Αν πιστέψουμε όσα υποστηρίζουν διακεκριμένοι επιστήμονες, κάτω από το υπέδαφος μας κρύβεται ένας μεγάλος φυσικός πλούτος. Μέχρι σήμερα το ελληνικό δημόσιο έχει καταφέρει να εισπράξει ελάχιστα σε σχέση με εκείνα που θα μπορούσε, καθώς οι συμβάσεις του παρελθόντος αναφέρονται κατά κανόνα σε ποσοστά επί των κερδών και όχι επί των εσόδων. Μόλις πρόσφατα η κυβέρνηση καθόρισε τα μεταλλευτικά δικαιώματα. Όλη αυτή η συζήτηση έχει μεγάλο ενδιαφέρον πριν τα γεωτρύπανα βάλουν μπρος.
Μέχρι σήμερα δεν έχουμε ακούσει κάποιο κόμμα να θέτει στην πρώτη γραμμή των προτεραιοτήτων του το πως η χώρα θα εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα κοιτάσματα φυσικού αερίου και πετρελαίου που πιθανολογείται ότι κρύβονται κάτω από το υπέδαφός μας. Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει ένα πλαίσιο συζήτησης για το πως το ελληνικό δημόσιο θα εξασφαλίσει τα έσοδά του και πως θα πετύχει ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας για τις εγκαταστάσεις εξόρυξης.
Να τα πάρουμε ένα - ένα. Οι συμφωνίες που έχει κάνει το ελληνικό δημόσιο στο παρελθόν με μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού δεν έχουν και την καλύτερη φήμη. Και πως θα μπορούσε να συμβεί αλλιώς, από την στιγμή που τα ουσιαστικά κέρδη που αποκόμισε από αυτές διαχρονικά το ελληνικό δημόσιο ήταν κατώτερα των αρχικών προσδοκιών. Όσοι υπέγραψαν τις συμβάσεις δεν "σκέφτηκαν" ότι υπάρχουν χιλιάδες τρόποι για να μην βγάλει τελικά μία ανώνυμη εταιρεία κέρδη. Δεν το σκέφτηκε ο πρώτος, δεν το σκέφτηκε ο δεύτερος, αλλά ούτε και ο τελευταίος που υπέγραψε μία σχετική σύμβαση.
Το αποτέλεσμα ήταν να ξεκινούν εργασίες μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού και το ελληνικό δημόσιο να παρηγορείται μόνο από το γεγονός ότι κάποιοι εργάτες θα έβρισκαν εργασία. Μόλις πρόσφατα τέθηκε θέμα για τα μεταλλευτικά δικαιώματα. Κι αυτό είναι απολύτως σωστό. Έχει να κάνει με ποσοστό επί των εσόδων και όχι επί των κερδών.
Πιο σημαντικό, όμως, είναι το θέμα των υδρογονανθράκων. Αν δεν βρούμε έναν ικανοποιητικό τρόπο για να εισπράττει το ελληνικό δημόσιο έσοδα και ανεξάρτητα από τα όποια κέρδη του ιδιώτη, τότε το μεγάλο αυτό δώρο για την Οικονομία μας μπορεί να εξελιχτεί σε εφιάλτη. Κάθε ημέρα που κυλάει δίχως να μας απασχολεί αυτό το θέμα βρισκόμαστε όλο και πιο κοντά σε μία "λύση ανάγκης", η οποία, πιθανότατα, θα έχει σχέση με το ένοχο παρελθόν μας.
