Κυριακή 10 Αυγούστου 2014

Θα έπαιρνε και "Περιβαλλοντική Πιστοποίηση" το μεταλλείο χρυσού, εκεί όπου έγινε η μεγάλη οικολογική καταστροφή!


Γράψαμε χθες για τη μεγάλη οικολογική καταστροφή, που έγινε σε μεταλλείο χαλκού+χρυσού στον Καναδά, στην περιοχή της Βρετανικής Κολομβίας. Κάναμε αυτή την ανάρτηση επειδή στο Μπομπολιστάν δεν υπάρχει καμιά περίπτωση να μάθετε τέτοιου είδους ειδήσεις απ' τα παραδοσιακά κανάλια ενημέρωσης. Λίγες μέρες πριν το Δεκαπενταύγουστο, στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου, είναι πολύ εύκολο να θαφτούν παρόμοιες ειδήσεις, που μπορεί να βάλουν σε σκέψεις για αναλογίες ανάμεσα στο μεταλλείο του Καναδά και στην αμφιλεγόμενη επένδυση της "Ελληνικός Χρυσός" στις Σκουριές της Χαλκιδικής.

Φυσικά δεν είναι όλες οι χώρες Μπομπολιστάν, γι' αυτό και τα νέα στο διεθνή τύπο πέφτουν βροχή. Η περιοχή του Mount Polley στην επαρχία Cariboo, όπου έγινε το βιομηχανικό ατύχημα, είναι σημαντικός βιότοπος αναπαραγωγής του σολωμού κι έρχεται η εποχή που τα ψάρια αρχίζουν ν' ανηφορίζουν τα ποτάμια για να αναπαραχθούν. Ίσως έχετε παρακολουθήσει κιόλας ...
κάποιο απ' τα πολύ ωραία ντοκυμαντέρ, με τις αρκούδες να παρατάσσονται στα ποτάμια και ν' αρπάζουν τα ψάρια που προσπαθούν ν' ανεβούν κόντρα στο ρεύμα του νερού. 


Η εποχιακή μετανάστευση του σολωμού είναι πολύ σημαντική για την ισορροπία του οικοσυστήματος του Καναδά, καθώς τα ψάρια είναι μέρος της τροφικής αλυσίδας της περιοχής και η επιβίωση των αρκούδων εξαρτάται εν πολλοίς απ' την "ψαριά" τους. Ε, σε μια τέτοια περιοχή έγινε το ατύχημα, όταν αστόχησε το φράγμα που συγκρατούσε τα τέλματα κατεργασίας του μεταλλεύματος και 4,5 εκατομμύρια κυβικά μέτρα λάσπης, φορτωμένης με μέταλλα και χημικά, μαζί με 10 εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού, ξεχύθηκαν στο λιμναίο και ποτάμιο περιβάλλον. Χιλιάδες μεγάλα δέντρα παρασύρθηκαν απ' τα ορμητικά τέλματα και κατέληξαν στις λίμνες και τα ποτάμια, δημιουργώντας κίνδυνο για τις γέφυρες της περιοχής και τις βάρκες ψαράδων και τουριστών.

Η πλούσια σε βαρέα μέταλλα λάσπη έχει καθήσει στο βυθό λιμνών και ποταμών, εκεί όπου ζει και τρέφεται ο σολωμός, και ο καθαρισμός της είναι πλέον εξαιρετικά δύσκολος. Κι όμως, η εταιρεία Imperial Metals, στην οποία σημειώθηκε το βιομηχανικό ατύχημα, βρισκόταν ήδη στη διαδικασία να αποκτήσει το Πιστοποιητικό Βιώσιμης Εκμετάλλευσης TSM (Towards Sustainable Mining), από τη Mining Association of Canada, την Ένωση των Καναδικών μεταλλευτικών βιομηχανιών, που συγκεντρώνει πάνω από τα 2/3 των μεταλλείων κάρβουνου & μετάλλων. Το πιστοποιητικό TSM καθιερώθηκε το 2004, μετά από μια σειρά παρόμοια ατυχήματα μεταξύ 1995 και 1998, με αστοχίες φραγμάτων τελμάτων στις Φιλιππίνες, τη Γουιάνα και την Ισπανία, στις οποίες εμπλέκονταν Καναδικές εταιρείες. Τα πρώτα πιστοποιητικά δόθηκαν το 2006. Είναι μια τριετής διαδικασία συμμόρφωσης με προκαθορισμένα πρότυπα ασφάλειας και τον 3ο χρόνο γίνεται μια συστηματική επιθεώρηση και βαθμολόγηση του συστήματος διοίκησης και των συστημάτων ασφαλείας από ανεξάρτητη επιτροπή. Η Imperial Metals ήταν στο 2ο χρόνο της διαδικασίας και η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι υποχρεωτική για όλες τις Καναδικές εταιρείες-μέλη της Mining Association of Canada. Το μεταλλείο Mount Polley είχε ανοίξει το 2005.

