Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου 2013

Παγωμένα τα ελληνικά σπίτια (τουλάχιστον) ως το 2020!

ՋǠŐɔяЇ ЁсÙÇӠʁɠŌЏщϕ / ϠՖՐϕуϓ ЅщˋύԏӠÉM͇Ӡ͉́TǓ (EUROKINISSI/ ÉM͇ӠЁ́ÏЏՋϓ)
Για προχειρότητα, διγλωσσία και γελοιοποίηση της χώρας ενόψει της ανάληψης της Ευρωπαϊκής Προεδρίας, κατηγορεί την κυβέρνηση η Greenpeace, μετά την κοινοποίηση έκθεσης του ΥΠΕΚΑ, που αποκαλύπτει ότι 9 στα 10 ελληνικά νοικοκυριά θα μείνουν χωρίς μόνωση έως το 2020.
Στην έκθεση του ΥΠΕΚΑστην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τα μέτρα και τις πολιτικές που ορίζει η Οδηγία για την ενεργειακή απόδοση (ΕΕ 2012/27) αποκαλύπτεται ότι το σημαντικότερο μέτρο για την προώθηση της εξοικονόμησης ενέργειας είναι η αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, η οποία προβλέπεται ότι θα ισχύει έως το 2020, ενώ περιγράφονται ελάχιστες ουσιαστικές παρεμβάσεις για την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης.

Την ώρα που η πολιτική της εξάρτησης από το πετρέλαιο έχει χρεοκοπήσει, οδηγώντας εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες στα όρια της ενεργειακής φτώχειας με τρομακτικές επιπτώσεις για την υγεία, το περιβάλλον και την οικονομία, η κυβέρνηση ανακοινώνει ότι λιγότερες από 230.000 κατοικίες θα αναβαθμιστούν ενεργειακά έως το 2020. Σήμερα, περισσότερες από 2.700.000 κατοικίες στερούνται βασικής μόνωσης στην Ελλάδα. Ενώ η ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων είναι μία τεράστια επενδυτική ευκαιρία για τη χώρα, η έκθεση του ΥΠΕΚΑ αποδεικνύει για άλλη μία φορά ότι η προώθηση επενδύσεων που μεγιστοποιούν τα οφέλη για την κοινωνία και το περιβάλλον απουσιάζουν από την κυβερνητική ατζέντα.

«Η ανάδειξη του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης ως το σημαντικότερο εργαλείο για την εξοικονόμηση ενέργειας μοιάζει με κακόγουστη φάρσα. Σε συνδυασμό όμως με το γεγονός ότι το ΥΠΕΚΑ προωθεί την ενεργειακή αναβάθμιση μόλις του 5% των νοικοκυριών έως το 2020, προκαλεί οργή»,

τόνισε ο Τάκης Γρηγορίου, υπεύθυνος για θέματα ενέργειας και κλιματικών αλλαγών στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace, συνεχίζοντας:

«Μέσα από μία προχειρογραμμένη έκθεση, το ΥΠΕΚΑ περιέγραψε το όραμά του για το μέλλον μας: εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες στο έλεος του ψύχους ή του καύσωνα, αιθαλομίχλη, λαθροϋλοτόμηση και μία κρίση που διαρκώς θα βαθαίνει. Αυτό είναι κάτι που η κοινωνία δεν πρέπει να ανεχθεί».

Μέχρι σήμερα, η συντριπτική πλειοψηφία του πολιτικού κόσμου εξαντλεί την πολιτική αντιπαράθεση αναφορικά με την ενεργειακή φτώχεια, στο δίπολο ανάμεσα στη μείωση ή τη διατήρηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης. Στον αντίποδα, η ενεργειακή αναβάθμιση 1.000.000 κατοικιών έως το 2020 θα εξοικονομούσε για τους καταναλωτές 9 δις ευρώ από την μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Η αντιπαράθεση αυτή υπονομεύει την ουσία του προβλήματος, εξυπηρετεί το λόμπι του πετρελαίου που ευνοείται μέσω των επιδομάτων θέρμανσης, κρατάει εξαρτημένη την ελληνική οικονομία από ενεργειακές εισαγωγέςκαι τελικά οδηγεί όλο και περισσότερους Έλληνες πολίτες στην ενεργειακή φτώχεια.

Η Greenpeace καλεί την κυβέρνηση:

να προχωρήσει αμέσως σε ουσιαστικά μέτρα και πολιτικές για την ενεργειακή απόδοση και την εξοικονόμηση ενέργειας
να εκπονήσει ένα αποφασιστικό πρόγραμμα για την ενεργειακή αναβάθμιση του υπάρχοντος κτιριακού αποθέματος με στόχο την αναβάθμιση τουλάχιστον 1.000.000 κατοικιών έως το 2020, όπως προέβλεπαν οι στόχοι του προγράμματος ‘Χτίζοντας το Μέλλον’, ενός προγράμματος που δεν υποστηρίχθηκε ποτέ πραγματικά.
Η Greenpeace καλεί την αξιωματική αντιπολίτευση:

να εγκαταλείψει την ρητορική του ‘φθηνού πετρελαίου’, να υποστηρίξει δημόσια την εξοικονόμηση ενέργειας ως κοινωνική πολιτική αναπτυξιακού χαρακτήρα και να επεξεργαστεί πραγματικές λύσεις, όχι για την προώθηση της κατανάλωσης πετρελαίου, αλλά για την εξοικονόμησή του, ως την πιο αποδοτική πολιτική για την καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας και την μείωση του ενεργειακού κόστους.

