Πέμπτη, 8 Αυγούστου 2013

ΣΗΚΩ ΚΑRL, ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΕΙΣ !...


Στις εποχές της απουσίας των «εμβασμάτων», η διατήρηση κομμουνιστικών επιχειρήσεων είναι δύσκολη, το ΚΚΕ αποφαίνεται και έως αδύνατη. Πόσο, μάλλον, όταν αυτές καλούνται να λειτουργήσουν στα πλαίσια του καπιταλιστικού συστήματος και ιδιαίτερα, όταν αυτό βρίσκεται σε κρίση.

Η τυποεκδοτική έκλεισε κι ο 902, πουλήθηκε. Δεν άντεξαν οικονομικά !... Πριν περάσουμε στις συνέπειες για τους εργαζόμενους, ας διερωτηθούμε, αν αυτή η λογική δικαιολογεί κάθε είδους επιχειρηματικού λουκέτου, αλλά και κάθε είδους απόλυσης προσωπικού. Σε τι διαφέρει ο κομμουνιστής, στην ιδεολογία, εργοδότης, από τον δεξιό, συνάδελφό του ;

Για να μην μας πάνε, οι του Περισσού, σε ατέρμονες, φιλοσοφικές ατραπούς, να ξεκαθαρίσουμε την άποψή μας, πως, στα πλαίσια του (απεχθούς) καπιταλιστικού συστήματος δεν νοείται επιχειρηματική δραστηριότητα, με διαφορετικούς και ιδιαίτερους κανόνες. Η περίπτωση του 902, εκτός από τις μαζικές απολύσεις των εργαζομένων, (οι οποίες, αλλού, καταγγέλλονται και προκαλούν καταλήψεις…), αποκάλυψε, πως, με βάση απόφαση του Συνεδρίου του ΚΚΕ, οι απασχολούμενοι στο Κόμμα και στις κομματικές επιχειρήσεις, αμείβονται με «ειδικό …επαναστατικό μισθολόγιο» των 400 €, πολύ κάτω από τον μνημονιακό κατώτατο μισθό των 495 €, ο οποίος, βέβαια, κατακεραυνώνεται και λοιδορείται, από τους ίδιους τους ΚΚΕδες !

Θ΄ αποφύγω μεγαλύτερη εμβάθυνση στο όλο ζήτημα, επειδή συλλαμβάνω τον εαυτό μου στα πρόθυρα σαλταρίσματος και τα νεύρα μου τσιτωμένα στο όριο, θα κλείσω, όμως, με το «κερασάκι».

Οι άδειες των συχνοτήτων και λειτουργίας των καναλιών, έχουν δοθεί, από το Κράτος, προσωρινά και δωρεάν, σ΄ όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς, και στον 902.

Αυτή την άδεια, λοιπόν, που πήρε τζάμπα, το ΚΚΕ την πούλησε, σε γνωστό κι απόλυτα, εξαιρετέο, (θου Κύριε φυλακήν, τω στόματί μου…), επιχειρηματία κι αποκόμισε, λένε, γύρω στα 4 εκατομμύρια Ευρώπουλα, πρακτική, που φρονώ, πως αποτελεί την αποθέωση της κομμουνιστικής ηθικής, αλλά και της κομμουνιστικής, εν μέσω καπιταλιστικού συστήματος, επιχειρηματικότητας !...
 ΠΗΓΗ:logoplokies.blogspot.gr

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ !...