Θα πρέπει να μελετήσουμε το παράδειγμα της Νορβηγίας, αλλά και άλλων χωρών και να προσπαθήσουμε να πάρουμε το καλύτερο δυνατό από την εμπειρία τους. Οι υδρογονάνθρακες μπορούν να αποτελέσουν τον κινητήριο μοχλό για την οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας του μέλλοντος. Αλλά αυτό θα συμβεί μόνο με προγραμματισμό και κανόνες. Αν τα αφήσουμε τα πράγματα στην τύχη τους το πιο πιθανό θα είναι να νιώσουμε όπως νιώθει ο νοικοκύρης έπειτα από μία διάρρηξη στο σπίτι του. Κι επειδή δεν μας πείθουν δηλώσεις του τύπου "θα το κάνουμε όπως και οι άλλοι", θα προτιμούσαμε να ξέρουμε ποιοί τελικά είναι εκείνοι οι άλλοι. Είναι το μοντέλο της Νορβηγίας ή της Νιγηρίας; Εκτός κι αν κάποιοι επιδιώκουν τελικά αυτό: Να γίνουν όλα σύντομα και με τρόπο τέτοιον που οι συμβάσεις θα έπρεπε δήθεν να είναι δημοσιευμένες στην διαύγεια, αλλά στην πράξη να αποτελούν κρατικό μυστικό...
Το δεύτερο θέμα είναι εκείνο της ασφάλειας. Ξέρουν ότι το Αιγαίο και το Ιόνιο δεν έχουν σχέση με άλλες θαλάσσιες περιοχές. Στα ελληνικά νησιά υπάρχει μία τεράστια τουριστική βιομηχανία κι ένα σοβαρό ατύχημα μπορεί στην κυριολεξία να την καταστρέψει.
Χρειάζονται, λοιπόν, αυξημένα μέτρα ασφαλείας, προσαρμοσμένα στις ελληνικές συνθήκες. Με άλλα λόγια, μέτρα ασφαλείας πιο αυστηρά από εκείνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κι εδώ οι καθυστερήσεις είναι πιθανόν να μας οδηγήσουν σε τοποθετήσεις του τύπου "τι καλύτερο από εκείνα που ισχύουν στην ΕΕ". Αλλά αυτό δεν αρκεί. Πόσο μάλλον όταν υπάρχει επαρκής χρόνος. Σήμερα! Αύριο, ας μην πουν ότι δεν το ήξεραν. Δεν θα τους πιστέψουμε. Και τότε κάθε διαμαρτυρία θα είναι απολύτως δικαιολογημένη και δεν θα μπορούν να βάλουν μπροστά διλλήματα του τύπου ή ανάπτυξη ή τίποτα. Θέλουμε ανάπτυξη, αλλά θέλουμε και ασφάλεια για το περιβάλλον.
ΠΗΓΗ.capital.gr
ΠΗΓΗ:papaioannou-giannis.net
Να ισχύσει ενιαία τιμή για το ρωσικό φυσικό αέριο σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ζήτησε την Παρασκευή ο Ευρωπαίος επίτροπος Ενέργειας Γκίντερ Έτινγκερ, μετά από συνάντηση που είχε με τον Πολωνό πρωθυπουργό Ντόναλντ Τουσκ, ο οποίος και προωθεί την ιδέα της ενεργειακής ένωσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της από κοινού προμήθειας του ρωσικού φυσικού αερίου.
«Επιδιώκουμε ενιαία τιμή φυσικού αερίου για την ευρωπαϊκή κοινή αγορά», δήλωσε ο Ευρωπαίος επίτροπος κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου με τον πρωθυπουργό της Πολωνίας.
Ο Γκίντερ Έτινγκερ δήλωσε επίσης ότι η Ευρώπη πρέπει να διαθέτει πανευρωπαϊκά δίκτυα φυσικού αερίου και ηλεκτρικού ρεύματος, περισσότερους ενεργειακούς συνδέσμους μεταξύ των χωρών, περισσότερους σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου και μεγαλύτερη διαφοροποίηση των πηγών με εταίρους όπως η Νορβηγία.
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Ένα μοναδικό στο είδος, στο μέγεθος και στις δυνατότητές του για την Ελλάδα πλοίο, το Valiant Energy, έφερε στο λιμάνι της Καβάλας η Energean Oil & Gas. Το Valiant Energy πρόκειται να υποστηρίξει την εκτέλεση του νέου, ύψους 160 εκατ. ευρώ, επενδυτικού προγράμματος στον Πρίνο, στον Βόρειο Πρίνο και στο κοίτασμα Ε.