 ΠΗΓΗ:greenpeace.org

H είδηση στο πόθεν έσχες του Δ. Τσουκαλά δεν είναι το εκατομμύριο


Στην περίπτωση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Τσουκαλά δεν υπάρχει –οικονομικά μιλώντας– κανένα σκάνδαλο. Πήρε μια παχυλή αποζημίωση από ένα πρόγραμμα ιδιωτικής ασφάλισης, το οποίο πρόσφερε ως μπόνους σε όλους τους υπαλλήλους της η (ιδιωτική) τράπεζα στην οποία εργαζόταν. Ιδιωτικός υπάλληλος ήταν, ας έπαιρνε και περισσότερα, αν μπορούσε. Δεν ήταν από την τσέπη μας. Κι όμως, παρότι υπάρχουν πολλά ζητήματα, για τα οποία θα μπορούσε κανείς να ψέξει τον πρώην πρόεδρο της ΟΤΟΕ, ουδείς ασχολείται με αυτά. Μόνο το ποσό επαναλαμβάνεται συνεχώς, για να αφήσει εντυπώσεις. Ίσως γιατί αν ξύσει κανείς κάτω από την επιφάνεια, θα πάρει κι άλλους η μπάλα…

Εξηγούμαστε: Το πραγματικό θέμα πίσω από την «είδηση» που προέκυψε μετά τη δημοσιοποίηση του πόθεν έσχες του Δημήτρη Τσουκαλά είναι αυτό το είδος του καριερίστικου εργατοπατερισμού, που αποτελεί το χαϊδεμένο παιδί αυτών ακριβώς που σήμερα κράζουν μονότονα και υποκριτικά «ένα εκατομμύριο! ένα εκατομμύριο!». Ο κυβερνητικός συνδικαλισμός, που άνθησε και υποστηρίχτηκε στις αυλές των κυβερνητικών κομμάτων και του ΣΕΒ, με συμφωνίες πάνω και κάτω από το τραπέζι, για να μπορούν την κρίσιμη στιγμή να περνούν τα μέτρα με μερικές ανακοινώσεις και καμιά τρίωρη στάση εργασίας της ΓΣΕΕ.

Μία από τις «κατακτήσεις» των αγώνων των τραπεζοϋπαλλήλων ήταν, από το 1993, το δικαίωμα των συνδικαλιστών στην «απρόσκοπτη υπηρεσιακή εξέλιξη», ανεξάρτητα από το αν εργάζονταν ή είχαν απαλλαγή καθηκόντων λόγω εκλογής σε συνδικαλιστικά όργανα. Με απλά λόγια, αυτό επιτρέπει στους συνδικαλιστές της ΟΤΟΕ (όσους τουλάχιστον θέλουν να κάνουν χρήση του προνομίου, γιατί δεν είναι όλοι) με την πάροδο των χρόνων να ανεβαίνουν στην ιεραρχία της τράπεζας μέχρι το βαθμό του διευθυντή, δηλαδή την υψηλότερη θέση σε μια τυπική δομή τράπεζας, απολαμβάνοντας τον αντίστοιχο μισθό (έως 15.000 ευρώ το μήνα) και τα παρελκόμενα (ύψος αποζημίωσης, ύψος σύνταξης κ.λπ.).



Ο Δ. Τσουκαλάς, λοιπόν, έχοντας συνδικαλιστική άδεια από τότε που ήταν πρόεδρος των εργαζόμενων της ABNAMROBANK, και αργότερα ως πρόεδρος της ΟΤΟΕ, είχε «απρόσκοπτη εξέλιξη» ως το βαθμό του διευθυντή, φτάνοντας να αμείβεται με το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των (περίπου) 100.000 ευρώ το χρόνο, λίγο πριν βγει στη σύνταξη. Αναλογικά λοιπόν, οι 813.000 της αποζημίωσης είναι ένα λογικό ποσό…

Ο Δ. Τσουκαλάς δεν έκλεψε χρήματα, δεν καταχράστηκε δημόσια περιουσία, δεν άφησε τα χρήματα αδήλωτα. Δεν έκανε τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από το να είναι ένα ενεργό μέλος του εργοδοτικού συνδικαλισμού, που απολάμβανε προνόμια με αντάλλαγμα να λειτουργεί πολλές φορές ως τροχοπέδη στους αγώνες και στις διεκδικήσεις των εργαζομένων. Τίποτα περισσότερο (μάλλον και καμπόσα λιγότερα) από όσα απολαμβάνει ο σημερινός πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γιάννης Παναγόπουλος, που επίσης προέρχεται από την ΠΑΣΚΕ του τραπεζικού τομέα.

Προφανώς αυτές οι αμοιβές, η εργασιακή απαλλαγή για συνεχόμενες δεκαετίες, όπως επίσης και οι σχέσεις τους με τους εργοδότες τους, τους απομακρύνουν πολύ από το μέσο εργαζόμενο που –υποτίθεται– ότι έχουν εκλεγεί για να εκπροσωπούν. Πράγματι. Γι’ αυτό, άλλωστε, υπήρξε τόσο εύκολο το πέρασμα στην «αντίπερα όχθη», με πολλούς από τους πρώην συνδικαλιστές της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ να εξελίσσονται (κι άλλη απρόσκοπτη εξέλιξη, εδώ) σε υπουργούς των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.

Πρόκειται για τον συνδικαλισμό των «κοινωνικών εταίρων» χτες, των συνομιλητών της τρόικας σήμερα. Με αυτή την έννοια, το «έγκλημα» του κ. Τσουκαλά δεν ήταν το ένα εκατομμύριο ευρώ. Το «έγκλημα» των επαγγελματιών συνδικαλιστών της ΟΤΟΕ είναι ότι εδώ και πολλά χρόνια ανέχονται δίπλα στα δικά τους «προνόμια» να εξελίσσεται ένα εμπόριο ενοικιαζόμενων εργαζόμενων στα call center και τα υποκαταστήματα των τραπεζών, δεν αποκαλύπτουν την πολιτική των τραπεζών για την αφαίμαξη των πολιτών, δεν μιλούν για τις αμαρτίες του τραπεζικού συστήματος, δεν απεργούν καν για την κατάργηση της συλλογικής σύμβασης. Στην καλύτερη εκδοχή, διατηρώντας τα προνόμια του κλάδου τους και μόνο· στη χειρότερη, διατηρώντας απλώς τα δικά τους, προσωπικά προνόμια. Σε κάθε περίπτωση, λερώνοντας την έννοια του ίδιου του συνδικαλισμού ως συλλογικής οργάνωσης των εργαζόμενων για να μπορέσουν να επιβάλουν τη δύναμή τους.