Αυτού του τύπου τα Πιστοποιητικά μοιάζουν με τα Πιστοποιητικά Περιβαλλοντικής Διαχείρισης, που έχει πάρει και η ΔΕΗ στην Ελλάδα για τα ορυχεία και τους ΑΗΣ: δείχνουν ότι ακολουθείται μια σειρά διαδικασιών και τηρούνται κάποιες προδιαγραφές. Ωστόσο αυτό που πάντα λείπει, και δεν μπορεί να αναπληρωθεί από πιστοποιητικά, είναι ο επιτόπιος έλεγχος των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών και φαίνεται ότι κάτι παρόμοιο έγινε και στον Καναδά, με αποτέλεσμα την οικολογική καταστροφή της Δευτέρας. 

Σύμφωνα με ένα πολύ ενδιαφέρον σχόλιο, που κατατέθηκε στη χθεσινή ανάρτηση:
"1. Η κυβέρνηση μετέφερε τις αρμοδιότητες ελέγχου των μεταλλείων στις περιφέρειες (θυμίζει κάτι?) στο τέλος της δεκετίας του 90.
2. Οι περιφέρειες δεν είχαν λεφτά και απολύθηκε το 60% του σχετικού προσωπικού (θυμίζει κάτι?).
3. Η περιφέρεια δεν είχε το κατάλληλο προσωπικό για έλεγχο μια και απαιτούνται για τα τέλματα ειδικές γνώσεις, εμπειρία και αποτέτοια (μην το γράψω).
4. Η εταιρεία για να μειώσει το κόστος έδιωξε προσωπικό και ανέθεσε τις μελέτες και την ετήσια επιθεώρηση σε εξωτερικό μελετητή.
5. Η τελευταία επιθεώρηση του τέλματος έγινε το 2005.
6. Είναι εντελώς απίθανο οι απλοί μηχανικοί της εταιρείας να καταλάβαιναν την μελέτη του εξωτερικού συμβούλου. Συνεπώς το τέλμα δούλευε μόνο του και στην τύχη του".

Αν λοιπόν κανείς δεν έκανε ελέγχους και "το τέλμα δούλευε μόνο του", ήταν θέμα χρόνου να αστοχήσει το φράγμα και να γίνει η ζημιά. Είναι ο γνωστός νόμος του Μέρφυ: ό,τι μπορεί να πάει στραβά, θα πάει στραβά!

Το πιο πάνω σχόλιο του αναγνώστη ενισχύεται από μια μελέτη, που έκανε το 2011 το Κέντρο Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας του Πανεπιστημίου της Βικτόρια, που αμφισβήτησε την ικανότητα της Περιφερειακής και της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης να εφαρμόσουν την περιβαλλοντική νομοθεσία. Η μελέτη παρακολούθησε τον τρόπο εργασίας των Επιθεωρήσεων Μεταλλείων από το 1998 κι έχει πολύ ενδιαφέροντα ευρήματα και συμπεράσματα, όπως "the number of mine visits reported showed a significant drop from over two thousand annually in 2001, to less than four hundred in 2004 before rebounding to just over one thousand visits in 2008 (only half the inspections done in 2001) - Ο αριθμός των επισκέψεων μεταλλείων που καταγράφονται δείχνει μια σημαντική μείωση από άνω των 2000 ετησίως το 2001 σε κάτω από 400 το 2004, προτού ανακάμψει σε μόλις άνω των 1000 το 2008 (μόλις οι μισές από τις επιθεωρήσεις του 2001)". Ή "First, since online reporting began in 1998, there have been no convictions under the MMLER or MMER. Second, the trend indicates a movement towards off-site inspections rather than on-site field inspections. - Πρώτον, από τότε που άρχισε η ηλεκτρονική αναφορά το 1998, δεν υπάρχουν καταδίκες για παραβιάσεις της νομοθεσίας για τα μεταλλευτικά τέλματα. Δεύτερον, η τάση δείχνει μια κίνηση προς επιθεωρήσεις από απόσταση παρά με επιτόπου επίσκεψη στο μεταλλείο".

