Βρίσκεται στη μέση της θάλασσας σε απόσταση 800 χιλιομέτρων από τη δυτική ακτή της Σκοτίας. Εχει πλάτος 25 μέτρων και ύψος 21 μέτρων. Εδώ και 50 χρόνια ερίζουν γι αυτό η Βρετανία, η Ιρλανδία, η Δανία και η Ισλανδία, ενώ η Green Peace το έχει ανακηρύξει ανεξάρτητο κράτος.
Το Rockall , ακατοίκητο φυσικά, κρύβει ένα μυστικό πολλών δισεκατομμυρίων. Η υφαλοκρηπίδα του κρύβει κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου η αξια των οποίων εκτιμάται σε περίπου 100 δισεκατομμύρια αγγλικές λίρες.
Πρώτοι άρχισαν να το διεκδικούν οι Ιρλανδοί ψαράδες. Αμέσως μετά το «προστάτευαν» πολεμικά πλοία της Δανίας.
Το 1955 ένα ελικόπτερο του βρετανικού ναυτικού προσγειώθηκε στο νησί μεταφέροντας τρεις στρατιώτες και έναν επιστήμονα, οι οποίοι τοποθέτησαν τη βρετανική σημαία.
Το 1982 ο Διεθνής Θαλάσσιος Νόμος απαγόρευσε να θεωρούνται αποκλειστική οικονομική ζώνη βράχοι οι οποίοι δεν έχουν έστω και έναν κάτοικο.
Μετά από αυτό η Μάργκαρετ Θάτσερ έστειλε το 1985, επί 40 ημέρες, έναν πρώην Βρετανό στρατιώτη στο νησί.
Αρκετά χρόνια αργότερα, το 1997, ακτιβιστές της Greenpeace κατάφεραν παραμείνουν στο βράχο για 42 ημέρες, ανακηρύσσοντας ταυτοχρόνως το Rockall ως ανεξάρτητο έθνος με το όνομα Waveland.
ΠΗΓΗ;.koolnews.gr
Μετά από πληροφορία ότι πλοίο με παράνομο φορτίο πετρελαίου εντοπίστηκε στα ανοικτά της Λεμεσού, σήμανε συναγερμός στην Λιμενική Αστυνομία. Η Αστυνομία καταδίωξε στα ανοικτά της Κύπρου και συγκεκριμένα της Λεμεσού το πλοίο.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το πλήρωμα του πλοίου, μόλις αντιλήφθηκε τη Λιμενική Αστυνομία, ανέπτυξε ταχύτητα στην προσπάθεια του να διαφύγει.
Το υπουργείο Εξωτερικών σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι οι αρμόδιες αρχές της Κυπριακής Δημοκρατίας παρακολουθούν συνεχώς την πορεία του δεξαμενόπλοιου, το οποίο θεωρείται ύποπτο για τη μεταφορά κλαπείσας ποσότητας πετρελαίου.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση η Κυπριακή Δημοκρατία, όπως και άλλα γειτονικά κράτη, έγιναν στις 11 Μαρτίου 2014 αποδέκτες αιτήματος της κυβέρνησης της Λιβύης για παροχή βοήθειας για την επιστροφή της κλαπείσας ποσότητας πετρελαίου από το λιμάνι Sidra της Λιβύης.
Στις 14 Μαρτίου 2014 το δεξαμενόπλοιο "Morning Glory", ύποπτο για τη μεταφορά του πιο πάνω φορτίου πετρελαίου, εντοπίστηκε στα 18 ναυτικά μίλια από την Κυπριακή Δημοκρατία (εντός διεθνών υδάτων).
Όπως σημειώνεται, οι αρμόδιες αρχές, τέθηκαν σε ετοιμότητα για το ενδεχόμενο το εν λόγω δεξαμενόπλοιο να εισερχόταν στα χωρικά ύδατα της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Το δεξαμενόπλοιο δεν αιτήθηκε άδειας ελλιμενισμού σε λιμάνι της Δημοκρατίας.
Σήμερα, το δεξαμενόπλοιο Morning Glory άλλαξε την πορεία του προς νοτιοανατολική κατεύθυνση σε διεθνή ύδατα. Οι αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες της Δημοκρατίας παρακολουθούν συνεχώς την πορεία του σε συνεργασία και συντονισμό με τρίτες χώρες και την κυβέρνηση της Λιβύης, καταλήγει η ανακοίνωση.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Σε απάντληση των 200 τόνων καυσίμων από τις δεξαμενές του φορτηγού πλοίου YUSUF CEPNIOGLU, με σημαία Τουρκίας, που έχει προσαράξει φορτωμένο με κοντέινερ από τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 07/03, στα βόρεια των ακτών της Μυκόνου αναμένεται να προχωρήσει τις επόμενες ώρες το ειδικά διαμορφωμένο πλοίο «ΑΙΓΙΣ 1».