Μπορεί λοιπόν να έχουν απόλυτο δίκιο στην Κουμουνδούρου όταν λένε ότι ξαφνικά το σύστημα θυμάται τα κακώς κείμενα μόνο όσων συνδικαλιστών… αυτομολούν στο ΣΥΡΙΖΑ ή έστω με όποιον τρόπο αντιστέκονται στη λαίλαπα των μνημονίων
(να θυμίσουμε τις επιθέσεις στον Ν. Φωτόπουλο της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ, τα πρωτοσέλιδα για τον το Θ. Μπαλασόπουλο της ΠΟΕ ΟΤΑ, ή τις αποκαλύψεις για τον Καλφαγιάννη της ΠΟΣΠΕΡΤ – τα παραδείγματα είναι άπειρα), όμως μερικές διαχωριστικές γραμμές είναι κρίσιμες για ένα αριστερό κόμμα που θέλει να υπερασπίζεται το συνδικαλισμό των εργαζόμενων και όχι τους εργατοπατέρες. Που ενδιαφέρεται για τους εργαζόμενους που δίνουν τη μάχη της επιβίωσης και όχι εκείνους που προσφέρουν ως αντάλλαγμα την εργασιακή ειρήνη με όφελος προσωπική ανέλιξη και τις καλύτερες οικονομικές απολαβές. Αυτό με τη γυναίκα του Καίσαρα, καλό θα ήταν να το θυμούνται στην Κουμουνδούρου 
ΠΗΓΗ:unfollow.com.gr

H κλοπή του αιώνα θα γίνει στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ!

20131219-181953.jpgΑπό τον Πόρτα – Πόρτα

ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΟΙ 300
ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΟΙ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΣ
ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΟΛΟΙ….

ΑΣΤΕΡΑΣ εκταση 300στρ – πηραμε εστω 400εκατ αντι για 2δις.

ΕΛΛΗΝΙΚΟ εκταση 6.200στρ – ποσα ; ( 9δις+)

Με απλη μεθοδο των τριων… για Ελληνικο θα πρεπει να παρουμε ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 9δις

Αν βαλουν και τον Αγιο Κοσμας με Μαρινα 350στρ… να προσθεσω αλλα 200εκατ ?

ΑΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ και ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ = εστω 9δις χοντρα και φθηνα.

ΞΕΡΕΤΕ ποσα συζητουν να ζητησουν
για το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ?

ΚΑΘΟΣΑΣΤΕ ;

Για το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΖΗΤΑΜΕ το πολυ 600εκατ με δεσμευση επενδυτων να επενδυσουν 4-5δις ευρω !

400 εκατ για 300 στρεμματα
600 εκατ για 6-7.000 στρεμματα ( επενδυσης που θα γεννησει 10-20δις υπεραξιες στους επενδυτες )

Αυτα τα 600 θα τα δανειστουν ΤΣΑΜΠΑ οπως καταλαβαινετε..!!

Τι θα μεινει στον Ελληνικο λαο ?

ΜΗΔΕΝ !

τα 600 θα πανε υπερ αγνωστου ειδεχθους χρεους ενω θα χαρισουμε ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ.

ΞΑΝΑΛΕΩ…

ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ !

ΑΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΥΤΗ Η ΞΕΦΤΥΛΑ-ΠΡΟΔΟΣΙΑ… ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΔΙΑΦΩΝΟΥΝ…. ΜΗΝ ΤΟΛΜΗΣΟΥΝ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ – ΠΟΤΕ !

ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ….
 20131219-182239.jpg 

 ΠΗΓΗ:olympia.gr

Χαρούμενες γιορτές!!! επι-δεξιος (ψάλτης) | Facebook

 
Ευχαριστούμε τον επι-δεξιο( ψαλτη) για τις ευχές του .

Στo 57,2% το ποσοστό της ανεργίας στους νέους

Στo 57,2% το ποσοστό της ανεργίας στους νέους
Στο 27% υποχώρησε το ποσοστό της ανεργίας το γ΄ τρίμηνο του 2013 έναντι 27,1% του προηγούμενου τριμήνου και 24,8% του αντίστοιχου τριμήνου του 2012.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, κατά το γ΄ τρίμηνο του 2013 ο αριθμός των απασχολούμενων ανήλθε σε 3.635.905 άτομα και των ανέργων σε 1.345.387. 
Η απασχόληση αυξήθηκε κατά 0,1% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και μειώθηκε 2,8% σε σχέση με το Γ΄ Τρίμηνο του 2012. Ο αριθμός των ανέργων μειώθηκε κατά 0,4% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και αυξήθηκε κατά 9,3% σε σχέση με το Γ΄ Τρίμηνο του 2012. 
Οι εκτιμήσεις του παρόντος δελτίου τύπου στηρίζονται στην τριμηνιαία Έρευνα Εργατικού Δυναμικού. 
Επισημαίνεται ότι, σε αντίθεση με τα μηνιαία αποτελέσματα της Έρευνας Εργατικού Δυναμικού, τα τριμηνιαία αποτελέσματα δεν είναι εποχικά διορθωμένα.
Το ποσοστό ανεργίας των γυναικών (31,3%) είναι σημαντικά υψηλότερο από των ανδρών (23,8%).
Το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας παρατηρείται στους νέους ηλικίας 15-24 ετών (57,2%), το οποίο στις νέες γυναίκες φθάνει στο 62,8%.
Η κατανομή της ανεργίας, λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο εκπαίδευσης, έχει ως εξής: το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας παρατηρείται σε όσους έχουν τελειώσει Μερικές Τάξεις &ημοτικού (39,6%) ενώ ακολουθούν τα άτομα που δεν έχουν πάει καθόλου σχολείο (38,3%) και τα άτομα που έχουν απολυτήριο Τριτάξιου Γυμνασίου (31,9%). Τα χαμηλότερα ποσοστά παρατηρούνται σε όσους έχουν διδακτορικό ή μεταπτυχιακό (15,7%) και στους πτυχιούχους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (18,8%).
Από το σύνολο των ανέργων που αναζητούν μισθωτή απασχόληση, το 34,1% αναζητά αποκλειστικά πλήρη απασχόληση, ενώ το 61,9% αναζητά πλήρη αλλά στην ανάγκη είναι διατεθειμένο να εργαστεί και με μερική απασχόληση. Τέλος, το 4,0% αναζητά μερική απασχόληση ή δεν ενδιαφέρεται αν θα βρει μερική ή πλήρη απασχόληση. 
Ένα ποσοστό ανέργων (4,5%) απέρριψε, κατά τη διάρκεια του Γ’ τριμήνου του 2013, κάποια πρόταση ανάληψης εργασίας για διάφορους λόγους, κυρίως επειδή: 
α) δεν εξυπηρετούσε το ωράριο (28,0%),
β) δεν εξυπηρετούσε ο τόπος εργασίας (27,3%),
γ) δεν ήταν ικανοποιητικές οι αποδοχές (21,9%), 
Το ποσοστό των «νέων ανέργων», δηλαδή των ανέργων που δεν έχουν εργαστεί ποτέ στο παρελθόν, ανέρχεται στο 23,3% του συνόλου των ανέργων ενώ οι μακροχρόνια άνεργοι (αυτοί που αναζητούν από 12 μήνες και άνω εργασία), αποτελούν αντίστοιχα το 71,0%. 
Το ποσοστό ανεργίας των ατόμων με ξένη υπηκοότητα, είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο των Ελλήνων υπηκόων (36,6% έναντι 26,1%). Επίσης, το 73,7% των ξένων υπηκόων είναι οικονομικά ενεργό, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από το αντίστοιχο των Ελλήνων το οποίο είναι 51,7%. 
Σε επίπεδο Περιφέρειας το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας παρατηρείται στη &υτική Μακεδονία με 32,3% και στη Κεντρική Μακεδονία με 30,0%. Στον αντίποδα, το μικρότερο ποσοστό ανεργίας παρατηρείται στο Νότιο Αιγαίο με 17,0% και στις Ιόνιους Νήσους με 12,9% 

