Κυριακή 21 Ιουλίου 2013

Ανεργία στο 34% το 2016 βλέπει για την Ελλάδα το ινστιτούτο Levy

Ανεργία στο 34% το 2016 βλέπει για την Ελλάδα το ινστιτούτο Levy
Δημήτρης Παπαδημητρίου, πρόεδρος του Levy Economics Institute, καθηγητής στο Bard College στη Ν. Υόρκη

Τις πραγματικές τάσεις της οικονομίας με βάση την εφαρμοζόμενη πολιτική της λιτότητας , αλλά και την εναλλακτική τροχιά που θα μπορούσε να ακολουθήσει υπό προϋποθέσεις, παρουσιάζει έκθεση του Οικονομικού Ινστιτούτου Levy.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στη συγκεκριμένη έκθεση υπό τον τίτλο “Η ελληνική οικονομική κρίση και η εμπειρία της λιτότητας: μια στρατηγική ανάλυση”, αναφέρεται πως εάν συνεχιστεί η ίδια πολιτική, η ανεργία στην Ελλάδα θα φτάσει στο ιλιγγιώδες ποσοστό του 34% το 2016, αμφισβητώντας παράλληλα όλα τα σενάρια από ΔΝΤ και Ευρωπαϊκή Επιτροπή που κάνουν λόγο για σημάδια ανάκαμψης από το 2014. Προβλέπει δε, συρρίκνωση του ΑΕΠ ως τις αρχές του 2016, χωρίς να είναι και σίγουρη η ανακοπή της ύφεσης μέχρι τότε.

Πρόκειται για μια οικονομετρική μελέτη, την οποία διεξήγαγε ο διεθνούς φήμης οικονομολόγος Δημήτρης Β. Παπαδημητρίου και η ομάδα του κολεγίου του Μπαρτ με σκοπό να εξετάσουν τα αποτελέσματα που έχει φέρει η πάνω από τρία χρόνια ασκούμενη πολιτική της τρόικας στην Ελλάδα, εξετάζοντας παράλληλα εναλλακτικές λύσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να επιφέρουν μεγάλες αλλαγές στη χώρα μας, με αποτέλεσμα την έξοδο αυτής από την παρατεταμένη κρίση.

Στόχος της εν λόγω μελέτης είναι η διαμόρφωση μιας μακροοικονομικής πολιτικής που θα έχει ως κύριους στόχους την πλήρη απασχόληση, την αύξηση των μισθών, τη μείωση της ανισότητας, τον έλεγχο των χρηματοπιστωτικών αγορών, την πραγματοποίηση μιας δίκαιης και καλής κοινωνίας.

Στην πολιτική της λιτότητας το ινστιτούτο αντιπροτείνει ένα μοντέλο που θα βασίζεται στη δημιουργία απασχόλησης, εξάρει την ανάγκη τόνωσης της συνολικής ζήτησης ήτοι για τα ελληνικά δεδομένα της κατανάλωσης. Όπως διατείνεται η μελέτη με ειδικό βάρος πάνω από 75% συμμετοχής στο ΑΕΠ, η κατανάλωση μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση το σύνολο του ΑΕΠ της χώρας.

Με την κάμψη της ζήτησης, υποστηρίζει η μελέτη, δεν μπορεί να βοηθήσει ούτε η άνοδος των καθαρών εξαγωγών, εξαιτίας των διαρθρωτικών παραγωγικών αδυναμιών της οικονομίας. Ως εκ τούτου, στο εναλλακτικό σενάριο προτείνει την έξωθεν παρέμβαση στην οικονομία, με ένα σχέδιο Μάρσαλ κάποιων δεκάδων δισ. ευρώ, το οποίο δεν θα είναι δάνειο,αλλά κανονική βοήθεια προς τη χώρα με στόχο την αναθέρμανση της οικονομίας.
 ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Την Εισαγωγή Σχιστολιθικού Αερίου από τις ΗΠΑ Προτείνει η ΔΡΑΣΗ