Αρχίζει η απάντληση 200 τόνων καυσίμων από το τουρκικό πλοίο
Σύμφωνα με πληροφορίες, η όλη επιχείρηση απάντλησης των πετρελαιοειδών παρακολουθείτο επί 24ωρου βάσεως από κλιμάκιο του Λιμενικού Σώματος από το υπουργείο Ναυτιλίας, εξειδικευμένο σε θέματα προστασίας θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Στη θαλάσσια περιοχή όπου βρίσκεται το τουρκικό πλοίο έχουν τοποθετηθεί πλωτά φράγματα σε δύο σειρές ενώ αναμένεται να γίνει και περισυλλογή οποιωνδήποτε απορριμμάτων έχουν ξεφύγει από το προσαραγμένο πλοίο λόγω της έντονης θαλασσοταραχής των προηγουμένων ημερών.
Το πλοίο «ΑΙΓΙΣ 1» έχει αποθηκευτική ικανότητα πετρελαιοειδών καταλοίπων, 500 κυβικά μέτρα, διαθέτει φορητούς ελαιοσυλλέκτες για την περισυλλογή πετρελαιοειδών και πάνω από 1000 μέτρα πλωτά φράγματα ανοιχτής θαλάσσης.
Παράλληλα το πλοίο έχει την δυνατότητα μεταφοράς φορτίων επί του κυρίου καταστρώματος σε μια επιφάνεια 260 τετραγωνικών μέτρων.
Αφού ολοκληρωθεί η απάντληση των πετρελαιοειδών αναμένεται να υπάρξει σχέδιο απομάκρυνσης των κοντέινερ και στη συνέχεια του πλοίου.
Εξειδικευμένα στελέχη εταιρειών ρυμούλκησης χαρακτηρίζουν την όλη επιχείρηση αρκετά δύσκολη καθώς στο σημείο υπάρχουν απότομα βράχια και η θαλάσσια περιοχή επηρεάζεται συχνά από δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
To YUSUF CEPNIOGLU, με 14 άτομα πλήρωμα και φορτωμένο με 204 κοντέινερ, είχε αναχωρήσει από τη Σμύρνη με προορισμό την Τυνησία.
ΠΗΓΗ:ethnos.gr
Περίπου 15 μεγάλες συμβάσεις και πολυάριθμες υποσυμβάσεις με υπεργολάβους θα υπογράψει η κοινοπραξία του Tap για την κατασκευή του έργου, από τα ελληνικά σύνορα στους Κήπους με την Τουρκία μέχρι και την Ιταλία, όπου θα καταλήγει ο αγωγός. Αυτό ανακοίνωσε χθες μιλώντας στο Athens Energy Forum o διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας του Tap, Κέτιλ Τάνγκλαντ.
Οι ελληνικές εταιρείες, όπως επιβεβαίωσε με δηλώσεις του μία ημέρα νωρίτερα ο επικεφαλής της κοινοπραξίας στην Ελλάδα, Ρίκαρντ Σκούφιας, δεν πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στο κατασκευαστικό κομμάτι του αγωγού. Η κοινοπραξία, πάντως, βρίσκεται σε συζητήσεις με την ελληνική κυβέρνηση για το θέμα και σύμφωνα με πληροφορίες της "Καθημερινής", σε συνάντηση που είχε προχθές ο κ. Κέτιλ Τάνγκλαντ με κυβερνητικούς αξιωματούχους, αντιπρότεινε τη συμμετοχή ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών σε έργα οδοποιίας στην Αλβανία. Το θέμα παραμένει ανοιχτό, με την κοινοπραξία του Tap να εμφανίζεται ευέλικτη στην αναζήτηση λύσεων για τη συμμετοχή στους διαγωνισμούς και ελληνικών εταιρειών.
Οι προδιαγραφές, ωστόσο, για τα έργα γενικής εργολαβίας, όπως ανακοίνωσε στο συνέδριο ο κ. Κέτιλ Τάνγκλαντ, έχουν ολοκληρωθεί και οι διαγωνισμοί αναμένεται να προκηρυχθούν στο τέλος του έτους. Η κατασκευή του έργου αναμένεται στα τέλη του 2015 με αρχές του 2016 και ο αγωγός θα είναι έτοιμος να δεχθεί αέριο τέλος του 2019 με αρχές του 2020. Αυτό θα εξαρτηθεί, σύμφωνα με τον κ. Τάντγκλαντ, από την κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ 2, αφού, όπως είπε, ο Tap είναι ο τελευταίος κρίκος της αλυσίδας μεταφοράς του αζερικού αερίου στην Ευρώπη.
Ο κ. Τάντγκλαντ επεσήμανε τη στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης στο έργο ως καθοριστικό παράγοντα για την επιλογή του από την κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ και ζήτησε τη συνέχισή της, σημειώνοντας ότι την έχει ανάγκη για την ολοκλήρωσή του. Τη στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης στον Tap ζήτησε από το βήμα του Athens Energy Forum και ο εκπρόσωπους του Στέιτ Ντιπάρτμεντ Εϊμος Χόχσταϊν, επισημαίνοντας τον ρόλο του στη διαφοροποίηση προμηθευτών και οδεύσεων για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης.