Είναι, άραγε, στις μέρες μας οι λαοί υπεύθυνοι για να εκλέγουν και να ελέγχουν τις κυβερνήσεις που ασκούν την εξουσία στις χώρες τους; Οφείλει η ανθρωπότητα να αγωνιστεί προκειμένου το στοιχειώδες αυτό δημοκρατικό δικαίωμα να ισχύσει σε κάθε γωνιά του πλανήτη; Ή μήπως πρέπει να αποδεχτούμε ότι θα ισχύει α λα καρτ, αναλόγως με το πώς βολεύει τους ισχυρούς αυτού του κόσμου;

Η περίπτωση της Αιγύπτου είναι αποκαλυπτική. Το 2011, ο λαός της εξεγέρθηκε και ανέτρεψε τον μισητό δικτάτορα Χόσνι Μουμπάρακ. Στη συνέχεια, με την ψήφο του, ανέδειξε -κατά πλειοψηφία- κυβέρνηση και πρόεδρο από τις τάξεις του πολιτικού Ισλάμ. Όταν δε αυτός, ο Μοχάμεντ Μόρσι, προσπάθησε να αποκτήσει υπερεξουσίες, χιλιάδες πολίτες ξαναβγήκαν στους δρόμους, αυτή τη φορά εναντίον του, διαμηνύοντάς του ότι αυτά δεν περνάνε πια. Και επιχείρησαν ένα δεύτερο γύρο εξέγερσης, με πιο κοινωνικά χαρακτηριστικά.

Η Δύση και ειδικά οι ΗΠΑ, όμως, που είχαν αισθανθεί να απειλούνται με την άνοδο των ισλαμιστών, είδαν μια μεγάλη ευκαιρία για να πάρουν ρεβάνς. Και το πέτυχαν όταν ο αιγυπτιακός στρατός ανέτρεψε τον Μόρσι, στις αρχές Ιουλίου. Η χαρά τους δεν κρυβόταν: την περασμένη εβδομάδα, ο Τζον Κέρι χαρακτήρισε ουσιαστικά το πραξικόπημα ως καλή υπηρεσία προς τη δημοκρατία -ενώ η Ε.Ε., αν και δεν έφτασε τόσο μακριά, τήρησε στάση ίσων αποστάσεων απέναντι στον εκλεγμένο πρόεδρο και τους πραξικοπηματίες.

Αν το σκεφτούμε καλύτερα, βεβαίως, η στάση Αμερικανών και Ευρωπαίων δεν θα μποορούσε να είναι διαφορετική. Αλήθεια, αυτοί δεν είναι που έχουν καταπιεί τη γλώσσα τους για τα σκοταδιστικά καθεστώτα που κυριαρχούν στις περισσότερες αραβικές χώρες του Κόλπου;

Οι ίδιοι (όπως και το Ισραήλ) δεν είναι που θεωρούν τους -ελέω... Αλάχ βασιλιάδες και ηγεμόνες της περιοχής- σεΐχηδες πολύτιμους αγοραστές των ομολόγων τους, αλλά και συμμάχους στον «πόλεμο» κατά του Ιράν, παρά το ότι εκεί, έστω και κακήν-κακώς, διεξάγονται εκλογές; Οι ΗΠΑ δεν είναι, επίσης, αυτές που εισέβαλαν το 2003 στο Ιράκ, χωρίς καμία διεθνή δημοκρατική νομιμοποίηση, προκειμένου να ανατρέψουν τον Σαντάμ Χουσεΐν -τον οποίο, δύο δεκαετίες νωρίτερα, είχαν στείλει να εξολοθρεύσει με τα χημικά του τους Ιρανούς που είχαν τολμήσει να ανατρέψουν τον αγαπημένο τους Σάχη;