Επιστολές προς τους υπουργούς Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Στουρνάρα και Μανιάτη απέστειλε ο Πρόεδρος της Δράσης Θ. Σκυλακάκης, με τις οποίες τους προτείνει, ενόψει της επίσκεψης του Πρωθυπουργού στις ΗΠΑ και της επικείμενης συνάντησης του με τον Μπ. Ομπάμα, να τεθεί το αίτημα άδειας εξαγωγής σχιστολιθικού αερίου από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της ειδικής στρατηγικής σχέσης μεταξύ των δύο χωρών, αλλά και της στήριξης που χρειάζεται επειγόντως η ελληνική οικονομία.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, σε συναντήσεις που είχε στις ΗΠΑ ο κ. Σκυλακάκης με κυβερνητικούς αξιωματούχους και εκπροσώπους περιβαλλοντικών οργανώσεων και επιχειρηματικών ενώσεων, συζητήθηκε η επανάσταση που έχει φέρει στην αμερικανική οικονομία το σχιστολιθικό αέριο. Επανάσταση οικονομική, ενεργειακή, αλλά και στην κλιματική τους πολιτική (ενεργειακή αυτονομία σε φυσικό αέριο, άμεση επίπτωση 3% στο ΑΕΠ, διάθεση φυσικού αερίου σε τιμές που είναι στο 1/3 των ευρωπαϊκών και στο ¼ των ασιατικών, μείωση των ρύπων με σταδιακή αντικατάσταση του λιθάνθρακα από σχιστολιθικό αέριο στην ηλεκτροπαραγωγή κ.λπ.).
Όπως προέκυψε από τις συζητήσεις, οι ΗΠΑ πρόκειται να αποφασίσουν στο αμέσως επόμενο διάστημα για το αν και που θα εξάγουν το σχιστολιθικό αέριό τους. Η Ελλάδα, που αγοράζει πανάκριβα σήμερα φυσικό αέριο, μπορεί να πετύχει τιμές -αν εντασσόταν ως ειδική περίπτωση στις χώρες που οι ΗΠΑ θα αποφασίσουν να προμηθεύσουν σχιστολιθικό αέριο- τουλάχιστον 30% χαμηλότερες από τις σημερινές (αφού υπολογιστεί το κόστος της μετατροπής σε LNG και το κόστος μεταφοράς).

Το θέμα έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς, σήμερα η χώρα αγοράζει φυσικό αέριο 30% ακριβότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, κάτι που ανεβάζει το κόστος όχι μόνο στη βιομηχανία και τα νοικοκυριά που το χρησιμοποιούν, αλλά και στην ηλεκτροπαραγωγή, υπονομεύοντας την ελληνική ανταγωνιστικότητα σε σειρά βιομηχανιών και επιχειρήσεων, οι οποίες έχουν βρεθεί σε απόγνωση και είναι έτοιμες να κλείσουν ή να μεταφέρουν εκτός Ελλάδος τις δραστηριότητές τους. Επιπροσθέτως μια σχετική απόφαση θα είχε πιθανώς θετική επίπτωση και στην ελληνική ναυτιλία. 
ΠΗΓΗ:energia.gr

Ελέγχονται τα ΕΛΠΕ για τα καύσιμα της ακτοπλοΐας


Στο στάδιο της διερεύνησης παραμένουν οι καταγγελίες του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού για στρεβλώσεις  στην ελληνική αγορά ναυτιλιακών καυσίμων, στρεβλώσεις που έχουν αρνητικές επιπτώσεις στα αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Επίσης σε εξέλιξη βρίσκεται η αυτεπάγγελτη έρευνα της γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού προκειμένου να διαπιστώσει εάν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων των άρθρων 2 του ν. 703/77 (νυν άρθρο 2 του ν. 3959/2011) περί Καταχρηστική εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης.



Πρόκειται για δυο έρευνες, από τις οποίες η ακτοπλοϊκή αγορά αναμένει να ρίξουν φως σε ένα πλαίσιο αδιαφάνειας που χαρακτηρίζει ,όπως εκτιμά ο κλάδος, το καθεστώς διάθεσης των ναυτιλιακών καυσίμων στην εγχώρια αγορά.