ΠΗΓΗ:.fpress.gr

ΙΔΟΥ ΠΩΣ Η "ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΛΙΤ" ΠΡΟΔΩΣΕ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ Ο Ε.Αβέρωφ ήθελε διχοτόμηση της Κύπρου από το 1956!

Ακρως αποκαλυπτικό για την στάση της ελληνικής πολιτικής ελίτ στο Κυπριακό είναι το απόρρητο έγγραφο του Foreign Office που αποδεικνύει ότι ο Ε. Αβέρωφ, υπουργός Εθνικής Άμυνας στον Αττίλα ΙΙ (14-16 Αυγούστου 1974)  είχε ταχθεί υπέρ της διχοτόμησης τον Ιούλιο του 1956, σε συνάντηση που είχε στην Αθήνα με τον Αμερικανό υπουργό Kohler!



"Το Σεπτέμβριο του 1956, ο Αβέρωφ επανέλαβε την ιδέα της διχοτόμησης της Κύπρου ως τη μόνη λύση του Κυπριακού ζητήματος στον υπουργό Εξωτερικών της Νορβηγίας Lange. Δύο βδομάδες αργότερα πρότεινε ξανά τη διχοτόμηση στον ίδιο τον Τούρκο πρέσβη σε δύο συναντήσεις που είχε μαζί του στην Αθήνα".

Το συγκεκριμένο έγγραφο με το οποίο ο Α.Αβέρωφ, πολιτικός μέντορας του Α.Σαμαρά, παραιτείται, ουσιαστικά, της δέσμευσης της Βρετανίας για απόδοση της Κύπρου στην Ελλάδα ως επιβράβευση της συμμετοχής της Ελλάδας στον Β'ΠΠ στο πλευρό των συμμάχων, αποδεσμεύτηκε, μόνο μετά την πάροδο 50 χρόνων αντί 30 χρόνων όπως ισχύει με άλλα απόρρητα βρετανικά έγγραφα.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Αυτοί είναι συνδικαλιστες: Συνεχίζονται οι απεργίες σε 3 διυλιστήρια της Total στη Γαλλία


Συνεχίζεται η απεργία στα τρία από τα συνολικά 5 διυλιστήρια που διατηρεί η Total στη Γαλλία, με την πλειονότητα των μονάδων παραγωγής να είναι πλέον κλειστές.
Πρόκειται ειδικότερα για τις εγκαταστάσεις La Mede (δυναμικότητας 155,000 bpd), Feyzin (δυναμικότητας 119,000 bpd) και Gonfreville (δυναμικότητας 339,000 bpd).
Η διαφωνία μεταξύ εταιρίας και εργαζομένων έχει να κάνει με το μισθολογικό κομμάτι, με τους συνδικαλιστές να υποστηρίζουν ότι βάσει των κερδών ύψους 10,7 δις ευρώ που σημειώθηκαν το 2012, η εταιρία είναι σε θέση να δώσει μεγαλύτερες αυξήσεις. 

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Στο Αμβούργο θα Κριθεί η ΑΟΖ και το Καστελόριζο!


Στο Αμβούργο της Γερμανίας θα κριθεί σε εύθετο χρόνο η τύχη του Καστελορίζου και θα διευθετηθεί το σύνολο των ελληνοτουρκικών διαφορών, των συνόρων, θαλασσίων και εναέριων περιλαμβανομένων! Όπως αποκαλύπτει σήμερα το CRASH ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς έχει καταρτίσει σε συνεργασία με τον Υπουργό Εξωτερικών Ευάγγελο Βενιζέλο και τους στενούς συνεργάτες του Χρύσανθο Λαζαρίδη και Δημήτρη Κούρκουλα (υφυπουργό Εξωτερικών) έναν οδικό χάρτη που έχει ως στόχο να αξιοποιήσει η Ελλάδα την ευνοική για αυτήν γεωστρατηγική συγκυρία στην Μεσόγειο, να εκμεταλλευθεί τον ενεργειακό της πλούτο και να λύσει οριστικά και τελεσίδικα τις διαφορές της με την Τουρκία. Σταθμοί αυτής της διαδρομής που θα έχει ως τελική κατάληξη την παραπομπή της διαφοράς μας για υφαλοκρηπίδα-ΑΟΖ με την Τουρκία σε ad hoc διαιτητικό δικαστήριο που θα συσταθεί στην έδρα του Δικαστηρίου της Θάλασσας , στο γερμανικό λιμάνι του Αμβούργου είναι 

ΠΗΓΗ:energia.gr

"ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΙ ΣΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΖΩΟ" Βουλευτής ΗΠΑ: "Η τρόικα καταστρέφει την Ελλάδα"


Περικοπές στην κοινωνική ασφάλιση και στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Περικοπές στην παιδεία και στα σώματα ασφαλείας. Περικοπές σε μισθούς και συντάξεις. Και η λιτότητα φέρνει πάντοτε αταξία, καταστροφή, παρακμή και θάνατο. Λιτότητα: η ίδια συνταγή για κάθε οικονομική ασθένεια. Κόψτε-κόψτε-κόψτε.

Με αυτά τα λόγια, ο Αμερικανός βουλευτής των Δημοκρατικών, Άλαν Γκρέισον, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, για τη συνεχιζόμενη πολιτική λιτότητας στην Ελλάδα, φοβούμενος ότι το πείραμα της τρόικας θα γίνει συνταγή και για άλλες χώρες.