Ο επικεφαλής της κοινοπραξίας του Tap αναφέρθηκε και στη διαβούλευση της περιβαλλοντικής μελέτης του αγωγού με τις τοπικές κοινωνίες. «Εξετάζουμε τις επιπτώσεις που θα έχει στις τοπικές κοινότητες, πρέπει αυτό να το αποτιμήσουμε και ήδη έχουμε προχωρήσει σε 40 προσαρμογές» τόνισε χαρακτηριστικά.
Ενα από τα σημαντικά προς επίλυση προβλήματα σε σχέση με την όδευση του αγωγού είναι οι αντιδράσεις του Δήμου Καβάλας στην πεδιάδα των Τεναγών. Αισιόδοξη για την επίλυση του προβλήματος εμφανίζεται η κοινοπραξία, ενώ αντίστοιχη αισιοδοξία εκφράζεται και για το πρόβλημα που προέκυψε στην περιοχή San Foca της Ιταλίας, που προσγειώνεται ο αγωγός, όπου με επικεφαλής τον δήμαρχο της περιοχής έχουν εκφραστεί αντιδράσεις για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από το έργο.
Πηγές της κοινοπραξίας αναφέρουν ότι εξετάζεται η παράκαμψη της περιοχής μέσω ενός μικρού τούνελ που θα βγαίνει στην ακτή, ενώ επανεξετάζονται παράλληλα και οι πέντε εναλλακτικές που μελέτησε αρχικά η εταιρεία, αναζητώντας έδαφος για την κατάληξη του αγωγού. Οι ίδιες πηγές διαψεύδουν, τέλος, τα όσα είχαν διαρρεύσει για προσπέλαση του προβλήματος στην Ιταλία μέσω της συγχώνευσης μιας διαδρομής του Tap με τον ελληνοϊταλικό αγωγό.
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Με αύξηση του δημοσίου χρέους της κατά 15 με 20 ποσοστιαίες μονάδες απειλείται η Ελλάδα, ακόμα και σε ένα σενάριο ήπιου αποπληθωρισμού, προειδοποιεί η Goldman Sachs με τελευταία έκθεσή της που δείχνει ότι ο χαμηλός πληθωρισμός θα πρέπει να προβληματίζει την Αθήνα, αφού κινδυνεύει να γεννήσει την ανάγκη για πρόσθετη λιτότητα.
Όπως εξηγεί η Goldman Sachs, όσο χαμηλότερος είναι ο πληθωρισμός, τόσο περισσότερο αυξάνεται η αναλογία χρέους/ΑΕΠ των χωρών της Ευρωζώνης, μέσω των επιπτώσεων στο ονομαστικό ΑΕΠ.
Εφόσον τα χαμηλά επίπεδα του πληθωρισμού που επικρατούν στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες δεν αποδειχθούν παρά μόνο αποτέλεσμα της εμπροσθοβαρούς διαδικασίας προσαρμογής (όπως πιστεύει σε αυτή τη φάση ο οίκος), τότε, οι μεσο-μακροπρόθεσμες επιπτώσεις προβλέπονται μικρές.
Όμως, σε ένα σενάριο όπου ο χαμηλός πληθωρισμός θα εξελιχθεί ακόμα και σε ήπιο αποπληθωρισμό, η Ελλάδα φαίνεται καταδικασμένη σε ακόμα περισσότερη λιτότητα.
Ειδικότερα, η Goldman Sachs εκτιμά ότι η Ελλάδα χρειάζεται περαιτέρω εσωτερική υποτίμηση της τάξης του 15-20% (βλ. επόμενο γράφημα).
Ο οίκος υπολογίζει ότι εάν όλη η εξωτερική προσαρμογή που απαιτείται στην Ελλάδα πραγματοποιηθεί μέσω της εσωτερικής υποτίμησης, τότε, η αναλογία χρέους/ΑΕΠ επιβαρύνεται κατά 10-15 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ, σε βάθος 10ετίας.
Στο σενάριο ακόμα και του ήπιου αποπληθωρισμού, η επιβάρυνση στο χρέος είναι της τάξης των 15-20 ποσοστιαίων μονάδων στη δεκαετία. Και η Goldman Sachs προειδοποιεί ότι μια τέτοια αύξηση του χρέους θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με ακόμα μεγαλύτερη δημοσιονομική λιτότητα.
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Με θετικό πρόσημο ολοκλήρωσε τις συναλλαγές της Παρασκευής το πετρέλαιο, ωστόσο στην εβδομάδα σημείωσε μεγάλες απώλειες.
Το συμβόλαιο του αργού παραδόσεως Απριλίου κέρδισε 69 cents ή 0,7% κλείνοντας στα 98,89 δολ. το βαρέλι στο χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης. Σε εβδομαδιαία βάση το πετρέλαιο υποχώρησε σε ποσοστό 3,6%.
ΠΗΓΗ:.zougla.gr