Για να προλάβουμε, μάλιστα, όσους σπεύσουν να κάνουν λόγο για «παλιά, ξινά σταφύλια», ας αναφερθούμε σε κάτι πιο πρόσφατο: πώς μπορεί να περιμένει κανείς από τις Ηνωμένες Πολιτείες να λειτουργούν ως θεματοφύλακες της δημοκρατίας όταν, όπως αποκαλύφθηκε πρόσφατα, οι μυστικές τους υπηρεσίες έχουν στήσει ένα τεράστιο παγκόσμιο δίκτυο παρακολούθησης των επικοινωνιών -στο όνομα του «πολέμου κατά της τρομοκρατίας»; Όταν έχουν χαρακτηρίσει προδότες αυτούς που τόλμησαν να βγάλουν στη φόρα τα άπλυτα της NSA και της CIA και θέλουν να τους τιμωρήσουν παραδειγματικά;
Και γιατί να διαφέρουν οι Γερμανοί σε αυτό το θέμα όταν, όπως επίσης αποκαλύπτουν απόρρητα έγγραφα, είναι εξίσου βουτηγμένοι ως τον λαιμό στον βούρκο του Μεγάλου Αδελφού; Ή όταν -για να μην ξεχνιόμαστε- επιβάλλουν με το έτσι θέλω κοινοβουλευτικά πραξικοπήματα στους πιο αδύναμους εταίρους τους στην Ε.Ε., στο όνομα της «αντιμετώπισης της κρίσης χρέους»;
Αν ανοίξουμε τον κατάλογο των βιασμών σε βάρος των στοιχειωδών δικαιωμάτων και ελευθεριών του ανθρώπου στις ημέρες μας δεν θα τον κλείσουμε εύκολα. Τελικά, μήπως η δημοκρατία τείνει να γίνει είδος υπό εξαφάνιση; Μήπως κινδυνεύουμε ήδη από ένα νέο Μεσαίωνα και τους σύγχρονους ιεροεξεταστές; Και μήπως θα πρέπει να φωνάξουμε «φτάνει πια!» προτού να είναι πολύ αργά;

Γιώργος Παυλόπουλος
 ΠΗΓΗ:logoplokies.blogspot.gr

Πόλεμος ανάμεσα στους βενζινοπώλες και τη Shell


Δριμύτατη δημόσια επίθεση προς την Shell εξαπολύει με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος, καθώς η εταιρεία εμπορίας φέρεται να αύξησε τα έξοδα διαχείρισης που χρεώνει στους βενζινοπώλες - πελάτες της για τις παραδόσεις καυσίμων. Η Ομοσπονδία καλεί τους βενζινοπώλες να μην αποδεχτούν την πρόσθετη επιβάρυνση.
Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Με κατάπληξη πληροφορηθήκαμε από μέλη μας βενζινοπώλες ότι έλαβαν επιστολή από την εταιρεία εμπορίας πετρελαιοειδών Coral (πρώην Shell) του Ομίλου εταιρειών MOTOR OIL HELLAS  στην οποία μεταξύ άλλων τους αναφέρουν τα εξής:
«Με δεδομένη την συνεχώς επιδεινούμενη ύφεση στην αγορά και την αβεβαιότητα για το μέλλον, καθίσταται αναγκαία η αναθεώρηση των οικονομικών όρων των συνεργασιών μας, ώστε σε κάποιο βαθμό να αντισταθμιστεί η προερχόμενη από αυτούς τους έκτακτους παράγοντες αύξηση του λειτουργικού κόστους, για να είναι εφικτά απρόσκοπτη και υψηλού επιπέδου παροχή προϊόντων και υπηρεσιών.
Στο πλαίσιο αυτό καθίσταται αναγκαία:
1) Η επιβάρυνση ανά παράδοση για έξοδα διαχείρισης παραδόσεων ως εξής:
- Για παραδόσεις από 2,5 έως 12 κυβικά κατά 5 ευρώ (προ φπα)
- Για παραδόσεις από 12,1 έως 18 κυβικά κατά 4 ευρώ (προ φπα)
- Για παραδόσεις από 18 κυβικά και άνω δεν υπάρχει επιβάρυνση.
2) Η αύξηση των τελικών τιμών χρέωσής σας, ως ακολούθως:
- Για κάθε είδους βενζίνες +2ευρώ ανά κυβικό (προ φπα)
- Για πετρέλαιο κίνησης +3ευρώ ανά κυβικό (προ φπα)
- Για πετρέλαιο θέρμανσης +3ευρώ ανά κυβικό (προ φπα)»
Θεωρούμε την ενέργεια αυτή  κερδοσκοπική και απαράδεκτη. Πρώτον διότι η αιτιολογία που συνοδεύει την ανακοίνωση είναι προσχηματική, παιδαριώδης και δείχνει το ανάλγητο πρόσωπο των μεγάλων εταιριών. Δεύτερον διότι για να μην πάθει τίποτα ο γίγαντας Coral πρέπει να οδηγηθούν σε κλείσιμο τα ήδη πληγέντα και δοκιμαζόμενα από την κρίση πρατήρια. Είναι γνωστό τοις πασι ότι τα πρατήρια έχουν ήδη πληγεί καταστροφικά και εκατοντάδες από αυτά έχουν κλείσει ενώ τα περισσότερα βρίσκονται ήδη στα πρόθυρα του κλεισίματος. Έτσι, με τέτοιες πρακτικές  χρέωσης όχι μόνο εξωθούνται ακόμη περισσότερα σε κλείσιμο, αλλά εγκαινιάζεται και ένα καθεστώς αυθαιρεσίας σε βάρος των βενζινοπωλών  ανοίγοντας  το δρόμο για όποια άλλη αυθαιρεσία, η οποία σε τελικό στάδιο  θα έχει ως αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί  η λιανική τιμή με αποδέκτη τον τελικό καταναλωτή.
Η ενέργεια των εταιρειών εκτός του ότι ουσιαστικά ακυρώνει τα συμβόλαια αποκλειστικής συνεργασίας τα οποία δεν προβλέπουν παρόμοιες επιβαρύνσεις με ότι αυτό συνεπάγεται, θεωρεί, κατά απαράδεκτο τρόπο, ότι οι βενζινοπώλες εκτός από τη δική τους κρίση πρέπει να πληρώσουν και την κρίση των άλλων, εν προκειμένω της SHELL.
Καλούμε τους συναδέλφους να μην αποδεχτούν την πρόσθετη αυτή επιβάρυνση , η οποία δεν καλύπτεται από τις συμβάσεις τους. Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι αυτό είναι η αρχή για να ακολουθήσουν και οι άλλες εταιρίες,
καλύτερα θα είναι να αρχίσουν να εφαρμόζουν τον νέο νόμο για τις συμβάσεις στους όρους των οποίων δεν περιλαμβάνονται παρόμοιες επιβαρύνσεις - χαράτσια». 
ΠΗΓΗ:energypress.gr

