Ένα μεγάλο λίφτινγκ στο περιεχόμενο του φορολογικού πακέτου που παρουσίασε ο υπουργός Οικονομικών στους θεσμούς στο πλαίσιο της πρώτης αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος, ετοιμάζεται να κάνει η κυβέρνηση. Την ίδια ώρα προβληματισμός υπάρχει στους θεσμούς και για την απόδοση των φόρων στα παίγνια και στο κρασί με δεδομένη την εμπειρία από άλλα κράτη, στα οποία έχει επιβληθεί ανάλογο μέτρο, μειώνοντας την κατανάλωση και έτσι περιορίζοντας σημαντικά τα πρόσθετα έσοδα.
Οι θεσμοί, όπως είπε και χθες ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, συμφωνούν στην αρχιτεκτονική της πρότασης του φορολογικού που πρότεινε η κυβέρνηση. Παραδέχθηκε, όμως, ότι υπάρχουν παράμετροι που πρέπει να συζητηθούν περισσότερο.
Εκεί στις παραμέτρους, δηλαδή στις λεπτομέρειες, κρύβεται και ο διάβολος. Η τρόικα έχει θέσει βέτο στους σχεδιασμούς του υπουργείου Οικονομικών για την..
Η κορύφωση των κινητοποιήσεων για το ασφαλιστικό δείχνει τα μεγάλα αδιέξοδα στα οποία έχει περιέλθει η κυβέρνηση. Οι επιλογές τις οποίες έχει, σύμφωνα με το σκεπτικό της, είναι δύο: είτε να περικόψει τις συντάξεις, είτε να αυξήσει τις εισφορές. Ουδέποτε στην πραγματικότητα αποδέχθηκε το προφανές: ότι η μοναδική λύση του ασφαλιστικού Συστήματος είναι η ύπαρξη ιδιωτικών επενδύσεων που δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας, αυξάνουν τις εισφορές και διασφαλίζουν τις μελλοντικές συντάξεις.
Μια κυβέρνηση με απίστευτες ιδεοληπτικές εμμονές, μια κυβέρνηση η οποία αντιμετωπίζει την ιδιωτική πρωτοβουλία ως ταξικό εχθρό, είναι μια κυβέρνηση η οποία μοιραία οδηγεί σε αδιέξοδο και τη χώρα και την κοινωνία.
Στο σημείο που έχουμε φτάσει, η μόνη διέξοδος είναι να αποσυρθεί η πρόταση για τις ασφαλιστικές μεταβολές και να ξεκινήσει ένας πραγματικός διάλογος χωρίς αποκλεισμούς και προαπαιτούμενα.
Κυρίως όμως, η κυβέρνηση πρέπει να αποδεχθεί αυτό που όλες οι αναπτυγμένες χώρες εφαρμόζουν εδώ και πολλές δεκαετίες. Τη στήριξη του ασφαλιστικού συστήματος με τα δημόσια έσοδα που προκύπτουν από την αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου και ιδιαίτερα των Υδρογονανθράκων.
Η Νορβηγία αποτελεί...
Μετά από ένα χρόνο χαμηλών τιμών πετρελαίου, μόνο 0,1% της παγκόσμιας παραγωγής έχει μειωθεί λόγω των μειωμένων τιμών, σύμφωνα με έρευνα της Wood Mackenzie η οποία υπογραμμίζει την ελαστικότητα της βιομηχανίας.
Η ανάλυση, η οποία δημοσιεύτηκε πριν τη συνάντηση των πετρελαιοπαραγωγών στο Λονδίνο την επόμενη εβδομάδα, δείχνει πως οι τιμές του πετρελαίου μπορεί να...
Tην παρουσία του στην τεράστια αγορά της Nότιας Aμερικής «διευρύνει» ο Δημήτρης Mελισσανίδης, με την νέα «απόβαση» της Aegean Marine Petroleum, αυτή τη φορά στη Bραζιλία.
Oι σχετικές διεργασίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και μέχρι το Mάρτη ανοίγει το γραφείο στο Pίο ντε Tζανέιρο το οποίο στελεχώνεται από μια ομάδα με μεγάλη εμπειρία της τοπικής αγοράς. Πρόκειται για κίνηση που χαρακτηρίζεται «ορόσημο» όσον αφορά την παγκόσμια παρουσία του ομίλου, και την περαιτέρω κερδοφόρο ανάπτυξη του.
H Bραζιλία έρχεται να προστεθεί σε μια μεγάλη αλυσίδα διεθνών σταθμών ανεφοδιασμού που την αναδεικνύουν πλέον ως τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο προμηθευτή και από τους κυρίαρχους παίκτες στο bunkering, με πλήρως ιδιόκτητο στόλο και ευρεία βάση τελικών χρηστών. H «ναυαρχίδα» του Mελισσανίδη, κατάφερε τα τελευταία χρόνια μέσα από μπαράζ εξαγορών πλοίων και σταθμών ανεφοδιασμού να αλλάξει ριζικά τον πετρελαϊκό «χάρτη».
Mε έναν στόλο 70 δεξαμενόπλοιων και περισσότερους από...
Εναλλαγές προσήμου σημειώνουν οι τιμές του πετρελαίου μετά τα στοιχεία της Baker Hughes που έδειξαν ότι ο αριθμός των ενεργών εξεδρών γεώτρησης πετρελαίου στις ΗΠΑ υποχώρησε για έβδομη εβδομάδα στη σειρά. Ειδικότερα, μειώθηκαν κατά 31 στις 467.