Κυρίως όμως, οι ακτοπλόοι αναμένουν, ότι τα αποτελέσματα των ερευνών θα οδηγήσουν σε μείωση του κόστους των καυσίμων.

Το πόσο «ανταγωνιστική» είναι η ελληνική αγορά ναυτιλιακών καυσίμων είναι εμφανές από την κίνηση του Ομίλου Grimaldi να διακόψει τον εφοδιασμό των πλοίων του, που δραστηριοποιούνται στις γραμμές της Αδριατικής, με ναυτιλιακά καύσιμα από το λιμάνι της Πάτρας και να αναζητήσει άλλον προμηθευτή στο λιμάνι της Τεργέστης.

Τόσο ο ΣΕΕΝ όσο και ο όμιλος Attica Group με παρεμβάσεις στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, έχουν επισημάνει μία σειρά προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες με τα ναυτιλιακά καύσιμα, όπως είναι το υπερβολικό κόστος διατήρησης στρατηγικών αποθεμάτων που χρεώνονται οι ακτοπλοϊκές από τον όμιλο Ελληνικά Πετρέλαια που είναι και ο κατεξοχήν προμηθευτής με καύσιμα της ακτοπλοΐας.

Επίσης ο ΣΕΕΝ καταγγέλλει την πλήρη αδιαφάνεια στον υπολογισμό του κόστους αυτού αλλά και των υπέρ των διυλιστηρίων premia.

Υπογραμμίζεται ότι σύμφωνα με στοιχεία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας τα ΕΛΠΕ έχουν μερίδιο αγορά μεταξύ 92-96% στην αγορά μαζούτ ναυτιλίας χαμηλού θείου στην Ελλάδα και 59-63% στην αγορά πετρελαίου ναυτιλίας χαμηλού θείου.

Χαρακτηριστικό του καθεστώτος αδιαφάνειας που διέπει την κοστολόγηση των στρατηγικών αποθεμάτων του Ομίλου Ελληνικά Πετρέλαια, σύμφωνα με τον ΣΕΕΝ είναι το γεγονός ότι μετά από αρκετές πιέσεις σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε ενώπιον του πρώην Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη στις 28 Αυγούστου του 2012 οι παράγοντες των ΕΛΠΕ αποκάλυψαν ότι το κόστος με το οποίο οι ακτοπλοϊκές εταιρείες επιβαρύνονται για την τήρηση στρατηγικών αποθεμάτων είναι 17 δολάρια ανά μετρικό τόνο.

Λαμβάνοντας υπόψη του νούμερο αυτό ο ΣΕΕΝ υπολογίζει ότι η επιβάρυνση για τα πλοία της ακτοπλοΐας κυμαίνεται από 120.000-300.000 ευρώ ετησίως ανά πλοίο, ανάλογα με την κατηγορία του και την  γραμμή που δραστηριοποιείται.

Σε όλη αυτή την διελκυστίνδα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ενημερώθηκαν κάποια στιγμή ότι οι εφοδιασμοί πλοίων εσωτερικού επιβαρύνονται με το κόστος τήρησης αποθεμάτων.

Επομένως το ερώτημα που τίθεται είναι γιατί να επιβαρύνονται με το κόστος αυτό και τα πλοία που δραστηριοποιούνται στην αγορά της Αδριατικής.

Όπως επισημαίνουν κύκλοι της ακτοπλοΐας το 2008 οι τιμές των premia στην Πάτρα αυξήθηκαν κατά 10 δολάρια (αύξηση 20,4%) χωρίς να δικαιολογείται η αύξηση αυτή από τις συνθήκες της αγοράς.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες επικαλούνται ακόμη την πλέον πρόσφατη γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού (25/10/2012) με την οποία ανάμεσα στα άλλα επιχειρεί για μία ακόμη φορά να επιβάλλει στα διυλιστήρια υποχρέωση γνωστοποίησης στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και το Υπουργείο Ενέργειας (ΥΠΕΚΑ) των στοιχείων κόστους τήρησης αποθεμάτων ασφαλείας, αναλυτικό επιμερισμό των στοιχείων κόστους που περιλαμβάνονται στην προσαύξηση (premium) και προκρίνει την σύσταση ανεξάρτητου οργανισμού τήρησης αποθεμάτων ασφάλειας κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Ο νέος Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης καλείται εκ των πραγμάτων να συνεχίσει τις προσπάθειες του προηγούμενου Υπουργού στην κατεύθυνσης μείωσης του κόστους εφοδιασμού των επιβατηγών πλοίων με ναυτιλιακά καύσιμα. Αλλά και ο νέος Υπουργός Ενέργειας κ. Γιάννης Μανιάτης είναι ενήμερος του θέματος καθώς ως υφυπουργός Ενέργειας στο παρελθόν είχε επιδείξει  ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το όλο θέμα.
theseanation 
ΠΗΓΗ:zougla.gr