Σε άρθρο του με τίτλο «Πώς να καταστρέψετε μια ολόκληρη χώρα», που δημοσιεύθηκε στη Huffington Post, ο Αμερικανός βουλευτής προβάλλει τα δραματικά στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας: αύξηση του ποσοστού αυτοκτονιών κατά 40% το πρώτο εξάμηνο του 2011, αύξηση στο διπλάσιο των δολοφονιών και έξοδος από το σύστημα υγείας 9.100 γιατρών (λόγω συνταξιοδοτήσεων), δηλαδή περίπου ενός στους επτά γιατρούς, αφήνοντας έτσι χιλιάδες κενές θέσεις, που ακόμα δεν έχουν πληρωθεί.

Αναφερόμενος στο ποσοστό ανεργίας 27.6% που μαστίζει το σύνολο του ελληνικού πληθυσμού, ο Γκρέισον επισημαίνει ότι στις ΗΠΑ, ακόμη και την περίοδο της Μεγάλης Ύφεσης, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μικρότερο.

Ποια είναι η αιτία της καταστροφής, αναρωτιέται. «Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει την απάντηση: η λιτότητα. 'Λιτότητα' είναι ένας αναίμακτος όρος για την οικονομική κακοδιαχείριση, υποκινούμενος από σκληρότητα. Η ρομποτική νοοτροπία του 'περικοπές-περικοπές-περικοπές' απαξιώνει τις θέσεις εργασίας, τις δημόσιες υπηρεσίες, την ασφάλιση, την υγεία, τις υποδομές, την κοινωνική πρόνοια και τελικά την οικονομική ισορροπία και την ικανότητα για επιβίωση. Η λιτότητα καταστρέφει μία ολόκληρη χώρα μπροστά στα μάτια μας», τονίζει.

Προσθέτει δε, ότι σύμφωνα με τον ΠΟΥ, οι αρνητικές τάσεις στην Ελλάδα αποτελούν προειδοποίηση για άλλες χώρες που τίθενται υπό αυστηρή δημοσιονομική λιτότητα, συμπεριλαμβανομένων της Ισπανίας, της Ιρλανδίας και της Ιταλίας.

Ο βουλευτής των Δημοκρατικών, καταλήγει, στέλνοντας ένα μήνυμα στο εσωτερικό της δικής του χώρας: «Είμαι εναντίον του πόνου και της δυστυχίας. Ειδικά όταν μπορούν να αποφευχθούν. Επομένως είμαι εναντίον της λιτότητας. Ξεκινά με φαινομενικά αβλαβείς περικοπές στον προϋπολογισμό. Οδηγεί όμως αμείλικτα στην καταστροφή αμέτρητων ζωών. Γιατί τα λέω όλα αυτά για την Ελλάδα; Το 1935, ο Sinclair Lewis έγραψε ένα βιβλίο με τίτλο 'Δεν μπορεί να συμβεί εδώ'. Όμως μπορεί. Και εξαρτάται από εμάς να το εμποδίσουμε

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Mέτρα για μείωση ατμοσφαιρικών ρύπων από Κομισιόν


Ετι αυστηρότερη πρόκειται να γίνει η κοινοτική νομοθεσία όσον αφορά την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα. Η δέσμη μέτρων που ανακοίνωσε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή περιλαμβάνει στόχους μείωσης συγκεκριμένων ατμοσφαιρικών ρύπων το 2030, νέα ανώτατα εθνικά όρια εκπομπών ρύπων και μια νέα πρόταση για τον περιορισμό της ρύπανσης από τις μεσαίου μεγέθους μονάδες καύσης. Για πρώτη φορά, μάλιστα, θα τεθούν στόχοι για τα μικροσωματίδια ΡΜ2,5.
Τα οφέλη για την υγεία, το περιβάλλον αλλά και την οικονομία από την εφαρμογή των αυστηρότερων μέτρων κρίνονται εξαιρετικά σημαντικά. Σύμφωνα με έκθεση της Ε.Ε., όπως αναφέρει η χθεσινή ανακοίνωση της Επιτροπής, χάρη στη δέσμη μέτρων για καθαρότερο αέρα, εκτιμάται ότι έως το 2030 θα αποφευχθούν 58.000 πρόωροι θάνατοι, θα προστατευθούν 123.000 τ.χλμ. οικοσυστημάτων από ρύπανση από άζωτο (πάνω από τη μισή έκταση της Ρουμανίας), θα προστατευθούν 56.000 τ.χλμ. περιοχών Natura 2000 από ρύπανση από άζωτο (πάνω από τη συνολική έκταση της Κροατίας) και 19.000 km2 δασικών οικοσυστημάτων από οξίνιση.
Επίσης μόνον από τα οφέλη για την υγεία θα εξοικονομηθούν 40-140 δισ. ευρώ σε εξωτερικές δαπάνες και θα προκύψουν περίπου 3 δισ. ευρώ σε άμεσα οφέλη λόγω της αύξησης της παραγωγικότητας του εργατικού δυναμικού, της μείωσης των δαπανών για υγειονομική περίθαλψη κ.λπ.
To 2013 ήταν το Ευρωπαϊκό Ετος Καθαρού Αέρα. Στο πλαίσιο αυτό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέβαλε προσπάθειες ώστε να καταλήξει πριν από το τέλος του έτους σε μία πρόταση για την αναθεώρηση των πολιτικών της Ε.Ε. για τον ατμοσφαιρικό αέρα (η διαδικασία αξιολόγησης της υφιστάμενης νομοθεσίας ξεκίνησε το 2011).
Τελικά χθες ανακοινώθηκε μια δέσμη μέτρων, που κινείται σε τρεις διαφορετικές συνιστώσες:
• Ενα νέο πρόγραμμα «Καθαρός αέρας για την Ευρώπη», το οποίο περιλαμβάνει μέτρα για την επίτευξη των υφιστάμενων στόχων βραχυπρόθεσμα, αλλά και των νέων στόχων για την ποιότητα του αέρα την περίοδο έως το 2030. Η δέσμη περιλαμβάνει επίσης μέτρα στήριξης για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, κυρίως στις πόλεις, μέσω της έρευνας και της καινοτομίας, καθώς και της ενισχυμένης διεθνούς συνεργασίας.
• Αναθεωρημένη οδηγία για τα εθνικά ανώτατα όρια εκπομπών, η οποία προβλέπει αυστηρότερα εθνικά ανώτατα όρια εκπομπών για τους έξι κύριους ρύπους.
• Πρόταση νέας οδηγίας για τον περιορισμό της ρύπανσης από τις μεσαίου μεγέθους μονάδες καύσης, όπως τους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής, για οικοδομικά τετράγωνα ή μεγάλα κτίρια, και τις μικρές βιομηχανικές εγκαταστάσεις.
Οσον αφορά τη χώρα μας, η Ελλάδα θα δεσμευτεί το 20202030 να μειώσει το ΝΗ3 κατά 7%, τα ΡΜ2,5 κατά 35%, το SO2 κατά 74% και 31% το ΝΟx. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν χθες προκύπτει ότι η Ελλάδα δεν έχει αποστείλει πρόσφατα στοιχεία για αιωρούμενα σωματίδια PM10 για τα έτη 2011- 2012. Επίσης, δεν απέστειλε στοιχεία για τα σωματίδια μικρότερης διαμέτρου (PM2,5), τα οποία είναι και τα πιο επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία.
(του Γιώργου Λιάλιου, Καθημερινή, 19/12/2013)