Παράλληλα, έχοντας εντυπωσιακές ικανότητες πυρόσβεσης, διάσωσης και μεταφορών υπό αντίξοες συνθήκες, μπορεί να συνδράμει την Πυροσβεστική Υπηρεσία και τον Λιμένα Καβάλας στην αντιμετώπιση οποιουδήποτε έκτακτου περιστατικού εκδηλωθεί στην περιοχή.
Μιλώντας στο πλαίσιο της τελετής Αγιασμού του Valiant Energy, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Energean Oil & Gas κ. Μαθιός Ρήγας δήλωσε «Σήμερα είναι μια πολύ σημαντική μέρα για την Energean Oil & Gas και την πόλη της Καβάλας. Το Valiant Energy είναι ένα πλοίο το οποίο έχει κατασκευασθεί στη Νορβηγία και έχει λειτουργήσει στις πλέον απαιτητικές συνθήκες εξόρυξης πετρελαίου σε περιοχές όπως αυτή της Βόρειας Θάλασσας. Η έλευσή του δρομολογεί την έναρξη του νέου μας επενδυτικού προγράμματος με την κατασκευή νέας πλατφόρμας στο κοίτασμα Ε και στον Βόρειο Πρίνο, με στόχο την αύξηση της παραγωγής πετρελαίου, το οποίο και θα ανακοινώσουμε σύντομα.
Το Valiant Energy θα υποστηρίξει το σύνολο των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων της Energean Oil & Gas στην Καβάλα. Επιπλέον, το Valiant Energy δίνει μια ουσιαστική λύση στο πρόβλημα της πυρόσβεσης στο λιμάνι της Καβάλας, το οποίο απασχολεί για πολλά χρόνια την πόλη, ενώ ενισχύει τους τομείς της θαλάσσιας ασφάλειας στην περιοχή της Καβάλας και της Θάσου, καθώς πραγματοποιεί διασώσεις και μεταφορές σε αντίξοες συνθήκες.
Ακόμα, το Valiant Energy μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε αντιρρυπαντικές δράσεις, ενώ εξασφαλίζει την πλήρη υποστήριξη των κρουαζιερόπλοιων που αφίκνυνται στο λιμάνι της Καβάλας. Γίνεται, έτσι, πράξη για άλλη μια φορά η φιλοσοφία της Energean Oil & Gas που θέλει την εξόρυξη πετρελαίου και αερίου να είναι απόλυτα συμβατή με τις πιο απαιτητικές περιβαλλοντικές συνθήκες και την τουριστική δραστηριότητα».
Τα χαρακτηριστικά του πλοίου περιέγραψε ο τεχνικός διευθυντής της διαχειρίστριας εταιρείας Prime Marine κ. Γιώργος Κουλερής, ο οποίος επεσήμανε, μεταξύ άλλων, την πυροσβεστική ικανότητα (προδιαγραφές πυρόσβεσης FF3 με παροχή 7.500 κυβικών μέτρων την ώρα) καθώς και τις δυνατότητες διάσωσης 155 ανθρώπων στην θάλασσα.
Ο αγιασμός του Valiant Energy πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι της Καβάλας, χοροστατούντος του Μητροπολίτου Νεαπόλεως, Θάσου και Φιλίππων κ. Προκοπίου. Το παρών έδωσαν ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας κ. Αρχέλαος Γρανάς, ο δήμαρχος Καβάλας κ. Κώστας Σιμιτσής, ο υποψήφιος δήμαρχος κ. Βαγγέλης Παππάς, ο υποδιοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Καβάλας κ. Σπύρος Τσιφτσής, ο υπολιμενάρχης Καβάλας κ. Ιωάννης Παπαβασιλείου, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας κ. Χρήστος Ηλιάδης, οι διοικήσεις και στελέχη της Energean Oil & Gas και της Καβάλα Oil και πλήθος πολιτών της Καβάλας.