Κατασχέσεις εξπρές προβλέπει ο Κώδικας Φορολογικών Διαδικασιών


Δικλείδες ασφαλείας για την είσπραξη φόρων μέσω κατασχέσεων προβλέπει μεταξύ άλλων ο νέος...
Κώδικας Φορολογικών Διαδικασιών ο οποίος προβλέπεται να κατατεθεί εντός της εβδομάδας στη Βουλή.

Ο Κώδικας Φορολογικών Διαδικασιών προβλέπει πως σε περίπτωση που ο φορολογούμενος καθυστερήσει να πληρώσει του φόρους του η Εφορία θα μπορεί να προβαίνει σε αναγκαστική εκτέλεση επί της περιουσίας του.

Συγκεκριμένα αυτό θα συμβεί εάν ο φορολογούμενος δεν προχωρήσει σε καταβολή του φόρου εντός 30 ημερών από την επίδοση της σχετικώς γνωστοποίησης υπερημερίας από την Εφορία.

Μάλιστα, εάν η Εφορία έχει βάσιμους λόγους να πιστεύει ότι διακυβεύεται η είσπραξη του φόρου μπορεί να αξιώσει άμεση καταβολή του φόρου και, εφ' όσον ο φορολογούμενος δεν προβεί στην καταβολή, να προχωρήσει άμεσα σε αναγκαστική εκτέλεση επί της περιουσίας του.

Εξαιρούνται από τη κατάσχεση τα προσωπικά αντικείμενα και ο οικιακός εξοπλισμός του φορολογουμένου άνευ ουσιώδους αξίας, ενώ στο φορολογούμενο η περιουσία του οποίου έχει κατασχεθεί θα χορηγείται ένα ελάχιστο ποσό διαβίωσης, το οποίο θα καθορίζεται με Υπουργική Απόφαση και δεν θα υποβάλλεται σε φορολόγηση.

newsbeast
 ΠΗΓΗ:ksipnistere.blogspot.gr

ΓΕΝΟΠ: Χωρις πτυχίο ο νέος επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ

Χωρίς πτυχίο ο νέος επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ, καταγγέλλει η ΓΕΝΟΠ
Την τοποθέτηση προσώπου ως επικεφαλής στον Διαχειριστή Δικτύου Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας-ΑΔΜΗΕ, χωρίς πτυχίο πανεπιστημίου και χωρίς τις εξειδικευμένες γνώσεις που απαιτεί η θέση αυτή, καταγγέλλει η ΓΕΝΟΠ σε ανακοίνωσή της.
Την τοποθέτηση του κ. Γιαρέντη στο τιμόνι του ΑΔΜΗΕ είχε σχολιάσει και η στήλη "Χαμαιλέων" σε πρόσφατο δημοσίευμα. 

"Οι πρόσφατες αλλαγές στο ΔΣ και το Εποπτικό Συμβούλιο του ΑΔΜΗΕ αποτελούν την κορύφωση της αναξιοκρατίας, του κομματισμού και του φαρισαϊσμού της κυβέρνησης, η οποία προκειμένου να υλοποιηθούν τα σχέδιά της, αντικατέστησε έμπειρα στελέχη με επιτυχημένη πορεία στην Εταιρία, με ανθρώπους του κομματικού σωλήνα.