Υπεγράφη στη Λευκωσία το Μνημονιο Ενεργειακής Συνεργασία Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ


Καθοριστική στιγμή για τη συνεργασία Κύπρου, Ελλάδας και Ισραήλ, χαρακτήρισε ο κύπριος υπουργός Ενέργειας Γιώργος Λακκοτρύπης, το μνημόνιο συναντίληψης για τη συνεργασία των τριών χωρών στους τομείς της ενέργειας και των υδάτινων πόρων, που υπογράφηκε το μεσημέρι της Πέμπτης στη Λευκωσία.


Ο υπουργός Περιβάλοντος Γιάννης Μανιάτης, δήλωσε ότι η συνεργασία των τριών χωρών εισέρχεται σε μια σημαντική και δημιουργική φάση και έκανε λόγο για ενίσχυση της γεωπολιτικής θέσης Κύπρου και της Ελλάδας, καθώς και για σημαντικό παράγοντα ως προς τη σταθερότητα στη Μεσόγειο.

Ιστορική χαρακτήρισε τη συμφωνία των τριών χωρών ο υπουργός Υδάτινων και Ενεργειακών Πόρων του Ισραήλ Σιλβάν Σαλόμ, ο οποίος αναφέρθηκε και σε μείωση του κόστους του ηλεκτρισμού για την Κύπρο και σε άλλα κοινά έργα που θα ακολουθήσουν.

Οι τρεις υπουργοί εξέφρασαν την υποστήριξή τους στο σχέδιο ενεργειακής σύνδεσης EuroAsiaInterconnector, το οποίο θα συνδέει τα συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας της Ελλάδας, της Κύπρου και του Ισραήλ, με την πόντιση καλωδίου μεταφορικής ισχύος 2.000 MW και μήκους 870 χιλιομέτρων στα 200 μέτρα κάτω από τη θάλασσα.