Όπως λοιπόν γράψαμε και χθες, επειδή η Χαλκιδική είναι κορυφαίος τουριστικός προορισμός και δεν επιτρέπονται τα βιομηχανικά ατυχήματα, πρέπει όλοι να μελετήσουν πολύ σοβαρά τί έγινε στον Καναδά, προκειμένου να αποκλειστεί οποιαδήποτε περίπτωση να πάει κάτι στραβά στις Σκουριές. Και να ενισχυθεί η Επιθεώρηση Μεταλλείων Βόρειας Ελλάδας, σε προσωπικό και μέσα, ώστε να μπορεί να παρακολουθεί πολύ καλύτερα και επιτόπου τι πραγματικά γίνεται στα Ελληνικά μεταλλεία και ορυχεία. Περιλαμβανομένων φυσικά και των λιγνιτωρυχείων .


ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr

Ο ελκυστικός άνεργος


Για άνεργο περισσότερο "ελκυστικό" στην αγορά εργασίας έκανε λόγο ο υφυπουργός Εργασίας, αναφερόμενος σε προγράμματα κατάρτισης ανέργων, με πρακτική άσκηση στον ιδιωτικό τομέα, με 380 ευρώ μικτές αποδοχές.
Ο ελκυστικός άνεργος - εν δυνάμει όλοι μας - και υποψήφιος ελκυστικός εργαζόμενος είναι:
Απελπισμένος, εξαθλιωμένος, φτωχοποιημένος, εξαναγκασμένος να υπογράφει άθλιες ατομικές συμβάσεις, να ανέχεται αμοιβές πείνας και συνθήκες και όρους εργασίας ευτελισμού και ντροπής.
Αναγκασμένος να εργάζεται για να πληρώνει τους φόρους "αναπνοής", αδυνατώντας να καλύψει από την εργασία που του προσφέρεται τις βασικές ανθρώπινες ανάγκες. 
Μονίμως απειλούμενος από την απόλυση και τη γνωστή ρήση του αφεντικού "περιμένουν άλλοι 500 στην ουρά, αν δε σ' αρέσει".
Ο ελκυστικός άνεργος είναι απόλυτα αναλώσιμος στην κρεατομηχανή του καπιταλισμού και επιθυμούν να είναι απόλυτα υποταγμένος. Χωρίς οποιαδήποτε πρόθεση και περιθώριο να διεκδικήσει εργασιακά και ανθρώπινα δικαιώματα. Χωρίς συνειδητοποίηση. Χωρίς αντίρρηση. Χωρίς πρόσωπο. Ένα γρανάζι.

"Κι εκεί στο πόστο μου σκυφτός
ξεχνάω τη μιλιά μου
είμαι το νούμερο οχτώ
με ξέρουν όλοι με αυτό
κι εγώ κρατάω μυστικό
ποιο είναι τ’ όνομά μου"

Η φάμπρικα: γραμμένο το 1974
Νομικά Ανάλατα

ΠΗΓΗ:vathiprasino.blogspot.gr

Daewoo: Ρομποτικός εξωσκελετός χαρίζει υπεράνθρωπη δύναμη

Ρομποτικός εξωσκελετός χαρίζει υπεράνθρωπη δύναμη
Στο ναυπηγείο της Daewoo στο Οκποντόνγκ της Νοτίου Κορέας, ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία του κόσμου, οι εργάτες θα μπορούν να σηκώνουν φορτία των εκατό κιλών σαν να ήταν πούπουλα. Η Daewoo Shipbuilding πειραματίζεται με


έναν ρομποτικό εξωσκελετό που θα διευκολύνει το προσωπικό στη μεταφορά και το χειρισμό μεγάλων μεταλλικών αντικειμένων.

Το πρωτότυπο του συστήματος σηκώνει φορτία μέχρι 30 κιλά, στόχος όμως είναι τα 100 κιλά, δήλωσε στο περιοδικό New Scientist o Γκιλχουάν Τσου, αρχιμηχανικός του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης των ναυπηγείων Daewoo.

Σε κάνει… Σούπερμαν
8E2D9A17DA8F47908AC85CA62F9BD3A9

O εξωσκελετός ταιριάζει σε χρήστες ύψους από 1.,60 μέχρι 1,80 μέτρα χωρίς να τους επιβαρύνει με επιπλέον βάρος, αφού το μεταλλικό πλαίσιο των 28 κιλών είναι σχεδιαμένο να στηρίζεται μόνο του.