Η τοποθέτηση του νέου Διευθύνοντος Συμβούλου -και όχι μόνο-, ο οποίος πέρα από το ότι δεν έχει πανεπιστημιακό πτυχίο, δεν έχει ούτε την εμπειρία , ούτε τις εξειδικευμένες γνώσεις που απαιτούνται για εταιρίες σαν τον ΑΔΜΗΕ, μόνο ένα πράγμα δείχνει:

Ότι αυτή η κυβέρνηση προκειμένου να εκτελέσει τις εντολές των αφεντικών της δεν σταματά μπροστά σε τίποτα. Με τέτοιες κυβερνήσεις και τέτοιες διοικήσεις το μέλλον της χώρας και των εργαζομένων είναι προδιαγεγραμμένο".
 ΠΗΓΗ:euro2day.gr

Μείωση του ΦΠΑ νοημοσύνης..

Stathis 
Από το ΠΑΡΟΝ 
ΠΗΓΗ:olympia.gr/

ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΛΕΙΣΤΕΣ ΠΟΡΤΕΣ Οι άγνωστοι διάλογοι του Βόλφγκανγκ στην Αθήνα


Την Γερμανική απαίτηση να μην γίνουν εκλογές στην Ελλάδα μετέφερε ο υπουργός οικονομικών της χώρας Β. Σόιμπλε κατά την επίσκεψη του στην Αθήνα, σύμφωνα με τη «Real News».

«Θα αντέξει η κυβέρνηση;» ρωτούσε τους συνομιλητές του από τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά μέχρι τον υπουργό οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα.

«Ξεχάστε τις εκλογές και προχωρήστε το πρόγραμμα» έλεγε διαρκώς πίσω από τις κλειστές πόρτες στις συναντήσεις που είχε στην Αθήνα.

Μάλιστα αν και δημοσίως ζήτησε να σταματήσει η συζήτηση για κούρεμα, ωστόσο στις κατ' ιδίαν συναντήσεις του έλεγε ότι πρέπει πρώτα να γίνουν οι μεταρρυθμίσεις και μετά το κούρεμα του χρέους.

Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι μετά τις παροτρύνσεις Σόιμπλε ήρθε η απειλή του Μεγάρου Μαξίμου, μέσω του Τάκη Μπαλτάκου προς τους βουλευτές ότι αν δεν ψηφιστεί κρίσιμο νομοσχέδιο η κυβέρνηση θα πάει αμέσως σε εκλογές. 

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

ΑΠΟΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ "MADE IN GREECE" Kι όμως: Ο εφιάλτης για το χρέος της χώρας και τους πολίτες τώρα ξεκινά...


Η χώρα εισήλθε πλέον και επίσημα στην "ζώνη του λυκόφωτος"  της οικονομίας, δηλαδή στον αποπληθωρισμό: Συγκεκριμένα -0,3% πληθωρισμό εμφάνισε η Ελλάδα τον Ιούνιο, σημειώνοντας το χαμηλότερο ποσοστό στην ΕΕ, αμετάβλητο σε σχέση με το Μάιο, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα στις Βρυξέλλες.

Ένας αποπληθωρισμός ο οποίος έχει ορισμένα μοναδικά ελληνικά χαρακτηριστικά, όπως θα δούμε, που μπορεί να οδηγήσουν σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

Στην ευρωζώνη ο πληθωρισμός αυξήθηκε στο 1,6% τον Ιούνιο από 1,4% το Μάιο, ενώ πριν από ένα χρόνο ήταν στο 2,4%. Στην ΕΕ ο πληθωρισμός αυξήθηκε στο 1,7% από 1,4% την ίδια περίοδο , ενώ πριν από ένα χρόνο ήταν 2,5%.

Μετά την Ελλάδα το χαμηλότερο ποσοστό στην ΕΕ εμφάνισε η Λετονία και η Πολωνία με 0,2%, ενώ τα υψηλότερα ποσοστά παρατηρήθηκαν στη Ρουμανία με 4,5%, την Εσθονία με 4,1% και την Ολλανδία με 3,2%.

Σε σχέση με τον Μάιο ο πληθωρισμός μειώθηκε σε έξι κράτη μέλη, παρέμεινε αμετάβλητος σε δύο και αυξήθηκε σε 18 κράτη. Δεν υπάρχουν στοιχεία για τη Βρετανία.