Τα πρώτα 200 χιλιόμετρα θα συνδέουν την Κύπρο με το Ισραήλ και τα υπόλοιπα 670 την Κύπρο με την Κρήτη, απ' όπου θα μπορεί να συνδεθεί με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Το έργο, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2016, εντάχθηκε στα έργα Κοινού Ενδιαφέροντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έπειτα από συντονισμένες ενέργειες Κύπρου και Ελλάδας.

Το κόστος του αναμένεται να φτάσει στο 1,5 δισ. ευρώ.

Ο κ. Μανιάτης είχε ιδιαίτερη συνάντηση με τον κύπριο υπουργό Εξωτερικών Ιωάννη Κασουλίδη. 
ΠΗΓΗ:energia.gr

ΚΑΙ ΕΓΕΝΕΤΟ ΤΑΡ Η διαδρομή που θα ακολουθηθεί


Την διαδρομή που θα ακολουθήσει το μεγαλύτερο τμήμα του αγωγού ΤΑΡ στη Βόρεια Ελλάδα μεταφέροντας το αζέρικο αέριο στην Ευρώπη περιγράφει η Μελέτη Περιβαλλοντικών και Κοινωνικών Επιπτώσεων, η οποία κατατέθηκε χθες προς έγκριση στο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής από την εταιρεία του αγωγού. 

Σύμφωνα με εκτενές ρεπορτάζ της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», τον σχετικό φάκελο περιγράφονται αναλυτικά η πορεία χάραξης, οι δρόμοι πρόσβασης, τα εργοτάξια, καθώς και τα σημεία των λειτουργικών εγκαταστάσεων. Η μελέτη περιλαμβάνει επίσης λεπτομερή ανάλυση της προτεινόμενης πορείας του αγωγού στην Ελλάδα, των μόνιμων και προσωρινών υποδομών που απαιτούνται στη φάση της κατασκευής του - όπως είναι οι δρόμοι πρόσβασης και τα εργοτάξια - καθώς και των λειτουργικών εγκαταστάσεων που θα υπάρξουν όταν τελειώσει η κατασκευή - όπως σταθμοί συμπίεσης και βαλβιδοστάσια. Οι δημιουργοί του αγωγού σχεδιάζουν η κατασκευή του να αρχίσει το 2015 και η μεταφορά αερίου το 2019. Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι η μελέτη εκπονήθηκε από κοινού από Έλληνες και ξένους ειδικούς ώστε να είναι εναρμονισμένη τόσο με την ελληνική νομοθεσία όσο και με τις διεθνείς πρακτικές που προβλέπει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (ΕΤΑΑ).

Το ελληνικό τμήμα του αγωγού θα εκτείνεται από τους Κήπους του Έβρου στα ελληνοτουρκικά σύνορα μέσω Κομοτηνής, Νέας Μεσημβρίας (βορειοδυτικά της Θεσσαλονίκης) και θα καταλήγει στα ελληνοαλβανικά σύνορα. Η μελέτη που υποβλήθηκε αναφέρεται τόσο στον αγωγό όσο και στις προσωρινές υποδομές που απαιτούνται κατά τη φάση κατασκευής τους, καθώς και στις μόνιμες εγκαταστάσεις υποστήριξης της λειτουργίας του, συμπεριλαμβανομένων των βαλβιδοστασίων κατά μήκος της χάραξης και δύο σταθμών συμπίεσης που θα υπάρχουν στο ελληνικό τμήμα (σ.σ: στους Κήπους και στις Σέρρες).


ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Οκτώβριο ο νέος διαγωνισμός για ΔΕΠΑ – Στη δυτική Ευρώπη η δεξαμενή των πιθανών αγοραστών


Εντός του Οκτωβρίου, αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες του EnergyPress, να βρίσκεται στον αέρα από το ΤΑΙΠΕΔ ο νέος διαγωνισμός για τη ΔΕΠΑ. Ήδη μέσα στο κείμενο του επικαιροποιημένου προγράμματος προσαρμογής, καθίσταται σαφές ότι η τρόικα πιέζει για επίσπευση των διαδικασιών καθώς η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ θεωρείται κομβική για τη συνέχιση και άλλων πωλήσεων στον τομέα της ενέργειας όπως τα ΕΛΠΕ. Σε κάθε περίπτωση το ταμείο σκοπεύει να προχωρήσει σε συγκεκριμένες αλλαγές στη διαδικασία, ώστε να καταστεί εφικτή η πώληση στις αρχές του 2014 και παράλληλα να αποφευχθούν προβλήματα που οδήγησαν στο ναυάγιο του Ιουνίου.  Σε αυτήν την κατεύθυνση συνδράμει και η κυβέρνηση η οποία παράλληλα έχει επαφές με την Κομισιόν αλλά και με πιθανούς ενδιαφερόμενους σοβαρούς παίκτες που θα μπορούσαν να παίξουν ρόλο στην ελληνική αγορά αερίου.
Σε σχέση με τα όσα αναφέρονται στο επικαιροποιημένο πρόγραμμα οι δανειστές φαίνεται να δείχνουν «κατανόηση» για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν εξαιτίας του – φιλολογικού όπως αποδείχθηκε – ενδιαφέροντος της Gazprom. Ωστόσο παρά το ότι δε βγαίνει «κίτρινη κάρτα» η τρόικα ζητεί επίσπευση των διαδικασιών. Η ήπια στάση των δανειστών στο θέμα του ναυαγίου του πρώτου διαγωνισμού αποδίδεται μεταξύ άλλων και στο γεγονός ότι για τη ρωσική εταιρεία υπάρχει σε εξέλιξη αντιμονοπωλιακή έρευνα με την Κομισιόν θα θέτει μια σειρά από ζητήματα για τις εμπορικές πρακτικές του μεγαλύτερου ξένου προμηθευτή της Ε.Ε. σε φυσικό αέριο. 
Σύμφωνα με το νέο πλάνο των αποκρατικοποιήσεων η πώληση της ΔΕΠΑ βρίσκεται σε διαδικασία επαναξιολόγησης ενώ ο διαγωνισμός θα ξαναρχίσει το συντομότερο δυνατόν «προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανές επιπτώσεις στο χρονοδιάγραμμα και τις διαδικασίες του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων», όπως αναφέρει το τελευταίο πρόγραμμα προσαρμογής. Το ενδιαφέρον των δανειστών είναι έντονο για τον πρόσθετο λόγοι ότι από την ολοκλήρωση της πώλησης της ΔΕΠΑ εξαρτάται η έναρξη του διαγωνισμού για την πώληση του 35% που κατέχει το Δημόσιο στα ΕΛΠΕ, δηλαδή την επόμενη μεγάλη ενεργειακή αποκρατικοποίηση.
Μέχρι τον Οκτώβριο λοιπόν εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί οι προετοιμασίες και το κυριότερο η ελληνική πλευρά θα έχει πάρει τις απαραίτητες διαβεβαιώσεις – οδηγίες από την Κομισιόν, ώστε ο νέος διαγωνισμός να μην παρουσιάσει προβλήματα.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το πλάνο του ΤΑΙΠΕΔ θα διαφοροποιηθεί ως προς τις φάσεις και τα χρονοδιαγράμματα: θα πρέπει να θεωρείται μάλλον απίθανο να υπάρξει φάση μη δεσμευτικών προσφορών και εξετάζεται η διαδικασία να έχει μία φάση. Αυτό προϋποθέτει την αξιοποίηση και άλλων δυνατοτήτων πχ για πιο στοχευμένη αναζήτηση επενδυτή, όπως η δημιουργία μιας περιορισμένης λίστας υποψήφιων αγοραστών με τους οποίους θα γίνουν απευθείας διαπραγματεύσεις.
Όσο για τους πιθανούς αγοραστές; Ήδη η Gazprom με δηλώσεις του αν. διευθύνοντος συμβούλου Αλεξάντερ Μεντβέντεφ έχει διαμηνύσει ότι δεν πρόκειται να προσέλθει. Ωστόσο την ίδια στιγμή που οι ρώσοι αποσύρονται, η κυβέρνηση αφήνει να εννοηθεί ότι υπάρχει απτό ενδιαφέρον από παίκτες που μέχρι τον Ιούνιο είχαν αποκλείσει κάθε ενδεχόμενο εμπλοκής με την ελληνική αγορά αερίου. Η αλλαγή αυτή, όπως λένε κατ’ ιδίαν κυβερνητικά στελέχη σχετίζεται άμεσα και με τις εξελίξεις γύρω από τον TAP, όπου θυμίζουμε μέσα στην περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκε και επισήμως η είσοδος ως μετόχων πανίσχυρων παικτών της διεθνούς αγοράς ενέργειας: BP, Total, Socar, Fluxys συμφωνήθηκε να αποκτήσουν μερίδιο στο project όπου ήδη μετέχουν η νορβηγική Statoil, η γερμανική Eon και η ελβετική Axpo.
Για τη ΔΕΠΑ αυτό μεταφράζεται σε αύξηση της αξίας της καθώς πλέον με δεδομένες τις εξελίξεις γύρω από τον TAP, ο πιθανός αγοραστής της ΔΕΠΑ δεν αποκτά πρόσβαση μόνο στην ελληνική αγορά, αλλά ταυτόχρονα αποκτά δυνητικές συνέργειες στην ευρύτερη περιοχή. Υπό το πρίσμα αυτό η δεξαμενή των νέων πιθανών αγοραστών της ΔΕΠΑ θα πρέπει να αναζητηθεί – λένε καλά πληροφορημένες πηγές – στη Δυτική Ευρώπη.  
ΠΗΓΗ:energypress.gr