 ΠΗΓΗ:.energypress.gr

Πως θα αποφύγετε την κατάσχεση από την εφορία


Τουλάχιστον 1,8 εκατομμύρια οφειλέτες του δημοσίου χρωστούν στην εφορία ποσά μέχρι και 5.000 ευρώ. Πολλοί είναι αυτοί που ανησυχούν καθώς ήδη έχουν παραλάβει «ειδοποιήσεις» από την εφορία για τακτοποίηση των οφειλών υπό την απειλή της επιβολής μέτρων αναγκαστικής είσπραξης.

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα εσόδων, Χάρη Θεοχάρη, προκειμένου να αποφευχθούν οι κατασχέσεις εισοδημάτων και περιουσιακών στοιχείων, θα πρέπει οι οφειλέτες να πληρώνουν έστω και ένα μικρό ποσό κάθε μήνα έναντι των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών ασχέτως αν έχουν ενταχθεί σε ρυθμίσεις χρεών. 

Πρόκειται για μια μέθοδο που ακολουθείται ήδη ατύπως από πολλές Δ.Ο.Υ. σε συμφωνία με τους μικροοφειλέτες-φορολογουμένους. Ουσιαστικά οι εφορίες επιθυμούν από τους οφειλέτες να καταβάλλουν κάθε μήνα όποιο ποσό μπορούν για να μειώνουν το υπόλοιπο των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους, προκειμένου να μην μπαίνουν στο στόχαστρο των υπηρεσιών είσπραξης και να γλιτώνουν τις διαδικασίες επιβολής κατασχέσεων σε υπόλοιπα τραπεζικών λογαριασμών τους, σε μισθούς ή συντάξεις ή ενοίκια ή επιδοτήσεις ή άλλα εισοδήματα που λαμβάνουν ή ακόμη και σε κινητά περιουσιακά στοιχεία τους.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, οι Δ.Ο.Υ. δεν θα προχωρούν σε κατασχέσεις καταθέσεων, εισοδημάτων και περιουσιακών στοιχείων για μικρού ύψους ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο, εφόσον οι οφειλέτες ανταποκρίνονται στις ειδοποιήσεις που τους αποστέλλονται για τακτοποίηση των εκκρεμοτήτων τους, έστω και με μικρές μηνιαίες καταβολές "έναντι".

Τι ισχύει για τις ρυθμίσεις

Το καθεστώς των «άτυπων» ρυθμίσεων τμηματικής εξόφλησης ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο, προβλέπει ότι αν ένας φορολογούμενος δεν είναι σε θέση να ενταχθεί σε κάποια από τις επισήμως νομοθετημένες ρυθμίσεις τμηματικής καταβολής – είτε στην «πάγια ρύθμιση» που προβλέπει την εξόφληση οποιουδήποτε χρέους έως και σε 12 ή 24 μηνιαίες δόσεις, είτε στην ρύθμιση της «τελευταίας ευκαιρίας» που προβλέπει ότι τα παλαιά χρέη τα οποία κατέστησαν ληξιπρόθεσμα μέχρι 31-12-2012 μπορούν να ρυθμιστούν ακόμη και σε 100 δόσεις – μπορεί να δίνει κάθε μήνα κάποιο ποσό «έναντι» των συνολικών οφειλών του και το χρέος του να θεωρείται – έστω και ατύπως – ως ρυθμισμένο. Σε κάθε τέτοια περίπτωση, η Δ.Ο.Υ. δεν προχωρεί στην επιβολή μέτρων αναγκαστικής είσπραξης σε βάρος του οφειλέτη, αφού αυτός θεωρείται ότι εξυπηρετεί το χρέος του.

Η «άτυπη» αυτή ρύθμιση ληξιπρόθεσμων χρεών βασίζεται σε ένα γενικευμένο κανόνα ο οποίος προβλέπει ότι η Εφορία μπορεί να θεωρεί μια οφειλή τακτοποιημένη ακόμη κι αν αυτή δεν έχει υπαχθεί επισήμως σε κάποια από τις ισχύουσες ρυθμίσεις, εφόσον ο φορολογούμενος συμφωνήσει να καταβάλλει κάθε μήνα ένα ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 2%-3% του συνολικού οφειλόμενου ποσού, ώστε το εναπομείναν κάθε μήνα υπόλοιπο να μειώνεται. Με αυτό το δεδομένο, μπορεί κανείς να μιλήσει ευθέως για μια «άτυπη» διαδικασία ρύθμισης η οποία δίδει τη δυνατότητα σε οικονομικά αδύναμους πολίτες να ρυθμίζουν τα ληξιπρόθεσμα χρέη τους προς το Δημόσιο, χωρίς καμία γραφειοκρατική διαδικασία υποβολής δικαιολογητικών και αιτήσεων, συμφωνώντας την τμηματική εξόφλησή τους σε 33 έως και 50 μηνιαίες δόσεις (33 αν πληρώνουν κάθε μήνα το 3% της συνολικής οφειλής και 50 εάν πληρώνουν το 2%).