Ο χρήστης απλά τοποθετεί τα πόδια του σε στηρίγματα βάδισης και δένεται στον εξωσκελετό με ιμάντες. Υδραυλικές αρθρώσεις και ηλεκτρικοί κινητήρες που κατεβαίνουν την εξωτερική πλευρά των ποδιών αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία στην πλάτη και ακολουθούν τις κινήσεις του χρήστη επιτρέποντας κανονική ταχύτητα βάδισης.

Σύμφωνα με τον Τσου, ο εξωσκελετός άφησε γενικά καλές εντυπώσεις στους εργάτες που το δοκίμασαν, αν και πολλοί βρήκαν το σύστημα κάπως αργό. Όταν τελειοποιηθεί, ο εξωσκελετός θα μπορούσε να βοηθήσει στην κατασκευή ορισμένων από τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου.

Η Daewoo, η οποία ήδη χρησιμοποιεί ευρέως ρομπότ στα ναυπηγεία της, έχει εξασφαλίσει συμβόλαιο 1,9 δισ. δολαρίων με τη ναυτιλιακή εταιρεία Maersk για την κατασκευή δέκα πλοίων που θα μεταφέρουν 18.000 εμπορευματοκιβώτια το καθένα. Με μήκος 400 μέτρα και εκτόπισμα 55.000 τόνων, θα είναι τα μεγαλύτερα πλοία του είδους τους που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.

ΠΗΓΗ:lifetechweb.wordpress.com

KEΠΕ: Κατάργηση συνταξιούχων 50 και 55 ετών - Αδιανόητο το κράτος να μην γνωρίζει την περιουσία των οφειλετών του

KEΠΕ: Κατάργηση συνταξιούχων 50 και 55 ετών -  Αδιανόητο το κράτος να μην γνωρίζει την περιουσία των οφειλετών του
Την αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης για όσους βγαίνουν στη σύνταξη στα 50 ή στα 55 έτη προτείνει η μελέτη του ΚΕΠΕ για το ασφαλιστικό.

Σύμφωνα με το Μega, η μελέτη αναφέρει ότι "είναι αδιανόητο με τη δικαιολογία των προσωπικών δεδομένων, το κράτος να μην γνωρίζει τα περιουσιακά στοιχεία των οφειλετών του".

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), που επικαλείται το Mega, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές είναι πάνω από 10 δις ευρώ. Ιλιγγιώδεις οφειλές στα ταμεία με 213.234 οφειλέτες να χρωστούν 10,4 δις ευρώ.

Χαρακτηριστικό είναι ότι οι περισσότεροι οφειλέτες δεν δημιουργήθηκαν μέσα στην περίοδο της κρίσης αλλά πριν από το 2009. Ειδικότερα, 176.984 οφειλέτες χρωστούσαν πριν από το 2009 και μόνο 36.250 άρχισαν να χρωστούν μετά το 2009.

Επίσης στη μελέτη του ΚΕΠΕ προτείνεται η κατώτατη σύνταξη με 20 χρόνια δουλειάς και 6.000 ένσημα αντί για 15 χρόνια και 4.500 ένσημα όπως ισχύει σήμερα.

Το ΚΕΠΕ, αναφέρει στη μελέτη του ότι πρέπει να περικοπούν οι αναπηρικές συντάξεις, καθώς οι μισές αναπηρικές είναι για άνδρες έως 53 ετών.

ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Wall Street Journal: Οι άνεργοι μεσήλικες στην Ελλάδα μπορεί να μην ξαναδουλέψουν ποτέ

Wall Street Journal: Οι άνεργοι μεσήλικες στην Ελλάδα μπορεί να μην ξαναδουλέψουν ποτέ
Με ένα άρθρο στην κεντρική σελίδα της, η Wall Street Journal παρουσιάζει ρεπορτάζ με περιπτώσεις Ελλήνων ανέργων, άνω από 50 ετών, αναφέροντας ότι οι προοπτικές εισόδου τους στην αγορά εργασίας δεν είναι καθόλου ευοίωνες.

Από εργάτες της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης μέχρι και στελέχη μάρκετινγκ, η ανταποκρίτρια της εφημερίδας αναφέρει ότι η ανεργία δείχνει το πιο σκληρό της πρόσωπο στους μεσήλικες, οι οποίες εκτός από τα οικονομικά, αντιμετωπίζουν και έντονα ψυχολογικά προβλήματα.