Με πτώση αντέδρασε το αργό στα στοιχεία για τα αποθέματα


Πτώση κατέγραψε η τιμή του πετρελαίου μετά τη μικρότερη της αναμενόμενης πτώση των εβδομαδιαίων αποθεμάτων αργού στις ΗΠΑ.

Η τιμή του συμβολαίου του αργού, παραδόσεως Σεπτεμβρίου υποχώρησε κατά 93 σεντς ή 0,9% στα 104,37 δολάρια το βαρέλι στο Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης. Το συμβόλαιο έχασε έδαφος μετά την ανακοίνωση της αμερικανικής Υπηρεσίας Πληροφοριών Ενέργειας (ΕΙΑ) για τα αποθέματα αργού στις ΗΠΑ, που εμφάνισε πτώση των αποθεμάτων κατά 1,3 εκατ. βαρέλια στα 363,3 εκατ. βαρέλια για την εβδομάδα που έληξε στις 2 Αυγούστου. Αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της Platts ανέμεναν πτώση κατά 2 εκατ. βαρέλια.

Η ΕΙΑ είπε μια "διαφορετική ιστορία" σε σχέση με την έκθεση που δημοσίευσε χθες το Αμερικανικό Πετρελαϊκό Ινστιτούτο (API), η οποία παρακολουθείται λιγότερο από την αγορά. Σύμφωνα με το API, τα αποθέματα αργού υποχώρησαν κατά 3,7 εκατ. βαρέλια την τελευταία εβδομάδα -μια μεγαλύτερη των εκτιμήσεων πτώση που προς στιγμήν είχε δώσει ώθηση στην τιμή του εμπορεύματος.

Η τιμή του πετρελαίου έχει χάσει 2,4% μέχρι στιγμής από τις αρχές της εβδομάδας. Και αυτό ακολουθεί μετά την αναρρίχηση των τιμών στα υψηλότερα επίπεδα απο το Μάρτιο του 2012 την περασμένη εβδομάδα.


ΠΗΓΗ:capital.gr