Οι συνολικές ενεργές εξέδρες των ΗΠΑ, μαζί με αυτές του φυσικού αερίου υποχώρησαν κατά 48 στις 571. Σε σύγκριση με το..
Ανοιχτό αφήνει με ανακοίνωσή της η εταιρεία Energean Oil & Gas το ενδεχόμενο να μην αποδεχθεί τελικά την ανάθεση της έρευνας υδρογονανθράκων ούτε στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας στην οποία αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής, καθώς η συγκεκριμένη περιοχή αποτελεί ένα "αυτονόητο σύνολο από γεωλογικής και επιχειρηματικής πλευράς" με την περιοχή της Άρτας - Πρέβεζας (για την οποία η εταιρεία είχε καταθέσει πρόταση αλλά πλειδότης αναδείχθηκαν τα ΕΛΠΕ), αλλά και με την περιοχή των Ιωαννίνων στην οποία ερευνά ήδη η Energean.
Όπως σημειώνουν στελέχη της εταιρείας μιλώντας στο energypress, πολλά θα εξαρτηθούν από τη διαπραγμάτευση που θα ακολουθήσει με το ΥΠΕΝ, ωστόσο "αλλιώς σχεδιάζεις τη στρατηγική σου με δύο περιοχές και το πετρέλαιο στα 70 δολλάρια και αλλιώς με μια περιοχή και το πετρέλαιο στα 30 δολλάρια". Τα ίδια στελέχη υποστηρίζουν ότι χωρίς την περιοχή της Άρτας - Πρέβεζας "σπάει η λογική της ενιαίας αντιμετώπισης" και δεν μπορούν να επιτευχθούν οι αναγκαίες οικονομίες κλίμακος.
Ταυτόχρονα με την ανακοίνωσή της η Energean αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να καταθέσει ενστάσεις στο διαγωνισμό σε ότι αφορά την ανάθεση της περιοχής Άρτα - Πρέβεζα στα ΕΛΠΕ και σημειώνει χαρακτηριστικά ότι "αναμένει το σκεπτικό της απόφασης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και επιφυλάσσεται παντός δικαιώματός της".
Η ανακοίνωση της εταιρείας έχει ως εξής:
Το Ιράν θέλει να πληρωθεί σε ευρώ τα δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια που του χρωστούν η Ινδία και άλλοι αγοραστές του πετρελαίου του ενώ χρεώνει επίσης σε ευρώ τις νέες πωλήσεις αργού, επιδιώκοντας να μειώσει την εξάρτησή του από το αμερικανικό δολάριο μετά τη χαλάρωση των κυρώσεων σε βάρος του, τον περασμένο μήνα.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ, μια πηγή στην κρατική πετρελαϊκή εταιρεία National Iranian Oil Co (NIOC) δήλωσε στο Ρόιτερς ότι το Ιράν θα χρεώνει σε ευρώ για τα πετρελαϊκά συμβόλαια που υπέγραψε πρόσφατα με εταιρείες στις οποίες περιλαμβάνονται η γαλλική Total, η ισπανική Cepsa και η Litasco, το εμπορικό σκέλος της ρωσικής Lukoil.
"Στα τιμολόγιά μας αναφέρουμε έναν όρο...
Τη μεταφορά του πρώτου μεγάλου φορτίου ιρανικού αργού πετρελαίου προς τον δυτικό κόσμο, μετά το πολυετές εμπάργκο, εξασφάλισε από τον γαλλικό πολυεθνικό κολοσσό Total, η Capital Ship Management Corp. του Έλληνα εφοπλιστή Ευάγγελου Μαρινάκη.
Η συγκεκριμένη συμφωνία αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη στην Capital, αφού, με τα έξι «νεόχτιστα» πλοία τύπου VLCC (πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια) που διαθέτει, βρίσκεται στις πρώτες επιλογές των διεθνών ομίλων.
Είναι προφανές ότι όλοι οι μεγάλοι παίκτες του χώρου, μεταξύ των οποίων και ο όμιλος των ΕΛ.ΠΕ., έχουν στρέψει το βλέμμα τους στη συγκεκριμένη αγορά, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις χαμηλές τιμές του αργού, και σπεύδουν να εξασφαλίσουν συνεργασίες με φερέγγυους μεταφορείς, όπως η Capital. Στο πλαίσιο αυτό, καθίσταται εύκολα αντιληπτός, ο αντίκτυπος της εν λόγω εξέλιξης σε διεθνές επίπεδο.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ. Την ίδια ώρα, και η Capital, όπως δήλωσε πρόσφατα ο Ευάγγελος Μαρινάκης, θεωρεί καθοριστική τη συνεχή ανάπτυξη ισχυρών και μακροχρόνιων σχέσεων συνεργασίας με μεγάλους και αξιόπιστους ναυλωτές, που μπορούν να εγγυηθούν την κάλυψη του στόλου με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα. Το ρόστερ των ναυλωτών του στόλου είναι χαρακτηριστικό τόσο της αναγνώρισης όσο και της εμπιστοσύνης που απολαμβάνει η Capital στους κόλπους των μεγαλύτερων επιχειρηματικών ομίλων διεθνώς.
Πλοία της είναι ναυλωμένα στην...