Πληροφορίες για το Valiant Energy
Πρόκειται για ένα πλοίο εφοδιασμού εξεδρών εξόρυξης, το οποίο έχει ως αποστολή τη μεταφορά των απαραίτητων υλικών εξοπλισμού στις εξέδρες και στα γεωτρύπανα, ενώ δραστηριοποιείται σε επιχειρήσεις πυρόσβεσης, αντιρύπανσης, διάσωσης, ρυμούλκησης εξεδρών, πόντισης αγκυρών κ.ά.
Πληροί τις προδιαγραφές FF3 με νερό (τρία κανόνια πυρόσβεσης με παροχή 2.500 κυβικά μέτρα νερού την ώρα το καθένα) και FF2 με αφρό (δύο κανόνια, στα δεξιά και αριστερά του πλοίου).
Ως προς την περισυλλογή ναυαγών, το Valiant Energy έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει έως 155 άτομα σε εσωτερικό χώρο με καθίσματα, 4 άτομα με κρεβάτια και 2 άτομα σε κρεβάτια νοσοκομείου.
Έχει μήκος 65,2 μέτρα, πλάτος 15,5 μέτρα και ωφέλιμο φορτίο 1.800 τόνων. Φέρει δύο μηχανές Wartsila NOHAB Diesel ισχύος 2433 κιλοβάτ (kw) η κάθε μία και πρόσθετο μηχανικό εξοπλισμό κατάλληλο για τις εργασίες που εκτελεί. Μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 14,5 κόμβων, ενώ έχει πλήρωμα 22 ατόμων.
Το πλοίο αυτό είναι το πρώτο του είδους, του μεγέθους και των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων, το οποίο θα δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα.
To Valiant Energy έχει κατασκευαστεί στη Νορβηγία και έχει ναυπηγηθεί με τους κανόνες του νορβηγικού νηογνώμονα DNV, ο οποίος θεωρείται ο καλύτερος παγκοσμίως. Πρόσφατα, ολοκληρώθηκε η 5ετής του επιθεώρηση, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος υπό την επίβλεψη του DNV.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Η κυβέρνηση βγάζει από το συρτάρι σχέδιο αύξησης των ορίων συνταξιοδότησης κατά δύο χρόνια, υπαγορευμένο από την τρόικα. Το μέτρο θα ισχύσει και για μητέρες με ανήλικα τέκνα, αλλά και για όσους κατοχύρωσαν δικαίωμα τα περασμένα έτη, δηλαδή το 2011 και το 2012.
Για παράδειγμα για τις μητέρες με ανήλικα το ισχύον καθεστώς προβλέπει πλήρη συνταξιοδότηση στα 55, 57 και 60 για τα έτη 2010,ν2011 και 2012 και αντίστοιχα στα 50,52 και 55 έτη για μειωμένη σύνταξη.
Με το νέο σενάριο προστίθενται 2 έτη για τις μητέρες που κατοχύρωσαν δικαίωμα από το 2011. Τα όρια μένουν ίδια για όσους κατοχύρωσαν δικαίωμα το 2010.
Τα νέα όρια με βάση το νέο σενάριο είναι:
Στα 59 έτη για μητέρες με ανήλικο και 5.500 ημέρες εργασίας για όσες κατοχύρωσαν δικαίωμα το 2011-Πλήρης σύνταξη
Στα 62 για μητέρες με ανήλικο και 5.500 ημέρες για όσες κατοχύρωσαν δικαίωμα το 2012 – Πλήρης σύνταξη
Για μειωμένη σύνταξη τα όρια πάνε στα 54 και τα 56 αντίστοιχα για τις παραπάνω κατηγορίες.
Επί της ουσίας καταργούνται κατοχυρωμένα δικαιώματα των εργαζόμενων. Οι εργαζόμενοι μπορούν να γλιτώσουν επιπλέον χρόνια στην εργασία επιλέγοντας μόνο την πρόωρη συνταξιοδότηση, αλλά με τον τρόπο αυτό χάνουν πολλά χρήματα.
Οι αλλαγές όχι μόνο θα επηρεάσουν και τους εργαζόμενους στο δημόσιο, αλλά υπάρχουν ακόμη και σκέψεις για κατάργηση της 25ετίας για την θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος.