 ΠΗΓΗ:real.gr

Φιλί ζωής της κυβέρνησης στη ΛΑΡΚΟ


Φιλί ζωής στη ΛΑΡΚΟ δίνει η κυβέρνηση καθώς παρατείνεται η εκμίσθωση από το Δημόσιο προς την εταιρεία του μεταλλείου της Λάρυμνας, για διάστημα μέχρι να εγκατασταθεί ο πλειοδότης που θα προκύψει από τον διεθνή διαγωνισμό που θα προκυρήξει το ΥΠΕΚΑ.
Στόχος της ρύθμισης, όπως αναφέρει η τροπολογία που κατέθεσε χθες το ΥΠΕΚΑ στο νομοσχέδιο του υπ. Οικονομικών "Ενιαίος φόρος Ιδιοκτησίας Ακινητων", είναι η διατήρηση των θέσων εργασίας και η αδιάλειπτη λειτουργία του εργοστασίου της Λάρυμνας, κάτι που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα ήταν δυνατόν.
Συγκεκριμένα, με τη ρύθμιση παρατείνεται τόσο η διάρκεια της εκμίσθωσης του μεταλλείου της Λάρυμνας (έληγε στις 31/12/2013) όσο και όλες οι εγκρίσεις και άδειες που έχουν χορηγηθεί στη ΛΑΡΚΟ, και οι οποίες συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τη λειτουργία του μεταλλευτικού συγκροτήματος.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στη σχετική παράγραφο της τροπολογίας:
«Δεδομένου ότι στις 31/12/2013 λήγει η συνομολογηθείσα με το Ελληνικό Δημόσιο σύμβαση μίσθωσης των μεταλλευτικών του δικαιωμάτων επί του δημοσίου μεταλλείου Λάρυμνας μετά των επ’ αυτού εγκαταστάσεων (οριστικές παραχωρήσεις μεταλλείων με αριθμούς 1 και 8Β Ν. Φθιώτιδας, 105Α και 107 Ν. Βοιωτίας) και η σημερινή μισθώτρια Γ.Μ.Μ.Α.Ε. ΛΑΡΚΟ δεν μπορεί να συνεχίσει την εκμετάλλευση του εν λόγω δημόσιου μεταλλείου με όρους βιώσιμης ανάπτυξης, και ειδικότερα δεν δύναται να προβεί στις αναγκαίες επενδύσεις τόσο για την αποκατάσταση και προστασία του περιβάλλοντος της περιοχής, όσο και για την παραγωγική αναβάθμιση του μεταλλουργικού συγκροτήματος της Λάρυμνας, κρίνεται σκόπιμη η αναζήτηση νέου επενδυτικού φορέα για τη συνέχιση της αξιοποίησης των ελληνικών λατεριτών για λόγους δημοσίου συμφέροντος (περιφερειακή ανάπτυξη, απασχόληση, έσοδα κλπ.).
Ως εκ τούτου, μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 144 παρ. 1 και 2 του Μεταλλευτικού Κώδικα (Α’ 277), ήτοι μέχρι να εγκατασταθεί ο πλειοδότης που θα προκύψει από ανοικτό διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό, που θα προκηρύξει το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής για το δημόσιο μεταλλείο Λάρυμνας, παρατείνονται αυτοδικαίως από την επομένη της λήξης τους, χωρίς την τήρηση οποιασδήποτε διαδικασίας και διατύπωσης, με τους ίδιους όρους: α) η εκμίσθωση των μεταλλευτικών δικαιωμάτων του Δημοσίου επί του δημοσίου μεταλλείου Λάρυμνας, που καταρτίστηκε με την υπ’ αρ. 14.797/23.4.2013 συμβολαιογραφική πράξη της Συμβολαιογράφου Αθηνών Άνδρης Δρακούδη - Δήμα μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Γ.Μ.Μ.Α.Ε. ΛΑΡΚΟ, όπως παρατάθηκε μέχρι την 31/12/2013 με την υπ’ αρ. πρωτ. Δ8/Δ/Φ16.10/οικ.13614/ 2552/11.7.2013 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, καθώς και β) όλες οι διοικητικές πράξεις και λοιπές άδειες και εγκρίσεις που έχουν χορηγηθεί στην εταιρεία Γ.Μ.Μ.Α.Ε. ΛΑΡΚΟ, των οποίων η ισχύς πρόκειται να λήξει στο χρονικό διάστημα από την 31/12/2013 και μέχρι την παρέλευση της χορηγούμενης με την παρούσα διάταξη παράτασης και οι οποίες αφορούν εν γένει ή συνδέονται αμέσως ή εμμέσως με τη λειτουργία του μεταλλουργικού συγκροτήματος της Λάρυμνας.
Ειδικά όσον αφορά την υλοποίηση του όρου α’ της υπ’ αρ. πρωτ. Δ8/Γ/Φ.12.3α/14075/2611/23.8.2013 εγκριτικής κοινής υπουργικής απόφασης των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Υγείας και Ναυτιλίας και Αιγαίου ορίζεται ως καταληκτική ημερομηνία η 30η Σεπτεμβρίου 2014.» 

ΠΗΓΗ:energypress.gr

FREE BENI….

free beni

 ΠΗΓΗ:olympia.gr/

Αέριο: «Μικροεκπτώσεις» δίνει η Gazprom

Αέριο: «Μικροεκπτώσεις» δίνει η Gazprom - Γιατί πάει πίσω η πώληση της ΔΕΠΑ
Ανατροπή στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς προκαλεί η απαίτηση της τρόικας για αλλαγή του μοντέλου της αγοράς φυσικού αερίου και η συνεχιζόμενη εκκρεμότητα με τη σύμβαση προμήθειας ΔΕΠΑ - Gazprom.

Έτσι σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ μετατίθεται για το μέλλον και αφού αποκρυσταλλωθούν οι νέες συνθήκες στην αγορά, ενώ την ίδια στιγμή η κυβέρνηση βρίσκεται εν αναμονή των τελικών απαντήσεων της Gazprom στις θέσεις της ΔΕΠΑ, προκειμένου να αποφασίσει αν θα αποδεχτεί τους όρους της συμφωνίας, ή θα καταφύγει στη διεθνή διαιτησία.

Τα θέματα αυτά εξετάστηκαν μεταξύ άλλων σε ευρεία σύσκεψη που έγινε χθες το απόγευμα στο Μαξίμου, με τη συμμετοχή του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και του αντιπρόεδρου της Κυβέρνησης Ευάγγελου Βενιζέλου, των υπουργών ΠΕΚΑ και Ανάπτυξης Γιάννη Μανιάτη και Κωστή Χατζηδάκη, του υφυπουργού ΠΕΚΑ Ασημάκη Παπαγεωργίου και του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Ντίνου Μανιατόπουλου.

