμα άντλησης φυσικού αερίου εντός της Κυπριακής ΑΟΖ. Τα κοιτάσματα είναι πολύ μεγάλα, τα συμφέροντα τεράστια και πρέπει να διασφαλιστεί πώς τίποτε δεν θα πάει στραβά. Αυτό θέλουν να εξασφαλίσουν οι Ισραηλινοί και δίνουν ιδιαίτερη βάση στο θέμα της ασφάλειας.
Φαίνεται λοιπόν πώς τα νερά της ανατολικής Μεσογείου «θερμαίνονται» και πάλι. Στην πορεία θα φανεί πόσο και με ποιο αποτέλεσμα.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)