Οι αλλαγές, σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» αναμένεται να γίνουν από τον Ιούνιο και θα είναι τμηματικές καθώς θα συνυπολογιστούν και τα οφέλη από τις ενοποιήσεις των Ταμείων. Όλα δείχνουν πάντως ότι η μελέτη βιωσιμότητας που θα γίνει ως τον Οκτώβριο θα κρίνει πολλά για τα όρια συνταξιοδότησης καθώς τα Ταμεία στο σύνολό τους βρίσκονται προ ενός κραχ.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Δύο αμερικανικές εταιρείες-κολοσσοί στον τομέα παροχής υπηρεσιών στην εξόρυξη πετρελαίου και φυσικού αερίου εγκαθίστανται στην Κύπρο για δραστηριοποίηση στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου, σύμφωνα με είδηση που μετέδωσε η τηλεόραση του κρατικού καναλιού ΡΙΚ.
Σύμφωνα με την είδηση, στις αρχές της ερχόμενης βδομάδας ο αντιπρόεδρος μιας από τις δυο εταιρείες φθάνει στην Κύπρο για την υπογραφή της συμφωνίας και θα έχει συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη, ο οποίος διαδραμάτισε προσωπικά σημαντικό ρόλο για την κάθοδο των δύο εταιρειών στην Κύπρο. Οι επαφές με τη δεύτερη εταιρεία, γίνονταν τους τελευταίους 8 μήνες και η υπογραφή της συμφωνίας θα γίνει επίσης εντός Μαΐου
Μετά την υπογραφή, οι δυο εταιρείες θα αρχίσουν αμέσως τις διαδικασίες επί τους εδάφους γιατί, σύμφωνα με πληροφορίες, επιθυμούν να είναι εντός των χρονοδιαγραμμάτων και να ευθυγραμμιστούν με τον προγραμματισμό των εταιρειών ΕΝΙ, Noble και TOTAL που δραστηριοποιούνται εντός της Κυπριακής ΑΟΖ.
Η ιταλο-νοτιοκορεατική κοινοπραξία ENI-KOGAZ προγραμματίζει την πρώτη της γεώτρηση στο τέλος του έτους, αλλά καταβάλλονται προσπάθειες για επίσπευσή της, ώστε να αρχίσει τον Αύγουστο. Η κοινοπραξία έχει πάρει άδειες για έρευνες στα τεμάχια 2, 3 και 9 της Κυπριακής ΑΟΖ.
Στο μεταξύ, θυγατρική εταιρεία της ΕΝΙ που δραστηριοποιείται στην τοποθέτηση υποθαλάσσιων αγωγών προγραμματίζει να καταστήσει την Κύπρο έδρα της για δραστηριότητές στην περιοχή.
Το εξειδικευμένο σκάφος Castarone, που ανήκει στην εταιρεία κατέπλευσε χθες στο λιμάνι της Λεμεσού από όπου θα φορτώσει σωλήνες βάρους 4 χιλιάδων τόνων και θα αναχωρήσει σε μια εβδομάδα για την περιοχή της Αιγύπτου, όπου θα ποντίσει υποθαλάσσιο αγωγό σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Το σκάφος έχει μήκος 335 μέτρων και είναι το μεγαλύτερο που κατέπλευσε ποτέ στη Λεμεσό. Λόγω του μήκους του η διαδικασία ελλιμενισμού του κράτησε πάνω από μια ώρα. Το πλοίο έχει πλήρωμα 700 ατόμων και είναι ένα από τα πιο σύγχρονα στην πόντιση υποθαλάσσιων αγωγών μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Την ερχόμενη Τρίτη θα γίνει εκδήλωση στο σκάφος με προσκεκλημένους, μεταξύ άλλων, τους υπουργούς Ενέργειας και Συγκοινωνιών.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Η χρεοκοπημένη Ελλάδα χρωστάει «ένα βουνό» χρήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΔΝΤ γράφουν σήμερα οι Financial Times, χαρακτηρίζοντας παράλληλα ως «κοντόφθαλμο εφησυχασμό» τη μεταστροφή της ψυχολογίας όσον αφορά την κρίση στην ευρωζώνη και τις κινήσεις των επενδυτών.