Τι σημαίνει "αποπληθωρισμός": Απλά ότι δεν κινείται χρήμα στην αγορά, δεν υπάρχει κυριολεκτική "ρευστότητα"...

Κυριότερες αιτίες

α) η μεγάλη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος,
β) η δίχως προηγούμενο μακροχρόνια ύφεση,
γ) η φθίνουσα επίδραση από την άνοδο των έμμεσων φόρων και
δ) η σημαντική υποχώρηση των διεθνών τιμών των καυσίμων.

Η τραγωδία, όμως φαίνεται ότι τώρα ξεκινά. Γιατί στον αποπληθωρισμό υποτίθεται ότι το γενικό επίπεδο των τιμών μειώνεται. Επίσης, όταν ο πληθωρισμός μειώνεται τότε η αγοραστική δύναμη αυξάνεται, βοηθώντας την καταναλωτική δαπάνη.

Στην περίπτωση της Ελλάδας αυτό δεν συμβαίνει:
Βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ έσα σε ένα έτος ανατιμήθηκαν κατά 32,6% οι νωπές πατάτες, κατά 6,4% τα νωπά λαχανικά, κατά 3,8% τα νωπά φρούτα, κατά 2,4% τα νωπά ψάρια, κατά 1% τα κρέατα και κατά 0,7% τα γαλακτοκομικά και τα αυγά. Επίσης, αυξήθηκαν κατά 25,1% οι τιμές στο πετρέλαιο θέρμανσης, κατά 12,3% τα τιμολόγια της ΔΕΗ και κατά 0,4% οι τιμές της βενζίνης.

Δυστυχώς στην Ελλάδα ο αποπληθωρισμός οφείλεται στη χαμηλή ζήτηση για αγαθά και υπηρεσίες, η οποία υποχρεώνει τις επιχειρήσεις να πωλούν τα προϊόντα τους σε χαμηλότερες τιμές.

Επίσης, αντανακλά κατάρρευση της ζήτησης και ένα πλεόνασμα παραγωγικής ικανότητας π.χ. στα αγροτικά προϊόντα πλέον καταντά επικίνδυνο.

Η μετάβαση από τον πληθωρισμό στον αποπληθωρισμό αποτελεί κίνδυνο-θάνατο για την ημιθανή ελληνική οικονομία.

Ακόμα και αν οι τιμές των τροφίμων και των καυσίμων είναι ευμετάβλητες, οι τιμές των περισσότερων υπολοίπων αγαθών αυξάνονται κατά κανόνα, ενώ έχει μειωθεί μέχρι και 50% η αγοραστική δύναμη των πολιτών.

Παράλληλα, καθώς η κεντρική τράπεζα δεν μπορεί να μειώσει τα επιτόκια κάτω από το μηδέν, ο αποπληθωρισμός αυξάνει τα πραγματικά επιτόκια, επιβραδύνοντας περαιτέρω την οικονομία και αυξάνοντας την πραγματική αξία των χρεών!

Η πραγματική αξία του εθνικού χρέους μεγαλώνει, κάτι ακριβώς το αντίθετο απ' ό,τι χρειάζεται μία χώρα ήδη επιβαρυμένη από υπερβάλλοντα χρέη.

Παράλληλα, ο συνδυασμός της πτώσης των τιμών των ακινήτων με την πιστωτική συστολή αναγκάζει τους οφειλέτες να περικόψουν τις δαπάνες τους και να πουλήσουν περιουσιακά στοιχεία τους, κινήσεις οι οποίες με τη σειρά τους πιέζουν προς τα κάτω τις τιμές σε μια αγορά που απλά όλοι αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα.

Πρόκειται για έναν πραγματικό εφιάλτη για κάθε οικονομολόγο ο αποπληθωρισμός "Made in Greece": Αποπληθωρισμός με τις τιμές των βασικών αγαθών να αυξάνονται, την αγοραστική δύναμη των πολιτών να καταρρέει και την αξία του χρέους να εκτινάσσεται στα ύψη...

ΠΗΓΗ: defencenet.gr