Στο ρεπορτάζ αναφέρεται ότι η κρίση που χτύπησε τη χώρα μας περιόρισε τις παροχές για τους μεγαλύτερους εργαζόμενους, ενώ τα ποσοστά της ανεργίας σε όλες της ηλικίες είναι αποκαρδιωτικά. Το 18% των Ελλήνων μεταξύ 40 και 59 ετών έχασαν τη δουλειά τους την περσινή χρονιά. Από το 2008, η μία από τις πέντε θέσεις εργασίας που χάθηκαν αναφέρονται σε αυτή την ηλικιακή ομάδα. Στην Ισπανία το αντίστοιχο ποσοστό είναι μία στις οχτώ θέσεις εργασίας, ενώ στην Ιταλία αντίθετα οι θέσεις εργασίας για τους ανθρώπους αυτής της ηλικιακής ομάδας αυξήθηκαν.

Όπως αναφέρεται, αυτοί οι άνθρωποι ίσως χρειαστεί να περάσουν πολλά χρόνια χωρίς εισόδημα, αντιμετωπίζοντας την απειλή της φτώχειας.

Πηγή: Wall Street Journal


ΠΗΓΗ:zougla.gr

Ο Καναδάς προσπαθεί να επεκταθεί στην Αρκτική - Στόχος οι υδρογονάνθρακες


Ο Καναδάς έστειλε μια αποστολή στην Αρκτική. Επιδιώκει έτσι να διεκδικήσει νέα επικράτεια στη χώρα.Ο επίσημος σκοπός της αποστολής είναι η χαρτογράφηση του βυθού της θάλασσας.

Έτσι, στη συνέχεια, ο Καναδάς θα μπορούσε  να ισχυρισθεί ότι αποτελεί επέκταση των εδαφών του.

Δύο παγοθραυστικά απέπλευσαν από το λιμάνι της «Νέας Γης» για να συλλέξουν πληροφορίες σχετικά με την υποθαλάσσια κορυφογραμμή που εκτείνεται από το νησί Ellesmere στο Βόρειο Πόλο.

Στο βυθό αυτής της θάλασσας, ενδέχεται  να περιέχει το 13% των μη ανακαλυφθέντων αποθεμάτων πετρελαίου και το 30% των κρυφών αποθεμάτων φυσικού αερίου.

Ο Καναδάς το Δεκέμβριο, έστειλε μια καταγγελία προς τον ΟΗΕ, στην οποία ζητούσε επανεξέταση των ορίων της κατάστασης του ωκεανού.

Παρόμοιες απαιτήσεις εκδηλώθηκαν από τη Ρωσία, τη Νορβηγία και τη Δανία.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Ξεκίνησε ο αγώνας για το πετρέλαιο της Αρκτικής - Ο Πούτιν εγκαινίασε νέα γεώτρηση


Νέα τροπή παίρνει ο πόλεμος της ενέργειας ανατολής και δύσης με τη Ρωσία να αποκτά στρατηγικό προβάδισμα στα πλούσια πετρελαϊκά κοιτάσματα της Αρκτικής. 

Ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν εγκαινίασε, μέσω τηλεσύνδεσης, τις γεωτρήσεις στην εξέδρα West Alfa στη Θάλασσα Κάρα της Αρκτικής. Την τελετή έναρξης των εργασιών κήρυξαν ο διευθύνων σύμβουλος της Rosneft Ίγκορ Σετσίν και ο επικεφαλής της ExxonMobil Russia Γκλεν Γουάλερ. 

Η γεώτρηση στο βορειότερο κοίτασμα της Ρωσίας, το Universitetskaya-1, θα πραγματοποιηθεί σο διάστημα μεταξύ Αυγούστου και Οκτωβρίου. Η ημιυποβρύχια πλατφόρμα West Alfa έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να αντέχει τις σκληρές καιρικές συνθήκες που επικρατούν στη Θάλασσα Κάρα.

Είναι εξοπλισμένη με ένα πρωτοποριακό σύστημα ελέγχου του πάγου καθώς και με σύστημα άμυνας στον πάγο. Τη γεώτρηση του κοιτάσματος θα υλοποιήσουν από κοινού η Rosneft, που έχει και τη σχετική άδεια, και η αμερικανική ExxonMobil.


ΠΗΓΗ: defencenet.gr