Στο δημοσίευμα με τίτλο «Στα όρια της φούσκας τα ομόλογα του Νότου», οι FT σημειώνει ότι η κρίση στην ευρωζώνη δεν έχει τελειώσει και οι αγορές εναποθέτουν υπερβολικά πολλές ελπίδες στην άμεση έναρξη «ποσοτικής χαλάρωσης» από την ΕΚΤ ενώ τα δημόσια χρέη συνεχίζουν να αυξάνονται και η ανάκαμψη παραμένει εύθραυστη.
«Ακόμη και η χρεοκοπημένη Ελλάδα -που επέβαλε "κούρεμα" στους ιδιώτες ομολογιούχους πριν μόλις δύο χρόνια, χρωστάει ... ένα βουνό στην Ε.Ε. και το ΔΝΤ και παραμένει εξαρτημένη από την χρηματοδότησή τους- πρόσφατα βγήκε στις αγορές με 5ετή έκδοση και yield μόλις 4,95%. Δεδομένου ότι το ελληνικό δημόσιο χρέος –στο 175% του ΑΕΠ και αυξάνεται- παραμένει αφόρητα μεγάλο, οι επενδυτές ουσιαστικά τζογάρουν με την προοπτική ότι η κυβέρνηση θα δώσει προτεραιότητα στην αποπληρωμή τους και η ευρωζώνη θα είναι πρόθυμη να προσφέρει κάποια ακόμη ανακούφιση από το χρέος.
Αλλιώς, θα μπορούσαν να δανείσουν στην Νέα Ζηλανδία με την αξιολόγηση ΑΑΑ για πέντε χρόνια και να πάρουν 4,2%», γράφει η οικονομική εφημερίδα, επισημαίνοντας ότι «η ψυχολογία μπορεί να μεταβληθεί πολύ γρήγορα».
Σύμφωνα με τους FT, «όσο λάμπει ακόμη ο ήλιος, οι κυβερνήσεις οφείλουν να σπεύσουν να χρηματοδοτήσουν προκαταβολικά τις δανειακές τους ανάγκες. Αλλά οι επενδυτές οφείλουν να είναι πιο αφυπνισμένοι για τα σύννεφα καταιγίδας στον ορίζοντα. Το ίδιο ισχύει για τους ρυθμιστές της ευρωζώνης, που για μια φορά ακόμη έσπευσαν πρώιμα να πανηγυρίσουν την νίκη».
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Αποτελούν ίσως μία από τις σοβαρές εκκρεμότητες σε σχέση με το περίφημο "πακέτο" για την ενίσχυση της βιομηχανίας. Ο λόγος για τα 50 εκατ. ευρώ της επιστροφής προς τους καταναλωτές φυσικού αερίου, ως μέρος από τα κέρδη της ΔΕΠΑ. Παρά το γεγονός ότι σχετική πρόβλεψη (για επιστροφή κερδών στους πελάτες υπό συγκεκριμένους όρους) υπάρχει στις συμβάσεις των μεγάλων πελατών, ωστόσο το θέμα επί μακρό χρονικό διάστημα φέρεται να έχει κολλήσει στις διαδικασίες.
Κύριος φόβος από την πλευρά της κυβέρνησης είναι το ποσό της επιστροφής να μη θεωρηθεί ως κρατική ενίσχυση, κάτι που φαίνεται ότι έχουν υπαινιχθεί στις επαφές που έχουν γίνει, κοινοτικοί αξιωματούχοι. Σε κάθε περίπτωση επισήμως το θέμα παραμένει ανοιχτό και καταβάλλονται προσπάθειες ώστε να διευθετηθεί και να προχωρήσει.
Στον αντίποδα βεβαίως, πηγές της βιομηχανίας εκφράζουν την ανησυχία τους, με δεδομένο ότι ήδη έχει περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα από την ανακοίνωση του μέτρου, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποια εξέλιξη.