Σε ό,τι αφορά στη ΔΕΠΑ και στην αποκρατικοποίησή της, το κυβερνητικό επιτελείο κατέληξε στο να μετατεθεί στο μέλλον η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ, όταν οι συνθήκες θα το ευνοήσουν.

Γενική διαπίστωση είναι ότι η απαίτηση της τρόικας να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός μέσω κατάργησης των τοπικών μονοπωλίων φυσικού αερίου (ΕΠΑ), τα οποία αποτελούν εταιρείες θυγατρικές της ΔΕΠΑ, διαφοροποιούν πλήρως τα δεδομένα για το ρόλο της ΔΕΠΑ στην εγχώρια αγορά φυσικού αερίου με σημαντικές επιπτώσεις στην αποτίμηση της αξίας της.

Επίσης αξιολογείται εκ νέου ο ρόλος της ΔΕΠΑ ως χονδρέμπορου φυσικού αερίου, ρόλος ο οποίος σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης μειώνεται συνεχώς, καθώς οι μεγάλοι καταναλωτές αποκτούν απ΄ευθείας πρόσβαση σε παραγωγούς.

Σαφείς ενδείξεις για μειωμένο ενδιαφέρον σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ, έχει ήδη η Κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ από μεγάλες ευρωπαϊκές ενεργειακές εταιρείες, όπως η ΕΝΙ.

Γκαζπρόμ και τιμές

Αναφορικά με τη σύμβαση προμήθειας φυσικού αερίου από τη Gazprom, η ΔΕΠΑ και η Κυβέρνηση αναμένουν τις τελικές απαντήσεις της ρωσικής εταιρείας. Σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, για την οριστική απόφαση η Κυβέρνηση θα κληθεί να αξιολογήσει με κριτήρια πολιτικά, οικονομικά και τεχνοκρατικά, τις επιπτώσεις από μία άρνηση της ρωσικής εταιρείας να προσφέρει έκπτωση μεγαλύτερη από αυτή που έχει επιτευχθεί.

Συγκεκριμένα με βάση τις υπάρχουσες πληροφορίες από τη νέα φόρμουλα υπολογισμού της τιμής του ρώσικου αερίου, προκύπτει τιμή περίπου 400 δολαρίων τα 1.000 κυβικά μέτρα, έναντι 460 δολαρίων που είναι η διαμόρφωσή της κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2013.

Η διαφορά αυτή σημαίνει έκπτωση λίγο πάνω από 13%.

Επίσης υπάρχει το θέμα της αναδρομικής ισχύος της νέας τιμής για την οποία οι Ρώσοι προσφέρουν μόνο 6 μήνες.

Σε άλλους ευρωπαίους πελάτες τους πρόσφεραν διπλάσια αναδρομικότητα, με αποτέλεσμα να επιστρέψουν τουλάχιστον 3 δισ. δολάρια το 2012 και περίπου 900 εκατομμύρια το 2013.

Για να υπάρξουν συγκριτικά στοιχεία, αρκεί να αναφερθεί ότι ο μέσος όρος πώλησης του ρώσικου αερίου στην Ευρώπη είναι περίπου 365 δολάρια τα 1.000 κυβικά μέτρα, ενώ χώρες όπως η Γερμανία απολαμβάνει τιμές γύρω στα 340 δολάρια τα 1.000 κυβικά μέτρα.

Όπως γίνεται φανερό οι όροι αυτοί είναι δυσμενέστεροι από αυτούς που πέτυχαν άλλοι ευρωπαίοι πελάτες της Γαζπρομ, ενώ από την άλλη γίνεται σαφές ότι οι Ρώσοι δεν αναγνωρίζουν τη δύσκολη συγκυρία την οποία διέρχεται ένας πελάτης τους.

Από την άλλη πλευρά, προσφυγή στη διαιτησία, θα προσφέρει ενδεχομένως μεγαλύτερες εκπτώσεις, αλλά για όσο χρονικό διάστημα διαρκέσει η διαδικασία αυτή, η ελληνική αγορά θα επιβαρύνεται με τις υψηλότερες τιμές. 

 ΠΗΓΗ:.euro2day.gr

Κέρδη 0,6% για το αργό μετά τα στοιχεία για τα αποθέματα

Πετρελαιοπηγή
Σε ανοδικό έδαφος ολοκλήρωσε τις συναλλαγές της Δευτέρας το αργό μετά την απροσδόκητη απόφαση της Federal Reserve να προχωρήσει σε περιστολή του προγράμματος αγορών ομολόγων και τα κυβερνητικά στοιχεία που έδειξαν υποχώρηση των εμπορικών αποθεμάτων στις ΗΠΑ. 

Το συμβόλαιο του αργού παραδόσεως Ιανουαρίου κέρδισε 58 cents ή 0,6% για να τερματίσει στα 97,80 δολ. το βαρέλι στο χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης. 

Η Federal Reserve ανακοίνωσε σήμερα ότι θα μειώσει από τον Ιανουάριο κατά 10 δισ. δολ. το πρόγραμμα αγορών ομολόγων επικαλούμενη τη σημαντική βελτίωση στην αγορά εργασίας.  

Την ίδια στιγμή, η κεντρική τράπεζα διαβεβαίωσε τους επενδυτές ότι θα κρατήσει τα επιτόκια της στα υφιστάμενα επίπεδα ακόμη και μετά την υποχώρηση της ανεργίας τους τελευταίους μήνες.

Νωρίτερα, τα στοιχεία που ανακοίνωσε η αμερικανική υπηρεσία ενέργειας έδειξαν ότι τα αποθέματα αργού υποχώρησαν κατά 2,9 εκατ. βαρέλια στα 372,3 εκατ. βαρέλια την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 13 Δεκεμβρίου, έναντι εκτίμησης για πτώση κατά 2,7 εκατ. βαρέλια σε δημοσκόπηση των αναλυτών στη Wall Street Journal.

Τα αποθέματα βενζίνης αυξήθηκαν κατά 1,3 εκατ. βαρέλια στα 220,5 εκατ. βαρέλια, με τους αναλυτές να έχουν εκτιμήσει μεγαλύτερη άνοδο κατά 1,8 εκατ. βαρέλια.

Τέλος, τα διυλισμένα αποθέματα υποχώρησαν κατά 2,1 εκατ. βαρέλια στα 116 εκατ. βαρέλια σε σύγκριση με εκτίμηση των αναλυτών για αύξηση κατά 0,6 εκατ. βαρέλια.


ΠHΓΗ.capital.g