Οι ανησυχίες αυτές εντείνονται και από τις φήμες που έχουν κυκλοφορήσει - χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποια επίσημη επιβεβαίωση ή διάψευση - και θέλουν να υπάρχουν σοβαρές αντιρρήσεις για το θέμα της επιστροφής μέρους των κερδών της ΔΕΠΑ όχι μόνο από την τρόικα αλλά και από το υπουργειο Οικονομικών. Σύμφωνα μάλιστα με κάποιες πληροφορίες έχει ήδη τεθεί από την πλευρά των βιομηχανικών καταναλωτών ενέργειας και επίσημα το θέμα, όχι μόνο για τα κέρδη της ΔΕΠΑ αλλά συνολικά σε σχέση με την πορεία των μέτρων που εξαγγέλθηκαν.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ήδη ζητηθεί από την πλευρά του ΥΠΕΚΑ να υπάρξει μια σαφής και επίσημη απάντηση - τοποθέτηση για την πορεία του περίφημου πακέτου στήριξης, ιδιαίτερα σε σχέση με τα μέτρα που ακόμη παραμένουν ανοιχτά.
Θυμίζουμε ότι η υψηλή τάση αναμένει ακόμη σε σχέση με τον ηλεκτρισμό την εξέλιξη τόσο του θέματος της διακοψιμότητας όσο και της αντιστάθμισης για το κόστος των ρύπων, ενώ ακόμη και για το θέμα των τιμολογίων της ΔΕΗ, το θέμα αποδεικνύεται περίπλοκο με αποτέλεσμα - τουλάχιστον προσώρας - να μην έχει ακόμη υπογράψει κάποιος μεγάλος καταναλωτής.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Ενεργό ρόλο στο κομμάτι της επεξεργασίας πετρελαίου, φυσικού αερίου και πετροχημικών φιλοδοξεί να διαδραματίσει η αζέρικη SOCAR.
Ο κρατικός ενεργειακός κολοσσός του Αζερμπαϊτζάν θα κατασκευάσει μονάδα επεξεργασίας υδρογονανθράκων και πετροχημικών, κοντά στην πόλη του Μπακού, αξίας 14,4 δισ. δολαρίων. Με βάσει τις αρχικές εκτιμήσεις, το εργοστάσιο θα έχει ολοκληρωθεί το 2023.
Υπολογίζεται, σύμφωνα με τον Tofiq Gakhramanov, Αντιπρόεδρο της SOCAR, τα έργα να ξεκινήσουν το 2015, ενώ το εργοστάσιο θα αποτελείται από μονάδα επεξεργασίας φυσικού αερίου, διύλισης πετρελαίου και πετροχημικών. Στόχος είναι δύο παλαιότερα διυλιστήρια της εταιρείας -το Baku Oil Refinery και το Oil Refinery Azneftyag- να αντικατασταθούν από το εν λόγω συγκρότημα, καθώς επίσης και οι εγκαταστάσεις επεξεργασίας χημικών στο Garadagh και της θυγατρικής "Azerikimya" να τεθούν εκτός λειτουργίας.
Το εργοστάσιο θα θεμελιωθεί 60 χλμ. νότια του Μπακού, στο Sangachal, απ' όπου περνούν οι σημαντικότεροι αγωγοί πετρελαίου και αερίου του Αζερμπαϊτζάν για την Κασπία.
Σύμφωνα με τον Gakhramanov, η απόσβεση της εν λόγω επένδυσης θα γίνει μέσα στα επόμενα 6-7 χρόνια.
Εκτιμάται ότι η μονάδα διύλισης πετρελαίου θα έχει ετήσια δυναμικότητα 8,5-9 τόνων, η επεξεργασία αερίου υπολογίζεται σε 12 δισ. κυβικά μέτρα, ενώ από την επεξεργασία πετροχημικών εκτιμάται ότι θα παράγονται 800.000 τόνοι πολυαιθυλενίου και 300.000 τόνοι πολυπροπυλένιου.
ΠΗΓΗ:.energypress.gr